PDA

Bekijk Volledige Versie : Overlast Marok.Vaartbroek misverstand



delirious
02-04-05, 13:52
Zaterdag 2 april 2005 - EINDHOVEN – Er is in Vaartbroek op dit moment geen sprake van uit de hand lopende problemen met Marokkaanse jongeren. Integendeel, het gaat juist goed met Vaartbroek. Dat zegt P. Bijnen van de politie.


Bijnen verschaft desgevraagd opheldering over de verwarring die is ontstaan over vermeende problemen in Vaartbroek. Bijnen is voor de politie bezig met het in kaart brengen van de stedelijke problematiek in Eindhoven.

Zijn tussentijdse rapportage vorig jaar over die grootstedelijke problematiek blijkt het stuk te zijn waarnaar politie en politiek verwijzen als het gaat om de problemen in Vaartbroek. Delen uit die rapportage zijn verwerkt in het politie-jaarverslag. Maar volgens Bijnen is er onterecht een koppeling gelegd tussen de situatie in de Woenselse wijk en zijn tussenrapportage. Daarbij kwam nog het incident onlangs waarbij twee agenten in Vaartbroek door jongeren werden belaagd.

Bijnen: „Er valt overal wat te verbeteren, ook in Vaartbroek. Maar het gaat nu juist in deze wijk veel beter. Het incident waarbij twee collega’s werden belaagd speelde zich toevallig af in Vaartbroek.“

Volgens de bevindingen van Bijnen, die tot voor kort werkzaam in de wijk Vaartbroek was, is de afgelopen 2,5 jaar de overlast in de wijk Vaartbroek danig afgenomen.

Dat vindt ook welzijnsorganisatie Loket W. Hoofd beleid T. Siroen is boos op de politie. Hij noemt de berichtgeving door de politie ’ontspoord’. Hij verwijt de politie dat het afgegeven signaal onvoldoende is gecheckt. „Net nu het steeds beter gaat in Vaartbroek. Er is een pakket aan voorzieningen, we zijn er volop mee bezig en de resultaten zijn er. Erg jammer dat door deze ontsporing weer zo’n negatief beeld ontstaat.“

Siroen en coördinator jongerenwerk T. Meulensteen van Loket W ontkennen overigens niet dat er problemen met Marokkaanse jongeren zijn in Vaartbroek. „Maar we zijn juist erg tevreden over de verslagen de laatste tijd. De investeringen lonen.“

Bijnen wijst er in navolging van zijn chefs wel op alert te blijven. „We moeten het in de gaten houden. Als we op onze lauweren rusten, krijgen we een probleem zoals twee, drie jaar geleden.“ Volgens Siroen is de situatie onder controle. Hij wijst daarbij op het project Jeugdgroepen in Beeld, een overleg tussen jongerenwerk, buurtbrigadiers en stadsdeelkantoor. Daarin wordt gekeken naar risicojongeren. „De meelopertjes die zelf nog niks gedaan hebben maar mogelijk afglijden als er niks gebeurt.“ Volgens Siroen is deze groep goed in beeld.

Maandagmiddag bespreekt de commissie Bestuurlijke Zaken het jaarverslag van de politie.

Eindhovensdagblad

mark61
02-04-05, 14:56
Geplaatst door delirious
„Maar we zijn juist erg tevreden over de verslagen de laatste tijd. De investeringen lonen.“

Kijk, hier spreekt de Hoelandi. Het enige wat ze interesseert is of een investering loont. Grondstof: overlastige MarokNLers. Product: voorbeeldige MarokNL-burgers. Winst: rust in de tent. De maatschappij als BV. Op weg naar de multinational.

AARDIG
02-04-05, 15:15
Fijn om weer eens goed nieuws te horen! :D

delirious
02-04-05, 17:30
Dat is wat me mateloos ergerd. Het Ziekelijke overdrijven en ophitsen van bepaalde lieden.
Dit ergeren wordt versterkt als je info van de eerste hand hebt.
Dat er werdt overdreven in deze Eindhovense wijk wist ik al voordat het nieuws werd.
Smeerlap Wilders is natuurlijk weer een van de eerste om de wijk als een probleemzone te verklaren. :mad:

AARDIG
02-04-05, 17:32
Had Wilders dat echt gedaan? Ik begin echt te twijfelen aan zijn bekwaamheid hoor.

delirious
02-04-05, 17:40
Geplaatst door AARDIG
Had Wilders dat echt gedaan? Ik begin echt te twijfelen aan zijn bekwaamheid hoor.

Niet direct de zelfde woorden, maar hij hamerde erop in de kamer ,dat de gemeente Eindhoven geholpen moest worden met dit ernstig probleem.
En met dit probleem kun je nagaan wie hij bedoelt.

AARDIG
02-04-05, 18:18
Niet direct de zelfde woorden, maar hij hamerde erop in de kamer ,dat de gemeente Eindhoven geholpen moest worden met dit ernstig probleem.
En met dit probleem kun je nagaan wie hij bedoelt.

Inderdaad. Maar je zou zeggen, dat hij niet dezelfde fouten maakt als zijn voorgangers/medegangers. Het klakkeloos overnemen van de media is toch een heel breed uitgemeten onderwerp geweest binnen de kamer of niet?

delirious
02-04-05, 18:20
Geplaatst door AARDIG
Inderdaad. Maar je zou zeggen, dat hij niet dezelfde fouten maakt als zijn voorgangers/medegangers. Het klakkeloos overnemen van de media is toch een heel breed uitgemeten onderwerp geweest binnen de kamer of niet?

Ben ik het AARDIG me eens!! :D