PDA

Bekijk Volledige Versie : ’Goede moslim is goede burger’



delirious
30-03-05, 16:44
Woensdag 30 maart 2005 - EINDHOVEN – Een van de vrouwen die gisteravond een rondleiding kregen in de Al Fourqaan moskee in Eindhoven, kreeg het even moeilijk. „Vind je het erg dat ik dit als discriminerend ervaar“, vroeg ze imam Remy Soekirman, toen de groep in het vrouwengedeelte van de moskee stond. Vanuit de gebedsruimte voor de mannen zijn de vrouwen niet te zien en ook omgekeerd zien de vrouwen de mannen achter matglas. „Tja dat zijn nu eenmaal regels“, zei de imam. „Alles is er tijdens het gebed op gericht dat de wederzijdse aantrekkingskracht tussen de seksen de aandacht voor God niet in de weg staat. En er is een praktisch punt. Vrouwen kunnen in deze ruimte hun sluier afdoen en zelfs kinderen de borst geven. Die privacy hebben ze in deze ruimte“, legde de uit Den Haag afkomstige imam uit. Helemaal tevreden was zijn gast niet met het antwoord, maar ja, de katholieke kerk discrimineert vrouwen ook, vond ze. De groep van zes vrouwen en een mannelijke collega van het bedrijf Euroforum waren door een islamitische collega uitgenodigd om eens kennis te maken met de moskee en de islam.

Bianca Bendriss uit Reusel is elf jaar geleden tot de islam bekeerd. „Ik ben katholiek opgevoed en ga, zoals veel mensen, alleen met kerst naar de kerk. Maar ik voel me tot de islam aangetrokken omdat het zo puur is. Er zijn geen mooiere mensen dan zij die volgens de koran en de soennah (de overgeleverde gewoontes) leven“, aldus Bendriss. Yasine Bakiouli had de groep wat verteld over de maatschappelijke functie van de moskee. Kern van zijn betoog: de islam is niet alleen maar de verplichte vijf dagelijkse gebeden maar een levenswijze. Of de moskee orthodox of fundamentalistisch was, wilde een van de gasten weten. „Terug naar de zuivere islam, is dat orthodox of liberaal“, antwoordde Bakiouli. „We vinden in ieder geval dat onze beleving integratie niet in de weg staat. Een goede moslim is per definitie een goede burger.“ Bij het afscheid kreeg de groep het boek ’De Fakkel. God bestaat’ uitgereikt. Toen een van de vrouwen de imam de hand wilde geven, gaf hij met een veronschuldigend gebaar te kennen dat hij dat niet kon doen. Maar zij was geen minister Verdonk. Het zij zo, gaf Soekirmans gast te kennen.

Eindhovensdagblad

Couscousje
30-03-05, 16:49
:cheefbek:

Toch zijn er genoeg mensen die wat minder positieve dingen te vertellen hebben over de Al Fourqaan moskee.

Cc

The_Reporter
30-03-05, 16:55
Geplaatst door Couscousje
:cheefbek:

Toch zijn er genoeg mensen die wat minder positieve dingen te vertellen hebben over de Al Fourqaan moskee.

Cc
http://dutch.ilmsahih.com/vb/index.php?showtopic=382

Couscousje
30-03-05, 16:59
Geplaatst door The_Reporter
http://dutch.ilmsahih.com/vb/index.php?showtopic=382

Eh, Bilal, vriend...

Heb ik jou niet 100den keren gevraagd niet met mij te communiceren door middel van links, websites of gekopieerde teksten, maar gewoon zelf een antwoord te formuleren?

Cc

delirious
30-03-05, 17:05
Geplaatst door Couscousje
:cheefbek:

Toch zijn er genoeg mensen die wat minder positieve dingen te vertellen hebben over de Al Fourqaan moskee.

Cc

Het schijnt een Salafistenbolwerk te zijn.

Heraclitus
30-03-05, 17:05
Geplaatst door Couscousje
Eh, Bilal, vriend...

Heb ik jou niet 100den keren gevraagd niet met mij te communiceren door middel van links, websites of gekopieerde teksten, maar gewoon zelf een antwoord te formuleren?

Cc

Dat heb je nou eenmaal met koranisten, die schakelen hun verstand uit, en laten dat boek voor hun spreken.

The_Reporter
30-03-05, 17:09
Geplaatst door Couscousje
Eh, Bilal, vriend...

Heb ik jou niet 100den keren gevraagd niet met mij te communiceren door middel van links, websites of gekopieerde teksten, maar gewoon zelf een antwoord te formuleren?

Cc

Okej sorry F. Die link was een tip.

delirious
30-03-05, 17:10
:confused:

Couscousje
30-03-05, 17:17
Geplaatst door The_Reporter
Okej sorry F. Die link was een tip.

Een tip waarvoor?

Ik kan toch helemaal niet afleiden aan een link wat jij er nou mee wilt zeggen?

Cc

Couscousje
30-03-05, 17:20
Geplaatst door delirious
Het schijnt een Salafistenbolwerk te zijn.

Schijnt?

Is.

En de sfeer die er hangt is er 1 van haatzaaijerij en racisme.

Cc

The_Reporter
30-03-05, 17:21
Geplaatst door Couscousje
Een tip waarvoor?

Ik kan toch helemaal niet afleiden aan een link wat jij er nou mee wilt zeggen?

Cc
Een waarschuwing waarmee ik jouw nieuwsgierigheid probeerde op te wekken waardoor jij op onderzoek uit zou gaan naar wat nu manhadj as-salaf precies betekent en waarom uit de praktijk blijkt dat Fourqaan niet zuiver op deze manhadj zit, ondanks dat zij zoals vele anderen dit wel claimen.

Maar ik moet nu weg, boodschappen doen.

Adieu

The_Reporter
30-03-05, 17:26
Geplaatst door Couscousje
racisme.

Cc

Je moet beseffen dat er fatwa's tussen kunnen zitten die specifiek van toepassing zijn op bepaalde gebieden, zoals bijv. Mekka.

bamajob.nl
30-03-05, 17:26
een goede moslim beft zijn vrouw: :ego:
lees verder.. (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=134683)

delirious
30-03-05, 18:14
Wat is dat Salafisme nu eigenlijk.
Is het waar dat aanhangers hiervan 1000 jaar terug in de tijd willen ?
:confused:

freya
30-03-05, 18:21
Geplaatst door Heraclitus
Dat heb je nou eenmaal met koranisten, die schakelen hun verstand uit, en laten dat boek voor hun spreken.

Selefies baseren zich vooral op de soena, het woord koranist is hiet niet op zijn plaats ( wat je er ook mee bedoeld, waarschijnlijk koranieten?)

Couscousje
30-03-05, 18:33
Geplaatst door bamajob.nl
een goede moslim beft zijn vrouw: :ego:
lees verder.. (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=134683)

Ook als ie niet moslim is, beft ie me gewoon, hoor.

Cc

bamajob.nl
30-03-05, 22:26
Geplaatst door Couscousje
Ook als ie niet moslim is, beft ie me gewoon, hoor.

Cc

goede moslim of geen moslim, jou bef ik niet!

Juliette
30-03-05, 22:51
Van 'goede moslims is goede burger' naar 'beffen en gebeft worden' in 17 berichten.

Exclusief op maroc.nl :confused: :hihi:

Rabi'ah.
30-03-05, 22:57
Geplaatst door Juliette
Van 'goede moslims is goede burger' naar 'beffen en gebeft worden' in 17 berichten.

Exclusief op maroc.nl :confused: :hihi:

:hihi:

Couscousje
30-03-05, 23:13
Geplaatst door bamajob.nl
goede moslim of geen moslim, jou bef ik niet!

Allicht niet, niemand heeft het je gevraagd.

Cc

AARDIG
30-03-05, 23:27
CC effe serieus wat leren ze je op die communicatie opleiding?

Couscousje
30-03-05, 23:38
Geplaatst door AARDIG
CC effe serieus wat leren ze je op die communicatie opleiding?

Zielige aandachtsmekers als jij negeren.

Daar ging je.

Toedels.

Cc

AARDIG
31-03-05, 00:03
Tomas, welke argumentatie had je het over? Misschien begrijp ik het weer niet?