PDA

Bekijk Volledige Versie : Bos: Crisis niet opgelost, maar uitgesteld



Joesoef
29-03-05, 20:07
Bos: Crisis niet opgelost, maar uitgesteld

Uitgegeven: 29 maart 2005 15:40
Laatst gewijzigd: 29 maart 2005 17:06

DEN HAAG - Met het akkoord tussen CDA, VVD en D66 is de crisis binnen de coalitie niet opgelost maar uitgesteld. Volgens PvdA-fractievoorzitter Bos hebben de coalitiepartijen niets meer met elkaar gemeen.

"Alles valt af te kopen. Wat gisteren nog een kroonjuweel was, wordt vandaag weggerelativeerd", zei Bos dinsdag tijdens een debat over het akkoord dat afgelopen weekeinde werd gesloten. Met afspraken over bestuurlijke vernieuwing en extra geld voor onderwijs en innovatie werd D66 binnen de coalitie gehouden en een crisis bezworen.


De PvdA is blij met het extra geld dat wordt uitgetrokken. Maar Bos vroeg zich hardop af of dat geld toch al niet op komst was en dat het kabinet een besluit slechts naar voren heeft gehaald. De sociaal-democraten begrijpen niet dat D66 genoegen heeft genomen met de nieuwe afspraken over bestuurlijke vernieuwing.

Onbegrijpelijk

Smalend zei Bos dat er slechts sprake is van een onderzoek naar vernieuwing. Dat het kabinet de gekozen burgemeester nu in 2010 wil realiseren, is voor Bos ook onbegrijpelijk. Volgens hem is dat precies de uitweg die de PvdA-Eerste-Kamerfractie vorige week aan D66-minister De Graaf (Bestuurlijkke Vernieuwing) bood. "Kennelijk moest de minister eerst weg", constateerde Bos. "Wat vorige week werd afgeschoten door de coalitie, is nu acceptabel."

Bos drong aan op nieuwe verkiezingen waar alle partijen aangeven hoe zij de burgemeester willen laten kiezen, door de raad of het volk. Bij de kabinetsformatie kan die bestuurlijke vernieuwing vervolgens beter worden geregeld, aldus Bos.

~Panthera~
29-03-05, 20:24
Geplaatst door Joesoef
Bos: Crisis niet opgelost, maar uitgesteld

Uitgegeven: 29 maart 2005 15:40
Laatst gewijzigd: 29 maart 2005 17:06

DEN HAAG - Met het akkoord tussen CDA, VVD en D66 is de crisis binnen de coalitie niet opgelost maar uitgesteld. Volgens PvdA-fractievoorzitter Bos hebben de coalitiepartijen niets meer met elkaar gemeen.

"Alles valt af te kopen. Wat gisteren nog een kroonjuweel was, wordt vandaag weggerelativeerd", zei Bos dinsdag tijdens een debat over het akkoord dat afgelopen weekeinde werd gesloten. Met afspraken over bestuurlijke vernieuwing en extra geld voor onderwijs en innovatie werd D66 binnen de coalitie gehouden en een crisis bezworen.


De PvdA is blij met het extra geld dat wordt uitgetrokken. Maar Bos vroeg zich hardop af of dat geld toch al niet op komst was en dat het kabinet een besluit slechts naar voren heeft gehaald. De sociaal-democraten begrijpen niet dat D66 genoegen heeft genomen met de nieuwe afspraken over bestuurlijke vernieuwing.

Onbegrijpelijk

Smalend zei Bos dat er slechts sprake is van een onderzoek naar vernieuwing. Dat het kabinet de gekozen burgemeester nu in 2010 wil realiseren, is voor Bos ook onbegrijpelijk. Volgens hem is dat precies de uitweg die de PvdA-Eerste-Kamerfractie vorige week aan D66-minister De Graaf (Bestuurlijkke Vernieuwing) bood. "Kennelijk moest de minister eerst weg", constateerde Bos. "Wat vorige week werd afgeschoten door de coalitie, is nu acceptabel ."

Bos drong aan op nieuwe verkiezingen waar alle partijen aangeven hoe zij de burgemeester willen laten kiezen, door de raad of het volk. Bij de kabinetsformatie kan die bestuurlijke vernieuwing vervolgens beter worden geregeld, aldus Bos.


Ja, echt geloofwaardig. :moe:
Eerst ook geen geld voor onderwijs, en nu nog ergens ineens wat gevonden. :maf2:

zooitje.

barfly
29-03-05, 20:40
Bos heeft makkelijk kletsen terwijl zijn eigen achterban maling heeft aan 'm (over principes gesproeken)

Uiteraard wil Bos en met hem GL en SP nieuwe verkiezingen dan is de kans groot dat er een linkse coalitie komt. Echter, is de PvdA wel zo vertrouwen? Ik denk dat de PvdA als eerste maatregelen gaat doorvoeren die de PvdA nu als onacceptabel betiteld.

Overigens heeft het er alle schijn van dat het financieele beleid van de huidige coalitie haar vruchten afwerpt en is het wel erg makkelijk scoren voor de PvdA om dan nu lekker in te stappen terwijl de economie aantrekt en zodoende weer met geld kan smijten zoals we van de PvdA gewend zijn.

Juliette
29-03-05, 20:55
Geplaatst door barfly
Bos heeft makkelijk kletsen terwijl zijn eigen achterban maling heeft aan 'm (over principes gesproeken)

Uiteraard wil Bos en met hem GL en SP nieuwe verkiezingen dan is de kans groot dat er een linkse coalitie komt. Echter, is de PvdA wel zo vertrouwen?

Vraag ns aan die Thom De Graaff hoe erg de pvda te vertrouwen is.

barfly
29-03-05, 21:05
Geplaatst door Juliette
Vraag ns aan die Thom De Graaff hoe erg de pvda te vertrouwen is.


Met vrienden als de PvdA heb je geen vijanden meer nodig...

888
29-03-05, 21:08
Als het kabinet maar niet valt.

Zwarte Kat
29-03-05, 21:44
Geplaatst door barfly
Bos heeft makkelijk kletsen terwijl zijn eigen achterban maling heeft aan 'm (over principes gesproeken)


Bedoel je de 1e kamer?

barfly
29-03-05, 21:50
Geplaatst door Zwarte Kat
Bedoel je de 1e kamer?

Ja die ja.

Zwarte Kat
29-03-05, 21:56
Geplaatst door barfly
Ja die ja.

Stinkzwijn Ed van Thijn is de laatste persoon die ik vertrouw en ik vermoed dat hij op persoonlijke noot wraak heeft zitten te nemen maar wat ik ervan begrepen hebt is het zo dat het juist de bedoeling is van de 1e kamer dat zij onafhankelijk van de 2e kamer beslissingen neemt en dus ook anafhankelijk vd partijleider van een politieke partij.

~Panthera~
29-03-05, 21:58
Geplaatst door Zwarte Kat
Stinkzwijn Ed van Thijn is de laatste persoon die ik vertrouw en ik vermoed dat hij op persoonlijke noot wraak heeft zitten te nemen maar wat ik ervan begrepen hebt is het zo dat het juist de bedoeling is van de 1e kamer dat zij onafhankelijk van de 2e kamer beslissingen neemt en dus ook anafhankelijk vd partijleider van een politieke partij .


wordt er 1 wakker. :zweep:

:D

barfly
29-03-05, 22:03
Geplaatst door Zwarte Kat
Stinkzwijn Ed van Thijn is de laatste persoon die ik vertrouw en ik vermoed dat hij op persoonlijke noot wraak heeft zitten te nemen maar wat ik ervan begrepen hebt is het zo dat het juist de bedoeling is van de 1e kamer dat zij onafhankelijk van de 2e kamer beslissingen neemt en dus ook anafhankelijk vd partijleider van een politieke partij.

De eerste kamer had gewoon moeten instemmen met het plan. Wat is er immers democratisch aan de huidige aangewezen burgemeester? Hoe democratisch is een gekozen burgemeester?

Zwarte Kat
29-03-05, 22:04
Geplaatst door ~Panthera~
wordt er 1 wakker. :zweep:

:D

Van die zweepslagen van jou wordt iedereen wakker. :auw2::fuckit:

~Panthera~
29-03-05, 22:05
Geplaatst door Zwarte Kat
Van die zweepslagen van jou wordt iedereen wakker. :auw2::fuckit:

:fuckit: :hihi:

Maar je snapt um wel. :stomp:

Zwarte Kat
29-03-05, 22:09
Geplaatst door barfly
De eerste kamer had gewoon moeten instemmen met het plan. Wat is er immers democratisch aan de huidige aangewezen burgemeester? Hoe democratisch is een gekozen burgemeester?

Los vd inhoud staat het de 1e kamer vrij om te stemmen zoals zij willen stemmen. Daar hoort een partijleider geen invloed over te hebben.
Ik vind de kritiek die Bos op dit punt krijgt dan ook onterecht.
Het zou zorgelijk zijn wanneer de 1e kamer zich laat inbinden door partijleiders.
:auw: Maar Edje mag van mij de stront in. Wat een creep from space......

Zwarte Kat
29-03-05, 22:12
Geplaatst door ~Panthera~
:fuckit: :hihi:

Maar je snapt um wel. :stomp:

Was t een mop?

met dat gestomp sla je iedereen weer buiten westen

barfly
29-03-05, 22:19
Geplaatst door Zwarte Kat
Los vd inhoud staat het de 1e kamer vrij om te stemmen zoals zij willen stemmen. Daar hoort een partijleider geen invloed over te hebben.
Ik vind de kritiek die Bos op dit punt krijgt dan ook onterecht.
Het zou zorgelijk zijn wanneer de 1e kamer zich laat inbinden door partijleiders.
:auw: Maar Edje mag van mij de stront in. Wat een creep from space......

Ik heb dezelfde gevoelens over de PvdA engerds. Ze hebben de democratische beginselen voor eigen doeleinden overboord gezet.

kaaskop
29-03-05, 22:55
Geplaatst door barfly
Ik heb dezelfde gevoelens over de PvdA engerds. Ze hebben de democratische beginselen voor eigen doeleinden overboord gezet.

Ik moet nu wel heel erg lachen om Woutertje. Kan bij zijn achterban geen deuk in een bestuurlijk behoudend pakje boter slaan en gaat nu al dapper en smalend zijn mond vol hebben over de rokende puinhopen die EdsvanThun in de regering heeft achtergelaten.

En dan zou het met nieuwe verkiezingen ineens allemaal weer kloppen.....






yeah right.