PDA

Bekijk Volledige Versie : Mensen, wat ik vandaag mee heb gemaakt.



Pagina's : [1] 2

Rabi'ah.
30-03-05, 16:49
Ik was op weg naar huis toen ik 3 Marokkaanse jongetjes tegenkwam. Ik schat ze op een jaar of 12-14. Het waren nog echt jongetjes en ook een stuk korter dan ik,

We liepen op de stoep, zij in tegenovergestelde richting als ik, maar ze gingen pas op het laatste moment opzij.

1 van die jongens lachte nogal suggestief, dus ik draaide me om en riep, meer ironisch dan serieus, "wat lach je? "

Toen zei een andere jongen "ik was het niet, hij was het en hij lacht je uit."

Ik haalde mijn schouders op en liep verder, maar ze bleven kijken, dus ik stopte even en draaide me weer om.

Toen zag ik van een afstand 1 van die jongens stilstaan met iets in zijn hand wat op een mes leek. Hij begon naar me te roepen wat ik keek en was duidelijk op ruzie uit. Hij nam een dreigende houding aan.

Gelukkig kwam er toen een Nederlandse man langsfietsen die riep dat die jongen normaal moest doen.

Die jongen riep toen tegen die man dat het was omdat ik zomaar dingen tegen hem zei.

Ik koos eieren voor mijn geld en liep door, maar riep hem nog na dat hij naar huis moest gaan.


Als meisje wat is opgegroeid in de Bijlmer ben ik echt wel wat gewend op het gebied van jongens/(hang)jongeren, maar hier ben ik echt van geschrokken, vanwege de enorme agressie die er sprak uit het gedrag van die jongen en ook vooral omdat hij nog heel erg jong was.

Het gastje was veel kleiner en jonger dan ik, maar ik was echt even behoorlijk geïntimideerd, wat denk ik ook zeker de bedoeling was.

:( :cheefbek: :jammer:

Euhhh
30-03-05, 16:56
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik was op weg naar huis toen ik 3 Marokkaanse jongetjes tegenkwam. Ik schat ze op een jaar of 12-14. Het waren nog echt jongetjes en ook een stuk korter dan ik,

We liepen op de stoep, zij in tegenovergestelde richting als ik, maar ze gingen pas op het laatste moment opzij.

1 van die jongens lachte nogal suggestief, dus ik draaide me om en riep, meer ironisch dan serieus, "wat kijk je? "

Toen zei een andere jongen "ik was het niet, hij was het en hij lacht je uit."

Ik haalde mijn schouders op en liep verder, maar ze bleven kijken, dus ik stopte even en draaide me weer om.

Toen zag ik van een afstand 1 van die jongens stilstaan met iets in zijn hand wat op een mes leek. Hij begon naar me te roepen wat ik keek en was duidelijk op ruzie uit. Hij nam een dreigende houding aan.

Gelukkig kwam er toen een Nederlandse man langsfietsen die riep dat die jongen normaal moest doen.

Die jongen riep toen tegen die man dat het was omdat ik zomaar dingen tegen hem zei.

Ik koos eieren voor mijn geld en liep door, maar riep hem nog na dat hij naar huis moest gaan.


Als meisje wat is opgegroeid in de Bijlmer ben ik echt wel wat gewend op het gebied van jongens/(hang)jongeren, maar hier ben ik echt van geschrokken, vanwege de enorme agressie die er sprak uit het gedrag van die jongen en ook vooral omdat hij nog heel erg jong was.

Het gastje was veel kleiner en jonger dan ik, maar ik was echt even behoorlijk geïntimideerd, wat denk ik ook zeker de bedoeling was.

:( :cheefbek: :jammer:

welkom bij de club, dit is niks bijzonders hoor, veel nederlanders hebben hier allang en veel eerder mee te maken gehad.

freya
30-03-05, 16:56
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik was op weg naar huis toen ik 3 Marokkaanse jongetjes tegenkwam. Ik schat ze op een jaar of 12-14. Het waren nog echt jongetjes en ook een stuk korter dan ik,

We liepen op de stoep, zij in tegenovergestelde richting als ik, maar ze gingen pas op het laatste moment opzij.

1 van die jongens lachte nogal suggestief, dus ik draaide me om en riep, meer ironisch dan serieus, "wat kijk je? "

Toen zei een andere jongen "ik was het niet, hij was het en hij lacht je uit."

Ik haalde mijn schouders op en liep verder, maar ze bleven kijken, dus ik stopte even en draaide me weer om.

Toen zag ik van een afstand 1 van die jongens stilstaan met iets in zijn hand wat op een mes leek. Hij begon naar me te roepen wat ik keek en was duidelijk op ruzie uit. Hij nam een dreigende houding aan.

Gelukkig kwam er toen een Nederlandse man langsfietsen die riep dat die jongen normaal moest doen.

Die jongen riep toen tegen die man dat het was omdat ik zomaar dingen tegen hem zei.

Ik koos eieren voor mijn geld en liep door, maar riep hem nog na dat hij naar huis moest gaan.


Als meisje wat is opgegroeid in de Bijlmer ben ik echt wel wat gewend op het gebied van jongens/(hang)jongeren, maar hier ben ik echt van geschrokken, vanwege de enorme agressie die er sprak uit het gedrag van die jongen en ook vooral omdat hij nog heel erg jong was.

Het gastje was veel kleiner en jonger dan ik, maar ik was echt even behoorlijk geïntimideerd, wat denk ik ook zeker de bedoeling was.

:( :cheefbek: :jammer:


Helaas komt dit gedrag van Marokkaanse etterbakjes mij heel bekend voor, maar dan gelukkig zonder mes.

Rabi'ah.
30-03-05, 17:01
Geplaatst door freya
Helaas komt dit gedrag van Marokkaanse etterbakjes mij heel bekend voor, maar dan gelukkig zonder mes.

Mij niet, dus ik schrok me dood.

Zoals ik al eerder zei, ik ben heus wel het een en ander gewend, maar dit had ik dus nog nooit meegemaakt.

Ik was er al vrij gauw overheen hoor, maar wat k me wel nog steeds avraag is waar die onytzettende agressie vandaankwam, want mijn gedrag rechtvaardigde datt absoluut niet.

Ik ken puberjochies en ik kan er nog inkomen dat dat gastje zich voor schut gezet voelde, maar om meteen een mes te trekken is gewoon waanzinnig.

En wat me nog extra deed schrikken was de jonge leeftijd van die jongen.

Als ik niet beter wist ahd ik gezegd een schattig brugklassertje.":cheefbek:

Rabi'ah.
30-03-05, 17:02
Geplaatst door Euhhh
welkom bij de club, dit is niks bijzonders hoor, veel nederlanders hebben hier allang en veel eerder mee te maken gehad.

:moe:

assassijn
30-03-05, 17:08
Doe het de volgende keer gewoon hoe ze het in Marokko oplossen.In Marokko maken de vrouwen en meiden in zo'n geval gewoon een scene, en dan zijn er altijd grotere jongens of mannen in de buurt die deze ratjes een spoedcursus opvoeding geven.

Simon
30-03-05, 17:10
Irritant. Vooral omdat zo'n gastje niet echt weet wat een mes voor kwaad kan aanrichten. Ik zag gisteren een gastje op de linkerhelft van het fietspad in volle vaart recht op mij afrijden en op het laatste moment uitwijken. Dat schijnt ook leuk te zijn.

freya
30-03-05, 17:10
Geplaatst door Rabi'ah.
Mij niet, dus ik schrok me dood.

Zoals ik al eerder zei, ik ben heus wel het een en ander gewend, maar dit had ik dus nog nooit meegemaakt.

Ik was er al vrij gauw overheen hoor, maar wat k me wel nog steeds avraag is waar die onytzettende agressie vandaankwam, want mijn gedrag rechtvaardigde datt absoluut niet.

Ik ken puberjochies en ik kan er nog inkomen dat dat gastje zich voor schut gezet voelde, maar om meteen een mes te trekken is gewoon waanzinnig.

En wat me nog extra deed schrikken was de jonge leeftijd van die jongen.

Als ik niet beter wist ahd ik gezegd een schattig brugklassertje.":cheefbek:

Als je zeker weet dat hij een mes trok, dan moet eigenlijk je aangifte doen.


Wat doet een jongetje van die leeftijd met een mes op zak? Wat zouden zijn ouders daar van vinden? Hoe kan het dat een moeder niet in de gaten heeft wat haar zoontje in zijn zakken heeft?En zo nog wat vragen waar ik mee zit..............


Die agressie is helaas niet uniek, dat is nu waar de slechte naam van Marokkaanse jongetjes vandaan komt: dit soort agressieve ettertjes.
Net als het voor niets en niemand opzij gaan op straat en uitschelden als iemand er iets van zegt. Daar beginnen de meiden hun broertjes in te evenaren overigens :moe:

En nee oudere Marokkaanse lezers, dit soort gedrag vertonen de kleintjes idd niet in jullie bijzijn. Zodra grote broer/zus of opa om de hoek verschijnt, zijn het plotseling engeltjes.
(Ik zie nog wel eens wat als ik vanaf mijn balkonnetje in een multiculti buurt naar de spelende kinderen in de straat kijk)

Julien
30-03-05, 17:23
Geplaatst door freya
En nee oudere Marokkaanse lezers, dit soort gedrag vertonen de kleintjes idd niet in jullie bijzijn. Zodra grote broer/zus of opa om de hoek verschijnt, zijn het plotseling engeltjes.
(Ik zie nog wel eens wat als ik vanaf mijn balkonnetje in een multiculti buurt naar de spelende kinderen in de straat kijk)

:) eerlijk gezegd vind ik dit heel herkenbaar :vreemd: ik denk dat dit meer past bij de middellandse zee cultuur/ mentaliteit/ opvoeding.

delirious
30-03-05, 17:24
Geplaatst door Rabi'ah.
Mij niet, dus ik schrok me dood.

Zoals ik al eerder zei, ik ben heus wel het een en ander gewend, maar dit had ik dus nog nooit meegemaakt.

Ik was er al vrij gauw overheen hoor, maar wat k me wel nog steeds avraag is waar die onytzettende agressie vandaankwam, want mijn gedrag rechtvaardigde datt absoluut niet.

Ik ken puberjochies en ik kan er nog inkomen dat dat gastje zich voor schut gezet voelde, maar om meteen een mes te trekken is gewoon waanzinnig.

En wat me nog extra deed schrikken was de jonge leeftijd van die jongen.

Als ik niet beter wist ahd ik gezegd een schattig brugklassertje.":cheefbek:

Flesje traangas in je tas houden.
Heeft mijn vrouw ook.
Who needs specs, if you have spray. :)

Bofko
30-03-05, 17:30
Geplaatst door Julien
:) eerlijk gezegd vind ik dit heel herkenbaar :vreemd: ik denk dat dit meer past bij de middellandse zee cultuur/ mentaliteit/ opvoeding.

Ik denk het ook. Het snel op die manier dreigen zijn Nederlanders niet gewend.
Ik zag 15 jaar geleden in Marokko al keelafsnij-gebaren naar mij gericht terwijl ik me van geen kwaad bewust was.

GroteWolf
30-03-05, 17:37
Vreemd genoeg komen ze er in "Oud Zuid" (lees: tussen de Pijp en de Riverenbuurt) nu pas achter. Die jongens draaien door en zijn dan behoorlijk jong. Vaak trouwens onder de Coke ook nog eens. Ouderen die dealen geven ze dat dan ook aan die gastjes. Draaien ze helemáál door.

Nette burgers vuurwapens geven, ik roep het al jaren.

Reina
30-03-05, 18:08
Geplaatst door Gerrit Jan
Je droeg vast en zeker geen hoofddoek.

okey










waar slaat dit op :moe:

Julien
30-03-05, 18:19
Geplaatst door Reina
okey

waar slaat dit op :moe:

nou GJ slaat er wel een beetje de spijker op de kop. er zijn nu eenmaal jongeren die denken dat je vrouwen zonder hoofddoek anders mag behandelen dan vrouwen met hoofddoek. dat is natuurlijk om van te kotsen!

Tomas
30-03-05, 18:21
Geplaatst door Julien
:) eerlijk gezegd vind ik dit heel herkenbaar :vreemd: ik denk dat dit meer past bij de middellandse zee cultuur/ mentaliteit/ opvoeding.

En ik vind die middellandsezee juist zo rustgevend. Vooral zo rond zonsondergang. Rare jongens, die mediteraneers.

Julien
30-03-05, 18:24
Geplaatst door Tomas
En ik vind die middellandsezee juist zo rustgevend. Vooral zo rond zonsondergang. Rare jongens, die mediteraneers.

ach er is nix mis met een lekker temperament :)

Tomas
30-03-05, 18:26
Geplaatst door Julien
ach er is nix mis met een lekker temperament :)

Rabi'ah moet niet zeuren bedoel je?

The_Reporter
30-03-05, 18:27
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik was op weg naar huis toen ik 3 Marokkaanse jongetjes tegenkwam. Ik schat ze op een jaar of 12-14. Het waren nog echt jongetjes en ook een stuk korter dan ik,

We liepen op de stoep, zij in tegenovergestelde richting als ik, maar ze gingen pas op het laatste moment opzij.

1 van die jongens lachte nogal suggestief, dus ik draaide me om en riep, meer ironisch dan serieus, "wat kijk je? "

Toen zei een andere jongen "ik was het niet, hij was het en hij lacht je uit."

Ik haalde mijn schouders op en liep verder, maar ze bleven kijken, dus ik stopte even en draaide me weer om.

Toen zag ik van een afstand 1 van die jongens stilstaan met iets in zijn hand wat op een mes leek. Hij begon naar me te roepen wat ik keek en was duidelijk op ruzie uit. Hij nam een dreigende houding aan.

Gelukkig kwam er toen een Nederlandse man langsfietsen die riep dat die jongen normaal moest doen.

Die jongen riep toen tegen die man dat het was omdat ik zomaar dingen tegen hem zei.

Ik koos eieren voor mijn geld en liep door, maar riep hem nog na dat hij naar huis moest gaan.


Als meisje wat is opgegroeid in de Bijlmer ben ik echt wel wat gewend op het gebied van jongens/(hang)jongeren, maar hier ben ik echt van geschrokken, vanwege de enorme agressie die er sprak uit het gedrag van die jongen en ook vooral omdat hij nog heel erg jong was.

Het gastje was veel kleiner en jonger dan ik, maar ik was echt even behoorlijk geïntimideerd, wat denk ik ook zeker de bedoeling was.

Ik ben als kleine jongen meerdere malen bedreigd met een mes door een jonger iemand. Een keer in Marokko en een keer in Nederland.

Beide keren zonder verwondingen afgekomen.

Ow eenmaal met lichte verwondingen, maar dat was een mes van hout. Toen stond ik overigens tegenover een heel groep kleine jongetjes, die het noodzakelijk vonden mijn ouders erbij te betrekken. Dit was in Marokko.

_h4T3D_sE7eN
30-03-05, 18:29
Geplaatst door Simon
Irritant. Vooral omdat zo'n gastje niet echt weet wat een mes voor kwaad kan aanrichten. Ik zag gisteren een gastje op de linkerhelft van het fietspad in volle vaart recht op mij afrijden en op het laatste moment uitwijken. Dat schijnt ook leuk te zijn.


Ja, maar dat is ook echt kicken, Simon. Je moet het eens proberen.

Echt lachen, man.

Tomas
30-03-05, 18:31
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ja, maar dat is ook echt kicken, Simon. Je moet het eens proberen.

Echt lachen, man.

Moet jij trouwens niet wat plagieren, ofzo?

_h4T3D_sE7eN
30-03-05, 18:33
Geplaatst door Tomas
Moet jij trouwens niet wat plagieren, ofzo?


?

Explain.

delirious
30-03-05, 18:33
Geplaatst door GroteWolf
Vreemd genoeg komen ze er in "Oud Zuid" (lees: tussen de Pijp en de Riverenbuurt) nu pas achter. Die jongens draaien door en zijn dan behoorlijk jong. Vaak trouwens onder de Coke ook nog eens. Ouderen die dealen geven ze dat dan ook aan die gastjes. Draaien ze helemáál door.

Nette burgers vuurwapens geven, ik roep het al jaren.

Kunnen we ook wat kaalkopjes neer knallen die intimideren, he Grote Wolf.
Daar ben je het toch mee eens of niet?
En wat betreft drusgebruik draaien deze gastjes enorm door van de Speed.
Worden ze helemaal knettergek van. :mad:

The_Reporter
30-03-05, 18:34
Geplaatst door The_Reporter
Ik ben als kleine jongen meerdere malen bedreigd met een mes door een jonger iemand. Een keer in Marokko en een keer in Nederland.

Beide keren zonder verwondingen afgekomen.

Ow eenmaal met lichte verwondingen, maar dat was een mes van hout. Toen stond ik overigens tegenover een heel groep kleine jongetjes, die het noodzakelijk vonden mijn ouders erbij te betrekken. Dit was in Marokko.

Ik was natuurlijk al die keren in mijn eentje. Je kunt wel begrijpen dat ik nog steeds niet snap, hoe ik zo'n mietje heb kunnen worden.

:knipoog:

Tomas
30-03-05, 18:38
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
?

Explain.

Kan de thread niet meer terugvinden. Zoals gewoonlijk met een thread van Cc. En zonder thread is dat verklaren een beetje lastig. Jij bent toch van alqalem.nl? Of vergis ik me nu.

Julien
30-03-05, 18:41
Geplaatst door Tomas
Rabi'ah moet niet zeuren bedoel je?

nee ik had het over de reactie van Freya waarin ze zei dat Marokkaanse kinderen zich als engeltjes gedragen als hun ouders in de buurt zijn, maar zodra die opgekrast zijn, veranderen die kinderen in boefjes :)

_h4T3D_sE7eN
30-03-05, 18:42
Geplaatst door Tomas
Kan de thread niet meer terugvinden. Zoals gewoonlijk met een thread van Cc. En zonder thread is dat verklaren een beetje lastig. Jij bent toch van alqalem.nl? Of vergis ik me nu.


:cheefbek:

Ik las net nog een pm van iemand, waarin wordt gesproken over 1 of andere topic van Cc. Ik heb blijkbaar dus iets gemist. Enlighten me, please.



Het is niet alqalem maar Elqalem, illegale HollanderT. :kwaad:

Tomas
30-03-05, 18:44
Geplaatst door Julien
nee ik had het over de reactie van Freya waarin ze zei dat Marokkaanse kinderen zich als engeltjes gedragen als hun ouders in de buurt zijn, maar zodra die opgekrast zijn, veranderen die kinderen in boefjes :)

Ja, en Rabi'ah moet dus niet zeuren over die boefjes omdat een beetje temperament volgens jou best wel geinig is. Of niet?

Ik begin er geloof ik een beetje een gewoonte van te maken om andermans redenaties een beetje consistent te houden. Ga ik mee kappen. jullie lullen maar gewoon een end weg. Kan me niks meer schelen.

Tomas
30-03-05, 18:46
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
:cheefbek:

Ik las net nog een pm van iemand, waarin wordt gesproken over 1 of andere topic van Cc. Ik heb blijkbaar dus iets gemist. Enlighten me, please.



Het is niet alqalem maar Elqalem, illegale HollanderT. :kwaad:

Je schijnt een stuk uit het amerikaans te hebben vertaald onder het mom dat het van jezelf is. Iets met Het einde van de democratie ofzo. Ik heb niet echt opgelet. Lees Cc alleen vanwege het originele en -bovenal- professionele schelden.

_h4T3D_sE7eN
30-03-05, 18:56
Geplaatst door Tomas
Je schijnt een stuk uit het amerikaans te hebben vertaald onder het mom dat het van jezelf is. Iets met Het einde van de democratie ofzo. Ik heb niet echt opgelet. Lees Cc alleen vanwege het originele en -bovenal- professionele schelden.


:wtf:

Je bedoelt toch niet het artikel 'Toen Democratie Faalde'? Dat artikel is door Common Dreams vertaald naar het Engels, met toestemming van Elqalem.nl. En niet andersom. We doen het wel vaker zo. Common Dreams geeft Elqalem.nl ook weleens toestemming om wat dingetjes te plaatsen die zij hebben geschreven. Zo werken we constructief samen om het in ons en in hun geïnteresseerd lezerspubliek optimaal te vermaken.



En afgaande op jouw reactie hierboven werd er zeker gesuggereerd dat er sprake is van plagiaat ??


:haha:!!

Waar werd deze serieuze beschuldiging dan mee onderbouwd ? Alleen met het gegeven dat het artikel elders in het engels stond, zeker ? Puik stukje onderzoeksjournalistiek. :hihi:

Weet je zeker dat die topic is verwijderd ?? Ik zou 'm maar al te graag willen lezen. Het verbaast me eigenlijk ook helemaal niets dat uitgerekend Cc met deze onzin komt, aangezien dat mens leeft om Elqalem.nl ergens op te pakken. Noem het wrok of gewoon haatpraktijken. In ieder geval is het duidelijk dat Cc zich weer eens stier verveelt.

En wat dat professioneel schelden betreft: ja, niemand kan haar daarin overtreffen. Helaas is schelden niets anders dan een gebrek aan argumenten hebben. Maar dat wist je zeker al, he Tom ? :)

Eke
30-03-05, 19:02
Geplaatst door assassijn
Doe het de volgende keer gewoon hoe ze het in Marokko oplossen.In Marokko maken de vrouwen en meiden in zo'n geval gewoon een scene, en dan zijn er altijd grotere jongens of mannen in de buurt die deze ratjes een spoedcursus opvoeding geven.

Verbaal ?

kaaskop
30-03-05, 19:05
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
:wtf:

Je bedoelt toch niet het artikel 'Toen Democratie Faalde'? Dat artikel is door Common Dreams vertaald naar het Engels, met toestemming van Elqalem.nl. En niet andersom. We doen het wel vaker zo. Common Dreams geeft Elqalem.nl ook weleens toestemming om wat dingetjes te plaatsen die zij hebben geschreven. Zo werken we constructief samen om het in ons en in hun geïnteresseerd lezerspubliek optimaal te vermaken.



En afgaande op jouw reactie hierboven werd er zeker gesuggereerd dat er sprake is van plagiaat ??


:haha:!!

Waar werd deze serieuze beschuldiging dan mee onderbouwd ? Alleen met het gegeven dat het artikel elders in het engels stond, zeker ? Puik stukje onderzoeksjournalistiek. :hihi:

Weet je zeker dat die topic is verwijderd ?? Ik zou 'm maar al te graag willen lezen. Het verbaast me eigenlijk ook helemaal niets dat uitgerekend Cc met deze onzin komt, aangezien dat mens leeft om Elqalem.nl ergens op te pakken. Noem het wrok of gewoon haatpraktijken. In ieder geval is het duidelijk dat Cc zich weer eens stier verveelt.

En wat dat professioneel schelden betreft: ja, niemand kan haar daarin overtreffen. Helaas is schelden niets anders dan een gebrek aan argumenten hebben. Maar dat wist je zeker al, he Tom ? :)

Wat is dat voor Nick BTW????? Ben je een neefje van 3CPO?

Wide-O
30-03-05, 19:07
Geplaatst door Rabi'ah.
Het gastje was veel kleiner en jonger dan ik, maar ik was echt even behoorlijk geïntimideerd, wat denk ik ook zeker de bedoeling was.

:( :cheefbek: :jammer:

Akelig voor je meid. Meen ik.

Ik snap ook niet hoe dit nu kan. Ik ben er een beetje uit geloof ik. Ras, cultuur, religie, het heeft er volgens mij geen hol mee te maken.

We zijn in sneltempo monstertjes aan't maken, en ik wacht nog steeds op de eerste verklaring die een beetje sense maakt.

Freya: ik had op mijn 12 ook een groooooot mes ! Ik was er zo fier op: een echt scoutsmes, met zo'n kruis op (scouts = fundamentalistische katholieke beweging ;) ). Ik sneed er koorden mee door, of bewerkte er hout mee. Geen haar op mijn hoofd dat er ooit maar aan had gedacht om er mee te dreigen. Niemand van "ons" overigens.

Wie legt mij het verschil uit ? Wat is er veranderd ? Fundamentele vraag dit, volgens mij.

delirious
30-03-05, 19:09
Geplaatst door Wide-O
Akelig voor je meid. Meen ik.

Ik snap ook niet hoe dit nu kan. Ik ben er een beetje uit geloof ik. Ras, cultuur, religie, het heeft er volgens mij geen hol mee te maken.

We zijn in sneltempo monstertjes aan't maken, en ik wacht nog steeds op de eerste verklaring die een beetje sense maakt.

Freya: ik had op mijn 12 ook een groooooot mes ! Ik was er zo fier op: een echt scoutsmes, met zo'n kruis op (scouts = fundamentalistische katholieke beweging ;) ). Ik sneed er koorden mee door, of bewerkte er hout mee. Geen haar op mijn hoofd dat er ooit maar aan had gedacht om er mee te dreigen. Niemand van "ons" overigens.

Wie legt mij het verschil uit ? Wat is er veranderd ? Fundamentele vraag dit, volgens mij.

:duim: In alle rangen en standen.

Tomas
30-03-05, 19:10
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
:wtf:

Je bedoelt toch niet het artikel 'Toen Democratie Faalde'? Dat artikel is door Common Dreams vertaald naar het Engels, met toestemming van Elqalem.nl. En niet andersom. We doen het wel vaker zo. Common Dreams geeft Elqalem.nl ook weleens toestemming om wat dingetjes te plaatsen die zij hebben geschreven. Zo werken we constructief samen om het in ons en in hun geïnteresseerd lezerspubliek optimaal te vermaken.



En afgaande op jouw reactie hierboven werd er zeker gesuggereerd dat er sprake is van plagiaat ??


:haha:!!

Waar werd deze serieuze beschuldiging dan mee onderbouwd ? Alleen met het gegeven dat het artikel elders in het engels stond, zeker ? Puik stukje onderzoeksjournalistiek. :hihi:

Weet je zeker dat die topic is verwijderd ?? Ik zou 'm maar al te graag willen lezen. Het verbaast me eigenlijk ook helemaal niets dat uitgerekend Cc met deze onzin komt, aangezien dat mens leeft om Elqalem.nl ergens op te pakken. Noem het wrok of gewoon haatpraktijken. In ieder geval is het duidelijk dat Cc zich weer eens stier verveelt.

En wat dat professioneel schelden betreft: ja, niemand kan haar daarin overtreffen. Helaas is schelden niets anders dan een gebrek aan argumenten hebben. Maar dat wist je zeker al, he Tom ? :)

Ik kan het niet meer vinden. Heb nog 's gezocht.

Ach schelden.. Een gebrek aan argumenten hoeft het niet altijd te zijn. Soms zijn mensen ogenschijnlijk te dom om argumenten te begrijpen en net arrogant genoeg om om een schedpartij te vragen. Maar daar hou ik mij natuurlijk nooit mee bezig. :ego:

_h4T3D_sE7eN
30-03-05, 19:19
Geplaatst door kaaskop
Wat is dat voor Nick BTW????? Ben je een neefje van 3CPO?

Cryptisch lezen, pik.



Geplaatst door Tomas
Ik kan het niet meer vinden. Heb nog 's gezocht.

Ach schelden.. Een gebrek aan argumenten hoeft het niet altijd te zijn. Soms zijn mensen ogenschijnlijk te dom om argumenten te begrijpen en net arrogant genoeg om om een schedpartij te vragen. Maar daar hou ik mij natuurlijk nooit mee bezig. :ego:


Jammer, maar helaas. Ik heb de zoekfunctie maar geraadpleegd en met mijn naam gezocht maar kon ook niks vinden. Wel raadselachtig, dat zo'n topic verdwijnt. Maar misschien kwam ze er tijdig achter dat de vork net even anders in de steel zit.

Jij en nooit schelden ? Hoe kom je er bij, joh ... :rolleyes:


:hihi:

Ik gaat het Nederlands elftal maar aanmoedigen, want van al deze berichten hier word je ook niet vrolijk. Misschien dat Van Basten & Co een glimlach op mijn gezicht kunnen toveren en die niet-voetballen-kunnende Armenen in de pan hakken.

:zwaai:

hûp Holland!

Tomas
30-03-05, 19:23
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN

hûp Holland!

De groeten R2D2.

En er is niks vreemds aan het feit dat topic's van Cc verdwijnen. Dat ze het meer dan twee dagen volhouden is bijzonder.

Joesoef
30-03-05, 19:42
Geplaatst door Euhhh
welkom bij de club, dit is niks bijzonders hoor, veel nederlanders hebben hier allang en veel eerder mee te maken gehad.

Zo praat je niet tegen een dame.

Wide-O
30-03-05, 19:43
Geplaatst door Tomas
En er is niks vreemds aan het feit dat topic's van Cc verdwijnen. Dat ze het meer dan twee dagen volhouden is bijzonder.

Ik had je eigenlijk slimmer ingeschat Tomas.

Niet dat ik voorstander ben van topics deleten, integendeel, begrijp me niet verkeerd.

Maar ik heb zelden zo'n haatdragend klunsje ontmoet op mijn vele omzwervingen op het internet als CC.

Typisch dat jij, als ultra realist, daar nu weer moet voor vallen. Ik ga maar FF nieuws kijken geloof ik, en een hap glas nemen :strik:

Joesoef
30-03-05, 19:45
Geplaatst door Rabi'ah.

Het gastje was veel kleiner en jonger dan ik, maar ik was echt even behoorlijk geïntimideerd, wat denk ik ook zeker de bedoeling was.

:( :cheefbek: :jammer:


K** voor je. Dat soort dingen zijn altijd heel vervelend, de gevolgen daarvan blijven altijd heel lang na-ijlen.

Maare, heb jij geen zwarte band kung-fu ;) ?

Simon
30-03-05, 19:48
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ja, maar dat is ook echt kicken, Simon. Je moet het eens proberen.

Echt lachen, man.

Nou ik nam mij voor om niet te wijken en desnoods maar een aanrijding te krijgen met die hufter maar dat zag hij toch niet zitten.

Tomas
30-03-05, 19:57
Geplaatst door Wide-O
Ik had je eigenlijk slimmer ingeschat Tomas.

Niet dat ik voorstander ben van topics deleten, integendeel, begrijp me niet verkeerd.

Maar ik heb zelden zo'n haatdragend klunsje ontmoet op mijn vele omzwervingen op het internet als CC.

Typisch dat jij, als ultra realist, daar nu weer moet voor vallen. Ik ga maar FF nieuws kijken geloof ik, en een hap glas nemen :strik:

Huh?! Ik stel slechts een feit vast. Ik spreek me nergens over uit. Dus snap niet wat je nu bazelt. Maar mocht ik ergens op vallen dan is 't wel d'r derriere. Maar die zie je niet vaak in d'r topics, jammergenoeg.

echnaton
30-03-05, 20:12
Geplaatst door Wide-O
Maar ik heb zelden zo'n haatdragend klunsje ontmoet op mijn vele omzwervingen op het internet als CC.



Waaruit dus duidelijk blijkt dat jij kwaliteit niet kunt herkennen...

Goodnight
30-03-05, 20:25
Wat een vervelende voorval Rab'iah en dat het uitgerekend jou moet gebeuren.Eigenlijk had je gewoon even de politie moeten inschakelen.Nu kan je dit nog onder baldadig jongens kattekwaad scharen.Maar over een paar jaar als er niet tijdig wordt ingegrepen wordt het misschien wel een doorgwinterde crimineel.:droef:


Gisteren gingen drie jochie's van een jaar of 9 ook stoer doen omdat ik hardliep op het fietspad: HE! Je moet DAAR lopen!!!
Ondertussen hadden ze een elastiek gespannen dwars over het fietspad heen waardoor een paar fietsers niet door heen konden.


Verder wilde ik even reageren op die sneu-erd die suggereeerde dat het iets te maken zou hebben met haar niet hoofdoek dragen: ik draag er ook geen een en ben daarom nooit lastig gevallen.Kneus!

echnaton
30-03-05, 20:32
Geplaatst door Goodnight



Verder wilde ik even reageren op die sneu-erd die suggereeerde dat het iets te maken zou hebben met haar niet hoofdoek dragen: ik draag er ook geen een en ben daarom nooit lastig gevallen.Kneus!

Kneus kan zich niet meer verdedigen want hij heeft voor die opmerking 9(!) strafpunten gekregen. Hetgeen toch wel doet vermoeden...

Ourzazate
30-03-05, 20:37
Geplaatst door Rabi'ah.

Toen zag ik van een afstand 1 van die jongens stilstaan met iets in zijn hand wat op een mes leek. Hij begon naar me te roepen wat ik keek en was duidelijk op ruzie uit. Hij nam een dreigende houding aan.


Ik zat laatst met mijn broer en neefje frietjes te eten in een friettent, komt er op een gegeven moment een Nederlands jochie van een jaar of 10 tegenover ons zitten. Hij: turkie turkie is niet dom, turkie heeft een luier om wohahahaha en begint keihard te lachen, toen zei ie al die turken moeten oprotten, toen begon ie homo's te schelden en tussen al dat riep ie steeds White Powerrrrrrrrrr, blanken aan de macht!

Wij waren klaar met eten dus we gingen naar buiten. Je kan er om lachen, maar je kan het ook bloedserieus nemen. Ik weet wel dat als zoiets in Marokko was gebeurd ik hem bij zijn oor naar buiten had gesleurd en hem een pak rammel had gegeven waar je U tegen zegt.

Het heeft allemaal te maken met opvoeding. Jongens zoals in jouw voorbeeld worden heel slecht opgevoed, ouders stellen verkeerde prioriteiten en hebben zoiets van dat gaat vanzelf wel. Marokkaanse ouders vragen zelden of nooit aan hun kinderen hoe hun dag was, wat ze hebben gedaan, hoe het ging op school. Zo'n vorm van aandacht beinvloedt het gedrag van een kind heel erg en ouders onderschatten dat jammer genoeg.

Dat jochie in mijn voorbeeld kan je aan de ene kant niets kwalijk nemen. Hij zegt wat ie thuis geleerd wordt: haat, racisme, slechtheid noem het maar op. Aan de andere kant moet zoiets er snel uit anders is heel zijn leven naar de filistijnen...:).

ps: Mijn advies aan jou is om een flesje pepperspray altijd bij je te houden. Waarom belde je niet 112...?

Juliette
30-03-05, 20:55
Geplaatst door Eke
Verbaal ?

Helpt wel hoor. Een vriendin van me (blank belgisch) moest 's avonds regelmatig in Schaarbeek (kansarme wijk met veel allochtonen in Bxl) zijn. Als jongeren haar lastig vielen begon ze meteen een enorme scene te maken. Als die laffe gastjes al niet meteen het hazepad kozen kwamen er wel broers of vaders of moeders buiten om hen aan hun oren te trekken.

tr_imparator
30-03-05, 21:03
ik heb een keer meegemaakt dat een drietal marokkaanse jongeren(10-12 jaar) in de tram een Nederlandse vrouw gingen pesten. een vrouw van marokkaanse afkomst met hoofddoek stond op en gaf 1 van de jongens een dikke klap en zei wat in het marokkaans..die jongens gingen alle 3 de volgende halte eruit..ik moet wel zegge dat die vrouw echt een tante was..

Ik heb zelf nog nooit iets meegemaakt, misschien omdat ik veel mensen ken bij ons in de buurt en af en toe toen ik klein was en ondeugend deed ik mee, was wel lachu: kattekwaad...maar niet met een mes ofzo hoor..gewoon kattekwaad.

toen waren die horloges met afstandbediening erg in..gingen we dan stiekum bij mensen de tv uit doen..was echt grappig,..eentje had zelf toen nog de ptt bijgeroepen... of eieren gooien naar ramen, de beroemde belletjes trek. We deden ook goeie dingen hoor: bijvoorbeeld gingen we tekeningen maken voor oude vrouwen, kreeg we toen een snoepje ofzo..als ik zo denk..meehelpen met boodschappen..haha

Rabi'ah.
30-03-05, 21:12
Geplaatst door Gerrit Jan
Je droeg vast en zeker geen hoofddoek.

Val dood. :fuckit2:

bamajob.nl
30-03-05, 21:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Val dood. :fuckit2:

Aghh Rabi'ah, laat je niet bang maken door die jochies. Jammer genoeg was ik rond die tijd in in de buurt, dan had ik wel een paar klappen uitgedeeld: gewoon een manier om te ontstressen.

Rabi'ah.
30-03-05, 21:21
Geplaatst door freya
Als je zeker weet dat hij een mes trok, dan moet eigenlijk je aangifte doen.
)

Gek, daar had ik nog niet eens aan gedacht. :vreemd:
Ik zou het op zich kunnen doen, of ze het rotjoch vinden is een tweede.

Ik weet wel nog precies hoe hij eruit ziet en waarschijnlijk ook waar hij op school zit.

In de vooravond was ik in Amsterdam-Oost en ik zag een groepje van 5 van net zulke jongetjes nogal herrie maken. Nu ben ik normaal gesproken iemand die altijd overal wat van zegt, maar nu dacht ik, laat ik maar niks zeggen, je weet maar nooit.

Eigenlijk dringt het nu pas echt tot me door wat er gebeurd is.

Hij stond op een afstand tegen me te schreeuwen en er is verder niks ergs gebeurd, maar na een gesprek met mijn vader die me op het hart drukte voortaan absoluut NIET op dat soort provocaties in te gaan, realiseer ik me dat ik in het ergste geval met een mes in mijn maag op straat had kunnen liggen. :cheefbek:

En dat zowel Marokkaanse jongens als meiden die op straat de grootste bek hebben en vanalles uitvreten, zich tegenover hun familie heel anders voordoen, wist ik allang.

Is echter niet specifiek Marokkaans natuurlijk.

De ouders zijn altijd het laatst op de hoogte van wat hun kinderen buitenshuis uitspoken, zowel bij autochtonen als allochtonen.

Zelfs ik heb me daar een enkele keer schuldig aan gemaakt. Het is niet meer dan menselijk om je tegenover je ouders van een andere kant te laten zien, al was het maar uit angst voor straf.


Maar gek, vlak nadat het gebeurde liep ik vrolijk verder, maar nu ben ik er eigenlijk best naar/ondersteboven van.:(

Rabi'ah.
30-03-05, 21:26
Geplaatst door tr_imparator
ik heb een keer meegemaakt dat een drietal marokkaanse jongeren(10-12 jaar) in de tram een Nederlandse vrouw gingen pesten. een vrouw van marokkaanse afkomst met hoofddoek stond op en gaf 1 van de jongens een dikke klap en zei wat in het marokkaans..die jongens gingen alle 3 de volgende halte eruit..ik moet wel zegge dat die vrouw echt een tante was..



:hihi: :duim:

Marsipulami
30-03-05, 21:27
Het zijn toch maar 'kwajongensstreken'.

Juliette
30-03-05, 21:28
Geplaatst door Rabi'ah.

Maar gek, vlak nadat het gebeurde liep ik vrolijk verder, maar nu ben ik er eigenlijk best naar/ondersteboven van.:(

Zo is het altijd. Pas als je er ff over nadenkt begin je bang te worden.

Maar ik zou wel aangifte doen. Al draait het op niks uit.

sadeeQ
30-03-05, 21:28
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik was op weg naar huis toen ik 3 Marokkaanse jongetjes tegenkwam. Ik schat ze op een jaar of 12-14. Het waren nog echt jongetjes en ook een stuk korter dan ik,

We liepen op de stoep, zij in tegenovergestelde richting als ik, maar ze gingen pas op het laatste moment opzij.

1 van die jongens lachte nogal suggestief, dus ik draaide me om en riep, meer ironisch dan serieus, "wat kijk je? "

Toen zei een andere jongen "ik was het niet, hij was het en hij lacht je uit."

Ik haalde mijn schouders op en liep verder, maar ze bleven kijken, dus ik stopte even en draaide me weer om.

Toen zag ik van een afstand 1 van die jongens stilstaan met iets in zijn hand wat op een mes leek. Hij begon naar me te roepen wat ik keek en was duidelijk op ruzie uit. Hij nam een dreigende houding aan.

Gelukkig kwam er toen een Nederlandse man langsfietsen die riep dat die jongen normaal moest doen.

Die jongen riep toen tegen die man dat het was omdat ik zomaar dingen tegen hem zei.

Ik koos eieren voor mijn geld en liep door, maar riep hem nog na dat hij naar huis moest gaan.


Als meisje wat is opgegroeid in de Bijlmer ben ik echt wel wat gewend op het gebied van jongens/(hang)jongeren, maar hier ben ik echt van geschrokken, vanwege de enorme agressie die er sprak uit het gedrag van die jongen en ook vooral omdat hij nog heel erg jong was.

Het gastje was veel kleiner en jonger dan ik, maar ik was echt even behoorlijk geïntimideerd, wat denk ik ook zeker de bedoeling was.

:( :cheefbek: :jammer:

:gsm: je had je mannetje ook kunnen bellen ;)


Tip: kleine jochies met messen zijn ff gevaarlijk als blaffende Chihuahua hondjes .

De laatste gozer die een mes tegen me trok heeft me 3 dagen politie cel en 160 uur afwassen in een bejaardenhuis gekost :vreemd: ik kijk wel uit tegenwoordig,ik laat me gewoon neersteken :lole:

bamajob.nl
30-03-05, 21:29
Geplaatst door Marsipulami
Het zijn toch maar 'kwajongensstreken'.

dat geldt voor de autochtonen

Rabi'ah.
30-03-05, 21:33
Geplaatst door sadeeQ


De laatste gozer die een mes tegen me trok heeft me 3 dagen politie cel en 160 uur afwassen in een bejaardenhuis gekost :vreemd:

Wat had je gedaan dan? :duivels:

Juliette
30-03-05, 21:33
Geplaatst door sadeeQ
[BDe laatste gozer die een mes tegen me trok heeft me 3 dagen politie cel en 160 uur afwassen in een bejaardenhuis gekost :vreemd: ik kijk wel uit tegenwoordig,ik laat me gewoon neersteken :lole: [/B]

sadeeQ afwassend in een bejaardentehuis. :hihi:

sadeeQ
30-03-05, 21:35
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat had je gedaan dan? :duivels:


:stout: ik heb hem niet gezoend in iedergeval

Rabi'ah.
30-03-05, 21:39
Geplaatst door sadeeQ
:stout: ik heb hem niet gezoend in iedergeval

Dat is je geraden ook. :duivels:

sadeeQ
30-03-05, 21:39
Geplaatst door Juliette
sadeeQ afwassend in een bejaardentehuis. :hihi:

:hihi: en of het niet genoeg is. raad eens wie daar ff langs kwam voor een werkbezoek.

tip :l ze kreeg vandaag een cadautje opgestuurd in den haag :verdriet:

Marsipulami
30-03-05, 21:41
Ik heb eens ooit zo'n messenzwaaier zijn mes afgekocht. Die riep tegen mij dat hij zonder geld zat.

Ik zei toen dat ik zijn mes wel mooi vond en het van hem wilde kopen. Na wat gepalaber over de prijs, hebben we ons beider probleem in der minne opgelost.

delirious
30-03-05, 21:52
Geplaatst door Ourzazate
Ik zat laatst met mijn broer en neefje frietjes te eten in een friettent, komt er op een gegeven moment een Nederlands jochie van een jaar of 10 tegenover ons zitten. Hij: turkie turkie is niet dom, turkie heeft een luier om wohahahaha en begint keihard te lachen, toen zei ie al die turken moeten oprotten, toen begon ie homo's te schelden en tussen al dat riep ie steeds White Powerrrrrrrrrr, blanken aan de macht!

Wij waren klaar met eten dus we gingen naar buiten. Je kan er om lachen, maar je kan het ook bloedserieus nemen. Ik weet wel dat als zoiets in Marokko was gebeurd ik hem bij zijn oor naar buiten had gesleurd en hem een pak rammel had gegeven waar je U tegen zegt.

Het heeft allemaal te maken met opvoeding. Jongens zoals in jouw voorbeeld worden heel slecht opgevoed, ouders stellen verkeerde prioriteiten en hebben zoiets van dat gaat vanzelf wel. Marokkaanse ouders vragen zelden of nooit aan hun kinderen hoe hun dag was, wat ze hebben gedaan, hoe het ging op school. Zo'n vorm van aandacht beinvloedt het gedrag van een kind heel erg en ouders onderschatten dat jammer genoeg.

Dat jochie in mijn voorbeeld kan je aan de ene kant niets kwalijk nemen. Hij zegt wat ie thuis geleerd wordt: haat, racisme, slechtheid noem het maar op. Aan de andere kant moet zoiets er snel uit anders is heel zijn leven naar de filistijnen...:).

ps: Mijn advies aan jou is om een flesje pepperspray altijd bij je te houden. Waarom belde je niet 112...?


Zei ik ook al, Pepperspray rules. :blij:

barfly
30-03-05, 21:57
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb eens ooit zo'n messenzwaaier zijn mes afgekocht. Die riep tegen mij dat hij zonder geld zat.

Ik zei toen dat ik zijn mes wel mooi vond en het van hem wilde kopen. Na wat gepalaber over de prijs, hebben we ons beider probleem in der minne opgelost.

:haha:

Joesoef
30-03-05, 22:06
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb eens ooit zo'n messenzwaaier zijn mes afgekocht. Die riep tegen mij dat hij zonder geld zat.

Ik zei toen dat ik zijn mes wel mooi vond en het van hem wilde kopen. Na wat gepalaber over de prijs, hebben we ons beider probleem in der minne opgelost.


:D

Eke
30-03-05, 22:24
Geplaatst door Juliette
Helpt wel hoor. Een vriendin van me (blank belgisch) moest 's avonds regelmatig in Schaarbeek (kansarme wijk met veel allochtonen in Bxl) zijn. Als jongeren haar lastig vielen begon ze meteen een enorme scene te maken. Als die laffe gastjes al niet meteen het hazepad kozen kwamen er wel broers of vaders of moeders buiten om hen aan hun oren te trekken.


Een scene maken .....dat kan ook niet iedereen, spijtig genoeg.

@Rabiah, wat was er gebeurt als je 'pardon' had gezegd bij het passeren van dat groepje en verder geen kontakt met hen had gemaakt ?

Wide-O
30-03-05, 22:25
Geplaatst door echnaton
Waaruit dus duidelijk blijkt dat jij kwaliteit niet kunt herkennen...

Kwaliteit ? CC.

You dumbfuck.

mark61
30-03-05, 22:34
Geplaatst door Eke
Een scene maken .....dat kan ook niet iedereen, spijtig genoeg.

@Rabiah, wat was er gebeurt als je 'pardon' had gezegd bij het passeren van dat groepje en verder geen kontakt met hen had gemaakt ?

Pardon? Pardon dat ik besta? Pardon dat ik over dezelfde stoep loop?

@Rabi`ah: bah, vervelend, maar ik denk niet dat ze vrouwen gaan steken. Das niet macho, dacht ik. Aan de andere kant....ik zeg maar niks.

tr_imparator
31-03-05, 00:20
Geplaatst door mark61
Pardon? Pardon dat ik besta? Pardon dat ik over dezelfde stoep loop?

@Rabi`ah: bah, vervelend, maar ik denk niet dat ze vrouwen gaan steken. Das niet macho, dacht ik. Aan de andere kant....ik zeg maar niks.


ik liet een keer perongeluk een boer naast me oom, en zei netjes pardon; hij zei toen(ff vrij vertaald) '' sinds het woord ''pardon'' is uitgekomen, zijn er respectloze/onbeleefde mensen zoals jij vermeerderd op deze wereld''

nooit meer gedaan, nergens. :D

~Panthera~
31-03-05, 00:27
Geplaatst door tr_imparator
ik liet een keer perongeluk een boer naast me oom, en zei netjes pardon; hij zei toen(ff vrij vertaald) '' sinds het woord ''pardon'' is uitgekomen, zijn er respectloze/onbeleefde mensen zoals jij vermeerderd op deze wereld''

nooit meer gedaan, nergens. :D

:lol: :hihi:

Bofko
31-03-05, 00:32
Ik heb ook wel een zwak voor mensen die pardon zeggen als je (per ongeluk natuurlijk) op hun voet gaat staan.

Goodnight
31-03-05, 07:43
Geplaatst door echnaton
Kneus kan zich niet meer verdedigen want hij heeft voor die opmerking 9(!) strafpunten gekregen. Hetgeen toch wel doet vermoeden... wat doet het je vermoeden?Zou prettig zijn als je je zinnen gewoon afmaakt.

SalmayaSale
31-03-05, 08:46
Geplaatst door Bofko
Ik heb ook wel een zwak voor mensen die pardon zeggen als je (per ongeluk natuurlijk) op hun voet gaat staan.



Zwakte en Per ongeluk? Geloof ik niks van, sadistische ja. :student:

Ourzazate
31-03-05, 09:28
Geplaatst door echnaton
Kneus kan zich niet meer verdedigen want hij heeft voor die opmerking 9(!) strafpunten gekregen. Hetgeen toch wel doet vermoeden...

Veel te weinig naar mijn mening. Zo'n opmerking is op z'n minst 15 strafpunten waard. Laten we hopen dat kneus het voor gezien houdt zodat dit forum verschoond blijft van zijn domme opmerkingen. Halleluja...:).

Bofko
31-03-05, 09:30
Geplaatst door SalmayaSale
Zwakte en Per ongeluk? Geloof ik niks van, sadistische ja. :student:

Sadistisch ? wie ? :argwaan:

SalmayaSale
31-03-05, 09:35
Geplaatst door Bofko
Sadistisch ? wie ? :argwaan:


Jij natuurlijk. :fpetaf:
Ik geloof namelijk niet dat je het per ongeluk deed. Je kickt gewoon op die "pardon". Geef toe :D

Bofko
31-03-05, 09:41
Geplaatst door SalmayaSale
Jij natuurlijk. :fpetaf:
Ik geloof namelijk niet dat je het per ongeluk deed. Je kickt gewoon op die "pardon". Geef toe :D

:o Nee hoor. Daar staat heel duidelijk 'je' en niet 'ik'.

SalmayaSale
31-03-05, 09:59
Geplaatst door Bofko
:o Nee hoor. Daar staat heel duidelijk 'je' en niet 'ik'.


Gaan wij (jij+ik) bijdehand doen. :corcky: Het is te mooi weer :boogie:

Jaroon45
31-03-05, 10:08
Geplaatst door delirious
Zei ik ook al, Pepperspray rules. :blij:

Mijn vriendin heeft ook zo'n busje maar weet wel dat pepperspray strafbaar is onder de wapenwetgeving........alleen gebruiken wanneer er geen andere opties meer zijn dus

SalmayaSale
31-03-05, 10:13
Geplaatst door Jaroon45
Mijn vriendin heeft ook zo'n busje maar weet wel dat pepperspray strafbaar is onder de wapenwetgeving........alleen gebruiken wanneer er geen andere opties meer zijn dus


De meeste agenten doen niet moeilijk erover, vooral als het over een vrouw gaat. Maar vergis je je niet, het is strafbaar om het te gebruiken ook als er geen andere optie is.

GroteWolf
31-03-05, 10:18
Kunnen we ook wat kaalkopjes neer knallen die intimideren, he Grote Wolf.
Daar ben je het toch mee eens of niet?
En wat betreft drusgebruik draaien deze gastjes enorm door van de Speed.
Worden ze helemaal knettergek van


Ik ken kaalkopjes persoonlijk alleen van TV. Bestaan die nog ergens echt dan? In Oost Duitsland? Overigens zie ik geen enkele noodzaak ze van een vuurwapen-reprimande uit te zonderen maar verhoudingsgewijs stelt het niks voor.

echnaton
31-03-05, 10:18
Geplaatst door Goodnight
wat doet het je vermoeden?Zou prettig zijn als je je zinnen gewoon afmaakt.

Dat sommigen niet tegen kritiek kunnen.

echnaton
31-03-05, 10:20
Geplaatst door Ourzazate
Veel te weinig naar mijn mening. Zo'n opmerking is op z'n minst 15 strafpunten waard. Laten we hopen dat kneus het voor gezien houdt zodat dit forum verschoond blijft van zijn domme opmerkingen. Halleluja...:).

Kijk nog een voorstander van censuur, maar dan wel iemand die met twee maten meet...

Ourzazate
31-03-05, 10:30
Geplaatst door echnaton
Kijk nog een voorstander van censuur, maar dan wel iemand die met twee maten meet...

Het aanmoedigen van de afwezigheid van dombo's is niet een vorm van censuur. Een vorm van censuur is het uitzetten van imams die een bepaalde geloofsovertuiging aanhangen. Oh, tegenwoordig mag je al niet zelf bepalen aan wie je een hand geeft of niet...:).

echnaton
31-03-05, 10:32
Geplaatst door Ourzazate
Het aanmoedigen van de afwezigheid van dombo's is niet een vorm van censuur. Een vorm van censuur is het uitzetten van imams die een bepaalde geloofsovertuiging aanhangen. Oh, tegenwoordig mag je al niet zelf bepalen aan wie je een hand geeft of niet...:).

Zo gaat ie weer goed. Twee afzwaaiers in twee zinnen.

Ourzazate
31-03-05, 10:35
Geplaatst door echnaton
Zo gaat ie weer goed. Twee afzwaaiers in twee zinnen.

Afzwaaien deed kneus...:).

taouanza
31-03-05, 10:39
Geplaatst door Rabi'ah.

"wat kijk je? "



Ik koos eieren voor mijn geld en liep door, maar riep hem nog na dat hij naar huis moest gaan.


Moest je Marokkaantjes weer zo nodig opvoeden?:zozo:

Rabi'ah.
31-03-05, 10:47
Geplaatst door taouanza


Moest je Marokkaantjes weer zo nodig opvoeden?:zozo: [/B][/QUOTE]

En moest dat pestventje zo nodig een mes trekken omdat ik een opmerking maakte die hem niet beviel? :moe:

Wat is dit nou voor een rare opmerking? :mad:

taouanza
31-03-05, 10:52
Geplaatst door Rabi'ah.
Moest je Marokkaantjes weer zo nodig opvoeden?:zozo:

En moest dat pestventje zo nodig een mes trekken omdat ik een opmerking maakte die hem niet beviel? :moe:

Wat is dit nou voor een rare opmerking? :mad: [/B][/QUOTE]

Nee hij moest geen mes trekken en jij moest geen opmerkingen maken.

Hoe vaak moet ik het zeggen er zijn mensen die anders denken dan jij.
Je kan niet denken: Oh ik trek geen mes. Je hoort geen mes te trekken en dan denken dat iedereen zo denkt.

echnaton
31-03-05, 10:54
Geplaatst door taouanza


en jij moest geen opmerkingen maken.



Denk erom hoor dat je je mond houdt hoor, tegen deze dominante mannetjes! De gevolgen zijn voor je erigen rekening.

mark61
31-03-05, 10:56
Geplaatst door SalmayaSale
Zwakte en Per ongeluk? Geloof ik niks van, sadistische ja. :student:

In uw geval natuurlijk een pijnlijk onderwerp. :verrassin

Met 1,2 ton blik op je voetje gaan staan :vierkant:

Rabi'ah.
31-03-05, 10:58
Geplaatst door echnaton
Denk erom hoor dat je je mond houdt hoor! De gevolgen zijn voor je erigen rekening.

Ga eens ff ergens anders zitten zieken, wil je? :moe:

echnaton
31-03-05, 11:02
Geplaatst door Rabi'ah.
Ga eens ff ergens anders zitten zieken, wil je? :moe:

Omdat je het zo vriendelijk vraagt. Ik heb mijn (straf)punt nu wel gemaakt.

taouanza
31-03-05, 11:03
Geplaatst door Rabi'ah.
Ga eens ff ergens anders zitten zieken, wil je? :moe:

Waarom zou hij?
Denk jij dat hij een punt van gaat maken dat scholen in de fik gaan?
Of dat er met een fiets in een groep kinderen wordt gereden.
Nee dit zijn Marokkanen dat is veel erger.

echnaton
31-03-05, 11:04
Geplaatst door taouanza
Waarom zou hij?
Denk jij dat hij een punt van gaat maken dat scholen in de fik gaan?
Of dat er met een fiets in een groep kinderen wordt gereden.
Nee dit zijn Marokkanen dat is veel erger.

Denk jij dat ik dat goedkeur?

Rabi'ah.
31-03-05, 11:10
Geplaatst door echnaton


Wat ben jij toch een walgelijk ventje. :moe:

Geen woord over wat er is gebeurd, maar meteen weer alles aangrijpen om te zieken tegen Marokkanen.

Sodemieter a.u.b. op naar een plek waar je wel welkom bent, hier ben je het in ieder geval niet. :aftel:

duende
31-03-05, 11:17
Geplaatst door GroteWolf
Vreemd genoeg komen ze er in "Oud Zuid" (lees: tussen de Pijp en de Riverenbuurt) nu pas achter. Die jongens draaien door en zijn dan behoorlijk jong. Vaak trouwens onder de Coke ook nog eens. Ouderen die dealen geven ze dat dan ook aan die gastjes. Draaien ze helemáál door.

Nette burgers vuurwapens geven, ik roep het al jaren.
Ja kunnen we er helemaal een bloedbad van maken.

echnaton
31-03-05, 11:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat ben jij toch een walgelijk ventje. :moe:

Geen woord over wat er is gebeurd, maar meteen weer alles aangrijpen om te zieken tegen Marokkanen.

Sodemieter a.u.b. op naar een plek waar je wel welkom bent, hier ben je het in ieder geval niet. :aftel:

Nou dag hoor, ik kan vandaag helaas niet meer met je converseren, ik heb ook nog andere dingen te doen.

The_Reporter
31-03-05, 11:19
Ik was ook een keer getuigen geweest van een jongen die een mes tevoorschijn haalde om een andere jongen te bedreigen. Toen daagde die jongen die bedreigd werd hem uit om te steken, maar hij zei er wel bij dat als hij mis zou steken dat hij dan hem zou steken. Nou die jongen heeft het uiteindelijk maar gelaten.

Dit waren overigens geen Marokkanen.

Rabi'ah.
31-03-05, 11:21
Geplaatst door echnaton
Nou dag hoor, ik kan vandaag helaas niet meer met je converseren, ik heb ook nog andere dingen te doen.

Opgeruimd staat netjes. :zwaai:

echnaton
31-03-05, 11:30
Geplaatst door Rabi'ah.
Opgeruimd staat netjes. :zwaai:

Leer jij je wiskunde nou maar ipv hier rond te hangen...

GroteWolf
31-03-05, 11:41
Misschien hebben ze je wel lopen provoceren zodat ze een mes konden trekken. In Amsterdam een aloud gebruik. Dan begon jij, zogenaamd.

SalmayaSale
31-03-05, 11:52
Geplaatst door mark61
In uw geval natuurlijk een pijnlijk onderwerp. :verrassin

Met 1,2 ton blik op je voetje gaan staan :vierkant:


Yep: Crime passionele :stout: :lekpuh:

Goodnight
31-03-05, 11:58
Geplaatst door The_Reporter
Ik was ook een keer getuigen geweest van een jongen die een mes tevoorschijn haalde om een andere jongen te bedreigen. Toen daagde die jongen die bedreigd werd hem uit om te steken, maar hij zei er wel bij dat als hij mis zou steken dat hij dan hem zou steken. Nou die jongen heeft het uiteindelijk maar gelaten.

Dit waren overigens geen Marokkanen. Volgens mij is het messteken niet uitgevonden door Marokkanen.
Hoelang bestaan messen eigenlijk al?

Overigens nu ik er over nadenk ken ik drie mensen in mijn omgeving die gestoken zijn.Twee daarvan zijn aan de gevolgen overleden.

Buurvrouw van mijn broertje.
En zoon van de vriendin van mijn moeder....16 jaar was hij pas.:droef:

freya
31-03-05, 12:12
Geplaatst door taouanza
jij moest geen opmerkingen maken.

Hoe vaak moet ik het zeggen er zijn mensen die anders denken dan jij.


Ach ja onbeschofte onopgevoedde jochies van 10 hebben recht op hun eigen mening en mogen door helemaal niemand gecorrigeerd worden :moe:

Stel je voor zeg, die kinderen moeten toch gewoon een mes kunnen trekken als ze dat willen en de buurt lekker kunnen terroriseren.
Wie denken de buurtbewoners wel wie ze zijn om zich daar mee te bemoeien?!

Wij eisen respect voor alle messentrekkende straatschoffies!










De reactie van Rabiah was volkomen natuurlijk en terecht. Zij is jaren ouder dan dat tuig en heeft het recht (en misschien ook wel de burgerplicht) om het schorem te corrigeren als er kennelijk niemand anders is die dat doet :moe:

Is dat wat een Marokkaanse moeder wil, dat haar zoon zich vreselijk misdraagt zodra zij de hoek om is en dat dan helemaal niemand daar iets van zegt?

SalmayaSale
31-03-05, 12:13
Wat is het aardigste volk van de wereld ???

De Marokkanen.. Die gaan met 20 man om je heen staan vragen of je een probleem hebt.
:wat?!:

taouanza
31-03-05, 12:45
Geplaatst door SalmayaSale
Wat is het aardigste volk van de wereld ???

De Marokkanen.. Die gaan met 20 man om je heen staan vragen of je een probleem hebt.
:wat?!:



:zegniets:

Zwarte Kat
31-03-05, 13:14
Geplaatst door Goodnight
Volgens mij is het messteken niet uitgevonden door Marokkanen.
Hoelang bestaan messen eigenlijk al?



Ik dacht altijd dat Italianen bekend stonden om hun stiletto's te trekken.......

Ik heb trouwens nog nooit ook maar iets gezien van Marokkaanse kids die messen trekken. Ik woon meer dan 20 jaar in buurten waar Marokkanen wonen maar heb nog nooit zoiets meegemaakt........

SalmayaSale
31-03-05, 13:24
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik dacht altijd dat Italianen bekend stonden om hun stiletto's te trekken.......

Ik heb trouwens nog nooit ook maar iets gezien van Marokkaanse kids die messen trekken. Ik woon meer dan 20 jaar in buurten waar Marokkanen wonen maar heb nog nooit zoiets meegemaakt........



Dat je het niet meegemaakt had, wil niet zeggen dat het niet bestaat.
Dat je het wel meegemaakt zou hebben wil ook niet zeggen dat het standaard zo is.
Het is de fout dat mensen vaak maken, ze kijken niet naar individuen, ze kijken naar rassen, treurig.
:tranen:

~Panthera~
31-03-05, 13:26
Geplaatst door SalmayaSale
Dat je het niet meegemaakt had, wil niet zeggen dat het niet bestaat.
Dat je het wel meegemaakt zou hebben wil ook niet zeggen dat het standaard zo is.
Het is de fout dat mensen vaak maken, ze kijken niet naar individuen, ze kijken naar rassen, treurig.
:tranen:

Yep. :droef:

Juliette
31-03-05, 13:27
Geplaatst door SalmayaSale
Dat je het niet meegemaakt had, wil niet zeggen dat het niet bestaat.
Dat je het wel meegemaakt zou hebben wil ook niet zeggen dat het standaard zo is.
Het is de fout dat mensen vaak maken, ze kijken niet naar individuen, ze kijken naar rassen, treurig.
:tranen:

't is dat dat me soms zo kwaad maakt.

GroteWolf
31-03-05, 13:36
Overigens nu ik er over nadenk ken ik drie mensen in mijn omgeving die gestoken zijn.Twee daarvan zijn aan de gevolgen overleden.


triest

Tomas
31-03-05, 13:37
Geplaatst door SalmayaSale
Dat je het niet meegemaakt had, wil niet zeggen dat het niet bestaat.
Dat je het wel meegemaakt zou hebben wil ook niet zeggen dat het standaard zo is.
Het is de fout dat mensen vaak maken, ze kijken niet naar individuen, ze kijken naar rassen, treurig.
:tranen:

Niet alleen raciale kenmerken letten mensen op. Alles van een mens wordt meegenomen in het mechanisme van "vooroordelen". Wordt je belaagd door iemand met een zwart handtasje, dan zijn die in het vervolg allemaal verdacht. Zo werkt de menselijke geest nu eenmaal. Het zoeken van patronen en herkenningspunten om de volgende keer allerter en sneller te kunnen reageren. Pas als je je daar bewust van bent kan je er beter mee leren omgaan. Het simpelweg veroordelen, ontkennen of het alleen maar kunnen zien bij een ander helpt niet. Niet dat ik jou daarvan beschuldig hoor. Juist niet. Ik bedoel het slechts ter leering ende vermaeck.

GroteWolf
31-03-05, 13:41
Niet alleen raciale kenmerken letten mensen op. Alles van een mens wordt meegenomen in het mechanisme van "vooroordelen". Wordt je belaagd door iemand met een zwart handtasje, dan zijn die in het vervolg allemaal verdacht. Zo werkt de menselijke geest nu eenmaal

Haarlem staat niet op zich. In (bepaalde wijken in) Parijs is het een trend om met groepjes Noord Afrikanen puur 'Franse' slachtoffers te molesteren.

Zwarte Kat
31-03-05, 13:45
Geplaatst door SalmayaSale
Dat je het niet meegemaakt had, wil niet zeggen dat het niet bestaat.
Dat je het wel meegemaakt zou hebben wil ook niet zeggen dat het standaard zo is.
Het is de fout dat mensen vaak maken, ze kijken niet naar individuen, ze kijken naar rassen, treurig.
:tranen:

Tsja, de topic opener vermeld er duidelijk bij dat het om 3 Marokkaanse jongens gaat en dat ze hulp krijgt van een Nederlandse man......
De toon is gezet en dan is het niet raar dat de discussie voorts over rassen gaat.......

Maar je hebt gelijk!

Tomas
31-03-05, 13:45
Geplaatst door GroteWolf
Haarlem staat niet op zich. In (bepaalde wijken in) Parijs is het een trend om met groepjes Noord Afrikanen puur 'Franse' slachtoffers te molesteren.

Voor mij zijn fransen ook net haarlemmers. Of andersom.

Goodnight
31-03-05, 14:14
Geplaatst door GroteWolf
triest yep...want tussen een mes dragen en die werkelijk in iemand steken moet toch een grote stap zitten lijkt mij.

Tomas
31-03-05, 14:16
Geplaatst door Goodnight
yep...want tussen een mes dragen en die werkelijk in iemand steken moet toch een grote stap zitten lijkt mij.

Er zit m.i. al een grote stap tussen geen mes en wel een mes dragen.

Prlwytzkofski
31-03-05, 14:17
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik dacht altijd dat Italianen bekend stonden om hun stiletto's te trekken.......

Ik heb trouwens nog nooit ook maar iets gezien van Marokkaanse kids die messen trekken. Ik woon meer dan 20 jaar in buurten waar Marokkanen wonen maar heb nog nooit zoiets meegemaakt........

Lang in Italie gewoond. Nog een beetje eigenlijk, Zürich is vol Italianen.
Nooit een stiletto gezien. Het is wel zo, dat op Sicilië de Calabresi als messentrekkers bekend staan. In Calabria ben ik niet bekend; wat ze daar zeggen kan ik alleen maar vermoeden..

echnaton
31-03-05, 14:26
Geplaatst door Goodnight
yep...want tussen een mes dragen en die werkelijk in iemand steken moet toch een grote stap zitten lijkt mij.

Het verschil kan een fractie van een centimeter zijn.

SalmayaSale
31-03-05, 14:29
Geplaatst door Tomas
Niet alleen raciale kenmerken letten mensen op. Alles van een mens wordt meegenomen in het mechanisme van "vooroordelen". Wordt je belaagd door iemand met een zwart handtasje, dan zijn die in het vervolg allemaal verdacht. Zo werkt de menselijke geest nu eenmaal. Het zoeken van patronen en herkenningspunten om de volgende keer allerter en sneller te kunnen reageren. Pas als je je daar bewust van bent kan je er beter mee leren omgaan. Het simpelweg veroordelen, ontkennen of het alleen maar kunnen zien bij een ander helpt niet. Niet dat ik jou daarvan beschuldig hoor. Juist niet. Ik bedoel het slechts ter leering ende vermaeck.



Ik denk ook zelf, dat in iedere van ons een racist huist.
Dat heb je tussen broers en nichtje, tussen Amsterdammers en Rotterdammers, tussen Arabieren en Berbers en natuurlijk tussen Westers en moslims......................
Het is gewoon aangeboren. Zoals je het ook zei. De manier waarop wij mee omgaan maakt het verschil.

Tomas
31-03-05, 14:31
Geplaatst door SalmayaSale
Ik denk ook zelf, dat in iedere van ons een racist huist.
Dat heb je tussen broers en nichtje, tussen Amsterdammers en Rotterdammers, tussen Arabieren en Berbers en natuurlijk tussen Westers en moslims......................
Het is gewoon aangeboren. Zoals je het ook zei. De manier waarop wij mee omgaan maakt het verschil.

Precies, vooral amsterdammers.

SalmayaSale
31-03-05, 14:33
Geplaatst door Tomas
Precies, vooral amsterdammers.

Racist :vlammen:

Tomas
31-03-05, 14:35
Geplaatst door SalmayaSale
Racist :vlammen:

Wat jij mij dieskriminieren?!

SalmayaSale
31-03-05, 14:39
Geplaatst door Tomas
Wat jij mij dieskriminieren?!


Nee hoor, heb geen nieren nodig :knipoog:

Tomas
31-03-05, 14:41
Geplaatst door SalmayaSale
Nee hoor, heb geen nieren nodig :knipoog:

Dove!

GroteWolf
31-03-05, 14:43
yep...want tussen een mes dragen en die werkelijk in iemand steken moet toch een grote stap zitten lijkt mij.

Lijkt mij ook. Het bevreest en verbaast me dat zoveel jochies dat zonder nadenken doen. Terwijl ze toch moeten weten wat ze aanrichten en wat het ze kan kosten qua gevangenis. Je moet volgens mij behoorlijk ontspoort zijn om zover te komen maar omdat je het zo vaak hoort ben ik er toch wel beducht op als ik zo'n groepje zie. Op het Leidseplein werd ook laatst een jongen doodgestoken door wat passanten die ruzie zochten.

SalmayaSale
31-03-05, 14:48
Geplaatst door Tomas
Dove!


Gebruik ik ook niet. :tik:

Goodnight
31-03-05, 14:55
Geplaatst door GroteWolf
Op het Leidseplein werd ook laatst een jongen doodgestoken door wat passanten die ruzie zochten. gek genoeg heb ik die angst niet zo snel voor mij zelf.
Laatst was er een man doodgeschoten in centrum.Een maand of twee daarvoor had mijn zusje ruzie met hem.Ze kende hem niet maar hij viel haar lastig.
Mijn eerste reactie was toen: maak geen ruzie met dat soort gasten, je weet nooit wat ze bij zich dragen.
Hij werd doogeschoten met zijn eigen wapen :(


Laatst was er bij opsporing verzocht ook een man die was met vrienden gaan stappen en op het leidsplein werden ze achterna gezeten door een paar andere mannen,waarop hij uiteindelijk werd gestoken door een van die belagers.Er was geen aanleiding tot het hele gebeuren volgens zijn verklaring.

GroteWolf
31-03-05, 15:17
Ik bedoel datzelfde incident geloof ik. Een aanleiding is niet nodig alhoewel ze vaak eerst ruzie zoeken. Ik ken een hele goeie kickboxer omdat ie dacht dat ie wel een opmerking kon maken naar wat baldadige jongens. Neergestoken. Als ie niks had gezegd was er niks gebeurd. Hij dacht dat ie ze wel aankon of zo.

Inderdaad vreemd dat je die angst niet voor jezelf hebt, alhoewel ze vaak vrouwen niet slaan of steken. Het gaat wel om haantjesgedrag en het moet dus 'stoer' zijn. Als man is dat toch anders. Zo'n groepje kan mij best als interessant doelwit zien om hun eigen 'superioriteit' te bewijzen (omdat ze zich wellicht juist gefrustreerd voelen). Nog erger: liefst nog als mijn vrouw er bij is zodat ze het voor haar ogen kunnen doen. Ziek allemaal maar wel de realiteit.

~Panthera~
31-03-05, 15:24
Het is maar goed, dat je die angst niet voor jezelf hebt, anders kwam je nooit meer buiten.
Laatst reed ik ergens, lopen er zo'n 7 van die pubers op de weg, ik kon er niet langs.
Ik zeg dus "hallooooooo" en maak een gebaar van: wat gaan we doen ?
Draait een van die gasten zich om, en geeft een middelvinger.
Oke, denk ik, en geef hem dezelfde middelvinger terug.
Hij kijkt even verbaasd, lacht en ze lopen dus door.
Niks aan de hand.
Het is dus niet altijd narigheid. :D

taouanza
31-03-05, 15:26
Geplaatst door SalmayaSale
Ik denk ook zelf, dat in iedere van ons een racist huist.
Dat heb je tussen broers en nichtje, tussen Amsterdammers en Rotterdammers, tussen Arabieren en Berbers en natuurlijk tussen Westers en moslims......................
Het is gewoon aangeboren. Zoals je het ook zei. De manier waarop wij mee omgaan maakt het verschil.

Precies!
Elke keer als ik de metro neem moet ik langs een grote groep Antilianen. Vooral savonds is dat beangstigend. Ik heb ze ook wel eens mensen zien uitschelden en provoceren.

Een keer wilde ik de metro in stappen maar kon niet. Een groep Antillianen blokkeerde de ingang. Ik kon er niet in.
Ik kan natuurlijk alle vooroordelen over Antillianen de revue passeren en tekeer gaan maar ik wilde maar een ding en dat was de metro in gaan en een ding wilde ik absoluut niet een mes of een trap in mijn buik dus vroeg ik heel netjes: Mag ik naar binnen?
Dat hoefde natuurlijk niet de metro was niet van hun en ik heb mijn kaartje betaald waarom zou ik een Antilliaan toestemming vragen om de metro in te stappen?
Maar ja ik wilde geen ruzie nog voelde ik me op dat moment geroepen die jongeren op te voeden of gelijk halen om er een leuke topic over te openen maar ik wilde gewoon de metro in.
Dus ik vroeg gewoon of ik er langs mocht.
Toen kreeg ik als antwoord: Oh sorry maar natuurlijk.

Had ik daar een punt van gemaakt had ik mischien behalve een pak slaag nooit kunnen weten dat die jongens gewoon opzij zouden gaan.

Of de keer dat een man ging klagen over 2 meisjes die tegen het raam tikten. Stelletje aso's riep hij naar mij. Mensen zoeken altijd medestanders in hun verontwaardiging.
Ik zei bent u nooit jong geweest?
Hij werd boos en stapte de volgende uit maar niet voor dat hij mij kind van 10 uitschold terwijl hij langs liep.

taouanza
31-03-05, 15:32
Geplaatst door ~Panthera~
Het is maar goed, dat je die angst niet voor jezelf hebt, anders kwam je nooit meer buiten.
Laatst reed ik ergens, lopen er zo'n 7 van die pubers op de weg, ik kon er niet langs.
Ik zeg dus "hallooooooo" en maak een gebaar van: wat gaan we doen ?
Draait een van die gasten zich om, en geeft een middelvinger.
Oke, denk ik, en geef hem dezelfde middelvinger terug.
Hij kijkt even verbaasd, lacht en ze lopen dus door.
Niks aan de hand.
Het is dus niet altijd narigheid. :D

Wat ben jij stoer zeg:cool:

~Panthera~
31-03-05, 15:37
Geplaatst door taouanza
Wat ben jij stoer zeg:cool:

Nee hoor, ik ga gewoon niet van het slechtste scenario uit. :D
Dan kan ik wel inpakken.

GroteWolf
31-03-05, 16:13
Mensen hebben gewoon niet het recht andere mensen lastig te vallen. Of hun dreigende houding uit te stallen om anderen te intimideren. Dat is al fout. De straat is niet van die eikenboomvruchten.

Joepie
31-03-05, 16:26
ze zijn soms best wel sociaal. Ze gaan dan met een groep om je heen staan en vragen " wat is je probleem" .

GroteWolf
31-03-05, 16:34
Mijn pistool weigert. O nee, hij doet het weer.

taouanza
31-03-05, 17:04
Geplaatst door GroteWolf
Mensen hebben gewoon niet het recht andere mensen lastig te vallen. Of hun dreigende houding uit te stallen om anderen te intimideren. Dat is al fout. De straat is niet van die eikenboomvruchten.

Dat is nou percies het probleem.
Alleen wie is er begonnen?:moe:

sadeeQ
31-03-05, 17:04
Geplaatst door GroteWolf
Mijn pistool weigert. O nee, hij doet het weer.
Tegen je kop houden en trekker overhalen of ben je daar te laf voor , wolfje ?? :rolleyes:

taouanza
31-03-05, 17:06
Geplaatst door Joepie
ze zijn soms best wel sociaal. Ze gaan dan met een groep om je heen staan en vragen " wat is je probleem" .

Soms zeggen ze : Stomme Turk!
En als je dan zegt ik ben geen Turk zeggen ze : Stomme Marokkaan dan!

mark61
31-03-05, 17:11
Geplaatst door Tomas
Er zit m.i. al een grote stap tussen geen mes en wel een mes dragen.

Dat lijkt mij nou ook de grootste stap.

Wide-O
31-03-05, 17:20
Geplaatst door SalmayaSale
Ik denk ook zelf, dat in iedere van ons een racist huist.
Dat heb je tussen broers en nichtje, tussen Amsterdammers en Rotterdammers, tussen Arabieren en Berbers en natuurlijk tussen Westers en moslims......................
Het is gewoon aangeboren. Zoals je het ook zei. De manier waarop wij mee omgaan maakt het verschil.

Ja & nee Salma.

We hebben de neiging inderdaad om iets wat fout gaat meteen aan een "grotere groep" toe te schrijven.

Maar naast "aangeboren" bestaat er ook "aangeleerd". Je gedrag is een combinatie van beiden. Een subtiele interactie zelfs... Je leert snel bij jezelf onderkennen dat je de neiging hebt tot generaliseren. Dus je stopt daarmee, als het goed is...

Als ik 20 mensen broeierig naar me zie kijken, wordt ik ook bang. De kleur/afkomst/sociale positie van die mensen zal me op dat moment een rotzorg zijn.

Een simpele statistiek blijft overigens dat de meeste moorden gebeuren met een wapen dat aan het eigen gezin toebehoort. Daar moet een boodschap inzitten, volgens mij :) *


* Tsja, Charlton Heston zal het niet met me eens zijn

GroteWolf
31-03-05, 17:49
Tegen je kop houden en trekker overhalen of ben je daar te laf voor , wolfje ??

Nou, het lijkt me niet erg effectief als het er om gaat de bad guys uit te schakelen.

sadeeQ
31-03-05, 17:51
Geplaatst door GroteWolf
Nou, het lijkt me niet erg effectief als het er om gaat de uit te bad guys schakelen.

;) ach ja , dan heb je tenminst een echte bad guy uitgeschakeld.

Rabi'ah.
31-03-05, 18:47
Geplaatst door taouanza
Dat is nou percies het probleem.
Alleen wie is er begonnen?:moe:

Oh, dus ik begon terwijl ZIJ pas op het laatst uit de weg gingen en me vervolgens uit begonnen te lachen.

En als ik daar wat van zeg, vindt jij het normaal dat 1 van die gastjes een mes trekt en voel je je zelfs geroepen om hem te verdedigen.

Natuurlijk, want ik heb het zelf gezocht volgens jou.

Ik vind het volkomen normaal om mensen aan te spreken als ze zich raar gedragen en tot gisteren had ik in jongetjes van 13 jaar geen messentrekkers gezien.

Maar ik hoor jou nog wel als de een of andere idioot jouw dochter met een mes bedreigt. :moe:

mark61
31-03-05, 20:03
Geplaatst door Rabi'ah.
Oh, dus ik begon terwijl ZIJ pas op het laatst uit de weg gingen en me vervolgens uit begonnen te lachen.

Jij begon door ruimte op de stoep in te nemen. Waar haal je dat recht vandaan?

Je weet toch dat jongetjes van 13 altijd een mes bij zich hebben, dat dat legaal is, en trouwens, ook volkomen begrijpelijk & te verwachten?

Juliette
31-03-05, 20:07
Geplaatst door Tomas
Niet alleen raciale kenmerken letten mensen op. Alles van een mens wordt meegenomen in het mechanisme van "vooroordelen". Wordt je belaagd door iemand met een zwart handtasje, dan zijn die in het vervolg allemaal verdacht. Zo werkt de menselijke geest nu eenmaal. Het zoeken van patronen en herkenningspunten om de volgende keer allerter en sneller te kunnen reageren. Pas als je je daar bewust van bent kan je er beter mee leren omgaan. Het simpelweg veroordelen, ontkennen of het alleen maar kunnen zien bij een ander helpt niet. Niet dat ik jou daarvan beschuldig hoor. Juist niet. Ik bedoel het slechts ter leering ende vermaeck.

Dit geloof je zelf niet. Het moment waarop je "zwart handtasje" waarneemt is al eeuwen na het waarnemen van al dan niet bruine huid.

Juliette
31-03-05, 20:09
Geplaatst door GroteWolf
Nou, het lijkt me niet erg effectief als het er om gaat de bad guys uit te schakelen.

fan van cowboy - films?

Tomas
31-03-05, 20:26
Geplaatst door Juliette
Dit geloof je zelf niet. Het moment waarop je "zwart handtasje" waarneemt is al eeuwen na het waarnemen van al dan niet bruine huid.

Ja natuurlijk. Ik ging er in dit voorbeeld vanuit dat de huidskleur hetzelfde als die van jou was. Leek mij nogal voor de hand liggend. Domme belg.

Juliette
31-03-05, 20:34
Geplaatst door Tomas
Ja natuurlijk. Ik ging er in dit voorbeeld vanuit dat de huidskleur hetzelfde als die van jou was. Leek mij nogal voor de hand liggend. Domme belg.


Vooronderstellingen zijn gevaarlijk. :zegniets:

Tomas
31-03-05, 20:37
Geplaatst door Juliette
Vooronderstellingen zijn gevaarlijk. :zegniets:

Toch blijf ik door het leven gaan alsof niemand een mes draagt.

RinC
31-03-05, 20:38
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik was op weg naar huis toen ik 3 Marokkaanse jongetjes tegenkwam. Ik schat ze op een jaar of 12-14. Het waren nog echt jongetjes en ook een stuk korter dan ik,

We liepen op de stoep, zij in tegenovergestelde richting als ik, maar ze gingen pas op het laatste moment opzij.

1 van die jongens lachte nogal suggestief, dus ik draaide me om en riep, meer ironisch dan serieus, "wat lach je? "

Toen zei een andere jongen "ik was het niet, hij was het en hij lacht je uit."

Ik haalde mijn schouders op en liep verder, maar ze bleven kijken, dus ik stopte even en draaide me weer om.

Toen zag ik van een afstand 1 van die jongens stilstaan met iets in zijn hand wat op een mes leek. Hij begon naar me te roepen wat ik keek en was duidelijk op ruzie uit. Hij nam een dreigende houding aan.

Gelukkig kwam er toen een Nederlandse man langsfietsen die riep dat die jongen normaal moest doen.

Die jongen riep toen tegen die man dat het was omdat ik zomaar dingen tegen hem zei.

Ik koos eieren voor mijn geld en liep door, maar riep hem nog na dat hij naar huis moest gaan.


Als meisje wat is opgegroeid in de Bijlmer ben ik echt wel wat gewend op het gebied van jongens/(hang)jongeren, maar hier ben ik echt van geschrokken, vanwege de enorme agressie die er sprak uit het gedrag van die jongen en ook vooral omdat hij nog heel erg jong was.

Het gastje was veel kleiner en jonger dan ik, maar ik was echt even behoorlijk geïntimideerd, wat denk ik ook zeker de bedoeling was.

:( :cheefbek: :jammer:

Je zou de maatschappij een plezier doen als je 't aan de politie hebt verteld (aangifte doen), in plaats van hier je verhaal (geklaag) te vertellen over hoe de jeugd van tegenwoordig wel niet is. Dit is meer voer voor de aasgieren.

mark61
31-03-05, 20:41
Geplaatst door Tomas
Toch blijf ik door het leven gaan alsof niemand een mes draagt.

Taouanza vindt dat geloof ik erg dom. Of ik moet het verkeerd begrepen hebben.

Tsja, in wat voor wereld wil je leven en wat verwacht je van je medeburgers.

mark61
31-03-05, 20:43
Geplaatst door RinC
Je zou de maatschappij een plezier doen als je 't aan de politie hebt verteld (aangifte doen), in plaats van hier je verhaal (geklaag) te vertellen over hoe de jeugd van tegenwoordig wel niet is. Dit is meer voer voor de aasgieren.

Aasgieren vinden altijd wel voer, no worries.

De politie kan er niets mee. Het gaat hier wel over hoe de jeugd van tegenwoordig is, vind je dat niet belangrijk? Het roept vragen op over hoe de ouders van tegenwoordig zijn, bijvoorbeeld.

Tomas
31-03-05, 20:43
Geplaatst door mark61
Taouanza vindt dat geloof ik erg dom. Of ik moet het verkeerd begrepen hebben.

Tsja, in wat voor wereld wil je leven en wat verwacht je van je medeburgers.

T is extreem sociaal.

RinC
31-03-05, 20:52
Geplaatst door mark61
Aasgieren vinden altijd wel voer, no worries.

De politie kan er niets mee. Het gaat hier wel over hoe de jeugd van tegenwoordig is, vind je dat niet belangrijk? Het roept vragen op over hoe de ouders van tegenwoordig zijn, bijvoorbeeld.


Vaak hebben die ouders Ut niet in de gaten. Maar als je de politie inschakelt, en je vermeldt erbij dat het om jongens gaat die een mes dragen dan zul je zien hoe ze snel ter plaatsen komen. Ouders worden dan ingelicht en kunnen in het vervolg kun koters beter in de gaten houden en de jongens zullen dan een potje WC schoonmaken bij een bejaardentehuis ervaring rijker worden. Tis beter dan niks ondernemen toch?

mark61
31-03-05, 20:58
Geplaatst door RinC
Vaak hebben die ouders Ut niet in de gaten. Maar als je de politie inschakelt, en je vermeldt erbij dat het om jongens gaat die een mes dragen dan zul je zien hoe ze snel ter plaatsen komen. Ouders worden dan ingelicht en kunnen in het vervolg kun koters beter in de gaten houden en de jongens zullen dan een potje WC schoonmaken bij een bejaardentehuis ervaring rijker worden. Tis beter dan niks ondernemen toch?

Ja das het droomscenario. Maar waar vind je twee anonieme jochies? Dat zie ik de politie niet voor elkaar krijgen.

RinC
31-03-05, 21:05
Geplaatst door mark61
Ja das het droomscenario. Maar waar vind je twee anonieme jochies? Dat zie ik de politie niet voor elkaar krijgen.


Nou, als Ut goed is, heeft Rabi'ah langs die jongens gelopen. Dus zal ze hun ook kunnen beschrijven aan de politie. :denk:

mark61
31-03-05, 21:08
Geplaatst door RinC
Nou, als Ut goed is, heeft Rabi'ah langs die jongens gelopen. Dus zal ze hun ook kunnen beschrijven aan de politie. :denk:

Straks komt ze niet verder dan een beschrijving die op een hele bevolkingsgroep kan slaan... oei :roker: :confused: :hihi:

RinC
31-03-05, 21:11
Geplaatst door mark61
Straks komt ze niet verder dan een beschrijving die op een hele bevolkingsgroep kan slaan... oei :roker: :confused: :hihi:

Ja kijk, nu is het eigenlijk te laat om een aangifte te doen. Tenzij ze precies de kenmerken van die jongens kan beschrijven en waar ze vaak hangen. In het vervolg meteen de politie bellen.

Rabi'ah.
31-03-05, 21:13
Geplaatst door mark61
Straks komt ze niet verder dan een beschrijving die op een hele bevolkingsgroep kan slaan... oei :roker: :confused: :hihi:

Nou ik weet nog precies hoe het ventje eruitzag en naar alle waarschijnlijkheid ook waar hij op school zit.

RinC
31-03-05, 21:20
Geplaatst door RinC
Ja kijk, nu is het eigenlijk te laat om een aangifte te doen. Tenzij ze precies de kenmerken van die jongens kan beschrijven en waar ze vaak hangen. In het vervolg meteen de politie bellen.

Bijkomend is dat die jongens dat mes niet meer bij zich hebben, dan kan de politie niks doen. En aangifte doen van bedreiging van een twaalfjarige zullen zij alleen maar in lachen doen uitbarsten. Denk ik

taouanza
31-03-05, 21:27
Geplaatst door mark61
Taouanza vindt dat geloof ik erg dom. Of ik moet het verkeerd begrepen hebben.

Tsja, in wat voor wereld wil je leven en wat verwacht je van je medeburgers.

Dat heb je verkeerd begrepen ja.:moe:

Tomas
31-03-05, 21:28
Geplaatst door Rabi'ah.
Nou ik weet nog precies hoe het ventje eruitzag en naar alle waarschijnlijkheid ook waar hij op school zit.

Ga je d'r nog wat mee doen dan?

taouanza
31-03-05, 22:12
Geplaatst door Rabi'ah.
Oh, dus ik begon terwijl ZIJ pas op het laatst uit de weg gingen en me vervolgens uit begonnen te lachen.

En als ik daar wat van zeg, vindt jij het normaal dat 1 van die gastjes een mes trekt en voel je je zelfs geroepen om hem te verdedigen.

Natuurlijk, want ik heb het zelf gezocht volgens jou.

Ik vind het volkomen normaal om mensen aan te spreken als ze zich raar gedragen en tot gisteren had ik in jongetjes van 13 jaar geen messentrekkers gezien.

Maar ik hoor jou nog wel als de een of andere idioot jouw dochter met een mes bedreigt. :moe:

Ja lachen is inderdaad een raar gedrag. Stel je voor zeg :rolleyes:

freya
31-03-05, 23:21
Geplaatst door taouanza
Ja lachen is inderdaad een raar gedrag. Stel je voor zeg :rolleyes:


In wat voor wereld leef jij eigenlijk?

In een wereld waar gelach gelukkig nog niet strafbaar is.
Dat wil ik graag houden zo.

freya
31-03-05, 23:26
Geplaatst door RinC
in plaats van hier je verhaal (geklaag) te vertellen over hoe de jeugd van tegenwoordig wel niet is. Dit is meer voer voor de aasgieren.

Ach gut nu is dit geklaag?!
Hoe moeten veel andere topics hier dan wel niet genoemd worden?

Dit was voor Rabiah een heftige ervaring en bovendien een die te maken heeft met het hoofdgespreksonderwerp op dit forum.
Maar nee de aasgieren mogen niet gevoerd worden, ze moet vooral haar mond houden :moe:

Die aasgieren worden niet gevoed door Rabiah, maar door messentrekkende etterbakken, hun ouders die ze niet in de gaten houden, de mensen die hun gedrag goed praten en de mensen die vinden dat zoiets hier niet besproken mag worden! :mad:

RinC
31-03-05, 23:40
Geplaatst door freya
Ach gut nu is dit geklaag?!
Hoe moeten veel andere topics hier dan wel niet genoemd worden?

Dit was voor Rabiah een heftige ervaring en bovendien een die te maken heeft met het hoofdgespreksonderwerp op dit forum.
Maar nee de aasgieren mogen niet gevoerd worden, ze moet vooral haar mond houden :moe:

Die aasgieren worden niet gevoed door Rabiah, maar door messentrekkende etterbakken, hun ouders die ze niet in de gaten houden, de mensen die hun gedrag goed praten en de mensen die vinden dat zoiets hier niet besproken mag worden! :mad:

Zo zo, AEL Back-up. Nu nog alleen Ron Haleber en de Josti-band is compleet :lachu:

Tuurlijk is dit geklaag. "Ah gut kijk nou es wat mij is overkomen guttegut". Alsof de prikkers haar hierbij kunnen helpen. De enige die er wat aan kan doen is zij zelf. Door simpelweg de politie te bellen. Nu zullen die jongens jou een keer tegenkomen omdat Rabi'ah toenertijd niet heeft ingegrepen :moe:

Tuurlijk zullen paar Hollanders dit aangrijpen om hun haat te rechtvaardigen, je zag Ut zelfs op de eerste pagina. En waar zie jij mij het gedrag van deze jongens goedpraten? Ik pleit juist voor harde actie tegen deze jongens. Wat denk jij dan de beste oplossing is? :vreemd:

Ik kom niet zovaak op Nvdd. Ik kan ook geen oordeel geven over andere topics die hier gaande zijn.


P.S. Gelieve mij in het vevolg volledig Quoten. :)

taouanza
01-04-05, 09:09
Geplaatst door freya
In een wereld waar gelach gelukkig nog niet strafbaar is.
Dat wil ik graag houden zo.


Oeps ik heb je bericht gewijzigd ipv van gequoted.
Mijn excuses.

Maar ik voel me absoluut niet verantwoordelijk voor wat jij allemaal voor me invult.

Ron Haleber
01-04-05, 09:49
Geplaatst door RinC


Zo zo, AEL Back-up.

Nu nog alleen Ron Haleber en de Josti-band is compleet :lachu:




Tuurlijk is dit geklaag. "Ah gut kijk nou es wat mij is overkomen guttegut". Alsof de prikkers haar hierbij kunnen helpen. De enige die er wat aan kan doen is zij zelf. Door simpelweg de politie te bellen. Nu zullen die jongens jou een keer tegenkomen omdat Rabi'ah toenertijd niet heeft ingegrepen :moe: Tuurlijk zullen paar Hollanders dit aangrijpen om hun haat te rechtvaardigen, je zag Ut zelfs op de eerste pagina. En waar zie jij mij het gedrag van deze jongens goedpraten? Ik pleit juist voor harde actie tegen deze jongens. Wat denk jij dan de beste oplossing is? :vreemd: Ik kom niet zovaak op Nvdd. Ik kan ook geen oordeel geven over andere topics die hier gaande zijn.


P.S. Gelieve mij in het vevolg volledig Quoten. :)





Freya, ik plaats nog maar even jouw bijval voor Rabiah waarmee ik het geheel eens ben: :duim:



Dit was voor Rabiah een heftige ervaring en bovendien een die te maken heeft met het hoofdgespreksonderwerp op dit forum.

Maar nee de aasgieren mogen niet gevoerd worden, ze moet vooral haar mond houden

Die aasgieren worden niet gevoed door Rabiah, maar door messentrekkende etterbakken, hun ouders die ze niet in de gaten houden, de mensen die hun gedrag goed praten en de mensen die vinden dat zoiets hier niet besproken mag worden!




Freya, een onbegrijpelijke reactie van die Rinc - net als veel idem dito hier van Taouanza... :maroc:



Freya, niet toevallig zijn het twee moderatoren... We zitten hier op een rare site.

Het is hier een doublure van Elqalem / Ertan geworden. :verrassin

Een site waar Marokkanen dus hun onterechte frustraties kwijtkunnen. Om dan op negatieve autochtone reacties te wachten van personen die ze dan vanuit hun machtspositie lekker strafpunten kunnen geven, of liefst bannen...


Ach het is maar een kinderspelletje, nietwaar?:fuckit2:

Eke
01-04-05, 09:51
Geplaatst door mark61
Pardon? Pardon dat ik besta? Pardon dat ik over dezelfde stoep loop?

@Rabi`ah: bah, vervelend, maar ik denk niet dat ze vrouwen gaan steken. Das niet macho, dacht ik. Aan de andere kant....ik zeg maar niks.

Hey Mark, ik zie nu pas je reaktie...
Als je je langs een groepje mensen moet doorwringen op een plek waar het druk is dan zeg je pardon.Dan gaan ze vanzelf uit elkaar. :tover: Tenminste...tot nu toe.

Als je jonge pubertjes 'volwassen'benadert, reageren zij meestal ook 'volwassen'.

Het is beslist niet Rabiah's schuld, deze schokkende ervaring. Maar ik probeer hardop te denken hoe je door anders te reageren ander gedrag kan oproepen.

Dat er verder nog een hoop loos is en dat die jongens extra aandacht mogen krijgen en hun ouders ook (het is allemaal niet zo makkelijk in deze tijd voor ouders)bevestig ik .

nard
01-04-05, 09:52
Geplaatst door Ron Haleber
Freya, ik plaats nog maar even jouw bijval voor Rabiah waarmee ik het geheel eens ben: :duim:



Ja. Sluit me hierbij aan.



Freya, een onbegrijpelijke reactie van die Rinc - net als veel idem dito hier van Taouanza... :maroc: Freya, niet toevallig zijn het twee moderatoren... We zitten hier op een rare site. Het is hier een doublure van Elqalem / Ertan geworden. :verrassin Een site waar Marokkanen dus hun onterechte frustraties kwijtkunnen. Om dan op negatieve autochtone reacties te wachten van personen die ze dan vanuit hun machtspositie lekker strafpunten kunnen geven, of liefst bannen... Ach het is maar een kinderspelletje, nietwaar?:fuckit2 :

En hier ook ....

;)

GroteWolf
01-04-05, 09:54
ik heb hem niet gezoend in ieder geval

Zoveel menselijkheid bezit je dan nog wel, dat je zo'n jongen het ergste bespaart.

Eke
01-04-05, 10:02
Geplaatst door tr_imparator
ik liet een keer perongeluk een boer naast me oom, en zei netjes pardon; hij zei toen(ff vrij vertaald) '' sinds het woord ''pardon'' is uitgekomen, zijn er respectloze/onbeleefde mensen zoals jij vermeerderd op deze wereld''

nooit meer gedaan, nergens. :D :haha:

Eke
01-04-05, 10:06
Geplaatst door Bofko
Ik heb ook wel een zwak voor mensen die pardon zeggen als je (per ongeluk natuurlijk) op hun voet gaat staan. :lekpuh:

RinC
01-04-05, 10:44
Geplaatst door Ron Haleber
Freya, ik plaats nog maar even jouw bijval voor Rabiah waarmee ik het geheel eens ben: :duim:




Freya, een onbegrijpelijke reactie van die Rinc - net als veel idem dito hier van Taouanza... :maroc:



Freya, niet toevallig zijn het twee moderatoren... We zitten hier op een rare site.

Het is hier een doublure van Elqalem / Ertan geworden. :verrassin

Een site waar Marokkanen dus hun onterechte frustraties kwijtkunnen. Om dan op negatieve autochtone reacties te wachten van personen die ze dan vanuit hun machtspositie lekker strafpunten kunnen geven, of liefst bannen...


Ach het is maar een kinderspelletje, nietwaar?:fuckit2:


Taz..

Hoe wil jij dan dat soort jongens aanpakken? Je kan steeds de schuld afschuiven op de ouders, maar die ouders komen hier niet op PB om jouw oplossingen en die van Freya te lezen. De enige manier om ze in te lichten over het gedrag van hun koters gaat via de politie of sociale controle. Nee liever kankeren dan iets ondernemen is de credo hier.

Als ik dat soort jongens zag dan wist ik wel raad mee... :wink:

Maagoed, jij staat niet midden in de samenleving dus heb jij Ut recht ook niet om daarover wat te vertellen. Ga maar fijn met Olive lange prikseltjes fabriceren, misschien leuk voor de leesvoer of van mijn part val je die subsidie mocro's lastig in de buurthuizen. Misschien dat zij de achtergrondzangers vormen voor jullie bandje.

Toedelss...ouwe knar.

Eke
01-04-05, 10:47
Geplaatst door RinC
Je zou de maatschappij een plezier doen als je 't aan de politie hebt verteld (aangifte doen), in plaats van hier je verhaal (geklaag) te vertellen over hoe de jeugd van tegenwoordig wel niet is. Dit is meer voer voor de aasgieren.

@Rinc, het is nieuws van de dag..uit onze samenleving.

@Rabiah : ten allen tijden welkom !

@aasgieren ?????Voel je je persoonlijk gepikt ?Hoe groot is het percentage Marokkaanse straatjochies van de hele Nederlands-Marokkaaanse gemeenschap ?KLEIN dus.....
Maar...ze drukken veel te zeer hun stempel op "het beeld" van de huidige Nederlandse Marokkaan.
Dat mag wel naar buiten komen.
Sins ik op het Marocforum zit voel ik me ook aangesproken ...als ik op visite ergens ben,worden Marokkanen meteen ge-associeerd met die kruimelervaringen die mensen hebben opgedaan met die straatjochies.Kruimelervaringen, maar wel indringend, omdat ze de mensen direkt raken.
Die jochies kunnen niet weten dat ze hun nest bevuilen.Maar ze doen het. Okay.
Een stap verder : hoe normaliseren we dat weer in onze samenleving. Dit is niet alleen het probleem van de ouders, maar van de hele samenleving, waarin die kinderen opgroeien.
Ik zie ons als samenleving verantwoordelijk. Die ouders zijn deel van ons.Actie is reaktie..zei mijn vader vroeger al.
Op die jongens hakketakken, kan iedereen. Maar maak maar eens mensen met gevoel van eigenwaarde als samenleving.

RinC
01-04-05, 10:56
Geplaatst door Eke
@Rinc, het is nieuws van de dag..uit onze samenleving.

@Rabiah : ten allen tijden welkom !

@aasgieren ?????Voel je je persoonlijk gepikt ?Hoe groot is het percentage Marokkaanse straatjochies van de hele Nederlands-Marokkaaanse gemeenschap ?KLEIN dus.....
Maar...ze drukken veel te zeer hun stempel op "het beeld" van de huidige Nederlandse Marokkaan.
Dat mag wel naar buiten komen.
Sins ik op het Marocforum zit voel ik me ook aangesproken ...als ik op visite ergens ben,worden Marokkanen meteen ge-associeerd met die kruimelervaringen die mensen hebben opgedaan met die straatjochies.Kruimelervaringen, maar wel indringend, omdat ze de mensen direkt raken.
Die jochies kunnen niet weten dat ze hun nest bevuilen.Maar ze doen het. Okay.
Een stap verder : hoe normaliseren we dat weer in onze samenleving. Dit is niet alleen het probleem van de ouders, maar van de hele samenleving, waarin die kinderen opgroeien.
Ik zie ons als samenleving verantwoordelijk. Die ouders zijn deel van ons.Actie is reaktie..zei mijn vader vroeger al.
Op die jongens hakketakken, kan iedereen. Maar maak maar eens mensen met gevoel van eigenwaarde als samenleving.


Het was pas nieuws van de dag als zij iets had ondernomen. Anders is dit maar een geklaag.


Nee, ik voel me niet gepikt :dood:

Ik richt me puur op dat gekanker van Grote Wolf en Euhh. Dat zijn van die aasgieren die elk negatief bericht omtrent Marokkaanse schoffies aangrijpen om hun haat te rechtvaardigen. Ze hebben Ut over vuurwapens aan de burgers geven, hoe idioot moet je daarvoor zijn?

GroteWolf
01-04-05, 11:05
Ik richt me puur op dat gekanker van Grote Wolf en Euhh. Dat zijn van die aasgieren die elk negatief bericht omtrent Marokkaanse schoffies aangrijpen om hun haat te rechtvaardigen. Ze hebben Ut over vuurwapens aan de burgers geven, hoe idioot moet je daarvoor zijn?

Wat oneerlijk. Ik haat Marokkaanse schoffies niet en zoek dus ook geen 'excuus' om dat te rechtvaardigen. Als het Italiaanse of Roemeense of Antilliaanse schoffies zijn mogen ze wat mij betreft even hard gecorrigeerd worden. lekker makkelijk om het dan meteen als haat of stigmatiseren af te doen. Dat is al tientallen jaren gebeurd waardoor er niets concreets tegen het verval van onze steden gedaan mocht worden.

En vuurwapens aan burgers is zo gek nog niet nu de politie zelf de auto niet meer uitkomt en liever wacht tot het veilig is. Op instructie van hogerhand.

mark61
01-04-05, 11:11
Geplaatst door Rabi'ah.
Nou ik weet nog precies hoe het ventje eruitzag en naar alle waarschijnlijkheid ook waar hij op school zit.

Nou OK go for it. Al was je van dat mes niet 100% zeker toch? Straks was het zn verchroomde nokia.

mark61
01-04-05, 11:13
Geplaatst door RinC
Bijkomend is dat die jongens dat mes niet meer bij zich hebben, dan kan de politie niks doen. En aangifte doen van bedreiging van een twaalfjarige zullen zij alleen maar in lachen doen uitbarsten. Denk ik

Nouw dat denk ik niet sinds James Bulger en enkele gebeurtenissen hiero.

mark61
01-04-05, 11:20
Geplaatst door Eke
Hey Mark, ik zie nu pas je reaktie...
Als je je langs een groepje mensen moet doorwringen op een plek waar het druk is dan zeg je pardon.Dan gaan ze vanzelf uit elkaar. :tover: Tenminste...tot nu toe.

Tzal wel aan mijn opvoeding liggen maar ik heb geleerd pro-actief :lachu: zelf te bedenken of ik in de weg sta, en niet pas als iemand er last van heeft.

Dit was geen drukke plek maar een lege plek waar een paar kinderen nadrukkelijk 'breed' moesten gaan lopen. Zo begreep ik het tenminste. Zelf nooit meegemaakt? Ik elke dag.

Ik zou dus niet weten waarom Rabi`ah anders zou moeten reageren. Eigenlijk bedoel je dus dat als de ander onbeschoft & asociaal dreigt te zijn jij daar van tevoren al rekening mee moet gaan houden.

Waarom is het in deze tijd niet makkelijk voor ouders? Ik denk juist dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor 'deze tijd'. Wie anders?

GroteWolf
01-04-05, 11:22
Het lachen is de politie al lang vergaan en juist jochies van rond de tien veroorzaken de grootste problemen.

Tomas
01-04-05, 11:26
Geplaatst door mark61

Waarom is het in deze tijd niet makkelijk voor ouders? Ik denk juist dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor 'deze tijd'. Wie anders?

Correct, met dien verstande dat je als ouder ook niet alles onder controle hebt of kan houden. Al doe je nog zo je best, de straat, buurt of school bepaald ook mee hoe je kind denkt en handelt. En slechte vrienden zijn maar verrekte moeilijk te vermijden.

mark61
01-04-05, 11:31
Geplaatst door Tomas
Correct, met dien verstande dat je als ouder ook niet alles onder controle hebt of kan houden. Al doe je nog zo je best, de straat, buurt of school bepaald ook mee hoe je kind denkt en handelt.

Dan heb je het toch over ouders? En hun kinderen....


En slechte vrienden zijn maar verrekte moeilijk te vermijden.

Das waar, tis erg besmettelijk.

Tomas
01-04-05, 11:37
Geplaatst door mark61
Dan heb je het toch over ouders? En hun kinderen....


Niet alleen, dan heb je het over iedereen die meedoet aan een buurt, school etc. Dan is het niet alleen een probleem van ouders, maar voor ons allemaal. Maar dat maakt niet zoveel uit, bijna iedere volwassen is of wordt ouder op een paar kinderhaters zoals jij na dan. Dus het is sowieso eigenlijk een probleem dat we zelf veroorzaken. Alleen heb je met die conclusie nog geen oplossing. We willen het misschien individueel niet, maar collectief gebeurt het wel.

Eke
01-04-05, 11:41
Geplaatst door RinC
1)Het was pas nieuws van de dag als zij iets had ondernomen. Anders is dit maar een geklaag.


2)Nee, ik voel me niet gepikt :dood:

3)Ik richt me puur op dat gekanker van Grote Wolf en Euhh. Dat zijn van die aasgieren die elk negatief bericht omtrent Marokkaanse schoffies aangrijpen om hun haat te rechtvaardigen. Ze hebben Ut over vuurwapens aan de burgers geven, hoe idioot moet je daarvoor zijn?

1)Wat jij klagen noemt, heeft een funktie.
2)gelukkig !
3)een samenleving die vuurwapens toestaat aan de burgers is een verziekte samenleving.
Maar je wilt een vuurwapen als je je niet meer veilig voelt.(terwijl dit juist veel onveiliger is).
Het punt is dat dat kleine messentrekkertje ( ? het le e k alsof ie een mes had)zich o o k niet goed voelt en 'stoer' moet doen.

Ik kwam eens in een nieuwbouwwijk te wonen waarvan elke 5 huizen er 1 aangewezen was aan de gemeente. Die wees die huizen toe (jaren '70)aan Nederlandse Marokkanen.

Een gezin spoorde niet. Dus 1! gezin. De vader gooide de moeder van de trap af en de kinderen werden hard bejegend. De vrouwen spraken toen nog geen Nederlands en waren veelal regelrecht uit Marokko hier gekomen. Dus praten ging via gebaren.

Die kindertjes uit het probleemgezin die boven op een container waren geklommen begonnen een gegeven moment toen ik langsliep met mijn babietje over 'Tiete knijpe-tieteknijpe, rot wijf' of iets dergelijks.Het klonk pijnlijk en ze jouwden agressief.Kinderen van 3 tot 6 jaar !!!Die met hun fietsjes zouden moeten fietsen en ballen of andere speelgoed.

Wat ik zeggen wil..dit ligt niet aan de kinderen.Die kunnen echter wel veranderen. Dit ligt niet aan de moeder die bij haar ouders uit Marokko hier terecht kwam en een man die mishandelde had getroffen. Maar ze zou wel kunnen veranderen. Dit ligt niet aan de vader, die vermoedelijk zelf ook mishandeld is als kind. Maar hij zou wel kunnen veranderen.
Dat ligt niet aan de overige Marokkanen, die zich niet echt met elkaar en zeker niet met haar bemoeiden. Maar ze zouden wel kunnen veranderen. Dit ligt niet aan de gemeente die een sociaal experiment toepast zonder veel kennis,of aan de buurtbewoners die hen gewoon links lieten liggen..... Nee, waren ze echt machteloos ??? Nee dus.Ze zouden wel kunnen veranderen.
Nu, naar deze huidige straatjochies, kunnen we ook nog met elkaar beter leren omgaan.H o e reageer je, zodat zij normaliseren.



Lik op stuk beleid is maar even een begin, Rinc en zeker nodig om orde op zaken te stellen.Maar dan begint het pas.


Er spelen op veel nivo's invloeden die meewerken.Beleidmakers moeten die kennen. De bedoeling is dat die jongens zich (zoals ieder kind/mens) gewenst voelen en merken dat ze nodig zijn voor een goeie toekomst voor ons allemaal.

mark61
01-04-05, 11:42
Geplaatst door Tomas
Niet alleen, dan heb je het over iedereen die meedoet aan een buurt, school etc. Dan is het niet alleen een probleem van ouders, maar voor ons allemaal. Maar dat maakt niet zoveel uit, bijna iedere volwassen is of wordt ouder op een paar kinderhaters zoals jij na dan. Dus het is sowieso eigenlijk een probleem dat we zelf veroorzaken. Alleen heb je met die conclusie nog geen oplossing. We willen het misschien individueel niet, maar collectief gebeurt het wel.

Er zijn 3 miljoen alleenstaanden in NL. De meesten daarvan zullen geen ouder zijn. Ik denk ook niet dat ze veel invloed zullen hebben op het gedrag van kinderen. Dus tis toch vnl. een probleem van de ouders. Het is echt niet waar dat bijna iedere volwassene een ouder is of wordt, en als dat wel zo zou zijn, zou de verantwoordelijkheid van de maatschappij nog groter zijn.

Het probleem is dus dat teveel ouders hun werk niet goed doen. Hoeveel teveel is weet ik niet.

Kinderhater? :hihi: Hoe kom je daar nou bij? Ik ben alleen tegen overbevolking. Dat begint inderdaad met kinderen, maar daar kunnen die kinderen niks aan doen.

Eke
01-04-05, 11:48
Geplaatst door mark61
Er zijn 3 miljoen alleenstaanden in NL. De meesten daarvan zullen geen ouder zijn. Ik denk ook niet dat ze veel invloed zullen hebben op het gedrag van kinderen. Dus tis toch vnl. een probleem van de ouders. Het is echt niet waar dat bijna iedere volwassene een ouder is of wordt, en als dat wel zo zou zijn, zou de verantwoordelijkheid van de maatschappij nog groter zijn.

Het probleem is dus dat teveel ouders hun werk niet goed doen. Hoeveel teveel is weet ik niet.

Kinderhater? :hihi: Hoe kom je daar nou bij? Ik ben alleen tegen overbevolking. Dat begint inderdaad met kinderen, maar daar kunnen die kinderen niks aan doen.

Mark, hoe voed je je kind op in een samenleving die af en toe/tot vaak subtiele signalen uitzend van : jij bent ANDERS /tot niet gewenst.

Daar moet jezelf als ouders van verdomd goeie huize komen omdat te kunnen hanteren.

GroteWolf
01-04-05, 11:59
Slechte vriendjes hebben ook ouders.





Ach, ik zie het elke dag. Hordes kinderen die alleen maar op straat hangen. Waarom die ouders ze krijgen, ik denk omdat het zo hoort. Een groot gezin is status. En daar gaat het wmb vooral mis.
Minder kinderen= meer controle en meer toekomst. Liever twee kinderen die goed begeleid wat van hun leven maken dan acht waarvan er 6 hun VMBO niet afmaken en de volgende 50 jaar leven van een uitkering en autokraken.

Dus moedig dat aan, geen bijslag na het 2e kind maar juist een kinderbelasting vanaf het tweede kind zou helpen. Ook dat je gewoon geen groter huis krijgt toegewezen omdat je er nu eenmaal geen recht op hebt omdat je zo graag zoveel kinderen wil krijgen.

mark61
01-04-05, 11:59
Geplaatst door Eke
Mark, hoe voed je je kind op in een samenleving die af en toe/tot vaak subtiele signalen uitzend van : jij bent ANDERS /tot niet gewenst.

Daar moet jezelf als ouders van verdomd goeie huize komen omdat te kunnen hanteren.

Ik zit hier helemaal niet speciaal aan andere / niet gewenste kinderen te denken. Dacht meer aan tokkies in het algemeen. Dit soort gedrag leer je namelijk niet in Marokko of Turkije

Evengoed denk ik dat een ouder die bij zinnen is niet zijn kind aanmoedigt om discriminatie met onbeschoftheid en messentrekkerij te beantwoorden. Je dacht dat het dan beter werd?

Veel andere ouders stimuleren hun kinderen dan to prove them wrong . Doe het beter dan de rest. Tis niet eerlijk en onrechtvaardig, maar t leven is niet fair. Aziatische ouders kiezen vaak voor die weg. Hier en in de rest van de wereld. Zijn dan zeker mietjes. Komen die dan collectief van verdomd goeie huize?

Ik verzet me tegen de notie dat als je gediscrimineerd wordt en geen baan kan vinden je het 'recht' hebt om dan maar kwaadschiks je materiële welstand binnen te halen. De Robin-Hoodredenering zal ik maar zeggen. Daar wordt ff het tussenstadium van geen klap uitvoeren op school & daarna tussenuit gevist.

Eke
01-04-05, 12:00
Geplaatst door mark61
Eigenlijk bedoel je dus dat als de ander onbeschoft & asociaal dreigt te zijn jij daar van tevoren al rekening mee moet gaan houden.

?


Ik probeer niet mee te gaan met de escalatie die die jongens ZEL:F oproepen , door een andere gedrag voor te leven.

Als ze me volgen in die correctheid doordat ze met respekt zijn behandeld : prima !



Rome is niet in 1 dag gebouwd. Als ze goed uitgroeien doordat ze met liefde en respekt zijn behandeld door de mensen die ze tegenkomen gaan ze vanzelf t.z..t.plaats maken voor een ander.

Als het niet lukt en ik word slecht behandeld...tja, je hebt niet alles in de hand :cheefbek: . politie-ingrijpen.

Ron Haleber
01-04-05, 12:03
Geplaatst door RinC
Taz..

Hoe wil jij dan dat soort jongens aanpakken? Je kan steeds de schuld afschuiven op de ouders, maar die ouders komen hier niet op PB om jouw oplossingen en die van Freya te lezen.

De enige manier om ze in te lichten over het gedrag van hun koters gaat via de politie of sociale controle. Nee liever kankeren dan iets ondernemen is de credo hier.

Als ik dat soort jongens zag dan wist ik wel raad mee... :wink:



Volgens mij zijn er hier ook ouders. Men vertelde mij dat Taouanza en Goodnight ook al heel wat koters in de wereld hebben gezet...


Het punt was dat Rabiah - die altijd erg serieus is - hier om oplossingen vraagt. En dat men dat niet met "eigen schuld, dikke bult" mag afdoen als het jullie Marokkanen niet gelegen komt... :boer:

Dat Rabiah als AEL-lid een zwak heeft voor Nabil, heeft daar niets mee te maken... :watte?:





Maagoed, jij staat niet midden in de samenleving dus heb jij Ut recht ook niet om daarover wat te vertellen.


Ga maar fijn met Olive lange prikseltjes fabriceren, misschien leuk voor de leesvoer


Of van mijn part val je die subsidie mocro's lastig in de buurthuizen.

Toedelss...ouwe knar.

Dit slaat helemaal nergens op. Wie zegt dat ik niet midden in het leven sta? Alleen al de website van mijn A'damse buurt "Indische Buurt" beweert het tegendeel!

Waarom Olive er met de haren wordt bijgesleept, mag Joost weten. :rood:

Idd reageerden ik, Olive en ook Taouanza op het stuk dat Mohamed Benzakour aan mij toestuurde (juist aan mij, omdat ik natuurlijk even vervreemd in het leven sta als hij!)...



Waarom je de kop afsloeg van mijn topic over het buurthuis bij jou om de hoek, zodat het totaal onleesbaar werd, is mij nog steeds een raadsel...?

Maar ja, jij hebt blijkbaar een voorkeur voor koppen afhouwen: opgedaan via de jou toegestuurde mailtjes en videotjes van onze prikker Qataadah en zn vrind Med B. :fplet:

Aan zn vrinden herkent men de moderator! :hihi:


De groeten, ouwe gefrustreerde naffer! Wanneer wordt het Hofstad-knopje bij je omgedraaid? Waarschuw ons effe! bandiet





RinC idem dito: "P.S. Gelieve mij in het vevolg volledig Quoten".

mark61
01-04-05, 12:05
Geplaatst door Eke
Ik probeer niet mee te gaan met de escalatie die die jongens ZEL:F oproepen , door een andere gedrag voor te leven.

Als ze me volgen in die correctheid doordat ze met respekt zijn behandeld : prima !

Rome is niet in 1 dag gebouwd. Als ze goed uitgroeien doordat ze met liefde en respekt zijn behandeld door de mensen die ze tegenkomen gaan ze vanzelf t.z..t.plaats maken voor een ander.

Als het niet lukt en ik word slecht behandeld...tja, je hebt niet alles in de hand :cheefbek: . politie-ingrijpen.

Het komt er dus op neer dat zij jou provoceren, en jij dan niet op die provocatie in moet gaan & de wijste partij moet zijn. Ik vind dat ze sowieso niet moeten provoceren en jij niet de wijste partij hoeft te zijn. Kinderen moeten sowieso al respect hebben voor ouderen. Een beetje dan. :hihi:

Waarom moet ik een willekeurige wildvreemde voorbijganger met liefde & respect benaderen? Elementair fatsoen lijkt me wel genoeg. Dat mag je van hen ook al verwachten nog voordat je iets doet of nalaat.

Sjeezes ben ik echt zo'n ouwe zeikerd geworden? Neuh, dat was ik altijd al. Die opvoeding ook, bah.

Eke
01-04-05, 12:08
Geplaatst door GroteWolf
[B
Ach, ik zie het elke dag. Hordes kinderen die alleen maar op straat hangen. Waarom die ouders ze krijgen, ik denk omdat het zo hoort. Een groot gezin is status. En daar gaat het wmb vooral mis.
[/B]

Je kent de christelijke uitdrukking :" er mag geen zaad verloren gaan"??? er is dus water bij de wijn gedaan de afgelopen honderd jaar.

De Nederlands-Marokkaanse
gezinnen zijn veelal gelovig. Het gaat niet om status, maar om te leven zoals je denkt(/leest) dat God het van je wilt.

Grote Wolf : ik ben voor vrijheid op een integere manier.. Ook vrijheid van Godsdienst.

mark61
01-04-05, 12:12
Geplaatst door GroteWolf
Slechte vriendjes hebben ook ouders.

Yep, dat probeerde ik Tomas ook al duidelijk te maken.


Ach, ik zie het elke dag. Hordes kinderen die alleen maar op straat hangen. Waarom die ouders ze krijgen, ik denk omdat het zo hoort.

Het kindertal van de tweede generatie is al 'dramatisch' afgenomen, dus maak je geen zorgen.

Kinderen krijg je naar het schijnt omdat het 'vanzelf' gebeurt. Dr is geen godsdienst die dat niet aanmoedigt. En het maakt geloof ik ook deel uit van de zingeving van atheïsten. Zo van, als je echt niet meer weet wat je moet, neem dan een kind. Ook goed voor uw relatie. Of niet, natuurlijk.

freya
01-04-05, 12:15
Geplaatst door RinC
Zo zo, AEL Back-up. Nu nog alleen Ron Haleber en de Josti-band is compleet :lachu:

Is het echt nodig om meteen beledigend te worden?


Tuurlijk is dit geklaag. "Ah gut kijk nou es wat mij is overkomen guttegut". Alsof de prikkers haar hierbij kunnen helpen. De enige die er wat aan kan doen is zij zelf. Door simpelweg de politie te bellen. Nu zullen die jongens jou een keer tegenkomen omdat Rabi'ah toenertijd niet heeft ingegrepen :moe:

Het is geen geklaag, maar het delen van een ervaring, zoals al veel mensen voor haar hier op het forum hebben gedaan.
Reageer je ook zo op het verhaal van een moslima die is uitgescholden vanwege haar hoofddoek?

Ik ben het met je eens dat ze OOK aangifte moet doen. Ik was btw de eerste die dat in dit topic zei.


Tuurlijk zullen paar Hollanders dit aangrijpen om hun haat te rechtvaardigen, je zag Ut zelfs op de eerste pagina. En waar zie jij mij het gedrag van deze jongens goedpraten? Ik pleit juist voor harde actie tegen deze jongens. Wat denk jij dan de beste oplossing is? :vreemd:

En moet het dan maar in de doofpot gestopt worden. Is dat niet wat er al jarenlang gebeurd is? de andere kant op kijken en ontkennen dat er problemen met Marokkaanse jongeren zijn?
Problemen kunnen pas opgelost worden als ze eerst onderkend worden.

De beste oplossing zou m.i. zijn als de Marokkaanse gemeenschap zelf iets organiseert om deze problemen te bespreken en ouders te begeleiden. Ondertussen lopen er heel wat Marokkaanse 'gogen' rond hier laten die eens (meer) verantwoordelijkheid in hun eigen gemeenschap nemen.

Mill
01-04-05, 12:20
Geplaatst door mark61
Yep, dat probeerde ik Tomas ook al duidelijk te maken.



Het kindertal van de tweede generatie is al 'dramatisch' afgenomen, dus maak je geen zorgen.

Kinderen krijg je naar het schijnt omdat het 'vanzelf' gebeurt. Dr is geen godsdienst die dat niet aanmoedigt. En het maakt geloof ik ook deel uit van de zingeving van atheïsten. Zo van, als je echt niet meer weet wat je moet, neem dan een kind. Ook goed voor uw relatie. Of niet, natuurlijk.

Gewenst kinderloze echtparen zijn gelukkiger dan kroostrijke. Statistisch gemiddeld gesproken dan. Is de consensus onder psychologen. Ik geloof ze.

Eke
01-04-05, 12:21
Geplaatst door mark61
He Kinderen moeten sowieso al respect hebben voor ouderen. Een beetje dan. :hihi:

. SOWIESO, dat zou prachtig zijn.Mark, ik ben ook voor respekt ! en tegen scheldwoorden. Maar als ze 2 jaar zijn komen ze er al mee thuis..waar ze het oppikken ?in ieder geval van elkaar...maar 't is gelukkig van voorbijgaande aard...dat kan het zijn in ieder geval !Poehee, het is moeilijk, hoor, opvoeden.GOED opvoeden.

Het punt is dat je meestal je ouders imiteert. Dat je 'primitief', spontaan reageert.En dat je daardoor veel fouten maakt.

Ook Nederlandse Marokkaanse moeders. En vaders.

Het is gewoon een klus met o.m. die stomme computerspelletjes van KILL YOU, KILL YOU, KILL YOU.Ze zien van alles op straat en op TV. En hun oudere broertje wil naar dat Tvprogramma kijken enz. enz. enz.

mark61
01-04-05, 12:23
Geplaatst door freya
De beste oplossing zou m.i. zijn als de Marokkaanse gemeenschap zelf iets organiseert om deze problemen te bespreken en ouders te begeleiden. Ondertussen lopen er heel wat Marokkaanse 'gogen' rond hier laten die eens (meer) verantwoordelijkheid in hun eigen gemeenschap nemen.

Dit soort reacties begrijp ik nooit. Dus de Chinezen moeten hun eigen triades oprollen en brave Turken achter heroïnehandelaren aan? Als je wilt dat een groep wordt opgenomen in het geheel moet je nodig 'zelfreinigingseisen' gaan stellen. Ik zie niet in wat andere Marokkaanse NLers, afgezien van de ouders in kwestie, ermee te maken hebben. Ga jij zelf ook op tokkie-jacht?

Magoed, het komt van twee kanten. Wil je een groep zijn en als groep gezien worden, zodat er reacties zoals de jouwe komen, of wil je individu zijn en als individu aangesproken worden? Ik zie altijd een enorm grote tweeslachtigheid over dit onderwerp, zowel bij Hollanders als bij MarokNLers. Aan de ene kant moeten die Marokkanen nou s ophouden met de gesloten elkaar dekkende groep uithangen, aan de andere kant moeten ze 'hun verantwoordelijkheid nemen' en de eigen groep opkuisen. Aan de ene kant moeten die Hollanders ophouden elke MarokNLer verantwoordelijk te stellen voor de daden van individuen, aan de andere kant nemen worden 'wij' als moslims en Marokkanen collectief aangevallen en peinzen we er niet over de gevarieerdheid in het begrip 'moslim' te laten zien.

Wil iemand het licht aandoen?

mark61
01-04-05, 12:27
Geplaatst door Mill
Gewenst kinderloze echtparen zijn gelukkiger dan kroostrijke. Statistisch gemiddeld gesproken dan. Is de consensus onder psychologen. Ik geloof ze.

Ow is dat zo? Dat zullen de betrokken Staphorsters vast ontkennen. Al kan de een het geluk of ongeluk van de ander niet vergelijken met zichzelf. Gelukkig hebben we psychologen die het wel kunnen kwantificeren. Ik zou het graag geloven, maar ik geloof niet dat het zo clear cut is. Of zelfs maar meetbaar.

Eke
01-04-05, 12:37
Geplaatst door freya


De beste oplossing zou m.i. zijn als de Marokkaanse gemeenschap zelf iets organiseert om deze problemen te bespreken en ouders te begeleiden. Ondertussen lopen er heel wat Marokkaanse 'gogen' rond hier laten die eens (meer) verantwoordelijkheid in hun eigen gemeenschap nemen.


Ben het met Mark eens : ouders zijn een groep die VAN ELKAAR kunnen leren .Het is een probleem binnen onze samenleving.Je moet allemaal je kinderen loslaten in DEZE maatschappij.


Er zouden echter coaches moeten zijn die die groepen begeleiden met het beginnen .

en waar je op terug kan vallen met problemen.

Ik ga hier aan de slag.... :zwaai:

Mill
01-04-05, 12:37
Geplaatst door mark61
Ow is dat zo? Dat zullen de betrokken Staphorsters vast ontkennen. Al kan de een het geluk of ongeluk van de ander niet vergelijken met zichzelf. Gelukkig hebben we psychologen die het wel kunnen kwantificeren. Ik zou het graag geloven, maar ik geloof niet dat het zo clear cut is. Of zelfs maar meetbaar.

Wat men allemaal ontkent en toegeeft doet er niet zoveel toe. Psychologen hebben bepaalde parameters en dimensies waarmee ze 'contentment with life' of zoiets meten, en ze zullen ze zich vast wel rekenschap hebben gegeven van allerlei methodologische voetangels en valkuilen. Ze zullen ook wel manieren hebben bedacht om die te verdisconteren. En over die manieren zullen ook wel weer debatjes bestaan. Niettemin is er een vrij sterke consensus op dit gebied, heb ik me laten vertellen.

Maar inderdaad, je kunt bij elk empirisch onderzoek alle methodologische vraagtekens stellen die je wil. Falsifiëring is altijd welkom, volgens goed wetenschappelijk gebruik.

Ik kan alleen maar intuitief zeggen dat ik de zogenaamde instinctieve kinderwens en "je weet pas hoe mooi het is als je het zelf meemaakt" en "het maakt je leven compleet", etc., dat ik die dingen wantrouw als de neten.

mark61
01-04-05, 12:38
Geplaatst door Mill
Ik kan alleen maar intuitief zeggen dat ik de zogenaamde instinctieve kinderwens en "je weet pas hoe mooi het is als je het zelf meemaakt" en "het maakt je leven compleet", etc., dat ik die dingen wantrouw als de neten.

Ha! Daar ben ik het volledig met u eens.

GroteWolf
01-04-05, 13:15
Kinderen krijg je naar het schijnt omdat het 'vanzelf' gebeurt. Dr is geen godsdienst die dat niet aanmoedigt. En het maakt geloof ik ook deel uit van de zingeving van atheïsten. Zo van, als je echt niet meer weet wat je moet, neem dan een kind. Ook goed voor uw relatie. Of niet, natuurlijk.


Hmmm, ik zie het eerder al cultureel verschijnsel. Twee generaties terug hadden arme Nederlanders ook gezinnen van circa 12 kinderen.

Julien
01-04-05, 13:23
Geplaatst door taouanza
Ja lachen is inderdaad een raar gedrag. Stel je voor zeg :rolleyes:

als iemand je stom zit uit te lachen op straat (en ik weet niet waarom ze dat bij Rabiah deden, maar dat had best een racistische ondertoon kunnen hebben!) dan vind ik dat je 100% het recht hebt om daar wat van te zeggen. Het slaat toch helemaal nergens op dat je niet eens meer kan opkomen voor je eigen rechten?!

freya
01-04-05, 13:34
Geplaatst door Julien
als iemand je stom zit uit te lachen op straat (en ik weet niet waarom ze dat bij Rabiah deden, maar dat had best een racistische ondertoon kunnen hebben!) dan vind ik dat je 100% het recht hebt om daar wat van te zeggen. Het slaat toch helemaal nergens op dat je niet eens meer kan opkomen voor je eigen rechten?!

Ik denk bovendien dat Rabiah heel goed in staat is om verschil te zien tussen vrolijk lachen en uitlachen.

freya
01-04-05, 13:41
Geplaatst door mark61
Dit soort reacties begrijp ik nooit. Dus de Chinezen moeten hun eigen triades oprollen en brave Turken achter heroïnehandelaren aan? Als je wilt dat een groep wordt opgenomen in het geheel moet je nodig 'zelfreinigingseisen' gaan stellen. Ik zie niet in wat andere Marokkaanse NLers, afgezien van de ouders in kwestie, ermee te maken hebben. Ga jij zelf ook op tokkie-jacht?

Magoed, het komt van twee kanten. Wil je een groep zijn en als groep gezien worden, zodat er reacties zoals de jouwe komen, of wil je individu zijn en als individu aangesproken worden? Ik zie altijd een enorm grote tweeslachtigheid over dit onderwerp, zowel bij Hollanders als bij MarokNLers. Aan de ene kant moeten die Marokkanen nou s ophouden met de gesloten elkaar dekkende groep uithangen, aan de andere kant moeten ze 'hun verantwoordelijkheid nemen' en de eigen groep opkuisen. Aan de ene kant moeten die Hollanders ophouden elke MarokNLer verantwoordelijk te stellen voor de daden van individuen, aan de andere kant nemen worden 'wij' als moslims en Marokkanen collectief aangevallen en peinzen we er niet over de gevarieerdheid in het begrip 'moslim' te laten zien.

Wil iemand het licht aandoen?

Mijn 'oplossing' was een reactie op de opmerkingen van Rinc.

In theorie heb je helemaal gelijk, maar in de praktijk blijkt dat de Marokkaanse gemeenschap liever de problemen binneskamers wil houden. Laten ze het dan ook zelf oplossen.

Als je je er als niet-Marokkaan tegenaan bemoeit dan wordt het duidelijk absoluut niet gewaardeerd (door de Marokkanen hier op het forum iig) :moe: Er mag zelfs niet over gesproken worden :moe: :moe: :moe:

Tomas
01-04-05, 13:43
Geplaatst door mark61

Het probleem is dus dat teveel ouders hun werk niet goed doen. Hoeveel teveel is weet ik niet.


Laten we er vanuit gaan dat dat de belangrijste oorzaak is. Maar daar maak je het dus geen collectief probleem mee, maar een individueel probleem van een beperkt aantal ouders. En dan? Ik meen dat alleen de suggestie om ouders aan te pakken alleen al laatst -door wie was 't? Cohen?- te erg voor woorden was. Daar kan de goegemeent geloof ik nog niet echt mee omgaan.

Ik had hier net even een paar uur geen licht en -erger- internet vrdmm.

mark61
01-04-05, 13:48
Geplaatst door GroteWolf
Hmmm, ik zie het eerder al cultureel verschijnsel. Twee generaties terug hadden arme Nederlanders ook gezinnen van circa 12 kinderen.

Opmerking 1 is in strijd met opmerking 2. Het verhaal is toch altijd dat de 'Marokkaanse' or whatever cultuur zo verschilt van de NLse? Nou is het opeens de NLse cultuur die in 50 jaar zo verandert. Dan kan je dus beter zeggen dat bepaalde factoren samenlevingen veranderen. In dit geval welvaart en onderwijs, bijvoorbeeld. Wat ook direct wordt gereflecteerd in de dalende geboortecijfers van immigranten. Die cijfers dalen overigens net zo hard in de landen van herkomst.

mark61
01-04-05, 13:49
Geplaatst door Julien
als iemand je stom zit uit te lachen op straat (en ik weet niet waarom ze dat bij Rabiah deden, maar dat had best een racistische ondertoon kunnen hebben!) dan vind ik dat je 100% het recht hebt om daar wat van te zeggen. Het slaat toch helemaal nergens op dat je niet eens meer kan opkomen voor je eigen rechten?!

Pas maar op, ze heeft net jouw signalement laten verspreiden door de A'damse politie. :rolleyes: :hihi:

mark61
01-04-05, 13:52
Geplaatst door freya
Mijn 'oplossing' was een reactie op de opmerkingen van Rinc.

In theorie heb je helemaal gelijk, maar in de praktijk blijkt dat de Marokkaanse gemeenschap liever de problemen binneskamers wil houden. Laten ze het dan ook zelf oplossen.

Volgens mij zijn de ideeën daarover binnen de gemeenschap ook heel divers.


Als je je er als niet-Marokkaan tegenaan bemoeit dan wordt het duidelijk absoluut niet gewaardeerd (door de Marokkanen hier op het forum iig) :moe: Er mag zelfs niet over gesproken worden :moe: :moe: :moe:

Dr is wel een tendens op dit forum naar buiten toe een bepaalde consensus hoog te houden, ja. En dat heeft dan alles te maken met je collectief onder vuur liggen en wat al niet. Maar evengoed zie je geluiden die daar tegenin gaan. It's a long way. Maar doorhakken helpt echt niet. Integendeel.

Eke
01-04-05, 13:58
Geplaatst door Tomas
Laten we er vanuit gaan dat dat de belangrijste oorzaak is. Maar daar maak je het dus geen collectief probleem mee, maar een individueel probleem van een beperkt aantal ouders. En dan? Ik meen dat alleen de suggestie om ouders aan te pakken alleen al laatst -door wie was 't? Cohen?- te erg voor woorden was. Daar kan de goegemeent geloof ik nog niet echt mee omgaan.

Ik had hier net even een paar uur geen licht en -erger- internet vrdmm.

Amai, ik ben toch nog even weggelopen van de wastobbe.

Eerder in dit draadje werd al gemeld dat er in MAROKKO wel goed opgevoede jongetjes naar buiten kwamen.

Dus is er meer werk aan de winkel. Het ligt niet alleen aan de individuele ouders.

mark61
01-04-05, 14:04
Geplaatst door Tomas
Laten we er vanuit gaan dat dat de belangrijste oorzaak is. Maar daar maak je het dus geen collectief probleem mee, maar een individueel probleem van een beperkt aantal ouders.

Nou nee, want er raken dus veel kinderen van 'goede' ouders besmet met dat gedrag. Dan heb je een collectief probleem. Ongeveer zoals in Joegoslavië waar misschien maar 1% van de bevolking zin kreeg op elkaar te gaan knallen. De overige 99% stonden mooi machteloos. En het was dus wel degelijk ook hun probleem.


En dan? Ik meen dat alleen de suggestie om ouders aan te pakken alleen al laatst -door wie was 't? Cohen?- te erg voor woorden was. Daar kan de goegemeent geloof ik nog niet echt mee omgaan.

Nee, want dat raakt aan een heel diep probleem: in hoeverre mag de overheid zich met het privé-leven van zijn burgers bemoeien? Glibberig pad inderdaad. De overheid kan van ouders misschien geen rijbewijs voor ouderschap eisen, maar wel dat ze hun kinderen fatsoenlijk opvoeden.
Het is pijnlijk en debiliserend dat de overheid in toenemende mate hordes welzijnswerkers moet inzetten om mensen te laten doen wat ze uit zichzelf en normaal al moeten doen, gewoon, als verantwoordelijk mens en burger, maar tis niet anders. Kinderen te kort laten slapen en geen ontbijt geven, zodat ze op school instorten, is ongelooflijk onbeschaafd. Dit is geloof ik net zo'n auto als allochtoon probleem.
Niet de tools hebben of willen hebben om je kind in zijn/haar schoolcarrière te begeleiden is ook geen beste. Toegegeven, daar zijn objectieve problemen bij. Maar ik vind het nog steeds absurd dat de overheid immigranten moet gaan porren zich te interesseren voor het land waar ze zich gevestigd hebben en om de taal te leren. Ik vind het absurd dat immigranten dan roepen: ik moet subsidie om de taal te leren van het land waar ik uit eigen vrije wil naar toegekomen ben. Pas zo'n verhaal s toe op alle niet-westerse landen in de wereld. Dan zie je meteen hoe absurd dat is. Je gaat ergens heen om er materiëel beter van te worden, maar je gaat je niet inspannen dat althans voor je kinderen te faciliteren. Als ik zo nodig mijn brood in China wil gaan verdienen zal ik toch echt zelf Chinees moeten gaan leren.

Ik ken de tegenargumenten wel: de overheid interesseerde zich destijds geen klap voor de inburgering van gastarbeiders, want die waren er toch maar tijdelijk en voor ongeschoold werk. Maar dat dachten die mensen zelf ook. Guess what, het is intussen 40 jaar later en je leeft nog steeds hier. Mensen die de laatste 10, 20 jaar hier naar toe zijn gekomen beseffen dat ze dat voorgoed doen. Dat er voor ongeschoolden helemaal geen plaats is, die hebben we zelf al genoeg. En natuurlijk had de overheid veel meer kunnen en wellicht moeten doen, maar de taal leren van je nieuwe vaderland, dat moet je toch echt zelf WILLEN doen. Die wilsdaad ontbreekt vaak, waardoor je dus 20 jaar in een cursus kan zitten en nooit iets leren. Vooral als je ook niet de geringste aanvechting hebt ooit een autochtoon aan te spreken of je ermee te encanailleren. En dan niet noodzakelijkerwijs, maar om persoonlijke redenen.


Ik had hier net even een paar uur geen licht en -erger- internet vrdmm.

Lifeline. Koop een aggregaat.

mark61
01-04-05, 14:08
Geplaatst door Eke
Amai, ik ben toch nog even weggelopen van de wastobbe.

Eerder in dit draadje werd al gemeld dat er in MAROKKO wel goed opgevoede jongetjes naar buiten kwamen.

Dus is er meer werk aan de winkel. Het ligt niet alleen aan de individuele ouders.

Dat was ik. Ik vraag me dan af waarom die verplichting, goed ouderschap, in NL niet meer zou gelden. We worden gediscrimineerd dus laat maar waaien? Moet opeens aan Ali B denken, die door zijn moeder naar Marokko gestuurd werd om even goed alles op een rijtje te krijgen. Marokkaanse vaders die zeggen dat het juist goed is als tuig s een keer uitgewezen wordt naar Marokko, das een schrikbeeld waardoor de rest het wel afleert. Ik vind dat een zwaktebod, maar goed.

Of doet de Marokkaanse overheid ook aan opvoedingsondersteuning, preventie voortijdige schoolverlating, alfabetiseringscursussen (hoewel), enfin, gigantische investeringen om ouders te laten doen wat ze uit zichzelf moeten doen?

Maar uiteindelijk is dit geen Marokkaans of uitheems probleem, maar een algemeen tokkie-probleem. Let's keep that straight.

Oh, en koop een wasmasjien.

Eke
01-04-05, 14:32
Geplaatst door mark61
1)Dat was ik. Ik vraag me dan af waarom die verplichting, goed ouderschap, in NL niet meer zou gelden. We worden gediscrimineerd dus laat maar waaien?


2)Moet opeens aan Ali B denken, die door zijn moeder naar Marokko gestuurd werd om even goed alles op een rijtje te krijgen.

3)Marokkaanse vaders die zeggen dat het juist goed is als tuig s een keer uitgewezen wordt naar Marokko, das een schrikbeeld waardoor de rest het wel afleert. Ik vind dat een zwaktebod, maar goed.

4)Of doet de Marokkaanse overheid ook aan opvoedingsondersteuning, preventie voortijdige schoolverlating, alfabetiseringscursussen (hoewel), enfin, gigantische investeringen om ouders te laten doen wat ze uit zichzelf moeten doen?

5)Maar uiteindelijk is dit geen Marokkaans of uitheems probleem, maar een algemeen tokkie-probleem. Let's keep that straight.

6)Oh, en koop een wasmasjien.

1)Ja, het is goed om je eens in te leven in een ander.Waar komt diegene vandaan, wat voor soort (samen)leving was daar ?Wat was de rol van de familie ? Geldt ook voor andere Nederlanders.

Iedereen verhuisd. Geen familie meer in de buurt.Geen steun bij zwangerschap en bevalling. Geen mede-leven.Ik zeg geen, maar dat kan ook "weinig" zijn.(UIt een onderzoek bleek dat Marokkaanse vrouwen opkikkerden na een bezoekje aan de moskee, daar kwamen ze in gesprek met andere vrouwen en waren ze weer even thuis.....)
Bovendien is de man vaak de hele dag naar zijn werk en komt echt moe thuis.Of hangt om je heen. :zozo:
Tja..en het regent hier ook nog eens vaak..

2) het heeft hem goed gedaan ...Ik heb hem in BenW gezien! :blij:

3)waarom vind je het in incidentele gevallen een zwaktebod, Mark ?

4)laten we dat ter plekke uitzoeken :D , zo'n maandje ...

5)kansarmen...en voor dat mensen gaan boe roepen :ja, KANS ARMEN !ben het met je eens, Mark

6)De zon schijnt, Mark ! Dan wil ik buiten bezig zijn...met water :D in mijn tuin, waar ik hartstikke blij mee ben....

mark61
01-04-05, 14:50
Geplaatst door Eke
1)Ja, het is goed om je eens in te leven in een ander.Waar komt diegene vandaan, wat voor soort (samen)leving was daar ?Wat was de rol van de familie ? Geldt ook voor andere Nederlanders.

Dat in Marokko wellicht de hele straat een beetje papa en mama is is nog geen excuus om er hier maar met de pet naar te gooien. Als je dat bedoelt.


Iedereen verhuisd. Geen familie meer in de buurt.Geen steun bij zwangerschap en bevalling. Geen mede-leven.Ik zeg geen, maar dat kan ook "weinig" zijn.(UIt een onderzoek bleek dat Marokkaanse vrouwen opkikkerden na een bezoekje aan de moskee, daar kwamen ze in gesprek met andere vrouwen en waren ze weer even thuis.....)

Gek dat die sociale controle anders prima functioneert. Behalve als je in je huis opgesloten zit, natuurlijk. Omdat je er niet uit mag (zelden) of geen zin hebt / durft (iets vaker).


Bovendien is de man vaak de hele dag naar zijn werk en komt echt moe thuis.Of hangt om je heen. :zozo:
Tja..en het regent hier ook nog eens vaak..

Des te meer reden om m te smeren en buiten wat leuks te gaan doen. Je zoon een pets verkopen bijvoorbeeld.


2) het heeft hem goed gedaan ...Ik heb hem in BenW gezien! :blij:

Tis een verdomde bounty.


3)waarom vind je het in incidentele gevallen een zwaktebod, Mark ?

Twas niet incidenteel bedoeld, maar juist als afschrikking voor het geheel. Das een zwaktebod als je het zonder boeland niet kan oplossen.


4)laten we dat ter plekke uitzoeken :D , zo'n maandje ...

Nouw ik las toen ik daar was dat er wel een zekere inspanning is om krottenwijken te vervangen door normale woningen en om volwassenen te alfabetiseren. For what it's worth. Verder hoorde ik mensen klagen dat jongens ongemotiveerd rondhangen terwijl meisjes gemotiveerd naar school gaan, maar eerder niet gestimuleerd worden door hun ouders.


5)kansarmen...en voor dat mensen gaan boe roepen :ja, KANS ARMEN !ben het met je eens, Mark

Hoe arm is die kans? Ik geloof niet dat je in NL uitgesloten wordt van onderwijsfaciliteiten, hoe arm of zwart je ook bent. Dat ligt eerder, alweer, aan je ouders.


6)De zon schijnt, Mark ! Dan wil ik buiten bezig zijn...met water :D in mijn tuin, waar ik hartstikke blij mee ben....

OK, splash about. Je gebruikt toch wel een biologisch wasmiddel hè?

Eke
01-04-05, 14:51
Geplaatst door mark61
1)Nou nee, want er raken dus veel kinderen van 'goede' ouders besmet met dat gedrag. Dan heb je een collectief probleem. Ongeveer zoals in Joegoslavië waar misschien maar 1% van de bevolking zin kreeg op elkaar te gaan knallen. De overige 99% stonden mooi machteloos. En het was dus wel degelijk ook hun probleem.


2)Kinderen te kort laten slapen en geen ontbijt geven, zodat ze op school instorten, is ongelooflijk onbeschaafd. Dit is geloof ik net zo'n auto als allochtoon probleem.

3)Die wilsdaad ontbreekt vaak, waardoor je dus 20 jaar in een cursus kan zitten en nooit iets leren. Vooral als je ook niet de geringste aanvechting hebt ooit een autochtoon aan te spreken of je ermee te encanailleren. En dan niet noodzakelijkerwijs, maar om persoonlijke redenen.





1) Ja

2)hier : de basisschool ging goed. Maar daarna....drama's. Nou als je dan niet wilt eten (en ik maakte zelfs -ten einde raad-en stom- tosti's ,pizzabroodjes)dan moet je maar honger lijden.....en dat deden ze.En in elkaar storten..letterlijk.En concentratieproblemen. :zegniets:


3)Zou dat onwil zijn ?Niet goed gemotiveerd ? ...............................Of spelen er andere zaken mee ?



Ik reageer later weer, de innerlijke kookwekker loopt af...ik moet weer aan de slag :zwaai:

Al Sawt
01-04-05, 14:59
Geplaatst door Julien
:) eerlijk gezegd vind ik dit heel herkenbaar :vreemd: ik denk dat dit meer past bij de middellandse zee cultuur/ mentaliteit/ opvoeding. Eerlijk gezegd komt het voor in alle windstreken. Kijk maar naar buitenwijken van Amerikaanse steden.

mark61
01-04-05, 15:00
Geplaatst door Eke
2)hier : de basisschool ging goed. Maar daarna....drama's. Nou als je dan niet wilt eten (en ik maakte zelfs -ten einde raad-en stom- tosti's ,pizzabroodjes)dan moet je maar honger lijden.....en dat deden ze.En in elkaar storten..letterlijk.En concentratieproblemen. :zegniets:

Je slaat ze duidelijk niet hard genoeg.


3)Zou dat onwil zijn ?Niet goed gemotiveerd ? Of spelen er andere zaken mee ?

Dat ook natuurlijk. Van iemand die nog nooit op school gezeten heeft en zijn moedertaal ternauwernood spreekt kan je niet verwachten dat ie vloeiend NLs gaat spreken natuurlijk. Maar een eenvoudige conversatie en een woordenschat van 10.000 woorden moet toch kunnen. Zo moeilijk is de NLgrammatica echt niet. Ik kan niet begrijpen hoe je 20 jaar in NL kan wonen en nog niet in staat bent het werkwoord 'werken' te vervoegen tot ik werk, wij werken etc. Tzijn godbetert maar 2 vormen die je moet leren. Das in het Arabisch en Turks wel ff anders.

Die onwil hoeft ook niet volledig bewust te zijn. De afwezigheid van de behoefte om ooit met je NL buurvrouw te praten is al genoeg. Dat je bij de dokter je intieme problemen aan je 12-jarige zoon moet toevertrouwen is blijkbaar geen bezwaar. Voor dat kind trouwens wel, hoor ik vaak van die (ex-)kinderen. Die worden veel te vroeg volwassen, beroofd van hun kindertijd, verantwoordelijk, de verhouding ouder-kind staat zo op zijn kop. Magoed, dat is aan het veranderen, hoop ik. Bij voortgaande import van ongeletterden natuurlijk niet, maar in de landen van herkomst wordt, itt. Nederland, wel iets aan analfabetisme gedaan.

mark61
01-04-05, 15:04
Geplaatst door Al Sawt
Eerlijk gezegd komt het voor in alle windstreken. Kijk maar naar buitenwijken van Amerikaanse steden.

De overeenkomst met de Afro-Amerikaanse 'hood-cultuur' is inderdaad verbluffend. Magoed, daar hebben we hier wel vaker over. Ik weet niet waarom die loser-way of life hier zo populair is. Zelfs in Afrika begint het een beetje populair te worden, hoewel daar algemeen op die Amerikaanse losers wordt neergekeken.

Rabi'ah.
01-04-05, 15:25
Geplaatst door mark61
Nou OK go for it. Al was je van dat mes niet 100% zeker toch? Straks was het zn verchroomde nokia.

Het had een handvat en er zat iets van metaal aan.

@ De anderen:

Vervelend dat dit dreigt te verzanden in weer een oud Marokkanen-versus-de rest topic.

Terwijl het meest opvallende voor mij niet eens was dat het Marokkanen waren, maar dat dat jongetje zo agressief reageerde en zo jong was.

Nu hoor je wel vaker dat jongeren steeds jonger geweldsmisdrijven plegen.

Er is kennelijk een grote groep jongeren die totaal losgeslagen is/dreigt te ontsporen en daar zitten ook veel Marokkanen bij. Ik vind dat dat gezegd mag en zelfs moet worden.

Uiteraard is het onzin om een oorzakelijk verband tussen afkomst en criminaliteit te veronderstellen, maar dat heb ik hier al zo vaak uitegelegd, dat ik geen zin heb om daar nog eens over te beginnen.

Mijn mening is: Als iets niet deugt, dan deugt het niet, los van het feit door wie het gedaan wordt.

Op dit forum en daarbuiten ben ik al mijn hele leven opgekomen tegen misstanden en dan wel zonder aanzien des persoons.

Ik zie niet in waarom ik een uitzondering zou moeten maken omdat het in dit geval Marokkanen waren. Ik spreek regelmatig ongemanierde puberjochies van alle gezindten op hun gedrag aan en doe dat bij Marokkanen dus ook.

Het zijn juist de mensen die dit soort dingen willen goedpraten/onder het tapijt vegen alleen die voer geven aan de racisten.

In feite is er dan sprake van omgekeerd racisme: Marokkanen zouden zich wel mogen misdragen, omdat het Marokkanen zijn.

In feite vind ik zo'n stellingname in- en indenigrerend en racistisch, omdat je dan voor Marokkanen andere maatstaven stelt en dus de suggestie wekt dat Marokkanen minderwaardig zouden zijn.

Wat betreft de aasgieren: Die aasgieren waren er toch al en zullen er blijven komen. Of is er hier iemand die serieus denkt dat figuren als Grote Wolf en GJ minder bevooroordeeld zouden zijn als ik deze post niet had geplaatst?

Ik herinner me nog een kop in de Volkskrant, waar stond: Stigmatisering bestaat, maar rotjongen ook.

Enerzijds is er inderdaad sprake van veel racisme en een anti-islamhetze, maar aan de andere kant is er inderdaad een grote groep Marokkanen, zowel jongens als meiden, die totaal de weg kwijt is en dreigt volkomen los te slaan.

Dit baart me zorgen, zowel voor die jongeren zelf als voor de samenleving.

De fout die mensen alleen steeds maken is om het een kwestie te maken van Marokkanen tegen autochtonen en iedereen over één kam te scheren.

Zulke mensen doen dan alsof alle Marokkaanse jongeren onbeschofte pokkejochies zijn en alle autochtonen racisten.

Dat is natuurlijk onzin, aangezien ik ook genoeg ervaring heb met racistische Marokkanen en onbeschofte autochtone pokkejochies.

De groepsindeling die je moet maken, zijn de mensen van goede wil (Marokkanen en autochtonen) en van niet-goede wil. (Marokkanen en autochtonen).

En die zie je, zoals gewoonlijk, bij allebeide groepen.

Het orakel heeft gesproken. :student:



:p



Rabiah.

Rabi'ah.
01-04-05, 15:38
En nu nog even over de oorzaken van de problematiek:

Ik vind het niet helemaal fair om de ouders de schuld te geven, want er zijn zat ouders die hun kinderen uitstekend hebben opgevoed, maar waarvan de kinderen alsnog de fout ingaan. Bovendien zullen kinderen zich thuis vaak anders voordoen.

Toch kom ik regelmatig allochtone jongetjes (Turken, Marokkanen, Antillianen en Ghanezen) tegen die moederziel alleen over straat zwerven, ook op tijdstippen dat het niet normaal is voor kinderen van die leeftijd.

Het heeft, denk ik, gedeeltelijk te maken met de erg autoritaire opvoeding die die kinderen krijgen.

Mijn vader deed ooit een project met Surinaamse jongeren. Die jongens waren in het klaslokaal heel stil, zeiden niets, tenzij heb nadrukkelijk iets gevraagd werd, verscholen zich half achter hun pet en keken hem nauwelijks aan.

Een paar uur later kwam mijn pa diezelfde jongens tegen op straat en hij herkende ze nauwelijks. Ze hadden een totale gedaanteverandering ondergaan.

Verder denk ik dat allochtone ouders vaak ook hun kinderen op straat sturen om te spelen, rekenend op een sociale controle die er vroeger in NL ook was, maar nu helaas niet meer.

Vaak hebben ze daarin ook weinig keus, aangezien veel Marokkanen drie hoog achter wonen en uit grote gezinnen komen en die kinderen breken natuurlijk gewoon het huis af.

En als ik dan in die buurten kom en zie hoe waardeloos en krot de voorzieningen voor jongeren zijn, verklaart dat ook veel. :moe:

Er zijn buurten in Amsterdam-West en Oost waar niet, of nauwelijks speeltuinen zijn. Die kinderen vervelen zich gewoon kapot. En ledigheid is nog steeds des duivels oorkussen.

Verder denk ik dat ouders ook weinig aandacht voor hun kinderen hebben. Surinaamse kinderen worden bijvoorbeeld, zowel in NL als in SUR, niet door hun ouders, maar door hun moeder, vader als die er is, tantes, oudere broertjes en zusjes, nichtjes, ooms en grootouders opgevoed.

In zo'n setting is het dan ook geen probleem als de ouders er niet steeds zijn, want er is altijd wel een ander om op de kinderen te letten.

Bij Marokkanen is dat echter niet zo, omdat het grootste gedeelte van de familie vaak in Marokko zit.

En dan is het wel een probleem als, zoals een Marokkaanse jongen van een jaar of 12 ooit op een AEL-bijeenkomst zei, "je moeder altijd in de keuken en je vader altijd in de moskee zit".

Dus de oorzaken van zulke problemen liggen zowel in de extreem geïndividualiseerde Westerse samenleving, waarbij niemand zich meer verantwoordelijk voor niemand voelt, als bij de overheid die niet zorgt voor behoorlijke voorzieningen, als bij de ouders.


Rabiah.

Tomas
01-04-05, 15:41
Zo, zo. het heeft je aan het denken gezet.

Rabi'ah.
01-04-05, 15:46
Geplaatst door Tomas
Zo, zo. het heeft je aan het denken gezet.

Yep. Waar een aanvaring met drie jongetjes en je thuis stierlijk zitten vervelen al niet goed voor is. :hihi:


:p

Julien
01-04-05, 15:47
Geplaatst door Al Sawt
Eerlijk gezegd komt het voor in alle windstreken. Kijk maar naar buitenwijken van Amerikaanse steden.

jij hebt me ook weer verkeerd begrepen. ik had het over de opmerking van Freya dat Marokkaanse kinderen poeslief zijn als hun ouders erbij zijn, en een heel stuk drukker en irritanter worden als die ouders weer uit de buurt zijn. :zozo: dat vond ik ook herkenbaar in de manier waarop ik en vrienden/neven van me zijn opgevoed. Nederlandse kinderen gedragen zich vaak ook erg onbeschoft waar hun ouders bij zijn, ik zou dat niet kunnen flikken..zelfs nu niet en ik ben 20.

p.s. hoe was het feest? heb je m'n pm gelezen?

Eke
01-04-05, 16:04
Geplaatst door Rabi'ah.


Dus de oorzaken van zulke problemen liggen zowel in de extreem geïndividualiseerde Westerse samenleving, waarbij niemand zich meer verantwoordelijk voor niemand voelt, als bij de overheid die niet zorgt voor behoorlijke voorzieningen, als bij de ouders.


Rabiah.

Wat mij betreft : stop maar met leren, je bent met vlag en wimpel geslaagd als je zo'n duidelijk stuk weet te produceren over een ingewikkeld probleem. :fparty:

Ik wil ook nog de media erbij betrekken..en hun positieve/negatieve invloed op beeldvorming PLUS hun kinder en jeugdprogramma's of gehele aanbod die dagelijks rolmodellen leveren...

Julien
01-04-05, 16:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Toch kom ik regelmatig allochtone jongetjes (Turken, Marokkanen, Antillianen en Ghanezen) tegen die moederziel alleen over straat zwerven, ook op tijdstippen dat het niet normaal is voor kinderen van die leeftijd.

Het heeft, denk ik, gedeeltelijk te maken met de erg autoritaire opvoeding die die kinderen krijgen.

Mijn vader deed ooit een project met Surinaamse jongeren. Die jongens waren in het klaslokaal heel stil, zeiden niets, tenzij heb nadrukkelijk iets gevraagd werd, verscholen zich half achter hun pet en keken hem nauwelijks aan.

Een paar uur later kwam mijn pa diezelfde jongens tegen op straat en hij herkende ze nauwelijks. Ze hadden een totale gedaanteverandering ondergaan.

Dit is precies wat ik bedoel! Rabiah ik ben jaloers op je dat je dit zo helder en duidelijk hebt kunnen opschrijven. Is psychologie/sociologie niks voor jou?

Eke
01-04-05, 16:12
Geplaatst door Rabi'ah.
.

Vaak hebben ze daarin ook weinig keus, aangezien veel Marokkanen drie hoog achter wonen en uit grote gezinnen komen en die kinderen breken natuurlijk gewoon het huis af.

En als ik dan in die buurten kom en zie hoe waardeloos en krot de voorzieningen voor jongeren zijn, verklaart dat ook veel. :moe:

Er zijn buurten in Amsterdam-West en Oost waar niet, of nauwelijks speeltuinen zijn. Die kinderen vervelen zich gewoon kapot. En ledigheid is nog steeds des duivels oorkussen.



@ Mark, we hadden het toch over kansarmen ? Weet je, eigenlijk hoef ik hier helemaal niet mee te schrijven.Gewoon rustig afwachten en alles komt boven tafel !!!

:jeweetog:

Rabi'ah.
01-04-05, 16:14
Geplaatst door Julien
Dit is precies wat ik bedoel! Rabiah ik ben jaloers op je dat je dit zo helder en duidelijk hebt kunnen opschrijven. Is psychologie/sociologie niks voor jou?

Nee, ik heb me al ingeschreven voor Rechten.

Maar als het niks is kan ik natuurlijk altijd nog wat anders gaan doen. :wink:

sadeeQ
01-04-05, 16:16
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee, ik heb me al ingeschreven voor Rechten.

Maar als het niks is kan ik natuurlijk altijd nog wat anders gaan doen. :wink:

koop alvast een grote aanrecht :chef:

mark61
01-04-05, 16:16
Geplaatst door Rabi'ah.
En nu nog even over de oorzaken van de problematiek:

Mooi, ik ga even meedoen.


Ik vind het niet helemaal fair om de ouders de schuld te geven, want er zijn zat ouders die hun kinderen uitstekend hebben opgevoed, maar waarvan de kinderen alsnog de fout ingaan. Bovendien zullen kinderen zich thuis vaak anders voordoen.

...
Het heeft, denk ik, gedeeltelijk te maken met de erg autoritaire opvoeding die die kinderen krijgen.

Als het niet de schuld van de ouders is, van wie dan wel? Het MOET simpelweg de verantwoording van de ouders zijn, want er is no-one else to blame. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen, ook al is het hun 'schuld' niet, zoals ministers politiek verantwoordelijk zijn voor dingen waar ze geen 'schuld' aan hebben.

Verder zeg je, met Julien, in feite dat een deel van het probleem is dat allo kinderen zich zo goed verschillend kunnen voordoen. Het voordeel van autokinderen is dan dat ze zo weinig 'respect' hebben dat je als ouder tenminste kan zien waar ze mee bezig zijn, hoe ze zijn. Deze schijnheiligheid van die kinderen komt ws. van de autoritaire opvoeding, dus zijn we weer bij de ouders terug. Ouders die hun kind opvoeden voor een leven dat diametraal tegenover het leven in NL 2005 staat.
En blijkbaar zie jij dus vnl. allokinderen op 'abnormale' tijdstippen. Waarbij jij even de norm stelt blijkbaar, maar dat terzijde.


Verder denk ik dat allochtone ouders vaak ook hun kinderen op straat sturen om te spelen, rekenend op een sociale controle die er vroeger in NL ook was, maar nu helaas niet meer.

Yep. Dat zou ze onderhand toch opgevallen moeten zijn. Hoewel, als je die verhalen van Mars over Molenbeek leest, de sociale controle ietwat eenzijdig is.


Vaak hebben ze daarin ook weinig keus, aangezien veel Marokkanen drie hoog achter wonen en uit grote gezinnen komen en die kinderen breken natuurlijk gewoon het huis af.

En als ik dan in die buurten kom en zie hoe waardeloos en krot de voorzieningen voor jongeren zijn, verklaart dat ook veel. :moe:

Wie heeft die grote gezinnen dan gemaakt, in de wetenschap dat hij/zij zich geen fatsoenlijke woning voor zijn kroost kan veroorloven? Is dan alles de schuld van de anderen?

Waarom moeten kinderen zich altijd met alle geweld buiten ophouden, en niks doen? Is het elitaristisch tot fascistisch om te suggereren dat ze s een boek lezen, een spelletje doen, op maroc.nl zitten te zwammen of nog iets anders binnenshuis? Er zijn trouwens zo veel voetbalvelden etc. waar jongeren ook alleen maar rondhangen. Waarom is ver veeld en doelloos rondhangen opeens een mensenrecht? Ga wat doen, maakt niet uit wat. Je kan duizenden dingen doen in NL die geen of nauwelijks geld kosten. Maar nee, je moet Surinaamse passantes gaan bedreigen met messen. Das een kostelijke vrijetijdsbezigheid. Hun huiswerk hadden ze vast ook niet gedaan, nadat ze eerst hun basisschool hadden verpest en ver veeld en onwillig op een VMBO werden geplempt. Tis allemaal de schuld van de anderen, de overheid, de Hollanders. Ik weet het.


Er zijn buurten in Amsterdam-West en Oost waar niet, of nauwelijks speeltuinen zijn. Die kinderen vervelen zich gewoon kapot. En ledigheid is nog steeds des duivels oorkussen.

Je vervelen is je eigen schuld en je eigen verantwoordelijkheid. Dat kan je op niemand afschuiven. Hoeveel speeltuinen zijn er in Casablanca-west?


Verder denk ik dat ouders ook weinig aandacht voor hun kinderen hebben. Bij Marokkanen is dat echter niet zo, omdat het grootste gedeelte van de familie vaak in Marokko zit.

Ik dacht dat het hier de godganse dag over de Marokkaanse gemeenschap gaat die dit wil en dat wil en zucht onder sociale controle.


En dan is het wel een probleem als, zoals een Marokkaanse jongen van een jaar of 12 ooit op een AEL-bijeenkomst zei, "je moeder altijd in de keuken en je vader altijd in de moskee zit".

Now we're talking. Ik vind dat volkomen onverantwoord ouderschap van de vader. Wel verwekken, maar daarna zoekt moeder het maar uit. Alsof die niets te doen heeft. Ze werkt er vaak nog bij ook. In de moskee (of café, in auto context) van een betere wereld dromen en je kinderen laten afglijden. Daar helpt echt geen shari`a meer aan op den duur. Tis niet voor niks dat Antilliaanse jongeren ook zo afglijden, hier en daar. Die hebben ook useless excuses for a father.


Dus de oorzaken van zulke problemen liggen zowel in de extreem geïndividualiseerde Westerse samenleving, waarbij niemand zich meer verantwoordelijk voor niemand voelt, als bij de overheid die niet zorgt voor behoorlijke voorzieningen, als bij de ouders.

Wat is er extreem aan het basisgezin? Ik zou eerder de cultuur van één-oudergezinnen extreem geïndividualiseerd noemen. Ik zie de rol van de overheid hier niet in. Die is er alleen om te dweilen met de kraan open.

Mark

Eke
01-04-05, 16:16
Geplaatst door Rabi'ah.


Enerzijds is er inderdaad sprake van veel racisme en een anti-islamhetze, maar aan de andere kant is er inderdaad een grote groep Marokkanen, zowel jongens als meiden, die totaal de weg kwijt is en dreigt volkomen los te slaan.

Dit baart me zorgen, zowel voor die jongeren zelf als voor de samenleving.


De groepsindeling die je moet maken, zijn de mensen van goede wil (Marokkanen en autochtonen)
en van niet-goede wil. (Marokkanen en autochtonen).

En die zie je, zoals gewoonlijk, bij allebeide groepen.

Het orakel heeft gesproken. :student:



:p



Rabiah. :duim:

Eke
01-04-05, 16:20
Geplaatst door sadeeQ
koop alvast een grote aanrecht :chef:

Gefeliciteerd met de keuze van je vrouw ! Daar hoef je je niet bij te vervelen... :D En ga jij lekkere hapjes voor haar koken ?

Rabi'ah.
01-04-05, 16:21
Geplaatst door sadeeQ
koop alvast een grote aanrecht :chef:

Voor jou ja. :lekpuh:

sadeeQ
01-04-05, 16:24
Geplaatst door Rabi'ah.
Voor jou ja. :lekpuh:

:melk: vrouwen hebben het meeste recht op een aanrecht ,zeker zij die rechten willen studeren.


En bovendien heb ik niets aan een aanrecht, ik heb meer dan genoeg aan een koelkast en magnetron :)

GroteWolf
01-04-05, 16:25
Eerlijk gezegd komt het voor in alle windstreken. Kijk maar naar buitenwijken van Amerikaanse steden.

Eerder de Inner Cities.

sadeeQ
01-04-05, 16:25
Geplaatst door Eke
Gefeliciteerd met de keuze van je vrouw ! Daar hoef je je niet bij te vervelen... :D En ga jij lekkere hapjes voor haar koken ?

:fplayer: ik ben nog op zoek naar nr 2,3 en 4 . tips ??

Eke
01-04-05, 16:34
Geplaatst door sadeeQ
:fplayer: ik ben nog op zoek naar nr 2,3 en 4 . tips ??

:haha:
Ik moet naar de winkel rennen, Sadeeq.Eten kopen. Mark heeft me vanmiddag van mijn werk af zitten houden..


Rabiah helpt je wel met dit non-probleem ! :p

Rabi'ah.
01-04-05, 16:42
Geplaatst door mark61

Als het niet de schuld van de ouders is, van wie dan wel? Het MOET simpelweg de verantwoording van de ouders zijn, want er is no-one else to blame. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen, ook al is het hun 'schuld' niet, zoals ministers politiek verantwoordelijk zijn voor dingen waar ze geen 'schuld' aan hebben.

De ouders blijven altijd verantwoordelijk, maar wat ik bedoelde is dat het feit dat kinderen zich niet gedragen/niet willen deugen niet wil zeggen dat die ouders hun best niet doen, of dat die ouders ook niet deugen.


Geplaatst door mark61

Verder zeg je, met Julien, in feite dat een deel van het probleem is dat allo kinderen zich zo goed verschillend kunnen voordoen. Het voordeel van autokinderen is dan dat ze zo weinig 'respect' hebben dat je als ouder tenminste kan zien waar ze mee bezig zijn, hoe ze zijn. Deze schijnheiligheid van die kinderen komt ws. van de autoritaire opvoeding, dus zijn we weer bij de ouders terug. Ouders die hun kind opvoeden voor een leven dat diametraal tegenover het leven in NL 2005 staat.
En blijkbaar zie jij dus vnl. allokinderen op 'abnormale' tijdstippen. Waarbij jij even de norm stelt blijkbaar, maar dat terzijde.

Nou ik vind dat beide niet deugt. Zowel Nl-ouders die hun kinderen zonder enig normbesef opvoeden onder het mom van "alles moet maar mogen en kunnen" als ouders die alleen maar tegen hun kinderen schreeuwen (heb ik heel vaak meegemaakt met Surinaamse ouders) zijn niet ok bezig. Kinderen hebben zich te gedragen en respect te hebben, maar wel binnen de grenzen van het redelijke, natuurlijk. Een abnormaal tijdstip voor 9-13jarigen vind ik 's avonds na het donker, zeker als het al 8 uur geweest is.



Geplaatst door mark61

Yep. Dat zou ze onderhand toch opgevallen moeten zijn. Hoewel, als je die verhalen van Mars over Molenbeek leest, de sociale controle ietwat eenzijdig is.

Kennelijk is het ze niet opgevallen, of was het kwaad al geschied toen het ze op begon te vallen.


Geplaatst door mark61

Wie heeft die grote gezinnen dan gemaakt, in de wetenschap dat hij/zij zich geen fatsoenlijke woning voor zijn kroost kan veroorloven? Is dan alles de schuld van de anderen?.

Je kunt je ook afvragen waarom de overheid niet zorgt voor betaalbare en ruime woningen.


Geplaatst door mark61

Waarom moeten kinderen zich altijd met alle geweld buiten ophouden, en niks doen? Is het elitaristisch tot fascistisch om te suggereren dat ze s een boek lezen, een spelletje doen, op maroc.nl zitten te zwammen of nog iets anders binnenshuis? Er zijn trouwens zo veel voetbalvelden etc. waar jongeren ook alleen maar rondhangen.

Het Jantje-Betonsyndroom. Lang niet alle mensen houden van lezen. En op plekken waar er wel speeltuinen, basketbalvelden etc. zijn zie ik weldegelijk dat jongeren daar graag en gretig gebruik van maken, op enkele uitzonderingen na, natuurlijk. Uiteraard is dit alleen een mogelijke oorzaak dat kinderen zich gaan vervelen, geen excuus voor wangedrag, natuurlijk.


Geplaatst door mark61

Je vervelen is je eigen schuld en je eigen verantwoordelijkheid. Dat kan je op niemand afschuiven. Hoeveel speeltuinen zijn er in Casablanca-west?.

Waarom moeten we het ineens over Casablanca hebben? Omdat Marokko een lichtend voorbeeld is? In veel opzichten toch niet, dacht ik zo. Bovendien is er in Casa hoogstwaarschijnlijk een sociale controle die er hier niet is en is er dus wel iemand die die kinderen in de gaten houdt. Trouwens, in Marokko heb je ook zat straatkinderen, maar da's (misschien) wat anders.


Geplaatst door mark61

Ik dacht dat het hier de godganse dag over de Marokkaanse gemeenschap gaat die dit wil en dat wil en zucht onder sociale controle..

Kennelijk valt dat dus wel mee. Of tegen. Tis maar net hoe je het bekijkt natuurlijk.



Geplaatst door mark61
[B]
Now we're talking. Ik vind dat volkomen onverantwoord ouderschap van de vader. Wel verwekken, maar daarna zoekt moeder het maar uit. Alsof die niets te doen heeft.[/ B]

Nou, de moeder in kwestie is dus ook niet heilig, want vindt de keuken interessanter dan wat zoonlief op straat uitvoert. Natuurlijk kunnen ouders geen permanente controle uitoefenen op kinderen. Maar als je leeft in een context van het kerngezin en weinig sociale controle, zul je inderdaad meer moeten opletten. By the way, ik vind dat je Marokkaanse vaders niet met Antillianen kunt vergelijken, omdat die het meestal al voor de geboorte in ieder opzicht af laten weten. :moe:

Een ander aspect wat ik vergeten was, is dat jongeren steeds vroeger volwassen lijken te worden. Ze zijn eerder met alles: Seks, drinken, uitgaan, werken, etc. En dus ook met (aanzetten naar vormen van) criminaliteit.

Rabi'ah.
01-04-05, 16:44
Geplaatst door sadeeQ
:fplayer: ik ben nog op zoek naar nr 2,3 en 4 . tips ??

Ik dacht het niet. :mad:

taouanza
01-04-05, 16:59
Geplaatst door mark61
Het komt er dus op neer dat zij jou provoceren, en jij dan niet op die provocatie in moet gaan & de wijste partij moet zijn. Ik vind dat ze sowieso niet moeten provoceren en jij niet de wijste partij hoeft te zijn. Kinderen moeten sowieso al respect hebben voor ouderen. Een beetje dan. :hihi:



Alsof ouderen altijd per definitie respectvol zijn. :moe:

taouanza
01-04-05, 17:00
Geplaatst door Julien
als iemand je stom zit uit te lachen op straat (en ik weet niet waarom ze dat bij Rabiah deden, maar dat had best een racistische ondertoon kunnen hebben!) dan vind ik dat je 100% het recht hebt om daar wat van te zeggen. Het slaat toch helemaal nergens op dat je niet eens meer kan opkomen voor je eigen rechten?!

Oja welke recht is dat dan?

Rabi'ah.
01-04-05, 17:04
Geplaatst door taouanza
Oja welke recht is dat dan?

Het recht om mensen aan te spreken op onbeschoft gedrag.

Maar kennelijk mag dat niet volgens jou en stel je het maken van een opmerking op één lijn met het trekken van een mes.

Nou blijft nog steeds de vraag over waarom jij je er zo druk over maakte dat ik -overigens terecht- een opmerking maakte over hun gedrag en ik je niet hoor over zijn onbeschofte en agressieve gedrag.

Maar nee hoor, ik moet iedere respectloosheid en brutaliteit pikken en vooral respecteren dat die jongen het normaal vindt om met een mes te lopen. :moe:

Ik dacht dat jij de extreme individualisering in de samenleving ook een probleem vond; het feit dat niemand zich meer met niemand bemoeit en zich voor elkaar verantwoordelijk voelt.

Overigens ben ik niet van plan om hierover met jou verder op het forum in gesprek gaan, want dat heeft voorlopig toch geen zin.

mark61
01-04-05, 17:04
Geplaatst door taouanza
Alsof ouderen altijd per definitie respectvol zijn. :moe:

Daarom stond er een smilie bij. Maar gemiddeld genomen kan je ervanuit gaan dat ouderen iets verantwoordelijker zijn. Althans, dat is de bedoeling, dacht ik, maar ik weet het vaak ook niet meer. Papa Bush enzo, maak het lijstje maar af.

Rabi'ah.
01-04-05, 17:05
.

taouanza
01-04-05, 17:14
Geplaatst door mark61
Daarom stond er een smilie bij. Maar gemiddeld genomen kan je ervanuit gaan dat ouderen iets verantwoordelijker zijn. Althans, dat is de bedoeling, dacht ik, maar ik weet het vaak ook niet meer. Papa Bush enzo, maak het lijstje maar af.

Dat is de bedoeling ja maar het is niet altijd zo.
Ik was kinderleidster dus ik zag vaak dat mensen helemaal niet verantwoordelijk zijn.
Mensen die gewoon doorrijden als je met de kinderen oversteekt bijvoorbeeld.
Of mensen die met een fiets door een horde kinderen willen doorrijden.
En dit zijn dan nog allemaal witte kindjes he.

taouanza
01-04-05, 17:16
Geplaatst door Rabi'ah.
Het recht om mensen aan te spreken op onbeschoft gedrag.

Maar kennelijk mag dat niet volgens jou en stel je het maken van een opmerking op één lijn met het trekken van een mes.

Nou blijft nog steeds de vraag over waarom jij je er zo druk over maakte dat ik -overigens terecht- een opmerking maakte over hun gedrag en ik je niet hoor over zijn onbeschofte en agressieve gedrag.

Maar nee hoor, ik moet iedere respectloosheid en brutaliteit pikken en vooral respecteren dat die jongen het normaal vindt om met een mes te lopen. :moe:

Dit wordt het laatste woord wat ik op dit forum tegen jou ga zeggen over dit voorval, want ik heb geen zin om weer een persoonlijke ruzie in het openbaar uit te vechten en dat is ook niet leuk voor de andere prikkers.

Kennelijk voel jij je om wat voor reden dan ook geroepen om het gedrag van die jongens goed te praten, maar dat is dan jouw probleem en ik ben niet van plan om het tot het mijne te maken.


Blablablablablabla kennelijk voel jij je geroepen om van alles voor mij in te vullen. En dat is niet mijn probleem.

mark61
01-04-05, 17:18
Geplaatst door Rabi'ah.
De ouders blijven altijd verantwoordelijk, maar wat ik bedoelde is dat het feit dat kinderen zich niet gedragen/niet willen deugen niet wil zeggen dat die ouders hun best niet doen, of dat die ouders ook niet deugen.

Niet persé, maar vaak wel, zou ik zeggen. Maja, ik ben geen ouder van een probleemgeval. Ik ben helemaal geen ouder. Wel ouder.


Nou ik vind dat beide niet deugt. Zowel Nl-ouders die hun kinderen zonder enig normbesef opvoeden...Een abnormaal tijdstip voor 9-13jarigen vind ik 's avonds na het donker, zeker als het al 8 uur geweest is.

Jaha, ik zou geen van beide 'opvoedmethodes' aanbevelen. Abnormaal was een grapje, ik denk dat je gelijk hebt.


Kennelijk is het ze niet opgevallen, of was het kwaad al geschied toen het ze op begon te vallen.

Als ze inderdaad zonder familie of bekenden hier zitten kunnen ze het op hun vingers natellen. Ik denk eerder dat er wat ehm makkelijk over opvoeden wordt gedacht.


Je kunt je ook afvragen waarom de overheid niet zorgt voor betaalbare en ruime woningen.

Tsja, je zou je ook kunnen afvragen waarom de overheid dat wel zou moeten doen. Het komt er dus op neer dat dan de rijken moeten betalen voor de kinderrijkdom van de armen. Dat is een politiek standpunt, daar kan je over twisten. Ik ben er tegen, alvast.


Het Jantje-Betonsyndroom. Lang niet alle mensen houden van lezen. En op plekken waar er wel speeltuinen, basketbalvelden etc. zijn zie ik weldegelijk dat jongeren daar graag en gretig gebruik van maken, op enkele uitzonderingen na, natuurlijk. Uiteraard is dit alleen een mogelijke oorzaak dat kinderen zich gaan vervelen, geen excuus voor wangedrag, natuurlijk.

Houden van lezen, daar word je niet mee geboren, dat moet je leren. Als het niet met de paplepel wordt ingegoten komt het zelden nog vanzelf, want het is domweg vermoeiend, in het begin. Die vicieuze cirkel houdt volgens mij kansarmen kansarm. De hele wereld zakt trouwens af wat lezen betreft, want tv etc. is veel makkelijker consumeerbaar. Minder moeite. En minder opbrengst. Ik vind het gebruik van speelfaciliteiten in mijn omgeving niet overdonderend, maar dat kan van plaats tot plaats verschillen.


Waarom moeten we het ineens over Casablanca hebben? Omdat Marokko een lichtend voorbeeld is? ...Trouwens, in Marokko heb je ook zat straatkinderen, maar da's (misschien) wat anders.

Oh, dat maakt niet uit. Ik bedacht een plek waar je niet zo gauw met een mes bedreigd wordt als en omdat je voorbij loopt. Straatkinderen is weer wat anders, ja. Alhoewel, je vraagt je af hoe dat kan in een land waar volgens jou zo'n overdonderende aandacht voor kinderen is van de hele familie en de straat etc. Dat is dus in modern Marokko ook een fabeltje. En een nationale schande waar diverse organisaties daar tegen strijden.


Nou, de moeder in kwestie is dus ook niet heilig, want vindt de keuken interessanter dan wat zoonlief op straat uitvoert.

Ik maar denken dat ze er in het huishouden alleen voorstaat, behalve dan met dr dochters? En als je er nog bij werkt ook...


By the way, ik vind dat je Marokkaanse vaders niet met Antillianen kunt vergelijken, omdat die het meestal al voor de geboorte in ieder opzicht af laten weten. :moe:

Kwam ik pas op door jouw AEL-citaat.


Een ander aspect wat ik vergeten was, is dat jongeren steeds vroeger volwassen lijken te worden. Ze zijn eerder met alles: Seks, drinken, uitgaan, werken, etc. En dus ook met (aanzetten naar vormen van) criminaliteit.

Jah dat valt me ook op. Je zou het tegengestelde verwachten door de toegenomen levensverwachting. Komt ook uit Amerika geloof ik, de bron van al onze kwaden. :hihi:

Dank je wel. Ik dacht al dat je me zou fileren. :)

echnaton
01-04-05, 17:23
Geplaatst door Rabi'ah.
Dit wordt het laatste woord wat ik op dit forum tegen jou ga zeggen over dit voorval, want ik heb geen zin om weer een persoonlijke ruzie in het openbaar uit te vechten en dat is ook niet leuk voor de andere prikkers.


Je vergist je, het is wel leuk.

mark61
01-04-05, 17:24
Geplaatst door taouanza
Dat is de bedoeling ja maar het is niet altijd zo.
Ik was kinderleidster dus ik zag vaak dat mensen helemaal niet verantwoordelijk zijn.
Mensen die gewoon doorrijden als je met de kinderen oversteekt bijvoorbeeld.
Of mensen die met een fiets door een horde kinderen willen doorrijden.
En dit zijn dan nog allemaal witte kindjes he.

En witte fietsers, mag ik hopen. :lachu:

Wat ben je mild vandaag, dank je wel. Verwachtte al virtueel overreden te worden. :)

Ehm, ja, ik zie zo'n beeld voor me van gehaaste supermoeders die met hun 4WDs hun kinderen afzetten en bij het optrekken een klasgenootje pletten. Dat schizofrene geklaag zie je altijd bij ouders: ze klagen dat de ander zijn kind met de auto naar school brengt en daar gevaarlijke verkeerssituaties veroorzaakt. Mja, denk ik dan.