PDA

Bekijk Volledige Versie : Hamas werft op Google



MarinadeMix
29-03-05, 15:18
Hamas werft op Google

Wie in de populaire zoekmachine Google het woord 'Hamas' intikt in het Arabisch, krijgt niet alleen zoekresultaten op het scherm maar ook links naar de militante afdeling van Hamas, de Izz al-Din al-Qassam Brigades.

Dezelfde link verschijnt na woorden als 'Gaza', 'Palestina' en 'Jihad', mits in het Arabisch geschreven. De ontdekking werd gedaan door de Israelische internetorganisatie Ynet.

Google maakt gebruik van geautomatiseerde filters om links naar 'problematische' websites te weren, maar vooralsnog kunnen die uitsluitend Engelse woorden herkennen.

Hamas staat bekend om zijn geavanceerde gebruik van de mogelijkheden van internet, aldus Reuven Ehrlich van het Intelligence and Terror Information Center. "Hamas heeft zijn digitale 'werkterrein' verlegd naar Oost-Europa, sinds Amerikaanse bedrijven slagvaardig reageren op ontdekkingen zoals deze bij Google. Het is bekend dat ook andere internationale terroristische organisaties het internet gebruiken om zonder enige controle of censuur met elkaar in contact te blijven en hun opruiende boodschap te verkondigen."

AdWord biedt geregistreerde gebruikers van de zoekmachine de mogelijkheid bepaalde woorden en tekstberichten met links naar externe sites te 'kopen'. Vermoedelijk heeft Google dus betaling ontvangen vanuit Hamas om de AdWords op te nemen.
De AdWords zijn ook zichtbaar in G-mail, Google's eigen emaildienst, en op Adsense, het reclamenetwerk van de zoekmachine. Google heeft beloofd de AdWords zo snel mogelijk te verwijderen.
29/03/2005 10:50
Sjabbat: 01/04 19:05 - 02/04 21:00


www.joods.nl


Zou ut? :D

AARDIG
29-03-05, 15:23
Slordig hoor van het MDI (pseudoniem voor CIDI)

delirious
29-03-05, 15:26
Als je Nazi intikt kom je bij Rechts-Extremiste sites.
Als je Marinade-Mix intikt kom je bij de recepten site.

Wat is je punt? :cheefbek:

MarinadeMix
29-03-05, 15:27
Geplaatst door delirious
Als je Nazi intikt kom je bij Rechts-Extremiste sites.
Als je groente-spoep intikt kom je bij de recepten site.

Wat is je punt? :cheefbek:

tokking 2 me?

delirious
29-03-05, 15:28
Geplaatst door MarinadeMix
tokking 2 me?

yep!

MarinadeMix
29-03-05, 15:29
Geplaatst door delirious
yep!

Beetje afwisseling.

delirious
29-03-05, 15:32
Geplaatst door MarinadeMix
Beetje afwisseling.

Wat bedoel je met afwisseling?

assassijn
29-03-05, 15:32
Geplaatst door delirious
Als je Nazi intikt kom je bij Rechts-Extremiste sites.
Als je groente-spoep intikt kom je bij de recepten site.

Wat is je punt? :cheefbek:

GooGle is gewoon een goede zoekmachine...maar dat wisten ze op joods.nl waarschijnlijk nog niet :D

MarinadeMix
29-03-05, 15:36
Geplaatst door delirious
Wat bedoel je met afwisseling?

Ik ben je een beetje aan het "brainwashen". Sorry :o

Mijn punt is hetzelfde als die van jou.

MarinadeMix
29-03-05, 15:36
Geplaatst door assassijn
GooGle is gewoon een goede zoekmachine...maar dat wisten ze op joods.nl waarschijnlijk nog niet :D

precies!

delirious
29-03-05, 15:37
Geplaatst door MarinadeMix
Ik ben je een beetje aan het "brainwashen". Sorry :o

Mijn punt is hetzelfde als die van jou.

:wink: