PDA

Bekijk Volledige Versie : Alweer een heleboel moslims in de kerk



Marsipulami
30-03-05, 14:26
Pastoor Brusselse Miniemenkerk heeft begrip voor hongerstakers


Geplaatst op 30/3 '05 om 14:12u
Door Theo Borgermans (Bron: VRT)


BRUSSEL (RKnieuws.net) - Pastoor Vander Biest van de Brusselse Miniemenkerk zal niets ondernemen tegen de hongerstakers in zijn kerk. Een groep Turkse Koerden is er sinds dinsdagavond met een actie begonnen.



De Koerden brachten de nacht op veldbedden door. Zij verblijven als vluchteling in België en ze willen een verblijfsvergunning.

Pastoor Vanderbiest zegt dat de hongerstakers in zijn kerk altijd welkom zijn. De vieringen in de Miniemenkerk komen niet in het gedrang, aldus de pastoor. (tb)

tr_imparator
30-03-05, 15:13
Geplaatst door Marsipulami
Pastoor Brusselse Miniemenkerk heeft begrip voor hongerstakers


Geplaatst op 30/3 '05 om 14:12u
Door Theo Borgermans (Bron: VRT)


BRUSSEL (RKnieuws.net) - Pastoor Vander Biest van de Brusselse Miniemenkerk zal niets ondernemen tegen de hongerstakers in zijn kerk. Een groep Turkse Koerden is er sinds dinsdagavond met een actie begonnen.
De Koerden brachten de nacht op veldbedden door. Zij verblijven als vluchteling in België en ze willen een verblijfsvergunning.
Pastoor Vanderbiest zegt dat de hongerstakers in zijn kerk altijd welkom zijn. De vieringen in de Miniemenkerk komen niet in het gedrang, aldus de pastoor. (tb)


die koerden hebben het mis,als ze denken dat ze beter kunnen leven in belgie ipv turkije (ff los van het economisch aspect).,.

Marsipulami
30-03-05, 15:32
Geplaatst door tr_imparator
die koerden hebben het mis,als ze denken dat ze beter kunnen leven in belgie ipv turkije (ff los van het economisch aspect).,.

Zijn Koerden dan geen arme onschuldige mensen die door boze Turken gewelddadig onderdrukt worden ?

The_Reporter
30-03-05, 15:35
Geplaatst door Marsipulami
Zijn Koerden dan geen arme onschuldige mensen die door boze Turken gewelddadig onderdrukt worden ?
Minderheden worden heel vaak onderdrukt. Soms terecht, soms onterecht. Over de Koerden weet ik zelf te weinig.

Wat vind jij?

Goodnight
30-03-05, 15:39
Geplaatst door The_Reporter
Minderheden worden heel vaak onderdrukt. Soms terecht, soms onterecht. Over de Koerden weet ik zelf te weinig.

Wat vind jij? Wanneer is onderdrukking terecht?

dat is per defintie toch verkeerd?

~Panthera~
30-03-05, 15:41
Geplaatst door Goodnight
Wanneer is onderdrukking terecht?

dat is per defintie toch verkeerd?

k vond het ook een "beetje" vreemd klinken. :moeilijk:

Marsipulami
30-03-05, 15:41
Geplaatst door The_Reporter
Wat vind jij?

Euhm.... dat mensen maar een beetje aardig moeten proberen te zijn voor elkaar.

The_Reporter
30-03-05, 15:43
Geplaatst door Goodnight
Wanneer is onderdrukking terecht?

dat is per defintie toch verkeerd?
Onderdrukking hoeft niet verkeerd te zijn.

Iemand die gevangen wordt genomen, en in de gevangenis wordt geplaatst, wordt ook onderdrukt.

Inperking van vrijheden die alleen maar naar positieve dingen kunnen leiden, is onderdrukking.

Goodnight
30-03-05, 15:44
Geplaatst door ~Panthera~
k vond het ook een "beetje" vreemd klinken. :moeilijk: Kwacht op een verduidelijkende antwoord...

Marsipulami
30-03-05, 15:44
Geplaatst door The_Reporter
Onderdrukking hoeft niet verkeerd te zijn.

Iemand die gevangen wordt genomen, en in de gevangenis wordt geplaatst, wordt ook onderdrukt.

Inperking van vrijheden die alleen maar naar positieve dingen kunnen leiden, is onderdrukking.

Gevangenissen bestaan niet in de oorspronkelijke islam. Gevangenissen zijn een westerse innovatie.

~Panthera~
30-03-05, 15:45
Geplaatst door Goodnight
Kwacht op een verduidelijkende antwoord...

k heb nog niks gezien. :D

Goodnight
30-03-05, 15:47
Geplaatst door The_Reporter
Onderdrukking hoeft niet verkeerd te zijn.

Iemand die gevangen wordt genomen, en in de gevangenis wordt geplaatst, wordt ook onderdrukt.

Inperking van vrijheden die alleen maar naar positieve dingen kunnen leiden, is onderdrukking. Ja maar iemand die gevangen wordt genomen is niet onderdrukt.Die ondergaat een straf die (wellicht) terecht is.

iemand die onderdrukt is heb ik hele andere associaties bij: volkeren of mensen die vanwege idealen van anderen beperkt,mishandeld,gefolterd worden.....

Iemand gevangen nemen vanwege misdaden is van een totaal ander kaliber.Zijn/haar vrijheden hoeven niet tot positieve dingen te leiden.ik zou haast zeggen: juist tot negatieve...

mark61
30-03-05, 15:47
Geplaatst door The_Reporter
Inperking van vrijheden die alleen maar naar positieve dingen kunnen leiden, is onderdrukking.

Dat soort vrijheden bestaan niet. De mens kan met alles per definitie de goede of de slechte kant op.

The_Reporter
30-03-05, 15:48
Geplaatst door Goodnight
Ja maar iemand die gevangen wordt genomen is niet onderdrukt.Die ondergaat een straf die (wellicht) terecht is.

iemand die onderdrukt is heb ik hele andere associaties bij: volkeren of mensen die vanwege idealen van anderen beperkt,mishandeld,gefolterd worden.....

Iemand gevangen nemen vanwege misdaden is van een totaal ander kaliber.Zijn/haar vrijheden hoeven niet tot positieve dingen te leiden.ik zou haast zeggen: juist tot negatieve...
Dat is een beperkte visie op de werkelijkheid.

Goodnight
30-03-05, 15:49
Geplaatst door The_Reporter
Dat is een beperkte visie op de werkelijkheid. enlighten me please....

The_Reporter
30-03-05, 15:49
Geplaatst door mark61
Dat soort vrijheden bestaan niet. De mens kan met alles per definitie de goede of de slechte kant op.
Het is ook een theoretisch antwoord. Moet ze maar niet van dat soort moeilijke vragen stellen. Maar voor mij is het overigens niet theoretisch, als profeten (onfeilbaren) worden gevangen genomen dan is dat onderdrukking.

Goodnight
30-03-05, 15:51
Geplaatst door The_Reporter
Het is ook een theoretisch antwoord. Moet ze maar niet van dat soort moeilijke vragen stellen. Maar voor mij is het overigens niet theoretisch, als profeten worden gevangen genomen dan is dat onderdrukking. Ja maar dan stel jij de vraag vanuit een hele andere hoek.Er bestaan overigens geen moeilijke vragen die niet gesteld kunnen worden.
Of er een antwoord op is is een 2de :wink:

Ik heb het nu over gewone mensen die worden onderdrukt.Genoeg voorbeelden te over.Dat kan dus nooit terecht zijn.