PDA

Bekijk Volledige Versie : Een Echt probleem in Bos&Lommer



wytze
01-04-05, 14:17
De stadsvernieuwing in Bos&Lommer dreigt helemaal uit de hand te lopen. Hoewel het stadsdeelbestuur meerdere malen heeft aangegeven dat slechts 20% van de woningen tot koopwoningen zouden worden vernieuwd, lijkt het erop dat dit percentage maar liefst 70% gaat bedragen. Dit betekent dat veel van de oude bewoners niet kunnen terugkeren na het vernieuwingsproces. Volgens de SP in Bos&Lommer probeert het stadsdeel op deze manier de probleemgevallen de buurt uit te jagen.

Bron: Amsterdams Stadsblad

Simon
01-04-05, 14:20
Ja dat is een oude beproefde methode die men al eeuwen geleden hanteerde. Ik vind het zelf wel goed dat er een betere mix in die buurt komt. Maar 70% lijkt mij een nogal overdreven percentage en ik geloof het eigenlijk ook niet.

wytze
01-04-05, 14:23
quote:
" Maar 70% lijkt mij een nogal overdreven percentage en ik geloof het eigenlijk ook niet."

Ik weet het niet maar ik hoorde afgelopen maandag een soortgelijk geluid van buurtbewoners uit het vernieuwingsgedeelte.

Ron Haleber
01-04-05, 15:19
Geplaatst door wytze
quote:
" Maar 70% lijkt mij een nogal overdreven percentage en ik geloof het eigenlijk ook niet."

Ik weet het niet maar ik hoorde afgelopen maandag een soortgelijk geluid van buurtbewoners uit het vernieuwingsgedeelte.

wytze, alle oude stadsdelen hebben daar mee te maken - ook bij mij in Zeeburg gebeurt het boven alle proporties...

Dit is de manier waarop men "spreiding" zegt te willen bevorderen. Maar dan komt men van de regen in de drup.

Want men zal de mensen met lage inkomens toch ergens anders moeten huisvesten? Elk stadsdeel denkt op die manier van zijn problemen af te komen, maar dan hebben ze het mis...

In elk geval een punt waar jouw aktiegroep in wording van de volgens RinC "gesubsidieerde naffers in de buurthuizen" weer zijn voordeel mee kan doen! Ik gaf daar hier al verslag van... :loog:

mark61
01-04-05, 15:22
Ik begrijp dat het hier om allochtonenexport gaat. Waar wouden ze ze hebben? In Emmeloord?

wytze
01-04-05, 15:44
Ron,

wat hoor ik nou. Heb jij een foto van mij hier op maroc.nl gezet?