PDA

Bekijk Volledige Versie : Amsterdam schept banen voor allochtone vrouwen



MarinadeMix
30-03-05, 15:55
Amsterdam schept banen voor allochtone vrouwen

Uitgegeven: 30 maart 2005 15:23

AMSTERDAM - Werkgevers in Amsterdam hebben meer dan vijfhonderd banen gecreëerd voor allochtone vrouwen. Dit liet wethouder F. Huffnagel van Economische Zaken woensdag weten tijdens een bezoek van de commissie PaVEM (Participatie van Vrouwen uit Etnische Minderheden) aan de stad.

Tot de deelnemende werkgevers behoren de gemeente zelf, de Koninklijke Landmacht, Lloyd Hotel, McDonald's, Randstad Uitzendbureau en TPG Post.


Tijdens het bezoek van onder meer commissievoorzitter P. Rosenmöller en prinses Máxima gaf Huffnagel een overzicht van alle inspanningen van de gemeente om de positie van allochtone vrouwen te versterken.

De wethouder wil vooral aandacht schenken aan allochtone vrouwen die het goed doen. "Zij hebben de vele kansen aangegrepen van een pluriform land als Nederland en zich niets aangetrokken van alle 'gevaren'. Zij zijn een stimulans voor al die jonge meiden die op een belangrijk punt in hun leven staan."

www.nu.nl

Hninanl
30-03-05, 16:27
Goh, kan iemand ook vertellen over welke banen het gaat en waar die te vinden zijn?

Of zijn dit weer loze praatjes....

Eerst zien, dan geloven....

MarinadeMix
30-03-05, 16:32
Geplaatst door Hninanl
Goh, kan iemand ook vertellen over welke banen het gaat en waar die te vinden zijn?

Of zijn dit weer loze praatjes....

Eerst zien, dan geloven....

Ik kan je daar niet mee helpen verveeld

GroteWolf
30-03-05, 17:16
Wat een onzin. Het barst bij de gemeente al van de incomptente mensen die omwege politieke correctheid functies dienden te krijgen.

freya
30-03-05, 18:15
Geplaatst door GroteWolf
Wat een onzin. Het barst bij de gemeente al van de incomptente mensen die omwege politieke correctheid functies dienden te krijgen.

Dat is altijd al zo geweest, ook al voordat er ook maar 1 'gastarbeider' het land binnen was gekomen.

Maarre ..... volgens mij was het in dit geval het bedrijfsleven dat nieuwe banen had gecreerd

Prlwytzkofski
30-03-05, 18:22
Geplaatst door GroteWolf
Wat een onzin. Het barst bij de gemeente al van de incomptente mensen die omwege politieke correctheid functies dienden te krijgen.

Waar o waar komt het sprookje vandaan, dat dat in het bedrijfsleven niet het geval zou zijn ?

MarinadeMix
31-03-05, 10:01
Geplaatst door Prlwytzkofski
Waar o waar komt het sprookje vandaan, dat dat in het bedrijfsleven niet het geval zou zijn ?

Precies :roker:

Paco.x
31-03-05, 10:16
Goh, kan iemand ook vertellen over welke banen het gaat en waar die te vinden zijn?


Tot de deelnemende werkgevers behoren de gemeente zelf, de Koninklijke Landmacht, Lloyd Hotel, McDonald's, Randstad Uitzendbureau en TPG Post.

Nou fijn, McDonalds...
Ik vraag me met dit soort dingen af in hoeverre het gaat om 'papieren' maatregelen. Ik heb wel eens voor een onderzoekje allemaal bedrijven gebeld die een convenant hadden ondertekend voor diversiteitsbeleid. Nou, de meesten moest ik nog steeds uitleggen wat het was hoor. Dus ik wacht nog even voor ik me laat ombouwen tot allochtone vrouw :kusgrijs:

Joesoef
31-03-05, 10:33
Gaat om gesubsidieerde arbeid met hooguit middenkader functies.

sienia
31-03-05, 10:36
Geplaatst door Joesoef
Gaat om gesubsidieerde arbeid met hooguit middenkader functies.

Van hoogopgeleide vrouwen wordt verwacht dat ze zelf een baan kunnen vinden. Geen gekke gedachte.

Joesoef
31-03-05, 10:46
Geplaatst door sienia
Van hoogopgeleide vrouwen wordt verwacht dat ze zelf een baan kunnen vinden. Geen gekke gedachte.

Ik kan niet in de kaartenbak van de sociale dienst Amsterdam kijken maar idd als je lang in die kaartenbak zit dan heeft dat een reden. Vaak ook redelijk gegrond.
Maar het is wel zo dat deze banen geforceerd zijn gecreerd en dus niet echt op het conto kunnen worden bijgeschreven van succesvolle intercedenten. Eerder op handig gegoogel met subsidies.