PDA

Bekijk Volledige Versie : De pubers en de profeet



Simon
04-04-05, 23:16
Hier een artikel uit de bijlage van de NRC van afgelopen weekend. Ik moet het zelf ook nog lezen dus ik heb er nog geen commentaar op. Het is een verslag na 3 maanden meelopen op het Islamitisch College Amsterdam door de verslaggever.

De Pubers en de Profeet
Het islamitisch college amsterdam worstelt met zijn identiteit
http://www.nrc.nl/digitaleeditie/maandblad/today.html

AARDIG
04-04-05, 23:17
Heb je misschien een inlogcode voor me?

Simon
04-04-05, 23:21
Geplaatst door AARDIG
Heb je misschien een inlogcode voor me?

Heb je die daar nodig dan? Hmm ik wist niet eens dat ik die had maar zit blijkbaar in een cookie ... hoewel ik het artikel al dit weekend bij de krant kreeg. Het is goed beveiligd en ik kan het niet zo maar kopiëren zoals met andere artikelen uit de krant ... helaas.

sjaen
05-04-05, 00:09
Maak er eerst een PDF file van!!

tr_imparator
05-04-05, 01:09
je kan toch gewoon kopieren en plakken,..

Joesoef
05-04-05, 07:27
Geplaatst door tr_imparator
je kan toch gewoon kopieren en plakken,..

Is allemaal erg goed beveiligd. Heb een cracktool er voor nodig.

Joesoef
05-04-05, 07:36
Dan maar zo, geef ff aan als er een pagina mist. Ben nog niet wakker :D.

Joesoef
05-04-05, 07:36
Volgende.

Joesoef
05-04-05, 07:39
Twee.

Joesoef
05-04-05, 07:41
Deze.

Joesoef
05-04-05, 07:42
Bijna.

Joesoef
05-04-05, 07:43
Laatste.

Simon
05-04-05, 07:44
knap werk, hoe je dat voor elkaar krijgt ? overigens is bovenstaande nog niet de laatste ... er volgen nog meer pagina's !

Joesoef
05-04-05, 07:58
Geplaatst door Simon
knap werk, hoe je dat voor elkaar krijgt ? overigens is bovenstaande nog niet de laatste ... er volgen nog meer pagina's !

Welke pagina's??

Simon
05-04-05, 08:13
Geplaatst door Joesoef
Welke pagina's??

Als je er op de site van de NRC doorbladert met de navigatie op de rode balk boven het artikel kom je ze wel tegen. Rechts van het artikel kan je ook navigeren maar dan loop je inderdaad vast. Hoewel, het werkt opeens sowieso niet zo goed meer. En nu weer wél.

Volgens de pagina-nummering op de site ontbreken nu nog: blz. 16, 17 en 18.

Ron Haleber
05-04-05, 08:23
Er is wel een methode... Ik heb zo het interessante artikel van Ben Ali over Mohamed B. hier in tekst weten neer te zetten.

Je kunt de digitale versie van het artikel als jpg-formaat opslaan. Dan hebben anderen er ook de beschikking over. Maarten heeft toen voor mij met zijn speciale ocr-programma die 'foto' in tekst omgezet.

Maar ik was toen nog wel ruim een uur bezig om de tekst te corrigeren.

Simon
05-04-05, 08:27
Nou op de site van de NRC kan je ook in het menu gelijk de tektsversie van iedere pagina in beeld krijgen maar ze hebben goed beveiligd dat je het niet kan opslaan. Hoe Joesoef de wizzkid dit doet snap ik dus ook niet.

Joesoef
05-04-05, 08:31
Geplaatst door Ron Haleber
Er is wel een methode... Ik heb zo het interessante artikel van Ben Ali over Mohamed B. hier in tekst weten neer te zetten.

Je kunt de digitale versie van het artikel als jpg-formaat opslaan. Dan hebben anderen er ook de beschikking over. Maarten heeft toen voor mij met zijn speciale ocr-programma die 'foto' in tekst omgezet.

Maar ik was toen nog wel ruim een uur bezig om de tekst te corrigeren.


In deze kantoortuin heb ik dus ff geen OCR programma ter beschikking :nerd: anders was het appeltje-eitje.

Je kan gewoon kiezen voor de pdf versie en vervolgens kiezen voor opslaan. In Adobereader kan je idd kiezen voor selecteren maar helaas niet voor copieeren. Wat je wel kan doen is kiezen voor opslaan en dan het bestand vervolgens uploaden.

Er zijn div hacktools om reader om te bouwen zodat je wel kan copieeren. ook dat rechtermuisknopgezeur is uit te schakelen. Maar niet hier :D.

Joesoef
05-04-05, 08:39
Kan nu helaas niet meer op de site komen met adobe reader, alles loopt vast. Xp met 128 Mb geheugen :maf:.

Ron Haleber
05-04-05, 08:49
Geplaatst door Joesoef
In deze kantoortuin heb ik dus ff geen OCR programma ter beschikking :nerd: anders was het appeltje-eitje.

Je kan gewoon kiezen voor de pdf versie en vervolgens kiezen voor opslaan. In Adobereader kan je idd kiezen voor selecteren maar helaas niet voor copieeren. Wat je wel kan doen is kiezen voor opslaan en dan het bestand vervolgens uploaden.

Er zijn div hacktools om reader om te bouwen zodat je wel kan copieeren. ook dat rechtermuisknopgezeur is uit te schakelen. Maar niet hier :D.

Ik loop op hetzelfde altijd stuk in discussies met Bil@l...

De Teksten van zijn Selefie-genootschap zijn - Allah mag weten waarom? - beveiligd. Ik kan er dus nooit iets uit citeren en hem dus geen reply geven...

Hacktools voor de Openbaring zouden dus idd nuttig zijn!




Geplaatst door Joesoef
Kan nu helaas niet meer op de site komen met adobe reader, alles loopt vast. Xp met 128 Mb geheugen :maf:.

Bij mij loopt met het dubbele 256 op pentium 4 ook alles onherroepelijk vast...

Toch moeten de stenen tafels met de wet van Mozes erop ook gehackt zijn. Simon, je weet, ze hadden er voor de Septuagint in Alexandrië wel 70 joden voor nodig...

Simon probeer dus eens een goeie zionistische hacker op joods.nl!

Simon
05-04-05, 09:46
Mijn Russische vrienden zeggen dat je die PDF files prima in het OCR programma ABBY Finereader kan inlezen maar ik vervolg maar even de methode Joesoef zodat alle pagina's compleet zijn.

Simon
05-04-05, 09:47
vervolg 7

Simon
05-04-05, 09:48
vervolg 8

Simon
05-04-05, 09:49
vervolg 9

RinC
05-04-05, 10:03
Geplaatst door Simon
Hier een artikel uit de bijlage van de NRC van afgelopen weekend. Ik moet het zelf ook nog lezen dus ik heb er nog geen commentaar op. Het is een verslag na 3 maanden meelopen op het Islamitisch College Amsterdam door de verslaggever.

De Pubers en de Profeet
Het islamitisch college amsterdam worstelt met zijn identiteit
http://www.nrc.nl/digitaleeditie/maandblad/today.html

Ik heb hier een toegang tot database van alle dagbladen (Lexis Nexis News Portal)

Van welke datum is dat verslag?

Simon
05-04-05, 10:05
2 april in de M bijlage bij de NRC. Dat is een maandblad dat 1 keer per maand bij de NRC geleverd wordt.

RinC
05-04-05, 10:18
SECTION: Voorpagina; Pg. 1

LENGTH: 7 words

HEADLINE: Islamitisch College Amsterdam zit in de problemen

BYLINE: DOOR ANJA VINK

DATELINE: ROTTERDAM, 2 APRIL.

BODY:
De uitgever heeft geen publicatierecht

LANGUAGE: DUTCH

LOAD-DATE: April 2, 2005


Hmmm, jammer er is geen publicatierecht

mark61
05-04-05, 11:13
Kunnen we na alle technische beslommeringen beginnen over de inhoud? Het enige wat me opvalt is dat NL bekeerlingen wel het mafst zijn. Die Burlage denkt dat als de rector 5 keer per dag bidt alles wel goed komt. 'Echte' islamitische ouders willen gewoon goed onderwijs en geen gezeik.

Verder vraag ik me af of gekonkel, geheimzinnigdoenerij (MR) en dreigementen inherent moeten zijn aan.

Ik denk dat die school er wel komt, als ie niet wordt gekaapt door scherpslijpers.