PDA

Bekijk Volledige Versie : Holibipastores over paus Johannes Paulus II



Marsipulami
04-04-05, 19:17
Holibipastores over paus Johannes Paulus II


Geplaatst op 4/4 '05 om 18:43u
Door Theo Borgermans


BRUSSEL (RKnieuws.net) - “De dood van paus Joannes Paulus II is voor christenen die homo of lesbisch zijn, een moment van reflectie en bezinning. Zij herinneren zich goed dat er tijdens zijn pontificaat herhaaldelijk uitspraken zijn gedaan en documenten zijn verschenen, die pijnlijk zijn voor velen die homoseksueel zijn, al dan niet christen. De visie die door de paus werd verdedigd, kwam dikwijls ook bijzonder pijnlijk over bij ouders en familieleden van homoseksuelen”, schrijft coördinator Rik Renckens van de Holebipastores in een persmededeling naar aanleiding van het overlijden van paus Joannes Paulus II.


“Toch durven wij aan de christenen die homo of lesbisch zijn, ook vragen om op dit moment niet alleen de eigen pijn te voelen, maar de overleden paus in een evangelische geest te eren. Wij kunnen dankbaar zijn om de oprechte aandacht die hij had voor lijdenden, onder meer voor aids-patiënten die hij omhelsde. Wij kunnen zien hoe hij oprecht bezorgd was voor het belang van de liefde in iedere relatie. Wij kunnen zijn pleidooien voor huwelijkstrouw als waardevol erkennen, omdat trouw één van de grote wegen is in de -preventie. In het bijzonder willen wij herinneren aan de uitspraken van Jezus: ‘Veroordeel niet’ en ‘Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen’. Als deze paus de homoseksualiteit plaatste in het domein van het kwaad, gebeurde dat vanuit zijn diepste overtuiging en vanuit een oprechte bekommernis om als een goede vader de weg te wijzen. Laten wij daarom barmhartig zijn voor hem en hopen dat ook de Vader hem barmhartig is. Mogen wij als christenen oprecht bidden dat hij nu mag wonen in het Rijk van Gods vrede. Mogen wij als gelovige holebi blijven geloven in de weg van de dialoog met hen binnen de kerk die onze opvatting over homoseksualiteit niet delen.” (tb)

~Panthera~
04-04-05, 21:31
Wij wachten nu nog op commentaar van de pigmeeen. :student:

Je weet wel, dat zijn die kleine mannetjes met die grote.......... :hihi:

Juliette
04-04-05, 21:40
Geplaatst door ~Panthera~
Wij wachten nu nog op commentaar van de pigmeeen. :student:

Je weet wel, dat zijn die kleine mannetjes met die grote.......... :hihi:

Oren? Ego's? Auto's? Handen? Voeten?

Ik ben weer hopeloos niet mee.

~Panthera~
04-04-05, 21:43
Geplaatst door Juliette
Oren? Ego's? Auto's? Handen? Voeten?

Ik ben weer hopeloos niet mee.


Deze ga ik echt NIET uitleggen. :hihi:

Juliette
04-04-05, 21:46
Geplaatst door ~Panthera~
Deze ga ik echt NIET uitleggen. :hihi:

Staarten! Ha. Daar had je me bijna. :hihi:

~Panthera~
04-04-05, 21:57
Geplaatst door Juliette
Staarten! Ha. Daar had je me bijna. :hihi:


:stout: bijna............ :haha: