PDA

Bekijk Volledige Versie : Japanse jongeren plegen collectief zelfmoord



MarinadeMix
30-03-05, 09:13
Japanse jongeren plegen collectief zelfmoord

Uitgegeven: 30 maart 2005 09:20

TOKIO - De Japanse politie heeft woensdag de lichamen gevonden van vijf jongeren die collectief zelfmoord hebben gepleegd. Dat heeft de politie woensdag bekendgemaakt.

De politie vond in een geparkeerde auto de lijken van vier jongemannen en een vrouw. In het voertuig lagen ook oude kolenbranders, terwijl de deuren waren afgeplakt met plakband.


Japan heeft de laatste tijd herhaaldelijk te maken met groepen jongeren die collectief zelfmoord plegen. Ze worden via internet aangemoedigd zichzelf van het leven te beroven door het inademen van koolmonoxide uit kolenbranders. Sinds oktober hebben al zeker zestig mensen op deze wijze de dood gevonden.


www.nu.nl

~Panthera~
30-03-05, 10:37
Nieuwe rage ? :moe:

MarinadeMix
30-03-05, 10:46
Geplaatst door ~Panthera~
Nieuwe rage ? :moe:

Ik vraag me echt af hoe dat te werk gaat?

Zijn er speciale websites die meetings organiseren en hoe overtuigen ze mensen hierin mee te gaan? :confused:

IbnRushd
30-03-05, 10:52
Ze hebben vast de zin van het leven niet gevonden.

De gekte slaat toe.

~Panthera~
30-03-05, 10:55
Geplaatst door MarinadeMix
Ik vraag me echt af hoe dat te werk gaat?

Zijn er speciale websites die meetings organiseren en hoe overtuigen ze mensen hierin mee te gaan? :confused:

Yep.

Vanwege het grote aantal suïcidalen in Japan, zijn er diverse websites waar de moedeloze mensen tips en ervaringen uitwisselen. Volgens The Inquirer heeft de 32-jarige vrouw in kwestie op die manier een man leren kennen met wie ze samen zelfmoord wilde plegen.

Volgens de Japanse politie schreef ze online dat ze niet alleen wilde sterven, en zocht (en vond) ze via internet een 'metgezel'. Later zou ze geschreven hebben dat ze iemand had gevonden, dat ze al haar enthousiasme van het leven verloren was en dat ze er een einde aan zou maken. Het tweetal gebruikte een draagbaar gasstel om zichzelf te vergassen.

De Japanse politie doet sinds die tijd onderzoek naar websites over zelfmoord. Eén van die sites die sinds april 2000 in de lucht is, heeft inmiddels meer dan 160.000 pageviews gehad. Op dergelijke sites met namen als 'Zelfmoordforum voor volwassenen' kondigen mensen vaker hun eigen dood aan.

MarinadeMix
30-03-05, 10:59
Geplaatst door ~Panthera~
Yep.

Vanwege het grote aantal suïcidalen in Japan, zijn er diverse websites waar de moedeloze mensen tips en ervaringen uitwisselen. Volgens The Inquirer heeft de 32-jarige vrouw in kwestie op die manier een man leren kennen met wie ze samen zelfmoord wilde plegen.

Volgens de Japanse politie schreef ze online dat ze niet alleen wilde sterven, en zocht (en vond) ze via internet een 'metgezel'. Later zou ze geschreven hebben dat ze iemand had gevonden, dat ze al haar enthousiasme van het leven verloren was en dat ze er een einde aan zou maken. Het tweetal gebruikte een draagbaar gasstel om zichzelf te vergassen.

De Japanse politie doet sinds die tijd onderzoek naar websites over zelfmoord. Eén van die sites die sinds april 2000 in de lucht is, heeft inmiddels meer dan 160.000 pageviews gehad. Op dergelijke sites met namen als 'Zelfmoordforum voor volwassenen' kondigen mensen vaker hun eigen dood aan.

Interessant/zorgwekkend.

Hoe meer zielen, hoe meer "vreugd". Volgens mij zijn het erg labiele mensen.