PDA

Bekijk Volledige Versie : Handje geven.



Timoesh
03-04-05, 16:27
Leerling die weigert hand te geven


Een islamitische leerling van het ROC van Amsterdam heeft haar opleiding tot 'helpende welzijn' (assistent in de welzijnssector) moeten staken omdat zij weigerde mannen een hand te geven. Een andere leerling van die opleiding heeft om dezelfde reden een stage in een peuterspeelzaal moeten opgeven.
In beide gevallen vond de stageverlener hun opstelling onaanvaardbaar.




Gevolgen:





Scholen en bedrijven hebben het lastig met moslima's die weigeren mannen een hand te geven. Ze weigeren stagiaires die tijdens stages mannen geen hand willen geven. ,
”Als je geen aanstoot wilt geven, moet je je niet zo gedragen.''

AARDIG
03-04-05, 17:22
O maakt niet zoveel uit! Waarschijnlijk was die baan niet voor ze bestemd. Ik weet toevallig dat een moslim weggetrapt is bij zijn stage omdat hij geen hand wilde geven. Hij heeft nu een veel betere stageplek! Ik ben blij om te horen dat er meer moslims de hand weigeren! Positief nieuws voor mij dus!

Simon
03-04-05, 17:26
Ik vind het terecht dat ze er dan uit worden gegooid. Dat wereldvreemde gedrag moet men maar thuis laten.

AARDIG
03-04-05, 17:32
Simon Ik vind het terecht dat ze er dan uit worden gegooid. Dat wereldvreemde gedrag moet men maar thuis laten.

Ik begrijp het. Maar er zijn genoeg stageplekken, war je geen gezeur krijgt. Maar mocht het zo zijn dat je nergens kan werken, dan wordt het tijd om als moslim je biezen te pakken. De keuze voor mij is snel gemaakt hoor, of God ongehoorzaam zijn, of een creatie van God ongehoorzaam zijn. Ook al staat er een miljard op het spel. Dat is de kracht van een moslim RAAAAAAAAAUUUUUUUUR

Simon
03-04-05, 17:36
Geplaatst door AARDIG
Ik begrijp het. Maar er zijn genoeg stageplekken, war je geen gezeur krijgt. Maar mocht het zo zijn dat je nergens kan werken, dan wordt het tijd om als moslim je biezen te pakken.

Ook daar zit ik dan helemaal niet mee. Dan ga je maar stage lopen in een of ander dictatoriaal land waar ze wel zeggen de islam te eerbiedigen en onderwijl hun onderdanen martelen. Dat is de keuze van de ROC leerling in kwestie.

Couscousje
03-04-05, 17:46
Geplaatst door Simon
Ook daar zit ik dan helemaal niet mee. Dan ga je maar stage lopen in een of ander dictatoriaal land waar ze wel zeggen de islam te eerbiedigen en onderwijl hun onderdanen martelen. Dat is de keuze van de ROC leerling in kwestie.

Eensch.

Cc

AARDIG
03-04-05, 17:58
Ook daar zit ik dan helemaal niet mee. Dan ga je maar stage lopen in een of ander dictatoriaal land waar ze wel zeggen de islam te eerbiedigen en onderwijl hun onderdanen martelen. Dat is de keuze van de ROC leerling in kwestie.

Als je de rest gelezen had, dan weet je dat jij of een ander mij geen moer kan schelen. Als ik het over biezen pakken heb, vraag ik niet aan jou of je het zielig wil vinden. Want ik vind het niet eens zielig voor mij zelf. Die keuze maak ik zelf, en de consequenties accepteer ik.
Welk land bedoel je eigenlijk? Afghanistan is toch geen dictatuur meer? Er heerst nu vrede dankzij de Amerikanen. Maar misschien bedoelde je een ander land.
En inderdaad is het de keuze van de ROC leerling. En gelukkig is die keuze duidelijk.

Mill
03-04-05, 18:06
Ik vind de gedachte achter het geen handje geven grotesk. Angst voor ontuchtige verleidingen en/of gevolgen als je met dertig andere mensen erbij een handje geeft aan de een of andere kantoorpik -- hoe kom je d'r op? (Hoe kom je d'r af?, zou ik zeggen, maar enfin.)

Maar ja, dat handje is zelf ook maar een conventie zonder enige noodzaak, en iedereen mag er zo z'n geschifte preutsheid op nahouden.

Dus als zo'n stagiaire gewoon verder beleefd is en kan samenwerken met iedereen, laat haar dan ook lekker gewoon kennismaken met mensen zonder handje. Daar verder over zeiken begint op moslimpje pesten te lijken, naar mijn smaak. Ook niet kosjer. Helemaal niet kosjer zelfs.

Mill
03-04-05, 18:09
Overigens geef ik zelf het liefst ook zo weinig mogelijk handjes omdat veel mensen hun klauwen niet wassen na toiletbezoek (ja, ook moslims, I've seen 'em (not) do it).

mark61
03-04-05, 18:11
Al blijft het natuurlijk een eigenaardige epidemie, dat zich verspreidende weigeren-een-handje-te-geven. Dat bestaat in geen enkel mainstream islamitisch land, ze lachen zich daar gek als ze het horen.

Kortom yet another zie-mij-staan-actie vermomd in een religieus jasje. What's next?

Nog even en de enige echte moslims wonen in de dar ul-harb.

Ins
03-04-05, 18:16
Geplaatst door AARDIG
Ik begrijp het. Maar er zijn genoeg stageplekken, war je geen gezeur krijgt. Maar mocht het zo zijn dat je nergens kan werken, dan wordt het tijd om als moslim je biezen te pakken. De keuze voor mij is snel gemaakt hoor, of God ongehoorzaam zijn, of een creatie van God ongehoorzaam zijn. Ook al staat er een miljard op het spel. Dat is de kracht van een moslim RAAAAAAAAAUUUUUUUUR

En waar staat dat zo ergens in de Koran?

Mill
03-04-05, 18:16
Geplaatst door mark61
Al blijft het natuurlijk een eigenaardige epidemie, dat zich verspreidende weigeren-een-handje-te-geven. Dat bestaat in geen enkel mainstream islamitisch land, ze lachen zich daar gek als ze het horen.

Kortom yet another zie-mij-staan-actie vermomd in een religieus jasje. What's next?

Nog even en de enige echte moslims wonen in de dar ul-harb.

Ja tuurlijk, het is weer zo'n symptoom van wat ik maar het orthodox-uit-maatschappelijke-rancune-syndroom noem.

Maar ja, zoals de grote denker Joe Pesci sprak, whadda ya gonna do?

mark61
03-04-05, 18:18
Geplaatst door Mill
Ja tuurlijk, het is weer zo'n symptoom van wat ik maar het orthodox-uit-maatschappelijke-rancune-syndroom noem.

Maar ja, zoals de grote denker Joe Pesci sprak, whadda ya gonna do?

Wash yr hands after each visit to the john. That's all you can do.

AARDIG
03-04-05, 18:32
Mill Ik vind de gedachte achter het geen handje geven grotesk. Angst voor ontuchtige verleidingen en/of gevolgen als je met dertig andere mensen erbij een handje geeft aan de een of andere kantoorpik -- hoe kom je d'r op? (Hoe kom je d'r af?, zou ik zeggen, maar enfin.)

Het is niet erg dat je het belachelijk vind. Immers de Islam is er om een andere levensstijl aan te bieden. De beschrijving die jij geeft van "het idee erachter" klopt niet. Dat je het uitsluit is helemaal van de zotte, omdat we allemaal weten dat verleiding begint bij oogcontact! Het geven van de hand is dus al een tweede stap. Het wordt nu een handendrama. Maar het gaat om het gehele lichaam. Fysiek contact tussen vrouwen en mannen -die met elkaar mogen huwen- mag niet, en daaruit voortvloeiend is het natuurlijk ook verboden om de hand te geven. Heel logisch want het zou een oplossing geven voor seksuele intimidatie, niemand die elkaar meer kan aanklagen, omdat we van elkaar afblijven. Maar met de gedachtegang van tegenwoordig is dat natuurlijk een extreme oplossing.


Maar ja, dat handje is zelf ook maar een conventie zonder enige noodzaak, en iedereen mag er zo z'n geschifte preutsheid op nahouden.

Ja tegenwoordig ben je zelfs preuts als je geen seks wil op de eerste date. Die preutsheidsgrens breid zich steeds verder uit!


Dus als zo'n stagiaire gewoon verder beleefd is en kan samenwerken met iedereen, laat haar dan ook lekker gewoon kennismaken met mensen zonder handje. Daar verder over zeiken begint op moslimpje pesten te lijken, naar mijn smaak. Ook niet kosjer. Helemaal niet kosjer zelfs.

En heel voorspelbaar ben ik het hier mee eens.

Ik kom nu als een droogkloot over die het leuk vind om dames geen hand te geven, maar ik voel me ook k*t als ze rood wordt. Maar een goede oplossing om die vernedering tegen te gaan. Is een paar kleinigheidjes in slaan met een betoogje waarom je geen hand geeft. En dat in haar/zijn hand stoppen als hij/zij die uitsteekt. (Ik hoop niet dat dit een bid'ah (=vernieuwing) is, The Reporter tell me als het zo is)


Overigens geef ik zelf het liefst ook zo weinig mogelijk handjes omdat veel mensen hun klauwen niet wassen na toiletbezoek (ja, ook moslims, I've seen 'em (not) do it).


HAHAHAHA! And about the moslims, I saw them drink and use drugs soooooo

Onderwerpen bekijken (laatste eerst)



mark61 Al blijft het natuurlijk een eigenaardige epidemie, dat zich verspreidende weigeren-een-handje-te-geven. Dat bestaat in geen enkel mainstream islamitisch land, ze lachen zich daar gek als ze het horen.

Dammn je weet ook alles! Show me your onderzoeksplan. Zie de bovenste discussie.


Kortom yet another zie-mij-staan-actie vermomd in een religieus jasje. What's next?

Kortom yet another Verdonk-bevorderd-integratie-actie vermomd in een politiek jasje. What's next?
Veel moslims wisten niet dat het verboden was. Maar na het "schandaal", wat uiteindelijk positieve vruchten heeft geworpen, zijn mensen gaan zoeken naar dalil uit de Koran of Soenah, en praktiseren ze dat nu.
Of denk je nog steeds dat de Islam een nieuwe hype is?


Nog even en de enige echte moslims wonen in de dar ul-harb.

:kotsen:

AARDIG
03-04-05, 18:39
En waar staat dat zo ergens in de Koran?

Als moslim hoor je te geloven in de Qoran en Soenah (=de overleveringen van de profeet Sala Allahu Alayhi Wa Salaam)

de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei: “Dat een man beter door een ijzeren naald in zijn hand geslagen kan worden dan dat hij een vrouw aanraakt die niet toegestaan is voor hem (om aan te raken).” (Overgeleverd door At-Tabaraanee, Al-B in silsilat assaheeh (1/477-4480)).

Aisha (r.a.) zei over de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem): “Ik zweer bij Allah! De hand van een vrouw heeft nooit de hand van Allah’s boodschapper aangeraakt; hij nam liever de eed van loyaliteit mondeling af.” (Saheeh Moeslim (3/1489)

mark61
03-04-05, 18:39
Geplaatst door AARDIG
Dammn je weet ook alles! Show me your onderzoeksplan. Zie de bovenste discussie.

Moet dat? Ben bang dat er geen statistieken van zijn.


Kortom yet another Verdonk-bevordert-integratie-actie vermomd in een politiek jasje. What's next?

Wat wou je hier nou mee zeggen? Je denkt dat je terugslaat?


Of denk je nog steeds dat de Islam een nieuwe hype is?

Zoals jij het hieronder beschrijft zou ik het waarachtig gaan denken, ja:


Veel moslims wisten niet dat het verboden was. Maar na het "schandaal", wat uiteindelijk positieve vruchten heeft geworpen, zijn mensen gaan zoeken naar dalil uit de Koran of Soenah, en praktiseren ze dat nu.

Er wonen dus sinds 1400 jaar moslims in Marokko, maar sinds er enigen 40 jaar geleden naar NL vertrokken werd alhier de geen-hand-regel plotsklaps ontdekt. Geloof je het zelf? Nederland als centrum van islamitische wetenschap / fiqh. Bij mijn weten kent nog 1% van de Marokkanen in NL Arabisch, dus dat kan niet goed aflopen.


:kotsen:

Wat is er?

sienia
03-04-05, 18:41
Geplaatst door AARDIG


Kortom yet another Verdonk-bevorderd-integratie-actie vermomd in een politiek jasje. What's next?
Veel moslims wisten niet dat het verboden was. Maar na het "schandaal", wat uiteindelijk positieve vruchten heeft geworpen, zijn mensen gaan zoeken naar dalil uit de Koran of Soenah, en praktiseren ze dat nu.
Of denk je nog steeds dat de Islam een nieuwe hype is?





Moslims die zelfstandig op zoek gaan naar dalil, zelf hun interpretatie er op los laten, gebeurt nog veel te weinig. Deden ze dat dan waren we allemaal een stuk wijzer. :rolleyes:
Het merendeel van dit soort acties is provocatie, een hype, over een paar jaar doet het gezond verstand het weer.

tr_imparator
03-04-05, 18:59
ik geef ook geen handjes meer, puur uit protest :)

kan me geen ene moer schelen hoe anderen denken over mij. Ik ben zoals ik ben, who cares? :cool:

misschien moet ik ook hmm selamenaleykum zeggen ipv hoi, goedendag ofzo....,. :stout:

mark61
03-04-05, 19:02
Geplaatst door tr_imparator
ik geef ook geen handjes meer, puur uit protest :)

kan me geen ene moer schelen hoe anderen denken over mij. Ik ben zoals ik ben, who cares? :cool:

misschien moet ik ook hmm selamenaleykum zeggen ipv hoi, goedendag ofzo....,. :stout:

Ik zeg toch, tis besmettelijk. ;) Zien jullie wel?

Wil je nog wel op zijn Nepalees met de voorhoofden tegen elkaar gaan staan? Of een beetje neuzen op zijn Inuits?

Mill
03-04-05, 19:05
Geplaatst door tr_imparator
ik geef ook geen handjes meer, puur uit protest :)

kan me geen ene moer schelen hoe anderen denken over mij. Ik ben zoals ik ben, who cares? :cool:

misschien moet ik ook hmm selamenaleykum zeggen ipv hoi, goedendag ofzo....,. :stout:

Je bent juist niet zoals je bent. Je doet het uit protest, niet omdat je het zelf een goed gebruik vindt.

Niet dat het mij uitmaakt, either way. Maar ik blijf het iets wonderlijks vinden, die vroomheid uit wrok.

tr_imparator
03-04-05, 19:06
Geplaatst door mark61
Ik zeg toch, tis besmettelijk. ;) Zien jullie wel?

Wil je nog wel op zijn Nepalees met de voorhoofden tegen elkaar gaan staan? Of een beetje neuzen op zijn Inuits?


np

sienia
03-04-05, 19:07
Geplaatst door mark61
Ik zeg toch, tis besmettelijk. ;) Zien jullie wel?

Wil je nog wel op zijn Nepalees met de voorhoofden tegen elkaar gaan staan? Of een beetje neuzen op zijn Inuits?

Of op zn Japans buigen, maar dan zouden natuurlijk al die decolletees afleiden.
Gewoon zoals we hier doen? "Meuj!"

mark61
03-04-05, 19:07
Geplaatst door tr_imparator
np

Ne?

mark61
03-04-05, 19:11
Geplaatst door sienia
Of op zn Japans buigen, maar dan zouden natuurlijk al die decolletees afleiden.
Gewoon zoals we hier doen? "Meuj!"

Wat heb jij nou weer een verdorven geest. :corcky: Je brengt me meteen op ideeën. Eh, je moet buigen met je ogen dicht. Wel eerst de afstand checken. Want dat geeft een klap, twee schedels.

Oh ja, jij was van het plaattelaand, niet? :hihi:

Ik heb met je te doen & je bent in mijn gedachten. Alles in het nette natuurlijk.

meuj :confused:

tr_imparator
03-04-05, 19:16
Geplaatst door mark61
Ne?

np=problem degil (no problem)

het maakt mij geen moer uit of ik ga buigen, me hoofd ga stoten, handje geven, of niet. Het leukste vind ik eigenlijk hoe chinezen het doen...

er zijn ook minder flexibele menschen hier? dan niet..

AARDIG
03-04-05, 19:18
Moet dat? Ben bang dat er geen statistieken van zijn.

Ja dat moet.


Wat wou je hier nou mee zeggen? Je denkt dat je terugslaat?

Drogredenering met Drogredenering. Geen argument meer. Nee.


Zoals jij het hieronder beschrijft zou ik het waarachtig gaan denken, ja:

Bij een hype onderzoeken mensen niet! Ze volgen blindelings wat er waargenomen wordt. Men doet alsof het leuk is om voor belachelijk uitgemaakt te worden. Het is heus niet makkelijk om alle stappen 1,2,3 uit te voeren. Je spiritualiteit heeft een boost nodig. Die stappen ontbreken bij een hype.


Er wonen dus sinds 1400 jaar moslims in Marokko, maar sinds er enigen 40 jaar geleden naar NL vertrokken werd alhier de geen-hand-regel plotsklaps ontdekt. Geloof je het zelf? Nederland als centrum van islamitische wetenschap / fiqh. Bij mijn weten kent nog 1% van de Marokkanen in NL Arabisch, dus dat kan niet goed aflopen.

Je verhaal rammelt aan alle kanten. De Islam is niet 1400 jaar in Marokko. Kruisvaarders hebben veel verwoest in de Arabische wereld, waardoor men naar onwetendheid is teruggekeerd en analfabetisme.
Mensen die naar Nederland komen, zijn nog steeds onwetend. Hun kinderen gaan naar school, leren Arabisch, Engels, Nederlands. En kunnen boeken lezen die in Marokko niet gelezen werden. In die boeken ontdekken ze wat hun ouders/voorouders niet correct deden. Nogmaals je loopt met cijfers en feiten te gooien. Maar allemaal leugens. En blijkbaar ben je zo bekrompen in je gedachte dat je denkt dat de Islam nu alleen maar in het Arabisch te verkrijgen is.
Doe wat aan je geschiedenis en statistiek!



Moslims die zelfstandig op zoek gaan naar dalil, zelf hun interpretatie er op los laten, gebeurt nog veel te weinig. Deden ze dat dan waren we allemaal een stuk wijzer.
Het merendeel van dit soort acties is provocatie, een hype, over een paar jaar doet het gezond verstand het weer.

Die interpretatie is alleen goed als men daaruit kan halen, dat hij als een ongelovige kan leven. Maar als een individu interpreteert dat hij TVG mag vermoorden, dan is het de hele moslim gemeenschap.
Daarom is het belangrijk dat niet iedereen zijn eigen kant op gaat. Er is maar 1 juiste interpretatie. De rest is allemaal onzin.



ik geef ook geen handjes meer, puur uit protest

kan me geen ene moer schelen hoe anderen denken over mij. Ik ben zoals ik ben, who cares?

misschien moet ik ook hmm selamenaleykum zeggen ipv hoi, goedendag ofzo....,.

Jammer broeder! Je intentie moet toch echt voor Allah Soebhanahoe Wa Ta'alla zijn. Nu je toch weigert is de stap naar een goede intentie zo te maken Insja Allah.

sienia
03-04-05, 19:35
Geplaatst door AARDIG


Die interpretatie is alleen goed als men daaruit kan halen, dat hij als een ongelovige kan leven. Maar als een individu interpreteert dat hij TVG mag vermoorden, dan is het de hele moslim gemeenschap.
Daarom is het belangrijk dat niet iedereen zijn eigen kant op gaat. Er is maar 1 juiste interpretatie. De rest is allemaal onzin.


En wat is dan de enige juiste interpretatie? Wie of wat bepaalt dat? Al dat gezeik over de ware islam of dat een ander voor mij uit maakt hoe ik de islam moet beleven. Ik ken meiden die geen ondergoed dragen omdat dit niet bestond ten tijde van de profeet..... :wtf:
Hoe ik mijn religie beleef is iets tussen mijn schepper en ik. Ik ben uiteindelijk verantwoordelijk voor mn eigen daden. Geen geleerde op wie ik op de dag des oordeels mijn zonden kan afschuiven.

AARDIG
03-04-05, 19:48
En wat is dan de enige juiste interpretatie? Wie of wat bepaalt dat?

Ik geef je gelijk dat dit heel moelijk is. Maar de meest betrouwbare bronnen zijn toch die van de grote geleerden. Tafsir Ibn Kathir, Boekhari en Moslim moet je je handen op zich vol aan hebben. Er zijn drie soorten interpretaties: 1) Die jij en ik begrijpen. Dat Alcohol verboden is. 2) die door deskundigen/geleerden begrepen worden. Soerat Alkahf heeft zeer veel metaforen die jij en ik niet kunnen begrijpen. 3) 1tje die alleen Allah weet en die we waarschijnlijk nooit zullen weten op aarde. ALIF LAM MIM is een voorbeeld.
Als ik een boek van Galenus, Aristotles of Hippocrates, wil vertalen. Dan wil ik weten wat ze bedoelden, ik ga niet roepen wat ik denk dat ze bedoelden. En daarom is het verstandig om dat aan deskundigen over te laten. Vraag het aan ahl al'ilm (=geleerden).


Al dat gezeik over de ware islam of dat een ander voor mij uit maakt hoe ik de islam moet beleven.

Ik kan niet zo goed omgaan met dit soort uitspraken sorry. Het enige wat ik kan zeggen, is dat jij je eigen keuzes hebt. Niemand verplicht jou om iets op een bepaalde manier te doen. Maar het is niet goed om te zeggen dat iets niet in de Koran of Hadith staat, puur omdat jij dat niet wil opvolgen. Respecteer dan ook mensen die wel de ware Islam proberen na te streven.


Ik ken meiden die geen ondergoed dragen omdat dit niet bestond ten tijde van de profeet.....

Dit zijn vaak argumenten die gebruikt worden door interpreteurs. Waar is je dalil uit de Koran of Soenah dat je geen ondergoed mag dragen?


Hoe ik mijn religie beleef is iets tussen mijn schepper en ik. Ik ben uiteindelijk verantwoordelijk voor mn eigen daden.

Klopt.


Geen geleerde op wie ik op de dag des oordeels mijn zonden kan afschuiven.

Misschien zal je het proberen, maar Insja Allah kom je niet in die situatie terecht! Het is geen leuke situatie om mensen bij de nek te pakken en te zeggen: "Waarom heb je me niet vermaand, waarom heb je me niet vermaand".

Dutchguy
03-04-05, 20:25
Geplaatst door tr_imparator
ik geef ook geen handjes meer, puur uit protest :)

kan me geen ene moer schelen hoe anderen denken over mij. Ik ben zoals ik ben, who cares? :cool:

misschien moet ik ook hmm selamenaleykum zeggen ipv hoi, goedendag ofzo....,. :stout:

Het ironische is dan juist dat anderen jouw gedrag bepalen. Ik vind het nogal puberaal.

mark61
03-04-05, 20:26
Geplaatst door Dutchguy
Het ironische is dan juist dat anderen jouw gedrag bepalen. Ik vind het nogal puberaal.

Jah, das wel afdoende omschrijving voor het fenomeen.

Ella
03-04-05, 20:28
Ik word nou niet echt opgewonden van iemand een hand geven. :loens:

Tomas
03-04-05, 20:30
Geplaatst door Ella
Ik word nou niet echt opgewonden van iemand een hand geven. :loens:

Je hebt wel eens van die etters die dan de binnenkant van je handpalm kietelen.

Ella
03-04-05, 20:42
Geplaatst door Tomas
Je hebt wel eens van die etters die dan de binnenkant van je handpalm kietelen.

:lol:

Laten we hen dan gaan aanpakken aangezien zij het voor de rest verpesten!

Tomas
03-04-05, 20:45
Geplaatst door Ella
:lol:

Laten we hen dan gaan aanpakken aangezien zij het voor de rest verpesten!

Precies. Aussradieren! Hunt them down!

SalmayaSale
03-04-05, 21:15
Ik ken meiden die geen ondergoed dragen omdat dit niet bestond ten tijde van de profeet..... :wtf:


Nou nou van decoltes tot dit. Arme Mark61, die heeft het zeker moeilijk nu :jeweetog:

888
03-04-05, 21:16
Geplaatst door Lalla_fatoes
Leerling die weigert hand te geven


Een islamitische leerling van het ROC van Amsterdam heeft haar opleiding tot 'helpende welzijn' (assistent in de welzijnssector) moeten staken omdat zij weigerde mannen een hand te geven. Een andere leerling van die opleiding heeft om dezelfde reden een stage in een peuterspeelzaal moeten opgeven.
In beide gevallen vond de stageverlener hun opstelling onaanvaardbaar.




Gevolgen:

Had dit ook op het nieuws gehoord. Gevolgen is dat zij geen zonder diploma van haar opleiding van school komt.

Zoiets moet de rechter maar uitmaken of zij haar opleiding mag afmaken.





Scholen en bedrijven hebben het lastig met moslima's die weigeren mannen een hand te geven. Ze weigeren stagiaires die tijdens stages mannen geen hand willen geven. ,
”Als je geen aanstoot wilt geven, moet je je niet zo gedragen.''

Dutchguy
03-04-05, 21:17
Geplaatst door SalmayaSale
Ik ken meiden die geen ondergoed dragen omdat dit niet bestond ten tijde van de profeet..... :wtf:


Nou nou van decoltes tot dit. Arme Mark61, die heeft het zeker moeilijk nu :jeweetog:

Hadden ze toen geen van kamelenhaar gevlochten strings of zo? :wink:

Juliette
03-04-05, 21:21
[i]Scholen en bedrijven hebben het lastig met moslima's die weigeren mannen een hand te geven. Ze weigeren stagiaires die tijdens stages mannen geen hand willen geven. ,
”Als je geen aanstoot wilt geven, moet je je niet zo gedragen.'' [/B]

Wat is er mis met een "hand geven"? Dat je niet door elke vent gekust wil worden begrijp ik nog.

tr_imparator
03-04-05, 21:24
Geplaatst door Dutchguy
Het ironische is dan juist dat anderen jouw gedrag bepalen. Ik vind het nogal puberaal.

actie-reactie

bepaal ik jouw gedrag als ik nu hier iets schrijf? een reactie is waarschijnlijk...nogal puberaal?..so be it.


het zou pas fijn zijn als 1 dag alle vrouwen hoofddoek zouden dragen uit protest tegen het anti-hoofddoek 'gedachte' zie je ook meteen wie ertegen is :D.

tis maar een ideetje..

puberaal?

en wat kan je dan zeggen van die protestbandjes die balkenende droeg, wat was er toen ook al weer aan de hand? puberaal?

en van die stille tochten? puberaal?

Het is helemaal niet zo dat dan andere mensen mijn gedrag bepalen. Want ik ben bewust van wat ik doe, en waarom ik het doe, en kan het zo weer veranderen..

@mark : lolop meelopertje

Dutchguy
03-04-05, 21:28
Geplaatst door tr_imparator


Het is helemaal niet zo dat dan andere mensen mijn gedrag bepalen. Want ik ben bewust van wat ik doe, en waarom ik het doe, en kan het zo weer veranderen..

@mark : lolop meelopertje

Natuurlijk bepalen anderen jouw gedrag, jij zet je tegen iets af. Daarmee is er een directe relatie tussen het gedrag waar jij je tegen af zet en jouw gedrag.

Van mij mag iedereen weten wat hij doet maar als ik zou weten dat dit jouw drijfveer was en ik zag je vervolgens een hand weigeren, dan zou ik het moeilijk vinden om je nog serieus te nemen. Dat is dan ook weer een gevolg.

tr_imparator
03-04-05, 21:37
Geplaatst door Dutchguy
Natuurlijk bepalen anderen jouw gedrag, jij zet je tegen iets af. Daarmee is er een directe relatie tussen het gedrag waar jij je tegen af zet en jouw gedrag.



is dit niet over het algemeen zo, hoe onstaat gedrag? :wow:


Van mij mag iedereen weten wat hij doet maar als ik zou weten dat dit jouw drijfveer was en ik zag je vervolgens een hand weigeren, dan zou ik het moeilijk vinden om je nog serieus te nemen. Dat is dan ook weer een gevolg.

als je weet dat ik uit protest geen handen geef, en vervolgens zie je me een hand weigeren, dan zou je me niet serieus nemen, jij niet? maar wel de persoon die ik geen hand geef en vervolgens een halfuur mee ga praten?! die ziet dan dat een hand geven eigenlijk helemaal niks voorsteld en we zouden er misschien 1-2 minuutjes over kunnen praten: misschien een leermoment voor die gast dan: ''verrek, ja maar..''

Dutchguy
03-04-05, 21:55
Geplaatst door tr_imparator




als je weet dat ik uit protest geen handen geef, en vervolgens zie je me een hand weigeren, dan zou je me niet serieus nemen, jij niet? maar wel de persoon die ik geen hand geef en vervolgens een halfuur mee ga praten?! die ziet dan dat een hand geven eigenlijk helemaal niks voorsteld en we zouden er misschien 1-2 minuutjes over kunnen praten: misschien een leermoment voor die gast dan: ''verrek, ja maar..''

Over gedrag, jij vertoont reactief gedrag. Je zet je met jouw gedrag af tegen ander gedrag, de redenen die je daarvoor aanvoert vind ik niet meer of minder dan puberaal. Daarom vind ik het ook moeilijk serieus te nemen. Ik denk dat ik dan ook echt geen 'verrek ja maar' momentje zou kennen. :blij:

Overigens vind ik de strafmaatregelen ook onzin, zoals bij de sociale dienst. Vind ik ook puberaal.

tr_imparator
03-04-05, 22:03
Geplaatst door Dutchguy
Over gedrag, jij vertoont reactief gedrag. Je zet je met jouw gedrag af tegen ander gedrag, de redenen die je daarvoor aanvoert vind ik niet meer of minder dan puberaal. Daarom vind ik het ook moeilijk serieus te nemen. Ik denk dat ik dan ook echt geen 'verrek ja maar' momentje zou kennen. :blij:

Overigens vind ik de strafmaatregelen ook onzin, zoals bij de sociale dienst. Vind ik ook puberaal.

en als ik nou aan de andere kant van de tafel stond?

Dutchguy
03-04-05, 22:08
Geplaatst door tr_imparator
en als ik nou aan de andere kant van de tafel stond?

Hoe bedoel je?

tr_imparator
03-04-05, 22:12
Geplaatst door Dutchguy
Hoe bedoel je?

dat jij komt solliciteren/iets vragen/gesprek hebt met mij..ik werk daar..baas van me bedrijfje..en jij een werkloze student ofzo..

of stel je is voor ik ben je huisdokter/cardiloog ofzo?

sadeeQ
03-04-05, 22:19
Ik geef geen hand aan mannen , alleen aan vrouwen en het liefst een tongzoen erbij, maar dat bekijk ik van geval tot geval :wijs:

Tomas
03-04-05, 22:21
Geplaatst door sadeeQ
Ik geef geen hand aan mannen , alleen aan vrouwen en het liefst een tongzoen erbij, maar dat bekijk ik van geval tot geval :wijs:

Er is iets ernstigs gebeurd. Anders ben je nooit zo kritisch.

Couscousje
03-04-05, 22:22
Geplaatst door sadeeQ
Ik geef geen hand aan mannen , alleen aan vrouwen en het liefst een tongzoen erbij, maar dat bekijk ik van geval tot geval :wijs:

:stout:

Cc

~Panthera~
03-04-05, 22:23
Geplaatst door sadeeQ
Ik geef geen hand aan mannen , alleen aan vrouwen en het liefst een tongzoen erbij, maar dat bekijk ik van geval tot geval :wijs:

http://www.mainzelahr.de/smile/sisx/rotekarte.gif :D

Couscousje
03-04-05, 22:27
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.mainzelahr.de/smile/sisx/rotekarte.gif :D

Zeg, Poes, had jij geen kittens?

Cc

Orakel
03-04-05, 22:28
Die kaffers weten ook niet wat ze willen? ALs je er als Marokkaan aan zit is het niet goed, blijf je van ze af is het ook niet goed.

:verward:

~Panthera~
03-04-05, 22:28
Geplaatst door Couscousje
Zeg, Poes, had jij geen kittens?

Cc

Nope, was t maar waar. :moe:

Couscousje
03-04-05, 22:29
Geplaatst door ~Panthera~
Nope, was t maar waar. :moe:

Wie was dat dan, met kittens?

Cc

sadeeQ
03-04-05, 22:29
Geplaatst door Tomas
Er is iets ernstigs gebeurd. Anders ben je nooit zo kritisch.

:schrik: kritisch waarop ?? :droef:

~Panthera~
03-04-05, 22:30
Geplaatst door Couscousje
Wie was dat dan, met kittens?

Cc

Sje ne say pah. :D

sadeeQ
03-04-05, 22:31
Geplaatst door Orakel
Die kaffers weten ook niet wat ze willen? ALs je er als Marokkaan aan zit is het niet goed, blijf je van ze af is het ook niet goed.

:verward:

je moet het in de goeie volgorde doen, eerst handje geven, daarna een tongzoen,dan ff in de tietjes knijpen en als laatste in de billen knijpen :cool:

probeer het maar ff :duim:

~Panthera~
03-04-05, 22:32
Geplaatst door sadeeQ
je moet het in de goeie volgorde doen, eerst handje geven, daarna een tongzoen,dan ff in de tietjes knijpen en als laatste in de billen knijpen :cool:

probeer het maar ff :duim:


En bij jou meteen op het doel af ? een zwengel aan je stengel ?? :haha:

Couscousje
03-04-05, 22:33
Geplaatst door ~Panthera~
Sje ne say pah. :D

Ik durf toch te zweren dat jij het was!

sadeeQ, nöken?

Cc

~Panthera~
03-04-05, 22:34
Geplaatst door Couscousje
Ik durf toch te zweren dat jij het was!

sadeeQ, nöken?

Cc

Uh uh, ik wil er wel 2 bij, maar das wat anders. :roker:

Couscousje
03-04-05, 22:34
Geplaatst door ~Panthera~
Uh uh, ik wil er wel 2 bij, maar das wat anders. :roker:

Verhip.

Ben ik nu dement aan het worden?

Wie was het dan, met kittens?

Cc

sadeeQ
03-04-05, 22:34
Geplaatst door Couscousje
:stout:

Cc

:melig2: kijk uit ,bij zeer knappe dames smeer ik mijn lippen eerst met seconde lijm voordat ik ga tongzoenen :nerd:

Couscousje
03-04-05, 22:35
Geplaatst door sadeeQ
:melig2: kijk uit ,bij zeer knappe dames smeer ik mijn lippen eerst met seconde lijm voordat ik ga tongzoenen :nerd:

Toe nou, ik ben eenzaam hier in Amsterdam.

(Heb jij kittens?)

Cc

~Panthera~
03-04-05, 22:35
Geplaatst door Couscousje
Verhip.

Ben ik nu dement aan het worden?

Wie was het dan, met kittens?

Cc

Yep BSE.

Ik weet het niet, ik heb er 3 van 12 jaar, en gesteriliseerd, dus het lijkt me een beetje moeilijk. :maf2:

Couscousje
03-04-05, 22:36
Geplaatst door ~Panthera~
Yep BSE.

Ik weet het niet, ik heb er 3 van 12 jaar, en gesteriliseerd, dus het lijkt me een beetje moeilijk. :maf2:

Waarom maak ik dan de link Panthera-katten?




















































































































:haha:

Cc

~Panthera~
03-04-05, 22:37
Geplaatst door Couscousje
Waarom maak ik dan de link Panthera-katten?




















































































































:haha:

Cc



Beats me. :ego:































:D

sadeeQ
03-04-05, 22:38
Geplaatst door Couscousje
Toe nou, ik ben eenzaam hier in Amsterdam.

(Heb jij kittens?)

Cc


:eek: zeg maar waar en wanneer , dan kruip ik erheen(maar het moet wel vandaag , vanaf morgen ben ik weer ongesteld tot vrijdag)

Kittens ? wat moet ik ermee, ik ben gek op harry's en poesjes :blij:

Couscousje
03-04-05, 22:40
Geplaatst door sadeeQ
:eek: zeg maar waar en wanneer , dan kruip ik erheen(maar het moet wel vandaag , vanaf morgen ben ik weer ongesteld tot vrijdag)

Kittens ? wat moet ik ermee, ik ben gek op harry's en poesjes :blij:

Zelfs Harry heeft een bilmaatje:

Meet Appie, Harry's nieuwe liefde.

Cc, Amsterdam-Oost, 4 hoog, 3 keer bellen.

sadeeQ
03-04-05, 22:42
Geplaatst door Couscousje
Zelfs Harry heeft een bilmaatje:

Meet Appie, Harry's nieuwe liefde.

Cc, Amsterdam-Oost, 4 hoog, 3 keer bellen.

4 hoog ??? is er ook eeen lift ?? :chinees:

Couscousje
03-04-05, 22:43
Geplaatst door sadeeQ
4 hoog ??? is er ook eeen lift ?? :chinees:

:hihi:

Nee, maar er is wel iets anders dat omhoog gaat...

Cc

P.S.: Flauw, flauw. Ik wil een kitten.

~Panthera~
03-04-05, 22:44
Geplaatst door Couscousje
:hihi:

Nee, maar er is wel iets anders dat omhoog gaat...

Cc

P.S.: Flauw, flauw. Ik wil een kitten.


Oh...my.... :melig:


http://www.kittentekoop.nl/

Couscousje
03-04-05, 22:45
Geplaatst door ~Panthera~
Oh...my.... :melig:


http://www.kittentekoop.nl/

Wat nou te koop?

Hebben.

HEBBEN.

Cc

~Panthera~
03-04-05, 22:46
Geplaatst door Couscousje
Wat nou te koop?

Hebben.

HEBBEN.

Cc

:zweep: Voor niets gaat alleen de zon op.

:D

Couscousje
03-04-05, 22:47
Geplaatst door ~Panthera~
:zweep: Voor niets gaat alleen de zon op.

:D

En de pielielie van sadeeQ. :D

Cc

~Panthera~
03-04-05, 22:48
Geplaatst door Couscousje
En de pielielie van sadeeQ. :D

Cc


Ja, die is gratos. :D

Dutchguy
03-04-05, 22:48
Geplaatst door tr_imparator
dat jij komt solliciteren/iets vragen/gesprek hebt met mij..ik werk daar..baas van me bedrijfje..en jij een werkloze student ofzo..

of stel je is voor ik ben je huisdokter/cardiloog ofzo?

Wat maakt dat voor verschil? Ik zal principieel niet anders denken over het geen handje geven.

sadeeQ
03-04-05, 23:09
Geplaatst door Couscousje
En de pielielie van sadeeQ. :D

Cc

Het kost veel meer moeite om hem omlaag te krijgen dan omhoog :duivels:

~Panthera~
03-04-05, 23:14
Geplaatst door sadeeQ
Het kost veel meer moeite om hem omlaag te krijgen dan omhoog :duivels:

Welnee joh; goeie ram met een honkbalknuppel en dat probleem is ook weer opgelost. :D

Verder alles wel lekker ? :hihi:

Couscousje
03-04-05, 23:27
Geplaatst door sadeeQ
Het kost veel meer moeite om hem omlaag te krijgen dan omhoog :duivels:

Wedden?

Cc

Dutchguy
04-04-05, 00:08
Ik begin de topictitel nu toch ineens heel anders te zien. :rolleyes:

sadeeQ
04-04-05, 00:32
Geplaatst door Dutchguy
Ik begin de topictitel nu toch ineens heel anders te zien. :rolleyes:

moei je niet mee, ik moet alleen nog het huisnummer hebben :wohaa:

Timoesh
04-04-05, 14:38
Geplaatst door Dutchguy
Ik begin de topictitel nu toch ineens heel anders te zien. :rolleyes:

Explain.

:rolleyes: