PDA

Bekijk Volledige Versie : Grafkosten stijgen gemiddeld 15 procent



Bofko
11-04-05, 11:31
RIJSWIJK (ANP) - De kosten van een graf stijgen dit jaar met gemiddeld 15 procent. Een graf kost nu gemiddeld 1652 euro. Dit blijkt uit onderzoek van Monuta Uitvaartzorg en -verzekeringen onder 433 gemeentelijke begraafplaatsen.
In sommige gemeenten zijn de prijsverhogingen veel extremer: Twenterand en Terschelling verhoogden het tarief met meer dan 300 procent tot respectievelijk 2947 en 1932 euro, aldus Monuta. De duurste begraafplaats ligt in de gemeente Moordrecht (5029 voor een graf) en de goedkoopste in Bellingwedde (197 euro).
Begraven op zaterdag is in sommige gevallen bijna 700 euro duurder dan begraven op een andere dag, zoals in Zaltbommel. Meer dan de helft van de gemeenten is meevoelender en rekent geen zaterdagtoeslag.
Monuta heeft geen onderzoek gedaan naar de oorzaak van deze stijgingen en toeslagen.

www.nu.nl

cara
11-04-05, 11:51
Erg eigenlijk na je dood moet je nog betalen hier in Nederland. Rekeningen houden echt nooit op in dit land.

Als je niet betaalt komt de dode kist-waarder langs en haalt de hele inboedel van je graf leeg. Lekker dan zeg word je weer opgegraven omdat je je rekening niet kan betalen. :watte?:

~Panthera~
11-04-05, 11:58
belachelijke verschillen.

Bofko
11-04-05, 12:26
Geplaatst door cara
Erg eigenlijk na je dood moet je nog betalen hier in Nederland. Rekeningen houden echt nooit op in dit land.

Als je niet betaalt komt de dode kist-waarder langs en haalt de hele inboedel van je graf leeg. Lekker dan zeg word je weer opgegraven omdat je je rekening niet kan betalen. :watte?:

:melig2: Daar hebben ze de sterf-sterfhuis-constructie voor. Failliete doden komen terecht in een massagraf. :moeilijk:

~Panthera~
11-04-05, 12:28
Geplaatst door Bofko
:melig2: Daar hebben ze de sterf-sterfhuis-constructie voor. Failliete doden komen terecht in een massagraf. :moeilijk:


Wel gezelli. :hihi:

David
11-04-05, 12:29
Verbrand me maar en kieper de restanten maar in de gracht. Geef van de poen maar een feest.

~Panthera~
11-04-05, 12:32
Ik ga voor de optie vuilniszak en Hema worst. :ego:

David
11-04-05, 12:36
Geplaatst door ~Panthera~
Ik ga voor de optie vuilniszak en Hema worst. :ego:


Precies. Het hoeft niet veel te kosten.

~Panthera~
11-04-05, 12:37
Geplaatst door David
Precies. Het hoeft niet veel te kosten.

Nee hoor, de honden slepen me dan wel weg. :hihi:
Soort recycling.

David
11-04-05, 12:43
Geplaatst door ~Panthera~
Nee hoor, de honden slepen me dan wel weg. :hihi:
Soort recycling.


Stuur mij bij nader inzien maar naar whiskas. David in saus.

~Panthera~
11-04-05, 12:45
Geplaatst door David
Stuur mij bij nader inzien maar naar whiskas. David in saus.

:giechel:

K zal het mijn 3 katten tegen die tijd zeggen. :)
"eten jullie wel alles op, het komt uit een goed hart." :hihi:

David
11-04-05, 12:49
Geplaatst door ~Panthera~
:giechel:

K zal het mijn 3 katten tegen die tijd zeggen. :)
"eten jullie wel alles op, het komt uit een goed hart." :hihi:

Ik zal het in mijn testament zetten. "Voor de katten van ~Panthera~"

SalmayaSale
11-04-05, 12:50
Geplaatst door ~Panthera~
:giechel:

K zal het mijn 3 katten tegen die tijd zeggen. :)
"eten jullie wel alles op, het komt uit een goed hart." :hihi:


Wat zijn jullie griezelig :auw2:
Jullie maken mij echt bang :droef:

~Panthera~
11-04-05, 12:54
Geplaatst door David
Ik zal het in mijn testament zetten. "Voor de katten van ~Panthera~"


O jee..................................wacht nog maar heeeeeeeeel lang ok ? :schok:

Dutchguy
11-04-05, 12:56
Doe mij maar gewoon in de gft-bak maar wel met de beentjes buitenboord want dat staat ergens wel koddig.

~Panthera~
11-04-05, 12:58
Geplaatst door Dutchguy
Doe mij maar gewoon in de gft-bak maar wel met de beentjes buitenboord want dat staat ergens wel koddig.

:lol:

888
11-04-05, 13:52
Grondkosten zijn duur. Sommige gemeenten krijgen ook minder leges en ontroerende zaak belasting binnen.

Bofko
11-04-05, 13:58
Geplaatst door Ras Delftenaar
Grondkosten zijn duur. Sommige gemeenten krijgen ook minder leges en ontroerende zaak belasting binnen.

Ook onder de grond raakt Nederland vol. Er is dringend behoefte aan een échte commissie Ruimtelijk Ordening.( Ruimtelijk = 3 dimensionaal)

mark61
11-04-05, 14:02
Geplaatst door Bofko
Ook onder de grond raakt Nederland vol. Er is dringend behoefte aan een échte commissie Ruimtelijk Ordening.( Ruimtelijk = 3 dimensionaal)

Misschien zijn die lege zoutkoepels in Drenthe wat.

Bofko
11-04-05, 14:04
Geplaatst door mark61
Misschien zijn die lege zoutkoepels in Drenthe wat.

:denk: . Excellent. En help het ook nog wel tegen de bodemverzakking en dempt het kleine aardbevinkjes.

Gerard074
11-04-05, 14:05
Misschien dit?

Stop doden in wolkenkrabber
Hier stijgen de begrafeniskosten jaar na jaar, de oorzaken zijn niet onderzocht, maar de grondprijs is uiteraard een belangrijk aspect. In Hong Kong hebben ze daar natuurlijk al lang een oplossing voor gevonden: stop je doden net als de levenden in een wolkenkrabber. In 2007 is Hong Kong door alle begraafplaatsen (stenen niches) heen.



www.geenstijl.nl

Prlwytzkofski
11-04-05, 14:08
Geplaatst door Ras Delftenaar
Grondkosten zijn duur. Sommige gemeenten krijgen ook minder leges en ontroerende zaak belasting binnen.

Daarom staat in mijn testament
dat je de rotzooi mag verkopen
aan een medische student.

(J Fischer; De Rust van een Kist)

888
11-04-05, 14:25
Geplaatst door Gerard074
Misschien dit?

Stop doden in wolkenkrabber
Hier stijgen de begrafeniskosten jaar na jaar, de oorzaken zijn niet onderzocht, maar de grondprijs is uiteraard een belangrijk aspect. In Hong Kong hebben ze daar natuurlijk al lang een oplossing voor gevonden: stop je doden net als de levenden in een wolkenkrabber. In 2007 is Hong Kong door alle begraafplaatsen (stenen niches) heen.



www.geenstijl.nl

Momenteel zijn ze bezig met landwinning!