PDA

Bekijk Volledige Versie : Explosies in Arena



Joesoef
06-04-05, 12:49
Explosies in Arena

Uitgegeven: 6 april 2005 13:11
Laatst gewijzigd: 6 april 2005 13:12

AMSTERDAM - In de Amsterdam Arena zijn rond 12.30 uur twee bommen ontploft. De explosies zijn onderdeel van de terreuroefening Bonfire. Na de eerste knal raakten de ongeveer 4000 aanwezigen zogenaamd in paniek en begonnen te gillen. Op het podium waar rapper Ali B. eerder een optreden verzorgde, probeerde een man het publiek te kalmeren. Hij verzocht iedereen het stadion te verlaten.

De eerste explosie was in het stadion, de tweede in de parkeergarage waar vervolgens brand uitbrak. Toch maakte het publiek geen aanstalten snel te vertrekken. Vervolgens trad het ontruimingssignaal in werking. Een sirene ging af en er werd in vier talen omgeroepen: "Attentie, attentie u dient het stadion te verlaten."


Buiten het stadion staan brandweerwagens en motoragenten.

888
06-04-05, 21:03
Meeste mensen wisten dat het een oefening was.

AARDIG
06-04-05, 21:07
Buiten het stadion staan brandweerwagens en motoragenten.

Ik zag ook 10 ambulances en een helikopter! Waarom? En hier heeft Zalm wel geld voor! :droef:

888
06-04-05, 21:22
Geplaatst door AARDIG
Ik zag ook 10 ambulances en een helikopter! Waarom? En hier heeft Zalm wel geld voor! :droef:

Dit is een anti terrorisme oefening, daar heeft Zalm niet alleen geld voor. Dit is een idee van Donner en de Bijzonder Bijstands Eenheid.

AARDIG
06-04-05, 21:28
Dit is een anti terrorisme oefening, daar heeft Zalm niet alleen geld voor. Dit is een idee van Donner en de Bijzonder Bijstands Eenheid.

Wie heeft dit festijn gefinancieerd?

Joesoef
06-04-05, 21:33
Geplaatst door Ras Delftenaar
Meeste mensen wisten dat het een oefening was.


Ik heb de kop niet bedacht, deed de media voor mij.

888
06-04-05, 21:36
Geplaatst door AARDIG
Wie heeft dit festijn gefinancieerd?

Waarschijnlijk ministerie van Justitie, -Binnenlandse Zaken en de rest.
Dit ook om de Bijzondere Bijstands Eenheid te testen op hun alertheid.

888
07-04-05, 14:18
Geplaatst door Joesoef
Ik heb de kop niet bedacht, deed de media voor mij.

Heb gehoord, dat ze zulke oefeningen vaker gaan herhalen. Dit beperkt zich niet alleen tot de Amstedamse Arena.

taouanza
07-04-05, 14:22
Ik heb sterk het idee dat ze met dit soort zaken mensen juist op ideeen brengen.
Mensen doen graag dingen na dat weet iedereen toch.
Waarom dragen anders sommige meisjes in de zomer 3 hoofddoeken over elkaar voor de mooie kleurencombinaties en lopen andere hartje winter met een blote middenrif? Omdat mensen zo origineel zijn?

888
07-04-05, 14:28
Ja, men moet mensen niet op het idee brengen met zulke dingen. De autoriteiten wil alles wat kost om zulke excessen te voorkomen. Zoals vorig jaar in Madrid en anderhalfjaar daarvoor aan de Atlantische Oceaan.

taouanza
07-04-05, 14:32
Geplaatst door Ras Delftenaar
Ja, men moet mensen niet op het idee brengen met zulke dingen. De autoriteiten wil alles wat kost om zulke excessen te voorkomen. Zoals vorig jaar in Madrid en anderhalfjaar daarvoor aan de Atlantische Oceaan.

Nou dat kan je beter voorkomen door niet zo maar landen binnen te vallen om je economische belangen te verdedigen.

888
07-04-05, 14:59
Geplaatst door taouanza
Nou dat kan je beter voorkomen door niet zo maar landen binnen te vallen om je economische belangen te verdedigen.

Dit doen sommige landen niet om andere landen binnen te vallen.

taouanza
07-04-05, 15:02
Geplaatst door Ras Delftenaar
Dit doen sommige landen niet om andere landen binnen te vallen.

???

888
07-04-05, 15:14
Landen die niet tot de Westerse Wereld behoren. Tweede Wereldlanden.

nl-x
07-04-05, 15:22
Geplaatst door Joesoef
Buiten het stadion staan brandweerwagens en motoragenten.
Wat moeten motoragenten nou met brandweerwagens ? :schrik:

taouanza
07-04-05, 15:25
Geplaatst door Ras Delftenaar
Landen die niet tot de Westerse Wereld behoren. Tweede Wereldlanden.

Wat is daarmee?

taouanza
07-04-05, 15:26
Geplaatst door nl-x
Wat moeten motoragenten nou met brandweerwagens ? :schrik:
Dat stoer malek meketfhem!