PDA

Bekijk Volledige Versie : Is dit het land waarop ik trots kan zijn?



Marsipulami
10-04-05, 14:31
Open brief Eggink aan Balkenende

WINTERSWIJK - J. Eggink, de medewerker van de actiegroep VanHartePardon, heeft premier Balkenende een brandbrief gestuurd over het vluchtelingengezin Karim in Winterswijk. Hij vraagt op die manier aandacht voor de problematiek van de noodopvang. ‘Ik roep u op te zorgen voor een rechtvaardig, menselijk én sluitend asielbeleid waarbij geen mensen en zeker geen kinderen op straat worden gezet’, schrijft Eggink.

Drie dagen lang trok Eggink van VanHartePardon op met de Afghaanse familie Karim, die in tentjes op het grasveld naast het gemeentehuis in Winterswijk kampeerde. ‘Tevergeefs smeekte deze familie bij de gemeente om opvang, nadat ze uit het azc op straat was gezet. We spreken hier over een gezin met vier jonge kinderen waarvan de jongste nog geen twee jaar is, nog in de luiers. Het gezin is in afwachting van de uitspraak van de rechter op hun tweede asielaanvraag en verblijft dus nog rechtmatig in Nederland. Desondanks moet dit gezin zich zien te redden op straat’, aldus Eggink.


‘De gemeente bleek niet te vermurwen en verwees voor de oplossing van dit probleem naar de rijksoverheid. U kunt hierover een brief verwachten van de gemeente Winterswijk. Door het uitblijven van een sluitend beleid als aangekondigd door minister Verdonk, worden gemeenten in grote morele problemen gebracht.

Ik vraag u: waar blijft dit sluitende beleid zodat geen mensen, en zelfs kleine kinderen, meer op straat worden gezet?

Wat vindt u van de uitspraak van minister Verdonk dat kerken en instanties in dit soort gevallen niet de helpende hand mogen bieden? Wordt kerken verboden barmhartig te zijn?

Zijn dit de normen en waarden die u steeds predikt? Is dit het land waarop ik trots kan zijn?
Ik roep u op te zorgen voor een rechtvaardig, menselijk én sluitend asielbeleid, waarbij geen mensen en zeker geen kinderen op straat worden gezet.’

Eke
10-04-05, 15:46
:boer: Winterswijk...dat valt me hard tegen van jullie.

Orakel
10-04-05, 16:21
Zal wel een briefje trug krijgen van Balkie dat ie niet zo cynisch moet doen en het allemaal niet zo somber in moet zien.

~Panthera~
10-04-05, 18:09
Of dat ie het allemaal verkeerd ziet. verveeld

Olive Yao
10-04-05, 18:15
Of dat-ie geen goeie grondhouding heeft.

duende
11-04-05, 08:40
Normen en waarden. Het ligt onze PM in de bek bestorven.
Jongelui niet zo klagen dit is ccchristelijke naastenliefde.
Je stuurt eerst een zooitje commando's naar Afghanistan, want het is er niet veilig. En je stuurt een gezin terug omdat het er wel veilig is.
Ts, ts Jan Petertje je weet toch dat je niet mag liegen van ons lieve heertje.
Balkenende :kalasniko

Timoesh
11-04-05, 08:45
Schandalig!

Waar is alle respect en hulp gebleven voor deze vluchtelingen? :jammer:

Umarvlie
11-04-05, 10:31
Geplaatst door Orakel
Zal wel een briefje trug krijgen van Balkie dat ie niet zo cynisch moet doen en het allemaal niet zo somber in moet zien.

Ik denk eerder een CD-tje met gedicht... :wat?!: