PDA

Bekijk Volledige Versie : Paasvuur



RinC
28-03-05, 12:09
Het stinkt :wtf:

~Panthera~
28-03-05, 12:12
Geplaatst door RinC
Het stinkt :wtf:

Gewoon een kip erop pleuren. :hihi:
Grillen die hap.

Couscousje
28-03-05, 12:45
Geplaatst door ~Panthera~
Gewoon een kip erop pleuren. :hihi:
Grillen die hap.

:D

Cc

rja2
28-03-05, 12:49
Geplaatst door RinC
Het stinkt :wtf:
Ik vindt het wel een leuke traditie.

Maar waar ik nu woon, doen ze hier bijna niet aan, in midden van het land.

Couscousje
28-03-05, 12:51
We hebben in de Rif een zelfde soort traditie, aan het begin van de midzomer worden er een week lang tegen zonsondergang aan vreugdevuren ontstoken. De kunst hierbij is om een zo groot mogelijk vreugdevuur te creeeren en er ongeschonden doorheen of overheen te springen. Lukt je dat, dan volgt er een jaar in goede gezondheid.

N.B.: Geen strakke rokjes aantrekken.

Cc

Joesoef
28-03-05, 12:55
Geplaatst door Couscousje
We hebben in de Rif een zelfde soort traditie, aan het begin van de midzomer worden er een week lang tegen zonsondergang aan vreugdevuren ontstoken. De kunst hierbij is om een zo groot mogelijk vreugdevuur te creeeren en er ongeschonden doorheen of overheen te springen. Lukt je dat, dan volgt er een jaar in goede gezondheid.

N.B.: Geen strakke rokjes aantrekken.

Cc

Zelfde gezien in Iran. Midden in Theran.

~Panthera~
28-03-05, 13:04
Kun je nagaan, hoeveel mensen deze traditie leuk vinden. :D

De fik erin, folks ! :lole:




(wel alleen paasvuur he ? :zweep: )

Juliette
28-03-05, 16:40
Geplaatst door Couscousje


N.B.: Geen strakke rokjes aantrekken.

Cc

Lange lijken me ook niet handig.

Rabi'ah.
28-03-05, 18:11
Geplaatst door Couscousje
We hebben in de Rif een zelfde soort traditie, aan het begin van de midzomer worden er een week lang tegen zonsondergang aan vreugdevuren ontstoken. De kunst hierbij is om een zo groot mogelijk vreugdevuur te creeeren en er ongeschonden doorheen of overheen te springen.

Heb je in Iran ook met Nowruz. Mijn pa en zijn vrouw waren dit weekend bij haar familie in Twente om naar het paasvuur te kijken.

Rabi'ah.
28-03-05, 18:12
Geplaatst door Juliette
Lange lijken me ook niet handig.

Kzie het al voor me......

*auch* :verward:

Simon
28-03-05, 18:13
Maar waar komt deze traditie vandaan? Ik rook het ook om 3.30 vannacht toen ik wakker werd !!! Pas vandaag realiseerde ik mij dat we nog steeds niet van die moffen af zijn.

taouanza
28-03-05, 18:17
Geplaatst door Couscousje
We hebben in de Rif een zelfde soort traditie, aan het begin van de midzomer worden er een week lang tegen zonsondergang aan vreugdevuren ontstoken. De kunst hierbij is om een zo groot mogelijk vreugdevuur te creeeren en er ongeschonden doorheen of overheen te springen. Lukt je dat, dan volgt er een jaar in goede gezondheid.

N.B.: Geen strakke rokjes aantrekken.

Cc

Dat doen ze ook hier bij de Vrije School en dat heet dan Sint Jan.

barneveld
28-03-05, 19:41
Geplaatst door RinC
Het stinkt :wtf:

hier op de veluwe is het heel erg ik dacht gisteren avond dat de straat in de fik stond ik heb de hele wijk afgelopen om te kijken waar de brand was maar ik heb niets gevonden.

Couscousje
28-03-05, 20:45
Geplaatst door Juliette
Lange lijken me ook niet handig.

Lang of kort, ik zei strak. :)

Cc

Joesoef
28-03-05, 21:55
Die stank kwam natuurlijk van al die behaarde mannen benen :).

rja2
28-03-05, 22:00
Geplaatst door Rabi'ah.
Heb je in Iran ook met Nowruz. Mijn pa en zijn vrouw waren dit weekend bij haar familie in Twente om naar het paasvuur te kijken.
Ik kom van orgine uit Twente.

Daar hebben ze heel wat paasvuren.