PDA

Bekijk Volledige Versie : Homobisschop jaagt tegenstanders gordijnen in



Marsipulami
06-04-05, 15:46
Homobisschop jaagt tegenstanders gordijnen in


Geplaatst op 6/4 '05 om 14:57u
Door Theo Borgermans (Bron: Christian Today)


BRUSSEL (RKnieuws.net) - De homseksuele episcopaalse bisschop Gene Robinson van New Hampshire heeft de woede van zijn tegenstanders gewekt met zijn uitspraak dat Jezus misschien wel een beetje homoseksueel was.

Gene Robinson werd als eerste homoseksueel tot episcopaalse bisschop gewijd. Die wijding zorgde voor heel wat verdeeldheid, zowel binnen de eigen Amerikaanse episcopaalse Kerk als in de anglicaanse wereldgemeenschap.

Robinson verklaarde tijdens een voordracht: “Het is erg interessant dat, in deze tijd van traditionele gezinswaarden, deze man – voor zo ver we weten – alleen was, met mannen op stap ging, een leerling had die door hem ‘bemind’ werd en stelde dat niet zijn moeder en vader familie waren, maar wel diegenen die de wil van God doen. Niemand stelt deze harde woorden op prijs.” (tb)

~Panthera~
06-04-05, 15:47
http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/d040.gif

Bofko
06-04-05, 15:48
:D . Nou Mars, volgens mij heb je deze handenwrijvend geplaatst.

~Panthera~
06-04-05, 15:55
Geplaatst door Bofko
:D . Nou Mars, volgens mij heb je deze handenwrijvend geplaatst.

:hihi: paus-obsessie.

TonH
06-04-05, 16:03
Geplaatst door Marsipulami
Homobisschop jaagt tegenstanders gordijnen in


Geplaatst op 6/4 '05 om 14:57u
Door Theo Borgermans (Bron: Christian Today)


BRUSSEL (RKnieuws.net) - De homseksuele episcopaalse bisschop Gene Robinson van New Hampshire heeft de woede van zijn tegenstanders gewekt met zijn uitspraak dat Jezus misschien wel een beetje homoseksueel was.

Gene Robinson werd als eerste homoseksueel tot episcopaalse bisschop gewijd. Die wijding zorgde voor heel wat verdeeldheid, zowel binnen de eigen Amerikaanse episcopaalse Kerk als in de anglicaanse wereldgemeenschap.

Robinson verklaarde tijdens een voordracht: “Het is erg interessant dat, in deze tijd van traditionele gezinswaarden, deze man – voor zo ver we weten – alleen was, met mannen op stap ging, een leerling had die door hem ‘bemind’ werd en stelde dat niet zijn moeder en vader familie waren, maar wel diegenen die de wil van God doen. Niemand stelt deze harde woorden op prijs.” (tb)

Dat Jezus een pendant zou hebben is uit religieus/historisch oogpunt zeker te verdedigen. Maar om daar dan meteen een man van te maken... Meestal is dat een vrouw.
(Athina/Phibos, Apollo/Artemis, enz) :D

knuppeltje
06-04-05, 18:37
Geplaatst door TonH
Dat Jezus een pendant zou hebben is uit religieus/historisch oogpunt zeker te verdedigen. Maar om daar dan meteen een man van te maken... Meestal is dat een vrouw.
(Athina/Phibos, Apollo/Artemis, enz) :D


Raar eigenlijk dat ze met alle twaalf als hondjes achter hem aanliepen en alles in de steek lieten, zowel het werk het als hun vrouwen. En dat in een tijd dat de bijstand nog moest worden uitgevonden, dat moet verdacht zijn.

Ron Haleber
06-04-05, 19:41
Geplaatst door TonH
Dat Jezus een pendant zou hebben is uit religieus/historisch oogpunt zeker te verdedigen. Maar om daar dan meteen een man van te maken... Meestal is dat een vrouw.
(Athina/Phibos, Apollo/Artemis, enz) :D

Jezus had idd een vennoot. Dat was zijn broer Jacobus aan wie hij de 'kerk'overliet. Jacobus was opziener 'episcopus', bisschop van de eerste christengemeente van Jeruzalem - erkend door Paulus en Petrus en de rest van de christenen...


Het verhaal over Petrus kwam pas in de 2e eeuw voor. Pas in de 4e eeuw kreeg de bisschop van Rome enige invloed omdat de christelijke keizer daar zijn zetel had. Maar ook toen nog hadden die niet meer pretenties dan hun eigen diocees...


Omdat Jezus en zn broer van oorsprong zeloten waren - verwant met de puriteinse Essenen, zie ik hem eerlijk gezegd niet als homo... Dan zou Bil@l het ook wel kunnen zijn...


cf. Eisenman- James the brother of Jesus, Penquin 1997, 1000 pag.

Simon
06-04-05, 19:52
Geplaatst door Ron Haleber
Omdat Jezus en zn broer van oorsprong zeloten waren - verwant met de puriteinse Essenen, zie ik hem eerlijk gezegd niet als homo... Dan zou Bil@l het ook wel kunnen zijn...


Nou ik zie hem ook niet als homo (al was het maar omdat we bijna niks over die man met zekerheid weten) maar je argumentatie ... n.l. dat hij zeloot was ... lijkt mij in dit kader nogal vreemd. Dat zou toch vooral betekenen dat het een stiekeme homo zou zijn als het vanuit hun leer niet mocht en hij die geaardheid had ?

AARDIG
06-04-05, 20:26
Ik kijk niet eens meer op van die achterlijke leugens over de Profeten, en zeker niet over Jezus vrede zij met hem. Het grootste leugen is nog steeds dat men zegt dat hij de zoon van God is.

rja2
06-04-05, 20:38
Geplaatst door Marsipulami
Homobisschop jaagt tegenstanders gordijnen in


Geplaatst op 6/4 '05 om 14:57u
Door Theo Borgermans (Bron: Christian Today)


BRUSSEL (RKnieuws.net) - De homseksuele episcopaalse bisschop Gene Robinson van New Hampshire heeft de woede van zijn tegenstanders gewekt met zijn uitspraak dat Jezus misschien wel een beetje homoseksueel was.

Gene Robinson werd als eerste homoseksueel tot episcopaalse bisschop gewijd. Die wijding zorgde voor heel wat verdeeldheid, zowel binnen de eigen Amerikaanse episcopaalse Kerk als in de anglicaanse wereldgemeenschap.

Robinson verklaarde tijdens een voordracht: “Het is erg interessant dat, in deze tijd van traditionele gezinswaarden, deze man – voor zo ver we weten – alleen was, met mannen op stap ging, een leerling had die door hem ‘bemind’ werd en stelde dat niet zijn moeder en vader familie waren, maar wel diegenen die de wil van God doen. Niemand stelt deze harde woorden op prijs.” (tb)
Dat die homosexuele bisschop hem als sekssymbool beschouwt als homosexueel, vindt ik gegrijpelijk, maar waarom hij dit moeten ventileren begrijp ik niet.

Juliette
06-04-05, 21:20
Geplaatst door knuppeltje
Raar eigenlijk dat ze met alle twaalf als hondjes achter hem aanliepen en alles in de steek lieten, zowel het werk het als hun vrouwen. En dat in een tijd dat de bijstand nog moest worden uitgevonden, dat moet verdacht zijn.

11! van de apostelen was er 1 n vrouw.

knuppeltje
06-04-05, 22:01
Geplaatst door Juliette
11! van de apostelen was er 1 n vrouw.



Ben benieuwd, wie was dat dan?

Groetjes.

Simon
06-04-05, 22:09
Geplaatst door rja2
Dat die homosexuele bisschop hem als sekssymbool beschouwt als homosexueel, vindt ik gegrijpelijk, maar waarom hij dit moeten ventileren begrijp ik niet.

Dat heeft hij niet gezegd dat hij Jezus als sekssymbool ziet. Homosexualiteit gaat toch niet alleen om sex? Van mensen die hem als hetero zien zeg je toch ook niet dat ze Jezus als sekssymbool zien? Enfin ...

Juliette
06-04-05, 22:17
Geplaatst door knuppeltje
Ben benieuwd, wie was dat dan?

Groetjes.

Heb ik ergens gelezen. Het schijnt niet zo onwaarschijnlijk te zijn. Hij leek zich wel meer met vrouwen te omringen. Alleen is daar in de officiële teksten weinig van overgebleven.