PDA

Bekijk Volledige Versie : Verrassend positieve berichtgeving over JPII in Arabische kranten



Marsipulami
11-04-05, 12:23
Verrassend positieve berichtgeving over JPII in Arabische kranten

Hilversum (Van onze redactie/Zenit) 11 april 2005 - De apostolisch nuntius op het Arabisch schiereiland heeft de berichtgeving over de dood van Johannes Paulus II in zowel de Engelse als Arabische kranten aldaar omschreven als “verbazingwekkend en prachtig”.

Ontroerend
Aartsbisschop Giuseppe De Andrea, de nuntius voor Koeweit, Jemen, Bahrein en Qatar en apostolisch afgevaardigde voor heel het Arabisch schiereiland, vertelde de Romeinse nieuwsdienst Zenit dat de krantenkoppen vaak ontroerend waren. Als voorbeeld noemde hij de kop: ‘Wij zijn allen wezen’.

Vertegenwoordiger van de vrede
”De kranten wijdden de voorpagina, vele pagina’s binnenin en een groot aantal foto’s aan de paus. Hij voegde daaraan toe dat zijn bureau condoleances ontving van de autoriteiten en van vele diplomaten. “Allen vertelden mij dat ons verlies ook het hunne was. In de paus zagen zij een vriend, een gids, maar bovenal een vertegenwoordiger van de vrede”, aldus aartsbisschop De Andrea.

Alle zeven landen stuurden delegaties
”Alle zeven landen van het schiereiland hebben een delegatie naar de begrafenis gestuurd, zelfs de drie landen die geen diplomatieke betrekkingen met ons hebben”, verklaarde de nuntius, verwijzend naar Saoedi-Arabië, Oman en de Verenigde Arabische Emiraten. “Wat hier is gebeurd is wonderlijk en zeer bevredigend.”

Marsipulami
11-04-05, 12:32
Sidder en beef gij ongelovigen der aarde. Er is een werelwijde Abrahamitische coalitie in de maak tegen het atheïsme. :fpiraat:

Bofko
11-04-05, 12:35
Heeft het ook nog bekeringen opgeleverd ?

Marsipulami
11-04-05, 12:38
Geplaatst door Bofko
Heeft het ook nog bekeringen opgeleverd ?

Bekeringen zijn het werk van God, daar hoeft zijn 'grondpersoneel' zich niet mee te moeien.

Spoetnik
11-04-05, 12:40
Elke keer dat ik JPII denk ik aan het tweede kabinet Jan Peter :)

Marsipulami
11-04-05, 12:43
Geplaatst door Spoetnik
Elke keer dat ik JPII denk ik aan het tweede kabinet Jan Peter :)

Jan Peter is geen katholiek.

mark61
11-04-05, 12:43
Geplaatst door Marsipulami
Sidder en beef gij ongelovigen der aarde. Er is een werelwijde Abrahamitische coalitie in de maak tegen het atheïsme. :fpiraat:

De ouwe mannetje komen aanhobbelen zo snel hun rollator hen wil sturen.

Marsipulami
11-04-05, 12:48
Geplaatst door mark61
De ouwe mannetje komen aanhobbelen zo snel hun rollator hen wil sturen.

Dankzij de zegenrijke overbevolking is het aantal gelovige jongeren groter dan ooit. Het openlucht bejaardentehuis vol verstokte atheïsten dat Nederland heet, zal daar niks aan kunnen veranderen.

Dutchguy
11-04-05, 12:53
Geplaatst door Marsipulami
Sidder en beef gij ongelovigen der aarde. Er is een werelwijde Abrahamitische coalitie in de maak tegen het atheïsme. :fpiraat:

Ik dacht dat er geen dwang binnen godsdienst was dus wat hebben we te vrezen. :p

mark61
11-04-05, 13:00
Geplaatst door Dutchguy
Ik dacht dat er geen dwang binnen godsdienst was dus wat hebben we te vrezen. :p '

Nee, niet binnen , maar wel naar buiten toe. Das het enge.

David
11-04-05, 13:03
Geplaatst door mark61
'

Nee, niet binnen , maar wel naar buiten toe. Das het enge.


Driekwart van de gelovigen is dat alleen maar aan de buitenkant, volgens mij. Omdat het zo hoort, of omdat het moet, of omdat het nu eenmaal zo is.

Marsipulami
11-04-05, 13:07
Geplaatst door Dutchguy
Ik dacht dat er geen dwang binnen godsdienst was dus wat hebben we te vrezen. :p

Die uitspraak over geloofsdwang geldt alleen voor moslims. In de bijbel gaat het er wel eens wat ontstuimiger aan toe:


[1] De HEER zei tegen Jozua: ‘Maak je gereed om met het voltallige leger tegen Ai ten strijde te trekken. Wees niet bang en laat je door niets ontmoedigen. Ik lever de koning van Ai met heel zijn leger, heel zijn stad en heel zijn gebied aan je uit. [2] Doe met Ai en de koning hetzelfde als wat je met Jericho en de koning hebt gedaan. Maar nu mogen jullie de goederen en het vee voor jezelf buitmaken. Laat een troepenmacht zich verdekt achter de stad opstellen.’

(...)

Tegelijkertijd werd het vanuit de stad door de achterhoede aangevallen, zodat het door de Israëlieten was omsingeld. Israël doodde de soldaten van Ai tot er niemand meer over was, [23] maar de koning van Ai namen ze levend gevangen en ze brachten hem naar Jozua. [24] Zo doodde Israël alle soldaten van Ai op de akkers en in de woestijn waar ze Israël hadden achtervolgd; ze werden omgebracht tot de laatste man. Daarna ging Israël opnieuw naar Ai en doodde het de rest van de bevolking. [25] Er stierven op die dag twaalfduizend mannen en vrouwen uit Ai, [26] want Jozua hield zijn zwaard uitgestrekt totdat alle inwoners van Ai waren gedood. [27] Maar het vee en de goederen van die stad maakte Israël voor zichzelf buit, zoals de HEER aan Jozua had opgedragen. [28] Jozua liet Ai in vlammen opgaan en maakte die stad voor eeuwig tot een ruïne. Deze is daar tot op de dag van vandaag. [29] De koning van Ai hing hij op aan een boom en hij liet hem hangen tot de avond. Pas bij zonsondergang gaf Jozua bevel het lijk van de boom te halen en het in de stadspoort neer te gooien. Daar bedolven ze hem onder een grote hoop stenen, en die is er tot op de dag van vandaag. (Jozua hoofdstuk 8)

Max Stirner
11-04-05, 13:07
Geplaatst door Marsipulami
Dankzij de zegenrijke overbevolking is het aantal gelovige jongeren groter dan ooit. Het Nederlandse openlucht bejaardentehuis vol verstokte atheïsten zal daar niks aan kunnen veranderen.



Willen we ook niet. Vrijheid, blijheid.

Het leuke van atheisten is dat ze geen miljarden gelijkgezinden nodig hebben om van hun `gelijk` overtuigd te zijn.

Mill
11-04-05, 13:10
Dankzij de zegenrijke overbevolking is het aantal gelovige jongeren groter dan ooit

Geloof is volgens Mars net zoiets als rood haar of jubeltenen. Je wordt ermee geboren maar verder slaat het nergens op. :haha:

mark61
11-04-05, 13:12
Geplaatst door Marsipulami
Dankzij de zegenrijke overbevolking is het aantal gelovige jongeren groter dan ooit. Het openlucht bejaardentehuis vol verstokte atheïsten dat Nederland heet, zal daar niks aan kunnen veranderen.

Waar zit die zegen precies in? Waar vind je die gelovigen eigenlijk? In Maldegem? Hier heb ik nog niks gemerkt. Er wordt tenslotte lustig geaborteerd, gescheiden en geeuthanaseerd. Volgens jou dan weer. Make your mind up.

Maar ik begrijp dat voor jouw revolutionair katholicisme het nu opeens 'meeste stemmen gelden' is?

Rabi'ah.
11-04-05, 18:56
:haha:

Dit is een killertopic! :haha:


:D



Maar zou Mars die dingen nou serieus menen?

Marsipulami
11-04-05, 20:39
Geplaatst door Rabi'ah.
:haha:

Dit is een killertopic! :haha:


:D



Maar zou Mars die dingen nou serieus menen?

Ik ben altijd ernstig op dit forum ;)

Rabi'ah.
11-04-05, 21:02
Geplaatst door Marsipulami
Ik ben altijd ernstig op dit forum ;)


:vreemd:

:zegniets: