PDA

Bekijk Volledige Versie : Extreem-rechtse jongeren zorgwekkend snel radicaler



~Panthera~
03-04-05, 01:08
Extreem-rechtse jongeren zorgwekkend snel radicaler


Door onze redacteur Margriet Oostveen


ROTTERDAM, 2 APRIL. Politie en onderzoekers naar extreem-rechts zien door heel Nederland jongeren in zorgwekkend tempo radicaliseren. Het hoofd van de regionale inlichtingendienst RID in Utrecht noemt ,,het proces van radicalisering'' in zijn regio ,,potentieel gevaarlijker dan moslimterrorisme''.


Uit een rondgang blijkt dat politie en gemeenten in verscheidene plaatsen onderzoeken naar 'Lonsdale-jongeren' zijn begonnen. Het gaat om overwegend autochtone tieners die het kledingmerk Lonsdale dragen. Een harde kern uit zich racistisch en genereert meer overlast en geweld dan tot nu toe bekend was.

Onderzoekers van de Universiteit Leiden en de Anne Frank Stichting telden de eerste maand na de moord op Theo van Gogh 106 gevallen van antimoslimgeweld. Bij ruim een kwart daarvan waren Lonsdale-jongeren betrokken. Recentelijk doen zich steeds nieuwe incidenten voor. In Uden werd vorig weekeinde voor de tweede maal een islamitische school in brand gestoken.

Onderzoeker J. van Donselaar moet de precieze tellingen over de laatste maanden nog afronden. Gevraagd naar de landelijke cijfers over incidenten rond Lonsdale-jongeren zegt hij dat het om ,,alweer een veelvoud'' gaat van eerdere inventarisaties. ,,Zeker is dat het veel meer is dan we zelf aanvankelijk dachten, en dat het toeneemt.'' Gevraagd naar de regio's die er het meeste last van hebben: ,,Er zijn eigenlijk nog maar heel weinig gebieden waar het níet voorkomt.''

Politie en jeugdonderzoekers beschouwen Lonsdale-jongeren temeer als een gevaar, nu een algemeen klimaat van verrechtsing hen sneller tot daden aanzet. ,,Vanuit de openbare orde gezien vormen ze een potentieel kruitvat'', aldus districtschef W. van Amerongen van de politie in Venlo. J. van Donselaar: ,,Die jongeren lijken te handelen in de geest van wat veel ouders ook vinden . Ik kan me geen jeugdcultuur herinneren die zo mééging in een maatschappelijke controverse.''

Politie en onderzoekers maken zich ook grote zorgen om jongeren van allochtone afkomst die autochtone racistische jongeren opzoeken. In Veenendaal en Geldrop deden zich onlangs massale vechtpartijen voor. Politiekorpsen proberen weinig ruchtbaarheid te geven aan nieuwe incidenten uit vrees voor een sneeuwbaleffect.



Haat wordt aangeleerd. :kotsen:

Si_Y
03-04-05, 01:11
Geplaatst door ~Panthera~

Gevraagd naar de regio's die er het meeste last van hebben: ,,Er zijn eigenlijk nog maar heel weinig gebieden waar het níet voorkomt.''


Wat een overdrijven kan deze gast zeg
:duizelig:

AARDIG
03-04-05, 01:30
Kijk dit komt dus van de grootste haatzaaiers AYAAN en WILDERS!! Dus inpakken en afvoeren naar ABU GHRAIB in Irak!!

kaaskop
03-04-05, 09:12
Geplaatst door AARDIG
Kijk dit komt dus van de grootste haatzaaiers AYAAN en WILDERS!! Dus inpakken en afvoeren naar ABU GHRAIB in Irak!!

Enneh waarom , vind je, doe jij gelukkig niet mee met dat klimaat van de wijzende vingers?

tr_imparator
03-04-05, 10:19
Geplaatst door kaaskop
Enneh waarom , vind je, doe jij gelukkig niet mee met dat klimaat van de wijzende vingers?

nee, dat vind ik niet.
o.a zij hebben de 'verborgen racisme' de alterego, of hoe je het ook wil noemen aangewakkerd bij veel mensen. En omdat de media ze goed 'achtevolgt' hebben zij een x aantal keer meer invloed, dan AARDIG.

bovendien is ZIJN standpunt duidelijk, die van jou ontbreekt..

de aanpakswijze van die personen, is niet op zijn minst oke te noemen.

ipv je bovenstaande opmerking, kon je ook zeggen dat ayaan en wilders niet zorgvuldig waren met hun ideeen, en 't klimaat in nederland aardig hebben verneukt.

:boos:

Couscousje
03-04-05, 11:17
Geplaatst door kaaskop
Enneh waarom , vind je, doe jij gelukkig niet mee met dat klimaat van de wijzende vingers?

Pas op, hoor.

Straks word ik nog verliefd op je. :haha:

Cc

Couscousje
03-04-05, 11:19
Geplaatst door tr_imparator
nee, dat vind ik niet.
o.a zij hebben de 'verborgen racisme' de alterego, of hoe je het ook wil noemen aangewakkerd bij veel mensen. En omdat de media ze goed 'achtevolgt' hebben zij een x aantal keer meer invloed, dan AARDIG.

bovendien is haar standpunt duidelijk, die van jou ontbreekt..

de aanpakswijze van die personen, is niet op zijn minst oke te noemen.

ipv je bovenstaande opmerking, kon je ook zeggen dat ayaan en wilders niet zorgvuldig waren met hun ideeen, en 't klimaat in nederland aardig hebben verneukt.

:boos:

Het feit dat jij niet ziet dat AARDIG een man is, in plaats van een vrouw, doet me ernstig afvragen hoe serieus men jouw mening en observatievermogen moet nemen in deze zaak.

:hihi:

Kneus.

Cc

echnaton
03-04-05, 11:30
Geplaatst door tr_imparator
nee, dat vind ik niet.
o.a zij hebben de 'verborgen racisme' de alterego, of hoe je het ook wil noemen aangewakkerd bij veel mensen. En omdat de media ze goed 'achtevolgt' hebben zij een x aantal keer meer invloed, dan AARDIG.

bovendien is haar standpunt duidelijk, die van jou ontbreekt..

de aanpakswijze van die personen, is niet op zijn minst oke te noemen.

ipv je bovenstaande opmerking, kon je ook zeggen dat ayaan en wilders niet zorgvuldig waren met hun ideeen, en 't klimaat in nederland aardig hebben verneukt.

:boos:

't Is maar wat je 'verneukt' noemt. Bedoel je dat zo langzamerhand het grootste deel van de Nederlanders inziet hoe in de moslimwereld met kritiek wordt omgegaan?

delirious
03-04-05, 11:49
Geplaatst door echnaton
't Is maar wat je 'verneukt' noemt. Bedoel je dat zo langzamerhand het grootste deel van de Nederlanders inziet hoe in de moslimwereld met kritiek wordt omgegaan?

Bedoel je met " inziet "
Moskeeen platbranden en Meisjes van 8 in elkaar slaan ?
Rot toch op met je onzin.

mark61
03-04-05, 14:33
Geplaatst door AARDIG
Kijk dit komt dus van de grootste haatzaaiers AYAAN en WILDERS!! Dus inpakken en afvoeren naar ABU GHRAIB in Irak!!

Zou je denken? Je denkt werkelijk dat 2 individuen in staat zijn om gevoelens en ideeën bij mensen te implanteren die daarvoor nog niet bestonden? Was de wereld maar zo simpel.

Maar inderdaad, politieke moordenaars denken altijd dat een idee weggaat als je de duidelijkste drager ervan vermoordt. Needless to say dat die daad een averechts effect heeft. TvG vermoorden leidt juist tot een golf van anti-islam, zoals je hierboven kan lezen, en helpt moslims absoluut niet.

Met Ayaan in Mogadishu en Wilders in Swaziland gaat het echt niet weg allemaal.

Zalig zijn de eenvoudigen van geest.

taouanza
03-04-05, 15:14
Geplaatst door mark61
Zou je denken? Je denkt werkelijk dat 2 individuen in staat zijn om gevoelens en ideeën bij mensen te implanteren die daarvoor nog niet bestonden? Was de wereld maar zo simpel.

Maar inderdaad, politieke moordenaars denken altijd dat een idee weggaat als je de duidelijkste drager ervan vermoordt. Needless to say dat die daad een averechts effect heeft. TvG vermoorden leidt juist tot een golf van anti-islam, zoals je hierboven kan lezen, en helpt moslims absoluut niet.

Met Ayaan in Mogadishu en Wilders in Swaziland gaat het echt niet weg allemaal.

Zalig zijn de eenvoudigen van geest.

Needless to say dat autochtonen opeens heel goed kunnen relativeren als het om autochtonen gaat.
Al deze crap hoor ik niet als het over moslims gaat.:moe:

mark61
03-04-05, 15:28
Geplaatst door taouanza
Needless to say dat autochtonen opeens heel goed kunnen relativeren als het om autochtonen gaat.
Al deze crap hoor ik niet als het over moslims gaat.:moe:

Ha, zo ken ik je weer! Begon me al zorgen te maken. :hihi:

Wat bedoel je met relativeren? Ik vind dat ze dat tuig moeten opjagen en opsluiten, zoals ik in een ander topic over een concreet geval al opmerkte.

Welke crap hoor je niet als het over moslims gaat? Dat die jongeren in de geest van hun ouders handelen? Dat deed MoB toch ook niet?

Timoesh
03-04-05, 15:34
Geplaatst door AARDIG
Kijk dit komt dus van de grootste haatzaaiers AYAAN en WILDERS!! Dus inpakken en afvoeren naar ABU GHRAIB in Irak!!


Dit zijn de gevolgen ervan :)

AARDIG
03-04-05, 15:49
kaaskop quote:
Geplaatst door AARDIG
Kijk dit komt dus van de grootste haatzaaiers AYAAN en WILDERS!! Dus inpakken en afvoeren naar ABU GHRAIB in Irak!!


Enneh waarom , vind je, doe jij gelukkig niet mee met dat klimaat van de wijzende vingers?

Een vreemde zin maar ik zal hem beantwoorden zoals ik hem begrijp.
Beste Kaaskop, misschien was het ietwat naïf om te denken dat mijn denkwijze op deze manier gebouwd is. Het is belangrijk om je "sarcasmemode" aan te laten staan bij allochtonen, het zou je maar net verbazen hoe veel ik als allochtoon van de Nederlandse autochtoon heb overgenomen. Als je mijn plaatsing leest, zie je in de eerste stament een duidelijke "spiegel voor een ander houden". Ayaan en Wilders nemen meestal het woord HAATZAAIEN in de mond. Heb je geen seconde gedacht dat ik hier een reflectie geef van hun achterlijkheid? Tenzij je het natuurlijk eens bent met deze twee als ze het hebben over haatzaaien. Mocht dat zo zijn, dan haal ik -volgens sommigen- het veel gebruikte argument erbij; "Het meten met twee maten".
Nu komen we aan bij het tweede stament. Inpakken en afvoeren! 2 redenen voor mijn keuze. De eerste reden is dat ik weer de onkunde van Wilders wil aantonen. Mijn tweede reden was jullie reactie. En helaas constateer ik dat jullie reageren zoals ik dacht. Mijn keuze van Abu Graib zal ik toelichten. Ik twijfelde tussen Guantanamo Bay en Abu Graib. Maar heb voor de laatste optie gekozen, aangezien er in Irak nu democratie is. Toch! Of nu opeens niet meer? Dus Ayaan en Wilders hebben niks te vrezen. De Amerikanen hebben toch vrede gebracht???
Of mijn statements op fictie gebasseerd zijn kunnen we misschien verder uiteenzetten in de discussie!



Zou je denken? Je denkt werkelijk dat 2 individuen in staat zijn om gevoelens en ideeën bij mensen te implanteren die daarvoor nog niet bestonden? Was de wereld maar zo simpel.

Maar inderdaad, politieke moordenaars denken altijd dat een idee weggaat als je de duidelijkste drager ervan vermoordt. Needless to say dat die daad een averechts effect heeft. TvG vermoorden leidt juist tot een golf van anti-islam, zoals je hierboven kan lezen, en helpt moslims absoluut niet.

Met Ayaan in Mogadishu en Wilders in Swaziland gaat het echt niet weg allemaal.

Zalig zijn de eenvoudigen van geest.

Ja. Nee. Waar heb ik beweerd dat het een simpel proces is? En nee, niet met suggesties komen, zie boven daar heb ik uitgelegd wat mijn bedoelingen waren.

Je middelste stukje is duidelijk een emotieboost, probeer die alsjeblieft wat duidelijker te plaatsen. Want ik zie er momenteel tegenstrijdigheden in, en volgens mij was dat niet je bedoeling.

Volgens mij heb ik nergens beweerd dat door Ayaan en Wilders uit Nederland te trappen, dat de problemen weg zullen gaan. Anders zou ik indirect impliceren dat Wilders programma werkelijk iets kan opleveren. (ok misschien die belastingverlaging :blij: )

En met je laatste zin sla je de spijkers met koppen. Het is inderdaad eenvoudig en naïf om uit twee statements die druipen van weerspiegeling, te bevatten dat ik tegenstrijdigheid zou animeren.

Lezen, denken, incasseren is volgens Verdonk een kunst, jammer dat ze dat niet over een grotere groep projecteerde. :nerveus:

mark61
03-04-05, 15:59
Geplaatst door AARDIG
Ja. Nee.

:hihi: Zo, dan is dat alvast duidelijk.


Waar heb ik beweerd dat het een simpel proces is? En nee, niet met suggesties komen, zie boven daar heb ik uitgelegd wat mijn bedoelingen waren.

Het woord 'haatzaaien' impliceert dat sommige mensen in staat zijn gevoelens te implanteren bij een grote groep mensen die daar voorheen nog helemaal geen last van had.


Je middelste stukje is duidelijk een emotieboost, probeer die alsjeblieft wat duidelijker te plaatsen. Want ik zie er momenteel tegenstrijdigheden in, en volgens mij was dat niet je bedoeling.

Mijn stukje is zo emotioneel als een lantarenpaal danwel deur, waar zie jij de emotie? En de tegenstrijdigheden?


Volgens mij heb ik nergens beweerd dat door Ayaan en Wilders uit Nederland te trappen, dat de problemen weg zullen gaan.

Oh, dat dacht ik toch even.


Anders zou ik indirect impliceren dat Wilders programma werkelijk iets kan opleveren. (ok misschien die belastingverlaging :blij: )

Die kan ik niet volgen.


En met je laatste zin sla je de spijkers met koppen. Het is inderdaad eenvoudig en naïf om uit twee statements die druipen van weerspiegeling, te bevatten dat ik tegenstrijdigheid zou animeren.

Wat is weerspiegeling? Welke tegenstrijdigheid? Sorry, begrijp er echt niets van.


Lezen, denken, incasseren is volgens Verdonk een kunst, jammer dat ze dat niet over een grotere groep projecteerde. :nerveus:

Vooral dat lezen, ja. Gelezen wordt er schrikbarend weinig, dus denken heeft dan ook geen zin meer.

Simon
03-04-05, 16:09
Er staat dit weekend ook een artikel over dit onderwerp over Lonsdalers in de NRC. Ik krijg de indruk dat men het hele fenomeen maar moeilijk kan plaatsen. Men ziet het ook als een tijdelijk verschijnsel dat al weer over zijn top heen is. Het zijn geen politiek geïnteresseerden. Er gaat geen duidelijke ideologie achter schuil. Ze hebben iets tegen buitenlanders maar weer niet tegen surinamers of antillianen. Vaak zitten er ook allochtonen in die groepen Lonsdalers. Ze drinken veel en slikken pillen. Het lijkt meer een fenomeen van het platte land dan van de grote stad. Maar inderdaad zeggen ook corpsen van de politie dat ze er wel veel last van ondervinden.

AARDIG
03-04-05, 17:12
Het woord 'haatzaaien' impliceert dat sommige mensen in staat zijn gevoelens te implanteren bij een grote groep mensen die daar voorheen nog helemaal geen last van had.

Dat klopt niet. Zaaien geschied meestal op een akker of grond, je kan niet zaaien op iets wat er niet is. Je brengt met zaaien wat te weeg. Het is een samensmelting van grond en zaad en water. Grond staat voor mij gelijk aan onderbuikgevoelens. Zaad staat voor mij gelijk aan Wilders en Ayaan. Water impliceert de externe factoren die door de betrokkenen waargenomen worden.


Mijn stukje is zo emotioneel als een lantarenpaal danwel deur, waar zie jij de emotie? En de tegenstrijdigheden?

Oh Sorry, misschien kan je het stukje uitleggen want ik begrijp het niet.



Die kan ik niet volgen.

1 v/d dingen die Wilders wil doorvoeren is "haatzaaiers" eruit gooien. Door te zeggen dat "haatzaaiers" eruitgegooigd moeten worden, steun ik zijn beleid. En dat doe ik liever niet.


Wat is weerspiegeling? Welke tegenstrijdigheid? Sorry, begrijp er echt niets van

Weerspiegeling is dat je iets ergens anders in terug ziet. Mijn twee statements zouden jou eigenlijk het idee moeten geven dat dit Ayaan en Wilders ideeën zijn. Mijn tegenstrijdigheid, dus iets roepen wat Ayaan en Wilders als oplossing zien, dat niet steunen, maar omgekeerd wel gebruiken. Hoop dat je het nu wel begrijpt.


Vooral dat lezen, ja. Gelezen wordt er schrikbarend weinig, dus denken heeft dan ook geen zin meer.

Inderdaad :o

magden_david
03-04-05, 17:17
Geplaatst door taouanza
Needless to say dat autochtonen opeens heel goed kunnen relativeren als het om autochtonen gaat.
Al deze crap hoor ik niet als het over moslims gaat.:moe:

om je beeld even te nuanceren, van mij mogen ze alle lonsdalers, jihadi's en kach-ers op een onbewoond eiland dumpen. Doodschieten vind ik weer zo bot klinken weet je.

Julien
03-04-05, 17:23
Wat ik vreemd vind, is dat die meeste incidenten in Noord-Limburg plaatsvinden. Waarom Noord-Limburg?

Ik maak me ook zorgen om de steeds groter wordende xenophobie onder autochtone jongeren. Vergeet niet, de jeugd is de toekomst. Ik maak me ook zorgen om de haat tegen het westen bij veel islamitische jongeren, maar dáár wordt wel veel tegen gedaan. Ik hoop dat Verdonk nu ook eens iets (meer) doet tegen die racitische autochtone jongeren.

mark61
03-04-05, 17:31
Geplaatst door AARDIG
Dat klopt niet. Zaaien geschied meestal op een akker of grond, je kan niet zaaien op iets wat er niet is. ...Water impliceert de externe factoren die door de betrokkenen waargenomen worden.

Juist. Onderbuikgevoelens. Die er vroeg of laat toch wel uitkomen. Als er iemand is die ze kanaliseert is dat alleen maar gunstig: de gevoelens komen boven water en kunnen worden afgeserveerd. Voordat het helemaal uit de hand loopt.


Oh Sorry, misschien kan je het stukje uitleggen want ik begrijp het niet.

Duidelijker kan ik het niet opschrijven. Je kan de boodschapper omleggen, daarmee gaat de boodschap niet weg. Integendeel.


1 v/d dingen die Wilders wil doorvoeren is "haatzaaiers" eruit gooien. Door te zeggen dat "haatzaaiers" eruitgegooigd moeten worden, steun ik zijn beleid. En dat doe ik liever niet.

Ow sorry, je had er over nagedacht. :hihi: Ik verdiep me niet in wat W. en A. te melden hebben, dus ik pik zo'n 'spiegeling' dan ook niet op. :)

mark61
03-04-05, 17:33
Geplaatst door Julien
Wat ik vreemd vind, is dat die meeste incidenten in Noord-Limburg plaatsvinden. Waarom Noord-Limburg?

Ik maak me ook zorgen om de steeds groter wordende xenophobie onder autochtone jongeren. Vergeet niet, de jeugd is de toekomst. Ik maak me ook zorgen om de haat tegen het westen bij veel islamitische jongeren, maar dáár wordt wel veel tegen gedaan. Ik hoop dat Verdonk nu ook eens iets (meer) doet tegen die racitische autochtone jongeren.

Pour la même raison dat het in Metz en Nancy ook zo'n zooitje is. Als dat nog steeds zo is. De mijnbouw zorgde zowat in zijn eentje voor de werkgelegenheid en een generatie na sluiting is de gemeenschap nog ontwricht. Meende tenminste te weten dat Nancy e.o. ook een enorm heroïneprobleem heeft.

Verdonk doet alleen allo-pesten. Ze is geen minister van ettertjes, maar minister van alle moslims moeten zuurkool eten.

tr_imparator
03-04-05, 17:48
Geplaatst door Couscousje
Het feit dat jij niet ziet dat AARDIG een man is, in plaats van een vrouw, doet me ernstig afvragen hoe serieus men jouw mening en observatievermogen moet nemen in deze zaak.

:hihi:

Kneus.

Cc


bleah, ik dacht echt dat je wat te zeggen had..maar goed.,.persoonlijk kritiek wordt gebruikt om de ander minder geloofwaardig te doen overkomen: wordt ook wel het-op-de-man-spelen genoemd. Omdat jij er zoOOo mee zat heb ik mijn fout verbeterd, nu jij nog ;)

:hihi:

ela gra.

AARDIG
03-04-05, 18:37
Je kan de boodschapper omleggen, daarmee gaat de boodschap niet weg.

Daar ben ik het mee eens. Maar waar had ik het over omleggen?

The_Reporter
03-04-05, 22:33
http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1112332831344.html

kaaskop
03-04-05, 22:36
Geplaatst door Couscousje
Pas op, hoor.

Straks word ik nog verliefd op je. :haha:

Cc

:hihi: Nou... Ben weer single... :stout:

kaaskop
03-04-05, 22:59
Geplaatst door AARDIG
Een vreemde zin maar ik zal hem beantwoorden zoals ik hem begrijp.
Beste Kaaskop, misschien was het ietwat naïf om te denken dat mijn denkwijze op deze manier gebouwd is. Het is belangrijk om je "sarcasmemode" aan te laten staan bij allochtonen, het zou je maar net verbazen hoe veel ik als allochtoon van de Nederlandse autochtoon heb overgenomen. Als je mijn plaatsing leest, zie je in de eerste stament een duidelijke "spiegel voor een ander houden". Ayaan en Wilders nemen meestal het woord HAATZAAIEN in de mond. Heb je geen seconde gedacht dat ik hier een reflectie geef van hun achterlijkheid?

Booyakasha, je klinkt als een politicus!!!! :boeps: Maar ik begrijp uit je bericht dat je zelf vindt dat ik je maar niet al te serieus moet nemen, nou OK, want je gebruikt een reflectie methode die achterlijker is dan diegenen die je bekritiseert.




Tenzij je het natuurlijk eens bent met deze twee als ze het hebben over haatzaaien. Mocht dat zo zijn, dan haal ik -volgens sommigen- het veel gebruikte argument erbij; "Het meten met twee maten".

Het komt blijkbaar niet in je op dat je het deels met iemand eens kan zijn, dat vind ik al weer kenmerkend. Verder is dit natuurlijk een prutverhaal. Als er een Imam een haatpreek houdt mag Wilders Hirsi Ali whateverthef*ck wie er kritiek opgeven, dito voor het verschijnsel Lonsdale jongeren. Wat jij alleen niet snapt is dat iemand als Wilders, een politicus, spreekt naar de ideologie van een bepaalde bevolkingsgroep, daar is ie politicus voor. Van Wilders ed objectiviteit verwachten is dus compleet zinloos.
Voorlopig zie ik hierin echter hoe dan ook nog geen antwoord op mijn vraag. Je hebt nog niets verduidelijkt aan je opmerking dat je meent dat Wilders en Hirsi Ali verantwoordelijk zijn voor het gedrag van Lonsdale jongeren, dat verband mag je toch op zijn minst beter uitleggen dan dat gebrabbel over haatzaaien.



Nu komen we aan bij het tweede stament. Inpakken en afvoeren! 2 redenen voor mijn keuze. De eerste reden is dat ik weer de onkunde van Wilders wil aantonen.

Want? Hoe?




Mijn tweede reden was jullie reactie. En helaas constateer ik dat jullie reageren zoals ik dacht. Mijn keuze van Abu Graib zal ik toelichten. Ik twijfelde tussen Guantanamo Bay en Abu Graib. Maar heb voor de laatste optie gekozen, aangezien er in Irak nu democratie is. Toch! Of nu opeens niet meer? Dus Ayaan en Wilders hebben niks te vrezen. De Amerikanen hebben toch vrede gebracht???
Of mijn statements op fictie gebasseerd zijn kunnen we misschien verder uiteenzetten in de discussie!


Nou na dit gelezen te hebben heb ik eerlijk gezegd weinig trek om met jou over democratie te discussieren want van democratie heb je al weer helemaal niks begrepen en je bent tot nu toe niet op enige nuancereing te betrappen.

Ik plaatste mijn opmerking vooral vanwege de directe beschuldiging aan het adres van Wilders en Hirsi Ali vanwege de daden van een stelletje losgeslagen mongolen. Ik denk dat het eerder het verziekte huidige klimaat in NL in het algemeen de oorzaak is voor de opkomst van Lonsdale tuig. Rechste politici hebben daar hun deel in gehad maar ook opgefokte snel beledigde Moslims. Jij hoort daar blijkbaar ook bij want volgens jou ligt het allemaal aan Wilders en AHA zonder toelichting or whatsoever. Maar blijkbaar heb je niet door dat je met dit soort ongefundeerde l*lkoek het klimaat alleen maar verder vervuilt.

kaaskop
03-04-05, 23:21
Geplaatst door tr_imparator
nee, dat vind ik niet.
o.a zij hebben de 'verborgen racisme' de alterego, of hoe je het ook wil noemen aangewakkerd bij veel mensen.

Wat een hap gebakken lucht. Hoogstens kan je van Wilders opmerken dat ie goed inspeelt op de onvrede bij bepaalde bevolkingsgroepen. Racisme is niet iets wat overspringt van een politicus naar de Jan L*l in de straat, dat ontstaat eerder via je ouders en je maten in de kroeg. Verder kan je zeker van AHA niet beweren dat haar motiven van racistische aard zijn. AHA laat zich gewoon niet de mond snoeren als het gaat om kritiek op de Islam, dat ze uit die hoek gelazer krijgt neemt ze op de koop toe. Klimaten worden vooral vergald met gebrek aan nuance. Dat op zich kan je Wilders en AHA op punten desnoods wel kwalijk nemen, maar ook jij vergaloppeert je nu al weer op je ongenuanceerde beschuldigingen aan het adres van Wilders en AHA en dan wordt je betoog eerder ergerlijk dan informatief en juist.





En omdat de media ze goed 'achtevolgt' hebben zij een x aantal keer meer invloed, dan AARDIG.

Daar gaat het me nu juist niet om. Die Lonsdale jongeren maken elkaar gek, net zoals er op dit forum dombo's Wilders en AHA van alles maar de schuld blijven geven, dat is wat ik bedoel.



bovendien is ZIJN standpunt duidelijk, die van jou ontbreekt..

Moet ik hier dan altijd gelijk reageren met een standpunt? Pfff vermoeiend dit. Ik heb het niet zo op dat opgewonden stellingnamerige gedoe weet je...



de aanpakswijze van die personen, is niet op zijn minst oke te noemen.

Nou en daar moet je het bij laten. Het is echt belachelijk om twee personen qua verantwoordelijkheid direct te koppelen aan de daden van een volledig zelfstandig opererend groepje losgeslagen pubers. Dat noemen we ook wel demonisering. Demonisering is BAD..... en klimaatverziekend



ipv je bovenstaande opmerking, kon je ook zeggen dat ayaan en wilders niet zorgvuldig waren met hun ideeen, en 't klimaat in nederland aardig hebben verneukt.

:boos:

Wat ik nou niet snap van dit soort loze bullshit is dat er nooit eens een gedegen oorzaak-gevolg analyse volgt op een dergelijke bewering. Twintig jaar eerder riep wijlen Janmaat grovere en ranziger beargumenteerde zaken over allochtonen. Maar blijkbaar is pas door Wilders en AHA het klimaat verziekt, even op dezelfde a-intellectuele wijze doorredenerend. Doesn't make sense.

AARDIG
04-04-05, 00:05
Booyakasha, je klinkt als een politicus!!!! Maar ik begrijp uit je bericht dat je zelf vindt dat ik je maar niet al te serieus moet nemen, nou OK, want je gebruikt een reflectie methode die achterlijker is dan diegenen die je bekritiseert.

Yin A7ma, jammer dat je dat niet over mijn statements kon zeggen, want ik probeerde een 2 politica na te praten. Sinds wanneer is sarcasme iemand nooit serieus nemen? Je moet zowieso niks, maar af en toe zou ik wel willen dat je me serieus nam!
Dat mijn reflectiemethode achterlijker is dan diegenen die ik bekritiseer, doelt op de achterlijkheid van de opvolgers van achterlijken :ego:


Het komt blijkbaar niet in je op dat je het deels met iemand eens kan zijn, dat vind ik al weer kenmerkend. Verder is dit natuurlijk een prutverhaal. Als er een Imam een haatpreek houdt mag Wilders Hirsi Ali whateverthef*ck wie er kritiek opgeven, dito voor het verschijnsel Lonsdale jongeren. Wat jij alleen niet snapt is dat iemand als Wilders, een politicus, spreekt naar de ideologie van een bepaalde bevolkingsgroep, daar is ie politicus voor. Van Wilders ed objectiviteit verwachten is dus compleet zinloos.
Voorlopig zie ik hierin echter hoe dan ook nog geen antwoord op mijn vraag. Je hebt nog niets verduidelijkt aan je opmerking dat je meent dat Wilders en Hirsi Ali verantwoordelijk zijn voor het gedrag van Lonsdale jongeren, dat verband mag je toch op zijn minst beter uitleggen dan dat gebrabbel over haatzaaien.

Sorry als ik ergens heb aangegeven dat je het niet deels met iemand eens kan zijn. Alleen jammer dat je het kenmerkend vind! Kan een mens geen fouten maken? Ik hoop alleen niet dat je het eens bent met Wilders beleid om haatzaaiers (=lees Imams) uit te zetten.
Jammer dat mensen iets met prut of een andere denegrerende benaming bestempelen als iemand het niet eens is met ze.

Beste Kaaskop, ik heb ook het recht om mijn zogenaamde vertegenwoordigers te bekritiseren, als ze onzin uit kramen en mogelijk onderbuikgevoelens voeden en planten! Sorry beste jongen, ik denk dat jij niet weet wat een politicus zijn/haar taak is. Want samengevat zeg jij, dat mocht Wilders de minister president worden, dat hij zich alleen om zijn kiezers gaat bekommeren en de rest allemaal de t***us kunnen krijgen! Als je mijn verhaal over sarcasmemode begreep dan had je je antwoord op je vraag al!



Want? Hoe?

zus en zo.


Nou na dit gelezen te hebben heb ik eerlijk gezegd weinig trek om met jou over democratie te discussieren want van democratie heb je al weer helemaal niks begrepen en je bent tot nu toe niet op enige nuancereing te betrappen.

Die sarcasmemode moet je toch echt aan zetten wil je mij af en toe begrijpen! Je denk toch niet echt dat een moslim denkt dat er democratie is gebracht in Irak?



Ik plaatste mijn opmerking vooral vanwege de directe beschuldiging aan het adres van Wilders en Hirsi Ali vanwege de daden van een stelletje losgeslagen mongolen. Ik denk dat het eerder het verziekte huidige klimaat in NL in het algemeen de oorzaak is voor de opkomst van Lonsdale tuig. Rechste politici hebben daar hun deel in gehad maar ook opgefokte snel beledigde Moslims. Jij hoort daar blijkbaar ook bij want volgens jou ligt het allemaal aan Wilders en AHA zonder toelichting or whatsoever. Maar blijkbaar heb je niet door dat je met dit soort ongefundeerde l*lkoek het klimaat alleen maar verder vervuilt.

Ik plaatste mijn opmerking om jullie reacties uit te lokken! Dat had ik al aangegeven, maar je wilt het gewoon niet begrijpen, je wil liever een discussie over of Ayaan en Wilders nou wel of geen haatzaaiers zijn.

Wat jij denkt hoeft niet te kloppen.

Je schuwt niet om Verdonk na te apen. De terroristische aanslagen op moskees zijn allemaal gedaan door opgefokte snel beledigde Moslims hè! Way you go!

Ik ben een opgefokte snel beledigde Moslim die denkt dat er democratie is in Abu Grayb gevangenis! En verder ben ik het klimaat aan het vervuilen met mijn ongefundeerde l*lkoek.

:moeilijk: :verward: :moeilijk: :verward: :moeilijk: :verward: :moeilijk: :verward:

mark61
04-04-05, 00:07
Geplaatst door AARDIG
Daar ben ik het mee eens. Maar waar had ik het over omleggen?

Twas in het algemeen bedoeld. Maar nu je opmerking alleen een spiegeling was, blijkt dus dat je eigenlijk verder niks gezegd hebt. Dus hoeven we daar ook niet over door te gaan.

AARDIG
04-04-05, 00:19
Twas in het algemeen bedoeld. Maar nu je opmerking alleen een spiegeling was, blijkt dus dat je eigenlijk verder niks gezegd hebt. Dus hoeven we daar ook niet over door te gaan.

hèhè jij snapt hem, hoop alleen dat kaaskop zo ver komt!

tr_imparator
04-04-05, 00:24
Geplaatst door kaaskop
Twintig jaar eerder riep wijlen Janmaat grovere en ranziger beargumenteerde zaken over allochtonen. Maar blijkbaar is pas door Wilders en AHA het klimaat verziekt, even op dezelfde a-intellectuele wijze doorredenerend. Doesn't make sense.

ik heb liever jan maat dan die 2 clowns..en ja het klimaat is inderdaad ook door WIlders en AHA verziekt. Twintig jaar geleden werd Jan Maat gewoon genegeerd, dat kan je nu niet zeggen over die 2 clowns. op 27 zetels stond wilders een keer? dat vind ik zorgwekkend. Waar zijn die intellectuelen?

ik constateer dat er veel haat tegen moslims is de oorzaak is niet dat er nu meer crimineeltjes bijgekomen zijn, die waren er altijd geweest(ook nog meer dan nu)? wat is nu eigenijk precies verandert in die 20 jaar he? vertel mij dat is?

~Panthera~
04-04-05, 00:26
Geplaatst door tr_imparator
ik heb liever jan maat dan die 2 clowns..en ja het klimaat is inderdaad ook door WIlders en AHA verziekt. Twintig jaar geleden werd Jan Maat gewoon genegeerd, dat kan je nu niet zeggen over die 2 clowns. op 27 zetels stond wilders een keer? dat vind ik zorgwekkend. Waar zijn die intellectuelen?

ik constateer dat er veel haat tegen moslims is de oorzaak is niet dat er nu meer crimineeltjes bijgekomen zijn, die waren er altijd geweest(ook nog meer dan nu)? wat is nu eigenijk precies verandert in die 20 jaar he? vertel mij dat is?

Er kwam een psychopaat voorbij, die zei dat je alles moest zeggen wat je dacht.
Toen viel het fatsoen weg. :moe:

Marsipulami
04-04-05, 00:58
Geplaatst door ~Panthera~
Extreem-rechtse jongeren zorgwekkend snel radicaler


Door onze redacteur Margriet Oostveen


ROTTERDAM, 2 APRIL. Politie en onderzoekers naar extreem-rechts zien door heel Nederland jongeren in zorgwekkend tempo radicaliseren. Het hoofd van de regionale inlichtingendienst RID in Utrecht noemt ,,het proces van radicalisering'' in zijn regio ,,potentieel gevaarlijker dan moslimterrorisme''.


Uit een rondgang blijkt dat politie en gemeenten in verscheidene plaatsen onderzoeken naar 'Lonsdale-jongeren' zijn begonnen. Het gaat om overwegend autochtone tieners die het kledingmerk Lonsdale dragen. Een harde kern uit zich racistisch en genereert meer overlast en geweld dan tot nu toe bekend was.

Onderzoekers van de Universiteit Leiden en de Anne Frank Stichting telden de eerste maand na de moord op Theo van Gogh 106 gevallen van antimoslimgeweld. Bij ruim een kwart daarvan waren Lonsdale-jongeren betrokken. Recentelijk doen zich steeds nieuwe incidenten voor. In Uden werd vorig weekeinde voor de tweede maal een islamitische school in brand gestoken.

Onderzoeker J. van Donselaar moet de precieze tellingen over de laatste maanden nog afronden. Gevraagd naar de landelijke cijfers over incidenten rond Lonsdale-jongeren zegt hij dat het om ,,alweer een veelvoud'' gaat van eerdere inventarisaties. ,,Zeker is dat het veel meer is dan we zelf aanvankelijk dachten, en dat het toeneemt.'' Gevraagd naar de regio's die er het meeste last van hebben: ,,Er zijn eigenlijk nog maar heel weinig gebieden waar het níet voorkomt.''

Politie en jeugdonderzoekers beschouwen Lonsdale-jongeren temeer als een gevaar, nu een algemeen klimaat van verrechtsing hen sneller tot daden aanzet. ,,Vanuit de openbare orde gezien vormen ze een potentieel kruitvat'', aldus districtschef W. van Amerongen van de politie in Venlo. J. van Donselaar: ,,Die jongeren lijken te handelen in de geest van wat veel ouders ook vinden . Ik kan me geen jeugdcultuur herinneren die zo mééging in een maatschappelijke controverse.''

Politie en onderzoekers maken zich ook grote zorgen om jongeren van allochtone afkomst die autochtone racistische jongeren opzoeken. In Veenendaal en Geldrop deden zich onlangs massale vechtpartijen voor. Politiekorpsen proberen weinig ruchtbaarheid te geven aan nieuwe incidenten uit vrees voor een sneeuwbaleffect.



Haat wordt aangeleerd. :kotsen:

Extremisme is altijd een vorm van atheïsme. Gelovigen dragen in tegenstelling tot atheïsten in hun hart het wapen van mededogen, barmhartigheid en vergevingsgezindheid. Onderlinge meningsverschillen beletten hen niet om het goede te kunnen zien in elk-ander.

Atheïsten daarentegen zijn genoodzaakt één of andere binnenwereldse heilsopvatting te claimen, gaande van het belijden van de superioriteit van de eigen cultuur, over communisme tot en met een zielloos Osamabinladinisme.

mark61
04-04-05, 09:02
Geplaatst door Marsipulami
Extremisme is altijd een vorm van atheïsme. Gelovigen dragen in tegenstelling tot atheïsten in hun hart het wapen van mededogen, barmhartigheid en vergevingsgezindheid.

Lul toch niet zo mars, je maakt je compleet belachelijk.

freya
04-04-05, 09:21
Geplaatst door ~Panthera~
,,potentieel gevaarlijker dan moslimterrorisme''.


Hoezo potentieel?

Voorlopig zijn er hier al heel wat meer anti-moslim incidenten geweest dan moslim terroristische activiteiten.

En dan worden de moslims opgepakt als ze een kaartje van de schiphol op zak hebben, terwijl de jongens die scholen en moskeeen in de fik steken nauwelijks tot niet in de gaten gehouden worden.

Opvallend hierin vind ik dat bij londsdalers van ca 17 jaar steeds de nadruk wordt gelegd op hun jonge leeftijd en dat men verwacht dat hun gedrag wel weer vanzelf over zal gaan als ze ouder worden.
Maar als een islamitisch kindje van ca 10 iets op TV zegt niemand verwacht dat het wel over gaat.

Zou het komen omdat lonsdalers vooral buiten de grote steden wonen en als 'boertjes van buten' sowieso niet serieus genomen worden? :duivels:

wytze
04-04-05, 15:10
Heeft Tomas al z'n verontwaardiging uitgesproken over het feit dat die turkse jongeren met die nazi's op de vuist gingen?

kaaskop
04-04-05, 18:54
Geplaatst door AARDIG
Yin A7ma, jammer dat je dat niet over mijn statements kon zeggen, want ik probeerde een 2 politica na te praten. Sinds wanneer is sarcasme iemand nooit serieus nemen?

Nou jouw vorm van 'sarcasme' schiet in ieder geval zijn doel voorbij. Je maakt eerder jezelf belachelijk, dan Wilders en AHA. Dat is wat ik bedoel te zeggen.



Je moet zowieso niks, maar af en toe zou ik wel willen dat je me serieus nam!

Ik zou ook wel willen, maar geef me een aanleiding. Voorlopig vind ik je 'sarcasme' verhaal eerder een smoes dan een geslaagde poging twee politici op hun wandaden aan te vallen. Hoe dan ook worden Wilders en AHA deze topic er aan de haren ingesleept zonder dat je overtuigend kan aangeven waarom.



Dat mijn reflectiemethode achterlijker is dan diegenen die ik bekritiseer, doelt op de achterlijkheid van de opvolgers van achterlijken :ego:

Ja makes sense. Vooral als je doet alsof het verband overduidelijk is. NOT.
Dat bedoel ik nou, blijkbaar was het aan de kaak stellen van opruiing je doel maar kom je desondanks vooral als oproerkraaier over. :moe:





Sorry als ik ergens heb aangegeven dat je het niet deels met iemand eens kan zijn. Alleen jammer dat je het kenmerkend vind! Kan een mens geen fouten maken? Ik hoop alleen niet dat je het eens bent met Wilders beleid om haatzaaiers (=lees Imams) uit te zetten.
Jammer dat mensen iets met prut of een andere denegrerende benaming bestempelen als iemand het niet eens is met ze.

Nou en dit vind ik weer net zo kenmerkend. Prut vind ik je redenatiezwakte, ook het 'meten met twee maten' verwijt is weer iets dat je er aan de haren bijsleept, zonder ook maar enige toelichting. Mijn constatering heeft echter niets met een tegengestelde mening te maken. Pff zelfs als er niets te polariseren valt kan je het blijkbaar niet laten.
Zij die het klimaat aantoonbaar verzieken (en dus niet in het hoofd van een troebele geest) moeten worden aangepakt met de wettelijke instrumenten die ervoor beschikbaar zijn, desnoods met aanpassingen in de wet als die de effectiviteit verhogen. Dat is mijn standpunt.



Beste Kaaskop, ik heb ook het recht om mijn zogenaamde vertegenwoordigers te bekritiseren, als ze onzin uit kramen en mogelijk onderbuikgevoelens voeden en planten!

Owww, ik verbied je dat helemaal niet, dat bord voor je kop wordt erg vermoeiend zo. Ik val je aan omdat je constant maar wat loze kreten slaakt, zoals deze dus. Zeggen dat Wilders een l*l is kan iedereen maar laat het nou eens ergens over gaan en zet het hoe en waarom erbij.




Sorry beste jongen, ik denk dat jij niet weet wat een politicus zijn/haar taak is. Want samengevat zeg jij, dat mocht Wilders de minister president worden, dat hij zich alleen om zijn kiezers gaat bekommeren en de rest allemaal de t***us kunnen krijgen!

:confused: Hoe krijg je het toch voor elkaar om de ene lompe conclusie na de andere te trekken. Wat ik zeg staat er toch al? Why, why, why?
Maar goed na een dermate simpele ziel beschouwing op het takenpakket van de MP denk jij nog te kunnen twijfelen aan mijn begrip hieromtrent. Dat is nogal arrogant... en dom.




Als je mijn verhaal over sarcasmemode begreep dan had je je antwoord op je vraag al!

Maar dan hou je toch Wilders en AHA persoonlijk verantwoordelijk voor die Lonsdale sukkels en dat is en blijft ongefundeerde nonsens, en dat hoort in een fris discussie klimaat gewoon niet huis.



Die sarcasmemode moet je toch echt aan zetten wil je mij af en toe begrijpen! Je denk toch niet echt dat een moslim denkt dat er democratie is gebracht in Irak?

Je hebt je brevet van onbegrip betreffende politiek nu wel definitief afgegeven, mijn voorgevoel was helemaal juist.






Ik plaatste mijn opmerking om jullie reacties uit te lokken! Dat had ik al aangegeven, maar je wilt het gewoon niet begrijpen,

O jaaa, het is natuurlijk mijn onbegrip, tuurlijk Aardig. :lole:

Ben je nou echt te stom om te beseffen dat je oproept waar je beweert tegen af te zetten? Wat voor reacties wil je dan eigenlijk uitlokken. Dat iedereen hier Wilders en AHA aan het verketteren slaat? Correct me if I'm wrong maar dat is toch haat zaaien en opstoken?



je wil liever een discussie over of Ayaan en Wilders nou wel of geen haatzaaiers zijn.

Ik zou willen dat je eens onder je steen vandaan kruipt en eens gaat snappen dat er tussen 'wel' en 'niet' nog een hele wereld zit.



Wat jij denkt hoeft niet te kloppen.

Je schuwt niet om Verdonk na te apen. De terroristische aanslagen op moskees zijn allemaal gedaan door opgefokte snel beledigde Moslims hè! Way you go!

Toe maar, leg me maar weer woorden in mijn mond en begrijp me maar weer per ongeluk expres verkeerd. Nu weet ik het wel zeker, je zorgen om een verslechterd klimaat zijn helemaal fake. Je vind het eigenlijk wel best zo, lekker iets om tegen aan te trappen.



Ik ben een opgefokte snel beledigde Moslim die denkt dat er democratie is in Abu Grayb gevangenis! En verder ben ik het klimaat aan het vervuilen met mijn ongefundeerde l*lkoek.

Volgens mij hou je jezelf nu gewoon van de domme. Mij is het nu na deze post wel duidelijk hoe serieus je zorgen over het klimaat in Nederland genomen moeten worden: niet dus. Je gaat op een hoe langer hoe irritantere manier de demagoog uithangen terwijl je hele verhaal hoe langer hoe meer van het loze gebrabbel aan elkaar hangt. Het is bewonderenswaardig hoe je in een post overtuigd kan zijn van de meerwaarde ervan als deze loopt van de Lonsdale jongeren via Wilders en AHA naar Abu Graib zonder ook maar enige toelichting maar mijn vermoedens zijn eigenlijk al grotendeels juist gebleken. Ik zou kritiek op het meten met twee maten maar eens mezelf betrekken als ik jou was.

Tomas
04-04-05, 18:58
Geplaatst door wytze
Heeft Tomas al z'n verontwaardiging uitgesproken over het feit dat die turkse jongeren met die nazi's op de vuist gingen?

Ben je jaloers ofzo met je eigen fascistoide nazi-clubje? Kan je niet met kritiek omgaan? Als ik jou was, zou ik me kammeraden maar 's gauw mobiliseren, laarzen aan, hanenkam op en ten strijde trekken.

kaaskop
04-04-05, 19:18
Geplaatst door tr_imparator
ik heb liever jan maat dan die 2 clowns..

Janmaat is om deze uitspraak: "'Wij schaffen, zodra wij de mogelijkheid en de macht hebben, de multiculturele samenleving af." uiteindelijk nog veroordeeld. Waarom is dat dan minder erg dan wat Wilders en AHA roepen?



en ja het klimaat is inderdaad ook door WIlders en AHA verziekt.

Hooguit kan je ze betrappen op het handig inspelen op onvredegevoelens op dit moment, maar klimaatverzieken kan je niet hard maken, zeker in het geval van AHA niet.


Twintig jaar geleden werd Jan Maat gewoon genegeerd, dat kan je nu niet zeggen over die 2 clowns. op 27 zetels stond wilders een keer? dat vind ik zorgwekkend. Waar zijn die intellectuelen?

Twintig jaar geleden vlogen er geen gekaapte vliegtuigen het WTC in. Waar zijn toch de stille tochten die tegen dat misbruik van de Islam fel tekeer gaan? Waar zijn toch die Marokkaanse intellectuelen die de aanpak van Marokkaanse probleemjongeren effectief beperken? En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Wat ik zorgwekkend vind is dat in je overwegingen het ook alleen maar weer jij-bakken is. Maar, oh jeeee, wel je zorgen maken over het verziekte klimaat.




ik constateer dat er veel haat tegen moslims is de oorzaak is niet dat er nu meer crimineeltjes bijgekomen zijn, die waren er altijd geweest(ook nog meer dan nu)? wat is nu eigenijk precies verandert in die 20 jaar he? vertel mij dat is?

Zeker heeft het juk van die verstikkende dogmatische politieke correctheid van de seventies nu een averechts effect in deze tijd tot gevolg gehad en recht-extremisme is ook niets nieuws.

Maar wat ook meespeelt is dat er wel stille tochten worden georganiseerd voor die ene dode van die Moskee ruzie maar dat er zat Moslims zijn die als het om 09-11 gaat gelijk in de aanval gaan en het westen gaan beschimpen en komen met praatjes als net goed. En dan ga ik het maar niet verder hebben over haat-preken, corrigerende tikken, sharia enzovoorts. In het hoofd van veel Nederlanders kan wens en praktijk wat dat betreft nog wel onderscheiden worden maar zeker niet in het hoofd van die Lonsdalers. Ik wordt echter wel gelijk argwanend als er in een topic over snel groeiend radicalisme hier een prikker net zo hard gaat lopen meestoken.

tr_imparator
05-04-05, 01:03
Geplaatst door kaaskop
Janmaat is om deze uitspraak: "'Wij schaffen, zodra wij de mogelijkheid en de macht hebben, de multiculturele samenleving af." uiteindelijk nog veroordeeld. Waarom is dat dan minder erg dan wat Wilders en AHA roepen?

Hooguit kan je ze betrappen op het handig inspelen op onvredegevoelens op dit moment, maar klimaatverzieken kan je niet hard maken, zeker in het geval van AHA niet.

Twintig jaar geleden vlogen er geen gekaapte vliegtuigen het WTC in. Waar zijn toch de stille tochten die tegen dat misbruik van de Islam fel tekeer gaan? Waar zijn toch die Marokkaanse intellectuelen die de aanpak van Marokkaanse probleemjongeren effectief beperken? En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Wat ik zorgwekkend vind is dat in je overwegingen het ook alleen maar weer jij-bakken is. Maar, oh jeeee, wel je zorgen maken over het verziekte klimaat.

Zeker heeft het juk van die verstikkende dogmatische politieke correctheid van de seventies nu een averechts effect in deze tijd tot gevolg gehad en recht-extremisme is ook niets nieuws.

Maar wat ook meespeelt is dat er wel stille tochten worden georganiseerd voor die ene dode van die Moskee ruzie maar dat er zat Moslims zijn die als het om 09-11 gaat gelijk in de aanval gaan en het westen gaan beschimpen en komen met praatjes als net goed. En dan ga ik het maar niet verder hebben over haat-preken, corrigerende tikken, sharia enzovoorts. In het hoofd van veel Nederlanders kan wens en praktijk wat dat betreft nog wel onderscheiden worden maar zeker niet in het hoofd van die Lonsdalers. Ik wordt echter wel gelijk argwanend als er in een topic over snel groeiend radicalisme hier een prikker net zo hard gaat lopen meestoken.

kraam maar altijd onzin uit, daar ben je heel goed in.

9/11? 9/03? natuurlijk is 1 dode al teveel.

hoeveel mensen zijn dood gegaan door het moslimextremisme? 4000? 5000?

dat is amper 1/100 deel dat is dood gegaan door oorlogen tegen deze terrorisme? een rechtvaardigd oorlog, dat ook niet?

zelfde met palestijnene en joden? 1 jood gaat dood, 100 palestijnen moeten boeten?

en kritiek tegen de islam? misschien moet jij toch gaan lezen wat er in de talmoed staat? de koran is niks vergeleken met dit. waarom praat men nooit over dit?

westen beschimpen ik? nee toch? you are doing perfect? ga zo door!!

Wie is er nou werkelijk schuldig? zijn dat de moslims? Naar mijn mening is het westen de schuldige en vooral landen als nederland, figuren als wilders en aha en nog meer, die alleen maar de terreur voeden.

GiovanniHN
05-04-05, 16:07
Hirshi Ali, Wilders en Fortuyn hebben wel degelijk bijgedragen aan de huidige situatie. Zij zijn de eerste serieuze opiniemakers die radicale meningen naar buiten hebben gebracht op een manier waardoor iedereen luisterde.

Ze hebben de angst voor de Islam verwoord, een angst die niet terecht is. Maar ze hebben het op zo een manier gedaan dat ze veel mensen konden overtuigen. Er worden vergelijkingen gemaakt met Islamitische landen die alles behalve democratisch zijn. Terwijl zo een situatie zo goed als onmogelijk is in Nederland. Al is het alleen maar omdat er nog steeds 15 miljoen niet moslims zijn.

Maar radicaal rechts had nu opeens wel een woordvoerder. Als je buitenlanders haat dan is een uitspraak als 'de multiculturele samenleving is de bron van de huidige problemen' een heel goed excuus om je haat te uiten.

Door het charisma van de Fortyun is er een hele vreemde mengelmoes ontstaan van politieke ideologie. Links vond hem interessant omdat hij zich keerde tegen de gevestigde orde en rechts vond hem interessant omdat de gevestigde orde links was en extreem-rechts vond hem interessant omdat hij hun extreme ideeën op een nette manier kon verwoorden.

Extreme opvattingen zijn daardoor dus ook acceptabel geworden. Dat heeft mensen beïnvloed.
Ook konden mensen zich makkelijker uiten, omdat er nu ook werd geluisterd naar hun opvattingen. Daar speelde Wilders weer op in. Wilders vergroot de angst voor moslims omdat dat eloctoraal verstandig is. Hij denkt niet na over de gevolgen.

De gevolgen zijn dat er meer angst is en meer vrijheid om die angst in uiterst ongenuanceerde opvattingen te uiten. Daardoor kan extreem-rechts toenemen. Meer mensen zijn bang en komen sneller in contact met extreme opvattingen.

Het is daarom ook alleen maar logisch dat Wilders de branden en de bomaanslag afkeurt. Iets wat hij nog niet gedaan heeft. Terwijl je zou verwachten dat iemand die zich zo bezig houdt met Islamitische zaken zich ook zou uiten over geweld tegen moslims.

Tomas
05-04-05, 16:11
Geplaatst door GiovanniHN
Hirshi Ali, Wilders en Fortuyn hebben wel degelijk bijgedragen aan de huidige situatie. Zij zijn de eerste serieuze opiniemakers die radicale meningen naar buiten hebben gebracht op een manier waardoor iedereen luisterde.

Ze hebben de angst voor de Islam verwoord, een angst die niet terecht is. Maar ze hebben het op zo een manier gedaan dat ze veel mensen konden overtuigen. Er worden vergelijkingen gemaakt met Islamitische landen die alles behalve democratisch zijn. Terwijl zo een situatie zo goed als onmogelijk is in Nederland. Al is het alleen maar omdat er nog steeds 15 miljoen niet moslims zijn.

Maar radicaal rechts had nu opeens wel een woordvoerder. Als je buitenlanders haat dan is een uitspraak als 'de multiculturele samenleving is de bron van de huidige problemen' een heel goed excuus om je haat te uiten.

Door het charisma van de Fortyun is er een hele vreemde mengelmoes ontstaan van politieke ideologie. Links vond hem interessant omdat hij zich keerde tegen de gevestigde orde en rechts vond hem interessant omdat de gevestigde orde links was en extreem-rechts vond hem interessant omdat hij hun extreme ideeën op een nette manier kon verwoorden.

Extreme opvattingen zijn daardoor dus ook acceptabel geworden. Dat heeft mensen beïnvloed.
Ook konden mensen zich makkelijker uiten, omdat er nu ook werd geluisterd naar hun opvattingen. Daar speelde Wilders weer op in. Wilders vergroot de angst voor moslims omdat dat eloctoraal verstandig is. Hij denkt niet na over de gevolgen.

De gevolgen zijn dat er meer angst is en meer vrijheid om die angst in uiterst ongenuanceerde opvattingen te uiten. Daardoor kan extreem-rechts toenemen. Meer mensen zijn bang en komen sneller in contact met extreme opvattingen.

Het is daarom ook alleen maar logisch dat Wilders de branden en de bomaanslag afkeurt. Iets wat hij nog niet gedaan heeft. Terwijl je zou verwachten dat iemand die zich zo bezig houdt met Islamitische zaken zich ook zou uiten over geweld tegen moslims.

Voor een column vind ik je laatste allinea wat gekunsteld en onlogisch. Die moet juist pakken.

IbnRushd
05-04-05, 16:15
Geplaatst door tr_imparator
kraam maar altijd onzin uit, daar ben je heel goed in.

9/11? 9/03? natuurlijk is 1 dode al teveel.

hoeveel mensen zijn dood gegaan door het moslimextremisme? 4000? 5000?

dat is amper 1/100 deel dat is dood gegaan door oorlogen tegen deze terrorisme? een rechtvaardigd oorlog, dat ook niet?

zelfde met palestijnene en joden? 1 jood gaat dood, 100 palestijnen moeten boeten?

en kritiek tegen de islam? misschien moet jij toch gaan lezen wat er in de talmoed staat? de koran is niks vergeleken met dit. waarom praat men nooit over dit?

westen beschimpen ik? nee toch? you are doing perfect? ga zo door!!

Wie is er nou werkelijk schuldig? zijn dat de moslims? Naar mijn mening is het westen de schuldige en vooral landen als nederland, figuren als wilders en aha en nog meer, die alleen maar de terreur voeden.

Soms moet je hem gewoon gelijk geven, ben je gelijk van zijn onzin af. Heb ik ook gedaan, en het werkt wel effectief. 'Ook al haal je het 'eer' niet binnen. Voor sommige oudere zeikerds is dat de laatste levenslust die ze nog kunnen krijgen.


ps: cynisch bedoeld! Voordat ik weer van die domme opmerkingen krijg en dat stomme gejank. :knipoog:

mark61
05-04-05, 16:19
Geplaatst door GiovanniHN
Hirshi Ali, Wilders en Fortuyn hebben wel degelijk bijgedragen aan de huidige situatie. Zij zijn de eerste serieuze opiniemakers die radicale meningen naar buiten hebben gebracht op een manier waardoor iedereen luisterde.

Je geeft ze teveel eer. 'Serieuze opiniemaker' is wel het laatste waar ik aan denk bij dat volk. Dat de media erover berichten en ze inspelen op ongedefiniëerde onlustgevoelens is wat anders dan serieus. Misschien moet je zeggen: salonfähig. Dat is dus de tijdgeest die nu iets salonfähig vindt wat het vroeger niet was.


Ze hebben de angst voor de Islam verwoord, een angst die niet terecht is.

Voor de simpele krantenlezer lijkt het er wel op, als het terrorisme de laatste tijd dan uit 1 hoek komt. Intellectuele verantwoordelijkheid om je beter te informeren is wat teveel gevraagd van een volk dat het grootste deel van de tijd alleen aan geld denkt. Nou ja, en sex natuurlijk.


Er worden vergelijkingen gemaakt met Islamitische landen die alles behalve democratisch zijn.

Dat is juist het angstaanjagende. :hihi:


Maar radicaal rechts had nu opeens wel een woordvoerder. Als je buitenlanders haat dan is een uitspraak als 'de multiculturele samenleving is de bron van de huidige problemen' een heel goed excuus om je haat te uiten.

Tis vooral een makkelijke manier om te zeggen: mijn aandelen zijn gekelderd, mijn baan staat op de tocht, en wat wonen er toch ineens veel vreemde mensen in mijn straat.


Extreme opvattingen zijn daardoor dus ook acceptabel geworden.

Ik geloof dat veel mensen heel lang hun mond hebben gehouden. Die opvattingen hadden ze al een tijdje.


De gevolgen zijn dat er meer angst is en meer vrijheid om die angst in uiterst ongenuanceerde opvattingen te uiten. Daardoor kan extreem-rechts toenemen. Meer mensen zijn bang en komen sneller in contact met extreme opvattingen.

Nou, das weer meer stemvolk.


Het is daarom ook alleen maar logisch dat Wilders de branden en de bomaanslag afkeurt. Iets wat hij nog niet gedaan heeft. Terwijl je zou verwachten dat iemand die zich zo bezig houdt met Islamitische zaken zich ook zou uiten over geweld tegen moslims.

Nou, dat zou ik nou juist niet verwachten, als iemand een zondebok uitkiest voor zijn onlustgevoelens.

GiovanniHN
05-04-05, 16:32
Wilders, Hirshi Ali en Fortuyn werden natuurlijk niet door iedereen serieus genomen. Maar de vergelijking met Janmaat is heel erg snel gemaakt. Terwijl Janmaat toch vooral gezien werd als een racistische dwerg. Fortuyn was meer de Nederlandse Osama Bin Laden. Lang, charismatisch, rijk, mediageniek en hij liet iedereen geloven dat hij zich inzette voor anderen.

Dat vinden mensen leuk, dat trekt hen. Zeker als je niet vermogend bent dan is het erg fijn als een rijke stinkerd zich voor je inzet. En als hij ook nog eens toegankelijk is en overkomt als iemand waar je bevriend mee kan zijn dan krijgt die persoon al je aandacht.

Maar dat is een korte Fortuyn analyse/Bin Laden vergelijking. Het gaat er vooral om dat Fortuyn meer mensen aansprak dan Janmaat. Iets wat ook met de tijdsgeest te maken had.

En over Wilders, tja, ik probeer onafhankelijk te blijven en ga er daarom van uit dat hij een politicus is met het hard op de goede plaats. Een fatsoenlijke man, met goed politiek inzicht, die een beter Nederland wil voor iedereen. En als je daarvan uitgaat is het logisch dat hij geweld tegen moslims afkeurt. Maar ja, aangezien hij dat niet doet moet ik misschien toch mijn mening bijspijkeren.


Tomas, het was geen column. Die bewaar ik voor terrorisme.web-log.nl (KOM ALLEMAAL KIJKEN!!!!!) ;)

mark61
05-04-05, 16:38
Geplaatst door GiovanniHN
En over Wilders, tja, ik probeer onafhankelijk te blijven en ga er daarom van uit dat hij een politicus is met het hard op de goede plaats. Een fatsoenlijke man, met goed politiek inzicht, die een beter Nederland wil voor iedereen. En als je daarvan uitgaat is het logisch dat hij geweld tegen moslims afkeurt. Maar ja, aangezien hij dat niet doet moet ik misschien toch mijn mening bijspijkeren.

Dat zou ik maar gauw doen, ja.

Leuke column hoor, die geen column is. Kom wel s kijken. Als ik ook mag.

GiovanniHN
05-04-05, 16:45
Iedereen is welkom. Als het bezoekersaantal over het record van 48 komt, dan krijgt iedereen een consumptiebon van mij.

IbnRushd
05-04-05, 16:49
Geplaatst door GiovanniHN
Iedereen is welkom. Als het bezoekersaantal over het record van 48 komt, dan krijgt iedereen een consumptiebon van mij.

En wat is er zo aantrekkelijk aan jouw site?

Trouwens, hoe heet het adres van je site?

mark61
05-04-05, 16:50
Geplaatst door GiovanniHN
Iedereen is welkom. Als het bezoekersaantal over het record van 48 komt, dan krijgt iedereen een consumptiebon van mij.

Waar kan ik die inwisselen? :corcky: Anders kom ik niet.

De Nobele
05-04-05, 18:10
Geplaatst door GiovanniHN
Wilders met het hard op de goede plaats.

:watte?:

kaaskop
05-04-05, 18:17
Geplaatst door tr_imparator
kraam maar altijd onzin uit, daar ben je heel goed in.

Ach gossie, nou al weer door je argumenten heen...



9/11? 9/03? natuurlijk is 1 dode al teveel.

hoeveel mensen zijn dood gegaan door het moslimextremisme? 4000? 5000?



dat is amper 1/100 deel dat is dood gegaan door oorlogen tegen deze terrorisme? een rechtvaardigd oorlog, dat ook niet?

En dit is nou precies wat ik bedoel. In plaats van het afbranden van dat tuig dat de Islam inzet om mensen zover te krijgen dat ze anderen rücksichtslos afmaken, ga je de 'tegenpartij' alsnog een veeg uit de pan geven. Is dat nou werkelijk het enige waar jij naar kijkt, het aantal doden? Oftewel, zolang er maar minder doden vallen door Moslimgeweld hoef je je alleen maar druk te maken over wat het westen allemaal verkeerd doet. Lekker makkelijk is dat he. Nee jij wekt bij mij op deze manier echt geen warme gevoelens van sympathie op creep. Bovendien, wil ik de achtergrond van jouw cijfertjes eens even zien, zal vast wel weer niet van een haatsite komen toch mensenvriend?

Ik begrijp eigenlijk best waarom je niet snapt hoe het werkt met beeldvorming, je hebt sowieso schijt aan je westerse medeburgers.




zelfde met palestijnene en joden? 1 jood gaat dood, 100 palestijnen moeten boeten?

Ik kan wel weer een betoog houden dat het gooien met getallen pas zinvol heeft als er enige betrouwbaarheid is te garanderen, maar ik heb je al min of meer opgegeven. Blijf jij maar lekker rondlopen met je denkbeelden.



en kritiek tegen de islam? misschien moet jij toch gaan lezen wat er in de talmoed staat? de koran is niks vergeleken met dit. waarom praat men nooit over dit?

Omdat kritiek op een religie vaak meer behelst dan wat er in een geschrift staat, meestal heb je bij een religie belijders he. Maar mag ik geen kritiek geven op Moslims dan die zich het lot van de ongelovigen eigenljk geen reet kan schelen?



westen beschimpen ik? nee toch?

Wie voert dan de oorlog tegen het terrorisme volgens jou? China?




you are doing perfect? ga zo door!!

Je zal van mij hier geen post vinden waar ik de Moslims in het algemeen beschuldig van verantwoordelijkheid voor 09-11, maar ja we verschillen op veel punten van elkaar.....



Wie is er nou werkelijk schuldig? zijn dat de moslims? Naar mijn mening is het westen de schuldige en vooral landen als nederland, figuren als wilders en aha en nog meer, die alleen maar de terreur voeden.

En je korte termijn geheugen is kapot.


Geplaatst door tr_imparator
westen beschimpen ik? nee toch?

kaaskop
05-04-05, 18:29
Geplaatst door IbnRushd
Soms moet je hem gewoon gelijk geven, ben je gelijk van zijn onzin af. Heb ik ook gedaan, en het werkt wel effectief.

Da's nie waar, je gaf het gewoon op, omdat je ook wel door had dat je de hele tijd kromme bull zat uit te kramen en ik er me achterste mee af veegde.






'Ook al haal je het 'eer' niet binnen.

:eek: Ohoh zit jij hier op het forum om je 'eer' te behalen dan? Dat vind ik oprecht zeer zeer zielig voor je.




Voor sommige oudere zeikerds is dat de laatste levenslust die ze nog kunnen krijgen.

Kijk dat je een opstandige puber bent die flauwekul van anderen napraat zal me op zich een rotzorg zijn, net als je persoonlijke mening over mijn persoontje. Dat je tegengas niet gebruikt om toch eens over dingen na te gaan denken... ach misschien ben je nu al wel slim genoeg, wie weet. Maar als je door mij serieus genomen zou willen worden probeer dan toch eens verder te komen dan alles maar afdoen als gezeik als het eens niet in je papagaaientraatje past. Voorlopig verzuip je in je eigen verhaal en moet je je behelpen met dit soort huilerige praatjes achteraf om nog iets van je gezicht te redden. Als je een man van eer bent probeer me dan eens te verslaan op mijn stellingen en toon met feiten de onjuistheid er van aan.




ps: cynisch bedoeld! Voordat ik weer van die domme opmerkingen krijg en dat stomme gejank. :knipoog:

Ja het was me al duidelijk hoor, je wordt liever niet tegengesproken.

Dan heb je pech vanavond.

GiovanniHN
05-04-05, 18:36
Adres van website is terrorisme.web-log.nl en het interessante aan mijn site is dat ik commentaar geef op de manier hoe de media met terrorisme omgaat. Veel van mijn meningen zullen daarom waarschijnlijk ook als nieuw overkomen. Daarnaast probeer ik zo onafhankelijk mogelijk te zijn (want objectiviteit bestaat niet) en zal ik dus niet de helft van mijn artikelen besteden aan het onnozel beledigen van Amerikanen.

De consumptiebonnen zullen overal in te leveren zijn. Het is alleen nog de vraag waar ze geaccepteerd worden.

En ja, 'hard op de goede plaats' ouch. Ik zou kunnen zeggen dat het een woordspeling is op zijn 'harde' meningen. Maar het is gewoon een spelfout. Ik ben namelijk van de W-generatie. Wij kunnen niks zonder Word.

De Nobele
05-04-05, 18:38
Geplaatst door kaaskop
Da's nie waar, je gaf het gewoon op, omdat je ook wel door had dat je de hele tijd kromme bull zat uit te kramen en ik er me achterste mee af veegde.






:eek: Ohoh zit jij hier op het forum om je 'eer' te behalen dan? Dat vind ik oprecht zeer zeer zielig voor je.




Kijk dat je een opstandige puber bent die flauwekul van anderen napraat zal me op zich een rotzorg zijn, net als je persoonlijke mening over mijn persoontje. Dat je tegengas niet gebruikt om toch eens over dingen na te gaan denken... ach misschien ben je nu al wel slim genoeg, wie weet. Maar als je door mij serieus genomen zou willen worden probeer dan toch eens verder te komen dan alles maar afdoen als gezeik als het eens niet in je papagaaientraatje past. Voorlopig verzuip je in je eigen verhaal en moet je je behelpen met dit soort huilerige praatjes achteraf om nog iets van je gezicht te redden. Als je een man van eer bent probeer me dan eens te verslaan op mijn stellingen en toon met feiten de onjuistheid er van aan.




Ja het was me al duidelijk hoor, je wordt liever niet tegengesproken.

Dan heb je pech vanavond.

Djeez...

Had je zin in gehakt vanavond, K?

Milhouse
05-04-05, 21:02
Geplaatst door Marsipulami
Extremisme is altijd een vorm van atheïsme. Gelovigen dragen in tegenstelling tot atheïsten in hun hart het wapen van mededogen, barmhartigheid en vergevingsgezindheid. Onderlinge meningsverschillen beletten hen niet om het goede te kunnen zien in elk-ander.

Atheïsten daarentegen zijn genoodzaakt één of andere binnenwereldse heilsopvatting te claimen, gaande van het belijden van de superioriteit van de eigen cultuur, over communisme tot en met een zielloos Osamabinladinisme. Zit je hier nu atheïsten te demoniseren? Is je achternaam toevallig Goebels?

helly2002
06-04-05, 01:48
leuk al die onderzoeken maar dat extreem rechts in opkomst is dat weet iedereen al jaren als ty omzich heen kijkt .maar moet overal nou zo gezeurd worden over lonsdale .de mensen leven gewoon naast elkaar af turken marrokanen noem maar op .toen ik nog op school zat was het al zo dat iedereen groepjes had turken marrocs en hollanders .niet iedereen die lonsdale draagt is een rasist de media moet is niet zo hypen .dat deden ze vroeger al tegen gabbers precies hetzelfde gezeik ben er een beetje moe van .in elke groep zitten wel rasisten niet alleen in hardcore of lonsdale jongeren.als je een rasist bent als iemand e taal van het land moet kunnen waar hy woont dan ben ik er 1 .het heeft meer temaken met dat er in plaatsen problemen zijn met groepen van welke nationaliteit dan ook .overal zitten goede en slechte tussen .maar de media hyped het veel teveel de mensen moeten niet is alles geloven wat ze zien of horen .

btw kaaskop dat ze de terroristen doden maakt me geen donder uit maar wel de onschulduge dus geen enkele oorlog is goed in mijn ogen .maar een beetje harder aanpakken en de taal laten leren is in mijn ogen goed dat geldt ook voor roemenen polen e ga zo maar door .het enigste wat geloven brengen is een hop gezeik .maja is hetwel terect om de goede gabbers af te rekenen op de slechte ook niet toch ?


een vermoeide gabber

kaaskop
06-04-05, 07:46
Geplaatst door De Nobele
Djeez...

Had je zin in gehakt vanavond, K?

Vertel?


Iemand met zo'n misplaatst superieur toontje als IbnRushd pak je toch niet snel te hard aan. Sterker nog, tussen de regels door lees je dat IbnRushd hier helemaal niet zit om serieus te discussieren maar om 'eer' binnen te halen or whatever that me be. Lukt hem dat niet dan ben je automatisch een zeikerd en is je verhaal stomme onzin, ja echt een juweeltje van redeneertalent en scherp inzicht waar je omzichtig mee moet omgaan...:rolleyes:

kaaskop
06-04-05, 08:41
Geplaatst door GiovanniHN
Hirshi Ali, Wilders en Fortuyn hebben wel degelijk bijgedragen aan de huidige situatie. Zij zijn de eerste serieuze opiniemakers die radicale meningen naar buiten hebben gebracht op een manier waardoor iedereen luisterde.

Hmmm nou en Pim Fortuyn dan? Verder is dit een veel te algemeen verhaal. Zeker, Wilders en AHA zijn geen bruggebouwers maar het hard maken van die bijdrage aan klimaatsvezieking kan ik niet hard maken in ieder geval. Komt nog bij dat ze qua aanpak en inhoud behoorlijk van elkaar verschillen. Wilders zet vooral in op het gegroeide wantrouwen jegens Moslims om daar politiek voordeel mee te behalen terwijl AHA meer van binnenuit de misstanden in de Moslimgemeenschap aan de kaak stelt.



Ze hebben de angst voor de Islam verwoord, een angst die niet terecht is. Maar ze hebben het op zo een manier gedaan dat ze veel mensen konden overtuigen.

Nou Wilders wellicht voor een deel maar AHA heeft helemaal niet zo ingezet op het versterken van angstgeveoelens. Het is haar meer te doen om via publieke aanklachten dat wat er scheef gaat bij Moslims in de schijnwerpers te zetten.



Er worden vergelijkingen gemaakt met Islamitische landen die alles behalve democratisch zijn. Terwijl zo een situatie zo goed als onmogelijk is in Nederland. Al is het alleen maar omdat er nog steeds 15 miljoen niet moslims zijn.

En hierbij vergeet je voor het gemak maar even dat die spreiding van Moslims alles behalve homogeen is. Er zijn zat delen in NL waar Moslims in de meerderheid zijn en daarom ook invloed uitoefenen op lokale besluitvorming. En in die gebeiden waar autochtonen in de minderheid zijn en dus ook tot voor kort nageneog compleet werden genegeerd vindt extreem rechts natuurlijk veel gehoor omdat men helemaal niets heeft aan bagatelliserende praatjes



Maar radicaal rechts had nu opeens wel een woordvoerder. Als je buitenlanders haat dan is een uitspraak als 'de multiculturele samenleving is de bron van de huidige problemen' een heel goed excuus om je haat te uiten.

Nee dit is veel te zwart-wit, zeker in een verhaal dat als onderliggende toon kritiek is op een verslechterd onderling klimaat. Je hoeft helemaal geen xenofoob te zijn om te zien dat de multiculturele samenleving zijn problemen heeft. Zelfs Paul Rosenmöller stopt zijn kinderen op een blanke school.



Door het charisma van de Fortyun is er een hele vreemde mengelmoes ontstaan van politieke ideologie. Links vond hem interessant omdat hij zich keerde tegen de gevestigde orde en rechts vond hem interessant omdat de gevestigde orde links was en extreem-rechts vond hem interessant omdat hij hun extreme ideeën op een nette manier kon verwoorden.

Nou dat klinkt niet echt als een splijtzwam dan toch? Iedereen vond hem interessant!



Extreme opvattingen zijn daardoor dus ook acceptabel geworden. Dat heeft mensen beïnvloed.
Ook konden mensen zich makkelijker uiten, omdat er nu ook werd geluisterd naar hun opvattingen. Daar speelde Wilders weer op in. Wilders vergroot de angst voor moslims omdat dat eloctoraal verstandig is. Hij denkt niet na over de gevolgen.

Nou hier kan ik me op zich wel in vinden. Maar er zijn twee kanten aan het verhaal. Bepaalde groepen Moslims brengen de munitie voor Wilders ook wel op een presenteerblaadje naar hem toe. Dan wel omdat ze een gedachtengoed aanhangen wat in zijn uitvoering strijdig zou zijn met de rechten van de mens, danwel omdat het druipt van de overduidelijke Westenhaat, dan wel dat het denkbeelden zijn uit een tijd die hier al lang is geweest. Maar ook de meer gematigde Moslims die hier hun vingers niet aan willen branden hebben hun deelschuld. De vrijheid van deze maatschappij die in tegenstelling tot bijvoorbeeld een land als SA inhoudt dat je je met een minderheidsreligie in de grond niet wordt belemmerd deze te belijden wordt door deze gematigde Moslims veel te zwak verdedigd. Die laten hun fundi-broeders liever met rust en hopen dat een ander ze wel stopt met het verspreiden van hun haat en anti-democratische gedachtengoed. Dat geeft mij weer geen vertrouwen in het zelfreinigende vermogen van de Moslimgemeenschap. Evengoed is deze gemeenschap ook niet sterk genoeg te voorkomen dat hun drop-outs ontsporen in criminaliteit en overlast, terwijl er toch altijd wat dat betreft een rooskleurig beeld wordt opgehangen of dat er zelfs wordt gebitched over eenzijdige negatieve aandacht als het hier eens over gaat. Dat schept bij mij ook gen echt vertrouwen, eerder het gevoel van struisvogelpolitiek.



De gevolgen zijn dat er meer angst is en meer vrijheid om die angst in uiterst ongenuanceerde opvattingen te uiten. Daardoor kan extreem-rechts toenemen. Meer mensen zijn bang en komen sneller in contact met extreme opvattingen.

Maar dat geldt momenteel over en weer. Sterker nog de AEL is op op dit principe ook gekomen waar ze nu is.



Het is daarom ook alleen maar logisch dat Wilders de branden en de bomaanslag afkeurt. Iets wat hij nog niet gedaan heeft. Terwijl je zou verwachten dat iemand die zich zo bezig houdt met Islamitische zaken zich ook zou uiten over geweld tegen moslims.

Nou als Wilders gaat zeuren als "Ja die aanslagen zijn wel gepleegd maar het is de schuld van Osama Bin Laden, die heeft al meer dan genoeg Moslims tot wandaden aangezet en bladiebla dus het is wel terecht" dan mag ie van mij echt direct de kerkers onder het binnenhof in. Maar goed blijkbaar is de standaardreactie op dit PB als het gaat om 09-11 blijkbaar wel acceptabel.

tr_imparator
06-04-05, 10:44
Geplaatst door helly2002
leuk al die onderzoeken maar dat extreem rechts in opkomst is dat weet iedereen al jaren als ty omzich heen kijkt .maar moet overal nou zo gezeurd worden over lonsdale .


welke onderzoeken? lol, zeuren? hoe moet ik dan het geratel van sommige mensen(wilders,verdonk, aha, driekwart van de bevolking?) noemen over allochtonen? jongens, waar is mijn DOOFPOT?


de mensen leven gewoon naast elkaar af turken marrokanen noem maar op .toen ik nog op school zat was het al zo dat iedereen groepjes had turken marrocs en hollanders .niet iedereen die lonsdale draagt is een rasist de media moet is niet zo hypen .dat deden ze vroeger al tegen gabbers precies hetzelfde gezeik ben er een beetje moe van

volgens jouw is groepvorming tgv van wat? en je vergelijkt gabbers met lonsdale jongeren? jonge, laat me niet lachen, kijk nou zelf wat je opschrijft: :regie:


.in elke groep zitten wel rasisten niet alleen in hardcore of lonsdale jongeren.als je een rasist bent als iemand e taal van het land moet kunnen waar hy woont dan ben ik er 1 .het heeft meer temaken met dat er in plaatsen problemen zijn met groepen van welke nationaliteit dan ook .overal zitten goede en slechte tussen .maar de media hyped het veel teveel de mensen moeten niet is alles geloven wat ze zien of horen .

nu wel opeens dat er overal goede en slechte tussen zitten? media hyped? echt niet, dit proberen ze juist in de doofpot te stoppen, als het een marokkaan was geweest, was nu de hel los.



maar een beetje harder aanpakken en de taal laten leren is in mijn ogen goed dat geldt ook voor roemenen polen e ga zo maar door .het enigste wat geloven brengen is een hop gezeik .maja is hetwel terect om de goede gabbers af te rekenen op de slechte ook niet toch ?



ik begrijp niet waarom je nu opeens, alle allochtonen en DE TAAL? erbij haalt, het gaat hier om rechtextremisme, je moet wel blind zijn om die hakenkruis niet te zien????

@kaaskop:hier reageer je niet op?


een vermoeide gabber

een vermoeide moslim :cheefbek:

wytze
06-04-05, 10:58
een paar quotes uit diverse media:

"ach, het zijn maar pubers. het gaat wel over als ze wat ouder zijn"
"deze jongeren zijn niet politiek of ideologisch geinspireerd, ze hebben alleen maar een hekel aan buitenlanders".

dus waar maken we ons druk over? :maf3:

IbnRushd
06-04-05, 11:04
Is goed Kaaskop, ik zal op je posten reageren. :p


Geplaatst door kaaskop
Enneh waarom , vind je, doe jij gelukkig niet mee met dat klimaat van de wijzende vingers?

Eh.. eh.. sinds wanneer is 't verboden als men - terecht - iemand de schuld van geeft. Zijn stelling heb je niet ontkracht. Slechts vermoeden en een snelle conclusie getrokken. Waarschijnlijk is je achterdochtigheid groot?

Zou het a) niet mogelijk zijn dat de wonderbaarlijke woorden van Wilders en AHA een indirecte toestemming verleent om zulk wangedrag jegens de moslims te tonen?

Is het b) niet mogelijk dat de Lonsdale-jongeren hetgeen aangerichte schade tegen de moslims, een steunbetuiging is jegens Wilders?

Zou het c) ook kunnen dat de Lonsdale-jongeren de grootste potentiele stemmers van Wilders zijn.

Wat mankeert aan jouw redeneerpatroon?


Geplaatst door kaaskop
Het komt blijkbaar niet in je op dat je het deels met iemand eens kan zijn, dat vind ik al weer kenmerkend. Verder is dit natuurlijk een prutverhaal. Als er een Imam een haatpreek houdt mag Wilders Hirsi Ali whateverthef*ck wie er kritiek opgeven, dito voor het verschijnsel Lonsdale jongeren. Wat jij alleen niet snapt is dat iemand als Wilders, een politicus, spreekt naar de ideologie van een bepaalde bevolkingsgroep, daar is ie politicus voor. Van Wilders ed objectiviteit verwachten is dus compleet zinloos [/B]

Wat een lullekoek vertel je hierzo.. :p Ja, natuurlijk haal de imam erbij met zijn haatpreek, die je onwaarschijnlijk nooit hebt gehoord noch gezien. Een indoctrine uit jouw kant en k*tsmoesje om een nooduitgang te zoeken.

Wat jij niet snapt is dat een politicus even - erger eigenlijk - de maatschappij verduveld met zijn haatzaaiende opmerking. Blijkbaar schiet je dat te kort. Dat je een excuus gebruikt om Wilders als een spreker van een bepaalde bevolkingsgroep bijspijkert, om te laten lijken dat hij goed, onschuldig en hoofdzakelijk niet-met-je-vinger-aan-hem-wijzen - immers hij is onschuldig - gaat mij een beetje te ver.
Conclusie jij begrijpt AARDIG niet en loopt hier wat te lummelen en te imponeren.


Geplaatst door kaaskop
Ik plaatste mijn opmerking vooral vanwege de directe beschuldiging aan het adres van Wilders en Hirsi Ali vanwege de daden van een stelletje losgeslagen mongolen. Ik denk dat het eerder het verziekte huidige klimaat in NL in het algemeen de oorzaak is voor de opkomst van Lonsdale tuig. Rechste politici hebben daar hun deel in gehad maar ook opgefokte snel beledigde Moslims. Jij hoort daar blijkbaar ook bij want volgens jou ligt het allemaal aan Wilders en AHA zonder toelichting or whatsoever. Maar blijkbaar heb je niet door dat je met dit soort ongefundeerde l*lkoek het klimaat alleen maar verder vervuilt.[/B]

Je denkt dat het eerder een verziekte ... bla bla.. Hou je gedachte voor je, p*mmel. Je loopt ons graag de les te lezen maar je komt zelf met 'mening'. Andere meningen, opmerkingen, commentaren is uit ten boze, maar jij o heilige, mag dat wel. (nou dat was 1)

:p Nu hebben de rechtste politici wel iets mee te maken. Een wijsvinger was ten boze maar een kromme vinger mag weer wel. Soms begrijp ik je niet. Een voorbeeld: ik neem een glas en giet het helft met water. Het andere helft giet ik wat gifstoffen in. Kennelijk is dat glas giftig. Of er 1 gif of 2% in zat, doet er weinig. Degenen die het erin hebben gegoten is schuldig? Een wijsvinger naar AHA en Wilders is naar mijn weten terecht. En daar moet je niet omheen lullen, lullo.


Geplaatst door kaaskop
Wat een hap gebakken lucht. Hoogstens kan je van Wilders opmerken dat ie goed inspeelt op de onvrede bij bepaalde bevolkingsgroepen. Racisme is niet iets wat overspringt van een politicus naar de Jan L*l in de straat, dat ontstaat eerder via je ouders en je maten in de kroeg. Verder kan je zeker van AHA niet beweren dat haar motiven van racistische aard zijn. AHA laat zich gewoon niet de mond snoeren als het gaat om kritiek op de Islam, dat ze uit die hoek gelazer krijgt neemt ze op de koop toe. Klimaten worden vooral vergald met gebrek aan nuance. Dat op zich kan je Wilders en AHA op punten desnoods wel kwalijk nemen, maar ook jij vergaloppeert je nu al weer op je ongenuanceerde beschuldigingen aan het adres van Wilders en AHA en dan wordt je betoog eerder ergerlijk dan informatief en juist. [/B]

Imparator geeft een visie vanuit zijn gedachtegang. Niks mis mee. En ben volkomen met hem eens. Maar jouw argumentatie (ten minste als dat er een is) gaat over iets heeeeeeeeeeel anders. Eeder heb ik je verteld dat er iets mis is met je 'communicatieve competence'. Je begrijpt anderen niet. Fantasieen slaan op hol en dat je er een fan achter je kont aan rent, motiveert het je extra om prikkers te bekritiseren zonder ennige benul waar ze het over hebben. Shame on you!

Er zijn bepaalde citaten die ik niet begrijp. Laat ik UW tekst analyseren (eigenlijk jouw hele opmerking begrijp ik niet). Je zegt:

Hoogstens kan je van Wilders opmerken dat ie goed inspeelt op de onvrede bij bepaalde bevolkingsgroepen.

en dan weer:

Dat op zich kan je Wilders en AHA op punten desnoods wel kwalijk nemen,..

Imparator zegt precies hetzelfde in andere verwoording, namelijk:


Geplaatst door tr_imparator
nee, dat vind ik niet.
o.a zij hebben de 'verborgen racisme' de alterego, of hoe je het ook wil noemen aangewakkerd bij veel mensen.

Als je het 10x de bovenstaande citaat leest, begrijp je dan wat zijn standpunt is?

Wat mankeert aan jouw redeneerpatroon. Heet je geen gatenkaaskop. Kennelijk heb je veel gaten in je redeneerpatroon.

De rest van opmerkingen is .. :p .. ik hoop dat je dubbelnadenkt voordat je wat post.

kaaskop
06-04-05, 11:08
Geplaatst door tr_imparator
welke onderzoeken? lol, zeuren? hoe moet ik dan het geratel van sommige mensen(wilders,verdonk, aha, driekwart van de bevolking?) noemen over allochtonen? jongens, waar is mijn DOOFPOT?

:zozo: Dus negatieve beeldvorming rond dragers van Lonsdale kleiding, mwaoh moet kunnen, niet ouwehoeren. Negatieve beeldvorming betreffende Moslims: Moord en brand! Knoop ze op aan de hoogste boom!

Lekker straight, imperatortje...





volgens jouw is groepvorming tgv van wat? en je vergelijkt gabbers met lonsdale jongeren? jonge, laat me niet lachen, kijk nou zelf wat je opschrijft: :regie:

Veeg het schuim van je lippen en zie wat helly2002 probeert te zeggen: Net zoals niet iedere Moslim een vrouwenslaande terrorist is kan je ook niet zeggen dat iedere Lonsdaler of gabber een racist is, ok al komen er racisten onder Lonsdalers en gabbers voor. Volgens mij heeft ie daar nog gelijk in ook.






nu wel opeens dat er overal goede en slechte tussen zitten? media hyped? echt niet, dit proberen ze juist in de doofpot te stoppen, als het een marokkaan was geweest, was nu de hel los.

En dit is compleet gelul. Nova had er gister nog een item over, het komt in het nieuws, 2 vandaag, kranten, bij Uden denkt iedereen gelijk aan verbrande Moslimscholen, in Venray heeft de burgermeester een noodverordering ingesteld, kom op zeg met je doofpot.





ik begrijp niet waarom je nu opeens, alle allochtonen en DE TAAL? erbij haalt, het gaat hier om rechtextremisme, je moet wel blind zijn om die hakenkruis niet te zien????

Tsja als je helly2002 daarom voor nazi wil uitmaken.... Het is al gewoon overheidsbeleid hoor. Ik vind het leren van een taal verder erg weinig te maken hebben met rechtsextremisme. Het Nederlands dat jij nu neertypt in je berichtjes is er toch niet door een Nederlandse SS-er ingeslagen wel?



@kaaskop:hier reageer je niet op?

Het komt eraan rustig maar.





een vermoeide moslim :cheefbek:

Naj, eerder een Moslim die door het woordje 'gabber' getriggerd wordt... :rolleyes:

kaaskop
06-04-05, 11:20
Geplaatst door helly2002
btw kaaskop dat ze de terroristen doden maakt me geen donder uit maar wel de onschulduge dus geen enkele oorlog is goed in mijn ogen

Nee, nou je bent nog vrij nieuw hier op het forum dus wen er al vast maar aan dat je met schuldig en onschuldig op dit forum bij sommige prikkers nog heel wat kanten op kan en dat terroristen vrijheidsstijders worden genoemd en dan ineens met een ingewikkelde U-bocht redenering toch ineens de echte onschuldigen blijken te zijn.

Kijk wat mij betreft is een terrorist iemand die het bij voorbaat al verloren heeft en daarom kiest voor een methode met zo veel mogelijk slachtoffers en ellende. Daarom denk ik dat je met terrorisme niets bereikt, om iets te bereiken moet je een meerderheid voor je standpunten zien te winnen, nou dat lukt niet als je onschuldige (kinderen) laat knallen.

Nou dat zijn een paar prikkers hier grondig met me eens maar dan wel alleen voor Palestijnse kinderen natuurlijk. En zo'n imperator vindt het hoe dan ook de schuld van het westen, want volgens zijn bronnen ligt het aantal slachtoffers van de jacht op terroristen hoger dan het aantal terrorismeslachtoffers zelf, dus kan het niet zijn dat er echt sprake is van Moslimterrorisme enzovoorts enzovoorts....

Een vermoeide bullfighter :moe:

tr_imparator
06-04-05, 11:23
Geplaatst door kaaskop
:zozo: Dus negatieve beeldvorming rond dragers van Lonsdale kleiding, mwaoh moet kunnen, niet ouwehoeren. Negatieve beeldvorming betreffende Moslims: Moord en brand! Knoop ze op aan de hoogste boom!
Veeg het schuim van je lippen en zie wat helly2002 probeert te zeggen: Net zoals niet iedere Moslim een vrouwenslaande terrorist is kan je ook niet zeggen dat iedere Lonsdaler of gabber een racist is, ok al komen er racisten onder Lonsdalers en gabbers voor. Volgens mij heeft ie daar nog gelijk in ook.
En dit is compleet gelul. Nova had er gister nog een item over, het komt in het nieuws, 2 vandaag, kranten, bij Uden denkt iedereen gelijk aan verbrande Moslimscholen, in Venray heeft de burgermeester een noodverordering ingesteld, kom op zeg met je doofpot.
Tsja als je helly2002 daarom voor nazi wil uitmaken.... Het is al gewoon overheidsbeleid hoor. Ik vind het leren van een taal verder erg weinig te maken hebben met rechtsextremisme. Het Nederlands dat jij nu neertypt in je berichtjes is er toch niet door een Nederlandse SS-er ingeslagen wel?
Het komt eraan rustig maar.
Naj, eerder een Moslim die door het woordje 'gabber' getriggerd wordt... :rolleyes:


er is echt iets mis met je, je verdraait alles en probeer je zelf aannemelijker te maken. Helaas moet ik zeggen.

het gaat mij erom dat er consequentie moet zijn in handelen/praten tussen moslim extremisme enerzijds en recht extremisme anderzijds. Dat is er niet, en als iemand dat probeert goed te spreken, dan vind ik dat niet correct. Het zwaartepunt ligt erug naar links..vind je niet?

ik begrijp zijn punt: niet generaliseren, jij begrijpt mijn punt? niet dusz. hou die ss bullshit maar voorjezelf, ik getriggerd door een gabber, je wilt niet weten wat ik dan nu over jou denk..


Lekker straight, imperatortje...

dit vat ik op als een compliment. :turkije: ten minste weet iedereen waar ik voor sta, over jou kan ik dat niet zo 123 zeggen. ' je zweeft als het ware'..

tr_imparator
06-04-05, 11:30
Geplaatst door kaaskop
En zo'n imperator vindt het hoe dan ook de schuld van het westen, want volgens zijn bronnen ligt het aantal slachtoffers van de jacht op terroristen hoger dan het aantal terrorismeslachtoffers zelf, dus kan het niet zijn dat er echt sprake is van Moslimterrorisme enzovoorts enzovoorts....




je hebt totaal mijn punt gemist zo te lezen...betreurenswaardig :Z

kaaskop
06-04-05, 12:39
Geplaatst door IbnRushd
Is goed Kaaskop, ik zal op je posten reageren. :p



Eh.. eh.. sinds wanneer is 't verboden als men - terecht - iemand de schuld van geeft. Zijn stelling heb je niet ontkracht. Slechts vermoeden en een snelle conclusie getrokken. Waarschijnlijk is je achterdochtigheid groot?

Waarschijnlijk is jouw tekstbegrip minder groot dan mijn achterdocht. Voordat ik zijn stelling zou moeten ontkrachten moeten er eerst argumenten zijn van de kant van AARDIG die zijn gelijk al dan niet aantonen. Nou, die zijn er sowieso nooit gekomen en dat is dus ook waar ik hem op aanval: het plaatsten van een loze lege beschuldiging, zoals jij nu ook doet.



Zou het a) niet mogelijk zijn dat de wonderbaarlijke woorden van Wilders en AHA een indirecte toestemming verleent om zulk wangedrag jegens de moslims te tonen?

Tsjeez het lijkt de Privé wel, ja het zou ook kunnen dat Linda de Mol zwanger is van een bewoner van de Wyztfrarr-sterrennevel. Het zou allemaal kunnen. Ik denk dat een gemiddelde Lonsdale-racist al moeite heeft met het volgen van Wilders maar dat AHA definately te hoog gegrepen is. Nee zelfs vermoedens in deze richting zijn al niet echt goed te verdedigen.



Is het b) niet mogelijk dat de Lonsdale-jongeren hetgeen aangerichte schade tegen de moslims, een steunbetuiging is jegens Wilders?

En da meende gij serieus? Wilders is bepaald populair denk ik bij die gasten maar het gaat ze, als ik de interviews volg toch vooral om een zuiver Nederland an sich.



Zou het c) ook kunnen dat de Lonsdale-jongeren de grootste potentiele stemmers van Wilders zijn.

Je mag pas stemmen na je 18e he... Ik denk dat Wilders het vooral goed doet bij bange oudjes die de jaren vijftig nog hebben meegemaakt.




Wat mankeert aan jouw redeneerpatroon?

Niets toch? ;)





Wat een lullekoek vertel je hierzo.. :p

Toe, leg dan uit wat er niet klopt.



Ja, natuurlijk haal de imam erbij met zijn haatpreek, die je onwaarschijnlijk nooit hebt gehoord noch gezien. Een indoctrine uit jouw kant en k*tsmoesje om een nooduitgang te zoeken.

Nee en dit is wel een redelijk verhaal zeker... Ik heb al heel veel fraais uit de Al-Thaweed Moskee mogen horen hoor, er zit geluid op die TV van me en de ondertiteling was duidelijk te volgen... Oh nee dat was natuurlijk weer slecht vertaald. Get a life zeg.



Wat jij niet snapt is dat een politicus even - erger eigenlijk - de maatschappij verduveld met zijn haatzaaiende opmerking. Blijkbaar schiet je dat te kort.

Oh dombo, ik zet gewoon zelf neer dat Wilders niet objectief is, wat snap jij dan niet vraag ik me af.



Dat je een excuus gebruikt om Wilders als een spreker van een bepaalde bevolkingsgroep bijspijkert, om te laten lijken dat hij goed, onschuldig en hoofdzakelijk niet-met-je-vinger-aan-hem-wijzen - immers hij is onschuldig - gaat mij een beetje te ver.

Wat mij te ver gaat is is dat je maar door blijft ratelen terwijl je erg zichtbaar geen zak begrijpt van mijn verhaal. Ik verexcuseer niets, ik heb het over het gebrek aan realisme bij AARDIG.




Conclusie jij begrijpt AARDIG niet en loopt hier wat te lummelen en te imponeren.

Nou ik begrijp in ieder geval niet wat aardig nou precies wil duiden met zijn rommelige betogen. Eerst is het allemaal, en met name zaken zolas Venray, de directe schuld van Wilders en AHA, dan is het weer sarcastisch bedoeld en stelt hij de toon van Wilders en AHA alleen maar aan de kaak, maar uiteindelijk is het gedrag van de Lonsdalers toch weer wel het werk van Wilders en AHA. En eigenlijk wil aardig overkomen als iemand die zich oprechte zorgen maakt over het opruierige klimaat van dit moment maar verkettert Wilders en AHA als hoofdschuldigen zonder uitleg nodig te vinden. Dat gezwalk vind ik in ieder geval zeer imposant.





Je denkt dat het eerder een verziekte ... bla bla.. Hou je gedachte voor je, p*mmel. Je loopt ons graag de les te lezen maar je komt zelf met 'mening'. Andere meningen, opmerkingen, commentaren is uit ten boze, maar jij o heilige, mag dat wel. (nou dat was 1)

Goed zo, gooi het er maar uit, lucht het op?

Maar leg me dan eens uit, als ik stel dat een beter (discussie)klimaat bij jijzelf begint, wat daar dan fout aan is?



:p Nu hebben de rechtste politici wel iets mee te maken.

dat onderken ik ook gewoon, je leest weer niet zorgvuldig.



Een wijsvinger was ten boze maar een kromme vinger mag weer wel. Soms begrijp ik je niet. Een voorbeeld: ik neem een glas en giet het helft met water. Het andere helft giet ik wat gifstoffen in. Kennelijk is dat glas giftig. Of er 1 gif of 2% in zat, doet er weinig. Degenen die het erin hebben gegoten is schuldig? Een wijsvinger naar AHA en Wilders is naar mijn weten terecht. En daar moet je niet omheen lullen, lullo.

Ook jij gaat hier weer op je plaat vanwege hetzelfde gebrek aan over de muur kunnen kijken. Die hele redenering van jou kan je net zo goed toepassen op Bin Laden aanhangers. Het gaat er dus niet om om maar zo veel mogelijk schuldigen aan te kunnen wijzen, het gaat er mij om wat je zelf kan doen aan het verziekte klimaat. Nou in mijn ogen helpt het dus niet om maar lukraak je aandacht op slechts twee betrokkenen te richten en daar op een schreeuwerige manier al je pijlen op af te vuren. Dit is wel de laatste keer dat ik het uitleg hoor, als je er nu nog niet uitkomt is het me wel duidelijk dat je onbegrip gespeeld is, ga dan maar weer terug naar je kleurplaat. Verder blijf ik erbij dat het 'gif' zeker in het geval van AHA schromelijk overdreven wordt hier.





Imparator geeft een visie vanuit zijn gedachtegang. Niks mis mee. En ben volkomen met hem eens. Maar jouw argumentatie (ten minste als dat er een is) gaat over iets heeeeeeeeeeel anders.

WAT DAN?




Eeder heb ik je verteld dat er iets mis is met je 'communicatieve competence'. Je begrijpt anderen niet. Fantasieen slaan op hol en dat je er een fan achter je kont aan rent, motiveert het je extra om prikkers te bekritiseren zonder ennige benul waar ze het over hebben. Shame on you!

Ow god dit meen je toch niet? Nog geen zin eerder kom je met een opmerking zonder argument en dan ga je weer proberen mijn discussieaanpak te diskwalificeren, wat een sneue haarbal ben jij zeg.

'communicatieve competence' whoehaha :haha: Ik zou mijn geld maar terug vragen van die cursus van je, als ik jou was.



Er zijn bepaalde citaten die ik niet begrijp. Laat ik UW tekst analyseren (eigenlijk jouw hele opmerking begrijp ik niet). Je zegt:

Hoogstens kan je van Wilders opmerken dat ie goed inspeelt op de onvrede bij bepaalde bevolkingsgroepen.

en dan weer:

Dat op zich kan je Wilders en AHA op punten desnoods wel kwalijk nemen,..

Imparator zegt precies hetzelfde in andere verwoording, namelijk:



Als je het 10x de bovenstaande citaat leest, begrijp je dan wat zijn standpunt is?

Ik snap nu wel waar het bij jou misgaat, je snapt vooral het verband en woord 'nuance' in mijn verhaal niet. Imp. zegt dat Wilders en AHA racisme hebben aangewakkerd, ik zeg dat dat niet kan, racisme begint eerder. Verder is het natuurlijk gewoon zo dat een politicus pas populair wordt als ie thema's oppakt die bij de bevolking leven, nou dat kan zo maar dat al sluimerende racisme zijn. Was dat er niet dan krijgt zo'n politicus geen aanhang en kan ie weer oprotten. Dat het gebruik maken van die sluimerende gevoelens is niet fraai, dat geef ik dus ook toe, ook voor wat betreft het gebrek aan NUANCE dat Wilders zo her en der tentoonspreiden. Maar dat is, en dat ga je hoop ik toch echt niet ontkennen, iets heel anders dan het aanwakkeren van racisme. Ik begrijp Imp dus wel, maar het is gewoon een grotendeels foute opmerking. We zijn het dus helemaal niet eens op dit punt.





Wat mankeert aan jouw redeneerpatroon. Heet je geen gatenkaaskop. Kennelijk heb je veel gaten in je redeneerpatroon.

De rest van opmerkingen is .. :p .. ik hoop dat je dubbelnadenkt voordat je wat post.

Wat me in ieder geval opvalt aan jouw posts is dat je erg je best doet lekker smartass te posten en dat je vreselijk overtuigd bent van de gebreken in de posts van die ander, de realiteit is echter dat je een luie denker bent die het ondanks de weer gigantische hoeveelheid woorden in deze post het niet voor elkaar krijgt inhoudelijk ook maar het kleinste beetje tegengas te geven op het hoofdonderwerp van mijn betoog. Wat dat betreft heb je wel wat weg van Wilders, iets waar ik me bij deze man aan kan ergeren is dat het mooi verwoord is maar dat het constant dezelfde thema's zijn die alleen maar even in grote lijnen worden aangepakt zonder nou juist eens goed op de vragenstellende journalist in te gaan. Succes met je leven verder

kaaskop
06-04-05, 12:57
Geplaatst door tr_imparator
er is echt iets mis met je, je verdraait alles en probeer je zelf aannemelijker te maken. Helaas moet ik zeggen.

WANT? TOON AAN!

GVD zijn de loze opmerkingen vandaag in de aanbiedeing bij de Aldi?



het gaat mij erom dat er consequentie moet zijn in handelen/praten tussen moslim extremisme enerzijds en recht extremisme anderzijds. Dat is er niet, en als iemand dat probeert goed te spreken, dan vind ik dat niet correct. Het zwaartepunt ligt erug naar links..vind je niet?

Maar pleez je bent gewoon niet in staat de inconsequentie overtuigend aan te tonen. Rechts-extremisme wordt nu al een groter potentieel gevaar genoemd dan het Moslim terrorisme en dat geloof ik nog eens ook, hoe kom je er dan nog bij dat er alleen maar over Moslimzooi wordt geOHd? Wrijf je ogen nu eens uit en volg het Nederlandse nieuws dat nu overloopt van rechts geweld.



ik begrijp zijn punt: niet generaliseren, jij begrijpt mijn punt? niet dusz. hou die ss bullshit maar voorjezelf, ik getriggerd door een gabber, je wilt niet weten wat ik dan nu over jou denk..

Nou het kan nooit al te doordacht zijn dus ik maak me geen echte zorgen, maar waarom dan al dat gereutel nu weer over consequentheid als het helly2002 alleen te doen is om onterechte beeldvorming?
Maar als dat SS verhaal bullshit is waarom ga jij dan toch dit over taal en hakenkruisen lopen janken:


Geplaatst door tr_imparator
ik begrijp niet waarom je nu opeens, alle allochtonen en DE TAAL? erbij haalt, het gaat hier om rechtextremisme, je moet wel blind zijn om die hakenkruis niet te zien????

niet echt die consequentheid waar je zo naar verlangt toch? Bovendien geef je er zelf mee aan het punt van helly2002 volledig te missen.






dit vat ik op als een compliment. :turkije: ten minste weet iedereen waar ik voor sta, over jou kan ik dat niet zo 123 zeggen. ' je zweeft als het ware'..

Ahem, dit was nou wel echt sarcasme hoor :rolleyes: het was echt niet positief bedoeld. Veder balk je weer, mijn stelling is nog steeds: Beschuldigende vingers naar alleen AHA en Wilders vanwege het gedrag van Lonsdale jongeren is dom en onterecht de verantwoordelijkheid er gewoon niet kan zijn van uit AHA en Wilders hoogstens kan je opmerken dat ze een niet altijd even positieve rol spelen in het publieke debat, maar AHA en Wilders er te pas en te onpas aan de haren bijslepen is hiervoor minstens zo funest.

kaaskop
06-04-05, 13:02
Geplaatst door tr_imparator
je hebt totaal mijn punt gemist zo te lezen...betreurenswaardig :Z

OHHH ja?


Geplaatst door tr_imparator

kraam maar altijd onzin uit, daar ben je heel goed in.

9/11? 9/03? natuurlijk is 1 dode al teveel.

hoeveel mensen zijn dood gegaan door het moslimextremisme? 4000? 5000?

dat is amper 1/100 deel dat is dood gegaan door oorlogen tegen deze terrorisme? een rechtvaardigd oorlog, dat ook niet?

...

Wie is er nou werkelijk schuldig? zijn dat de moslims? Naar mijn mening is het westen de schuldige en vooral landen als nederland, figuren als wilders en aha en nog meer, die alleen maar de terreur voeden.

Nou wat is je punt dan wel, leg me dat toch eens uit...

tr_imparator
06-04-05, 13:44
Geplaatst door kaaskop
OHHH ja?



Nou wat is je punt dan wel, leg me dat toch eens uit...

dit niet:


Geplaatst door kaaskop
En zo'n imperator vindt het hoe dan ook de schuld van het westen, want volgens zijn bronnen ligt het aantal slachtoffers van de jacht op terroristen hoger dan het aantal terrorismeslachtoffers zelf, dus kan het niet zijn dat er echt sprake is van Moslimterrorisme enzovoorts enzovoorts....

hoe is deze moslimterrorisme ontstaan? eerst spelen met vuur, dan je handen eraan verbranden, vervolgens een emmer water eroverheen gooien?

ik ben van mening dat het westen zich moet verantwoorden, want er gaan vooral onschuldige burgers dood. sommige steden in irak zijn nu 'ghost cities' geworden. en waarom is amerika eingenlijk in irak? om democratie te brengen? en hoezo is er dan democratie, als de mensen kiezen om toch islamitsch te leven, net als vroeger!

deze oorlog was totaal niet gerechtvaardigd, en is illigaal, dus ook 'terrorisme', om maar niet te spreken over die schandalen die er zijn geweest, dat overtreft zelfs 9/11. Er zal een dag komen, waar de mensen verantwoording zullen moeten afleggen, daar huiver ik naar. En hiermee bedoel ik niet alleen westerlingen die fout bezig zijn, maar ook moslims die dom doen.

natuurlijk zijn deze gedachtes niet te bewijzen, hoe hard ik ook gezocht heb naar cijfers tijdens en na de oorlog, stuitte ik alleen op aantallen van amerikaanse militairen die dood zijn gegaan. ik kon niks vinden over irakezen. Waarom niet? worden die zielen niet tot mensen gerekend?

en kritiek op de islam, het lijkt erop dat alleen de islam volgens veel mensen slecht is. heb je welles gehoord van vrouwenrechten in india, teksten in talmoed? executies in china? daar hoor ik aha niks over zeggen en juist dat wil ik met mijn posts laten zien. dat ze, als ze vrouwenonderdrukking aanpakt, ook moet komen met andere groepen, niet alleen in de islam komt dit voor. laat staan dat sommige bevindingen van haar over de islam gewoon puur onjuist zijn.

Die hype die er volgens jou is inzake recht extremistische jongeren, zou 10x zo erger zijn geweest als het andersom was geweest..dat denk ik en kan het niet bewijzen. ik kan het mis hebben, maar de realiteit bewijst de correctheid van deze vooroordeel steeds weer. we wachten af. ok?

en heb je verdonk horen praten tijdens nova... en nawijn? kan jij me vertellen wat er mis met hun is?

op sommige punten ben ik het eens met je, maar soms kan je zo mijn beweringen verdraaien, of anders zien, het zal vast aan mijn gebrekkig nederlands liggen..maar goed.

ps. niet vloeken.

kaaskop
06-04-05, 21:56
Geplaatst door tr_imparator

hoe is deze moslimterrorisme ontstaan? eerst spelen met vuur, dan je handen eraan verbranden, vervolgens een emmer water eroverheen gooien?

ik ben van mening dat het westen zich moet verantwoorden,

En wie is dan het westen? Zijn dat mensen in een trein naar hun werk in de ochtendspits van Madrid?





want er gaan vooral onschuldige burgers dood. sommige steden in irak zijn nu 'ghost cities' geworden. en waarom is amerika eingenlijk in irak? om democratie te brengen? en hoezo is er dan democratie, als de mensen kiezen om toch islamitsch te leven, net als vroeger!

Hoppekee, weer alleen aandacht voor slachtoffers aan Moslimzijde en terrorisme is eigenlijk iets dat volgens jou alleen door het westen wordt gepleegd, je bevestigt maar weer eens mijn gelijk. Vreemd hoor terwijl je blijft roepen dat mijn visie niet de jusite is, jij bent toch echt degene die bij onschuldige slachtoffers alleen over Moslims praat.




deze oorlog was totaal niet gerechtvaardigd, en is illigaal, dus ook 'terrorisme', om maar niet te spreken over die schandalen die er zijn geweest, dat overtreft zelfs 9/11.

Ik snap dat je het vreselijk graag anders zou willen zien maar het zijn toch echt verschillende zaken. Die techniek kom ik hier op het PB maar al te vaak tegen, definities in je eigen voordeel aanpassen.





Er zal een dag komen, waar de mensen verantwoording zullen moeten afleggen, daar huiver ik naar. En hiermee bedoel ik niet alleen westerlingen die fout bezig zijn, maar ook moslims die dom doen.

Nou waarom zie ik dan nu pas eindelijk eens iets van een klein beetje kritiek richting foute Moslims verschijnen hehe. Nou mijn oorspronkelijke punt in deze: juist die vrijwel onafgebroken'" westen dit zus en zo blabla" die direct volgt op de beschouwingen omtrent 09-11 is echt en aantoonbaar klimaatverziekend geweest. Het creeert een gevoel bij westerlingen dat men gehaat wordt om wat een paar bobo's beslissen, of je het daar als westerling mee eens bent of niet lijkt er niet eens meer toe te doen. Logisch dat dit natuurlijk angst opwekt, maar ook frustratie om het feit dat het natuurlijk niet fair is om wel een grote smoel op te zetten over het westen maar over Moslimmissers zo goed als het zwijgen er toe doen.



natuurlijk zijn deze gedachtes niet te bewijzen, hoe hard ik ook gezocht heb naar cijfers tijdens en na de oorlog, stuitte ik alleen op aantallen van amerikaanse militairen die dood zijn gegaan. ik kon niks vinden over irakezen. Waarom niet? worden die zielen niet tot mensen gerekend?

Tsja bizar, jij durft met droge ogen te beweren dat er 100 keer zoveel doden zijn gevallen in Irak in verhouding tot de westerse slachtoffers en dan blijk je bij nader inzien niet eens over echte cijfers te beschiken, is dit al niet bijna liegen?




en kritiek op de islam, het lijkt erop dat alleen de islam volgens veel mensen slecht is. heb je welles gehoord van vrouwenrechten in india, teksten in talmoed? executies in china? daar hoor ik aha niks over zeggen en juist dat wil ik met mijn posts laten zien. dat ze, als ze vrouwenonderdrukking aanpakt, ook moet komen met andere groepen, niet alleen in de islam komt dit voor. laat staan dat sommige bevindingen van haar over de islam gewoon puur onjuist zijn.

En dit blijft niets meer of minder dan een ontwijkpoging. Waarom pareer je die kritiek niet gewoon in plaats maar weer snel naar die anderen te gaan wijzen?



Die hype die er volgens jou is inzake recht extremistische jongeren, zou 10x zo erger zijn geweest als het andersom was geweest..dat denk ik en kan het niet bewijzen. ik kan het mis hebben,

Je hebt het mis. Ik vind dit nog steed een erg kalm land nog maar een paar maanden na de religieus getinte moord op een bekende Nederlander. Ik denk dat jij gewoon last hebt van een bevooroordeelde kijk op deze maatschappij.




maar de realiteit bewijst de correctheid van deze vooroordeel steeds weer. we wachten af. ok?

Jongen, de realiteit is dat er genoeg Moslims zijn die de fout in gaan. Denk nou toch niet dat je dat kan afwenden door de media er maar weer de schuld van te geven. Je bent al veel te veel gaan geloven in je eigen sprookjes.



en heb je verdonk horen praten tijdens nova... en nawijn? kan jij me vertellen wat er mis met hun is?

Vindt jij dat er wat mis met ze is? Zo ja dan weet je het toch zelf al?



op sommige punten ben ik het eens met je, maar soms kan je zo mijn beweringen verdraaien, of anders zien, het zal vast aan mijn gebrekkig nederlands liggen..maar goed.

Welnee, je verhaal is gewoon krom, daar heb ik echt geen verdraaiingen voor nodig. Zelfs in deze post spreek je jezelf tegen.



ps. niet vloeken.

Dat maak ikGrrrtvrrrrdmmme zelf wel uit :melig2:

tr_imparator
06-04-05, 22:50
Geplaatst door kaaskop
En wie is dan het westen? Zijn dat mensen in een trein naar hun werk in de ochtendspits van Madrid?

nee, tuurlijk niet, die mensen zijn net zo onschuldig als oorlogslachtoffers die er zijn. Wat die terroristen allemaal uitspoken, keur ik ook af. Veel mensen zijn ook tegen een oorlog in irak, misschien wel meer dan 50%, in dat geval is de democratie ook niet helemaal goed. En hier komt ook nog bij dat die mensen zijn gemanipuleerd door inlichtingendiensten uit Amerika, want achteraf bleek toch dat er geen mvwapens waren in irak. Dit was de reden voor die oorlog. Verder heeft deze oorlog teveel slachtoffers geeist, aan beide kanten ( maar vooral moslims)


Hoppekee, weer alleen aandacht voor slachtoffers aan Moslimzijde en terrorisme is eigenlijk iets dat volgens jou alleen door het westen wordt gepleegd, je bevestigt maar weer eens mijn gelijk. Vreemd hoor terwijl je blijft roepen dat mijn visie niet de jusite is, jij bent toch echt degene die bij onschuldige slachtoffers alleen over Moslims praat.

er zijn ook onschuldige slachtoffers in het westen, maar veel minder. Sry maar ik vind het maar raar vinden dat er zoveel mensen worden afgemaakt( ook vrouwen en kinderen), om een groepje terroristen te pakken. Hier komt ook nog bij dat dat niet lukt, wat heeft het dan voor nut. De democratie in irak heeft veels te veel levens gekost: aan beide kanten( maar vooral moslims)



Ik snap dat je het vreselijk graag anders zou willen zien maar het zijn toch echt verschillende zaken. Die techniek kom ik hier op het PB maar al te vaak tegen, definities in je eigen voordeel aanpassen.

ken jij een woord voor het doden van onschuldige mensen? ik noem het terrorisme tussen aanhalingstekens, zeg maar wat jij het wilt noemen.



Nou waarom zie ik dan nu pas eindelijk eens iets van een klein beetje kritiek richting foute Moslims verschijnen hehe. Nou mijn oorspronkelijke punt in deze: juist die vrijwel onafgebroken'" westen dit zus en zo blabla" die direct volgt op de beschouwingen omtrent 09-11 is echt en aantoonbaar klimaatverziekend geweest. Het creeert een gevoel bij westerlingen dat men gehaat wordt om wat een paar bobo's beslissen, of je het daar als westerling mee eens bent of niet lijkt er niet eens meer toe te doen. Logisch dat dit natuurlijk angst opwekt, maar ook frustratie om het feit dat het natuurlijk niet fair is om wel een grote smoel op te zetten over het westen maar over Moslimmissers zo goed als het zwijgen er toe doen.

de volk heeft gekozen voor die paar bobo's? democratie toch? dat vind je toch zo belangrijk?


Tsja bizar, jij durft met droge ogen te beweren dat er 100 keer zoveel doden zijn gevallen in Irak in verhouding tot de westerse slachtoffers en dan blijk je bij nader inzien niet eens over echte cijfers te beschiken, is dit al niet bijna liegen?

bij wijze van spreken, er zijn in ieder geval meer dan het aantal amerikanen etc etc. exact kan ik niet vinden.


En dit blijft niets meer of minder dan een ontwijkpoging. Waarom pareer je die kritiek niet gewoon in plaats maar weer snel naar die anderen te gaan wijzen?

helemaal geen ontwijkpoging, wijzen op consequentie...het verhaal wordt teveel eenzijdig belicht..daarom ben ik in eerste instantie begonnen met mijn kritiek.



Je hebt het mis. Ik vind dit nog steed een erg kalm land nog maar een paar maanden na de religieus getinte moord op een bekende Nederlander. Ik denk dat jij gewoon last hebt van een bevooroordeelde kijk op deze maatschappij. Jongen, de realiteit is dat er genoeg Moslims zijn die de fout in gaan. Denk nou toch niet dat je dat kan afwenden door de media er maar weer de schuld van te geven. Je bent al veel te veel gaan geloven in je eigen sprookjes.

ik vind het ook nog een kalm land, maar het is anders..hoe mensen naar me kijken, in winkelcentra, uitgaansgelegenheden etc etc. De media heeft er degelijk wel iets mee te maken..


Vindt jij dat er wat mis met ze is? Zo ja dan weet je het toch zelf al? leg jij het is uit. met nadruk op jij!

Al Sawt
06-04-05, 23:32
Geplaatst door kaaskop
Nee, nou je bent nog vrij nieuw hier op het forum dus wen er al vast maar aan dat je met schuldig en onschuldig op dit forum bij sommige prikkers nog heel wat kanten op kan en dat terroristen vrijheidsstijders worden genoemd en dan ineens met een ingewikkelde U-bocht redenering toch ineens de echte onschuldigen blijken te zijn.
Wiens kennis te kort schiet en wiens standpunten niet sterk geformuleerd zijn, zal weinig argumenten in kunnen brengen.

Die zal inderdaad een U-bocht maken. Ik prijs me gelukkig dat met mijn kennis best snor zit!
Geplaatst door kaaskop


Kijk wat mij betreft is een terrorist iemand die het bij voorbaat al verloren heeft en daarom kiest voor een methode met zo veel mogelijk slachtoffers en ellende. Daarom denk ik dat je met terrorisme niets bereikt,
Zionisten hebben wel wat bereikt met terrorisme. Toen ze duizenden bomaanslagen pleegden tegen de Britten en vooral Palestijnen.


Geplaatst door kaaskop

om iets te bereiken moet je een meerderheid voor je standpunten zien te winnen, nou dat lukt niet als je onschuldige (kinderen) laat knallen. Beginnen we weer over de klaagzang van onschuldige kinderen?

Klinkt wederom weer vermoeiend en vooral racistisch. Want uiteraard bedoelt Kaaskop, kinderen die door terreur vermoordt zijn en terreur is voor hem synoniem aan Palestijnse strijd. Kortom hij heeft het over onschuldige Israelische kinderen en de vermoordde levens van Palestijnse kinderen, interesseren hem geen moer. Hij zal wel het tegendeel beweren, maar dat is altijd achteraf!


Geplaatst door kaaskop

Nou dat zijn een paar prikkers hier grondig met me eens maar dan wel alleen voor Palestijnse kinderen natuurlijk. En zo'n imperator vindt het hoe dan ook de schuld van het westen, want volgens zijn bronnen ligt het aantal slachtoffers van de jacht op terroristen hoger dan het aantal terrorismeslachtoffers zelf, Yep! Want agressie jegens Irak invasie van Afghanistan, hebben meer levens geeist dan de paar duizend slachtoffers van WTC en Pentagon. Wie het tegendeel beweert is een onwetende of een glaszuivere leugenaar!

Geplaatst door kaaskop


dus kan het niet zijn dat er echt sprake is van Moslimterrorisme enzovoorts enzovoorts....
Daar is wel degelijk sprake van. Net als er sprake is van Amerikaanse en Israelische staatsterrorisme.

Geplaatst door kaaskop

Is dat nou werkelijk het enige waar jij naar kijkt, het aantal doden? Oftewel, zolang er maar minder doden vallen door Moslimgeweld hoef je je alleen maar druk te maken over wat het westen allemaal verkeerd doet. Lekker makkelijk is dat he. Nee jij wekt bij mij op deze manier echt geen warme gevoelens van sympathie op creep. Bovendien, wil ik de achtergrond van jouw cijfertjes eens even zien, zal vast wel weer niet van een haatsite komen toch mensenvriend?
Nou, nou klaaskop, wel hypocriet van je!
Alleen maar omdat Imp. moslimterrorisme relativeert en terecht de agressie van het Westen bekritiseert!

Waarom lever je alleen kritiek op moslimterrorisme????????? Het Westen en met name Amerika hebben het op zich afgeroepen. Want hun bemoeizuchtige en vooral destructieve beleid, heeft de Arabische wereld gigantische schade opgelevert.

Of heb je daar geen interesse voor, Mensenvriend?

helly2002
07-04-05, 00:33
tr_imparator 1 ding ik zeg niet dat alle lonsdalers gabbers zijn dat doen de meeste turken en marrokanen en de media wel .sommige dingen die wilders zegt zijn inderdaad gewoon dom maar verdonk vald wel mee de mensen die binnen mogen zijnn beperkt dat hadden ze al veel eerder moeten doen .verder mag je van mij lullen wat je wild er is alleen 1 verschil tussen moslims en de rest mij zul je never horen zeggen dat ik gediscrimineerd wordt jongen .ik ben opgegroeit met de gabber kerel in elkaar geramd omdat ik een hardcore trui aanhad door 2 marrokanen 10 jaar geleden ,en ojaa lonsdale wordt btw ontworpen door een zwart persoon :vingers: denkje dat al die onzin opeens uit het niet kwam op 2 november dat broeidde al jaren .1 van mijn beste vrienden is een marroc ik denk heel simpel elke cultuur of geloof heeft goede en slechte mensen mischien simpel gedacht maar ok das mijn visie .er praten veel nederlanders onzin maar de rest net zo goed .geef elke turk of maroc maar 1 euro elke keer als ze het woordje gediscrimineerd noemen daar wordt ik nou niet goed van

helly2002
07-04-05, 00:33
tr_imparator 1 ding ik zeg niet dat alle lonsdalers gabbers zijn dat doen de meeste turken en marrokanen en de media wel .sommige dingen die wilders zegt zijn inderdaad gewoon dom maar verdonk vald wel mee de mensen die binnen mogen zijnn beperkt dat hadden ze al veel eerder moeten doen .verder mag je van mij lullen wat je wild er is alleen 1 verschil tussen moslims en de rest mij zul je never horen zeggen dat ik gediscrimineerd wordt jongen .ik ben opgegroeit met de gabber kerel in elkaar geramd omdat ik een hardcore trui aanhad door 2 marrokanen 10 jaar geleden ,en ojaa lonsdale wordt btw ontworpen door een zwart persoon :vingers: denkje dat al die onzin opeens uit het niet kwam op 2 november dat broeidde al jaren .1 van mijn beste vrienden is een marroc ik denk heel simpel elke cultuur of geloof heeft goede en slechte mensen mischien simpel gedacht maar ok das mijn visie .er praten veel nederlanders onzin maar de rest net zo goed .geef elke turk of maroc maar 1 euro elke keer als ze het woordje gediscrimineerd noemen daar wordt ik nou niet goed van

helly2002
07-04-05, 00:33
tr_imparator 1 ding ik zeg niet dat alle lonsdalers gabbers zijn dat doen de meeste turken en marrokanen en de media wel .sommige dingen die wilders zegt zijn inderdaad gewoon dom maar verdonk vald wel mee de mensen die binnen mogen zijnn beperkt dat hadden ze al veel eerder moeten doen .verder mag je van mij lullen wat je wild er is alleen 1 verschil tussen moslims en de rest mij zul je never horen zeggen dat ik gediscrimineerd wordt jongen .ik ben opgegroeit met de gabber kerel in elkaar geramd omdat ik een hardcore trui aanhad door 2 marrokanen 10 jaar geleden ,en ojaa lonsdale wordt btw ontworpen door een zwart persoon :vingers: denkje dat al die onzin opeens uit het niet kwam op 2 november dat broeidde al jaren .1 van mijn beste vrienden is een marroc ik denk heel simpel elke cultuur of geloof heeft goede en slechte mensen mischien simpel gedacht maar ok das mijn visie .er praten veel nederlanders onzin maar de rest net zo goed .geef elke turk of maroc maar 1 euro elke keer als ze het woordje gediscrimineerd noemen daar wordt ik nou niet goed van

helly2002
07-04-05, 00:33
tr_imparator 1 ding ik zeg niet dat alle lonsdalers gabbers zijn dat doen de meeste turken en marrokanen en de media wel .sommige dingen die wilders zegt zijn inderdaad gewoon dom maar verdonk vald wel mee de mensen die binnen mogen zijnn beperkt dat hadden ze al veel eerder moeten doen .verder mag je van mij lullen wat je wild er is alleen 1 verschil tussen moslims en de rest mij zul je never horen zeggen dat ik gediscrimineerd wordt jongen .ik ben opgegroeit met de gabber kerel in elkaar geramd omdat ik een hardcore trui aanhad door 2 marrokanen 10 jaar geleden ,en ojaa lonsdale wordt btw ontworpen door een zwart persoon :vingers: denkje dat al die onzin opeens uit het niet kwam op 2 november dat broeidde al jaren .1 van mijn beste vrienden is een marroc ik denk heel simpel elke cultuur of geloof heeft goede en slechte mensen mischien simpel gedacht maar ok das mijn visie .er praten veel nederlanders onzin maar de rest net zo goed .geef elke turk of maroc maar 1 euro elke keer als ze het woordje gediscrimineerd noemen daar wordt ik nou niet goed van

helly2002
07-04-05, 00:33
tr_imparator 1 ding ik zeg niet dat alle lonsdalers gabbers zijn dat doen de meeste turken en marrokanen en de media wel .sommige dingen die wilders zegt zijn inderdaad gewoon dom maar verdonk vald wel mee de mensen die binnen mogen zijnn beperkt dat hadden ze al veel eerder moeten doen .verder mag je van mij lullen wat je wild er is alleen 1 verschil tussen moslims en de rest mij zul je never horen zeggen dat ik gediscrimineerd wordt jongen .ik ben opgegroeit met de gabber kerel in elkaar geramd omdat ik een hardcore trui aanhad door 2 marrokanen 10 jaar geleden ,en ojaa lonsdale wordt btw ontworpen door een zwart persoon :vingers: denkje dat al die onzin opeens uit het niet kwam op 2 november dat broeidde al jaren .1 van mijn beste vrienden is een marroc ik denk heel simpel elke cultuur of geloof heeft goede en slechte mensen mischien simpel gedacht maar ok das mijn visie .er praten veel nederlanders onzin maar de rest net zo goed .geef elke turk of maroc maar 1 euro elke keer als ze het woordje gediscrimineerd noemen daar wordt ik nou niet goed van

helly2002
07-04-05, 00:51
damn waarom wordt mijn post drioe keer geplaatst .met een hakenkruis lopen is btw zwaar verboden jongen er is niks misseijkers in mijn ogen .als iemand mij een nazi wil noemen vind ik dat ok ik weet zelf wel beter.ik ben katholiek en kom uit de hardcore cultuur dat is de mijne en ik is geen rasist dat ik de taal erbij haal tjah ik vind het gewoon een ergernis als mensen geen nederlands kunnen.en ik erger me er op het moment gewoon compleet aan dat er moslims zijn die zeggen dat de media tegen hun hyped ik zie veel meer slechte dingen over lonsdale op tv dus stop met dat soort onzin.ik vergelijk lonsdale inderdaad met gabber omdat vroeger zogenaamd elke gabber extreem rechts was en lonsdale toch egtwel met hardcore in verband wordt gebracht .maar ik heb inderdaad geen recht van spreken ben pas 26 jaar .en je hebt ookwel gelijk dat je gewoon in nederland geen nederlands hoeft te leren .verder al die onzin over het geloof ik ben katholiek dat is in de jaren 60 al zwaar beledigd maar nooit zulke onzin om ontstaan als dit .er is maar 1 groep die recht van spreken heb tegen een hakenkruis en dat zijn de joden .maar laat ik er verder maar niet op ingaan je wordt tesnel gewoon een rasist genoemd punt uit