PDA

Bekijk Volledige Versie : Illegalen in Amsterdam vaak van westerse komaf



The_Reporter
01-04-05, 12:28
gewist

mark61
01-04-05, 12:32
Geplaatst door The_Reporter
Ruim de helft van de tienduizend mensen die zonder geldige verblijfstitel in Amsterdam verblijven blijkt afkomstig te zijn uit westerse, geïndustrialiseerde landen als België, Duitsland, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. De afdeling O + S (Onderzoek en Statistiek) van de gemeente Amsterdam publiceerde deze cijfers na onderzoek.

"Het betreft veelal buitenlandse studenten of mensen met een tijdelijke werkvergunning die bij vertrek hebben verzuimd zich weer uit te schrijven en mensen die hun reguliere verblijfsvergunning nog niet hebben verlengd",

1 - Hoe kan een EU-bewoner illegaal in NL zijn?

2 - Hoe kan iemand die vertrokken is tegelijkertijd illegaal in A'dam zijn?

Je vraagt je af of journalisten wel s lezen wat ze schrijven.

Overigens dacht ik dat alleen in A'dam er al tientallen duizende illegale Ghanezen werden verondersteld.

mark61
01-04-05, 12:49
Geplaatst door The_Reporter
Zie ook:

http://www.binnenlandsbestuur.nl/bb/area/access_29591.html?page=/bb/jsp/detailbyio.jsp?iopk=515005&n-date=31/03/2005

Daar staat hetzelfde, dus dat geeft geen antwoord op mijn vragen.

Ik ben blij dat je bij niet-islamitische onderwerpen dezelfde link & quote-cultuur handhaaft. :duim:

Kan je zelf een antwoord op mijn vragen bedenken?

Jay
01-04-05, 13:36
Geplaatst door mark61
[B]1 - Hoe kan een EU-bewoner illegaal in NL zijn?
Ook een EU-bewoner mag slechts voor bepaalde tijd (6 maanden) 'zomaar' in NL verblijven. Daarna moet je een verblijfsdocument aanvragen, tenzij je als verblijfdoel iets hebt dat onder een EG-verdrag valt, zoals 'Werken', 'Studie en Stage', 'Familied van een gemeenschapsonderdaan' (wat dat laatste dan ook moge zijn).

Zie www.ind.nl voor details.

mark61
01-04-05, 14:21
Geplaatst door Jay
Ook een EU-bewoner mag slechts voor bepaalde tijd (6 maanden) 'zomaar' in NL verblijven. Daarna moet je een verblijfsdocument aanvragen, tenzij je als verblijfdoel iets hebt dat onder een EG-verdrag valt, zoals 'Werken', 'Studie en Stage', 'Familied van een gemeenschapsonderdaan' (wat dat laatste dan ook moge zijn).

Zie www.ind.nl voor details.

Het komt erop neer dat aan EU-steuntrekkers extra eisen worden gesteld. Maar zou een Belg ooit uit NL gedeporteerd worden?