PDA

Bekijk Volledige Versie : Geert Wilders: "vrouwe Justitia heeft blinddoek verruild voor hoofddoek"



The_Reporter
08-04-05, 18:04
gewist

contradictio
08-04-05, 18:33
Geplaatst door The_Reporter
De vrijlating van Samir A. is gevolgd door nieuwe bedreigingen aan het adres van Tweede-Kamerlid Geert Wilders. Hij heeft de indruk dat de dreigementen tegen hem de laatste tijd alleen maar toenemen.

Wilders, nog steeds zwaarbewaakt, is woest over de uitspraak van de Rotterdamse rechtbank, die A. vrijsprak van de aanklacht dat hij terroristische aanslagen voorbereidde. "Het lijkt alsof vrouwe Justitia haar blinddoek heeft verruild voor een hoofddoek . Het is een schandalig en onverantwoord vonnis. Ik hoop dat het gerechtshof er gehakt van maakt."


Ik zou haast zeggen: deze vent heeft humor! :haha:


Geplaatst door The_Reporter
Vanmorgen heeft Wilders aangifte gedaan van bedreiging door iemand die zich Samir A. noemde. "Het zal wel een ander zijn," zegt Wilders. Het is de zesde aangifte in één maand. "Voor mezelf betekent het een toenemende bedreiging. Kun je je voorstellen dat een kogelvrij vest voor mij wordt gemaakt? Uit een brief die namens de ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken is verstuurd, maak ik op dat ik een zeer voorstelbaar doel van een aanslag ben en dat die zeer waarschijnlijk wordt geacht."


nee, kan me er niets bij voorstellen.. Moet er in dat kogelvrijvest ruimte open blijven voor tepel piercings of zo?
Alsof er geen extra kogelvrije vesten bij de politie etc te krijgen zijn...



Geplaatst door The_Reporter
De rechtbank in Rotterdam vond dat er onvoldoende bewijs was om A. te veroordelen. Wilders denkt daar anders over. Volgens hem had de rechter gemakkelijk een veroordeling kunnen uitspreken. "Ik kan het niemand uitleggen, ook in het buitenland niet. Hij had wapens, bandjes met onthoofdingen en plattegronden van allerlei gebouwen, en hij wordt verdacht van lidmaatschap van de Hofstadgroep Op straat slaat hij een fotojournalist neer en niemand pakt hem op. Dit is een bananenrepubliek, dit is van een zotheid."


Dit heet scheiding van machten (wetgevende en uitvoerende macht). Of gaan we dat ook maar afscahffen in het Wilders kabinet?



Geplaatst door The_Reporter
CDA en VVD huilen volgens hem krokodillentranen, omdat ze nu aandringen op strengere wetgeving en omdat CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen over preventieve maatregelen spreekt. Eerder keerden deze partijen zich tegen het pleidooi van Wilders vermeende terroristen preventief op te pakken. "Dat ze er nu wel voor pleiten, is een beetje goedkoop."

Door de uitspraak is volgens Wilders 'een gevaarlijk man' op straat gekomen, die weer contact met zijn geestverwanten kan onderhouden. "Hi j had niet vrij mogen komen. Maar als de politieke wil er niet is om dit soort mensen preventief op te pakken zonder tussenkomst van de rechter, kan het niet anders."

o ja, dat kan natuurlijk echt niet vanuit je cel... en hij wordt nu idd ook helemaal niet meer bewaakt/in de gaten gehuden. en mobieltjes en telefoonlijnen zijn ook niet af te tappen.. tss, wat een (emotionele) argumenten heeft die Wilders toch weer..


Geplaatst door The_Reporter
Als A. ook door het hof wordt vrijgesproken, moet volgens Wilders de wet worden gewijzigd, opdat het gemakkelijker wordt het voorbereiden van aanslagen te straffen . Dat de AIVD A. in de gaten blijft houden, stelt hem niet gerust.

Ja, zoals ik al zei.. laten we de machten bij een een dezelfde persoon (het liefst Wilders zelf neerleggen)


Geplaatst door The_Reporter
Ook de voorstellen die minster Piet Hein Donner van Justitie heeft gedaan om vermeende terroristen een straatverbod en meldplicht op te leggen, zijn volgens hem lang niet voldoende. "Dat zal geen effect hebben. Dat zegt zelfs Femke Halsema van GroenLinks, die hiertegen is."

Door Addie Schulte

http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=163&Itemid=74

Orakel
08-04-05, 18:53
Geplaatst door The_Reporter
Volgens hem had de rechter gemakkelijk een veroordeling kunnen uitspreken. "Ik kan het niemand uitleggen, ook in het buitenland niet.[/url]

:hihi: Dat verbaast me helemaal niks.

Rabi'ah.
08-04-05, 19:10
Geplaatst door Orakel
:hihi: Dat verbaast me helemaal niks.

:haha:

Word!

~Panthera~
08-04-05, 19:21
Geplaatst door Rabi'ah.
:haha:

Word!

:hihi:

Couscousje
08-04-05, 19:25
Geplaatst door ~Panthera~
:hihi:

Poesjuuhuhuhuhuhuhuhuh.

http://img185.exs.cx/img185/84/359gahuilen6ir.gif

Cc

tr_imparator
08-04-05, 20:00
http://1metstroop.frankkesselaar.nl/images/geert_wilders_250.jpg

hopeloos..

~Panthera~
08-04-05, 20:16
Geplaatst door Couscousje
Poesjuuhuhuhuhuhuhuhuh.

http://img185.exs.cx/img185/84/359gahuilen6ir.gif

Cc


:schok: ?????

barfly
08-04-05, 20:16
Ik heb liever dat Wilders zelf een hoofddoek om doet...

En verder is het fijn om te zien dat iemand als Wilders dus een uitspraak van de rechter niet wenst te respecteren. Wilders geeft duidelijk aan net zoveel lak te hebben aan de Nederlandse rechtstaat als de Samir Atjes.

~Panthera~
08-04-05, 20:29
Geplaatst door barfly
Ik heb liever dat Wilders zelf een hoofddoek om doet...

En verder is het fijn om te zien dat iemand als Wilders dus een uitspraak van de rechter niet wenst te respecteren. Wilders geeft duidelijk aan net zoveel lak te hebben aan de Nederlandse rechtstaat als de Samir Atjes.



Precies, de bekende pot, die de ketel.........enfin, je kent het wel. :moe:

barfly
08-04-05, 20:44
Geplaatst door ~Panthera~
Precies, de bekende pot, die de ketel.........enfin, je kent het wel. :moe:

Ik vind dat politici (al zou ik Wilders zo niet willen noemen) zich niet dienen te bemoeien met de rechterlijke macht.

Ook kan ik me dus compleet groen, geel en paars ergeren aan die Ayaan die loopt te zeiken dat ze doodsbang is nu Samir A vrij is!!! Dat pokkewijf wordt nota bene al weet ik hoe lang bewaakt! Zelfs de maffia kan d'r niet bereiken en dan zaniken over een jochie van 18 met een verward wereldbeeld. Ik vraag me af waarom Nederland dit soort mensen maar hun gang laat gaan.

Maar dit alles terzijde tis weekend hiephoi! :D

AARDIG
08-04-05, 21:24
Ik heb liever dat Wilders zelf een hoofddoek om doet...

Ik heb liever dat wilders een muilkorf opdoet......... :hihi: