PDA

Bekijk Volledige Versie : Paus Johannes Paulus II overleden



barfly
02-04-05, 22:06
VATICAANSTAD Het Vaticaan heeft het overlijden bekendgemaakt van de paus.

Bron: http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/04/art000050060857.html

Moge hij in vrede rusten.

Couscousje
02-04-05, 22:09
Moge hij rusten in vrede.

Cc

The_Reporter
02-04-05, 22:10
Gecondoleerd.

papol
02-04-05, 22:12
Hij rust in vrede.

Kunnen we binnenkort weer schoorsteenkijken:
witte rook, er is een nieuwe paus gekozen


Gr.P

AARDIG
02-04-05, 22:37
Gecondoleerd

allard
02-04-05, 22:53
Habemus Papam?

Joesoef
02-04-05, 23:28
Rust zacht poopje.

picasso
02-04-05, 23:43
Misschien niet altijd de juiste visie in deze moderne tijden. Maar een groot mens met hart en inzet. Een man van liefde, compassie en dialoog. Een man met respect voor alle geloofsovertuigingen. Rust in vrede JPII. :tranen:

Juliette
03-04-05, 00:15
Blij dat die man eindelijk uit z'n lijden verlost is. Hij zag teveel af de laatste maanden.

Tomas
03-04-05, 00:56
Zal die op het laatst nog gedacht hebben aan nederland? In de zin van: Kijk nazi's hoe waardig ik het kan zonder hulp!

tr_imparator
03-04-05, 01:10
when hope is flowing out
with your tears
and your mind is filled
with worries and fears

pray to god
while your heart is crying
and he'll bring to life
what you thought was dying.

:huil: R.I.P. :huil:

Dutchguy
03-04-05, 01:20
Deze paus interesseerde me voor geen meter. Blij voor hem dat hij niet meer hoeft te lijden maar ik hoop vooral dat er nu een frisse wind gaat waaien in het muffige vaticaan.

Simon
03-04-05, 08:52
Geplaatst door Dutchguy
Blij voor hem dat hij niet meer hoeft te lijden maar ik hoop vooral dat er nu een frisse wind gaat waaien in het muffige vaticaan.

Nou dat is vrijwel onmogelijk gezien de wijze waarop de Paus gekozen wordt. Ik denk niet dat de volgende Paus - bijvoorbeeld - een zwarte vrouw zal zijn.

Op CNN werd de dood van de Paus misbruikt om fijntjes op te merken dat de Paus laat zien hoe je moet dood gaan ... (men bedoelde in tegenstelling tot die vrouw die 15 jaar in coma lag: Terri Schiavo).

Ron Haleber
03-04-05, 09:11
Geplaatst door Dutchguy
Deze paus interesseerde me voor geen meter. Blij voor hem dat hij niet meer hoeft te lijden maar ik hoop vooral dat er nu een frisse wind gaat waaien in het muffige vaticaan.

R.I.P.

Het was wél een goede nationalistische paus voor de Polen. Door vanuit zijn anti-communisme o.a. Solidariteit te financieren, maakte hij het de commies daar moeilijk.

Maar deze reactionnaire man koos vanuit hetzelfde anti-communisme tegen de uitgebuite armen in Latijns Amerika. Hij heeft de priesters en bisschoppen die tegen de kapitalisten streden, vernederd en uit hun kerken het bos in gejaagd. Hun ideeën en boeken laten verbieden en zich daar omringd met slaven van de rijken en van de USA.

Vrouwen heeft hij nooit enig recht in de kerk gegeven, acties van homo's werden verboden, etc.

Hij is medeplichtig aan de dood van honderdduizenden aids-babies in Afrika door het gebruik van condooms en abortus te verbieden en had dus voor het Strafhof in Den Haag moeten worden gedaagd...

Een moedig Pools nationalist ja, die heel goed de media wist te gebruiken en voor superstar wist te spelen, maar voor christenen niet iemand om trots op te zijn...



Ik denk dat de Sjeikh al-Azhar het er als paus zelfs beter van had afgebracht...

Marsipulami
03-04-05, 13:17
Deze paus was een man van dialoog vrede en verzoening. Heel erg betrokken bij de noden overal op de wereld. Met een erg moderne visie op de toekomst zocht hij toenadering en verzoening met de andere grote geloofsfamilies op de planeet. Hij heeft de wereldpolitiek indringend beinvloed in positieve zin. Hij vroeg vergeving om de fouten die de katholieke kerk in de loop van de geschiedenis had gemaakt. Niets dan respect voor deze man, die joodse vrienden had die omkwamen bij de holocaust. Die de ontmenselijking van communistische systemen aan den lijve had meegemaakt. Die in zijn veroordeling van de oorlog in Irak meer moed toonde dan alle linkse politieke leiders bij elkaar. enz. Dat hij moge rusten in vrede.

mark61
03-04-05, 13:24
Geplaatst door Marsipulami
Deze paus was een man van dialoog vrede en verzoening. Heel erg betrokken bij de noden overal op de wereld.

Nee, dat was hij niet. Zag gisteren een schokkende docu op Canvas over zijn uitroeiing van de bevrijdingstheologie in L-Amerika, deportatie van de betrokkenen, sluiting van instellingen en aanstelling van aartsconservatieven die, heel ouderwets, gemene zaak maken met de powers that be. Twas nog erger dan ik dacht. Afijn, zie Ron hierboven.

Hoorde net dat er eigenlijk geen goede theologische gronden zijn om vrouwen uit te sluiten van functies in de kerk. Dat er bovendien getrouwde priesters worden toegestaan als ze al getrouwd waren voor ze priester werden. Dat in feite de enige reden dat vrouwen worden geweerd is dat alle apostelen toevallig mannen waren. Over achterlijke godsdiensten gesproken.

Ron Haleber
03-04-05, 13:24
Geplaatst door Marsipulami
Deze paus was een man van dialoog vrede en verzoening. Heel erg betrokken bij de noden overal op de wereld. Met een erg moderne visie op de toekomst zocht hij toenadering en verzoening met de andere grote geloofsfamilies op de planeet. Hij heeft de wereldpolitiek indringend beinvloed in positieve zin. Hij vroeg vergeving om de fouten die de katholieke kerk in de loop van de geschiedenis had gemaakt. Niets dan respect voor deze man, die joodse vrienden had die omkwamen bij de holocaust. Die de ontmenselijking van communistische systemen aan den lijve had meegemaakt. Die in zijn veroordeling van de oorlog in Irak meer moed toonde dan alle linkse politieke leiders bij elkaar. enz. Dat hij moge rusten in vrede.

Alzo sprak de Belg, kardinaal Daneels staande voor de kist van Zijne Heiligheid...

mark61
03-04-05, 13:25
Verder moet me van het hart dat die taferelen net zo hysterisch en onzinnig zijn als bij de dood van Lady Di. Hoe kan je in godsnaam in snikken uitbarsten bij de dood van een of andere oude man die je totaal niet kent?

Dutchguy
03-04-05, 14:02
Geplaatst door mark61
Verder moet me van het hart dat die taferelen net zo hysterisch en onzinnig zijn als bij de dood van Lady Di. Hoe kan je in godsnaam in snikken uitbarsten bij de dood van een of andere oude man die je totaal niet kent?

Snap ik ook niet. Wil ik ook niet snappen.

Simon
03-04-05, 14:58
Geplaatst door mark61
Verder moet me van het hart dat die taferelen net zo hysterisch en onzinnig zijn als bij de dood van Lady Di. Hoe kan je in godsnaam in snikken uitbarsten bij de dood van een of andere oude man die je totaal niet kent?

Dat zei de commentator bij NOVA heel treffend: er is maar één Paus en volgens de gelovigen is hij plaatsvervanger van Jezus op aarde. Vandaar dat al die katholieken over een ontmoeting met de Paus praten alsof ze God zelf ontmoet hebben. Ik vind het ook een beetje belachelijk maar het is wel oprecht van die mensen, dat moet je ook erkennen.

mark61
03-04-05, 15:28
Geplaatst door Simon
Dat zei de commentator bij NOVA heel treffend: er is maar één Paus en volgens de gelovigen is hij plaatsvervanger van Jezus op aarde. Vandaar dat al die katholieken over een ontmoeting met de Paus praten alsof ze God zelf ontmoet hebben. Ik vind het ook een beetje belachelijk maar het is wel oprecht van die mensen, dat moet je ook erkennen.

Nee hoor, er zijn tig pausen geweest. Simpele mensen van vlees en bloed zoals jij en ik. Ik kan niet zo goed tegen persoonsverheerlijking in het algemeen. Paus worden betekent niet dat je beter bent dan de rest van de mensen. God kan niet doodgaan, dus hoef je ook niet te huilen dat een emanatie van Hem :confused: opgeheven is.

Ik weet niet. Die 'oprechtheid' van emoties tegenwoordig neigt voor mij al gauw naar het hysterische. Zeker van die oppervlakkige Amerikaanse mutsen die ik geïnterviewd zag. Ik verdenk Amerikanen ervan niet eens te weten wat echte emotie is.

Dutchguy
03-04-05, 15:50
Geplaatst door Simon
Dat zei de commentator bij NOVA heel treffend: er is maar één Paus en volgens de gelovigen is hij plaatsvervanger van Jezus op aarde. Vandaar dat al die katholieken over een ontmoeting met de Paus praten alsof ze God zelf ontmoet hebben. Ik vind het ook een beetje belachelijk maar het is wel oprecht van die mensen, dat moet je ook erkennen.

Het is misschien wel oprecht maar in oprechtheid doen mensen soms ook de meest vreselijke dingen. Dat zegt me dus niet zoveel.

Dutchguy
03-04-05, 15:51
Geplaatst door mark61
Ik verdenk Amerikanen ervan niet eens te weten wat echte emotie is.

Is it in the K-mart catalogue? :rolleyes:

mark61
03-04-05, 15:57
Geplaatst door Dutchguy
Is it in the K-mart catalogue? :rolleyes:

Too expensive for you sonny. Alleen bij Macy's en Cartier.

Marsipulami
03-04-05, 15:58
Geplaatst door mark61
Nee, dat was hij niet. Zag gisteren een schokkende docu op Canvas over zijn uitroeiing van de bevrijdingstheologie in L-Amerika,

Vanuit zijn ervaring met het communisme was de paus inderdaad niet zo gelukkig met de bevrijdingstheologie. Maar feit is dat de maatschappelijke polarisatie, de burgeroorlogen die Latijns Amerika in de jaren zeventig tachtig negentig teisterden beëindigd zijn. Deze paus zag liever geen priesters met een machinegeweer.



Hoorde net dat er eigenlijk geen goede theologische gronden zijn om vrouwen uit te sluiten van functies in de kerk.

Daarover kan je discussiëren. In het christendom zijn man en vrouw gelijkwaardig aan elkaar, maar hebben ze een verschillende levensopdracht. Er zijn tal van vrouwen die een toonaangevende rol speelden in de katholieke kerk tijdens zijn pontificaat. Van Dorothee Sölle (bevrijdingstheologe) tot Mother Theresa. Het aantal vrouwen dat de paus heeft heilig verklaard is ook niet min.


Dat er bovendien getrouwde priesters worden toegestaan als ze al getrouwd waren voor ze priester werden.

Dat is geen uitvinding van deze paus. Dat is al zo vanaf het concilie van Trente. Het geldt echter niet voor alle gehuwde mannen, enkel voor dominee's die zich bekeren tot het katholicisme, die mogen hun herderlijke functie verder uitoefenen.

Dutchguy
03-04-05, 15:59
Geplaatst door mark61
Too expensive for you sonny. Alleen bij Macy's en Cartier.

Damn, really wanted to get me a piece of this 'emoton' thingie.

mark61
03-04-05, 16:01
Geplaatst door Dutchguy
Damn, really wanted to get me a piece of this 'emoton' thingie.

For people like us it'll always stay beyond reach, on the other side of yr tv-screen. Learn to live with it.

Dutchguy
03-04-05, 16:07
Geplaatst door mark61
For people like us it'll always stay beyond reach, on the other side of yr tv-screen. Learn to live with it.

Double darn.

AchmezZ
03-04-05, 16:10
He allemaal,

lekker luchtig onderwerp voor een eerste post ;)

hoe dan ook, rust zacht meneer de Paus...

Ik ben zelf niet echt gelovig, maar had toch wel een beetje een zwak voor deze meneer. Een erg vriendelijke man, met, geloof het of niet, een goed gevoel voor humor. Hij had niet altijd (lees:bijna nooit) het gelijk aan zijn kant, maar heeft oprecht geprobeerd zijn kerk zo goed mogelijk te dienen.

wat betreft het commentaar van anderen:

@ Dutchguy: een frisse wind? dat geldt voor alle religies

@Simon: er is wel een zwarte kardinaal in de race, een Nigeriaan, schijnt erg populair te zijn bij een aantal Europese kardinalen!

@Ron Haleber: hij schijnt veel spijt te hebben gehad van dat gedoe in ZuidAm... maar ja wat kopen wij voor spijt he?

@Marsipulami: heeft ie dan helemaal geen minpunten??? :?

@Mark: mensen kennen zo'n man juist wel. Veel katholieken zijn met deze man opgegroeid, en hij heeft talloze brieven en berichten uit laten gaan. Ik vind het ook wat vreemd dat ze zich zo druk maken, maar als je je in zo'n brief herkent heb je echt het gevoel naast hem te staan. dat had ik vroeger ook met de heilige Quran & de Profeet (vzmh), dus ik begrijp dat wel.

@wat betreft vrouwen: die worden in alle religies achtergesteld
@wat betreft condooms: heb me wel eens laten vertellen dat de Paus niet zozeer tegen condooms is, maar tegen seks buiten het huwelijk om. Die AIDS-baby's zouden er ook niet zijn als men er in Afrika een wat andere seksuele moraal op na zou houden. Maar dat is natuurlijk geen argument om de paus vrij te pleiten. Zelf heb ik in ZuidAfr overigens nonnen condooms uit zien delen! soort burgerlijke ongehoorzaamheid ;) zij zeiden dat men dit in Rome wist, maar niet ingreep! het is Rome er gewoon een beetje om te doen de facade op te houden.... echt maf toen ik dat zag!
@ wat betreft homo's: tja die worden in alle culturen gediscrimineerd.... mar ik heb nog nooit een paus horen roepen dat al die homo's van een flat moeten worden afgegooid ofzo he?

ps. hoe krijg ik zo'n lachen plaatje naast mijn naam??

Dutchguy
03-04-05, 16:14
Geplaatst door AchmezZ


@ Dutchguy: een frisse wind? dat geldt voor alle religies



ps. hoe krijg ik zo'n lachen plaatje naast mijn naam??

Hee welkom! Wat betreft je opmerking over 'een frisse wind'. Ben het met je eens.

Bedoel je met zo'n plaatje een avatar? Moet je even in je profiel kijken, daar staat ook een optie om een plaatje van je computer als avatar te uploaden maar hij mag niet te groot zijn.

Marsipulami
03-04-05, 16:30
Geplaatst door AchmezZ


@Marsipulami: heeft ie dan helemaal geen minpunten??? :?

Op macro-etisch vlak is de positieve rol die deze paus heeft gespeeld nauwelijks te overschatten. Ik bedoel zijn inzet voor de vrede, sociale rechtvaardigheid, dialoog en toenadering met andersgelovigen.

Minpunt: Op micro-etisch vlak (de private moraal) had hij wat meer genuanceerd kunnen zijn. Ik bedoel dan anti-conceptie, fertiliteitsproblematiek, homoseksualiteit, enz. Maar ik zeg dus niet dat hij ongelijk had. Wel dat wat meer aandacht mocht besteed aan een hierarchische ethiek en wat meer de klemtoon op de rol van het persoonlijk geweten als laatste instantie.

Minpunt: Op ritueel/liturgisch vlak had hij van mij nog een pak conservatiever mogen zijn. Wat dat betreft vind ik dat de Rooms Katholieken veel kunnen leren van de orthodoxe christenen en de moslims.

mark61
03-04-05, 16:31
Geplaatst door AchmezZ
He allemaal,

lekker luchtig onderwerp voor een eerste post ;)

Welkom! Geen onderwerp zo doorluchtig of we maken er wel gehakt van.

~Panthera~
03-04-05, 16:34
Nou nou, het zal me wel een frisse wind worden: de een is 74 en de andere kandidaat 71. :moe:
Lekker fris ? oudbakken dus.

mark61
03-04-05, 16:36
Geplaatst door ~Panthera~
Nou nou, het zal me wel een frisse wind worden: de een is 74 en de andere kandidaat 71. :moe:
Lekker fris ? oudbakken dus.

Dat was speciaal bedoeld om te voorkomen dat je 50 jaar achterelkaar dezelfde vrouwvijandige reactionariteit krijgt.

Niet dat het veel uitmaakt. :moe:

~Panthera~
03-04-05, 16:37
Geplaatst door mark61
Dat was speciaal bedoeld om te voorkomen dat je 50 jaar achterelkaar dezelfde vrouwvijandige reactionariteit krijgt.

Niet dat het veel uitmaakt. :moe:


Maakt inderdaad geen ruk uit. :moe:
Conservatieve kolerebende.

mark61
03-04-05, 16:40
Geplaatst door ~Panthera~
Maakt inderdaad geen ruk uit. :moe:
Conservatieve kolerebende.

Ik dacht dat oud-katholieken nog achterlijker waren, maar ik zat dus net in Buitenhof naar een getrouwde priesteres te kijken. Duits, dat wel.

~Panthera~
03-04-05, 16:42
Geplaatst door mark61
Ik dacht dat oud-katholieken nog achterlijker waren, maar ik zat dus net in Buitenhof naar een getrouwde priesteres te kijken. Duits, dat wel.

Van oud-katholieken weet ik niets, bovendien zat ik op Shithole. :hihi:
Maar zo te horen zijn ze dus stukken vooruitstrevender. :D
My...my....

Julien
03-04-05, 16:44
Geplaatst door mark61
Nee hoor, er zijn tig pausen geweest. Simpele mensen van vlees en bloed zoals jij en ik. Ik kan niet zo goed tegen persoonsverheerlijking in het algemeen. Paus worden betekent niet dat je beter bent dan de rest van de mensen. God kan niet doodgaan, dus hoef je ook niet te huilen dat een emanatie van Hem :confused: opgeheven is.

Ik weet niet. Die 'oprechtheid' van emoties tegenwoordig neigt voor mij al gauw naar het hysterische. Zeker van die oppervlakkige Amerikaanse mutsen die ik geïnterviewd zag. Ik verdenk Amerikanen ervan niet eens te weten wat echte emotie is.

:moe: typische hollandse reactie aaghh

mark61
03-04-05, 16:44
Geplaatst door ~Panthera~
Van oud-katholieken weet ik niets, bovendien zat ik op Shithole. :hihi:
Maar zo te horen zijn ze dus stukken vooruitstrevender. :D
My...my....

ja ja.

En zuster Maria, ziet gij al iets komen uit den orthodoxen?

Dutchguy
03-04-05, 16:46
Geplaatst door Julien
:moe: typische hollandse reactie aaghh

Dat heet nou Hollandse nuchterheid.

~Panthera~
03-04-05, 16:46
Geplaatst door mark61
ja ja.

En zuster Maria, ziet gij al iets komen uit den orthodoxen?


Jij bent gewoon jaloers. :ego:

Tja, allemaal Easy Jets, k neem aan dat Ton toch wel in iets beters zit ? :haha:

Julien
03-04-05, 16:46
Ik ben zwaar verdrietig dat deze Paus, die binnenkort Heilig zal worden verklaard, er niet meer is. Zo'n charismatische, vredelievend iemand komt niet vaak voor. Zoals veel wereldleiders hebben gezegd, hebben we gisteren 1 van de weinige overgebleven échte wereldleiders verloren.

Maar ik ben blij voor Johannes Paulus dat hij op dit moment aan de troon staat bij Maria en God!

mark61
03-04-05, 16:49
Geplaatst door ~Panthera~
Jij bent gewoon jaloers. :ego:

Tja, allemaal Easy Jets, k neem aan dat Ton toch wel in iets beters zit ? :haha:

http://195.167.49.234/images/oalogoservices1.jpg

~Panthera~
03-04-05, 16:50
Geplaatst door mark61
http://195.167.49.234/images/oalogoservices1.jpg

:haha: Thats better ! :duim:

mark61
03-04-05, 16:52
Geplaatst door Julien
Ik ben zwaar verdrietig dat deze Paus, die binnenkort Heilig zal worden verklaard, er niet meer is. Zo'n charismatische, vredelievend iemand komt niet vaak voor. Zoals veel wereldleiders hebben gezegd, hebben we gisteren 1 van de weinige overgebleven échte wereldleiders verloren.

Maar ik ben blij voor Johannes Paulus dat hij op dit moment aan de troon staat bij Maria en God!

Misschien dat jij in je leven maar 1 paus hebt gekend, maar ik verzeker je, de een is niet van de ander te onderscheiden en er is vooralsnog unlimited supply.

Jammer dat ie Amerika niet even uit Irak en Afghanistan kon leiden, de gevangenen uit Guantanamo Bay en de Israëli's uit de bezette gebieden. Alsmede Berlusconi naar zijn cel.

Dus wat hij nou eigenlijk leidde is mij een raadsel. Ja, de strijd voor uitbreiding van AIDS en onderdrukking van vrouwen.

Excusez moi mon cher.

Ron Haleber
03-04-05, 16:55
Geplaatst door mark61
Ik dacht dat oud-katholieken nog achterlijker waren, maar ik zat dus net in Buitenhof naar een getrouwde priesteres te kijken. Duits, dat wel.

Mark - zag haar ook- dat bewijst maar dat we er met priesteressen of pausinnen ook niks mee opschieten!

Ik heb het natuurlijk niet over Godin Freya - maar godinnen, dat is een klasse apart... :rolleyes:

mark61
03-04-05, 17:01
Geplaatst door Ron Haleber
Mark - zag haar ook- dat bewijst maar dat we er met priesteressen of pausinnen ook niks mee opschieten!

Neuh, ik zie de VS met Condo aan de macht er ook niet beter op worden. Vrouw, moslim, zwart en homofiel zijn garandeert helemaal niks. Apart is het wel.


Ik heb het natuurlijk niet over Godin Freya - maar godinnen, dat is een klasse apart... :rolleyes:

Godinnen zijn lekker.

Julien
03-04-05, 17:09
Geplaatst door mark61
Misschien dat jij in je leven maar 1 paus hebt gekend, maar ik verzeker je, de een is niet van de ander te onderscheiden en er is vooralsnog unlimited supply.

Jammer dat ie Amerika niet even uit Irak en Afghanistan kon leiden, de gevangenen uit Guantanamo Bay en de Israëli's uit de bezette gebieden. Alsmede Berlusconi naar zijn cel.

Dus wat hij nou eigenlijk leidde is mij een raadsel. Ja, de strijd voor uitbreiding van AIDS en onderdrukking van vrouwen.

Excusez moi mon cher.

ik heb idd maar 1 paus gekend, maar ik heb wel beelden gezien van eerdere pausen..en dan vind ik GiovanniPaolo toch veeeeel charismatischer en vredelievender.

hij was ontzettend populair onde jongeren, hij wist de media goed te gebruiken. het was een MODERNE Paus! Inderdaad had hij ook conservatieve ideeën over sex, maar dat is zijn goed recht!!

Deze paus was een schakel in de hereniging van O-Europa met het westen, en de val van het Communisme. Hij heeft veel invloed gehad bij oorlogen en zijn mening in de conflicten in Israel, Irak is van zeer groot belang geweest.

Dat dit allemaal niet voor Nederland geldt, is jammer voor dit kikkerlandje. Deze afvallige kerkprovincie moet niet denken dat ze het beter weten. Wel klagen over de verloedering van de maatschappij en dat er geen normen en waarden besef meer is. Maar wel vasthouden aan moreel verval zoals euthenasie, homohuwelijk..

~Panthera~
03-04-05, 17:14
Geplaatst door Julien
ik heb idd maar 1 paus gekend, maar ik heb wel beelden gezien van eerdere pausen..en dan vind ik GiovanniPaolo toch veeeeel charismatischer en vredelievender.

hij was ontzettend populair onde jongeren, hij wist de media goed te gebruiken. het was een MODERNE Paus! Inderdaad had hij ook conservatieve ideeën over sex, maar dat is zijn goed recht!!

Deze paus was een schakel in de hereniging van O-Europa met het westen, en de val van het Communisme. Hij heeft veel invloed gehad bij oorlogen en zijn mening in de conflicten in Israel, Irak is van zeer groot belang geweest.

Dat dit allemaal niet voor Nederland geldt, is jammer voor dit kikkerlandje. Deze afvallige kerkprovincie moet niet denken dat ze het beter weten. Wel klagen over de verloedering van de maatschappij en dat er geen normen en waarden besef meer is. Maar wel vasthouden aan moreel verval zoals euthenasie, homohuwelijk..


Dat zie jij als moreel verval ?
Tja, geen wonder dat je deze popi jopi zo goed vond. :moe:

Simon
03-04-05, 17:14
Geplaatst door Dutchguy
Het is misschien wel oprecht maar in oprechtheid doen mensen soms ook de meest vreselijke dingen. Dat zegt me dus niet zoveel.

Ja dat klopt. Ik wil ook geen reclame maken voor de RK Kerk maar het tegendeel ook niet. Alle katholieken hebben ook weer een eigen beeld van hun geloof. Voor veel nederlandse katholieken is de paus ook iemand die ze vanuit zijn functie respecteren maar meer ook niet.
Ik moest wel lachen toen ik Ruud Lubbers gisteren op TV de Paus hoorde citeren toen hij zei bij zijn bezoek aan nederland veel vrouwen ontmoet te hebben "die menen verstand te hebben van theologie". Dat klonk nogal cynisch.

Simon
03-04-05, 17:23
Geplaatst door Marsipulami
In het christendom zijn man en vrouw gelijkwaardig aan elkaar, maar hebben ze een verschillende levensopdracht.

Nou dat soort bullshit heb ik vaker gehoord als excuus voor de vrouwvreemdheid van de kerk. Maar veel vrouwelijke priesters zie ik toch echt nog niet.

Maar gisteren hoorde ik wel een interessante discussie op de radio. Daarin stelde men dat noord-europeanen de Paus zeer letterlijk nemen en ook vinden dat de leer van de kerk en het gedrag van gelovigen op elkaar aan moeten sluiten. Zuid-europese gelovigen vinden dat de Paus de eeuwenoude leer moet verkondigen maar dat je als gelovige een eigen verantwoordelijkheid hebt hoe je daarmee omgaat. Daar is men zeer vrij in. Daarom zouden zuid-europese gelovigen nu liever weer een italiaanse paus willen. De paus die nu is overleden was meer van het noord-europese model.

mark61
03-04-05, 17:27
Geplaatst door Julien
hij was ontzettend populair onde jongeren, hij wist de media goed te gebruiken. het was een MODERNE Paus! Inderdaad had hij ook conservatieve ideeën over sex, maar dat is zijn goed recht!!

:moe: In SA weten ze de media ook goed te gebruiken. Vriendelijke oude man die als dictator Latijns-Amerika zuivert, de aidsbestrijding in de wielen rijdt en nog zo wat.


Hij heeft veel invloed gehad bij oorlogen en zijn mening in de conflicten in Israel, Irak is van zeer groot belang geweest.

Vertel s?

Euthanasie is hogere moraal. Een moraal zo hoog als hij op de wereld nog niet heeft bestaan.

AchmezZ
03-04-05, 17:48
Wow, dat gaat rap hier...wordt een beetje moeilijk om hier op alles te gaan reageren... laat ik het iets algemener houden...

1 Ik geloof wel dat Amerikanen oprecht emotie tonen, ik vind het ergens wel mooi. Maar ik ben wel van mening dat ze het nogal eens bij het verkeerde eind hebben wat ethiek betreft. Maar daar hebben meer mensen last van

2 wat betreft het MO heeft deze paus wat mij betreft zeker een pluim verdeind! Hij heeft leiders van praktisch alle religieuze stromingen naast elkaar gekregen in Assissi. (volgens mij een s teveel ergens, wie verbetert het even?) Vondh et zeer indrukwekkend hoe joden en moslims daar naast elkaar zaten te bidden. Dankzij deze paus! Tevens heeft hij altijd al zijn diplomatiek vermogen aangewend om de dialoog op gang te houden in het MO. Ook heeft hij onmiskenbaar de oorlog in Irak veroordeeld, en roept hij na terreuraanslagen altijd de mensen op om de kalmte te bewaren. Toch heel anders dan een Abu Jahjah die de slachtoffers van 9/11 collateral damage noemde. Kortom,de paus had zijn fouten, maar het MO heeft een van zijn kampioenen verloren!

3 wat betreft vrouwen: ze kunnen al pastoraal werker woren (oid) en zo de facto kerken leiden. Daarbij worden vrouwen a la moeder Theresa op handen gedragen. Kardinaal SImonis heeft ook eens gezegd dat vrouwen geestelijk sterker zijn dan mannen... volgens mij komt het in de katholieke kerk wel goed met vrouwen

AchmezZ
03-04-05, 18:04
@ Panthera: Deze paus was nog geen 60 toen hij Paus werd! das echt jong voor een religieus leider! en misschien wordt de volgende wel net zo jong, er zijn iets van 120 kardinalen, die het in theorie allemaal kunnen worden. die opvolgers (er worden er overigens veel meer genoemd dan 2), dat is allemaal speculatie van de media. Deze paus was destijds ook echt een outsider.

wat betreft sex, hoorde gister dat deze paus toen ie nog gewoon priester was een proefschrift heeft afgeleverd over ht feit dat sexuele driften juist belangrijk zijn in een goed gelovig leven. Je moet ze echter niet onderdrukken of de vrije loop laten, maar ze canaliseren. Ik denk dat je vanuit die optiek het condoomprobleem moet zien: de paus is gewoon tegen het buitensporig sexueel leven van veel Afrikanen... ik ben zelf in ZuidAfr geweest, en heb daar ook echt bizarre dingen gezien. Sommige mannen lopen gewoon echt op vrouwen af om ze te vragen even mee te lopen naar een steegje ofzo... 2/3 van de ZuidAfr vrouwen wordt trouwens ontmaagd dmv verkrachting :?
Volgens mij is er gewoon sprake van miscommunicatie tussen de media en het vaticaan: de paus wil de sexuele moraal hervormen en ziet condooms als aansporing hiervan, de media leeft meer met de 'vrijheid blijheid'-gedachte, en ziet een demonische paus die liever heeft dat afrikanen aids krijgen dan condooms gebruiken, dat geloof ik niet zo....

AchmezZ
03-04-05, 18:13
Oh en wat betreft homoseksualiteit: ik vind persoonlijk dat homoseksuelen de discussie ook verkeerd aangaan. Ik snap heel goed dat religieuzen van alle geloven problemen hebben met homo's, omdat het zo vaak gepaard gaat met allerlei uiterlijk vertoon. Ik kan echt goed begrijpen dat het voor moslims moeilijk te verkroppen valt als op een of andere partyboat een rellerig feest wordt gehouden met veel drank; of christenen met een gayparade in Rome.

Homosexuelen moeten denk ik, onderscheid leren maken tussen de acceptatie van liefde tussen 2 mannen (of vrouwen) & het accepteren van sexuele escapades. Als je gewoon zedelijk leeft wordt je volgens mij best geaccepteert in moskeeen en kerken.

... nu ik dit zo nog eens lees klinkt dit best rechts :?
wil iemand zo vriendelijk zijn om even al mijn argumenten onderuit te halen en mijn kijk op homoseksualiteit & religie grondig te veranderen ;)

Julien
03-04-05, 18:18
Achmezz de Paus verdient zeker een pluim wat betreft zijn werk in het Midden-Oosten! Hij heeft er o.a. voor gezorgd dat de relatie tussen het Vaticaan en de Islam erg is verbeterd. Ik hoorde net op TV5 dat het overlijden van de Paus ook veel moslims heeft geschrokt. In Egypte zijn zelfs 3 dagen van rouw aangekondigd!

Julien
03-04-05, 18:35
http://images.fok.nl/upload/050403_519_Opgebaarde_Paus.jpg

tr_imparator
03-04-05, 19:13
Geplaatst door AchmezZ
Oh en wat betreft homoseksualiteit: ik vind persoonlijk dat homoseksuelen de discussie ook verkeerd aangaan. Ik snap heel goed dat religieuzen van alle geloven problemen hebben met homo's, omdat het zo vaak gepaard gaat met allerlei uiterlijk vertoon. Ik kan echt goed begrijpen dat het voor moslims moeilijk te verkroppen valt als op een of andere partyboat een rellerig feest wordt gehouden met veel drank; of christenen met een gayparade in Rome.

Homosexuelen moeten denk ik, onderscheid leren maken tussen de acceptatie van liefde tussen 2 mannen (of vrouwen) & het accepteren van sexuele escapades. Als je gewoon zedelijk leeft wordt je volgens mij best geaccepteert in moskeeen en kerken.




homo's worden inderdaad geaccepteerd in een moskee, wel met een hoop gezeik over hoe je je leven moet veranderen ofzo? meer kunnen ze ook niet doen. Ik denk ook dat homo's niet zo zeer worden gepest omdat ze homo's zijn, maar omdat ze er zo vreemd uitzien. raar gezicht vind je niet?

Dutchguy
03-04-05, 19:41
Geplaatst door AchmezZ
Oh en wat betreft homoseksualiteit: ik vind persoonlijk dat homoseksuelen de discussie ook verkeerd aangaan. Ik snap heel goed dat religieuzen van alle geloven problemen hebben met homo's, omdat het zo vaak gepaard gaat met allerlei uiterlijk vertoon. Ik kan echt goed begrijpen dat het voor moslims moeilijk te verkroppen valt als op een of andere partyboat een rellerig feest wordt gehouden met veel drank; of christenen met een gayparade in Rome.

Homosexuelen moeten denk ik, onderscheid leren maken tussen de acceptatie van liefde tussen 2 mannen (of vrouwen) & het accepteren van sexuele escapades. Als je gewoon zedelijk leeft wordt je volgens mij best geaccepteert in moskeeen en kerken.

... nu ik dit zo nog eens lees klinkt dit best rechts :?
wil iemand zo vriendelijk zijn om even al mijn argumenten onderuit te halen en mijn kijk op homoseksualiteit & religie grondig te veranderen ;)

Als dat uiterlijk vertoon beperkt is tot 1x per jaar een vrolijk boottochtje door de Amsterdamse grachten waar hebben we het dan over? Dat daar zo moeilijk over gedaan wordt geeft juist aan dat men homosexualiteit helemaal het liefst uit het straatbeeld heeft, dan hoeft men er zich helemaal niet meer aan te ergeren. Juist die gedachte die moraal zorgt er voor dat homo's er 1 dag in het jaar plat gezegd schijt aan hebben en doen wat ze zelf willen en natuurlijk gaat het dan wel eens te ver, so what? Levensruimte, daar hebben we het hier over en de kerk stopt het liefs alle homosexuelen tussen de spouwmuur, in ieder geval uit het zicht. Dan moet je niet raar opkijken als daar tegenreacties op komen.

~Panthera~
03-04-05, 20:21
Geplaatst door AchmezZ
Oh en wat betreft homoseksualiteit: ik vind persoonlijk dat homoseksuelen de discussie ook verkeerd aangaan. Ik snap heel goed dat religieuzen van alle geloven problemen hebben met homo's, omdat het zo vaak gepaard gaat met allerlei uiterlijk vertoon. Ik kan echt goed begrijpen dat het voor moslims moeilijk te verkroppen valt als op een of andere partyboat een rellerig feest wordt gehouden met veel drank; of christenen met een gayparade in Rome.

Homosexuelen moeten denk ik, onderscheid leren maken tussen de acceptatie van liefde tussen 2 mannen (of vrouwen) & het accepteren van sexuele escapades. Als je gewoon zedelijk leeft wordt je volgens mij best geaccepteert in moskeeen en kerken.

... nu ik dit zo nog eens lees klinkt dit best rechts :?
wil iemand zo vriendelijk zijn om even al mijn argumenten onderuit te halen en mijn kijk op homoseksualiteit & religie grondig te veranderen ;)


Wat is volgens jou "uiterlijk vertoon" ? Die ene dag per jaar ?
Nou, dan zou je nog wel honderden dingen op kunnen noemen.
Ik vind bv carnaval ook een walgelijk uiterlijk vertoon, maar van mij mogen ze.
Bovendien denk ik, dat de meeste mensen een homo niet aan hun uiterlijk zouden herkennen, al struikelden ze erover.

~Panthera~
03-04-05, 20:22
Geplaatst door tr_imparator
homo's worden inderdaad geaccepteerd in een moskee, wel met een hoop gezeik

:hihi:

mark61
03-04-05, 20:24
Ik heb moeite met het uiterlijk vertoon van godsdienstigen. Kunnen die dat ook niet beperken tot ééns per jaar een uit de hand gelopen boottochtje? Soort zie ginds komt de stoomboot en carnaval ineen.

~Panthera~
03-04-05, 20:27
Geplaatst door mark61
Ik heb moeite met het uiterlijk vertoon van godsdienstigen. Kunnen die dat ook niet beperken tot ééns per jaar een uit de hand gelopen boottochtje? Soort zie ginds komt de stoomboot en carnaval ineen.

Doe mij een lol, twee van die dagen trek ik niet meer. :moe:

:haha:

Juliette
03-04-05, 21:31
Geplaatst door Ron Haleber
R.I.P.

Het was wél een goede nationalistische paus voor de Polen. Door vanuit zijn anti-communisme o.a. Solidariteit te financieren, maakte hij het de commies daar moeilijk.

Maar deze reactionnaire man koos vanuit hetzelfde anti-communisme tegen de uitgebuite armen in Latijns Amerika. Hij heeft de priesters en bisschoppen die tegen de kapitalisten streden, vernederd en uit hun kerken het bos in gejaagd. Hun ideeën en boeken laten verbieden en zich daar omringd met slaven van de rijken en van de USA.

Vrouwen heeft hij nooit enig recht in de kerk gegeven, acties van homo's werden verboden, etc.

Hij is medeplichtig aan de dood van honderdduizenden aids-babies in Afrika door het gebruik van condooms en abortus te verbieden en had dus voor het Strafhof in Den Haag moeten worden gedaagd...

Een moedig Pools nationalist ja, die heel goed de media wist te gebruiken en voor superstar wist te spelen, maar voor christenen niet iemand om trots op te zijn...



Ik denk dat de Sjeikh al-Azhar het er als paus zelfs beter van had afgebracht...

Nou moe Ron. :confused: Ik ben het met je eens. Wie had dat ooit gedacht. :duim:

Juliette
03-04-05, 21:37
Geplaatst door Marsipulami
Vanuit zijn ervaring met het communisme was de paus inderdaad niet zo gelukkig met de bevrijdingstheologie. Maar feit is dat de maatschappelijke polarisatie, de burgeroorlogen die Latijns Amerika in de jaren zeventig tachtig negentig teisterden beëindigd zijn. Deze paus zag liever geen priesters met een machinegeweer.

Arm onderdrukt en proper sterven was dan weer weel een ok - optie in zijn ogen.

Priesters die de kont van de VS en de lokale machthebbers likten waren hem liever? Wat deze JP in L -AM presteerde is op het randje af misdadig. (en dan ben ik nog beleefd).

Tomas
03-04-05, 21:39
Tweespalt in het belgische kamp.

De verdeel en heersch tactiek van de noordelijken doet weer zijn werk. :cool:

Marsipulami
03-04-05, 21:42
Geplaatst door Tomas
Tweespalt in het belgische kamp.

De verdeel en heersch tactiek van de noordelijken doet weer zijn werk. :cool:


Ik vind het maar goed dat de paus zich niet wou inlaten met al dat links, langharig, werkschuw tuig.

Juliette
03-04-05, 21:42
Geplaatst door Tomas
Tweespalt in het belgische kamp.

De verdeel en heersch tactiek van de noordelijken doet weer zijn werk. :cool:

:student: Ons land bestaat dankzij tweespalt Tomas!

Als we het ooit ergens over eens zouden zijn, dan komen er pas problemen. :cool:

Tomas
03-04-05, 21:44
Shit ik heb 't weer 's verraden.

Juliette
03-04-05, 21:45
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind het maar goed dat de paus zich niet wou inlaten met al dat links, langharig, werkschuw tuig.

Over een dooddoener van hier tot ginder gesproken. Je klinkt als een VLD'er, of erger, als een tsjeef. Die gebruiken dit soort non - argumenten ook te pas en (vooral) te onpas.

tr_imparator
03-04-05, 21:47
Geplaatst door mark61
Ik heb moeite met het uiterlijk vertoon van godsdienstigen. Kunnen die dat ook niet beperken tot ééns per jaar een uit de hand gelopen boottochtje? Soort zie ginds komt de stoomboot en carnaval ineen.

jij hebt ook moeite met alles, ook toevallig potentieproblemen? je bent het nooooit eens met iemand, je zit er altijd tussenin ergens..zweverig vind je niet?

:argwaan:

tr_imparator
03-04-05, 21:49
Geplaatst door Tomas
Shit ik heb 't weer 's verraden.

jij weer he, :neeschuddend: :gniffel:

Tomas
03-04-05, 21:51
Geplaatst door tr_imparator
jij weer he, :neeschuddend: :gniffel:

Sorry. Maar mischien vergeten ze 't zo weer. 't zijn wel belgen perslot.

Juliette
03-04-05, 21:56
Geplaatst door Tomas
Sorry. Maar mischien vergeten ze 't zo weer. 't zijn wel belgen perslot.

Ik vergeet niks. Zeker niet dit schofterig beledigen van het vaderland door "den ollander". :kwaad:

(tenzij voor n biertje ofzo natuurlijk ) :)

Tomas
03-04-05, 22:00
Geplaatst door Juliette
(tenzij voor n biertje ofzo natuurlijk ) :)

Your place or mine?

(Alles voor 't vaderland.)

tr_imparator
03-04-05, 22:06
Geplaatst door Tomas
Your place or mine?

(Alles voor 't vaderland.)

per post :hihi:

ze haalt het wel op bij de postkantoor ofzo

toch juliette?

Juliette
03-04-05, 22:07
Geplaatst door Tomas
Your place or mine?

(Alles voor 't vaderland.)

Cheers!

http://www.bized.ac.uk/images/pint.jpg

Tomas
03-04-05, 22:12
Geplaatst door Juliette
Cheers!

http://home.student.uu.se/chmi6633/drunk.jpg

Cheers to you alll toooo!!

Tomas
03-04-05, 22:15
Geplaatst door tr_imparator
per post :hihi:

ze haalt het wel op bij de postkantoor ofzo

toch juliette?

Maakt mij niet ik. Wat denk je? Zal ze 't alweer vergeten zijn?

Marsipulami
03-04-05, 22:22
Geplaatst door Juliette
Over een dooddoener van hier tot ginder gesproken. Je klinkt als een VLD'er, of erger, als een tsjeef. Die gebruiken dit soort non - argumenten ook te pas en (vooral) te onpas.

De bevrijdingstheoloog Aristide die het tot president had geschopt is moeten vluchten per helicopter om aan de volkswoede te ontkomen.

Juliette
03-04-05, 22:24
Geplaatst door Marsipulami
De bevrijdingstheoloog Aristide die het tot president had geschopt is moeten vluchten per helicopter om aan de volkswoede te ontkomen.

Da's één voorbeeldje mars. Heel wat anderen zijn gewoon de kerk uitgeschopt of monddood gemaakt. En wat insinueer je trouwens met die opmerking?

Juliette
03-04-05, 22:25
Geplaatst door Tomas
Maakt mij niet ik. Wat denk je? Zal ze 't alweer vergeten zijn?

Juliette? Postkantoor? Wie is Juliette?

Marsipulami
03-04-05, 22:34
Geplaatst door Juliette
Da's één voorbeeldje mars. Heel wat anderen zijn gewoon de kerk uitgeschopt of monddood gemaakt. En wat insinueer je trouwens met die opmerking?

Ik insinueer dat de bevrijdingstheologie niks bereikt heeft. Toen de Sandinisten aan de macht waren in Nicaragua was er alleen burgeroorlog. Toen de oppositie in Nicaragua aan de macht kwam was het eindelijk gedaan met de burgeroorlog in dat land.

De kliek waar Ernesto Cardenal minister was heeft dat trouwens zelf erkend bij monde van voormalig president Ortega.


Sandinist Ortega vraagt vergiffenis Kerk

Managua (Van onze redactie/KerkNet/CNA) 10 juli 2004 – De voormalige Sandinistische president, Daniel Ortega (1979-90), heeft wederom vergiffenis gevraagd voor de misbruiken tegen de katholieke Kerk, tijdens de Sandinistische marxistisch-leninistische revolutie: "We waren fout, we maakten vele vergissingen en we hebben zeer gerespecteerde vertegenwoordigers van de Kerk slecht behandeld", zei Ortega, tijdens een toespraak in de Nicaraguaanse stad Jinotepe. Dat gebeurde tijdens een plechtigheid ter herdenking van de 25ste verjaardag van de sandinistische revolutie.

AchmezZ
04-04-05, 04:49
Ik geloof ook niet dat de paus zo verschrikkelijk fout zat in ZuidAm... het is niet helemaal netjes, maar de kerk is in de eerste plaats gebonden aan de tien geboden toch? Als ik me niet sterk vergis (ben geen katholiek) zit daar toch ook echt 'Gij zult niet doden''bij. En de Paus wilde natuurlijk geen priesters hebben die in situatie zouden belanden waarbij ze fysiek geweld moeten gebruiken, dat zou Jezus (vzmh) ook nooit hebben gedaan.
Het schijnt dat die rebellen in Columbia om de zoveel tijd nog priesters kidnappen om hun kalasjnikovs te laten zegenen. :?
Daarbij is de katholieke kerk de grootste liefdadigheidsorganisatie ter wereld, die hebben vast wel andere wegen bewandeld om de nood in dat werelddeel op een vreedzame manier te lenigen.

Wat betreft het kont kussen van de VS: dat zijn volgens mij niet zozeer de katholieken... ben veeleer bang van die maffe hyperprotestanten daar...
en misdadige regimes met relaties met religies, dat treffen we overal te wereld aan, en daar hebben dan ook alle religies schuld aan!

Simon
04-04-05, 09:14
Geplaatst door AchmezZ
Oh en wat betreft homoseksualiteit: ik vind persoonlijk dat homoseksuelen de discussie ook verkeerd aangaan. Ik snap heel goed dat religieuzen van alle geloven problemen hebben met homo's, omdat het zo vaak gepaard gaat met allerlei uiterlijk vertoon. Ik kan echt goed begrijpen dat het voor moslims moeilijk te verkroppen valt als op een of andere partyboat een rellerig feest wordt gehouden met veel drank; of christenen met een gayparade in Rome.

Dat vind ik wel komisch dat je dat in dit verband zegt. Als er nu één religie is waaar uiterlijk vertoon een rol speelt dan is het wel het katholicisme met de processies, de verkleedpartijen van de kardinalen en de Paus, de heiligenverering etc. Ook kan ik je aanraden eens de Vaticaanse musea te bezoeken. Méér uiterlijk vertoon zal je zelden bij elkaar opgeslagen zien!

mark61
04-04-05, 09:40
Geplaatst door tr_imparator
jij hebt ook moeite met alles, ook toevallig potentieproblemen? je bent het nooooit eens met iemand, je zit er altijd tussenin ergens..zweverig vind je niet?

:argwaan:

Heb je het er moeilijk mee jongen?

In dit geval was het een reactie op iemand die moeite had met zichtbare homofielen.

David
04-04-05, 10:29
Geplaatst door Julien
moreel verval zoals ... homohuwelijk..



Thanx, Juul. :fuckit2:

Juliette
04-04-05, 12:12
Geplaatst door AchmezZ
Ik geloof ook niet dat de paus zo verschrikkelijk fout zat in ZuidAm... het is niet helemaal netjes, maar de kerk is in de eerste plaats gebonden aan de tien geboden toch? Als ik me niet sterk vergis (ben geen katholiek) zit daar toch ook echt 'Gij zult niet doden''bij. En de Paus wilde natuurlijk geen priesters hebben die in situatie zouden belanden waarbij ze fysiek geweld moeten gebruiken, dat zou Jezus (vzmh) ook nooit hebben gedaan.

Dan hebben ze dat 'gij zult niet doden' tijdens WO II in Kroatië wel heel anders geïnterpreteerd. Onder de herderlijke vleugels van mgr. Stépinac (is die trouwens niet zalig verklaard door een niet zo lang overleden paus?) En toen keken de paus en het hele vaticaan helemaal de andere kant op.

AchmezZ
04-04-05, 12:21
Nou, Simon, ik bedoelde met uiterlijk vertoon eigenlijk openbare zedenloosheid... dingen als gayparades enzo. Kan je ook aanraden om eens op een roze dag te gaan kijken (die heb je iig in Breda en Tilburg).
Ik heb echt niets tegen homo's, maar ik werd daar gewoon echt misselijk van. Grote ongeschoren mannen in jurken die elkaar in het openbaar staan te betasten en af te lebberen...yuk...

bij de katholieken dragen ze misschien ook wel jurken, maar volgens mij wel vanuit een heel andere gedachte....(met uitzondering van een aantal Amerikaanse priesters die hun handen niet thuis kunnen houden)

Juliette: die Stepanic zegt me niets, maar ik sta er op zich niet van te kijken. Het sommetje oorlog + religie levert sowieso nogal vreemde dingen op. Ik weet wel dat er moslims betrokken waren bij het vermoorden van joden op de Balkan en het MO. Werkten die soms samen met die Stepanic van jou?
(btw: Mgr is toch de bisschopstitel he?)

~Panthera~
04-04-05, 12:22
Geplaatst door Juliette
En toen keken de paus en het hele vaticaan helemaal de andere kant op.

Deden ze wel vaker. :moe:
En vrouwen en homo's en condooms blijft ook een heet hangijzer.
Ja, een vooruitstrevend geloofje.

David
04-04-05, 12:29
Geplaatst door AchmezZ
Nou, Simon, ik bedoelde met uiterlijk vertoon eigenlijk openbare zedenloosheid... dingen als gayparades enzo. Kan je ook aanraden om eens op een roze dag te gaan kijken (die heb je iig in Breda en Tilburg).
Ik heb echt niets tegen homo's, maar ik werd daar gewoon echt misselijk van. Grote ongeschoren mannen in jurken die elkaar in het openbaar staan te betasten en af te lebberen...yuk...




Dus als ze klein en gladgeschoren zijn mag het wel? Wat een gemekker om die gayparade! Zedeloos? Flikker toch op. Het is niets meer en niets minder dan een feest, een soort trotse carnavals optocht. Niet altijd even estethisch, maar dat is nou eenmaal Nederland. Ik vind al die hetero-vertoningen, zoals carnaval in het hele zuiden (mannen in kieltjes die dronken dames in panter-leggings aflebberen) en het caribisch carnaval in Rotterdam (halfnaakte mevrouwen met veren op hun bol die kontwiegend door het centrum trekken) ook niet altijd even aantrekkelijk. So what?

Simon
04-04-05, 12:47
Geplaatst door AchmezZ
Nou, Simon, ik bedoelde met uiterlijk vertoon eigenlijk openbare zedenloosheid... dingen als gayparades enzo. Kan je ook aanraden om eens op een roze dag te gaan kijken (die heb je iig in Breda en Tilburg).
Ik heb echt niets tegen homo's, maar ik werd daar gewoon echt misselijk van.


Tja dat jou die gedachten jou niet aanstaan dat vraagt toch ook niemand? Maar ik wijs je er vooral op dat je argumenten nogal zwak zijn. Ik zou ook niet weten of men elkaar nu meer aflebbert bij een gay parade dan bij het carnaval in Rio. Maar dank voor je tip om eens te gaan kijken :)

Julien
04-04-05, 13:31
Geplaatst door David
Thanx, Juul. :fuckit2:

David ik heb geen enkel probleem met homoseksuelen, het zijn vaak juist uitstekende personen. Het is hun eigen zaak wie ze liefhebben. Maar ik was het wel met de Paus eens dat het homoHUWELIJK een teken van moreel verval is. Waarom zou alles maar moeten kunnen en mogen? Er zijn grenzen.

David
04-04-05, 13:34
Geplaatst door Julien
David ik heb geen enkel probleem met homoseksuelen, het zijn vaak juist uitstekende personen. Het is hun eigen zaak wie ze liefhebben. Maar ik was het wel met de Paus eens dat het homoHUWELIJK een teken van moreel verval is. Waarom zou alles maar moeten kunnen en mogen? Er zijn grenzen.


En dan dúrf je te schrijven dat je geen problemen hebt met homo's. Zolang ze hun plaats maar kennen, blijkbaar. Het Heilige huwelijk is voor nette hetero-mensen, niet voor die tegennatuurlijke veizerikken. Die moeten maar in hun sop gaarkoken. En toch beweer je geen problemen te hebben met homo's, die uitstekende personen. Welnu, deze homo begint behoorlijke problemen met jou te krijgen, ventje. Je kan je steil katholieke dak op, wat mij betreft.

Dutchguy
04-04-05, 13:43
Geplaatst door David
En dan dúrf je te schrijven dat je geen problemen hebt met homo's. Zolang ze hun plaats maar kennen, blijkbaar. Het Heilige huwelijk is voor nette hetero-mensen, niet voor die tegennatuurlijke veizerikken. Die moeten maar in hun sop gaarkoken. En toch beweer je geen problemen te hebben met homo's, die uitstekende personen. Welnu, deze homo begint behoorlijke problemen met jou te krijgen, ventje. Je kan je steil katholieke dak op, wat mij betreft.

Dat bedoelde ik dus met levensruimte. Gelovigen hebben geen problemen met homo's, zolang we maar onzichtbaar zijn.

Ik zie maar 1 oplossing: desensibiliseren. Dus elke maand een gay parade.

David
04-04-05, 13:43
Geplaatst door Dutchguy
Dat bedoelde ik dus met levensruimte. Gelovigen hebben geen problemen met homo's, zolang we maar onzichtbaar zijn en geen aanstoot kunnen geven.

Ik zie maar 1 oplossing: desensibiliseren. Dus elke maand een gay parade.


Elke week!

Julien
04-04-05, 13:45
Geplaatst door David
En dan dúrf je te schrijven dat je geen problemen hebt met homo's. Zolang ze hun plaats maar kennen, blijkbaar. Het Heilige huwelijk is voor nette hetero-mensen, niet voor die tegennatuurlijke veizerikken. Die moeten maar in hun sop gaarkoken. En toch beweer je geen problemen te hebben met homo's, die uitstekende personen. Welnu, deze homo begint behoorlijke problemen met jou te krijgen, ventje. Je kan je steil katholieke dak op, wat mij betreft.

tja, mensen hebben nu eenmaal principes. waarom zou een homokoppel persé moeten trouwen..er zijn zelfs ook homo's die daar op tegen zijn. Dat jij niet wil accepteren dat een homohuwelijk voor de meerderheid van de mensheid een brug te ver is, is jouw probleem.

alsof jij geen principes hebt, die inbreuk maakt op de persoonlijke vrijheden van bepaalde mensen??!!

~Panthera~
04-04-05, 13:49
Geplaatst door Julien
tja, mensen hebben nu eenmaal principes. waarom zou een homokoppel persé moeten trouwen..er zijn zelfs ook homo's die daar op tegen zijn. Dat jij niet wil accepteren dat een homohuwelijk voor de meerderheid van de mensheid een brug te ver is, is jouw probleem.

alsof jij geen principes hebt, die inbreuk maakt op de persoonlijke vrijheden van bepaalde mensen??!!


Volgens mij ben ik nog vooruitstrevender dan jij. :haha:
En hoe oud was u ook al weer ? :stout:

Prlwytzkofski
04-04-05, 13:53
Geplaatst door Julien
tja, mensen hebben nu eenmaal principes. waarom zou een homokoppel persé moeten trouwen..

Uit principe misschien ?

Dutchguy
04-04-05, 13:56
Geplaatst door David
Elke week!

En als het moet ga ik er zelf in mijn blote reet op staan.

~Panthera~
04-04-05, 13:59
Geplaatst door Dutchguy
En als het moet ga ik er zelf in mijn blote reet op staan.


http://www.mainzelahr.de/smile/geschockt/25587.gif :hihi:

David
04-04-05, 13:59
Geplaatst door Julien
tja, mensen hebben nu eenmaal principes. waarom zou een homokoppel persé moeten trouwen..er zijn zelfs ook homo's die daar op tegen zijn. Dat jij niet wil accepteren dat een homohuwelijk voor de meerderheid van de mensheid een brug te ver is, is jouw probleem.

alsof jij geen principes hebt, die inbreuk maakt op de persoonlijke vrijheden van bepaalde mensen??!!


Gelijke rechten wellicht? Geen homo koppel hoeft van mij te trouwen, als het maar mag. Waarom zou een hetero koppel per se moeten trouwen? Liefde? Zaken ordentelijk willen regelen? Relatie officieel maken? Ik noem maar wat.

Gelukkig kan in Nederland een vent met z'n vent trouwen. Beschaving heet zoiets. En als dat botst met jouw prehistorische principes, nou ja, vette pech. De mazzel.

David
04-04-05, 14:00
Geplaatst door Dutchguy
En als het moet ga ik er zelf in mijn blote reet op staan.


Ik kom naast je staan in m'n blootje. En dan doen we Mireille Matthieu na, gewoon om Juul te stangen.

~Panthera~
04-04-05, 14:08
Geplaatst door David
Ik kom naast je staan in m'n blootje. En dan doen we Mireille Matthieu na, gewoon om Juul te stangen.


that 'll be a sight for sore eyes. :hihi:

AchmezZ
04-04-05, 14:10
Waar maken jullie je zo druk om? Homo's mogen toch trouwen in Nederland? Dan is het doel toch bereikt? Moet je ook wel flink genoeg zijn om te accepteren dat er mensen zijn die het daar niet mee eens zijn. Dat heet vrijheids van meningsuiting.

Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat homo's ook geaccepteerd worden in de kerk & moskee als ze die relnichterigheid opgeven. Gewoon je vriend (of echtgenoot) liefhebben, zonder al die openlijke zedenloosheid

David
04-04-05, 14:13
Geplaatst door AchmezZ
Waar maken jullie je zo druk om? Homo's mogen toch trouwen in Nederland? Dan is het doel toch bereikt? Moet je ook wel flink genoeg zijn om te accepteren dat er mensen zijn die het daar niet mee eens zijn. Dat heet vrijheids van meningsuiting.

Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat homo's ook geaccepteerd worden in de kerk & moskee als ze die relnichterigheid opgeven. Gewoon je vriend (of echtgenoot) liefhebben, zonder al die openlijke zedenloosheid


Wat hebben relnichten en zedeloosheid met elkaar te maken?

mark61
04-04-05, 14:15
Geplaatst door David
Ik kom naast je staan in m'n blootje. En dan doen we Mireille Matthieu na, gewoon om Juul te stangen.

Misschien dat TonH voor de gelegenheid een Vickyimpressie wil doen.

AchmezZ
04-04-05, 14:16
En wat betreft het 'katholieke' carnaval: dat is al lang en breed gekidnapped door de hedonisten. Echte katholieken blijven volgens mij liever thuis tegenwoordig. Volgens mij kunnen goede gelovigen zich ook helemaal niet vinden in het moreel verval van dat en het Caraibisch carnaval.

Ik begrijp gewoon niet dat homo's altijd maar vinden dat ze geaccepteerd en gelijk behandeld moeten worden, en zich vervolgens op alle mogelijke manieren onuitstaanbaar maken. Zoals die gratis expresso ofzoiets, vetaald met gemeenschapsgeld en het was echt TROEP. stond helemaal niets in wat ook maar op enige manier kon bijdragen aan een goede relatie tussen homo's en de rest. Of die gaylimpics of whatever.... lopen homo's minder hard dan hetero's ofzo? Echt een belediging voor de Olympische gedachte, volgens mij alleen maar bedacht om weer eens een onzedelijk feest te geven!

David
04-04-05, 14:17
Geplaatst door mark61
Misschien dat TonH voor de gelegenheid een Vickyimpressie wil doen.


Uit loyaliteit?

AchmezZ
04-04-05, 14:18
imho: relnichterigheid is het concretiseren van zedenloosheid als verworvenheid (klinkt een beetje stijf, maar ik denk dat je snapt wat ik bedoel)

David
04-04-05, 14:18
Geplaatst door AchmezZ
Ik begrijp gewoon niet dat homo's altijd maar vinden dat ze geaccepteerd en gelijk behandeld moeten worden, en zich vervolgens op alle mogelijke manieren onuitstaanbaar maken. Zoals die gratis expresso ofzoiets, vetaald met gemeenschapsgeld en het was echt TROEP. stond helemaal niets in wat ook maar op enige manier kon bijdragen aan een goede relatie tussen homo's en de rest. Of die gaylimpics of whatever.... lopen homo's minder hard dan hetero's ofzo? Echt een belediging voor de Olympische gedachte, volgens mij alleen maar bedacht om weer eens een onzedelijk feest te geven!


Ik geef het op. Er zijn grenzen.

mark61
04-04-05, 14:25
Geplaatst door David
Uit loyaliteit?

Tulijk.

~Panthera~
04-04-05, 14:26
Geplaatst door mark61
Tulijk.

Do we pay for that, or is it oud papier, liefdewerk ? :hihi:

David
04-04-05, 14:26
Geplaatst door mark61
Tulijk.


En wat is jouw bijdrage? Een naakte versie van Dalida?

mark61
04-04-05, 14:28
Geplaatst door David
En wat is jouw bijdrage? Een naakte versie van Dalida?

Ik heb niks met zangeressen. Maar misschien kan ik het leren.

mark61
04-04-05, 14:28
Geplaatst door ~Panthera~
Do we pay for that, or is it oud papier, liefdewerk ? :hihi:

Jij moet betalen. Tis allemaal voor de oorlogskas van de permanente gayparade. Das niet gratis.

David
04-04-05, 14:28
Geplaatst door mark61
Ik heb niks met zangeressen. Maar misschien kan ik het leren.


Ach, je kunt ook een andere act doen!

Babyface
04-04-05, 14:29
Gecondoleerd.

David
04-04-05, 14:29
Geplaatst door mark61
Jij moet betalen. Tis allemaal voor de oorlogskas van de permanente gayparade. Das niet gratis.


Een permanente gay-parade. Goeie genade.

mark61
04-04-05, 14:30
Geplaatst door David
Ach, je kunt ook een andere act doen!

Tenslotte is het enige criterium, hoe krijgen we Juul en Achmea op de kast. Of eruit natuurlijk.

mark61
04-04-05, 14:32
Geplaatst door David
Een permanente gay-parade. Goeie genade.

Ideetje van dutch toch. Nouw ok 1 keer per maand.

David
04-04-05, 14:33
Geplaatst door mark61
Ideetje van dutch toch. Nouw ok 1 keer per maand.


Eén keer per week, was het inmiddels. Dacht ik. Maar permanent heeft ook wel iets. En maar door die grachten, en maar optreden, en maar balonnen blazen. Vermoeiend, maar ach, voor het goede doel...

~Panthera~
04-04-05, 14:37
Geplaatst door mark61
Jij moet betalen. Tis allemaal voor de oorlogskas van de permanente gayparade. Das niet gratis.

Zolang jullie er maar geen zedeloze dingen mee doen. :ego:

:D

mark61
04-04-05, 14:38
Geplaatst door David
Eén keer per week, was het inmiddels. Dacht ik. Maar permanent heeft ook wel iets. En maar door die grachten, en maar optreden, en maar balonnen blazen. Vermoeiend, maar ach, voor het goede doel...

Aan de andere kant kan je het beperken tot de directe leefomgeving van Juul en Ach, in dit geval. Wel zo efficiënt. Een soort estafetteparade.

mark61
04-04-05, 14:38
Geplaatst door ~Panthera~
Zolang jullie er maar geen zedeloze dingen mee doen. :ego:

:D

Dat valt niet te garanderen helaas.

~Panthera~
04-04-05, 14:39
Geplaatst door mark61
Dat valt niet te garanderen helaas.

Daar was ik al bang voor. :roken:

David
04-04-05, 14:39
Geplaatst door mark61
Dat valt niet te garanderen helaas.


Zedeloosheid rules, tenslotte.

mark61
04-04-05, 14:41
Geplaatst door David
Zedeloosheid rules, tenslotte.


:lole: We zijn weer thuis! Bij de Breezersletjes!

~Panthera~
04-04-05, 14:41
Geplaatst door mark61
:lole: We zijn weer thuis! Bij de Breezersletjes!

je was me voor. :maffia:

~Panthera~
04-04-05, 14:43
Van de pope naar breezer....... unbelieveble. :wohaa:

David
04-04-05, 14:44
Geplaatst door mark61
:lole: We zijn weer thuis! Bij de Breezersletjes!


Deze keer bij de nichterige broertjes van de Breezersletjes!

~Panthera~
04-04-05, 14:45
Geplaatst door David
Deze keer bij de nichterige broertjes van de Breezersletjes!

Een soort Breezerboys ? :stout:

mark61
04-04-05, 14:46
Geplaatst door ~Panthera~
Van de pope naar breezer....... unbelieveble. :wohaa:

Ik vond het anders nog knap lang duren. Maar goed, tis maandag, David ziet nog wat pips, Achmea is wat stroperig.

~Panthera~
04-04-05, 14:47
Geplaatst door mark61
Ik vond het anders nog knap lang duren. Maar goed, tis maandag, David ziet nog wat pips, Achmea is wat stroperig.

De recordtijd is inderdaad niet gehaald. :moe:
Jammer. 4tje.

:D

mark61
04-04-05, 14:47
Geplaatst door ~Panthera~
Een soort Breezerboys ? :stout:

Breezerboyz n girlz unite together.

~Panthera~
04-04-05, 14:48
Geplaatst door mark61
Breezerboyz n girlz unite together.

Sounds tasty. :D

David
04-04-05, 14:49
Geplaatst door mark61
Breezerboyz n girlz unite together.


Together we're strong!

mark61
04-04-05, 14:49
Geplaatst door ~Panthera~
Sounds tasty. :D

Not to juul it doesn't.

Afijn morgen is er weer een dag en vast wel weer een pooptopic.

~Panthera~
04-04-05, 14:50
Geplaatst door David
Together we're strong!

Was dat niet een nummer uit .......................... ?? :D

Dallas

David
04-04-05, 14:51
Geplaatst door mark61
Not to juul it doesn't.

Afijn morgen is er weer een dag en vast wel weer een pooptopic.


Vast wel. Hij schijnt trouwens dood te zijn, die enge ouwe knar met z'n frivole kanten jurkjes.

~Panthera~
04-04-05, 14:51
Geplaatst door mark61
Not to juul it doesn't.

Afijn morgen is er weer een dag en vast wel weer een pooptopic.


Die Juul. :hihi:

David
04-04-05, 14:57
Geplaatst door ~Panthera~
Die Juul. :hihi:


Ja, het blijft gillen en krijsen.

~Panthera~
04-04-05, 14:59
Geplaatst door David
Ja, het blijft gillen en krijsen.


De tentakels van de RK kerk reiken ver. :hihi:

mark61
04-04-05, 15:00
Geplaatst door David
Vast wel. Hij schijnt trouwens dood te zijn, die enge ouwe knar met z'n frivole kanten jurkjes.

Is dat zo? En nou gaan ze m vrijdag begraven, moet er een nieuwe in zijn jurk gehesen worden en dat gaan we dan week in week uit op alle kanalen tegelijk moeten volgen. Vermoeiend, i tell you.

~Panthera~
04-04-05, 15:01
Ben ik even blij, dat ik geen tv kijk. :hihi:

David
04-04-05, 15:02
Geplaatst door mark61
Is dat zo? En nou gaan ze m vrijdag begraven, moet er een nieuwe in zijn jurk gehesen worden en dat gaan we dan week in week uit op alle kanalen tegelijk moeten volgen. Vermoeiend, i tell you.


Het is een soap. Een hele dure soap die door veels te veel mensen te serieus genomen wordt. Wel met beeldige kostuums en décors, dat moet ik ze nageven. Maar ja, de plafonds zijn gedaan door een nicht, wat wil je!

wytze
04-04-05, 15:10
quote:
"Breezerboyz n girlz unite together."


jullie lopen echt achter. Breezers zijn uit.

David
04-04-05, 15:15
Geplaatst door wytze
jullie lopen echt achter. Breezers zijn uit.



Breezers misschien wel, maar Breezersletjes? Nooit!

wytze
04-04-05, 15:18
quote:
"Breezers misschien wel, maar Breezersletjes? Nooit!"

Ook dat valt volgens mij reuze mee. Ik werk regelmatig in een cafe waar behoorlijk veel jongeren komen (van 13-18 jaar).
Ik zie daar helemaal geen breezersletjes tussen.

David
04-04-05, 15:21
Geplaatst door wytze
Ook dat valt volgens mij reuze mee. Ik werk regelmatig in een cafe waar behoorlijk veel jongeren komen (van 13-18 jaar).
Ik zie daar helemaal geen breezersletjes tussen.



Je moet er oog voor hebben.

wytze
04-04-05, 15:22
quote:
"Je moet er oog voor hebben"


Ik heb daar heel goed oog voor.

David
04-04-05, 15:25
Geplaatst door wytze
Ik heb daar heel goed oog voor.


Dan zou je toch moeten weten: ze rulen! En sinds vanmiddag ook de Breezerboys, hun zedeloze, relnichterige broertjes.

mark61
04-04-05, 15:32
Geplaatst door David
Het is een soap. Een hele dure soap die door veels te veel mensen te serieus genomen wordt. Wel met beeldige kostuums en décors, dat moet ik ze nageven. Maar ja, de plafonds zijn gedaan door een nicht, wat wil je!

Is dat zo? Geen wonder, ze zijn erg mooi.

wytze
04-04-05, 15:32
quote:
"Dan zou je toch moeten weten: ze rulen! En sinds vanmiddag ook de Breezerboys, hun zedeloze, relnichterige broertjes."


In your dreams. Breezersletjes is een misplaatste term voor een nauwelijks bestaande groep. Wat ik zie zijn jongeren die op een redelijk normale manier aan het uitgaan zijn, waarbij soms teveel wordt gedronken, maar dat is iets anders dan wat onder de term breezersletjes wordt verstaan.

Dutchguy
04-04-05, 15:32
Geplaatst door David
Ik kom naast je staan in m'n blootje. En dan doen we Mireille Matthieu na, gewoon om Juul te stangen.

Jot!!! Of wat dacht je van dat duet tussen Patrick Duffy en Mireille Matthieu? Together we're zzzztttrooongggggg. Moeten we nog wel ff uitmaken wie Patrick en wie Mireille is. :boogie:

mark61
04-04-05, 15:33
Geplaatst door David
Dan zou je toch moeten weten: ze rulen! En sinds vanmiddag ook de Breezerboys, hun zedeloze, relnichterige broertjes.

Waar zou die Wytze werken? In de kantine van het leger des heils?

David
04-04-05, 15:34
Geplaatst door mark61
Waar zou die Wytze werken? In de kantine van het leger des heils?


Of in de sociëteit voor Katholieke Jonge Dames "St. Barbara".

wytze
04-04-05, 15:34
quote:
"Waar zou die Wytze werken? In de kantine van het leger des heils?"


Integendeel. Vandaar dat ik het durf te stellen.

~Panthera~
04-04-05, 15:37
Geplaatst door David
Of in de sociëteit voor Katholieke Jonge Dames "St. Barbara".


:jammer: oh my goodness

David
04-04-05, 15:38
Geplaatst door ~Panthera~
:jammer: oh my goodness


Elke dinsdagmiddag borduurles!

~Panthera~
04-04-05, 15:40
Geplaatst door David
Elke dinsdagmiddag borduurles!

Vind je het erg, dat ik nu even anti-peristaltische neigingen krijg ? :moe:

:D

wytze
04-04-05, 15:40
quote:
"Of in de sociëteit voor Katholieke Jonge Dames "St. Barbara"."


Ook onzin. Ik werk op een plek waar men (een deel van)de meiden wellicht oppervlakkigerwijs als breezersletjes zou omschrijven. Maar wat ik zie is iets heel anders.

mark61
04-04-05, 15:43
Geplaatst door wytze
Ook onzin. Ik werk op een plek waar men (een deel van)de meiden wellicht oppervlakkigerwijs als breezersletjes zou omschrijven. Maar wat ik zie is iets heel anders.

Houd ons niet in spanning. Maar wellicht gaat het hier om begripsverwarring.

David
04-04-05, 15:44
Geplaatst door mark61
Houd ons niet in spanning. Maar wellicht gaat het hier om begripsverwarring.


Het zijn stiekemerds hoor, die Breezersletjes!

wytze
04-04-05, 15:48
quote:
"Houd ons niet in spanning. Maar wellicht gaat het hier om begripsverwarring."

aan wat voor begripsverwarring denk je?


@david:

volgens mij is de term breezersletjes een projectie van nichten.

David
04-04-05, 15:50
Geplaatst door wytze
@david:

volgens mij is de term breezersletjes een projectie van nichten.


Is daar al een officieel AEL standpunt over?

wytze
04-04-05, 15:54
david,

dat weet ik niet. ik ben niet van de ael.
maar ik zie homo-jongeren (en vooral maar niet uitsluitend jongens) zich idd veel sletteriger gedragen dan hetero jongeren.

David
04-04-05, 16:00
Geplaatst door wytze
david,

dat weet ik niet. ik ben niet van de ael.
maar ik zie homo-jongeren (en vooral maar niet uitsluitend jongens) zich idd veel sletteriger gedragen dan hetero jongeren.


Zelfs in Sociëteit St. Barbara? Walgelijk is het, tuig is het en dood moeten ze.

wytze
04-04-05, 16:02
quote:
"Zelfs in Sociëteit St. Barbara? Walgelijk is het, tuig is en dood moeten ze."

Nou, op z'n minst moeten ze het niet zo projecteren op de hetero meiden.

Julien
04-04-05, 16:25
Geplaatst door David
Ik kom naast je staan in m'n blootje. En dan doen we Mireille Matthieu na, gewoon om Juul te stangen.

:ergleuk: en Mars dan?? :hihi:

David
04-04-05, 16:28
Geplaatst door Julien
:ergleuk: en Mars dan?? :hihi:


Met jou praten we niet meer. :ego:

Julien
04-04-05, 16:30
Geplaatst door David
Met jou praten we niet meer. :ego:

als jullie me gaan lopen pesten, ga ik het zeggen hoor, tegen juffrouw Taouanza! :huil:

Juliette
04-04-05, 17:08
Geplaatst door David
En wat is jouw bijdrage? Een naakte versie van Dalida?

Ik zorg wel voor n Nicole & Hugo in strakke glitterpakjes.

David
04-04-05, 17:11
Geplaatst door Juliette
Ik zorg wel voor n Nicole & Hugo in strakke glitterpakjes.


Uitstekend idee! Nu nog een naakte Regine Clauwaert om het aan elkaar te praten en we zijn rond.

Juliette
04-04-05, 17:46
Geplaatst door AchmezZ

Juliette: die Stepanic zegt me niets, maar ik sta er op zich niet van te kijken. Het sommetje oorlog + religie levert sowieso nogal vreemde dingen op. Ik weet wel dat er moslims betrokken waren bij het vermoorden van joden op de Balkan en het MO. Werkten die soms samen met die Stepanic van jou?
(btw: Mgr is toch de bisschopstitel he?)

"Auteur: Harry Westerink - De Fabel van de illegaal 42, november/december 2000

Hitlers vrome paus

In de Vaticaanse heiligenfabriek onder leiding van paus Johannes Paulus II zijn al bijna 1.000 zaligverklaringen en zo'n 300 heiligverklaringen van de lopende band gerold. De kandidaat-heilige moet wel minstens 2 "wonderen" hebben verricht. Johannes Paulus II wil ook Pius XII (letterlijk: de vrome XII), de meest omstreden paus van de twintigste eeuw, heilig verklaren. Zijn "wonderen" bestonden uit machtswellust, jodenhaat en collaboratie met het Duitse en Kroatische fascisme voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog.

.../...

Bijlen en vleeshaken

Nog steeds veel te onbekend is de collaboratie van het Vaticaan met de katholieke fascisten in Kroatië tijdens de Tweede Wereldoorlog. In 1941 vielen Duitse troepen Joegoslavië binnen om de onafhankelijke "arische staat" Kroatië uit te roepen, onder leiding van Hitlers marionet Ante Pavelic en zijn Ustasha-partij. Van 1941 tot 1945 voerde de Ustasha een terreur- en vernietigingscampagne tegen 2 miljoen Servisch-orthodoxe christenen en een kleiner aantal joden, zigeuners en communisten. De Ustasha probeerde door gedwongen bekering, deportatie en massamoord van Kroatië een "zuivere" katholieke natie te maken. De moorden en martelingen van de Ustasha waren zo gruwelijk dat zelfs de Duitse SS-ers ervan opkeken.

De katholieke geestelijkheid in Kroatië was niet alleen op de hoogte van de genocide op de Serviërs en de bijna totale uitroeiing van joden en zigeuners, maar speelde zelfs een vooraanstaande rol bij de wreedheden. Franciscanen liepen gewapend rond en moordden enthousiast mee. Met messen, hamers, bijlen en vleeshaken richtte men enorme bloedbaden aan. Ook de aartsbisschop van Zagreb, Alojzije Stepinac, maakte zich door samenwerking met Pavelic medeplichtig aan de fascistische terreur. Stepinac zou in 1998 niettemin zalig worden verklaard door paus Johannes Paulus II.

De Ustasha-priesters kwamen regelmatig naar het Vaticaan om verslag te doen van hun kampactiviteiten en ontvingen dan de zegen van Pius XII. Zijn zeer welwillende houding tegenover het Kroatische fascisme valt te verklaren door zijn rabiate anti-communisme en zijn verlangen om de rooms-katholieke invloedssfeer te vergroten ten koste van de orthodoxe Serviërs. In 1943 zei hij: "Ik ben zeer teleurgesteld dat niemand nog lijkt in te zien dat de Sovjet-Unie de ene echte grote vijand is van Europa en dat er nog geen gemeenschappelijke kruistocht tegen het bolsjewisme is georganiseerd." Hij en andere pausen hebben altijd anti-linkse politieke en sociale bewegingen gesteund.

Ook van zwarte mensen had Pius XII een afkeer. In 1944, toen de geallieerden in Italië op het punt stonden om de fascisten te verslaan, hoopte Pius XII dat de geallieerden geen zwarte Amerikaanse soldaten in Rome zouden stationeren. Hij was er namelijk van overtuigd dat er onder zwarte soldaten een heleboel verkrachters zaten, meer dan onder blanke.

Witwassen

De katholieke kerk in Duitsland heeft 55 jaar lang verzwegen dat katholieke ziekenhuizen en kloosters tijdens het nazi-regime buitenlandse dwangarbeiders in dienst hebben gehad. Men weigert nog steeds om geld te storten voor de stichting die dwangarbeiders schadeloos probeert te stellen.

Het is tekenend voor het klimaat in het Vaticaan dat Johannes Paulus II de rol van de katholieke kerk tijdens de oorlog probeert goed te praten. Volgens hem hoefde Pius XII zich nergens voor te verontschuldigen. De dreigende heiligverklaring van Pius XII maakt deel uit van het Vaticaanse beleid om de schandalige geschiedenis van de leiding van de katholieke kerk voortdurend wit te wassen.

De geschiedvervalsing gaat heel ver. In 1997 verklaarde Johannes Paulus II tijdens een symposium over christelijke jodenhaat: "Het is inderdaad zo dat er in de christelijke wereld - ik zeg niet van de kant van de kerk als zodanig - al te lang onjuiste en onrechtvaardige interpretaties van het Nieuwe Testament hebben gecirculeerd met betrekking tot het joodse volk en zijn vermeende schuld, interpretaties die haatgevoelens jegens dit volk hebben teweeggebracht." Volgens de huidige paus zou de kerk als hiërarchisch instituut van paus en bisschoppen dus volstrekt geen blaam treffen, terwijl de gelovigen onderaan de hiërarchie van hem de schuld van de christelijke jodenhaat in de schoenen geschoven krijgen. Wanneer gaat de katholieke kerk schijnheiligverklaringen uitreiken?
"

duende
04-04-05, 18:47
Geplaatst door AchmezZ
3 wat betreft vrouwen: ze kunnen al pastoraal werker woren (oid) en zo de facto kerken leiden. Daarbij worden vrouwen a la moeder Theresa op handen gedragen. Kardinaal SImonis heeft ook eens gezegd dat vrouwen geestelijk sterker zijn dan mannen... volgens mij komt het in de katholieke kerk wel goed met vrouwen
daar gaan we weer...Vrouwen worden op handen gedragen. Als ze maar niet te promescueus zijn.
Ken je de uitdrukking the higher they rise the deeper they fall.
Je hoeft vrouwen niet op een voetstuk te plaatsen dat is n.l ook discriminatie. het zijn gewoon mensen net als mannen.

Tomas
04-04-05, 18:54
Geplaatst door duende
het zijn gewoon mensen net als mannen.

Eens. Nou ja, behalve dat laatste dan.

Julien
05-04-05, 00:27
Geplaatst door Juliette
"Auteur: Harry Westerink - De Fabel van de illegaal 42, november/december 2000

Hitlers vrome paus

In de Vaticaanse heiligenfabriek onder leiding van paus Johannes Paulus II zijn al bijna 1.000 zaligverklaringen en zo'n 300 heiligverklaringen van de lopende band gerold. De kandidaat-heilige moet wel minstens 2 "wonderen" hebben verricht. Johannes Paulus II wil ook Pius XII (letterlijk: de vrome XII), de meest omstreden paus van de twintigste eeuw, heilig verklaren. Zijn "wonderen" bestonden uit machtswellust, jodenhaat en collaboratie met het Duitse en Kroatische fascisme voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog.

.../...

Bijlen en vleeshaken

Nog steeds veel te onbekend is de collaboratie van het Vaticaan met de katholieke fascisten in Kroatië tijdens de Tweede Wereldoorlog. In 1941 vielen Duitse troepen Joegoslavië binnen om de onafhankelijke "arische staat" Kroatië uit te roepen, onder leiding van Hitlers marionet Ante Pavelic en zijn Ustasha-partij. Van 1941 tot 1945 voerde de Ustasha een terreur- en vernietigingscampagne tegen 2 miljoen Servisch-orthodoxe christenen en een kleiner aantal joden, zigeuners en communisten. De Ustasha probeerde door gedwongen bekering, deportatie en massamoord van Kroatië een "zuivere" katholieke natie te maken. De moorden en martelingen van de Ustasha waren zo gruwelijk dat zelfs de Duitse SS-ers ervan opkeken.

De katholieke geestelijkheid in Kroatië was niet alleen op de hoogte van de genocide op de Serviërs en de bijna totale uitroeiing van joden en zigeuners, maar speelde zelfs een vooraanstaande rol bij de wreedheden. Franciscanen liepen gewapend rond en moordden enthousiast mee. Met messen, hamers, bijlen en vleeshaken richtte men enorme bloedbaden aan. Ook de aartsbisschop van Zagreb, Alojzije Stepinac, maakte zich door samenwerking met Pavelic medeplichtig aan de fascistische terreur. Stepinac zou in 1998 niettemin zalig worden verklaard door paus Johannes Paulus II.

De Ustasha-priesters kwamen regelmatig naar het Vaticaan om verslag te doen van hun kampactiviteiten en ontvingen dan de zegen van Pius XII. Zijn zeer welwillende houding tegenover het Kroatische fascisme valt te verklaren door zijn rabiate anti-communisme en zijn verlangen om de rooms-katholieke invloedssfeer te vergroten ten koste van de orthodoxe Serviërs. In 1943 zei hij: "Ik ben zeer teleurgesteld dat niemand nog lijkt in te zien dat de Sovjet-Unie de ene echte grote vijand is van Europa en dat er nog geen gemeenschappelijke kruistocht tegen het bolsjewisme is georganiseerd." Hij en andere pausen hebben altijd anti-linkse politieke en sociale bewegingen gesteund.

Ook van zwarte mensen had Pius XII een afkeer. In 1944, toen de geallieerden in Italië op het punt stonden om de fascisten te verslaan, hoopte Pius XII dat de geallieerden geen zwarte Amerikaanse soldaten in Rome zouden stationeren. Hij was er namelijk van overtuigd dat er onder zwarte soldaten een heleboel verkrachters zaten, meer dan onder blanke.

Witwassen

De katholieke kerk in Duitsland heeft 55 jaar lang verzwegen dat katholieke ziekenhuizen en kloosters tijdens het nazi-regime buitenlandse dwangarbeiders in dienst hebben gehad. Men weigert nog steeds om geld te storten voor de stichting die dwangarbeiders schadeloos probeert te stellen.

Het is tekenend voor het klimaat in het Vaticaan dat Johannes Paulus II de rol van de katholieke kerk tijdens de oorlog probeert goed te praten. Volgens hem hoefde Pius XII zich nergens voor te verontschuldigen. De dreigende heiligverklaring van Pius XII maakt deel uit van het Vaticaanse beleid om de schandalige geschiedenis van de leiding van de katholieke kerk voortdurend wit te wassen.

De geschiedvervalsing gaat heel ver. In 1997 verklaarde Johannes Paulus II tijdens een symposium over christelijke jodenhaat: "Het is inderdaad zo dat er in de christelijke wereld - ik zeg niet van de kant van de kerk als zodanig - al te lang onjuiste en onrechtvaardige interpretaties van het Nieuwe Testament hebben gecirculeerd met betrekking tot het joodse volk en zijn vermeende schuld, interpretaties die haatgevoelens jegens dit volk hebben teweeggebracht." Volgens de huidige paus zou de kerk als hiërarchisch instituut van paus en bisschoppen dus volstrekt geen blaam treffen, terwijl de gelovigen onderaan de hiërarchie van hem de schuld van de christelijke jodenhaat in de schoenen geschoven krijgen. Wanneer gaat de katholieke kerk schijnheiligverklaringen uitreiken?
"

doet het je goed om steeds negatief te praten over deze dode man?? :fuckit2:

Helaas kunnen de autochtonen (o.k. jij bent een belg) geen rekening houden met de gevoelens van gelovige katholieken.

fuck jullie allemaal, maar ik ben zwaar verdrietig dat deze Paus er niet meer is. Hij was voor gelovigen meer dan "een gewoon mens van vlees en bloed"

ik weet het; dit is geen christelijk forum, maar een marokkaans forum.. maar ik zou het wel op prijs stellen als jullie wat meer respect kunnen tonen voor de katholieken als hun leider is overleden.

Je gaat toch ook geen grapjes over Marokko maken als daar een aardbeving is geweest, of grapjes over Theo Van Gogh als die net vermoord is ???

Ik begin steeds beter te begrijpen waarom moslims zo'n hekel aan die respectloze hollanders hebben!

Juliette
05-04-05, 00:41
Geplaatst door Julien
doet het je goed om steeds negatief te praten over deze dode man?? :fuckit2:

Helaas kunnen de autochtonen (o.k. jij bent een belg) geen rekening houden met de gevoelens van gelovige katholieken.

fuck jullie allemaal, maar ik ben zwaar verdrietig dat deze Paus er niet meer is. Hij was voor gelovigen meer dan "een gewoon mens van vlees en bloed"

ik weet het; dit is geen christelijk forum, maar een marokkaans forum.. maar ik zou het wel op prijs stellen als jullie wat meer respect kunnen tonen voor de katholieken als hun leider is overleden.

Je gaat toch ook geen grapjes over Marokko maken als daar een aardbeving is geweest, of grapjes over Theo Van Gogh als die net vermoord is ???

Ik begin steeds beter te begrijpen waarom moslims zo'n hekel aan die respectloze hollanders hebben!

Julien,

voor mij liggen respect en waarheid niet noodzakelijk dicht bij elkaar. Zo'n post als die over Hans Küng is echt het enige kritische dat je deze dagen zal lezen.

Deze paus een heilige noemen gaat me te ver. Hem een misdadiger noemen ook. (m'n achtergrond is christelijk)

Hij nam zichzelf zo serieus dat grappen mogelijk moesten zijn.

Grtz,

Juliette

Julien
05-04-05, 00:49
Geplaatst door Juliette
Julien,

voor mij liggen respect en waarheid niet noodzakelijk dicht bij elkaar. Zo'n post als die over Hans Küng is echt het enige kritische dat je deze dagen zal lezen.

Deze paus een heilige noemen gaat me te ver. Hem een misdadiger noemen ook. (m'n achtergrond is christelijk)

Hij nam zichzelf zo serieus dat grappen mogelijk moesten zijn.

Grtz,

Juliette

o.k. maar zouden jullie er rekening mee kunnen houden dat er mensen zijn die erg van deze Paus hielden. Voor mij was en is hij wel degelijk een heilige man. Ik zal hem missen.

sadeeQ
05-04-05, 01:02
Geplaatst door Julien
doet het je goed om steeds negatief te praten over deze dode man?? :fuckit2:

Helaas kunnen de autochtonen (o.k. jij bent een belg) geen rekening houden met de gevoelens van gelovige katholieken.

fuck jullie allemaal, maar ik ben zwaar verdrietig dat deze Paus er niet meer is. Hij was voor gelovigen meer dan "een gewoon mens van vlees en bloed"

ik weet het; dit is geen christelijk forum, maar een marokkaans forum.. maar ik zou het wel op prijs stellen als jullie wat meer respect kunnen tonen voor de katholieken als hun leider is overleden.

Je gaat toch ook geen grapjes over Marokko maken als daar een aardbeving is geweest, of grapjes over Theo Van Gogh als die net vermoord is ???

Ik begin steeds beter te begrijpen waarom moslims zo'n hekel aan die respectloze hollanders hebben!


Ff dimmen slakkje , over een weekje heb je weer een nieuwe heilige :cola:

nard
05-04-05, 01:21
Geplaatst door Julien
o.k. maar zouden jullie er rekening mee kunnen houden dat er mensen zijn die erg van deze Paus hielden. Voor mij was en is hij wel degelijk een heilige man. Ik zal hem missen.

Juist! Ik heb persoonlijk niks met de paus, daar ben ik waarschijnlijk te protestant voor, maar ik kan helemaal snappen wat jij ervaart.
Eens met je.

Al Sawt
05-04-05, 01:27
Geplaatst door AchmezZ
Ik geloof ook niet dat de paus zo verschrikkelijk fout zat in ZuidAm... het is niet helemaal netjes, maar de kerk is in de eerste plaats gebonden aan de tien geboden toch? Als ik me niet sterk vergis (ben geen katholiek) zit daar toch ook echt 'Gij zult niet doden''bij. En de Paus wilde natuurlijk geen priesters hebben die in situatie zouden belanden waarbij ze fysiek geweld moeten gebruiken, dat zou Jezus (vzmh) ook nooit hebben gedaan.
Het schijnt dat die rebellen in Columbia om de zoveel tijd nog priesters kidnappen om hun kalasjnikovs te laten zegenen. :?
Daarbij is de katholieke kerk de grootste liefdadigheidsorganisatie ter wereld, die hebben vast wel andere wegen bewandeld om de nood in dat werelddeel op een vreedzame manier te lenigen.

Wat betreft het kont kussen van de VS: dat zijn volgens mij niet zozeer de katholieken... ben veeleer bang van die maffe hyperprotestanten daar...
en misdadige regimes met relaties met religies, dat treffen we overal te wereld aan, en daar hebben dan ook alle religies schuld aan! Nog nooit zoveel onzin gelezen, als in bovenstaande stuk.


Kennelijk heeft Achmed nauwelijks kennis van geschiedenis. Want anders had ie moeten weten, dat de Kerk altijd een natuurlijke bondgenoot was van rechtse ideologieen die links extremisten een halt wouden toe roepen.

Franco en Mussolini kwamen allemaal aan de macht dankzij de invloed van de Katholieke kerk. Liever fascisme en racisme dan communisme.

En in Latijns Amerika was het echt niet beter op. Fascistische elementen van doodeskadders tot coup plegende officieren werden door de Kerk gezegend in hun kruistocht tegen alles wat niet Katholiek was.

Geplaatst door AchmezZ

maar de kerk is in de eerste plaats gebonden aan de tien geboden toch? Als ik me niet sterk vergis (ben geen katholiek) zit daar toch ook echt 'Gij zult niet doden''bij. Je vergist je sterk.

10 geboden hebben de Kerk nauwelijks tegengehouden, om 'ware' woord met zwaard te verkondigen en met inquisitierechtbanken en brandstappels in ere te herstellen.

Pauselijk stoel heeft meer bloed laten vloeien dan meest oorlogszuchtige entiteiten in de geschiedenis van de mensheid.


P.S. Colombiaanse rebellen die priesters kidnappen zijn rechtse paramilitaire lieverdjes, die tal van Colombiaanse dorpen hebben uitgemoord met hun gezegende AK`s.

Al Sawt
05-04-05, 01:38
Geplaatst door AchmezZ


Juliette: die Stepanic zegt me niets, Als je wat minder snoept uit de propagandatrommel van CIDI en meer informatie uit geschiedenisboeken haalt, dan wist je wie Stepanic was.


Ik weet wel dat er moslims betrokken waren bij het vermoorden van joden op de BalkanMinder snoepen uit de trommel van Centrum Israel Des Informatie!

O ja, wist je trouwens dat het ging om maar een SS-divisie en dat ze alleen werden ingezet tegen de Partizanen?




en het MO. Yep. Auschwitz, Bergen Belsen, Sobibor en alle andere concentratiekampen met al die fraaie Islamitische namen waren in MO gelokaliseerd.

Antisemitisme in de Islamitische wereld is geen schim van de kwaal die door de RK kerk eeuwenlang verkondigd is.

Al Sawt
05-04-05, 01:44
Geplaatst door mark61
Is dat zo? En nou gaan ze m vrijdag begraven, moet er een nieuwe in zijn jurk gehesen worden en dat gaan we dan week in week uit op alle kanalen tegelijk moeten volgen. Vermoeiend, i tell you. Geloof me, zelfs de schotel biedt geen ontsnapping!





Trouwens,

Ik wil toch alle katholieken condoleren met hun verlies! Johannes Paulus was toch een bruggebouwer tussen Islam en Christendom.

mark61
05-04-05, 02:02
Geplaatst door Al Sawt
Trouwens,

Ik wil toch alle katholieken condoleren met hun verlies! Johannes Paulus was toch een bruggebouwer tussen Islam en Christendom.

O ja, sorry, das nog wat positiefs wat je over die reactionaire vrouwenhater kan zeggen. Vriend der fascisten en trouw vijand der communisten.

Welkom back overigens. Ga jij nog s je grote Licht laten schijnen over de al-Azmvraag?

Al Sawt
05-04-05, 02:10
Geplaatst door mark61


Welkom back overigens. Ga jij nog s je grote Licht laten schijnen over de al-Azmvraag? Bedankt, Mark! Laatste tijd heb ik nauwelijks tijd gehad, om reacties te plaatsen op Maroc.nl.

Ik ga sowieso Al Azam topic doorspitten. Voordat het doodbloedt!

Julien
05-04-05, 12:25
Geplaatst door Al Sawt
Nog nooit zoveel onzin gelezen, als in bovenstaande stuk.


Kennelijk heeft Achmed nauwelijks kennis van geschiedenis. Want anders had ie moeten weten, dat de Kerk altijd een natuurlijke bondgenoot was van rechtse ideologieen die links extremisten een halt wouden toe roepen.

Franco en Mussolini kwamen allemaal aan de macht dankzij de invloed van de Katholieke kerk. Liever fascisme en racisme dan communisme.

En in Latijns Amerika was het echt niet beter op. Fascistische elementen van doodeskadders tot coup plegende officieren werden door de Kerk gezegend in hun kruistocht tegen alles wat niet Katholiek was.
Je vergist je sterk.

10 geboden hebben de Kerk nauwelijks tegengehouden, om 'ware' woord met zwaard te verkondigen en met inquisitierechtbanken en brandstappels in ere te herstellen.

Pauselijk stoel heeft meer bloed laten vloeien dan meest oorlogszuchtige entiteiten in de geschiedenis van de mensheid.


P.S. Colombiaanse rebellen die priesters kidnappen zijn rechtse paramilitaire lieverdjes, die tal van Colombiaanse dorpen hebben uitgemoord met hun gezegende AK`s.

dat mensen in naam van de RK-Kerk fouten hebben gemaakt, geef ik toe. Sterker nog, daar heeft JP2 zijn MEA CULPA over uitgesproken. Je mag hier alleen niet de hele RK-Kerk de schuld van geven. Dat is net zo lomp als de hele islam de schuld geven van de aanslagen van Al Qaida.

Er was geen geestelijk leider in de wereld zo vergevingsgezind en vredelievend als de RK-Paus Johannes Paulus 2. Het is toch bijzonder dat bij zijn overlijden zowél Sharon, zowél Abbas, zowel Bush, zowél Khomeini, zowél de Taliban hebben gezegd dat de wereld een grootse man zal missen die pal achter DE VREDE stond.!!

Tomas
05-04-05, 12:27
Geplaatst door Julien
dat mensen in naam van de RK-Kerk fouten hebben gemaakt, geef ik toe. Sterker nog, daar heeft JP2 zijn MEA CULPA over uitgesproken. Je mag hier alleen niet de hele RK-Kerk de schuld van geven. Dat is net zo lomp als de hele islam de schuld geven van de aanslagen van Al Qaida.

Er was geen geestelijk leider in de wereld zo vergevingsgezind en vredelievend als de RK-Paus Johannes Paulus 2. Het is toch bijzonder dat bij zijn overlijden zowél Sharon, zowél Abbas, zowel Bush, zowél Khomeini, zowél de Taliban hebben gezegd dat de wereld een grootse man zal missen die pal achter DE VREDE stond.!!

Voor een paus was ie niet de beroerdste. Voor een katholiek ook niet, denk ik.

mark61
05-04-05, 12:29
Geplaatst door Julien
dat mensen in naam van de RK-Kerk fouten hebben gemaakt, geef ik toe. Sterker nog, daar heeft JP2 zijn MEA CULPA over uitgesproken. Je mag hier alleen niet de hele RK-Kerk de schuld van geven. Dat is net zo lomp als de hele islam de schuld geven van de aanslagen van Al Qaida.

Er was geen geestelijk leider in de wereld zo vergevingsgezind en vredelievend als de RK-Paus Johannes Paulus 2. Het is toch bijzonder dat bij zijn overlijden zowél Sharon, zowél Abbas, zowel Bush, zowél Khomeini, zowél de Taliban hebben gezegd dat de wereld een grootse man zal missen die pal achter DE VREDE stond.!!

Das gek, Khomeini is al enige tijd dood. Is er een boodschap van hogerhand nedergedaald?

Het blijft een reactionaire vrouwenhater. Dat hij het goed doet bij andere reactionaire vrouwenhaters mag dan ook niet verwonderlijk heten. Tzit m in de wereld niet zozeer in welke godsdienst of andere ideologie je aanhangt, maar van welk geslacht en hoe oud je bent.

Julien
05-04-05, 12:35
Geplaatst door mark61
Das gek, Khomeini is al enige tijd dood. Is er een boodschap van hogerhand nedergedaald?

Het blijft een reactionaire vrouwenhater. Dat hij het goed doet bij andere reactionaire vrouwenhaters mag dan ook niet verwonderlijk heten. Tzit m in de wereld niet zozeer in welke godsdienst of andere ideologie je aanhangt, maar van welk geslacht en hoe oud je bent.

ik bedoel de opvolger van Khomeini; de huidige geestelijk leider van Iran. Hij heeft vol lof over de Paus gesproken in een condoleance.

Ach blijven jullie maar lekker zeiken over condooms en vrouwen. Het lijkt wel alsof jullie niet verder dan dat kunnen kijken. Ik kijk gewoon naar de realiteit; in katholieke landen hebben vrouwen alle rechten die ze maar willen..o.k. ze kunnen geen priester worden..maar weet jij 1 geloof waar dat wel kan??? (o.k. het protestantisme). Waarom moet iedereen nu opeens hoerover gaan janken nu de paus overleden is.

dat de paus zich 100% heeft ingeet voor vrede en rechtvaardigheid in de werelsd hoor ik types als jij, David, Panthera, Juliette niks over zeggen. De moslims hebben tenminste nog respect voor de Paus..ook al komen ze uit een hele andere cultuur dan de Romaanse/ Christelijke.
Zijn jullie gefrustreerd ofzo?

Tomas
05-04-05, 12:38
Geplaatst door Julien
ik bedoel de opvolger van Khomeini; de huidige geestelijk leider van Iran. Hij heeft vol lof over de Paus gesproken in een condoleance.

Ach blijven jullie maar lekker zeiken over condooms en vrouwen. Het lijkt wel alsof jullie niet verder dan dat kunnen kijken. Ik kijk gewoon naar de realiteit; in katholieke landen hebben vrouwen alle rechten die ze maar willen..o.k. ze kunnen geen priester worden..maar weet jij 1 geloof waar dat wel kan??? (o.k. het protestantisme). Waarom moet iedereen nu opeens hoerover gaan janken nu de paus overleden is.

dat de paus zich 100% heeft ingeet voor vrede en rechtvaardigheid in de werelsd hoor ik types als jij, David, Panthera, Juliette niks over zeggen. De moslims hebben tenminste nog respect voor de Paus..ook al komen ze uit een hele andere cultuur dan de Romaanse/ Christelijke.
Zijn jullie gefrustreerd ofzo?

Ook onder veel protestante stromingen moeten vrouwen een ondergeschikte plaats in nemen. Terecht.

En verder lijkt het mij inderdaad verstandig als je zeikt over vrouwen dat ze dan eerst een grote condoom aantrekken. Wel zo hygienisch.

Bofko
05-04-05, 12:39
Geplaatst door mark61

Het blijft een reactionaire vrouwenhater. Dat hij het goed doet bij andere reactionaire vrouwenhaters mag dan ook niet verwonderlijk heten. Tzit m in de wereld niet zozeer in welke godsdienst of andere ideologie je aanhangt, maar van welk geslacht en hoe oud je bent.

Ik geloof hier helemaal niks van. Het is mij een beetje te simpel om een oordeel over een 2000 jaar oud conservatief bolwerk te projecteren op de paus.

Ron Haleber
05-04-05, 12:47
Geplaatst door mark61
Das gek, Khomeini is al enige tijd dood. Is er een boodschap van hogerhand nedergedaald?



Weetje toch? Onze Sjuul heeft net als Bush een rood mobieltje waarmee ze dagelijks met Jezus bellen. Sjors kreeg zo - naar eigen zeggen -toestemming voor de invasie van Irak!


Het blijft een reactionaire vrouwenhater. Dat hij het goed doet bij andere reactionaire vrouwenhaters mag dan ook niet verwonderlijk heten. Tzit m in de wereld niet zozeer in welke godsdienst of andere ideologie je aanhangt, maar van welk geslacht en hoe oud je bent.

Was het daar maar bij gebleven. Hij haatte iedereen die van religie iets positiefs wou maken.

Niet enkel Hans Küng - die nota bene Mohamed als profeet erkent - maar ook Küngs vriend, de Belg Schillebeexks kreeg daar herhaaldelijk mee te maken!

Natuurlijk vergeet Mars dat helemaal, want dat past niet in zn vette (patat)kraam... :boer:

En vergeet niet de vorige progressieve bisschop van Rotterdam die schandalig door popie jopie het bos werd ingestuurd... :schrik:

Julien
05-04-05, 12:54
Geplaatst door Ron Haleber
Weetje toch? Onze Sjuul heeft net als Bush een rood mobieltje waarmee ze dagelijks met Jezus bellen. Sjors kreeg zo toestemming voor de invasie van Irak!
JP2 was tegen elke oorlog, ook tegen beide Golfoorlogen. Ken jij 1 geestelijk leider op de wereld die zich principieel tegen ELKE oorlog uitspreekt? Ken jij 1 geestelijk leider die de persoon vergeeft die hem wou neergeschoten heeft?


Was het daar maar bij gebleven. Hij haatte iedereen die van religie iets positiefs wou maken.

Niet enkel Hans Küng - die nota bene Mohamed als profeet erkent - maar ook Küngs vriend, de Belg Schillebeexks kreeg daar herhaaldelijk mee te maken!
JP2 haatte helemaal niemand. Want dat is onchristelijk.
En tis toch niet zo vreemd dat de Paus het niet accepteert als er gezegd wordt dat Mohammed als profeet erkend moet worden. Wij geloven namelijk niet in Mohammed als profeet, basta.


En vergeet niet de vorige progressieve bisschop van Rotterdam die schandalig door popie jopie het bos werd ingestuurd... :schrik:
Dat was ook een homo. en die kunnen geen bisschop zijn. Jammer he..

David
05-04-05, 12:58
Geplaatst door Julien

Dat was ook een homo. en die kunnen geen bisschop zijn. Jammer he..


Precies. Bisschoppen dienen pedofielen te zijn! :ego:

Dutchguy
05-04-05, 12:59
Geplaatst door Julien



Dat was ook een homo. en die kunnen geen bisschop zijn. Jammer he..

Dat heeft hij bij mijn weten nooit erkend, bovendien was hij ontzettend populair. Dat de paus hem dan toch eruit mietert zegt veel over de starheid van deze man en de kerk.

Ron Haleber
05-04-05, 13:01
Geplaatst door Julien
JP2 was tegen elke oorlog, ook tegen beide Golfoorlogen. Ken jij 1 geestelijk leider op de wereld die zich principieel tegen ELKE oorlog uitspreekt? Ken jij 1 geestelijk leider die de persoon vergeeft die hem wou neergeschoten heeft?


JP2 haatte helemaal niemand. Want dat is onchristelijk.
En tis toch niet zo vreemd dat de Paus het niet accepteert als er gezegd wordt dat Mohammed als profeet erkend moet worden. Wij geloven namelijk niet in Mohammed als profeet, basta.


Dat was ook een homo. en die kunnen geen bisschop zijn. Jammer he..

Nou ik vind o.a. de Dalai Lama een beter voorbeeld! Maar ja, dat is tenslotte volgens jou ook een homo!

Waarom een christen Mohamed niet als een profeet mag erkennen, moet jij me toch eens uitleggen, meneer de theoloog...

Mooie christenen zijn jullie. Nog niet ontwaakt uit de duistere middeleeuwen!

Julien
05-04-05, 13:03
Geplaatst door David
Precies. Bisschoppen dienen pedofielen te zijn! :ego:

die worden er dan net zo hard uitgeflikkerd. ik ben trouwens niet degene die homo's met pedofielen vergelijkt he. dat ben jij.


Dat heeft hij bij mijn weten nooit erkend, bovendien was hij ontzettend populair. Dat de paus hem dan toch eruit mietert zegt veel over de starheid van deze man en de kerk.
dat heeft hij zelf nooit erkend. maar geloof me, mensen uit zijn bisdom (en intimi van hem) weten maar al te goed dat deze mr Bär van de 'andere' kant was.

Ron Haleber
05-04-05, 13:04
Geplaatst door David
Precies. Bisschoppen dienen pedofielen te zijn! :ego:

:alien: :D :D :D

Dutchguy
05-04-05, 13:06
Geplaatst door Julien

dat heeft hij zelf nooit erkend. maar geloof me, mensen uit zijn bisdom (en intimi van hem) weten maar al te goed dat deze mr Bär van de 'andere' kant was.

So bleedin' what??? En van horen zeggen? Dat de man een hele loyale following had maakt dus geen barst uit? Dat hij mensen misschien wel dichter bij de kerk bracht ook niet? En hoor je mensen niet te beoordelen op wat ze doen in plaats van op geruchten af te gaan?

RK kerk = achterlijk in het kwadraat.

Julien
05-04-05, 13:06
Geplaatst door Ron Haleber
Nou ik vind o.a. de Dalai Lama een beter voorbeeld! Maar ja, dat is tenslotte volgens jou ook een homo!

Waarom een christen Mohamed niet als een profeet mag erkennen, moet jij me toch eens uitleggen, meneer de theoloog...

Mooie christenen zijn jullie. Nog niet ontwaakt uit de duistere middeleeuwen!

De Dalai Lama zou je idd met de Paus kunnen vergelijken.

En waarom een christen Mohammed niet accepterrt? Ja wat denk je nou zelf slimmie?? Het Christendom gelooft dat er na Jezus geen profeten meer komen. Mohammed is voor ons geen profeet of boodschapper van God. Zo is het nu eenmaal.

Ik kan nu ook wel gaan huilen dat moslims niet accepteren dat Jezus uit de dood is opgestaan en God's zoon is. Maar dat is nu eenmaal hun geloof.

Wat is daar trouwens middeleeuws aam? :verrassin

Julien
05-04-05, 13:07
Geplaatst door Dutchguy
So bleedin' what??? En van horen zeggen? Dat de man een hele loyale following had maakt dus geen barst uit? Dat hij mensen misschien wel dichter bij de kerk bracht ook niet? En hoor je mensen niet te beoordelen op wat ze doen in plaats van op geruchten af te gaan?

RK kerk = achterlijk in het kwadraat.

een homo als bisschop zou de Kerk schaden.

overigens ben ik het wel met je eens dat Bär een erg aardige en charismatische man was. Jammer dat het zo heeft moeten lopen.

mark61
05-04-05, 13:11
Geplaatst door Julien
ik bedoel de opvolger van Khomeini; de huidige geestelijk leider van Iran. Hij heeft vol lof over de Paus gesproken in een condoleance.

Ali Khamenei heet ie. Tuurlijk dat collega-reactionaire vrouwenhaters elkaar van harte bijvallen.


Ik kijk gewoon naar de realiteit; in katholieke landen hebben vrouwen alle rechten die ze maar willen..o.k. ze kunnen geen priester worden..maar weet jij 1 geloof waar dat wel kan??? (o.k. het protestantisme). Waarom moet iedereen nu opeens hoerover gaan janken nu de paus overleden is.

In katholieke landen hebben vrouwen geen zeggenschap over hun lichaam, geest en sexualiteit. Inderdaad geldt dat voor alle grote geloven.

hoerover? Freudian? Vrouw tussen hoer en maagd?


dat de paus zich 100% heeft ingeet voor vrede en rechtvaardigheid in de werelsd hoor ik types als jij, David, Panthera, Juliette niks over zeggen.

Ik zet me ook 100% in voor vrede en rechtvaardigheid. Dat heeft ongeveer net zoveel effect. De bevrijdingstheologie vernietigen heeft niet veel met de strijd VOOR rechtvaardigheid en vrede te maken, wel met de strijd TEGEN.


De moslims hebben tenminste nog respect voor de Paus..ook al komen ze uit een hele andere cultuur dan de Romaanse/ Christelijke.
Zijn jullie gefrustreerd ofzo?

Collega-reactionaire vrouwenhaters vinden dat prachtig, zo'n geluid uit het westen. Voor de tigste keer.

Ik ben gefrustreerd dat verdriet om het heengaan ener geloofsleider moet leiden tot leugenachtige verhalen over hoe fantastisch hij wel niet was. Ik ben gefrustreerd dat zelfs katholieken die de grootste moeite hebben met zijn ideeën toch koste wat het kost bij de club willen blijven. Wat is dat voor masochisme? Lijkt wel op mishandelde, vernederde vrouwen die bij hun man blijven omdat hetalternatief, vermeende eenzaamheid, nog erger afschrikt.

Ja hoor, ik ben gefrustreerd. Et puis?

Dutchguy
05-04-05, 13:12
Geplaatst door Julien
een homo als bisschop zou de Kerk schaden.



Wordt steeds duidelijker hoe je echt over homo's denkt.
Misschien makkelijker als we een lijstje maken wat homo's nog wel mogen en waar we wel mogen komen. Wel zo duidelijk.

mark61
05-04-05, 13:13
Geplaatst door Bofko
Ik geloof hier helemaal niks van. Het is mij een beetje te simpel om een oordeel over een 2000 jaar oud conservatief bolwerk te projecteren op de paus.

Nee? Door wie is dat bolwerk opgebouwd en in stand gehouden? Noem mij één grote godsdienst die niet door ouwe mannen wordt bestierd.

Tomas
05-04-05, 13:16
Geplaatst door Dutchguy
Wordt steeds duidelijker hoe je echt over homo's denkt.
Misschien makkelijker als we een lijstje maken wat homo's nog wel mogen en waar we wel mogen komen. Wel zo duidelijk.

Het hoeft niet zozeer Juliens persoonlijke mening te zijn. Je kunt objectief vaststellen dat als een homo een hoge positei in de katholieke kerk zou krijgen dit veel protest, onrust en wrschl afsplitsingen teweeg zou brengen. Teveel -vooral niet europese- katholieken vinden nu eenmaal dat homo's en vrouwen zo hun plaats hebben. En die plaats is wat lager. Het zou objectoef gezien de kerk dus schaden of je zelf nu homo vriendelijk bent of niet. Van mij persoonlijk mag die kerk zo beschadigd worden als maar kan. Maargoed. Da's weer wat anders.

Tomas
05-04-05, 13:17
Geplaatst door mark61
Nee? Door wie is dat bolwerk opgebouwd en in stand gehouden? Noem mij één grote godsdienst die niet door ouwe mannen wordt bestierd.

Nog even Mark, dan hebben wij ook eindelijk eens de macht in handen.

mark61
05-04-05, 13:18
Geplaatst door Julien
die worden er dan net zo hard uitgeflikkerd. ik ben trouwens niet degene die homo's met pedofielen vergelijkt he. dat ben jij.


Nee, dat worden ze nooit. Het enige dat de kerk uit zichzelf doet is de misdaad doodzwijgen en in het 'gunstigste' geval de dader overplaatsen. Cover up. De correctie moet van buiten komen en bestaat dan, godbetert, uit een zak geld die bovendien door de gelovigen wordt opgehoest. Bij mijn weten zit er nog niet 1 priester etc. achter de tralies. Wat is dat voor zottigheid?

mark61
05-04-05, 13:19
Geplaatst door Julien
een homo als bisschop zou de Kerk schaden.

Hoezo?

~Panthera~
05-04-05, 13:19
Geplaatst door Dutchguy
Wordt steeds duidelijker hoe je echt over homo's denkt.
Misschien makkelijker als we een lijstje maken wat homo's nog wel mogen en waar we wel mogen komen. Wel zo duidelijk.


IN de kast, schat. :moe:

Daar is waar de Katholieken ze het liefst hebben.

mark61
05-04-05, 13:21
Geplaatst door Tomas
Nog even Mark, dan hebben wij ook eindelijk eens de macht in handen.

Inderdaad. Ik zit tevreden en gezapig achterover geleund tot het moment daar is. De wereld is van ouwe rukkers.

Dutchguy
05-04-05, 13:22
Geplaatst door Tomas
Het hoeft niet zozeer Juliens persoonlijke mening te zijn. Je kunt objectief vaststellen dat als een homo een hoge positei in de katholieke kerk zou krijgen dit veel protest, onrust en wrschl afsplitsingen teweeg zou brengen. Teveel -vooral niet europese- katholieken vinden nu eenmaal dat homo's en vrouwen zo hun plaats hebben. En die plaats is wat lager. Het zou objectoef gezien de kerk dus schaden of je zelf nu homo vriendelijk bent of niet. Van mij persoonlijk mag die kerk zo beschadigd worden als maar kan. Maargoed. Da's weer wat anders.

Hij presenteert het als zijn eigen mening, dan moet hij duidelijker zijn.

Een lagere plaats kan NOOIT acceptabel zijn. Daar moet je ALTIJD tegen vechten, ongeacht waar deze foute gedachte zich ophoudt. Ik ben ook religieus opgevoed, ergens trekt het geloof me ook nog wel. Maar achter het masker van liefde gaat onverdraagzaamheid schuil, en dat moet nou eenmaal blootgelegd worden, anders zal er nooit iets veranderen. Beter vechten tegen de bierkaai dan niet vechten.

~Panthera~
05-04-05, 13:22
Geplaatst door mark61
Inderdaad. Ik zit tevreden en gezapig achterover geleund tot het moment daar is. De wereld is van ouwe rukkers.

Forget it, ik ben ook niet tegen ONvrijwillige euthanasie. :D

mark61
05-04-05, 13:22
Geplaatst door Dutchguy
Wordt steeds duidelijker hoe je echt over homo's denkt.
Misschien makkelijker als we een lijstje maken wat homo's nog wel mogen en waar we wel mogen komen. Wel zo duidelijk.

Ik stel reservaten voor. Een soort San Marino. San Sodomio.

Tomas
05-04-05, 13:25
Geplaatst door Dutchguy
Hij presenteert het als zijn eigen mening, dan moet hij duidelijker zijn.

Een lagere plaats kan NOOIT acceptabel zijn. Daar moet je ALTIJD tegen vechten, ongeacht waar deze foute gedachte zich ophoudt. Ik ben ook religieus opgevoed, ergens trekt het geloof me ook nog wel. Maar achter het masker van liefde gaat onverdraagzaamheid schuil, en dat moet nou eenmaal blootgelegd worden, anders zal er nooit iets veranderen. Beter vechten tegen de bierkaai dan niet vechten.

Ik zie persoonlijk Julien niet zo als het "kwaad". Eigenlijk. En wat maakt het me uit. Ik zit toch binnenkort op rozen.

mark61
05-04-05, 13:25
Geplaatst door ~Panthera~
Forget it, ik ben ook niet tegen ONvrijwillige euthanasie. :D

Jij moet beter naar de Moederkerk luisteren. Het Menselijk Leven is Heilig. De Ouwe Mannen vinden jou nog wel. Don't tell me I didn't warn you.

Ff serieus, ik kan me niet voorstellen hoe een objectief toeschouwer zich GEEN vragen kan stellen als hij ziet dat een interreligieuze bijeenkomst bestaat uit een groep glimlachende bejaarden van het mannelijk geslacht met een jurk aan. Dat loopt toch in de smiezen? Wat is dat met die wijven dat ze daar achteraan blijven lopen? De snit?

Bofko
05-04-05, 13:28
Geplaatst door Tomas
Nog even Mark, dan hebben wij ook eindelijk eens de macht in handen.

Ouwe Mannen hebben altijd en en in alle culturen zaken bestierd en bestuurd. Het idee daarachter is : wijsheid.

Maar Mark en jij zijn te laat geboren want sinds kort geldt in de Westerse maatschappij die wijsheid veel minder. En dat komt door de snelle veranderingen. Kijk maar eens hoe er op de Ouwe Paus wordt ingehakt. Ouwe Mannen zijn passé voor den modernen mensch.

Tomas
05-04-05, 13:31
Geplaatst door Bofko
Ouwe Mannen hebben altijd en en in alle culturen zaken bestierd en bestuurd. Het idee daarachter is : wijsheid.

Maar Mark en jij zijn te laat geboren want sinds kort geldt in de Westerse maatschappij die wijsheid veel minder. En dat komt door de snelle veranderingen. Kijk maar eens hoe er op de Ouwe Paus wordt ingehakt. Ouwe Mannen zijn passé voor den modernen mensch.

Kijk nog 's goed. En zie hoeveel aanhangers die religies nog hebben. Misschien dat je daarna het concept "wishfull thinking" begrijpt.

mark61
05-04-05, 13:32
Geplaatst door Bofko
Ouwe Mannen hebben altijd en en in alle culturen zaken bestierd en bestuurd. Het idee daarachter is : wijsheid.

Maar Mark en jij zijn te laat geboren want sinds kort geldt in de Westerse maatschappij die wijsheid veel minder. En dat komt door de snelle veranderingen. Kijk maar eens hoe er op de Ouwe Paus wordt ingehakt. Ouwe Mannen zijn passé voor den modernen mensch.

Balen met een grote B. Niet in alle culturen. In pakweg Afrika doen vrouwen ook veel van dat werk.

~Panthera~
05-04-05, 13:34
Geplaatst door mark61
Jij moet beter naar de Moederkerk luisteren. Het Menselijk Leven is Heilig. De Ouwe Mannen vinden jou nog wel. Don't tell me I didn't warn you.

Ff serieus, ik kan me niet voorstellen hoe een objectief toeschouwer zich GEEN vragen kan stellen als hij ziet dat een interreligieuze bijeenkomst bestaat uit een groep glimlachende bejaarden van het mannelijk geslacht met een jurk aan. Dat loopt toch in de smiezen? Wat is dat met die wijven dat ze daar achteraan blijven lopen? De snit?

Tokkin to me ?

Persoonlijk heb ik het altijd al de personificatie van verneukt worden gevonden, die hele Katholieke kerk.
Voor mijn gevoel gaat het in tegen alles wat "menselijk" is.
"Heb je pijn", jammer, lijden zul je.
"Ga je creperend dood" jammer, lijden deed Christus ook, dus waar zeur je over ?
"Vrouwen ?" scheisse hee, zijn die er ook nog ? kinderen baren, aanrecht en verder niet zeuren. En de Heilige Maagd spelen, want dan zit er in ieder geval nog iets goeds in je.
"Sex" ? Tja, alleen om kinderen te krijgen, verder heffen we het vingertje weer even op, want stel je voor dat je het nog leuk zou vinden ook.
Maar in het donker allemaal de kat knijpen. :duivels:
Tja, dat krijg je met zo'n huigelachtige bende kerels aan t hoofd.
Tsum :kotsen:

Mijn persoonlijke mening. :D

En ja, ik ben ooit ook Katholiek afgericht.
Heeft alleen niet erg veel zoden aan de dijk gezet.

mark61
05-04-05, 13:38
Geplaatst door ~Panthera~
Tokkin to me ?

Persoonlijk heb ik het altijd al de personificatie van verneukt worden gevonden, die hele Katholieke kerk.
Voor mijn gevoel gaat het in tegen alles wat "menselijk" is.
"Heb je pijn", jammer, lijden zul je.
"Ga je creperend dood" jammer, lijden deed Christus ook, dus waar zeur je over ?
"Vrouwen ?" scheisse hee, zijn die er ook nog ? kinderen baren, aanrecht en verder niet zeuren. En de Heilige Maagd spelen, want dan zit er in ieder geval nog iets goeds in je.
"Sex" ? Tja, alleen om kinderen te krijgen, verder heffen we het vingertje weer even op, want stel je voor dat je het nog leuk zou vinden ook.
Maar in het donker allemaal de kat knijpen. :duivels:
Tja, dat krijg je met zo'n huigelachtige bende kerels aan t hoofd.
Tsum :kotsen:

Mijn persoonlijke mening. :D

En ja, ik ben ooit ook Katholiek afgericht.
Heeft alleen niet erg veel zoden aan de dijk gezet.

dank u.

De 8 mei-beweging is aan jou geloof ik ook niet besteed. Beyond repair.

~Panthera~
05-04-05, 13:38
Geplaatst door mark61
dank u.

De 8 mei-beweging is aan jou geloof ik ook niet besteed. Beyond repair.


Zeker weten.

Julien
05-04-05, 13:43
Geplaatst door Tomas
Het hoeft niet zozeer Juliens persoonlijke mening te zijn. Je kunt objectief vaststellen dat als een homo een hoge positei in de katholieke kerk zou krijgen dit veel protest, onrust en wrschl afsplitsingen teweeg zou brengen. Teveel -vooral niet europese- katholieken vinden nu eenmaal dat homo's en vrouwen zo hun plaats hebben. En die plaats is wat lager. Het zou objectoef gezien de kerk dus schaden of je zelf nu homo vriendelijk bent of niet.

precies.

dit is tevens mijn reactie op Mark61 en Dutchguy. Ik vind homo's echt niet minderwaardig, maar ze zijn wel afwijkend en de Bijbel is daar duidelijk over. Van mij mogen ze homo zijn, maar een geestelijke zullen ze niet kunnen worden.

mark61
05-04-05, 13:53
Geplaatst door Julien
precies.

dit is tevens mijn reactie op Mark61 en Dutchguy. Ik vind homo's echt niet minderwaardig, maar ze zijn wel afwijkend en de Bijbel is daar duidelijk over. Van mij mogen ze homo zijn, maar een geestelijke zullen ze niet kunnen worden.

Behalve dan in de Anglicaanse kerk. Die gaat dan misschien scheuren. Et puis? Elke godsdienst streeft naar ledenmaximalisatie? Vandaar ook die aansporingen meer gelovigen te kweken? Tenslotte is het makkelijker eentje te verwekken dan er één te bekeren.

Tomas
05-04-05, 14:06
Geplaatst door mark61
Behalve dan in de Anglicaanse kerk. Die gaat dan misschien scheuren. Et puis? Elke godsdienst streeft naar ledenmaximalisatie? Vandaar ook die aansporingen meer gelovigen te kweken? Tenslotte is het makkelijker eentje te verwekken dan er één te bekeren.

Ik heb besloten na Bofko's opmerking om wat minder kritisch te zijn over religie. Jij zou er ook verstandiger aan doen. Principe's moeten ook zo hun tijd en plaats kennen.

mark61
05-04-05, 14:14
Geplaatst door Tomas
Ik heb besloten na Bofko's opmerking om wat minder kritisch te zijn over religie. Jij zou er ook verstandiger aan doen. Principe's moeten ook zo hun tijd en plaats kennen.

Mja, je hebt gelijk ook. Wij hoeven alleen maar af te wachten. De future is ours. Als we de komende jaren overleven.

Ron Haleber
05-04-05, 14:35
Geplaatst door Julien
En waarom een christen Mohammed niet accepterrt? Ja wat denk je nou zelf slimmie?? Het Christendom gelooft dat er na Jezus geen profeten meer komen. Mohammed is voor ons geen profeet of boodschapper van God. Zo is het nu eenmaal.



Dat "is nu eenmaal zo" zeggen alle domme mensen en kleine kinderen...

Maar waarop baseer je dat...? Moslims stellen zelfs dat in het evangelie teksten staan waarmee Mohamed wordt aangekondigd...

En ook Küng had er echt goede redenen voor!

prikkerd
05-04-05, 14:37
Ik vond het een Schijnheilige man van een Schijnheilige godsdienst die geen schijn van kans heeft om in het paradijs te komen.....wel blijft hij zijn VIP-status behouden maar dan in hel

En hij is helemaal niet van zijn lijden verlost...... die begint namelijk pas


Islam is the one and only truth

Prlwytzkofski
05-04-05, 14:43
Geplaatst door Ron Haleber
Dat "is nu eenmaal zo" zeggen alle domme mensen en kleine kinderen...



Kleine kinderen zeggen dat nooit. Niet uit zichzelf tenminste..

Julien
05-04-05, 15:18
Geplaatst door prikkerd
Ik vond het een Schijnheilige man van een Schijnheilige godsdienst die geen schijn van kans heeft om in het paradijs te komen.....wel blijft hij zijn VIP-status behouden maar dan in hel

En hij is helemaal niet van zijn lijden verlost...... die begint namelijk pas


Islam is the one and only truth

jij bent juist degene die in de hel belandt vanwege deze opmerkingen. maar goed je zal het nog wel merken later. veel plezier met jouw schijnheilige geloof!

mijn geloof predikt vrede, geen haat (zoals jij doet)

Julien
05-04-05, 15:19
Geplaatst door Ron Haleber
Dat "is nu eenmaal zo" zeggen alle domme mensen en kleine kinderen...

Maar waarop baseer je dat...? Moslims stellen zelfs dat in het evangelie teksten staan waarmee Mohamed wordt aangekondigd...

En ook Küng had er echt goede redenen voor!

Moslims kunnen zoveel zeggen. Christenen geloven niet in Mohammed en dat zullen ze ook nooit doen, want Jezus is voor ons het eindstation.

Juliette
05-04-05, 21:27
.

prikkerd
06-04-05, 14:22
Geplaatst door Julien
jij bent juist degene die in de hel belandt vanwege deze opmerkingen. maar goed je zal het nog wel merken later. veel plezier met jouw schijnheilige geloof!

mijn geloof predikt vrede, geen haat (zoals jij doet)

daar hebben we hem weer... spuit elf
jouw geloof? welke? christendom?
Jezus weet niet eens wat christendom betekent.... die naam is na hem verzonnen
Mohammed staat letterlijk in de bijbel genoemd maar die bijbelversie is altijd weggemoffeld

nog iets als jij zegt dat ik in de hel beland dan ben je netzo als ik met opmerkingen en maakt je niet vredelievender

maar jah... jouw inconsequentie en naïviteit is niets nieuws

prikkerd
06-04-05, 14:23
Geplaatst door Alcibiades
Ik schat dat jij het moeilijker in de vuur zult hebben dan hij, kneus.

Hou jij het maar bij schatten

Al Sawt
07-04-05, 00:36
Geplaatst door Alcibiades
Ik schat dat jij het moeilijker in de vuur zult hebben dan hij, kneus. Alcibiades, een griek die meerdere malen van partij is veranderd dan menig figuren in geschiedenis.

Julien
07-04-05, 12:39
Geplaatst door prikkerd
daar hebben we hem weer... spuit elf
jouw geloof? welke? christendom?
Jezus weet niet eens wat christendom betekent.... die naam is na hem verzonnen
Mohammed staat letterlijk in de bijbel genoemd maar die bijbelversie is altijd weggemoffeld

nog iets als jij zegt dat ik in de hel beland dan ben je netzo als ik met opmerkingen en maakt je niet vredelievender

maar jah... jouw inconsequentie en naïviteit is niets nieuws

hahahaha kom maar met bewijs dat mohammed in de bijbel wordt voorspeld. de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. denk jij nou echt dat jij wél serieus genomen wordt? 't is eerder mohammed die de ware rol van jezus heeft weggemoffeld in de koran.

maar hier zullen we waarschijnlijk nooit uitkomen, dus hou op met provoceren..wil je!

prikkerd
07-04-05, 13:16
Geplaatst door Alcibiades
Wat een onverdraagzaamheid, zeg. Past dat wel in onze westerse maatschappij?



ONZE westerse maatschappij?
Wat stelt die nou voor? En wie ben jij om over ONZE te spreken?
En bestaan geen AUTOCHTONE westerse moslims????


ga ergens anders hitlertje spelen

prikkerd
07-04-05, 13:21
Geplaatst door Julien
hahahaha kom maar met bewijs dat mohammed in de bijbel wordt voorspeld. de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. denk jij nou echt dat jij wél serieus genomen wordt? 't is eerder mohammed die de ware rol van jezus heeft weggemoffeld in de koran.

maar hier zullen we waarschijnlijk nooit uitkomen, dus hou op met provoceren..wil je!

Julien heb je ooit de bijbel gelezen?????



The prophet Mohammed in the Bible

According to the Bible, God said to Moses, on whom be peace: " I will raise upfor them a prophet like you from among their brothers, I will put my words inhis mouth, and he will tell them 'everything I command him" (The Holy Bible, NewInternational Version, Deuteronomy chapter 18, verse 18).

The prophet described in the above verse must have the following threecharacteristics:
1. He will be like Moses.
2. He will come from the brothers of theIsraelites, i.e. the Ishmaelites.
3. God will put his words in the mouth ofthe prophet and he will declare what God commanded him.
Let ussee which prophet God was speaking of.

1. The prophet like Moses
Some people feel that thisprophecy refers to the prophet Jesus, on whom be peace. But, although Jesus(peace be upon him and all of God's prophets and messengers) was truly a prophetof God, he is not the prophet spoken of here. He was born miraculously, andfinally God raised him up miraculously. On the other hand, Muhammad is more likeMoses; both were born in a natural way and both died natural deaths.

2.From among the Ishmaelite
Abraham had two sons, Ishmael andIsaac (Genesis, chapter 21). Ishmael became the grandfather of the Arab nation.And Isaac became the grandfather of Jewish nation. The prophet spoken of was tocome not from among the Jews themselves, but from among their brothers, theIshmaelite. Muhammad a descendant of Ishmael, is indeed that prophet.

3.God will put his words in his mouth
" Neither the content of therevelation, nor its form, were of Muhammad's devising. Both were given by theangel, and Muhammad's task was only to repeat what he heard" (Word Religionsfrom Ancient history to the Present, by Geoffrey Parrinder, p.472).

God sent the angel Gabriel to teach Muhammad the exact wordsthat he should repeat to the people. The words are therefore not his own; theydid not come from his own thoughts, but were put into his mouth by the angel.These are written down in the Qur'an word for word, exactly as they came fromGod.

Now that we know that prophet we must listen to him,for, according to the Bible, God says: 'I will punish anyone who refuses to obeyhim' (Good News Bible, Deut. 18:19).

Julien
07-04-05, 13:27
Geplaatst door prikkerd
[B]Julien heb je ooit de bijbel gelezen?????
[b]
De Bijbel heb ik idd wel gelezen, maar GEEN islamitische propagandaverhalen. ik ben absoluut niet overtuigd van dat stukje tekst hierboven. God kan er zoveel profeten mee bedoeld hebben. Voor christenen staat het vast dat Mohammed niet voorspeld wordt in de Bijbel. Jezus was de laatste boodschapper, namelijk God zelf.

Tomas
07-04-05, 13:29
Geplaatst door prikkerd
Julien heb je ooit de bijbel gelezen?????


1 ding is in ieder geval zeker, jij hebt -op basis van deze post- nog noooooit de bijbel gelezen.

wytze
07-04-05, 13:46
quote:
"According to the Bible, God said to Moses, on whom be peace: " I will raise upfor them a prophet like you from among their brothers, I will put my words inhis mouth, and he will tell them 'everything I command him" (The Holy Bible, NewInternational Version, Deuteronomy chapter 18, verse 18)."


Prikkerd,

ik heb een poos geleden op Islam en meer in een soortgelijke discussie gesuggereerd dat deze tekst evenwel op Samuel kan slaan, want dat is de 1e profeet na Mozes. Helaas is niemand daar toen op ingegaan.

Tomas
07-04-05, 13:52
Geplaatst door wytze
quote:
"According to the Bible, God said to Moses, on whom be peace: " I will raise upfor them a prophet like you from among their brothers, I will put my words inhis mouth, and he will tell them 'everything I command him" (The Holy Bible, NewInternational Version, Deuteronomy chapter 18, verse 18)."


Prikkerd,

ik heb een poos geleden op Islam en meer in een soortgelijke discussie gesuggereerd dat deze tekst evenwel op Samuel kan slaan, want dat is de 1e profeet na Mozes. Helaas is niemand daar toen op ingegaan.

Je verwacht toch niet serieus dat daar op in gegaan wordt? Er is helemaal niet sprake van een inhoudelijke discussie. Moslims plukken dit soort teksten van hun populaire websites en daar moet je het mee doen.

prikkerd
07-04-05, 16:51
Geplaatst door Alcibiades
Speculatie op speculatie.

dat bedoel ik dus.... inhoudelijk heb je niets in te brengen

Al Sawt
08-04-05, 00:34
Geplaatst door Alcibiades
Hij werd ook meerdere keren verbannen. Herken je jezelf, Gerrit?

prikkerd
08-04-05, 05:00
Geplaatst door Alcibiades
En jij dan met je islamitische knip- en plakwerk?

de bron is bijbels dus logisch dat ik daarvan knip en plak of verwacht je dat ik de bijbel uit eigen duim moet zuigen zoals velen?