PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD Kabinet: Na vrijspraak Samir A. moet ook verdenking strafbaar worden...



Wizdom
07-04-05, 10:04
Na enige reactie van de kabinetsleden streeft men om in de wet vast te leggen dat ook verdenking op basis van toevalligheden en insinuaties voldoende is om iemand voor een lange periode vast te zetten...

Doet me denken aan het vroegere Communisme en 3e Wereld rechtstoestanden...

MarinadeMix
07-04-05, 10:06
Dat wordt al een hele tijdje gezegd; eerst zien, dan geloven.

nard
07-04-05, 10:11
Geplaatst door MarinadeMix
Dat wordt al een hele tijdje gezegd; eerst zien, dan geloven.

Komt wel hoor. Is het niet nu, dan wel na een eerste grote klapper.

MarinadeMix
07-04-05, 10:12
Geplaatst door nard
Komt wel hoor. Is het niet nu, dan wel na een eerste grote klapper.

Ik ben benieuwd.

nard
07-04-05, 10:13
Geplaatst door MarinadeMix
Ik ben benieuwd.

Ik eigenlijk helemaal niet.

Wizdom
07-04-05, 10:15
Geplaatst door MarinadeMix
Dat wordt al een hele tijdje gezegd; eerst zien, dan geloven.

Als ze hem dan toch zogenaamd al in de luren hadden... hadden ze hem ook tot op heterdaad kunnen oppakken samen met zijn eventuele vriendjes... Je weet wel met onsteking en al kunnen oppakken op de plaats van bestemming...

Waarom zo'n haast... In dit geval lijkt het meer een zaak die belust is op de politieke agenda en niet andersom een gedegen zaak die politieke aandacht verdient.....

MarinadeMix
07-04-05, 10:20
Geplaatst door nard
Ik eigenlijk helemaal niet.

Verschil moet er zijn :D


Wizdom: daar ben ik het met je eens. Als ze hadden gewacht totdat ze voldoende bewijs hadden, vooral gezien ze ervan overtuigd zijn dat hij schuldig is, dan zou het anders gelopen zijn. Nu kunnen ze hem wel in de gaten houden achteraf, maar Samir zal toch op zijn hoede zijn (denk ik).

Wizdom
07-04-05, 10:22
Als die wet erdoor komt dan kun je je lol niet meer op....

Ik heb incidenteel ook wel eens zoutzuur in de auto liggen of in de keuken om de gootsteen mee te ontstoppen... Soms vergeet je die in de auto of hou je wat over van de vorige ontstopping... Ik heb batterijen thuis en zo waar ligt er in de gereedschapskist ook wel eens wat stroomdraad... Ik internet wel eens op maroc.nl en val wel eens uit op maroc.nl....


Voor dit kabinet genoeg bewijs om je voor lange tijd achter de tralies te zetten...

Simon
07-04-05, 10:32
Geplaatst door Wizdom

Voor dit kabinet genoeg bewijs om je voor lange tijd achter de tralies te zetten...

Nou in dit geval van Samir A. denk ik dat er weinigen zijn die twijfelen aan zijn intenties. Of hij ze echt ten uitvoer kon brengen is een andere kwestie. Maar dit voorstel van de VVD maakt weinig kans omdat het om een nogal essentieel gegeven in de rechtspraak gaat dat je volgens mij niet zo maar even met een wetje kan aanpassen.