PDA

Bekijk Volledige Versie : Weet je wie er niet bang is?



taouanza
07-04-05, 11:35
Het Marokkaanse gezin in Cappelle waarbij tot 2 keer toe benzine door de brievenbus is gegooid.
Het gezin slaapt nu in de woonkamer uit angst voor brand.
Een dochter waar de 'kwajongenstreken' op gericht zijn heeft een brief geschreven en in de buurt uitgedeeld. Waarop ze een spreekverbod kreeg van school. Ze mag niet vertellen dat ze bedreigd worden.

Maar ja hier wordt ik niet boos om hoor. Komt allemaal door de schotelantenne.

GroteWolf
07-04-05, 11:37
Two wrongs don't make a right.


(Die bejaarde man in West is iig ook niet meer bang)

taouanza
07-04-05, 11:48
Geplaatst door GroteWolf
Two wrongs don't make a right.


(Die bejaarde man in West is iig ook niet meer bang)

OMG
Hoe kom je aan die opmerking?!

Ozer
07-04-05, 12:00
Tsja.

Er zijn ook zat Marokkanen die hun buurt terroriseren (diamantstraat). Dus om nu, als een Telegraaf-schrijver rampen te maken, van incidenten...


Wel vraag ik me af waarom dit niet in kranten straat die "links" zijn. Nu lijkt het net of allochtonen de enige agressors zijn. Maar als een krant als de volkskant over dit soort incidenten zou berichten, zou er evenwicht ontstaan. Pluralisme heet dat geloof ik.

Tomas
07-04-05, 12:03
Krijgen we van deze "koppen" nog de tekst die erbij hoort of anders een bron?

The_Reporter
07-04-05, 12:04
Aha, bij mij hebben ze ook de schuur in brand proberen te steken en wat eerder o.a. mijn schuurtje beklad met arische tekens, een varkenskop en white power onzin.

Best wel handig eigenlijk, zo'n flat. Als die schuur in de fik zou vliegen en het zou uit de hand lopen, kunnen er straks alle bewoners geevacueerd worden. Wat een dombo's dacht ik toen.

Tomas
07-04-05, 12:07
Geplaatst door The_Reporter
Aha, bij mij hebben ze ook de schuur in brand proberen te steken en wat eerder o.a. mijn schuurtje beklad met arische tekens, een varkenskop en white power onzin.

Klote.

taouanza
07-04-05, 12:12
Geplaatst door Tomas
Krijgen we van deze "koppen" nog de tekst die erbij hoort of anders een bron?

Editie NL

taouanza
07-04-05, 12:14
Geplaatst door Ozer
Tsja.

Er zijn ook zat Marokkanen die hun buurt terroriseren (diamantstraat). Dus om nu, als een Telegraaf-schrijver rampen te maken, van incidenten...


Wel vraag ik me af waarom dit niet in kranten straat die "links" zijn. Nu lijkt het net of allochtonen de enige agressors zijn. Maar als een krant als de volkskant over dit soort incidenten zou berichten, zou er evenwicht ontstaan. Pluralisme heet dat geloof ik.

Het viel wel mee met die terreur maar goed daar gaat het me niet om
Waar het om gaat dat er alleen sprake is van terreur als de daders van Marokkaanse komaf zijn. Alsof allochtonen geen gevoel van angst of intimidatie kennen.

GroteWolf
07-04-05, 12:22
Het was toch op Editie.nl? Dat is toch geen Arabische zender of zo? Dus dan is het toch als een ernstig incident in de Ned media terecht gekomen?

Wat is OMG? En welke opmerking?

taouanza
07-04-05, 12:25
Geplaatst door GroteWolf
Het was toch op Editie.nl? Dat is toch geen Arabische zender of zo? Dus dan is het toch als een ernstig incident in de Ned media terecht gekomen?

Wat is OMG? En welke opmerking?

Two wrongs dont make right.
Dit heb je me eerder geflikt!

GroteWolf
07-04-05, 12:29
Ik weet niet af dat "geflikt" is. Volgens mij is het gewoon hoe het is. Die mensen zijn terecht bang en dat is onrechtvaardig. En die anderen ook, zoals de buren van die man die in zijn huis verbrand is omdat ie wat durfte te zeggen over de overlast van hangjongeren voor zijn deur. Die zeggen nooit meer wat. En heel wat (autochtone) bejaarden ook niet meer. Dat heet dus terreur. Evenzogoed.

taouanza
07-04-05, 12:32
Geplaatst door GroteWolf
Ik weet niet af dat "geflikt" is. Volgens mij is het gewoon hoe het is. Die mensen zijn terecht bang en dat is onrechtvaardig. En die anderen ook, zoals de buren van die man die in zijn huis verbrand is omdat ie wat durfte te zeggen over de overlast van hangjongeren voor zijn deur. Die zeggen nooit meer wat. En heel wat (autochtone) bejaarden ook niet meer. Dat heet dus terreur. Evenzogoed.

Ja hoor echt weer iets voor jou. Autochtone tussen 2 haakjes.
Bejaarde allochtone of met jonge kinderen vinden dat geweldig voor hun deur.

Ozer
07-04-05, 12:54
Geplaatst door taouanza
Het viel wel mee met die terreur maar goed daar gaat het me niet om
Waar het om gaat dat er alleen sprake is van terreur als de daders van Marokkaanse komaf zijn. Alsof allochtonen geen gevoel van angst of intimidatie kennen.

Grappig dat jij precies hetzelfde doet, maar dan andersom.


Je hebt helemaal gelijk dat allochtonen alleen in het nieuws komen wanneer ze iets verkeerds gedaan hebben.
Mijns inziens zijn daar 2 oplossingen voor.
1. allochtonen moeten niks verkeerds doen.
2. je richt je eigen mediabedrijf op, en brengt de mensen het nieuws, dat jou zindt.

1. gaat natuurlijk niet, een groep van 1 miljoen maakt altijd fouten.

2. is vrij realistisch. Ik denk dat er veel kopers zouden zijn, als je met een goed uitgekiemde marketingcampagne zou komen, en een aantal bekende gezichten zou weten te contractueren. ideetje?

taouanza
07-04-05, 12:59
Geplaatst door Ozer
Grappig dat jij precies hetzelfde doet, maar dan andersom.




Nee hoor stond gewoon in de krant. Er waren namelijk wel journalisten die hun werk deden.
Maar dan nog iedereen moet zich veilig voelen in Nederland allochtoon en autochtoon daar gaat het om en niet om sensatie.


2. is vrij realistisch. Ik denk dat er veel kopers zouden zijn, als je met een goed uitgekiemde marketingcampagne zou komen, en een aantal bekende gezichten zou weten te contractueren. ideetje?

Geweldig idee wat er niet is kan nog komen.

GroteWolf
07-04-05, 13:21
Bejaarde allochtone of met jonge kinderen vinden dat geweldig voor hun deur.

Die met jonge kinderen vluchten meer en meer naar Almere. De vraag is of ze zo de problemen wel kunnen ontvluchten.

En de bejaarden? Laten we het zo zeggen: Van wie krijgen die eigenlijk nog respect?

Waar gaan we naar toe? Dure, veilige wijken en goedkopere onveilige wijken. Dus (ethnische) afkomst zal steeds minder bepalen of je zonder of met hangcriminelen voor de deur woont. En, dan zul je in die goedkopere wijken ook weer meer autochtone hangjongeren zien. En Poolse, natuurlijk.

Overigens, zou je me niet weer eens bannen?

taouanza
07-04-05, 13:25
Geplaatst door GroteWolf
Die met jonge kinderen vluchten meer en meer naar Almere. De vraag is: Nemen ze de problemen mee?




Oh deze moet je even uitleggen?
Want wat je zegt en wat ik allang door heb van jou is dat allochtonen een probleem zijn op zich.

GroteWolf
07-04-05, 13:28
Oh deze moet je even uitleggen?
Want wat je zegt en wat ik allang door heb van jou is dat allochtonen een probleem zijn op zich.

Zie voor toelichting het inmiddels gewijzigde bericht boven.

Onopgevoede hangcriminelen zijn voor mij een probleem op zich. Als ik in Assen woonde waren dat bier zuipende Nederlanders die op straat aan hun crossmotoren sleutelen maar ik woon (nog) in Amsterdam.

taouanza
07-04-05, 13:36
Geplaatst door GroteWolf
Zie voor toelichting het inmiddels gewijzigde bericht boven.

Onopgevoede hangcriminelen zijn voor mij een probleem op zich. Als ik in Assen woonde waren dat bier zuipende Nederlanders die op straat aan hun crossmotoren sleutelen maar ik woon (nog) in Amsterdam.

En daar hangen autochtonen niet?
ik woon in Rotterdam weet je wat autochtone jongeren doen?
Hangen. Sommige zitten op hockey maar er zijn er zat die hangen.
Soms hangen ze samen met allochtonen maar sommige hangen ook alleen. Bij de metro in het winkelcentrum en soms gewoon in de wijk.

Hangcriminelen toe maar:rolleyes:

mark61
07-04-05, 13:37
Geplaatst door Ozer
2. je richt je eigen mediabedrijf op, en brengt de mensen het nieuws, dat jou zindt.

Alleen al een isl. publieke omroep zou wonderen doen. Er is wel eens een initiatief geweest, maar nauwelijks reactie. Je zou zelfs voor een MA en TR omroep met A-status kunnen gaan.

Maar als je met je kop liever in de schotel zit van een land waar je niet woont dan dat je je interesseert voor de tv van het land waar je wel woont, dan hoor je er natuurlijk ook niet zo bij.

Wat is er op tegen om je eigen omroep te beginnen, je pol. partij? Wat is er op tegen om te gaan stemmen?

taouanza
07-04-05, 13:42
Geplaatst door mark61
Alleen al een isl. publieke omroep zou wonderen doen. Er is wel eens een initiatief geweest, maar nauwelijks reactie. Je zou zelfs voor een MA en TR omroep met A-status kunnen gaan.

Maar als je met je kop liever in de schotel zit van een land waar je niet woont dan dat je je interesseert voor de tv van het land waar je wel woont, dan hoor je er natuurlijk ook niet zo bij.

Wat is er op tegen om je eigen omroep te beginnen, je pol. partij? Wat is er op tegen om te gaan stemmen?

Ik heb geen schotel en ik stem nou jij weer

GroteWolf
07-04-05, 13:51
In Rotterdam? Ik wist altijd wel dat Amsterdam heel anders was.

Ik ben trouwens serieus. In Amsterdam zijn de werelden vrijwel volledig gescheiden. Er zijn wel witte scooterhangcriminelen maar dat zijn meer een soort excuus autochtonen (briljante term overigens, ik ben trots op mezelf).
Ik denk...omdat de witten in Amsterdam meestal geen (wel of niet werkende) arbeiders zijn. Meer kantoorpersoneel en zo. Met vaak een goede opleiding.

taouanza
07-04-05, 13:56
Geplaatst door GroteWolf
In Rotterdam? Ik wist altijd wel dat Amsterdam heel anders was.

Ik ben trouwens serieus. In Amsterdam zijn de werelden vrijwel volledig gescheiden. Er zijn wel witte scooterhangcriminelen maar dat zijn meer een soort excuus autochtonen (briljante term overigens, ik ben trots op mezelf).
Ik denk...omdat de witten in Amsterdam meestal geen (wel of niet werkende) arbeiders zijn. Meer kantoorpersoneel en zo. Met vaak een goede opleiding.

Hallo het zijn niet allemaal criminelen!
Geen moeder zit te wachten op 10 pubers in haar huis en die jongeren willen toch bij elkaar komen dan gaan ze op straat hangen.
Jij scheert ze allemaal over een kam!

GroteWolf
07-04-05, 13:58
Hallo het zijn niet allemaal criminelen!


Nee, dat zal wel niet. Maar het is wel een ideale voedingsbodem.

taouanza
07-04-05, 14:03
Geplaatst door GroteWolf
Nee, dat zal wel niet. Maar het is wel een ideale voedingsbodem.

Echt jij bent een veel beter mens.:moe:

Ozer
07-04-05, 16:34
Geplaatst door mark61
Alleen al een isl. publieke omroep zou wonderen doen. Er is wel eens een initiatief geweest, maar nauwelijks reactie. Je zou zelfs voor een MA en TR omroep met A-status kunnen gaan.

Maar als je met je kop liever in de schotel zit van een land waar je niet woont dan dat je je interesseert voor de tv van het land waar je wel woont, dan hoor je er natuurlijk ook niet zo bij.

Wat is er op tegen om je eigen omroep te beginnen, je pol. partij? Wat is er op tegen om te gaan stemmen?

Er zijn wel wat krantjes. Zo ben ik lid van de maandelijks verschijnende krant dogus, die helaas turks is, maar gaat over allochtonen in Nederland. Als zoiets in het Nederlands zou komen, zou ik er ook een abbo op nemen. En ik dnek vele met mij, dus er is iig wel vraag naar.
Wat houdt die a-status in?




Nou ja, ik mag nog niet stemmen.
En eerlijk gezegd is Turkse tv veel leuker dan Nederlandse. Maar programma's als tegenlicht vind ik wel heel goed, en kijk ik graag naar. Maar verder is het wel begrijpelijk dat allochtonen naar hun eigen tv-kanalen krijgen hoor.

maar een eigenmedia bedrijf zou heel mooi zijn, Ik begrijp ook niet waarom bijvoorbeeld die gasten die Joden afzeiken, omdat ze alle media in handen zouden hebben, zelf niet met een medium komen. Turken en Marokkanen leven hier al 40 jaar, schandelijk dat ze nog steeds niet ergens bij horen, dat ze zich niet kunnen profileren als...enzo.

taouanza
07-04-05, 16:37
Geplaatst door Ozer
Er zijn wel wat krantjes. Zo ben ik lid van de maandelijks verschijnende krant dogus, die helaas turks is, maar gaat over allochtonen in Nederland. Als zoiets in het Nederlands zou komen, zou ik er ook een abbo op nemen. En ik dnek vele met mij, dus er is iig wel vraag naar.
Wat houdt die a-status in?




Nou ja, ik mag nog niet stemmen.
En eerlijk gezegd is Turkse tv veel leuker dan Nederlandse. Maar programma's als tegenlicht vind ik wel heel goed, en kijk ik graag naar. Maar verder is het wel begrijpelijk dat allochtonen naar hun eigen tv-kanalen krijgen hoor.

maar een eigenmedia bedrijf zou heel mooi zijn, Ik begrijp ook niet waarom bijvoorbeeld die gasten die Joden afzeiken, omdat ze alle media in handen zouden hebben, zelf niet met een medium komen. Turken en Marokkanen leven hier al 40 jaar, schandelijk dat ze nog steeds niet ergens bij horen, dat ze zich niet kunnen profileren als...enzo.

Tis ook logisch dat mensen naar de schotel kijken.
Op de Arabische en Turkse zenders zie muziek en cultuur op de NEderlandse televisie zie je alleen maar doemscenario's.

Ella
07-04-05, 21:07
Geplaatst door taouanza
Ik heb geen schotel en ik stem nou jij weer

idem.
Is ook weer zo'n vooroordeel :moe:

tr_imparator
07-04-05, 21:40
Geplaatst door taouanza
Ik heb geen schotel en ik stem nou jij weer

ik heb geen schotel en geen stemrecht nu mark weer..

kaaskop
07-04-05, 22:01
Laatst hebben een stel rotjochies blijkbaar een brandende krant in mijn brievenbus geflikkerd. Het zullen geen raketgeleerden geweest zijn, want omdat ze het klepje weer keurig dicht hebben gedaan is het vuur vrijwel direct gestikt. Gaf natuurlijk wel een beetje rotzooi, maar weer mazzel, de reclame shit en post zat er nog niet in.

Het heb er geen fuck mee te maken maar ik dacht dat het wel weer eens tijd werd voor goed nieuws hier met zo'n zeur in de buurt.


Evengoed alle begrip voor de ellende van dit gezin. Dan realiseer je je ineens weer dat er in dit land een hoop rotzakken rondlopen. geen nieuws natuurlijk maar wel waar.

Siah
07-04-05, 22:43
Geplaatst door taouanza
Het Marokkaanse gezin in Cappelle waarbij tot 2 keer toe benzine door de brievenbus is gegooid.
Het gezin slaapt nu in de woonkamer uit angst voor brand.
Een dochter waar de 'kwajongenstreken' op gericht zijn heeft een brief geschreven en in de buurt uitgedeeld. Waarop ze een spreekverbod kreeg van school. Ze mag niet vertellen dat ze bedreigd worden.

Maar ja hier wordt ik niet boos om hoor. Komt allemaal door de schotelantenne.

tja,
niet interessant genoeg voor d telegraaaf en sooort-genoten.

taouanza
08-04-05, 09:48
Geplaatst door The_Reporter
Aha, bij mij hebben ze ook de schuur in brand proberen te steken en wat eerder o.a. mijn schuurtje beklad met arische tekens, een varkenskop en white power onzin.

Best wel handig eigenlijk, zo'n flat. Als die schuur in de fik zou vliegen en het zou uit de hand lopen, kunnen er straks alle bewoners geevacueerd worden. Wat een dombo's dacht ik toen.

Nog geen bezoek gehad van de Telegraaf?

~Panthera~
08-04-05, 09:49
Geplaatst door taouanza
Nog geen bezoek gehad van de Telegraaf?


Denk ut niet. :moe: