PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrouwen eisen vergoeding opvoeding kind



MarinadeMix
11-04-05, 08:44
Vrouwen eisen vergoeding opvoeding kind

Uitgegeven: 11 april 2005 08:15

AMSTERDAM - Tien vrouwen eisen maandag voor de rechter in Den Bosch dat de opvoeding van hun kinderen volledig wordt vergoed. Dat meldt het AD. Ze raakten ondanks een nieuwe vorm van anticonceptie toch zwanger.

Het gaat om het middel Implanon. Bij de vrouw wordt onder de huid een staafje ingebracht. Dat scheidt een stof af die moet voorkomen dat de vrouw zwanger raakt.


De vrouwen dagen geneesmiddelenfabrikant Organon voor de rechter en de huisartsen die Implanon voorschreven. De rechter moet uitmaken wie de vergoeding moet betalen: Organon, de huisartsen of samen, zegt de advocaat van de vrouwen, M. de Witte.

In totaal stappen vijftien vrouwen naar de rechter. Tien van hen kregen een baby, vier hadden een abortus en een kreeg een miskraam. Alle vrouwen eisen smartengeld. De tien vrouwen die moeder werden, eisen daarnaast volledige vergoeding van de opvoeding.

www.nu.nl

:wtf:

Bofko
11-04-05, 09:00
:boeps: Voor een beetje leuk kind die een goede opvoeding en opleiding moet hebben ben je tegenwoordig toch al gauw zo´n slordige 100.000 euro kwijt in 20 jaar !

MarinadeMix
11-04-05, 09:04
Als ze niet voor de kosten willen opdraaien, kunnen ze toch beter geen kind nemen i.p.v een ander (geheel) voor de kosten te laten opdraaien? :wat?!:

Timoesh
11-04-05, 09:05
Zielig gewoon!...ze verdienen geen vergoeding en helemaal geen kind!

Waarom hebben ze geen abortus gepleegd als ze toch geen kind willen...stelletjes bimob's

MarinadeMix
11-04-05, 09:07
Geplaatst door Lalla_fatoes
Zielig gewoon!...ze verdienen geen vergoeding en helemaal geen kind!

Waarom hebben ze geen abortus gepleegd als ze toch geen kind willen...stelletjes bimob's

Zie je het al voor je dat dat kind later van ma te horen krijgt dat ze liever geen kind had gewild, maar WEL als er voor de kosten opgedraaid wordt door een ander. Fijn om te weten.

Bofko
11-04-05, 09:13
Geplaatst door MarinadeMix
Als ze niet voor de kosten willen opdraaien, kunnen ze toch beter geen kind nemen i.p.v een ander (geheel) voor de kosten te laten opdraaien? :wat?!:

Yep. Waanzin ten top.
Als je dit in een wat breder perspectief plaatst zie je dat mensen ´recht op geluk´ gaan eisen. Dus bij alles wat dat verstoord wordt smartegeld geeist.

mark61
11-04-05, 10:11
Ehh...misschien zijn die 10 tegen abortus?

Umarvlie
11-04-05, 10:29
Die 10 vrouwen kijken teveel naar amerikaanse soaps...

Spoetnik
11-04-05, 10:49
Terrecht, die pharmaceutische bedrijven maken miljarden winsten met medicijnen en ander chemisch troep dat vaak nog niet werkt ook. Waarschijnlijk heeft de doktor die die vrouwen dat anti-conceptie middel heeft voorgeschreven een snoepreisje naar de bahama's gekregen en nu zitten die vrouwen die duidelijk geen kind wilden nu mooi in de situatie. Abortus is immers stukken ingrijpender dan anti-conceptie.

mark61
11-04-05, 10:54
Geplaatst door Umarvlie
Die 10 vrouwen kijken teveel naar amerikaanse soaps...

De overige 8 miljoen ook, dus dat kan het niet zijn.

mark61
11-04-05, 10:55
Geplaatst door Spoetnik
Terrecht, die pharmaceutische bedrijven maken miljarden winsten met medicijnen en ander chemisch troep dat vaak nog niet werkt ook. Waarschijnlijk heeft de doktor die die vrouwen dat anti-conceptie middel heeft voorgeschreven een snoepreisje naar de bahama's gekregen en nu zitten die vrouwen die duidelijk geen kind wilden nu mooi in de situatie. Abortus is immers stukken ingrijpender dan anti-conceptie.

Dus eigenlijk moeten ze hun spruit bij de arts te vondeling leggen? Of in Oss of waar die bende vandaan kwam?

Tomas
11-04-05, 10:57
Dit was te verwachten na gerechterlijke uitspraak van laatst over die ouders die geld eisten van het ziekenhuis dat hun onderzoek had onthouden naar mogelijke ernstige afwijkingen van hun ongeboren baby.

Marsipulami
11-04-05, 11:04
Voor kinderen moet men dankbaar zijn.

Tomas
11-04-05, 11:08
Geplaatst door Marsipulami
Voor kinderen moet men dankbaar zijn.

Niet zo generaliseren. Jij kent blijkbaar de mijne niet.

mark61
11-04-05, 11:10
Geplaatst door Marsipulami
Voor kinderen moet men dankbaar zijn.

Voor overbevolking moet men diep, diep in het stof knielen.

Marsipulami
11-04-05, 11:14
Geplaatst door mark61
Voor overbevolking moet men diep, diep in het stof knielen.

In jouw geval zou ik euthanasie vragen omwille van het ondraaglijke psychisch lijden dat de overbevolking bij jou veroorzaakt.

MarinadeMix
11-04-05, 11:24
Kinderen zijn een geschenk van god :ego:

~Panthera~
11-04-05, 11:28
Geplaatst door mark61
De overige 8 miljoen ook, dus dat kan het niet zijn.

min 1. :ego:

MarinadeMix
11-04-05, 12:41
Vrouwen vechten verder tegen Organon
DEN BOSCH - Bij de rechtbank in Den Bosch gaat dinsdag de rechtszaak verder die door vijftien vrouwen is aangespannen tegen geneesmiddelenfabrikant Organon. De vrouwen eisen een schadevergoeding omdat ze enkele jaren geleden zwanger werden ondanks het gebruik van het anticonceptiemiddel Implanon. Sommige vrouwen willen dat Organon de kosten voor het levensonderhoud van hun kinderen betaalt. De claims lopen op tot 1 miljoen euro per kind .

Ze houden in de eerste plaats Organon verantwoordelijk omdat het bedrijf claimde dat Implanon voor 100 procent betrouwbaar was. Onderzoeken waaruit dat blijkt, wil Organon echter niet afstaan. Implanon is sinds 1999 op de markt.

Het probleem bij de vrouwen die Organon hebben aangeklaagd was overigens niet dat Implanon niet werkte. Het staafje met hormonen bleek nooit in hun bovenarm te zijn ingebracht door een fout van hun huisarts. Dertien vrouwen hebben daarom ook een zaak aangespannen tegen hun huisarts. Zelfs huisartsen die een speciale Implanon-cursus hadden gevolgd gingen de fout in. Dinsdag doen ze voor de rechtbank voor het eerst hun verhaal.

www.telegraaf.nl

mark61
11-04-05, 13:07
Geplaatst door Marsipulami
In jouw geval zou ik euthanasie vragen omwille van het ondraaglijke psychisch lijden dat de overbevolking bij jou veroorzaakt.

Ik heb nergens last van. Een groot deel van de wereldbevolking wel. En niet slechts psychisch, dat kan ik je verzekeren.

Hmm, die principes van jou gaan ook maar skindeep.

Rabi'ah.
11-04-05, 14:09
Geplaatst door Tomas
Niet zo generaliseren. Jij kent blijkbaar de mijne niet.

:haha:

Rabi'ah.
11-04-05, 14:10
Geplaatst door Marsipulami
In jouw geval zou ik euthanasie vragen omwille van het ondraaglijke psychisch lijden dat de overbevolking bij jou veroorzaakt.

Sjow das een hatelijke uitspraak uit jouw mond. :schok:

mark61
11-04-05, 14:12
Geplaatst door Rabi'ah.
Sjow das een hatelijke uitspraak uit jouw mond. :schok:

Af en toe komt zijn ware aard naar boven.

Rabi'ah.
11-04-05, 14:16
Geplaatst door mark61
Af en toe komt zijn ware aard naar boven.

Nou ik ken hem altijd als de zalvende heiligheid zelve, maar hij heeft ook Miss Millie-neigingen, zoals bijna iedere semi-allo autochtoon. Zelfs jij. Soms.

Maar dit had ik toch niet van hem gedacht. Kom je zo nog in het abortustopuic?

mark61
11-04-05, 14:19
Geplaatst door Rabi'ah.
Nou ik ken hem altijd als de zalvende heiligheid zelve, maar hij heeft ook Miss Millie-neigingen, zoals bijna iedere semi-allo autochtoon. Zelfs jij. Soms.

Maar dit had ik toch niet van hem gedacht. Kom je zo nog in het abortustopuic?

Ik meestal. Zelfs ik :lachu:


Dan heb je hem zeker nog nooit tekeer zien gaan aan het eind van een theologische discussie. Dan gaan alle jezuïetenmaskers naar beneden. Refo noch moslim is veilig. Atheo's gaan er natuurlijk 24/7 routinematig aan.

Tomas
11-04-05, 14:30
Ik heb het anders nooit zo op lui die hun ware aard al te krampachtig verborgen proberen te houden. Af en toe een flinke emotionele reactie doet de mens goed. Zelfs katholieken.

The_Reporter
11-04-05, 14:36
Overbevolking is een Westelijke-steden probleem, geen wereld-probleem. In de Arabische wereld (bijvoorbeeld) is er nog genoeg ruimte.

Bofko
11-04-05, 14:40
Geplaatst door The_Reporter
Overbevolking is een Westelijke-steden probleem, geen wereld-probleem. In de Arabische wereld is er nog genoeg ruimte.

Het is inderdaad maar hoe je er naar kijkt.
Voor Nederland zou je kunnen zeggen. Laat de boeren verdwijnen en al het vrijkomend akkerland (en begin bij de maisvelden !)voor de helft gebruiken voor natuur en voor de andere helft voor bebouwing. Dan kunnen er nog heel wat miljoenen bij. :cheefbek:

The_Reporter
11-04-05, 14:45
Geplaatst door Bofko
Het is inderdaad maar hoe je er naar kijkt.
Voor Nederland zou je kunnen zeggen. Laat de boeren verdwijnen en al het vrijkomend akkerland (en begin bij de maisvelden !)voor de helft gebruiken voor natuur en voor de andere helft voor bebouwing. Dan kunnen er nog heel wat miljoenen bij. :cheefbek:
Eigenlijk zijn die staatsschulden onzin. Wat is het nut ervan als de ene staat geld moet betalen aan een andere staat, terwijl de schuldeiser die betaling helemaal niet of nauwelijks nodig heeft i.t.t. de aflosser?

Volgens mij is "dat" één van de redenen dat men helemaal door slaat en zich tot het communisme bekeerd. Maar goed, ik kan het mis hebben...

Bofko
11-04-05, 14:49
Geplaatst door The_Reporter
Eigenlijk zijn die staatsschulden onzin. Wat is het nut ervan als de ene staat geld moet betalen aan een andere staat, terwijl de schuldeiser die betaling helemaal niet of nauwelijks nodig heeft i.t.t. de aflosser?

Volgens mij is dat één van de redenen dat men helemaal door slaat en zich tot het communisme bekeerd.

:rolleyes:

The_Reporter
11-04-05, 15:04
Geplaatst door Bofko
:rolleyes:
Ik lees net dat Marokko US $ 22,5 miljard staatsschuld had in 1994. : / Aan de paleizen is dat niet af te lezen in ieder geval.

Rabi'ah.
11-04-05, 18:04
Geplaatst door The_Reporter
Aan de paleizen is dat niet af te lezen in ieder geval.

Tsja, dáár is altijd geld voor. :rolleyes:

Rabi'ah.
11-04-05, 18:04
Geplaatst door mark61

Dan heb je hem zeker nog nooit tekeer zien gaan aan het eind van een theologische discussie. Dan gaan alle jezuïetenmaskers naar beneden. Refo noch moslim is veilig. Atheo's gaan er natuurlijk 24/7 routinematig aan.

Ik zal er in het vervolg op letten. :hihi: