PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk klaagt jihad-blogger Ertan aan



delirious
29-03-05, 16:23
Minister Rita Verdonk (VVD) van Vreemdelingenzaken en Integratie heeft aangifte gedaan tegen de islamitische weblogger Ertan wegens discriminatie en haatzaaien op internet. De van oorsprong Turkse Ertan Kilic omschreef Mohammed Bouyeri, de moordenaar van Theo van Gogh als 'een kanjer'. Ook zette hij het thuisadres van Geert Wilders op internet.

Ertan, die vooral actief is op zijn weblog Ertan.nl, bevestigt de aangifte, die hij 'lachwekkend' noemt. 'De minister heeft een gebrekkig incasseringsvermogen.'

De weblogger kwam eerder in het nieuws toen hij onder het pseudoniem Rametullah de internetsite Cyberdjihad onderhield, onder het motto: 'Virtuele strijd tegen de vijanden van de islam'.

Op de dag van de moord op Theo van Gogh schreef Kilic op die site: 'Laat dit een wijze les zijn voor de vijanden van de islam. Alle lof voor de broeder die dit zwijntje eens flink heeft gewassen.'

Later schreef hij een blog onder de titel 'Twee (stront)vliegen in één klap: 'Theo nog altijd dood, en Ayaan nog altijd monddood. Mohammed je bent een kanjer!'.

Op de vraag naar wat het doel is van zijn provocaties, weigert Kilic antwoord te geven. In eerdere blogs omschrijft hij zijn internetpublicaties als 'satire'.

Elsevier

Joesoef
29-03-05, 16:39
ERTAN is een ras relnicht, zolang hij al op internet rondkruipt. Een koude natte cel zonder glas in het raam en een paar germaanse bewakers zal hem goed doen.

delirious
29-03-05, 16:41
Geplaatst door Joesoef
ERTAN is een ras relnicht, zolang hij al op internet rondkruipt. Een koude natte cel zonder glas in het raam en een paar germaanse bewakers zal hem goed doen.

:hihi: :hihi: :hihi:

Joepie
29-03-05, 16:54
Geplaatst door Joesoef
ERTAN is een ras relnicht, zolang hij al op internet rondkruipt. Een koude natte cel zonder glas in het raam en een paar germaanse bewakers zal hem goed doen.

:hihi:

nl-x
29-03-05, 17:39
Een heleboel van wat Ertan zegt valt onder zn vrijheid van columnist zijn. Als er iets is wat we geleerd hebben van Theo van Gogh, is het wel dat het daar op zou uitdraaien.

Het beste wat men kan doen is Ertan gewoon doodzwijgen.

The_Reporter
29-03-05, 18:28
Elsevier, 29/3/2005
Verdonk klaagt weblogger Ertan aan

Minister Rita Verdonk (VVD) van Vreemdelingenzaken en Integratie
heeft aangifte gedaan tegen de islamitische weblogger Ertan wegens
discriminatie en haatzaaien op internet. De van oorsprong Turkse
Ertan Kilic omschreef Mohammed Bouyeri, de waarschijnlijke
moordenaar van Theo van Gogh als 'een kanjer'. Ook zette hij het
thuisadres van Geert Wilders op internet.

Ertan, die vooral actief is op zijn weblog Ertan.nl, bevestigt de
aangifte, die hij 'lachwekkend' noemt. 'De minister heeft een
gebrekkig incasseringsvermogen.'

De weblogger kwam eerder in het nieuws toen hij onder het pseudoniem
Rametullah de internetsite Cyberdjihad onderhield, onder het
motto: 'Virtuele strijd tegen de vijanden van de islam'.

Op de dag van de moord op Theo van Gogh schreef Kilic op die
site: 'Laat dit een wijze les zijn voor de vijanden van de islam.
Alle lof voor de broeder die dit zwijntje eens flink heeft
gewassen.'

Later schreef hij een blog onder de titel 'Twee (stront)vliegen in
één klap: 'Theo nog altijd dood, en Ayaan nog altijd monddood.
Mohammed je bent een kanjer!'.

Op de vraag naar wat het doel is van zijn provocaties, weigert Kilic
antwoord te geven. In eerdere blogs omschrijft hij zijn
internetpublicaties als 'satire'.

Extremistisch
Ertan.nl, de neutraler genaamde voortzetting van Cyberdjihad, wordt
gehost door het bedrijf 357hosting. Uit gezamenlijk onderzoek van
AVRO 1opdeMiddag en het weblog VKmag.com bleek dat 357hosting ruimte
biedt aan duizenden extremistische internetpagina's in Nederland.

Het Meldpunt Discriminatie Internet, dat ook een aanklacht tegen
Ertan heeft ingediend, spreekt sinds de moord op Van Gogh van een
snel verslechterend klimaat op internet.

Lees hier meer over haatzaaien op internet en de moord op Van Gogh
in diverse artikelen van dr. Albert Benschop, socioloog aan de
Universiteit van Amsterdam.

Publicatiedatum: 29 maart 2005

contradictio
29-03-05, 18:45
Geplaatst door The_Reporter
Elsevier, 29/3/2005
Verdonk klaagt weblogger Ertan aan

Minister Rita Verdonk (VVD) van Vreemdelingenzaken en Integratie
heeft aangifte gedaan tegen de islamitische weblogger Ertan wegens
discriminatie en haatzaaien op internet. De van oorsprong Turkse
Ertan Kilic omschreef Mohammed Bouyeri, de waarschijnlijke
moordenaar van Theo van Gogh als 'een kanjer'. Ook zette hij het
thuisadres van Geert Wilders op internet.

Ertan, die vooral actief is op zijn weblog Ertan.nl, bevestigt de
aangifte, die hij 'lachwekkend' noemt. 'De minister heeft een
gebrekkig incasseringsvermogen.'

De weblogger kwam eerder in het nieuws toen hij onder het pseudoniem
Rametullah de internetsite Cyberdjihad onderhield, onder het
motto: 'Virtuele strijd tegen de vijanden van de islam'.

Op de dag van de moord op Theo van Gogh schreef Kilic op die
site: 'Laat dit een wijze les zijn voor de vijanden van de islam.
Alle lof voor de broeder die dit zwijntje eens flink heeft
gewassen.'

Later schreef hij een blog onder de titel 'Twee (stront)vliegen in
één klap: 'Theo nog altijd dood, en Ayaan nog altijd monddood.
Mohammed je bent een kanjer!'.

Op de vraag naar wat het doel is van zijn provocaties, weigert Kilic
antwoord te geven. In eerdere blogs omschrijft hij zijn
internetpublicaties als 'satire'.

Extremistisch
Ertan.nl, de neutraler genaamde voortzetting van Cyberdjihad, wordt
gehost door het bedrijf 357hosting. Uit gezamenlijk onderzoek van
AVRO 1opdeMiddag en het weblog VKmag.com bleek dat 357hosting ruimte
biedt aan duizenden extremistische internetpagina's in Nederland.

Het Meldpunt Discriminatie Internet, dat ook een aanklacht tegen
Ertan heeft ingediend, spreekt sinds de moord op Van Gogh van een
snel verslechterend klimaat op internet.

Lees hier meer over haatzaaien op internet en de moord op Van Gogh
in diverse artikelen van dr. Albert Benschop, socioloog aan de
Universiteit van Amsterdam.

Publicatiedatum: 29 maart 2005


een persoonlijke mening van een niet politiek figuur. Laat het meldpunt discriminatie Ayaan maar aanklagen voor het sterk verslechterend klimaat in Nederland... en Verdonk Ayaan aanklagen wegens discriminatie en haat zaaien via de media...
De vrijheid van meningsuiting is zo wel erg eenzijdig aan het worden.. Ik ben ervoor iedereen die discrimineert en haat zaait wordt aangeklaagd en bestraft of niemand...

MarinadeMix
30-03-05, 08:44
Wie of wat is Ertan :aanwal: ?

Joesoef
30-03-05, 08:57
Geplaatst door MarinadeMix
Wie of wat is Ertan :aanwal: ?


http://www.ertan.tk

MarinadeMix
30-03-05, 09:02
Geplaatst door Joesoef
http://www.ertan.tk

Ik had het moeten weten.

Ella
30-03-05, 09:03
Geplaatst door Joesoef
http://www.ertan.tk

Ik ga denk ik maar niet op die site kijken, dan ben ik natuurlijk ook meteen verdacht...

Wortel
30-03-05, 09:03
Zolang als ik rondsurf op Internet is die Ertan al actief. Een rasprovocateur en parasiet die uiteraard zwijgt in alle talen wanneer men hem vraagt naar het waarom van zijn perfide schotschriften.
Daar is hij een parasiet voor. Ik heb hem zelfs een integere dame als Senay Ozdemir, die zich inzet voor de belangen van vele jonge moslima's, volledig tegen zich in het harnas zien jagen.

Hoe meer je je ergert aan dit heerschap, hoe groter hij wordt, en dan met name in de beleving van zijn eigen opgeblazen ego.

Het is zoals nl-x zegt: doodzwijgen en erg meewarig kijken als hij weer bezig is.

karel de verhui
31-03-05, 14:02
A brain is like a parachute, it only functiones when it's open.


Frank Zappa :fuckit2:

tr_imparator
31-03-05, 14:41
Geplaatst door karel de verhui
A brain is like a parachute, it only functiones when it's open.


Frank Zappa :fuckit2:


Why should she live to fill the world with words?

William Shakespeare :D

Simon
31-03-05, 14:47
Geplaatst door Wortel
Het is zoals nl-x zegt: doodzwijgen en erg meewarig kijken als hij weer bezig is.

Nou wat betreft dat huisadres van Wilders publiceren mogen ze Ertan van mij wel aanpakken. Dat kan ik echt niet als satire zien na de moord op van Gogh. Er zijn nu eenmaal mensen die de zaken met geweld willen oplossen.

Joepie
31-03-05, 16:28
Geplaatst door karel de verhui
A brain is like a parachute, it only functiones when it's open.


Frank Zappa :fuckit2:

Wat the fuk is er mis met Frank?

assassijn
31-03-05, 19:17
Op de dag van de moord op Theo van Gogh schreef Kilic op die site: 'Laat dit een wijze les zijn voor de vijanden van de islam. Alle lof voor de broeder die dit zwijntje eens flink heeft gewassen.'

Later schreef hij een blog onder de titel 'Twee (stront)vliegen in één klap: 'Theo nog altijd dood, en Ayaan nog altijd monddood. Mohammed je bent een kanjer!'.

Naar mijn idee valt dit gewoon onder vrijheid van meningsuiting.
Of dit soort uitspraken verstandig zijn is een andere discussie, maar het valt gewoon onder vrijheid van meningsuiting.

mark61
31-03-05, 20:21
Geplaatst door assassijn
Naar mijn idee valt dit gewoon onder vrijheid van meningsuiting.
Of dit soort uitspraken verstandig zijn is een andere discussie, maar het valt gewoon onder vrijheid van meningsuiting.

Dat dacht zijn wapenbroeder TvG ook.

Kid Capri
31-03-05, 20:23
Ik ben benieuwd naar hoe die gasten telkens aan de verblijfplaatsen van Hirshi Ali en Wilders komen. Volgens mij wil dit zeggen dat ze in contact staan met lieden die hier onderzoek naar doen...:).

K.

P.S. Het is inderdaad niet netjes, maar volgens mij valt 't gewoon onder de vrijheid van meningsuiting. Hoe verwerpelijk ook...:).

contradictio
31-03-05, 20:36
Geplaatst door Kid Capri
Ik ben benieuwd naar hoe die gasten telkens aan de verblijfplaatsen van Hirshi Ali en Wilders komen. Volgens mij wil dit zeggen dat ze in contact staan met lieden die hier onderzoek naar doen...:).

K.

P.S. Het is inderdaad niet netjes, maar volgens mij valt 't gewoon onder de vrijheid van meningsuiting. Hoe verwerpelijk ook...:).

als je ze bezig houdt met die verblijfplaatsen dan weet je WAT EN WAAR je moet beveiligen... Stel je eens voor dat je ze niet bezig zou houden en daarmee uiteindelijk ze in de val zou lokken.. Dan zouden ze nog wel eens echt onvoorspelbare dingen kunnen gaan doen. :D

David
04-04-05, 12:08
Bestaat zijn homo site "Ertan en Ali" eigenlijk nog?

Zeepaardje
04-04-05, 16:17
Geplaatst door Kid Capri
Ik ben benieuwd naar hoe die gasten telkens aan de verblijfplaatsen van Hirshi Ali en Wilders komen. Volgens mij wil dit zeggen dat ze in contact staan met lieden die hier onderzoek naar doen...:).

K.

P.S. Het is inderdaad niet netjes, maar volgens mij valt 't gewoon onder de vrijheid van meningsuiting. Hoe verwerpelijk ook...:).

Een mening is een mening en valt onder de vrijheid van meningsuiting. Een (geheim) adres openbaar maken is geen mening, maar (geheime) informatie. Voor het openbaar maken van geheime informatie kun je worden aangeklaagd en dat is geheel terecht.

Los daarvan: hij moet kunnen en mogen zeggen/vinden/schrijven/denken wat hij maar wil. Dat is zijn mening.
IK kan daarentegen zeggen/vinden/schrijven/denken wat IK wil. Dat is mijn mening.

Coolassprov MC
04-04-05, 21:00
De hele aanklacht is lachwekkend; Verdonk kan beter de hand in eigen borst steken en wat doen aan haar incasseringsvermogen.

Wie storm zaait, zal storm oogsten:

Als er enkelen zijn die bijgedragen hebben aan het doelloze veharden van het zogenaamde 'debat' zijn dat wel Theo en Rita!

Wanneer wordt het IND eens aangeklaagd en vanwege het staatsterreur dat ze 10.000den Hollanders en niet-Holanders en hun partners, gezinnen, familie en vrienden aandoen?


Jaarverslag Nationale ombudsman laat zien:
MEESTE KLACHTEN IN 2004 OVER IND EN UWV

Het aantal klachten dat de Nationale ombudsman jaarlijks over de overheid ontvangt blijft stijgen. In 2004 waren dit 11.156 klachten, een stijging van 6% ten opzichte van 2003. In 2004 is vooral veel geklaagd over de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) en het Uitvoeringsinstituut werknemersverzekeringen (UWV). Dit blijkt uit het Jaarverslag 2004 dat de Nationale ombudsman, mr. R. Fernhout, vandaag aanbiedt aan de voorzitter van de Tweede Kamer.

Sinds het aantreden in 1999 van Fernhout als Nationale ombudsman is het totale aantal klachten met 45% gestegen. Een belangrijke oorzaak voor deze stijging is dat Fernhout zich heeft ingezet voor het vergroten van de bekendheid van het instituut. Steeds meer mensen weten de Nationale ombudsman hierdoor te vinden. Naast de ruim 11.000 schriftelijke klachten in 2004, hebben meer dan 21.000 mensen telefonisch contact gezocht over problemen met de overheid.
Toename klachten

De grootste klachtentrekkers waren in 2004 de Immigratie en Naturalisatiedienst (IND) en het Uitvoeringsinstituut werknemersverzekeringen (UWV). Al jaren ontvangt de Nationale ombudsman de meeste klachten over de IND. In 2004 ging het om 1775 klachten. Dit is een forse stijging ten opzichte van het jaar ervoor: toen ontving hij 1389 klachten. Een oorzaak ligt in problemen met de overheveling van toelatingstaken van de vreemdelingendiensten van de regionale politiekorpsen naar de IND. De sterke stijging in het aantal klachten was voor de Nationale ombudsman aanleiding om in augustus 2004 zijn bezorgdheid uit te spreken over het functioneren van de IND in een brief aan de minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie. Van het totale aantal klachten dat de Nationale ombudsman in 2004 ontving, betrof 27% het beleidsterrein van het Ministerie van Justitie (2.263; 2003: 1880). Daaronder vallen behalve de IND bijvoorbeeld het Openbaar Ministerie, het Centraal Justitieel Incasso Bureau en het Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdragen.

De IND wordt op de voet gevolgd door het UWV met 1.358 klachten in 2004 (2003: 1.129). De klachten gaan over te lange behandelingsduur (uitblijven van betaling, niet reageren op brieven, lange duur bezwaarschriftenprocedure), de wijze van bejegening, dienstverlening en klachtbehandeling, en problemen rond informatieverstrekking. Het totale aantal klachten op het beleidsterrein sociale zekerheid en werkgelegenheid (inclusief de Sociale verzekeringsbank en de Centrale organisatie werk en inkomen) is nog hoger: 1.792, wat gelijk staat aan 19% van het totaal aantal ontvangen klachten.
Na de IND en het UWV krijgt de Nationale ombudsman de meeste klachten over de Belastingdienst, gemeenten en de politie.
Afname klachten

Het aantal klachten over het Ministerie van Buitenlandse Zaken is in 2004 aanzienlijk gedaald (411; 2003: 741). Dit is het gevolg van kortere doorlooptijden van de behandeling van aanvragen om een visum of machtiging tot voorlopig verblijf, voornamelijk in de bezwaarfase. In de drie voorgaande jaarverslagen is de lange duur van behandeling steeds uitdrukkelijk een aandachtspunt geweest.
Aard van klachten

Grote gemene deler van alle klachten is dat 33% gaat over het gebrek aan voortvarendheid van de overheid. Mensen krijgen maar geen antwoord op hun brief, of moeten veel te lang wachten op een beslissing op een aanvraag of bezwaarschrift. De Nationale ombudsman heeft hier herhaaldelijk aandacht voor gevraagd van politiek en bestuur. Dit heeft geleid tot initiatieven zoals de Andere Overheid.
Burgers moeten niet alleen tijdig worden geïnformeerd, maar ook juist en volledig. Ook op het gebied van actieve en adequate informatieverstrekking door de overheid gaat het vaak mis. De afgelopen vijf jaar ging circa 12% van de klachten hierover. Verbetering is enerzijds mogelijk door het geven van goede informatie over de te verwachten behandelingsduur van aanvragen, bezwaarschriften en andere correspondentie. Anderzijds door het geven van juiste informatie over rechten en plichten. Het probleem komt overheidsbreed voor. Uitschieters zitten bij het Ministerie van Justitie, Buitenlandse Zaken en het UWV.

Coolassprov MC
04-04-05, 21:09
Geplaatst door Zeepaardje
Een mening is een mening en valt onder de vrijheid van meningsuiting. (...)

Los daarvan: hij moet kunnen en mogen zeggen/vinden/schrijven/denken wat hij maar wil. Dat is zijn mening.
IK kan daarentegen zeggen/vinden/schrijven/denken wat IK wil. Dat is mijn mening.

In eerste instantie gaf Ertan, per brief, slechts een advies aan Verdonk; een advies dat nota bene (!) de wereld is ingeholpen door haar partijgenote Ayaan Hirsi Ali. Namelijk dat het een contradictio in terminus is dat moslims zouden kunnen integreren als moslims die zij zijn!

De afsluitende anekdote was misschien slecht gekozen; maar hij gaf in ieder geval aan dat het een anekdote is die niet serieus genomen behoeft te worden!

Als Verdonk zegt te zijn vóór vrijheid van meningsuiting,
behoort zij te zijn vóór uitingen van meningen die haar niet aanstaan;
als zij slechts vóór uitingen van meningen is, die haar aanstaan is zij niet vóór vrijheid van meningsuiting maar simpelweg en ordinair een fasciste!

Ourzazate
04-04-05, 22:21
Geplaatst door Simon
Nou wat betreft dat huisadres van Wilders publiceren mogen ze Ertan van mij wel aanpakken. Dat kan ik echt niet als satire zien na de moord op van Gogh. Er zijn nu eenmaal mensen die de zaken met geweld willen oplossen.

AHA heeft haar en het adres van Wilders toch ook in het nieuws gebracht. Moeten ze AHA daar ook voor aanpakken...?

Coolassprov MC
05-04-05, 21:11
Geplaatst door Ourzazate
AHA heeft haar en het adres van Wilders toch ook in het nieuws gebracht. Moeten ze AHA daar ook voor aanpakken...?

Natuurlijk niet! AHA staat aan de goede kant!

Of je bent het met ons eens of je bent een moslimterrorist!