PDA

Bekijk Volledige Versie : Vol is vol



sadeeQ
28-03-05, 11:39
Vol is vol

Nederland is vol
met miljoenen mensen die zeggen
dat Nederland vol is.

Nederland is vol
met 1,5 miljoen magnetrons,
5,5 miljoen koelkasten,
7 miljoen T.V.'s,
3 miljoen honden en katten,
10 miljoen tropische vissen en vogels,
13 miljoen varkens,
5 miljoen stuks rundvee
en 33 miljoen legkippen.

Nederland is vol
met per jaar 350 miljoen weggegooide bier- en frisblikjes,
15 miljoen kilo aan achtergelaten wegwerpbekertjes,
800 miljoen stinkende papieren luiers,
10 miljard aangestoken lucifers,
4,5 miljoen kilo lege batterijen,
500 miljoen kilo aan autowrakken,
17 biljoen gerookte sigaretten,
4 miljard gedronken pilsjes
en een onbekende hoeveelheid poep, pies en w.c.-papier.

Nederland is vol
met asfalt waarop 6 miljoen auto's rijden van autobezitters
die kunnen kiezen uit 1900 verschillende automodellen,
vol met vliegvelden die zich als zwerende etter
uitbreiden over het hele overvolle Nederland,
waardoor vliegtuigen nog meer naar beneden kunnen storten
op woonwijken die bevolkt worden door mensen
waartegen men kankert dat Nederland vol is.

Nederland is vol
met uitgestrekte militaire oefenterreinen in bosrijke omgevingen
die anders toch maar overvol zouden raken
met vluchtende stedelingen
op zoek naar rust
en in de verwachting
dat ze door de aanwezigheid van hun woning, hun tuin,
hun vakantiehuis, hun caravan en hun tent
kunnen aantonen dat Nederland vol is
met toeristen die als zwermen bijen
op stranden, in pretparken, kroegen en goktenten
een schim van geluk en plezier najagen.

Nederland is vol
met haat en angst en onbegrip en frustratie en
moedeloosheid en passiviteit en onverschilligheid,
wat ertoe kan leiden
dat Nederland vol raakt
met lijken waartegen men schreeuwt
dat de Nederlandse kerkhoven en crematoria vol zijn

~Panthera~
28-03-05, 11:56
:duim:

Tomas
28-03-05, 14:52
Na een tijdje lopen is de snelweg bijna niet meer hoorbaar. Alleen een trein nog af en toe. Door de bosranden om de heide is de horizon met bebouwing niet zichtbaar, alleen hier en daar een electriciteits- of telefoniemast. Eindelijk wat sporen van wild gevonden. Maar in de verte loopt een gezin met schreeuwende kinederen en een hond. Nog wat verder dan maar. Het geluid van een andere snelweg dringt zich alweer op. Sporen van moutainbikers maken de kans om wild te zien steeds kleiner. Nog verder dan maar. Een ongeluk met mountainbikers wordt net voorkomen door hun waarschuwende gegil. Gelukkig maar. Het bos gaat over in weiland. Boerderijen, silo's, verwerkende industrie wordt steeds meer zichtbaar. Een stadje of wat en rijen rijdende auto's aan de horizon. Nee. Geen wild vandaag. Wel een paar fietsers uit de randstad waarvan de vrouw -zoals gewoonlijk- luidkeels verkondigt dat nederland nog lang niet vol is zo te zien.

Ach het is subjectief. Ik weet het. Iedereen weet het. Maar sommige denken dat ze anderen van hun subjectieve gevoel kunnen overtuigen. Een objectief feit is dus wel dat nederland barst van de domme mensen.

Euhhh
28-03-05, 16:06
Geplaatst door sadeeQ
Vol is vol

Nederland is vol
met miljoenen mensen die zeggen
dat Nederland vol is.

Nederland is vol
met 1,5 miljoen magnetrons,
5,5 miljoen koelkasten,
7 miljoen T.V.'s,
3 miljoen honden en katten,
10 miljoen tropische vissen en vogels,
13 miljoen varkens,
5 miljoen stuks rundvee
en 33 miljoen legkippen.

Nederland is vol
met per jaar 350 miljoen weggegooide bier- en frisblikjes,
15 miljoen kilo aan achtergelaten wegwerpbekertjes,
800 miljoen stinkende papieren luiers,
10 miljard aangestoken lucifers,
4,5 miljoen kilo lege batterijen,
500 miljoen kilo aan autowrakken,
17 biljoen gerookte sigaretten,
4 miljard gedronken pilsjes
en een onbekende hoeveelheid poep, pies en w.c.-papier.

Nederland is vol
met asfalt waarop 6 miljoen auto's rijden van autobezitters
die kunnen kiezen uit 1900 verschillende automodellen,
vol met vliegvelden die zich als zwerende etter
uitbreiden over het hele overvolle Nederland,
waardoor vliegtuigen nog meer naar beneden kunnen storten
op woonwijken die bevolkt worden door mensen
waartegen men kankert dat Nederland vol is.

Nederland is vol
met uitgestrekte militaire oefenterreinen in bosrijke omgevingen
die anders toch maar overvol zouden raken
met vluchtende stedelingen
op zoek naar rust
en in de verwachting
dat ze door de aanwezigheid van hun woning, hun tuin,
hun vakantiehuis, hun caravan en hun tent
kunnen aantonen dat Nederland vol is
met toeristen die als zwermen bijen
op stranden, in pretparken, kroegen en goktenten
een schim van geluk en plezier najagen.

Nederland is vol
met haat en angst en onbegrip en frustratie en
moedeloosheid en passiviteit en onverschilligheid,
wat ertoe kan leiden
dat Nederland vol raakt
met lijken waartegen men schreeuwt
dat de Nederlandse kerkhoven en crematoria vol zijn

Als we sadeeq er uit gooien hebben we weer ruimte voor een extra koelkast vol met bier.

echnaton
28-03-05, 16:51
Nou hoor ik Sadeeq plotseling om tolerantie roepen ('janken' zegt hij altijd zelf.) Ik vind dat hij eerst maar eens een tijdje moet bewijzen dat hij zich kan gedragen.

sadeeQ
28-03-05, 16:58
Geplaatst door echnaton
Nou hoor ik Sadeeq plotseling roepen om tolerantie ('janken' zegt hij altijd zelf.) Ik vind dat hij eerst maar eens een tijdje moet bewijzen dat hij zich kan gedragen.

Ik tolereer geen varkens en geen zionisten :lachu:

echnaton
28-03-05, 19:03
Geplaatst door sadeeQ
Ik tolereer geen varkens en geen zionisten :lachu:

En Nederlanders die weten wat tolerantie betekent tolereren jou niet.

barneveld
28-03-05, 19:44
nedeland is half vol of half leeg.

maak geen ruzie.

mark61
28-03-05, 19:56
385 inwoners per km2. Das een kwart hectare per inwoner. Das 2.500 m2.

http://www.io-research.nl/regioweb/Grondgebruik/Grondgebruik1F

barneveld
28-03-05, 20:35
Geplaatst door mark61
385 inwoners per km2. Das een kwart hectare per inwoner. Das 2.500 m2.

http://www.io-research.nl/regioweb/Grondgebruik/Grondgebruik1F


dat is genoeg om een boerderij op te zetten met heleboel kippen.

sadeeQ
28-03-05, 20:37
Geplaatst door echnaton
En Nederlanders die weten wat tolerantie betekent tolereren jou niet.

ik tolereer zulke honden ook niet en heb bovendien ook schijt aan ze :giechel: :giechel:

echnaton
28-03-05, 20:41
Geplaatst door sadeeQ
ik tolereer zulke honden ook niet en heb bovendien ook schijt aan ze :giechel: :giechel:

Zie ik nou traantjes in je oogjes?

tr_imparator
28-03-05, 21:21
Geplaatst door barneveld
nedeland is half vol of half leeg.

maak geen ruzie.


ff een kleine iq testje:


Stel dat 1 druppel precies 1 ml water is. Hoeveel druppels water kun je dan in een leeg glas doen(inhoud:200 ml)?

echnaton
28-03-05, 21:58
Geplaatst door tr_imparator
ff een kleine iq testje:


Stel dat 1 druppel precies 1 ml water is. Hoeveel druppels water kun je dan in een leeg glas doen(inhoud:200 ml)?

één

Tomas
29-03-05, 09:44
Geplaatst door tr_imparator
ff een kleine iq testje:


Stel dat 1 druppel precies 1 ml water is. Hoeveel druppels water kun je dan in een leeg glas doen(inhoud:200 ml)?

Dit is meer een test in begrijpend lezen. Voor mij is het namelijk niet helemaal duidelijk met wat je bedoelt met "doen". Je kunt heel veel druppels in dat glas doen. Met "doen" in de zin van de handeling uitvoeren. En wel net zovaak als je wilt. Na ruim 200-220 keer begint het glas te overstromen. Maar of dat niet mag zeg je niet. Aan de andere kant kan je er ook uit lezen dat je met "doen" bedoelt dat het wel druppels moeten blijven zodra ze in het glas zitten. Dus het gaat niet om de handeling, maar om het resultaat. Hoeveel druppels kunnen er in een glas? Ik denk geeneen, omdat een druppel een specifieke vorm heeft, die deze verliest als ie op een oppervlak (b.v. de bodem van een glas) ligt. Dan is het al gauw een spetter.

Bofko
29-03-05, 10:19
Geplaatst door Tomas
Dit is meer een test in begrijpend lezen. Voor mij is het namelijk niet helemaal duidelijk met wat je bedoelt met "doen". Je kunt heel veel druppels in dat glas doen. Met "doen" in de zin van de handeling uitvoeren. En wel net zovaak als je wilt. Na ruim 200-220 keer begint het glas te overstromen. Maar of dat niet mag zeg je niet. Aan de andere kant kan je er ook uit lezen dat je met "doen" bedoelt dat het wel druppels moeten blijven zodra ze in het glas zitten. Dus het gaat niet om de handeling, maar om het resultaat. Hoeveel druppels kunnen er in een glas? Ik denk geeneen, omdat een druppel een specifieke vorm heeft, die deze verliest als ie op een oppervlak (b.v. de bodem van een glas) ligt. Dan is het al gauw een spetter.

Jou pakken ze niet, Tomas.

tr_imparator
29-03-05, 15:04
Geplaatst door Tomas
Dit is meer een test in begrijpend lezen. Voor mij is het namelijk niet helemaal duidelijk met wat je bedoelt met "doen". Je kunt heel veel druppels in dat glas doen. Met "doen" in de zin van de handeling uitvoeren. En wel net zovaak als je wilt. Na ruim 200-220 keer begint het glas te overstromen. Maar of dat niet mag zeg je niet. Aan de andere kant kan je er ook uit lezen dat je met "doen" bedoelt dat het wel druppels moeten blijven zodra ze in het glas zitten. Dus het gaat niet om de handeling, maar om het resultaat. Hoeveel druppels kunnen er in een glas? Ik denk geeneen, omdat een druppel een specifieke vorm heeft, die deze verliest als ie op een oppervlak (b.v. de bodem van een glas) ligt. Dan is het al gauw een spetter.

sry ik reken het fout, 1 omdat je redenering ernaast zit, 2 omdat je eigenlijk 2 antwoorden geeft.

antwoord is: geen enkele, want wanneer je 1 druppel in de glas doet, is het niet meer leeg, er zit dan namelijk al wat in.

het ging niet om het woordje doen, maar om het woordje leeg, dat moest je even zien staan.

AARDIG
29-03-05, 15:09
sry ik reken het fout, 1 omdat je redenering ernaast zit, 2 omdat je eigenlijk 2 antwoorden geeft.

antwoord is: geen enkele, want wanneer je 1 druppel in de glas doet, is het niet meer leeg, er zit dan namelijk al wat in.

het ging niet om het woordje doen, maar om het woordje leeg, dat moest je even zien staan.

OEPS :cola:

Tomas
29-03-05, 15:31
Geplaatst door tr_imparator
sry ik reken het fout, 1 omdat je redenering ernaast zit, 2 omdat je eigenlijk 2 antwoorden geeft.

antwoord is: geen enkele, want wanneer je 1 druppel in de glas doet, is het niet meer leeg, er zit dan namelijk al wat in.

het ging niet om het woordje doen, maar om het woordje leeg, dat moest je even zien staan.

OK, dan had echnaton dus gelijk. Je kunt er -volgens jou dus- precies 1 in een leeg glas doen. Pas daarna is ie niet meer leeg. Dat ie ergens halverwege het voor de eerste keer doen niet meer leeg is laat je je niet over uit. Wanneer is een glas tijdens het vullen met 1 druppel niet meer leeg. Als de druppel de hand verlaat, voorbij het vlak van de bovenkant is of pas als deze de bodem raakt?

GroteWolf
29-03-05, 15:38
Nederland is een stuk voller dan Australie.

delirious
29-03-05, 15:42
Geplaatst door GroteWolf
Nederland is een stuk voller dan Australie.

Het puilt uit he !! :o

tr_imparator
29-03-05, 18:12
Geplaatst door Tomas
OK, dan had echnaton dus gelijk. Je kunt er -volgens jou dus- precies 1 in een leeg glas doen. Pas daarna is ie niet meer leeg. Dat ie ergens halverwege het voor de eerste keer doen niet meer leeg is laat je je niet over uit. Wanneer is een glas tijdens het vullen met 1 druppel niet meer leeg. Als de druppel de hand verlaat, voorbij het vlak van de bovenkant is of pas als deze de bodem raakt?


antwoord=geen enkele, als er dus iets in zit dan is het niet meer leeg..snap je? dacht dat je m begreep.. :fplet:

Tomas
29-03-05, 18:15
Geplaatst door tr_imparator
antwoord=geen enkele, als er dus iets in zit dan is het niet meer leeg..snap je? dacht dat je m begreep.. :fplet:

Yep, daarna ja. Ik dacht dat je 'm begreep.

tr_imparator
29-03-05, 18:48
Geplaatst door Tomas
Yep, daarna ja. Ik dacht dat je 'm begreep.


we gaan niet de rollen omdraaaaaaaaaaaaaaaien he!


je staaaaaaaaaat veels te lang stil bij je fouten( foutje kan toch?!)..get over it.

echnaton
29-03-05, 19:03
Geplaatst door tr_imparator
sry ik reken het fout, 1 omdat je redenering ernaast zit, 2 omdat je eigenlijk 2 antwoorden geeft.

antwoord is: geen enkele, want wanneer je 1 druppel in de glas doet, is het niet meer leeg, er zit dan namelijk al wat in.

het ging niet om het woordje doen, maar om het woordje leeg, dat moest je even zien staan.

Je kunt één druppel in een leeg glas doen. Pas als je dat gedaan hebt is het glas niet meer leeg.

tr_imparator
29-03-05, 19:07
Geplaatst door echnaton
Je kunt één druppel in een leeg glas doen. Pas als je dat gedaan hebt is het glas niet meer leeg.

GEEN ENKELE, WANT NA 1 DRUPPEL IS HET GLAS NIET MEER LEEG.

echnaton
30-03-05, 10:58
Geplaatst door tr_imparator
GEEN ENKELE, WANT NA 1 DRUPPEL IS HET GLAS NIET MEER LEEG.

Voordat je het gedaan hebt kun je het 'e'en keer doen want op dat moment is het glas nog leeg Nadat je het gedaan hebt kun je het niet nog een keer doen want dan is het glas niet leeg meer. Bedenk zelf analogie"en.