PDA

Bekijk Volledige Versie : ChristenUnie worstelt met islam



The_Reporter
12-04-05, 01:07
gewist

Wortel
12-04-05, 06:21
Andre Rouvoet, leider van de ChristenUnie en Haci Karacaer, directeur van Milli Gorus hadden kort geleden een debat in HP de Tijd.
Daarin voegde Karacaer Rouvoet onder andere toe: "Natuurlijk heeft Europa islamitische wortels. Sterker nog: Europa heeft helemaal geen joods-christelijke wortels. Die hebben "wij" -aanhalingstekens Wortel- jullie gegeven.
Voorts zei hij tegen Rouvoet: "Maar Andre, als je wordt ingehaald door de feiten, door een demografische ontwikkeling, dan kun je als schoolbestuur je evangelische missie toch niet volhouden? Ik durf nog te stellen dat de christelijke identiteit van die scholen geen moer voorstellen". Kortom de christelijke scholen moesten maar van kleur verschieten en gewoon islamitisch worden.

Daarvan ga je natuurlijk wel worstelen met de Islam. Ik weet dat er nogal wat achterlijke beeldvorming bestaat rondom de Islam, maar qua achterlijkheid laat Karacaer zich hier ook bepaald niet van zijn beste kant zien.
Dit soort uitspraken geven rijke voeding aan alle angst rondom de Islam bij niet-moslims dat het niets te maken heeft met een religie van vrede, maar dat het in wezen een imperialistisch aggressieve ideologie is, die erop uit is om met januskoppen en fluwelen ellebogenwerk zich breed te maken om uiteindelijk helemaal de dienst uit te willen maken.
In de verte hoor ik in deze woorden zelfs het gedachtegoed van een bepaalde moslimextremist die beweerde dat moslims in de westerse wereld christenen nodig hebben om voet aan de grond te krijgen, om ze te kunnen dumpen als ze sterk genoeg zijn.

Inhoudelijk over het onderwijs: Beste meneer Karacaer, wat u voorstelt kan wettelijk helemaal niet en u geeft er blijk van de Nederlandse praktijk en geschiedenis van het bijzonder onderwijs absoluut niet te kennen. Daarnaast kent u ook het woord van Jezus niet -zoals bekend een van de profeten van de Islam- die heeft gezegd dat christenen een zoutend zout moeten zijn om in de wereld waarin ze leven smaak en kraak te brengen. Deze metafoor heeft Jezus niet voor niets gebruikt.
Het zout in een brood heeft namelijk qua aantallen ook bepaaldelijk een minderheidspositie. Deze minderheidspositie zullen "Wij christenen" nooit opgeven: Nu niet, straks niet en nooit niet. U heeft uw geloofsgenoten geen dienst bewezen.

Mijn boodschap aan u is heel simpel: We doen het Samen of we doen het Niet.

MarinadeMix
12-04-05, 08:44
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=135821

:o