PDA

Bekijk Volledige Versie : Rijk jachtterrein voor loverboys



Xavier
11-04-05, 11:07
11-04-2005
Rijk jachtterrein voor loverboys

Door Zvezdana Vukojevic

De stationshal van Utrecht Centraal met het aansluitende winkelcentrum Hoog Catharijne staat bekend als dé geheime ontmoetingsplaats voor Marokkaanse jongens en meiden. Daar maken loverboys dankbaar gebruik van.

Met hun strakke jasjes, dito broeken en hooggehakte laarzen trekken twee Marokkaanse meiden behoorlijk wat bekijks. Een groepjepasserende jongens draait zich om voor een goede blik op de achterkant.
Een mollige Marokkaanse jongen spreekt het stel onhandig aan. Met woeste armbewegingen en Marokkaans gescheld jagen de meiden de klungelige versierder weg. Innig gearmd lopen ze verder.
De Utrechtse Aicha (19) en Mina (17) giechelen over de vraag wat ze tegen de jongen schreeuwden: ,,Opdonderen!'' Op Utrecht CS spreken elke dag Marokkaanse jongeren uit heel Nederland met elkaar af. Om niet te worden betrapt door familieleden zien ze hier stiekem hun vriendjes en vriendinnetjes. Tussen de chickies en players lopen ook loverboys rond op zoek naar makkelijk in te palmen meisjes.
Suzanne Kern, coördinator bij Prostitutie Maatschappelijk Werk in Rotterdam, benadrukt dat daders en slachtoffers niet alleen Marokkaans zijn. ,,Veel meiden die slachtoffer worden, zijn Nederlands. Af en toe zit er een Turks of Marokkaans meisje bij. Meisjes met een islamitische achtergrond mijden vaak de hulpverlening of keren niet naar huis terug wegens het taboe rond de ontmaagding.''
Bij de taxistandplaats staan Zakaria (19) uit Almere en Moussa (20) uit Ede. Bijna dagelijks komen zij een paar uurtjes na school 'om meisjes te checken'. Zakaria: ,,Marokkaanse meiden stappen hier sneller op je af. Ze mogen eigenlijk geen vriendje hebben. Als ouders er achter komen dat hun dochter is ontmaagd, gebeuren er Taliban-achtige dingen. Chickies worden daarom doodgemaakt. Jongens soms ook.''
Mina en Aicha zeggen constant te worden aangesproken. ,,Want Marokkaanse meisjes mogen niet uit, maar mogen wel naar koopavond. Dus gaan ze zogenaamd in Utrecht shoppen met vriendinnen. Terwijl ze eigenlijk jongens komen checken. Marokkaanse meisjes komen met hun ov-kaart vanuit Amsterdam, Gouda, Rotterdam, Den Haag en nog veel meer plaatsen.'' Aicha en Mina weten dat er loverboys rondlopen: ,,Op school worden we gewaarschuwd. En een vriendinnetje van ons zat op een internaat en is er door een loverboy ingeluisd. Dat is het laatste dat ik over haar heb gehoord. Waar ze is, weet ik niet. De laatste tijd komen vooral veel foute jongens uit Gouda hier meisjes zoeken.'' Zelf heeft Mina al een vriendje: ,,Ik heb hem hier ontmoet. Nee, natuurlijk weten mijn ouders dat niet.''
Zakaria legt uit dat een loverboy een Marokkaans meisje met haar ontmaagding chanteert. ,,Haar familie zal die jongen ook eerder geloven dan haar en dat weten meisjes.
Daarom zal zij alles doen om te voorkomen dat ze haar familie schande brengt. Zo krijgt een loverboy meisjes zover dat ze voor hem gaan werken.''
Suzanne Kern bevestigt Zakaria's verhaal. ,,Het is voor loverboys bij islamitische meisjes makkelijker de banden met thuis af te snijden door chantage en intimidatie. Als ze eenmaal met haar loverboy naar bed is geweest, dreigt hij alles aan haar ouders te vertellen. Een grotere schande is er niet, daarom doet ze alles om te voorkomen dat haar familie weet dat ze is ontmaagd. Zelfs in de prostitutie werken. En meisjes hebben vaak al problemen met hun ouders voor ze weglopen en in de handen van een loverboy vallen.''
Verderop wuift een iets oudere Marokkaan met gemillimeterd gelhaar, sikje en een beige leren jas vragen over het oppikken van meisjes gepikeerd weg. Even later benadert hij een tenger Marokkaans meisje met lange krullen. Zij geeft hem haar telefoonnummer.
Ze heet Zahra (19) en gaf niet haar echte telefoonnummer: ,,Maar dan ben ik tenminste van hem af. Als je nee zegt, word je uitgescholden voor hoer. Of hij een echte loverboy was, weet ik niet.''
Volgens Moussa komen sommige meiden niet naar Hoog Catharijne, omdat ze weten dat hun broer hier rondhangt. ,,Als hij erachter komt dat zijn zusje hier met jongens afspreekt, krijgt ze klappen.''
Zakaria: ,,Het is moeilijk voor meisjes dat ze niets mogen. Gelukkig ben ik een jongen.''

Bron: ad.nl

888
11-04-05, 13:57
Dus je mag niet kleden wat je wil? Dus als je anders gekleed bent, dan ben je slachtoffers van loverboys?

DEMOcraat
11-04-05, 14:52
Geplaatst door Ras Delftenaar
Dus je mag niet kleden wat je wil? Dus als je anders gekleed bent, dan ben je slachtoffers van loverboys?
draag je een hoofddoek dan ben je slachtoffer van lonsdalers..

888
14-04-05, 19:31
Geplaatst door DEMOcraat
draag je een hoofddoek dan ben je slachtoffer van lonsdalers..

Wat een antwoord!