PDA

Bekijk Volledige Versie : (Voor Juliette) Fidel Castro gaat naar begrafenis paus "een onvergetelijke vriend"



Marsipulami
05-04-05, 22:21
Fidel Castro woont begrafenis paus bij
"Je afscheid doet ons pijn, onvergetelijke vriend"

Geplaatst op 5/4 '05 om 17:40u
Door Eric Masseus (Bron: BBC)


HAVANNA (RKnieuws.net) – Fidel Castro gaat naar Rome voor de begrafenis van de paus. Dat heeft de BBC gemeld.

In de kathedraal van Havanna woonde hij al een herdenkingsdienst voor de paus bij die werd opgedragen door kardinaal Jaime Ortega Alamino. Zo’n 1000 gelovigen waren hierbij aanwezig. Buiten volgden zo’n 2000 mensen de Mis via grote videoschermen.

Voor de viering tekende Castro het condoleanceregister in de nuntiatuur in Havanna. Hij schreef: “Je afscheid doet ons pijn, onvergetelijke vriend, en wij verlangen zeer dat jouw voorbeeld voortduurt.” Johannes Paulus II bezocht Cuba in 1998. Ook toen was Fidel Castro aanwezig bij de eucharistieviering die toen door de paus werd opgedragen.

Zijn laatste kerkbezoek hiervoor lag ver in het verleden. De laatste keer dat hij een kerk voor een viering had bezocht was naar verluidt 46 jaar geleden. Hij was toen aanwezig bij het huwelijk van zijn broer in de kathedraal. Als kind was hij misdienaar, daarna werd hij atheïst.

Juliette
05-04-05, 22:24
Geplaatst door Marsipulami
Fidel Castro woont begrafenis paus bij
"Je afscheid doet ons pijn, onvergetelijke vriend"

Geplaatst op 5/4 '05 om 17:40u
Door Eric Masseus (Bron: BBC)


HAVANNA (RKnieuws.net) – Fidel Castro gaat naar Rome voor de begrafenis van de paus. Dat heeft de BBC gemeld.

In de kathedraal van Havanna woonde hij al een herdenkingsdienst voor de paus bij die werd opgedragen door kardinaal Jaime Ortega Alamino. Zo’n 1000 gelovigen waren hierbij aanwezig. Buiten volgden zo’n 2000 mensen de Mis via grote videoschermen.

Voor de viering tekende Castro het condoleanceregister in de nuntiatuur in Havanna. Hij schreef: “Je afscheid doet ons pijn, onvergetelijke vriend, en wij verlangen zeer dat jouw voorbeeld voortduurt.” Johannes Paulus II bezocht Cuba in 1998. Ook toen was Fidel Castro aanwezig bij de eucharistieviering die toen door de paus werd opgedragen.

Zijn laatste kerkbezoek hiervoor lag ver in het verleden. De laatste keer dat hij een kerk voor een viering had bezocht was naar verluidt 46 jaar geleden. Hij was toen aanwezig bij het huwelijk van zijn broer in de kathedraal. Als kind was hij misdienaar, daarna werd hij atheïst.

Respect voor een vriend. Daar mag je al eens wat ideologische meningsverschillen voor opzij zetten.

Marsipulami
05-04-05, 23:20
Geplaatst door Juliette
Respect voor een vriend. Daar mag je al eens wat ideologische meningsverschillen voor opzij zetten.

Het blijft natuurlijk jammer voor jou dat JPII zich niet in jouw simplistische links-rechts schema's van goed en kwaad liet vangen.

Juliette
06-04-05, 21:01
Geplaatst door Marsipulami
simplistische links-rechts schema's van goed en kwaad liet vangen.

Een hoop dure woorden op een rij Mars. Wil je er nog iets mee zeggen ook?

Max Stirner
06-04-05, 21:52
Geplaatst door Marsipulami
Fidel Castro woont begrafenis paus bij
"Je afscheid doet ons pijn, onvergetelijke vriend"

Geplaatst op 5/4 '05 om 17:40u
Door Eric Masseus (Bron: BBC)


HAVANNA (RKnieuws.net) – Fidel Castro gaat naar Rome voor de begrafenis van de paus. Dat heeft de BBC gemeld.

In de kathedraal van Havanna woonde hij al een herdenkingsdienst voor de paus bij die werd opgedragen door kardinaal Jaime Ortega Alamino. Zo’n 1000 gelovigen waren hierbij aanwezig. Buiten volgden zo’n 2000 mensen de Mis via grote videoschermen.

Voor de viering tekende Castro het condoleanceregister in de nuntiatuur in Havanna. Hij schreef: “Je afscheid doet ons pijn, onvergetelijke vriend, en wij verlangen zeer dat jouw voorbeeld voortduurt.” Johannes Paulus II bezocht Cuba in 1998. Ook toen was Fidel Castro aanwezig bij de eucharistieviering die toen door de paus werd opgedragen.

Zijn laatste kerkbezoek hiervoor lag ver in het verleden. De laatste keer dat hij een kerk voor een viering had bezocht was naar verluidt 46 jaar geleden. Hij was toen aanwezig bij het huwelijk van zijn broer in de kathedraal. Als kind was hij misdienaar, daarna werd hij atheïst.



Kheb Fidel nog live in concert gezien, vorig jaar op 1 mei in Havanna.

Was net zo`n trieste bedoening als de laatste optredens van de paus.......bovendien kwamen de `gelovigen` niet echt gelovig over.

mark61
07-04-05, 09:22
Alweer het ene ouwe mannetje dat het andere zo tof vindt. Dames, het is een samenzwering! Dames, wakker worden allemaal!

~Panthera~
07-04-05, 09:35
Geplaatst door mark61
Alweer het ene ouwe mannetje dat het andere zo tof vindt. Dames, het is een samenzwering! Dames, wakker worden allemaal!


Afschieten dan maar ?

Bofko
07-04-05, 09:36
Geplaatst door mark61
Alweer het ene ouwe mannetje dat het andere zo tof vindt. Dames, het is een samenzwering! Dames, wakker worden allemaal!

:vreemd: Hmmm, Mark die als een soort mannelijke Aletta Jacobs zich opwerpt als grote inspirator voor de komende 3e feministische golf : Het slopen van de ouwemannen-bolwerken.

Tomas
07-04-05, 09:39
Geplaatst door Bofko
:vreemd: Hmmm, Mark die als een soort mannelijke Aletta Jacobs zich opwerpt als grote inspirator voor de komende 3e feministische golf : Het slopen van de ouwemannen-bolwerken.

Wees gerust: er zijn al plannen in vergevorder stadium om daar een eind aan te maken.

Bofko
07-04-05, 09:43
Geplaatst door Tomas
Wees gerust: er zijn al plannen in vergevorder stadium om daar een eind aan te maken.

:stout: Iets met AIVD en Samir A.....

Tomas
07-04-05, 09:46
Geplaatst door Bofko
:stout: Iets met AIVD en Samir A.....

Ik kan niks zeggen verder. Maar 't is wel duidelijk waar mark mee bezig is: het mobiliseren van vrouwen om zelf starks het vereerde ouwe mannetje te kunne nzijn.

~Panthera~
07-04-05, 09:51
Geplaatst door Bofko
:vreemd: Hmmm, Mark die als een soort mannelijke Aletta Jacobs zich opwerpt als grote inspirator voor de komende 3e feministische golf : Het slopen van de ouwemannen-bolwerken.

Marketta Jacobs. :moe:

:D

David
07-04-05, 09:53
Geplaatst door ~Panthera~
Marketta Jacobs. :moe:

:D



Gnuif! Die hou ik er in! :D

~Panthera~
07-04-05, 09:54
Geplaatst door David
Gnuif! Die hou ik er in! :D

hehe............ :blowen:

Bofko
07-04-05, 09:55
Geplaatst door Tomas
Ik kan niks zeggen verder. Maar 't is wel duidelijk waar mark mee bezig is: het mobiliseren van vrouwen om zelf starks het vereerde ouwe mannetje te kunne nzijn.

Goeroe-in-spé zoekt volgelingen. :haha:

~Panthera~
07-04-05, 10:01
Geplaatst door Bofko
Goeroe-in-spé zoekt volgelingen. :haha:

Swami-bagwhan-Mark. :moe:

:D

David
07-04-05, 10:02
Geplaatst door ~Panthera~
Swami-bagwhan-Mark. :moe:

:D


Hare Krishmark

Bofko
07-04-05, 10:07
Geplaatst door David
Hare Krishmark

Ik zag een paar weken geleden nog harekrishnas zingend in paarse jurken voorbijtrekken. Dat die nog bestaan zeg. Levend relikwie uit het hippietijdperk...

~Panthera~
07-04-05, 10:20
Geplaatst door David
Hare Krishmark

Houden we er ook in. :D

mark61
07-04-05, 10:21
Geplaatst door ~Panthera~
Afschieten dan maar ?

Jij vriest ze toch in? Oh nee, das de jongere exemplaren. Afschot van oude exemplaren verbetert de manstand.

mark61
07-04-05, 10:23
Ha, eindelijk een carrière voor me. Zocht me al die tijd gek.


Enfin, die mutsen moeten het zelf maar weten. Ik trek mijn handen ervanaf. Opmerkelijk vind ik het wel.

~Panthera~
07-04-05, 10:23
Geplaatst door mark61
Jij vriest ze toch in? Oh nee, das de jongere exemplaren. Afschot van oude exemplaren verbetert de manstand.


Jonge exemplaren zijn ook verboden voor vrouwen, dat mogen alleen ouwe mannetjes in de peno-pauze met een midlife-crisis. :moe: