PDA

Bekijk Volledige Versie : Racistische jeugd aangepakt



Joesoef
05-04-05, 21:49
Racistische jeugd aangepakt
RIJSWIJK - Gemeenten gaan over tot de aanpak van discriminerende jongeren om een escalatie van geweld te voorkomen. Burgemeester J. Waals van Venray maakte dinsdag bekend dat hij met een noodverordering activiteiten in horecagelegenheden gaat verbieden als die een risico vormen voor de veiligheid. De verordening gaat woensdag in. Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) praat op 14 april in Venray met jongeren uit de hardcorescene en met minderheden.


Minister Donner van Justitie ziet een patroon in extreemrechtse uitingen, zoals die in Uden en Venray. Hij zei dinsdag in de Tweede Kamer dat het niet gaat om wat incidenten, maar om een ontwikkeling "die mij zorgen baart". De bewindsman en zijn collega Verdonk lieten weten dat een aantal onderzoeken in gang is gezet.

Zo inventariseren de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) en het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) alle incidenten die in verband kunnen worden gebracht met extreemrechtse motieven. Het Openbaar Ministerie komt binnenkort met een verslag over de intensievere aanpak van onder meer racistische uitingen en geweld en haatzaaien. Daarnaast loopt een breed onderzoek naar discriminatie in al zijn verschijningsvormen.

Afgelopen weekeinde leidde een hardcorefeest in een jongerensociëteit in Venray tot vechtpartijen tussen allochtonen en jongeren in Lonsdale-kleding. Volgens Waals hebben activiteiten als dergelijke feesten een sterk aanzuigende werking op mensen van buitenaf die de veiligheid van de gemeente in gevaar brengen. De burgemeester wil voortaan vooraf weten wat voor soort bezoekers op festiviteiten afkomen. De gemeente gaat ook aan een nieuw jeugdbeleid werken, om de verrechtsing een halt toe te roepen.

Jongeren in Venray reageerden dinsdagavond tijdens tijdens een gemeenteraadsvergadering woedend op de noodverordening die de burgemeester invoert. Ze zeiden te vrezen dat Waals erop afkoerst om jongerencentrum Dingus te sluiten, omdat daar veel Lonsdalers komen. Aangezien dit centrum geen subsidie krijgt, kan Dingus alleen het hoofd boven water houden door rendabele hardcorefeesten te organiseren.

Uden pakt de zaken anders aan. In deze gemeente staken autochtone jongeren tot twee keer toe een islamitische basisschool in brand. De eerste keer in november, na de moord op Theo van Gogh. Het gebouw brandde toen uit. Vorige maand werd brand gesticht in het gebouw waar de islamistische school nu is gevestigd. Dit keer was er weinig schade. In Uden is besloten tot een actieplan met een convenant met gedragsregels.

Het kledingmerk Lonsdale (oorspronkelijk een boksmerk) duikt steeds op in deze (racistische) incidenten. Het Dockingacollege in Dokkum besloot vorig najaar leerlingen te verbieden die kleding op school te dragen. Aanleiding was het racistische gedrag van een groepje 'Lonsdale-jongeren' tegen bewoners van het asielzoekerscentrum in de stad. Volgens het college is het verbod een succes en zijn er het afgelopen halfjaar geen incidenten meer geweest. Een verbod alleen helpt echter niet, aldus een woordvoerder. Over de achtergronden van de maatregel moet worden gepraat. Niet alleen om het uiterlijk, maar ook de manier van denken van de jongeren te veranderen.

In Uden komt geen verbod op het dragen van Lonsdale-kleding. Daar zien ze meer in de dialoog, in blijven praten, en in multiculturele activiteiten. Over enkele weken tekenen alle betrokkenen - autochtonen, allochtonen, gemeente, politie, justitie, onderwijs en welzijnsorganisaties - het convenant.

delirious
05-04-05, 22:00
Nova gezien?
Om te kotsen hoe Verdonk de boel weer bagataliseert, en
triest varkentje Nawijn noemde het gewoon baldadigheid.

Meisjes van 8 in elkaar slaan en Moskeeen af fikken, is baldadigheid.

Wat mis ik hier? :boos:

~Panthera~
05-04-05, 22:06
Geplaatst door delirious


Wat mis ik hier? :boos:

Jij niks.
Zij hun verstand. :moe:
Tsum :kotsen: wederom.

barfly
05-04-05, 22:21
Jongeren Venray woest op gemeente

Uitgegeven: 5 april 2005 22:46
Laatst gewijzigd: 5 april 2005 22:46
VENRAY - Veel jongeren in Venray zijn woedend op burgemeester J. Waals, die met ingang van woensdag een noodverordening invoert om geweldsescalaties te voorkomen. De jongeren voelen zich in het verdomhoekje gezet, bleek tijdens de vergadering van de gemeenteraad van Venray dinsdagavond.

Tijdens het spreekrecht dat enkele jongeren voorafgaand aan de vergadering kregen, lieten enkelen van hen weten in dit "kutgat Venray" nooit meer iets te zullen doen om jongeren die geweld wilden gebruiken tegen te houden. Ze zijn bang dat burgemeester Waals met name hardcorefeesten zal verbieden, en ze lieten weten dit niet te pikken.

Waals ontkende tijdens de raadsvergadering dat hij hardcorefeesten wil verbieden. "Ik zal dat van geval tot geval bekijken", zei hij. Terwijl Waals unaniem steun vond bij de gemeenteraad, verliet een groep jongeren met Lonsdale kleding luidruchtig de raadszaal.

Veel jongeren zeiden te vrezen dat Waals erop afkoerst om jongerencentrum Dingus te sluiten, omdat daar veel Lonsdalers komen. Aangezien dit centrum geen subsidie krijgt, kan Dingus alleen het hoofd boven water houden door rendabele hardcorefeesten te organiseren. Duidelijk werd, dat voor nogal wat jongeren de maat vol is. Zij vinden dat Waals wel mooi praat over een beter jeugdbeleid, maar in werkelijkheid jongeren in het nauw drijft.

Opklopt

Waals kreeg ook kritiek van de directie van scholengemeenschap het Raaylandcollege, dat hij een te zachtaardig optreden tegen racisten verweet. De burgemeester heeft het college onherstelbare schade toegebracht door zijn publieke uitspraken, aldus schooldirecteur Van Ewijck. Net als de kritische jongeren vindt Van Ewijck dat Waals de dingen in de media opzettelijk opklopt. En dat terwijl zijn school alles uit de kast zou halen om problemen op te lossen, aldus de directeur.

Waals liet de gemeenteraad nog weten blij te zijn met het initiatief van minister Donner om in kaart te brengen wat de verrechtsing van de jeugd betekent voor de cohesie van het platteland. En hij benadrukte, dat de situatie in de regio Noord-Limburg en Oost-Brabant wat betreft rechtsextremisme dreigend is, en afwijkt van het landelijke beeld.

Bron: nu.nl

Nou nou Venray staat wel op de kaart zeg... Opvallend dat een klein groepje 't voor elkaar krijgt om in de media te komen, ik heb zoiets wel eens eerder gelezen...

AARDIG
05-04-05, 23:57
Hun hun verstand.

Sorry kan het niet laten! Het is: "Zij hun verstand".
De eerste hun is geen bezittelijk voornaamwoord.

~Panthera~
06-04-05, 00:46
Geplaatst door AARDIG
Sorry kan het niet laten! Het is: "Zij hun verstand".
De eerste hun is geen bezittelijk voornaamwoord.



Verholpen. :fpetaf:

:hihi:

tr_imparator
06-04-05, 00:52
Geplaatst door delirious
Nova gezien?


heb net de herhaling gezien, op de een of andere manier kon ik die aflevering niet bekijken via internet(andere afleveringen wel, gek is dat?). Kunnen jullie het wel?

Omg wat een achterlijke debiel (pleonasme<--) was die gast (met die hakenkruisje). zoiets zei hij? ''ik ken geen allah of god, alleen dit, dit is mijn geloof'' lolop ''ze zeggen kanker rascisten en kanker blanken'' deeuuh?? beetje logisch he?

Verdonkje kwam een beetje veraden over, hoe kan het volgens haar gebeuren dat het geen allochtoon was?Allochtonen moeten gaan praten met autochtonen? lol, die turken daar zijn niet gek om met een paar gekken/rascisten aan tafel te zitten. Verdonkje valt over haar eigen mandje.

en de Burgemeester van Venray; er lopen mensen rond met hakenkruisjes en hij tolereert het niet..?ja, vandaar lopen die nog rond? Als dat een allochtoon was, die zo sprak: dan was ie nu opgepakt, veroordeeld en teruggestuurd naar 'eigenland'.

@nawijn: baldadigheid: lol

@halsema: die slaat de spijker op z'n kop! go girl..! elke keer moest verdonk weer met allochtonen komen, wanneer ze sprak over recht extremisme..andersom, was dat niet het geval..

hey er mag trouwens ook een nieuw aivd komen, de huidige doet alleen onderzoek naar moslims..bij voorkeur imams..algemene imam verwijderings dienst? ..lol

dit gaat gauw in de doofpot..gis ik zo.., ben benieuwd hoe dit gaat aflopen..ik denk dat de volgende scenario gaat ontstaan:

lonsdale jongeren gaan weer stoer doen, maar dit keer krijgen ze geen pak slaag, maar een paar kogels..media gaat zich dan volledig richten op allochtonen,.. again., dit gaat leiden tot nog slechtere beeldvorming van alllochtonen...verdonk gaat weer roepen: ''tot hier en niet verder''.
en dan kunnen we weer beginnen met een nieuwe cyclus: intergratie..waarden en normen..etc?



Difficile est satiram non scribere. - It is difficult not to write satire. :confused:

delirious
06-04-05, 06:20
Geplaatst door tr_imparator
heb net de herhaling gezien, op de een of andere manier kon ik die aflevering niet bekijken via internet(andere afleveringen wel, gek is dat?). Kunnen jullie het wel?

Omg wat een achterlijke debiel (pleonasme<--) was die gast (met die hakenkruisje). zoiets zei hij? ''ik ken geen allah of god, alleen dit, dit is mijn geloof'' lolop ''ze zeggen kanker rascisten en kanker blanken'' deeuuh?? beetje logisch he?

Verdonkje kwam een beetje veraden over, hoe kan het volgens haar gebeuren dat het geen allochtoon was?Allochtonen moeten gaan praten met autochtonen? lol, die turken daar zijn niet gek om met een paar gekken/rascisten aan tafel te zitten. Verdonkje valt over haar eigen mandje.

en de Burgemeester van Venray; er lopen mensen rond met hakenkruisjes en hij tolereert het niet..?ja, vandaar lopen die nog rond? Als dat een allochtoon was, die zo sprak: dan was ie nu opgepakt, veroordeeld en teruggestuurd naar 'eigenland'.

@nawijn: baldadigheid: lol

@halsema: die slaat de spijker op z'n kop! go girl..! elke keer moest verdonk weer met allochtonen komen, wanneer ze sprak over recht extremisme..andersom, was dat niet het geval..

hey er mag trouwens ook een nieuw aivd komen, de huidige doet alleen onderzoek naar moslims..bij voorkeur imams..algemene imam verwijderings dienst? ..lol

dit gaat gauw in de doofpot..gis ik zo.., ben benieuwd hoe dit gaat aflopen..ik denk dat de volgende scenario gaat ontstaan:

lonsdale jongeren gaan weer stoer doen, maar dit keer krijgen ze geen pak slaag, maar een paar kogels..media gaat zich dan volledig richten op allochtonen,.. again., dit gaat leiden tot nog slechtere beeldvorming van alllochtonen...verdonk gaat weer roepen: ''tot hier en niet verder''.
en dan kunnen we weer beginnen met een nieuwe cyclus: intergratie..waarden en normen..etc?


:confused:

:duim:

bamajob.nl
06-04-05, 09:05
Daar in de tweede kamer moeten ze aan kledingsregels houden, anders had verdonk ook Lonsdale-kleding aan. Teken even een snoertje op de foto van verdonk, dan zie je wel op wie ze lijkt.

delirious
06-04-05, 09:44
Geplaatst door bamajob.nl
Daar in de tweede kamer moeten ze aan kledingsregels houden, anders had verdonk ook Lonsdale-kleding aan. Teken even een snoertje op de foto van verdonk, dan zie je wel op wie ze lijkt.

Ze voelt zich enorm klote.
Haar lievelingetjes komen immers in een kwaad daglicht. Zij is hier om allochtonen te bestrijden, en niet autochtone baldadige kaalkopjes.

Heeft AHA trouwens nog gereageerd op deze kwestie?
Ben zeer benieuwd wat zij te ratelen heeft. :wtf:

tr_imparator
06-04-05, 12:31
Geplaatst door delirious
Ze voelt zich enorm klote.
Haar lievelingetjes komen immers in een kwaad daglicht. Zij is hier om allochtonen te bestrijden, en niet autochtone baldadige kaalkopjes.

Heeft AHA trouwens nog gereageerd op deze kwestie?
Ben zeer benieuwd wat zij te ratelen heeft. :wtf:


ik geloof dat de aha-ratelweken voorbij zijn. :hihi:

~Panthera~
06-04-05, 12:39
Geplaatst door tr_imparator
ik geloof dat de aha-ratelweken voorbij zijn. :hihi:


Bezig met haar nieuwe huis ? :hihi: