PDA

Bekijk Volledige Versie : Filmtip voor Mars: Mar Adentro



mark61
10-04-05, 13:55
Ramón ligt al bijna 30 jaar krachteloos in zijn bed. Zijn enige uitzicht in het leven is dat uit het raam van zijn kamer, vlakbij de zee waar hij het ongeluk kreeg dat een einde maakte aan zijn jeugd. Sindsdien is het zijn doel zijn leven op een waardige manier te mogen beëindigen. De komst van twee vrouwen verstoort zijn wereld: advocate Julia wil hem in zijn strijd helpen en buurvrouw Rosa wil hem ervan overtuigen dat leven opweegt tegen de pijn. Ramóns persoonlijkheid boeit de vrouwen, en het brengt hen ertoe de principes die hun eigen leven bepalen te onderzoeken. Ramón weet dat alleen zij die werkelijk van hem houdt degene kan zijn die hem wil helpen in de realisering van zijn ultieme reis.

Bijzonderheden: Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. De jury van het Filmfestival van Venetië koos de Spanjaard Javier Bardem (35) tot beste acteur voor zijn vertolking van de verlamde schrijver. De film kreeg ook de Grote Prijs van de Jury, de Zilveren Leeuw

Alejandro Amenábar

~Panthera~
10-04-05, 13:57
:duim: stukje op tv gezien.......

Juliette
10-04-05, 14:14
Gisteren "El crimen del padre Amaro" gezien (maroc lag toch plat). Over een jonge priester die verliefd wordt op een beeldschone gelovige vrouw.

Met de niet misse Gael Garcia Bernal

http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00148/Gael_Garcia_Bernal__148415a.jpg

Marsipulami
10-04-05, 15:16
Geplaatst door mark61
Ramón ligt al bijna 30 jaar krachteloos in zijn bed. Zijn enige uitzicht in het leven is dat uit het raam van zijn kamer, vlakbij de zee waar hij het ongeluk kreeg dat een einde maakte aan zijn jeugd. Sindsdien is het zijn doel zijn leven op een waardige manier te mogen beëindigen. De komst van twee vrouwen verstoort zijn wereld: advocate Julia wil hem in zijn strijd helpen en buurvrouw Rosa wil hem ervan overtuigen dat leven opweegt tegen de pijn. Ramóns persoonlijkheid boeit de vrouwen, en het brengt hen ertoe de principes die hun eigen leven bepalen te onderzoeken. Ramón weet dat alleen zij die werkelijk van hem houdt degene kan zijn die hem wil helpen in de realisering van zijn ultieme reis.

Bijzonderheden: Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. De jury van het Filmfestival van Venetië koos de Spanjaard Javier Bardem (35) tot beste acteur voor zijn vertolking van de verlamde schrijver. De film kreeg ook de Grote Prijs van de Jury, de Zilveren Leeuw

Alejandro Amenábar

Allemaal goedkope neo-nazi propaganda. Mensen met een handicap kunnen perfect een zinvol leven hebben. Verder heeft alleen God het recht om te beslissen over leven en dood.

Maar, ik kan me wel voorstellen dat betrokkenen aan zichzelf gaan twijfelen als de media en de mensen om hen heen voortdurend met de boodschap komen aandraven dat ze een last zijn en beter dood zouden zijn.

mark61
10-04-05, 16:26
Geplaatst door Marsipulami
Allemaal goedkope neo-nazi propaganda.

Het was een filmtip, ouwe oudnazi.

Rabi'ah.
11-04-05, 19:11
Hier begon het dus al. :hihi:

@ Mark: ik ken deze niet maar ik heb wel Hable con Ella gezien. Die was erg goed, vond ik.

En leverde een argument voor Mars aan, by the way.

mark61
11-04-05, 21:32
Geplaatst door Rabi'ah.
Hier begon het dus al. :hihi:

@ Mark: ik ken deze niet maar ik heb wel Hable con Ella gezien. Die was erg goed, vond ik.

En leverde een argument voor Mars aan, by the way.

Gaat nou maar s kijken. Hable con ella was een fantastische fantasiefilm. Wat was het argument? Dat zelfs vrouwen in coma nog prima kinderen kunnen baren?
De film ging over de obsessie van mannen voor vrouwen, niet over euthanasie.

Rabi'ah.
11-04-05, 21:46
Geplaatst door mark61
Gaat nou maar s kijken. Hable con ella was een fantastische fantasiefilm. Wat was het argument? Dat zelfs vrouwen in coma nog prima kinderen kunnen baren?
De film ging over de obsessie van mannen voor vrouwen, niet over euthanasie.

Neeheee, dat het geen goed idee was dat ze haar hadden laten inslapen, omdat ze toch wakker werd, uiteindelijk.

Dat die gast niet spoorde was duidelijk. Toch vond ik zijn waanzin mooi en gevoelig in beeld gebracht. Je ging hem bijna begrijpen.

mark61
11-04-05, 21:49
Geplaatst door Rabi'ah.
Neeheee, dat het geen goed idee was dat ze haar hadden laten inslapen, omdat ze toch wakker werd, uiteindelijk.

Tis-een-fillem. In werkelijkheid is de kans 1 op 1 miljoen.


Dat die gast niet spoorde was duidelijk. Toch vond ik zijn waanzin mooi en gevoelig in beeld gebracht. Je ging hem bijna begrijpen.

Jah hij was lief. Jammer dat ie zijn zoon nooit meer zag. Drama.

Rabi'ah.
11-04-05, 21:53
Geplaatst door mark61
Tis-een-fillem. In werkelijkheid is de kans 1 op 1 miljoen.



Jah hij was lief. Jammer dat ie zijn zoon nooit meer zag. Drama.

Mar adentro was ook maar een film. :fpuh:

Inderdaad, dramatisch. Maaar integer drama, dat wel.

Ga je nog reageren in dat abortustopic.

Ik heb weer een hele lange, ouderwetse Rabiahpost geschreven.

Je weet wel, zo een met in tientallen regels zeggen wat ook in 3 kan. :D

mark61
11-04-05, 21:55
Geplaatst door Rabi'ah.
Mar adentro was ook maar een film. :fpuh:

Bijzonderheden: Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. :fpuh: :fpuh:


Je weet wel, zo een met in tientallen regels zeggen wat ook in 3 kan. :D

Ik dag, ik zeg niks. :gechoquee

Rabi'ah.
11-04-05, 21:56
Geplaatst door mark61
Bijzonderheden: Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. :fpuh: :fpuh:

Tazzz.



Geplaatst door mark61

Ik dag, ik zeg niks. :gechoquee


:D :hihi:

mark61
17-04-05, 01:49
Geplaatst door Marsipulami
Allemaal goedkope neo-nazi propaganda. Mensen met een handicap kunnen perfect een zinvol leven hebben. Verder heeft alleen God het recht om te beslissen over leven en dood.

Maar, ik kan me wel voorstellen dat betrokkenen aan zichzelf gaan twijfelen als de media en de mensen om hen heen voortdurend met de boodschap komen aandraven dat ze een last zijn en beter dood zouden zijn.

Heb je m nou al gezien? Nog in Antwerpen, Brugge, Brussel, Gent en Leuven.

Ben vanavond voor de tweede keer geweest. Bizarre interesse, blijkbaar.

Mensen met 'een handicap' (je niet kunnen bewegen, of zo) maken zelf wel uit of ze een perfect zinvol leven hebben, niet jij in je luie stoel. Waar je ook weer uit kan.

Ga nou maar s kijken.