PDA

Bekijk Volledige Versie : D66 blijft in coalitie



echnaton
02-04-05, 17:03
D66 blijft in coalitie

DEN HAAG - D66 blijft deel uitmaken van de regering met CDA en VVD. Het congres stemde zaterdag met een ruime meerderheid in met het zogeheten paasakkoord, dat de regeringspartijen sloten na het aftreden van minister De Graaf (Bestuurlijke Vernieuwing).

Kort voor de stemming schaarde ook mede-partijoprichter Hans van Mierlo zich achter dat akkoord. Daarin zijn afspraken vastgelegd over bestuurlijke vernieuwing en extra geld voor onderwijs en innovatie. Veel van de ongeveer 2700 aanwezige leden toonden zich zaterdag zeer kritisch over de punten die D66 had binnengehaald. Ze noemden de afspraken rond bestuurlijke vernieuwing mager en bovendien ontbraken volgens hen belangrijke D66-idealen op terreinen als asielbeleid en milieu.

D66-leider Dittrich zei dan ook ''ontzettend blij'' te zijn met de ruime meerderheid die hem uiteindelijk steun gaf. Hij gaf toe behoorlijk zenuwachtig te zijn geweest. De D66-leider zal binnenkort alle leden een brief sturen met daarin een voorzet voor de discussie over de toekomstige koers van de partij. (ANP)

Het Parool

knuppeltje
02-04-05, 18:15
Geplaatst door echnaton
D66 blijft in coalitie

DEN HAAG - D66 blijft deel uitmaken van de regering met CDA en VVD. Het congres stemde zaterdag met een ruime meerderheid in met het zogeheten paasakkoord, dat de regeringspartijen sloten na het aftreden van minister De Graaf (Bestuurlijke Vernieuwing).

Kort voor de stemming schaarde ook mede-partijoprichter Hans van Mierlo zich achter dat akkoord. Daarin zijn afspraken vastgelegd over bestuurlijke vernieuwing en extra geld voor onderwijs en innovatie. Veel van de ongeveer 2700 aanwezige leden toonden zich zaterdag zeer kritisch over de punten die D66 had binnengehaald. Ze noemden de afspraken rond bestuurlijke vernieuwing mager en bovendien ontbraken volgens hen belangrijke D66-idealen op terreinen als asielbeleid en milieu.

D66-leider Dittrich zei dan ook ''ontzettend blij'' te zijn met de ruime meerderheid die hem uiteindelijk steun gaf. Hij gaf toe behoorlijk zenuwachtig te zijn geweest. De D66-leider zal binnenkort alle leden een brief sturen met daarin een voorzet voor de discussie over de toekomstige koers van de partij. (ANP)

Het Parool


Zelfs zonder de voorspelbare van Mierlo had de ruime meerderheid voorgestemd, en niemand van het journaille stelde vooraf de vraag aan onze brave Boris waarom hij niet naar de kiezer wilde als hij toch zo zeker was van zijn gelijk, en waarom de kiezer hem dan zou wegvagen.

Leve onze parlementaire pers!


Groetjes.

Dutchguy
02-04-05, 18:46
De vraag waar D66 voor staat is na vandaag alleen maar moeilijker te beantwoorden.

knuppeltje
02-04-05, 18:51
Geplaatst door Dutchguy
De vraag waar D66 voor staat is na vandaag alleen maar moeilijker te beantwoorden.


Ook waar ze voor stond.

Dutchguy
02-04-05, 19:13
Geplaatst door knuppeltje
Ook waar ze voor stond.

Ik had nog een vage notie waar ze voor stonden. Als je het partijprogramma op een bepaalde manier tegen het licht hield, leek er iets van een mening door te schemeren. Na vandaag zie ik dat zelfs niet meer.

barfly
02-04-05, 20:27
Ik ben in ieder geval blij dat D66 gewoon in de coalitie blijft. Het is echt te makkelijk als de PvdA nu voordeel trekt met verkiezingen als D66 uit de coalitie stapt.

Ik denk trouwens dat Nederland zich echt dringend moet afvragen hoeveel democratische landen, niet gekozen burgemeesters hebben en als dat en beetje duidelijk is dan zie je meteen de valse aard van de PvdA die slechts uit is om als oppositie te scoren.

Zoals Brinkhorst terecht opmerkte, we moeten Nederland niet uitleveren aan linkse populisten of rechtse populisten. :duim:

~Panthera~
02-04-05, 20:49
De rechtse populisten zitten er nu toch ? D66.

Ooit een vernieuwende partij, nu net zo rechts als de rest van de bagger. :duim:

:moe:

barfly
02-04-05, 20:55
Geplaatst door ~Panthera~
De rechtse populisten zitten er nu toch ? D66.

Ooit een vernieuwende partij, nu net zo rechts als de rest van de bagger. :duim:

:moe:

Ik zie rechtse populisten meer als Wilders. Die hadden nu fijn een kans gehad met verkiezingen.

~Panthera~
02-04-05, 21:01
Geplaatst door barfly
Ik zie rechtse populisten meer als Wilders. Die hadden nu fijn een kans gehad met verkiezingen.

Die Wilders redt het niet.
Ten eerste zou hij als de wiedeweerga mensen moeten recruteren voor zijn "partij", wat neerkomt op zoveel als: net zo'n zooitje als de LFP.
En verder stelt zijn programma geen hout voor.
Binnen een half jaar dus weer verkiezingen en dan hebben mensen het wel gehad, denk ik, zou het niet?

barfly
02-04-05, 21:18
Geplaatst door ~Panthera~
Die Wilders redt het niet.
Ten eerste zou hij als de wiedeweerga mensen moeten recruteren voor zijn "partij", wat neerkomt op zoveel als: net zo'n zooitje als de LFP.
En verder stelt zijn programma geen hout voor.
Binnen een half jaar dus weer verkiezingen en dan hebben mensen het wel gehad, denk ik, zou het niet?

Fijne toekomst perspectieven heb jij.

Of Wilders komt aan de macht en redt het niet... Nederland doet Fortuyn nog es dunnetjes over...

Of we hopen dat ie niet verkozen wordt en zien dan verder.

Geef mij dan de huidige regering maar die iets meer stabiliteit biedt.

~Panthera~
02-04-05, 21:39
Geplaatst door barfly
Fijne toekomst perspectieven heb jij.

Of Wilders komt aan de macht en redt het niet... Nederland doet Fortuyn nog es dunnetjes over...

Of we hopen dat ie niet verkozen wordt en zien dan verder.

Geef mij dan de huidige regering maar die iets meer stabiliteit biedt.


Gelukkig vind jij het een "stabiele" regering.
We horen het wel weer, over 10 jaar of zo.

barfly
02-04-05, 21:49
Geplaatst door ~Panthera~
Gelukkig vind jij het een "stabiele" regering.
We horen het wel weer, over 10 jaar of zo.

Ik zei; een iets meer stabiele regering., Vergeleken met jouw alternatieven.

~Panthera~
02-04-05, 21:52
Geplaatst door barfly
Ik zei; een iets meer stabiele regering., Vergeleken met jouw alternatieven.

oke, even het woordje "iets" over het hoofd gezien. :vierkant:

Joesoef
02-04-05, 22:40
Altijd al een hekel gehad aan het middleoftheroadgeenstandpuntdurveninnemen D66

knuppeltje
02-04-05, 23:17
Geplaatst door barfly
Ik ben in ieder geval blij dat D66 gewoon in de coalitie blijft. Het is echt te makkelijk als de PvdA nu voordeel trekt met verkiezingen als D66 uit de coalitie stapt.

Ik denk trouwens dat Nederland zich echt dringend moet afvragen hoeveel democratische landen, niet gekozen burgemeesters hebben en als dat en beetje duidelijk is dan zie je meteen de valse aard van de PvdA die slechts uit is om als oppositie te scoren.

Zoals Brinkhorst terecht opmerkte, we moeten Nederland niet uitleveren aan linkse populisten of rechtse populisten. :duim:



Wat een onnoemelijk stom gelul.

Geen grotere kans voor de kiezer om heel democratiesh zijn stem te laten gelden dan nieuwe verkiezingen, maar ja exit D66 nietwaar.

Als ons Borisje dan toch zo overtuigd was van zijn groot gelijk, waarom vreest hij die kiezer dan, niets dan lafheid.

Wat zullen van Aartsen en die Limburger wiens naam ik niet uit m'n bek kan krijgen lachen.

Uh collega's, ik kom jullie iets vragen. Wat Borisje?
Nou wij willen echte veranderingen weet je, power for the peapel weet je en kenniseconomie weet je, en zo niet gaan we weer een patijcongres organiseren, worden jullie vast heel zenuwachtig van.

Goed Borisje, maar komt even niet uit. Maar we doen het later wel hoor.

Wat denkt klein duimpje nog te kunnen eissen van die twee grote broers nu hij zich aan hun heeft over geleverd. Blijkbaar heeft hij teveel jongensboeken van Terlouw gelezen de loser, en is elke zin voor realeteit verloren.

Laat me niet lachen, alhoewel over twee jaar? Word echt geen zuur verhaal!

De groeten.