PDA

Bekijk Volledige Versie : Fundamentalisme



AARDIG
30-03-05, 00:04
Wat verstaat ieder van jullie onder MOSLIM FUNDAMENTALISME?
En met welke "sympthonen" kenmerkt dit MF zich?
En welk cijfer geef je het op de terroristenschaal 1 t/m 10?
En heb je er wel eens mee te maken gehad?

Gewoon eerlijk antwoord geven, ik wil geen deskundige of politiek correcte onzien. Gewoon je onderbuik of je bolle hoofd laten spreken!
En dat meen ik! Ik zal een voorbeeld geven: Ik werd door een klasgenoot een extremist genoemd omdat ik zei dat de Islam alcohol verbied! Dus het maakt niet uit wat je zegt, als het je mening maar weergeeft, dank je wel! (en nee ik zal het niet tegen jullie gebruiken)

AARDIG
30-03-05, 00:19
Waarom reageert niemand?? Zijn deze vragen al eerder gesteld?

Ourzazate
30-03-05, 00:26
Elke moslim die zich houdt aan de 5 zuilen zou je een fundamentalist kunnen noemen. Maar aan de andere kant zijn er weinig moslims te vinden die niet liegen, niet roddelen, vrijgevig zijn etc. Die houden zich dus niet stipt aan de islamitische regels en zijn derhalve geen fundamentalisten...:).

Voor mij persoonlijk is een fundamentalist iemand die zijn relatie met de wereld, met de mens verwaarloost en enkel leeft voor God terwijl Mohammed duidelijk aangaf dat 24 uur per dag 7 dagen per week God aanbidden niet is waar de Islam voor staat...:).

tr_imparator
30-03-05, 00:38
Geplaatst door AARDIG
Waarom reageert niemand?? Zijn deze vragen al eerder gesteld?


ik vind de vragen moeilijk.


hmm onder fundementalisme versta ik dat sommige mensen niet nadenken voordat ze beslissingen nemen. mensen zijn zich niet van bewust wat ze zeggen en doen. het woord moslim ervoor vind ik onzin.

ik vind wat tegenwoordig 'terrorisme' wordt genoemd, niet zo zeer terrorisme maar verzet tegen het 'anti-islam gedachtegoed' dat heerst in het westen...

ik ben een keer een extremist genoemd omdat ik zei dat de bijbel een slechtere versie van de koran is. bijna dagelijks voel ik wel dat mensen naar me ''kijken''(als je weet wat ik bedoel),als ik bijvoorbeeld met vrienden/innen loop die een hoofddoek dragen/of een andere kledingstijl hebben.

Julien
30-03-05, 00:43
Fundamentalisten vind ik mensen die de Koran/ Bijbel/ Tenach LETTERLIJK opvatten en dus ook tegen democratie zijn, tegen scheiding van kerk en staat, en voor barbaarse straffen zoals de doodstraf.

Zolang deze mensen die gedachten voor zichzelf houden is er niks aan de hand, maar je moet niet vergeten dat deze gedachten een gevaar kunnen vormen voor de Vrije westerse samenleving. Fundamentalisten ben ik liever kwijt dan rijk, maar goed da's mijn mening.

AARDIG
30-03-05, 20:47
Bedankt voor de meningen! Hoop op meerdere meningen! Dus ik up hem weer naar boven! Sorry allemaal!

888
30-03-05, 20:51
Geplaatst door AARDIG
Wat verstaat ieder van jullie onder MOSLIM FUNDAMENTALISME?
En met welke "sympthonen" kenmerkt dit MF zich?
En welk cijfer geef je het op de terroristenschaal 1 t/m 10?
En heb je er wel eens mee te maken gehad?

Gewoon eerlijk antwoord geven, ik wil geen deskundige of politiek correcte onzien. Gewoon je onderbuik of je bolle hoofd laten spreken!
En dat meen ik! Ik zal een voorbeeld geven: Ik werd door een klasgenoot een extremist genoemd omdat ik zei dat de Islam alcohol verbied! Dus het maakt niet uit wat je zegt, als het je mening maar weergeeft, dank je wel! (en nee ik zal het niet tegen jullie gebruiken)

Heb dit topic al eerder geopend en al mijn mening verkondigd. (zie mij eerdere topics).

AARDIG
30-03-05, 21:09
Heb dit topic al eerder geopend en al mijn mening verkondigd. (zie mij eerdere topics).

O thnx, heb je misschien een linkje of een zoektip? Ben hier nog niet zo lang, en wil ook niet al te lang zoeken!

888
30-03-05, 21:51
Geplaatst door AARDIG
O thnx, heb je misschien een linkje of een zoektip? Ben hier nog niet zo lang, en wil ook niet al te lang zoeken!

Bij Islam en meer( november/december 2004). Je klikt op zoek onder mijn nickname.

Juliette
30-03-05, 22:25
Geplaatst door AARDIG
Wat verstaat ieder van jullie onder MOSLIM FUNDAMENTALISME?
En met welke "sympthonen" kenmerkt dit MF zich?
En welk cijfer geef je het op de terroristenschaal 1 t/m 10?
En heb je er wel eens mee te maken gehad?

Gewoon eerlijk antwoord geven, ik wil geen deskundige of politiek correcte onzien. Gewoon je onderbuik of je bolle hoofd laten spreken!
En dat meen ik! Ik zal een voorbeeld geven: Ik werd door een klasgenoot een extremist genoemd omdat ik zei dat de Islam alcohol verbied! Dus het maakt niet uit wat je zegt, als het je mening maar weergeeft, dank je wel! (en nee ik zal het niet tegen jullie gebruiken)

Religieus fundamentalisme (los van RKK, Islam, ... ik maak daar geen onderscheid in) is voor mij dat je als gelovige stopt met zelf nadenken. Bepaalde oude teksten letterlijk gaat nemen. Ook dat je anders - gelovigen minder waard vindt.

Het wordt terrorisme als je in die overtuiging anderen gaat kwetsen (letterlijk, figuurlijk) , doden etc.. Terwijl dat toch tegen de geest van het eigen geloof ingaat.

888
30-03-05, 22:53
Geplaatst door Juliette
Religieus fundamentalisme (los van RKK, Islam, ... ik maak daar geen onderscheid in) is voor mij dat je als gelovige stopt met zelf nadenken. Bepaalde oude teksten letterlijk gaat nemen. Ook dat je anders - gelovigen minder waard vindt.

Het wordt terrorisme als je in die overtuiging anderen gaat kwetsen (letterlijk, figuurlijk) , doden etc.. Terwijl dat toch tegen de geest van het eigen geloof ingaat.

Dit klopt.

Jane Doe
31-03-05, 01:22
Let's put back the FUN in fundatalism.. :knipoog:

Bofko
31-03-05, 01:30
Geplaatst door Jane Doe
Let's put back the FUN in fundamentalism.. :knipoog:

:D .
Was it ever fun ?

Flip
31-03-05, 11:27
Geplaatst door tr_imparator
ik vind wat tegenwoordig 'terrorisme' wordt genoemd, niet zo zeer terrorisme maar verzet tegen het 'anti-islam gedachtegoed' dat heerst in het westen...


De 200 treindoden in Spanje waren een volkomen terechte reactie van het verzet tegen de massaslachting die dagelijks onder moslims in Spanje wordt uitgevoerd. :rolleyes:

taouanza
31-03-05, 12:51
Gister was er een vrouw bij Dr Phil die vond dat de man kostwinnaar moest zijn al was zij beter opgeleid en kon meer verdienen. Het was tegen haar geloof ze3ma. Maar ondertussen had ze drie keer een buitenechtelijke relatie en een buitenechtelijk kind.
Het was best wel grappig waar mensen voor kiezen om een punt van te maken.

tr_imparator
31-03-05, 13:08
Geplaatst door Flip
De 200 treindoden in Spanje waren een volkomen terechte reactie van het verzet tegen de massaslachting die dagelijks onder moslims in Spanje wordt uitgevoerd. :rolleyes:


ten eerste mijn welgemeende excuses voor de volgende opmerking:

200 doden maar?

wat is dat nou vergeleken met 10.000den irakezen, 10000den palestijnen? he?

[jaaaaa, natuurlijk is 1 dode al te veel :)]

ik ben tegen terrorisme, maar dan ook tegen alle 'soorten' ervan..en ik afschuw mensen als jij die alleen maar het ene kant van het verhaal vertellen,..als je denkt dat ik hiermee de daden van terroristen rechvaardig, heb je het alweer mis..

en nog iets! vroeger toen turkije met terroristen ging vechten, waren dat geen terroristen he? neuh, turkije schendde toen de rechten van de koerden..mensenrechten ofzo? ik hoor nu geen enkel woord over de rechten van helaas sommige van onze gelijken.

:rolleyes: <---stop dit maar in je reet!

888
31-03-05, 22:30
Geplaatst door tr_imparator
ten eerste mijn welgemeende excuses voor de volgende opmerking:

200 doden maar?

wat is dat nou vergeleken met 10.000den irakezen, 10000den palestijnen? he?

[jaaaaa, natuurlijk is 1 dode al te veel :)]



en nog iets! vroeger toen turkije met terroristen ging vechten, waren dat geen terroristen he? neuh, turkije schendde toen de rechten van de koerden..mensenrechten ofzo? ik hoor nu geen enkel woord over de rechten van helaas sommige van onze gelijken.



Was ongeveer 10 jaar geleden. Toen was de wereldpolitiek ook even anders.

duende
01-04-05, 13:11
Geplaatst door tr_imparator
ten eerste mijn welgemeende excuses voor de volgende opmerking:

200 doden maar?

wat is dat nou vergeleken met 10.000den irakezen, 10000den palestijnen? he?

[jaaaaa, natuurlijk is 1 dode al te veel :)]

ik ben tegen terrorisme, maar dan ook tegen alle 'soorten' ervan..en ik afschuw mensen als jij die alleen maar het ene kant van het verhaal vertellen,..als je denkt dat ik hiermee de daden van terroristen rechvaardig, heb je het alweer mis..

en nog iets! vroeger toen turkije met terroristen ging vechten, waren dat geen terroristen he? neuh, turkije schendde toen de rechten van de koerden..mensenrechten ofzo? ik hoor nu geen enkel woord over de rechten van helaas sommige van onze gelijken.

:rolleyes: <---stop dit maar in je reet!

Ella
01-04-05, 13:39
Moslim fundamentalisme bestaat helemaal niet, het fundamentalisme is uitgevonden door Christenen en daarom is wat vandaag de dag moslim fundamentalisme wordt genoemd een Westerse projectie op de Islamitische wereld. :knipoog: