PDA

Bekijk Volledige Versie : Kogelbrief wegens kievitseieren



Bofko
25-03-05, 12:40
LEEUWARDEN - Plaatsvervangend voorzitter H. Niessen van de Faunabescherming heeft donderdag een kogelbrief gekregen omdat zijn organisatie mede heeft afgedwongen dat het rapen van kievitseieren in Friesland dit jaar is verboden. "Ik ga zaterdag aangifte doen bij de politie, maar ik word er eerlijk gezegd niet warm of koud van", aldus Niessen vrijdag.
Na een rechtszaak van de Faunabescherming en de Vogelbescherming verbood de Leeuwarder bestuursrechter op woensdag 16 maart het rapen van kievitseieren. Dit tot grote woede van veel Friezen. De kogelbrief die Niessen heeft, refereert aan de emotie in Friesland.

'Die Friezen zijn kogels, wij waarschuwen niet maar schieten meteen', zo staat in het Fries in de brief te lezen. De twee kogels in de brief waren onder die tekst geplakt. "Voor mijn vrouw en kinderen is dit niet leuk", aldus Niessen.
De plaatsvervangend voorzitter staat vrijdagmiddag opnieuw in Leeuwarden bij de bestuursrechter. Ditmaal om een jaagverbod op vossen in Friesland af te dwingen. "De rechtbank waarschuwde mij telefonisch al dat er mogelijk protesten bij de rechtbank komen", aldus Niessen. In verband met de verwachte protesten zijn vrijdag door de rechtbank extra veiligheidsmaatregelen genomen.

www.nu.nl

He wytze ga eens orde op zaken stellen in die rebelse provincie daarboven ! Willen ze nu echt zo graag bij de echte wereld horen ?

~Panthera~
25-03-05, 14:29
Tokkies in Friesland. :moe:

taouanza
26-03-05, 09:55
Geplaatst door ~Panthera~
Tokkies in Friesland. :moe:
Zijn dat ook moslims?:verward:

~Panthera~
26-03-05, 11:20
Geplaatst door taouanza
Zijn dat ook moslims?:verward:

Vast wel: kievietseierenrapendetokkiemoslims waarschijnlijk. :D

Bel jij vast, of doe ik het ? :roken:

Juliette
26-03-05, 12:36
Geplaatst door ~Panthera~
Vast wel: kievietseierenrapendetokkiemoslims waarschijnlijk. :D

Bel jij vast, of doe ik het ? :roken:

Naar de AIVD toch?

~Panthera~
26-03-05, 13:05
Geplaatst door Juliette
Naar de AIVD toch?

Ja, precies. je weet maar nooit. :hihi:

:nerd: