PDA

Bekijk Volledige Versie : Door verstikking om het leven gekomen.



vgeld
03-04-05, 17:02
Over afrekening gesproken!
Je hele leven om 5 uur opstaan om salat te doen, aan Ramadan doen, de meute op het St-Pietersplein spreken, de kerkklokken luiden en dan kom je om door verstikking omdat je "god"de stekker uittrok . Zelfs raten gaan niet op die manier dood. Gelovigen moeten bij zichzelf te rade gaan.
Overigens, zijn de Katholieken("God" behoedt ons voor de somber protestanten) reuze gezellig mensen maar wat ze met Rome hebben begrijp ik echt niet.

Moslims met baarden en jurken buiten beschouwing gelaten want die spannen de kroon.

The_Reporter
03-04-05, 17:21
Weer één, die zo hoog ontwikkelt is dat hij mensen op uiterlijkheden beoordeelt. Proficiat!

Julien
03-04-05, 17:29
Geplaatst door vgeld
[B]
Overigens, zijn de Katholieken("God" behoedt ons voor de somber protestanten
) reuze gezellig mensen maar wat ze met Rome hebben begrijp ik echt niet.


VGeld, Rome is de Heiligste plaats voor het Katholicisme omdat hier Petrus (Pietro) begraven ligt en op zijn graf (San Pietro) de leider van de Kerk (de paus) heerst, die tevens de opvolger is van Petrus.

Petrus is door Jezus (God) uitgekozen om zijn boodschap te verspreiden. In de Bijbel staat dat op zijn graf Zijn kerk gebouwd zal worden. Rome is onlosmakelijk verbonden met het christendom.

Ron Haleber
03-04-05, 17:31
Geplaatst door The_Reporter
Weer één, die zo hoog ontwikkelt is dat hij mensen op uiterlijkheden beoordeelt. Proficiat!

Bil@l dat weet je toch van nationalisten? Die weten nu eenmaal niet beter!

vgeld
03-04-05, 17:31
Geplaatst door The_Reporter
Weer één, die zo hoog ontwikkelt is dat hij mensen op uiterlijkheden beoordeelt. Proficiat!
Je leeft nog in het tijdperk "Sahih Boukhari", ik neem je niets kwaalijk!

The_Reporter
03-04-05, 17:32
Geplaatst door vgeld
Je leeft nog in het tijdperk "Sahih Boukhari", ik neem je niets kwaalijk!
Ik jou wel, want jij bent dan nog van ver voor die tijd!

vgeld
03-04-05, 17:38
Geplaatst door Julien
VGeld, Rome is de Heiligste plaats voor het Katholicisme omdat hier Petrus (Pietro) begraven ligt en op zijn graf (San Pietro) de leider van de Kerk (de paus) heerst, die tevens de opvolger is van Petrus.

Petrus is door Jezus (God) uitgekozen om zijn boodschap te verspreiden. In de Bijbel staat dat op zijn graf Zijn kerk gebouwd zal worden. Rome is onlosmakelijk verbonden met het christendom.

Wat ik niet begrijp is het volgende:
Een Pool die zijn hele leven Wodka dronk en heeft gesmokkeld( if u understand what I mean) wordt opeens (door witte rook) verklaard tot een gezant van "god ". Een kind van drie kan net niet deze logica onderuithalen maar een kind van 4 kan dat wel.

mark61
03-04-05, 17:42
Geplaatst door vgeld
Wat ik niet begrijp is het volgende:
Een Pool die zijn hele leven Wodka dronk en heeft gesmokkeld( if u understand what I mean) wordt opeens (door witte rook) verklaard tot een gezant van "god ". Een kind van drie kan net niet deze logica onderuithalen maar een kind van 4 kan dat wel.

Ik zal het je even uitleggen, Oh (ex-?)Moeslim: in het christendom is het niet verboden alcohol te nuttigen. Communist zijn is daarentegen uit den boze, als dat je een beetje oplucht.

Ron Haleber
03-04-05, 17:45
Geplaatst door Julien

Petrus is door Jezus (God) uitgekozen om zijn boodschap te verspreiden. In de Bijbel staat dat op zijn graf Zijn kerk gebouwd zal worden. Rome is onlosmakelijk verbonden met het christendom.

Foutje... Jezus heeft de winkel overgedaan aan zn broer Jacobus in Jeruzalem, daar had hij meer vertrouwen in. Lees Acta en de brieven van Paulus.

Jij dweept natuurlijk met Rome want dat had in die tijd de functie voor perifere lieden als jij, als Parijs heeft... Vous êtes Parisien, n'est-ce pas?

Ze zijn er daar in Rome waar de keizer woonde, pas later - zo eind 1ste eeuw - achter gekomen dat wat teksten toevoegen voor Rome een vette touristische attractie kon opleveren. Rome had pas 300 jaar later - met Constantijn wat te maken met het christendom...

Als je wetenschappelijke bronnen raadpleegt zul je dit ontdekken. Maar ja, dat doe je (nu nog) niet...

AARDIG
03-04-05, 17:48
Over afrekening gesproken!
Je hele leven om 5 uur opstaan om salat te doen, aan Ramadan doen, de meute op het St-Pietersplein spreken, de kerkklokken luiden en dan kom je om door verstikking omdat je "god"de stekker uittrok . Zelfs raten gaan niet op die manier dood. Gelovigen moeten bij zichzelf te rade gaan.
Overigens, zijn de Katholieken("God" behoedt ons voor de somber protestanten) reuze gezellig mensen maar wat ze met Rome hebben begrijp ik echt niet.

Moslims met baarden en jurken buiten beschouwing gelaten want die spannen de kroon.


Aboe Yahya Ibn Soehaib Ibn Sinaan verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: "Hoe wonderlijk is het van de gelovige (moslim); er is goeds voor hem in alles en dit is bij niemand anders het geval dan bij de gelovige (moslim). Wanneer hij iets aangenaams ervaart, uit hij zijn dankbaarheid tegenover Allah, en dat is goed voor hem; wanneer hij tegenslag ervaart, heeft hij er geduld mee, en dat is goed voor hem." (Moeslim)

Bron: Tuinen der Oprechten Bladzijnde 27 Hadith 16

vgeld
03-04-05, 17:51
Geplaatst door mark61
Ik zal het je even uitleggen, Oh (ex-?)Moeslim: in het christendom is het niet verboden alcohol te nuttigen. Communist zijn is daarentegen uit den boze, als dat je een beetje oplucht.
Om te beginnen, ik ben geen ex-moslim maar een 100% moslim en aangezien een moslim net als een Katholiek zijn zonden mag cumuleren ...etc ( volgende keer leg ik de cumulatie van de zonden uit, nu heb ik het over Karol) .
Met Wodka bedoel ik dat Karol Wojtyla een sterveling was in het door zijn god vergeten Krakau als iedere normaal Pool door het leven ging en opeens wordt hij "god"op aarde. Een kind van 4 zal nogmaals deze "filosofie" onderuithalen.

Julien
03-04-05, 17:52
Geplaatst door vgeld
Wat ik niet begrijp is het volgende:
Een Pool die zijn hele leven Wodka dronk en heeft gesmokkeld( if u understand what I mean) wordt opeens (door witte rook) verklaard tot een gezant van "god ". Een kind van drie kan net niet deze logica onderuithalen maar een kind van 4 kan dat wel.

Ten eerste is drank toegestaan, zoals Mark61 al zei, en smokkel is onder sommige omstandigheden ook toegestaan (zoals bijbelsmokkel in China).
Heb je trouwens bewijs dat de Paus JP2 wodka zoop en smokkelde?

Dan je tweede vraag. Voor een buitenstaander lijkt het raar dat iemand zomaar afgezant van God wordt, maar raar is het allerminst!

Voordat je Paus wordt, moet je eerst een hele lange weg aflopen.
1. Je besluit je leven in dienst van God te stellen als priester. Daar is veel geloof voor vereist, dus afgezanten van God selecteren zich van zelf al.
2. Goede priesters die de Leer volgen kunnen tot bisschop en zelfs Kardinaal benoemd worden.
3. Om eenmaal paus te worden moet je een zeer lang geestelijk leven achter de rug gehad hebben, van onbesproken gedrag zijn en in de smaak vallen bij je collega-kardinalen. Een slechte kardinaal zal vanzelfsprekend nooit in de smaak vallen.
4. Het belangrijkste: GOD zelf bemoeit zich met het benoemen van de nieuwe paus omdat de 100 kardinalen dit in gebed bij God brengen tijdens de Conclave die binnenkort gaat beginnen. God zal de kardinalen een keuze laten maken.

Mohammed, Mozes, Jozef etc. zijn toch ook op gegeven moment in hun leven door God geroepen?? Nou zo geldt dat ook voor een Paus.

mark61
03-04-05, 17:59
Geplaatst door vgeld
Om te beginnen, ik ben geen ex-moslim maar een 100% moslim en aangezien een moslim net als een Katholiek zijn zonden mag cumuleren ...etc ( volgende keer leg ik de cumulatie van de zonden uit, nu heb ik het over Karol) .

Ow sorry, ik dacht even getuige te zijn van je live-excommunicatie (tekfir mubesjir? :) ) door Bilal.


Met Wodka bedoel ik dat Karol Wojtyla een sterveling was in het door zijn god vergeten Krakau als iedere normaal Pool door het leven ging en opeens wordt hij "god"op aarde. Een kind van 4 zal nogmaals deze "filosofie" onderuithalen.

Hij is een eenvoudige sterveling als jij en ik, geloof ik, die ietwat uitzinnig aanbeden wordt. Zoiets als met uw profeet, zal ik maar zeggen. Zie jij het verschil?

vgeld
03-04-05, 18:00
Geplaatst door Julien

Voordat je Paus wordt, moet je eerst een hele lange weg aflopen.
.
Ik kan je nu voorspellen wie tijdelijke paus wordt en van welke werelddeel (en misschien ook een gokje wagen over wie het wordt) de paus komt. Don't full me met je lange weg !

Julien
03-04-05, 18:03
Geplaatst door vgeld
Ik kan je nu voorspellen wie tijdelijke paus wordt en van welke werelddeel (en misschien ook een gokje wagen over wie het wordt) de paus komt.

dat lijkt me sterk, vgeld!

Bij de vorige benoeming had ook niemand verwacht dat het een Pool zou worden.

Hoewel ik nu ook verwacht dat het een Italiaan of een Latino zal worden. Maar waarom geen Nigeriaan of Libanees? Iedereen maakt kans.

vgeld
03-04-05, 18:09
Geplaatst door Julien

Hoewel ik nu ook verwacht dat het een Italiaan of een Latino zal worden. Maar waarom geen Nigeriaan of Libanees? Iedereen maakt kans.

Kortom de poppen ( ik bedoel de papen) zijn nu bezig met hun stoelendans in Rome.

Julien
03-04-05, 18:14
Geplaatst door vgeld
Kortom de poppen ( ik bedoel de papen) zijn nu bezig met hun stoelendans in Rome.

Nee de 'stoelendans' moet nog beginnen. 'Tis eerder de media die hier graag over wil speculeren. De kardinalen zijn gelovig genoeg om hier geen stoelendans van te maken. Ze zullen de benoeming aan God voorleggen, en degene die de nieuwe Paus wordt zal door iedere kardinaal gesteund worden.

vgeld
03-04-05, 18:25
Geplaatst door Julien
Nee de 'stoelendans' moet nog beginnen. 'Tis eerder de media die hier graag over wil speculeren. De kardinalen zijn gelovig genoeg om hier geen stoelendans van te maken. Ze zullen de benoeming aan God voorleggen, en degene die de nieuwe Paus wordt zal door iedere kardinaal gesteund worden.
Neem een wilk. Moslim in de maling. Vgeld heeft vele discussies moeten voeren met crème de la crème van de katholiek vrouwen. In hoofdlijnen zal ik je in een quiz verslaan als het om het katholieke (vergeet niet dat ik moslim ben) geloof gaat.

Julien
03-04-05, 18:27
Geplaatst door vgeld
Neem een wilk. Moslim in de maling. Vgeld heeft vele discussies moeten voeren met crème de la crème van de katholiek vrouwen. In hoofdlijnen zal ik je in een quiz verslaan als het om het katholieke (vergeet niet dat ik moslim ben) geloof gaat.

:rolleyes: waar wedden we op?

vgeld
03-04-05, 18:34
Geplaatst door Julien
:rolleyes: waar wedden we op?

Een doos Atlas Vineyards

Julien
03-04-05, 18:38
Geplaatst door vgeld
Een doos Atlas Vineyards

:hihi: deal

wat is het eigenlijk

vgeld
03-04-05, 18:44
Geplaatst door Julien
:hihi: deal

wat is het eigenlijk
In tijden van Google, hoef je geen paus en ook geen leraar te hebben. Viva (op z'n spaanse is het Biba ) google viva.
OK als je te lui bent: Atlas Vineyards (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Atlas+Vineyards+&meta=)