PDA

Bekijk Volledige Versie : een stroom dronken bejaarden



Eke
04-04-05, 17:11
http://www.funpower.nl/fotos/pagina11-20/images/0363,%20dronken%20mensen.jpgBijna een op de vijf alcoholverslaafden is 55-plusser

Uitgegeven: 4 april 2005 16:57

HOUTEN - Het aantal ouderen met een alcoholprobleem is de afgelopen jaren flink toegenomen. Bijna een op de vijf alcoholverslaafden is 55-plusser. Tussen 1994 en 2004 is het aantal 55-plussers dat met een alcoholprobleem bij de hulpverlening aanklopte met 97 procent gestegen tot ongeveer 5000. Gecorrigeerde cijfers die rekening houden met de vergrijzing komen uit op een stijging van 68 procent.

Dat bleek maandag uit cijfers van het Landelijk Alcohol en Drugs Informatie Systeem die de Stichting Informatievoorziening Zorg (SIVZ) in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid heeft verwerkt.

Bofko
04-04-05, 17:30
De oorzaak is .........

Dinner for one.


http://www.discountfineart.com/Merchant2/graphics/00000001/RCA24_large.jpg

Eke
04-04-05, 19:24
Geplaatst door Bofko
De oorzaak is .........

Dinner for one.




Dinner for one ? :cola: Zien eten doet eten gaat hier niet op. :chef: Maar toch zijn veel ouderen te zwaar..

Onderzoek GGD: Ouderen eenzaam en te dik

AMERSFOORT - Veel ouderen zijn eenzaam en te dik. Dat blijkt uit een onderzoek van de Amersfoortse GGD.

Volgens de gezondheidsdienst beweegt 37 procent van de ouderen te weinig. Dat maakte ze niet alleen te zwaar, maar ook eenzaam.

Het gaat al beter met bejaarden die aan sport doen...



Een groep die het extra zwaar heeft zijn de homosexuele ouderen. De HELFT ervan voelt zich eenzaam in zijn leven.



Maar ik ben verbluft dat er zoveel stevige drinkers zijn. Dat gebeurt dan bijna allemaal binnenshuis, denk ik.


:regie: hoort zegt het voort !

Wat wordt er nu al aan gedaan ?

Bij de homosexuele ouderen worden er buddies ingezet.

Gekeken wordt of er voor bv. fysiofitness subsidie gegeven kan worden aan mensen die dat nodig hebben.

Iemand andere ideeen ? :fpetaf:

Tomas
04-04-05, 20:50
Laat de gemiddede leeftijd 75 zijn en de leeftijd waar vanaf wanneer je serieus over alcoholverslaving kunt spreken 20 zijn. Dan zijn de 55+ers ongeveer 40% van de potentiele groep. Terwijl ze maar voor 20% deelnemen. Tevens wordt iedere alcoholverslaafde in de andere categorieen -met en beetje mazzel- ook een 55+ser wordt op den duur. Ik kan dan niet anders concluderen dat naarmate men ouder wordt de alcoholverslaving afneemt. Niet dan?

Eke
04-04-05, 22:01
Geplaatst door Tomas
Laat de gemiddede leeftijd 75 zijn en de leeftijd waar vanaf wanneer je serieus over alcoholverslaving kunt spreken 20 zijn. Dan zijn de 55+ers ongeveer 40% van de potentiele groep. Terwijl ze maar voor 20% deelnemen. Tevens wordt iedere alcoholverslaafde in de andere categorieen -met en beetje mazzel- ook een 55+ser wordt op den duur. Ik kan dan niet anders concluderen dat naarmate men ouder wordt de alcoholverslaving afneemt. Niet dan?

citaat : Gecorrigeerde cijfers die rekening houden met de vergrijzing komen uit op een stijging van 68 procent. Dat is veel.

Tomas, alcoholverslaving begint voor het 20 ste jaar en tot welke leeftijd zij voorkomt is mij niet bekend.Ook niet hoelang een verslaving gemiddeld duurt.
De correlatie tussen depressie en alcoholverslaving is duidelijk aanwezig. Ik kan mij voorstellen dat iemand nog op zijn 85ste teveel gaat drinken als hij bv. zijn partner kwijtraakt.

sadeeQ
04-04-05, 22:16
Geplaatst door Eke
..

Onderzoek GGD: Ouderen eenzaam , te dik en te dronken .

:

:p ze moeten Ron H met rust laten , laat die ouwe knarr genieten van zijn laatste jaartjes :p

Eke
04-04-05, 22:43
Sadeeq : ouderen eenzaam, te dik en te dronken... :jumping: :lachu: :zozo: :corcky: :blij: (1 op de 5)

hoe zie jij jezelf over pakweg 40 jaar ???? :cool:

sadeeQ
04-04-05, 23:46
Geplaatst door Eke
Sadeeq : ouderen eenzaam, te dik en te dronken... :jumping: :lachu: :zozo: :corcky: :blij: (1 op de 5)

hoe zie jij jezelf over pakweg 40 jaar ???? :cool:

:eek: over 40 jaar ben ik een knappe kerel van 30 jaar :lekpuh:

Julien
04-04-05, 23:53
Geplaatst door sadeeQ
:p ze moeten Ron H met rust laten , laat die ouwe knarr genieten van zijn laatste jaartjes :p

:hihi: misschien kan jij onze ouwe mocrofiel Ron H gezelschap houden :) hij weet vast leuke plekjes in zijn woonplaats Amsterdam :p