PDA

Bekijk Volledige Versie : Moet het nou echt

muntje
26-03-05, 08:28
Lieve broeders en zusters,

Waarom zijn julie zo hopeloos om op deze manier aan je vrouw of man te komen. Ga je richten tot de islam, allah heeft voor iedereen wat geschapen alleen moeten jullie geduld hebben. Zet jullie zelf niet te koop op internet, jullie kunnen beter naar marokko gaan en daar op de vrouwen markt gaan staan als je zo graag jezelf wilt verkopen. Als je buiten niemand tegen komt die bij je past, zal het via internet al helemaal niet lukken, jullie broeders zijn niet gek om op deze manier met jullie te trouwen, zie je hem al naar zijn ouders gaan en vertellen dat hij jou via chatten ofzo heeft ontmoet, ik dacht het niet.

Ga om vergevenis vragen bij allah en mischien dat je snel in het huwelijk zal treden, maar op deze manier een man zoeken heel vreemd en eng.

Ik ben zelf getrouwd op mijn 28ste ben nou 1,5 jaar getrouwd, omdat ik gewoon geduld had en gewoon respect heb voor mezelf en niet hopeloos was, vanaf de eerste dag, dat hij mij zag kon hij mij niet uit zijn hoofd krijgen en dus trouwde hij met mij. ga bidden en alles komt goed met iedereen, op ieder potje past een dekseltje.

EVEN GEDULD

lady farah
26-03-05, 20:49
salaam muntje,ik ben het helemaal met je eens meid!!!
ik vind het ook heel erg dat sommige mensen zich zo verlagen en zo wanhopig zijn!!

Soms denk ik ook waar gaat dit toch naartoe,ik wens jou verder heel veel geluk in je huwelijk!!!Beslama

cara
28-03-05, 06:40
dat kan wel wat genuanceerder Muntje.
Persoonlijk zie ik ook geen heil in om iemand te vinden met dit soort cyberzoekacties maar ieder zijn ding.

Je schrijft dat mensen zich tot de islam moeten richten. Jij bent niet instaat om te weten wie deze mensen zijn en waar ze zich wel of niet mee bezig houden naast hun berichten. Misschien praktiseert diegene wel meer dan jij. ;)

Waar haal jij het lef vandaan te stellen als een waarzegster dat als het buiten niet lukt iemand te ontmoeten, op deze manier via een oproep ook zal mislukken? Niemand kan in de toekomst kijken behalve Allah.

Je schrijft dat ze vergiffenis moeten vragen. Jij vind het vreemd en eng. Is het daarom Haram? Raar van je om zomaar zonder onderbouwende feiten en slechts op je eigen mening gebaseerde dingen stellen en dan mensen vertellen dat ze om vergiffenis moeten vragen alsof ze een zonde hebben begaan met het zoeken naar iemand op deze manier.

Je noemt deze mensen die dit doen hopeloos en geen respect hebben voor zichzelf. Hoeveel respect heb jij naar anderen toe als je dit over mensen schrijft die je niet kent? Wie ben jij om vingertje te wijzen op deze afzeikende manier?

Als jij je mening wilt geven over iets doe dat met respect en kom met feiten aan als je vanuit de Islam spreekt ipv afzeiken door mensen als hopeloos zonder zelfrespect te bestempelen en jezelf op die manier trachten omhoog te vijzelen. Jezelf als zgn geslaagde "vrome" persoon neer te zetten door te tikken dat ze vergiffenis moeten vragen alsof ze een zonde hebben begaan.

Ga zelf vergiffenis vragen voor deze achterbakse schijnheilige veroordelende afzeikende manier. En als je vanuit de Islam spreekt doe dat dan met feiten en niet je zelfverzonnen normen want je slaat de plank niet alleen finaal mis maar mensen zoals jij geven de Islam gewoon een slechte naam door juist net dat te doen wat niet hoort en daarbij ook eens je eigen mening en opvattingen aan een ander trachten wijs te maken verkapt onder het mom vanuit de Islam-sprekend.

sarah1981
04-04-05, 12:12
CARA HELEMAAL MET JE EENS MEID!!!

richt jij je nu maar op jezelf ipv op andere te letten jij so called 'moslima'......

cmen
25-04-05, 12:50
SALAAM,

BEN HET MET JE EENS ALLEENS CARA, WANT ALLEEN ALLAH SWT MAG MENSEN OORDELEN........EN IK KEN GENOEG MENSEN DIE VIA DEZE WEG HUN GELUK VAN HUN LEVEN HEBBEN ONTMOET EN ZELF GETROUWD ZIJN....DUS HET IS ONZIN OM TE ZEGGEN DAT ALS JE JE GELUK VAN JE LEVEN NIET OP STRAAT ONMOET AL HELEMAAL NIET VIA DE CHAT ONTMOET.

mounir80
09-04-11, 15:37
Je bent alles behalve heilig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

abdoo_33
05-09-11, 23:07
ik ben het helemaal met je eens clara
maar mag ik jou wat vragen ?

CouldYouBeLoved
07-09-11, 09:57
Cara, dank je wel voor je commentaar. Ik als buitenstaander kan dit helemaal beamen. Betuttelen getuigt nou niet bepaald van naastenliefde.
I.p.v. iemand te vermanen dat hij/zij moet bidden zou je ook eens zelf voor deze personen kunnen bidden. Probeer elkaar positief te bemoedigen en niet tegen de ander te zeggen wat hij/zij verkeerd doet.

Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt. Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden. Waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? Hoe kun je tegen hen zeggen: “Laat mij de splinter uit je oog verwijderen,” zolang je nog een balk in je eigen oog hebt? Huichelaar, verwijder eerst de balk uit je eigen oog, pas dan zul je scherp genoeg zien om de splinter uit het oog van je broeder of zuster te verwijderen.

oujdi1980
15-04-12, 20:06
Jij bent alles behalve heilig en perfect
bah,bah heilig boontje

Bent enes
17-04-12, 16:08
ja het heeft wel wat triestig vind ik, via internet topics openen om aan de man te geraken.
doet me denken aan die dames of wijven in Marokko, massaal zitten ze op de chat om maar te huwen.