PDA

Bekijk Volledige Versie : Hirsi Ali bij invloedrijkste personen Time



Xavier
10-04-05, 15:10
Hirsi Ali bij invloedrijkste personen Time

Uitgegeven: 10 april 2005 15:02
Laatst gewijzigd: 10 april 2005 15:19

LONDEN - VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali staat op de lijst van de 'invloedrijkste personen ter wereld' van Time Magazine. Dat heeft het blad zondag in een persverklaring meegedeeld. Het tijdschrift karakteriseerd Hirsi Ali als "iemand die opkomt voor haar overtuiging".

Het Kamerlid van Somalische afkomst staat ingedeeld bij de 'Leiders en Revolutionairen', samen met onder anderen de Amerikaanse president Bush, diens minister van Buitenlandse Zaken Rice, de Zuid-Afrikaanse president Mbeki en de Noord-Koreaanse leider Kim Jong Il. Ook de Israëlische premier Sharon en de al-Qaeda terrorist al-Zarqawi staan op de lijst.

Hirsi Ali is een uitgesproken voorvechtster van de rechten en de emancipatie van moslimvrouwen. Zij wordt met de dood bedreigd sinds het uitkomen van de film Submission, die zij samen met Theo van Gogh maakte. Na de moord op Van Gogh moest Hirsi Ali enige tijd onderduiken. Het Kamerlid werkt aan een vervolg op Submission.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/509434/11/Hirsi_Ali_bij_invloedrijkste_personen_Time.html)

888
10-04-05, 15:16
Dit is door sommige mensen al voorspeld.

AARDIG
10-04-05, 16:12
Precies waar ze thuishoort, tussen de grootste terroristen Bush, Sharon en AlZarqawi :lole: :stout: :melig2: :melig: :motorzaag

888
11-04-05, 15:02
?????????????????????????????????? vertel:..... :cola:

The_Reporter
11-04-05, 15:07
Ik denk dat die filmster uit India wel wat invloedrijker is, dan haar.

888
11-04-05, 15:08
Wie is die filmster dan?

The_Reporter
11-04-05, 15:09
Geplaatst door Ras Delftenaar
Wie is die filmster dan?
Ik weet niet hoe hij heet, haha...

Rabi'ah.
11-04-05, 18:08
Geplaatst door The_Reporter
Ik denk dat die filmster uit India wel wat invloedrijker is, dan haar.

O wacht ik weet welke je bedoelt...... :D

Die ene die in al die Bollywoordfilms speelt?

Amir......

Turkish_boy
11-04-05, 18:22
Hirsi Ali kan beter haat opwekken dan invloed uitoefenen.

~Panthera~
11-04-05, 18:28
Geplaatst door Rabi'ah.
O wacht ik weet welke je bedoelt...... :D

Die ene die in al die Bollywoordfilms speelt?

Amir......


Amitabh Bachchan ??? :D

Rabi'ah.
11-04-05, 18:30
Geplaatst door ~Panthera~
Amitabh Bachchan ??? :D

Yes, die.

Alleen doet de foto het niet. :(

~Panthera~
11-04-05, 18:37
Geplaatst door Rabi'ah.
Yes, die.

Alleen doet de foto het niet. :(



Ik zag het. :moe:

http://www.tribuneindia.com/2003/20030810/spectrum/amitabh%20bachchan.jpg

Deze wel. :D

contradictio
11-04-05, 18:51
Geplaatst door Turkish_boy
Hirsi Ali kan beter haat opwekken dan invloed uitoefenen.

ja, maar bij een speciefieke groep mensen EN DAAROM wordt ze door die andere specifieke groep mensen tot beste haatzaaier van het jaar verkozen... "she serves a purpose"... Zij kreeg ook onderdak op een marine basis in Amerika toen ze bedreigd werd (Wilders niet).. toeval? :argwaan:

oh ja, als binnenkort een toestel uit Nederland teruggestuurd wordt dan komt dat zeer waarschijnlijk omdat ik aan boord zat (en ze mijn ID hebben achterhaald)..

http://www.parlement.com/9291000/biof/02411

Haar vader zat als politieke tegenstander van dictator Mohamed Siad Barre in de gevangenis, en zij zag hem pas toen zij zes was. In 1976 vluchtte haar vader naar het buitenland. Het gezin reisde hem achterna. Via Saudi-Arabië en Ethiopië kwam hij in Kenia.

contradictio
11-04-05, 19:09
secretaresse en tolk U.N.D.P. (United Nations Development Program) in Somalië en Kenia, van 1989 tot 1991
- diverse baantjes (o.a. schoonmaakster en postsorteerder), van 1992 tot 1995
- vrijwilligster A.Z.C. (Asielzoekers Centrum) te Lunteren, van 1992 tot 1993 (o.a. tolkwerkzaamheden, activiteiten organisatie en huishoudelijke taken)
- tolk/vertaalster Somalisch-Nederlands bij o.a. de I.N.D. (Immigratie- en Naturalisatiedienst), de rechterlijke macht, abortusklinieken en diverse onderwijs- en gezondheidsinstellingen, van 1995 tot 2001
- onderzoeker Stichting Stade (advies- en onderzoeksbureau) te Utrecht, van 1999 tot 2000 (onderzoek naar achterstand in onderwijs en arbeid onder Somaliërs in Amersfoort)
- medewerker (onderzoek emancipatie en integratie van islamitische vrouwen in Nederland) Wiardi Beckman Stichting, van september 2001 tot november 2002
- medewerker V.V.D.-Tweede-Kamerfractie, van 16 november 2002 tot januari 2003
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf 30 januari 2003


Ook echt een CV om politicus te worden ...

888
11-04-05, 20:07
AHA is toch wel geworden. Als de Times het zegt dan is het zo.

don pizza
11-04-05, 22:38
Geplaatst door Xavier
Hirsi Ali bij invloedrijkste personen Time

Uitgegeven: 10 april 2005 15:02
Laatst gewijzigd: 10 april 2005 15:19

LONDEN - VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali staat op de lijst van de 'invloedrijkste personen ter wereld' van Time Magazine. Dat heeft het blad zondag in een persverklaring meegedeeld. Het tijdschrift karakteriseerd Hirsi Ali als "iemand die opkomt voor haar overtuiging".

Het Kamerlid van Somalische afkomst staat ingedeeld bij de 'Leiders en Revolutionairen', samen met onder anderen de Amerikaanse president Bush, diens minister van Buitenlandse Zaken Rice, de Zuid-Afrikaanse president Mbeki en de Noord-Koreaanse leider Kim Jong Il. Ook de Israëlische premier Sharon en de al-Qaeda terrorist al-Zarqawi staan op de lijst.

Hirsi Ali is een uitgesproken voorvechtster van de rechten en de emancipatie van moslimvrouwen. Zij wordt met de dood bedreigd sinds het uitkomen van de film Submission, die zij samen met Theo van Gogh maakte. Na de moord op Van Gogh moest Hirsi Ali enige tijd onderduiken. Het Kamerlid werkt aan een vervolg op Submission.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/509434/11/Hirsi_Ali_bij_invloedrijkste_personen_Time.html)


de wereld zit toch raar in elkaar, en time magazine nodigt iedereen uit voor een etentje...
volgens mij gaat het nog leuk worden :zweep: :maffia:

Jez
11-04-05, 23:03
Stonden er toevallig nog islamitische geleerden op de lijst dit keer aangaande baanbrekend denkwerk?
Een eitje, lijkt me, gezien het filosofisch beschaafde verleden waar de westerse wereld op is gestoeld :-\

tr_imparator
12-04-05, 00:50
Geplaatst door Jez
Stonden er toevallig nog islamitische geleerden op de lijst dit keer aangaande baanbrekend denkwerk?
Een eitje, lijkt me, gezien het filosofisch beschaafde verleden waar de westerse wereld op is gestoeld :-\

als het zoiets wordt als de 'grootste nederlander'..nee, zeker niet!



p.s achteraf heeft het tot je doorgedrongen? :lol:

helly2002
12-04-05, 00:54
ze hoord er ook wel in thuis ik vind haar absoluut geen terrorist ze doet tenminste haar muil open ookal is het niet altyd goed.als iemand mijn god een pervers persoon zou noemen zou er gelukkig weinug gebeuren .terroristen noem ik mensen die de boel opblazen en nothing else .bush is het inderdaad wel irak gaat ekeld om de olie en afghanistan tjah het wtc kon hij niet over zijn kant laten gaan dom maar het zij zo

GroteWolf
12-04-05, 10:59
Hirsi Ali is een moedige vrouw. In alle religies en gemeenschappen zijn mensen opgestaan die hun geloofsgenoten een onwelgevallige boodschap brachten. En die zijn dan natuurlijk nooit geliefd bij die groep mensen die alles bij het oude willen houden.
En soms gaan ze tekeer als ijsbrekers en maken ze ook veel kapot. Maar het kan niet zo zijn dat bij een bepaald deel van de Europese bevolking vrouwen nog behandeld en gezien worden als bezit en ondergeschikt aan de man. Ook al is dat cultureel en niet religieus bepaald. Dat mag echt niet nog generaties voortduren.

David
12-04-05, 11:01
Ik ben jaloers op haar. Het enige lijstje dat ik ooit heb gehaald was "Modeflater van de Week" in de Story. En da's ook alweer drie jaar geleden.

GroteWolf
12-04-05, 11:37
Het enige lijstje dat ik ooit heb gehaald was "Modeflater van de Week" in de Story. En da's ook alweer drie jaar geleden.

Ah, meneer Hasselhoff!

888
14-04-05, 15:37
Wat The Times van vindt, hoeven de anderen dit niet te vinden.