PDA

Bekijk Volledige Versie : Leefbaar Rotterdam: Grote Hindoetempel niet te vergelijken met giga Moskee



The_Reporter
12-04-05, 20:29
gewist

GiovanniHN
12-04-05, 21:36
Hmmm, ik dacht dat Pastors die moskee juist te groot vond :wtf:

...Rare man.

Juliette
12-04-05, 22:10
Geplaatst door The_Reporter
[b]De Hindoestanen voelen zich in eerste plaats Rotterdammers en in de tweede plaats Hindoestaan, een fundamenteel verschil met de Moslims die zich in eerst plaats Moslim voelen, in de derde plaats Marokkaan, Turk en dergelijke en vervolgens pas Nederlander. En in het rijtje van gebedshuizen kan een Hindoetempel niet missen naast een grote Russisch Orthodoxe kerk en een grote Moskee, mits zij zich aan de bouwvoorschriften en andere (welstands-)regels houden.

Hebben ze er n paar helderzienden en waarzeggers bijgehaald misschien? :wtf:

Ik ben altijd benieuwd naar een onderzoek over hoeveel R'dammers zich eerst R'dammer, christen, moslim, Ollander, voetbalfan of wat dan ook noemen.

Wortel
12-04-05, 22:34
Ik ben altijd benieuwd naar een onderzoek over hoeveel R'dammers zich eerst R'dammer, christen, moslim, Ollander, voetbalfan of wat dan ook noemen.

Hmmm, wat een gewetensvraag wordt mij hier als Rotterdamse Nederlandse Christen, of als Christelijke Rotterdamse Nederlander, of als Nederlandse Christelijke Rotterdammer nu toch weer in de schoot geworpen.

Toch eens aan Pastors vragen wat ik moet antwoorden om erbij te horen, maar ik vrees het ergste want ik ben onder de Kuip geboren en vind geen zak aan voetbal.

Kid Capri
12-04-05, 22:55
Geplaatst door GiovanniHN
Hmmm, ik dacht dat Pastors die moskee juist te groot vond :wtf:

...Rare man.

Pastors moet binnen zijn eigen dossiers blijven.

K.

Juliette
12-04-05, 22:59
Geplaatst door Wortel
Hmmm, wat een gewetensvraag wordt mij hier als Rotterdamse Nederlandse Christen, of als Christelijke Rotterdamse Nederlander, of als Nederlandse Christelijke Rotterdammer nu toch weer in de schoot geworpen.

Toch eens aan Pastors vragen wat ik moet antwoorden om erbij te horen, maar ik vrees het ergste want ik ben onder de Kuip geboren en vind geen zak aan voetbal.

Niet makkelijk denk ik zo. Als iedereen dat s zou inzien... (btw Wortel, wie is Pastors?)

EL-Imraan
13-04-05, 09:42
Geplaatst door The_Reporter
Gelezen in het RD: "Plan voor 'grootste Mandir buiten India' in buurt Rotterdam."




Bron: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/04/12/r317.htm

" En zij denken het Licht van Allah te kunnen doven met hun misleidende woorden, maar Allah's Licht is onuitputtelijk, Hij laat Zijn Licht Schijnen waar Hij Wenst" .....en deze dwaze pastors zal het niet kunnen tegenhouden.

GroteWolf
13-04-05, 09:57
Hindoestanen zijn juist evenzogoed een gesloten gemeenschap. Dus dat is onzin.

Maar.....ze vallen niemand lastig. Zijn niet agressief. Dus dat helpt met geaccepteerd worden. (En het zijn er niet zo veel).

kaaskop
13-04-05, 10:09
Nevertheless, ik vind het complete bullshit wat LR hier verkoopt. Een grote wanstaltige moloch blijft voor mij een schrikbeeld ongeacht de religie die hem gaat gebruiken. Sowieso vraag ik me af hoe dat nog eigenlijk zit met die welstandsregels want weer zo'n Aldi-gebedshuis, met verhoudingen die echt niets van doen hebben met de rest van de omgeving, erbij doet je wat dat betreft het ergste vermoeden.

Pff is NL inmiddels al niet lelijk genoeg met zijn industrieterreinvervuiling? :duizelig:

Prlwytzkofski
13-04-05, 10:45
Geplaatst door Wortel
ik ben onder de Kuip geboren en vind geen zak aan voetbal.

:boer: Waar ? Clara Stichting is onwaarschijnlijk; Putse Bocht misschien ?

Julien
13-04-05, 11:01
Joden, christenen en moslims hebben niet te klagen wat betreft aantallen gebedshuizen. Ik vind het geheel terecht dat er nu ook een (grote) tempel voor de Hindoe's gebouwd wordt.

Wortel
13-04-05, 11:05
Waar ? Clara Stichting is onwaarschijnlijk; Putse Bocht misschien ?

Hou het maar op omgeving Oranjeboomstraat. ;)

Prlwytzkofski
13-04-05, 12:13
Geplaatst door Wortel
Hou het maar op omgeving Oranjeboomstraat. ;)

Laat dan die Pastors mooi de beris krijgen; ik geloof nooit dat die weet waar de klemtoon in de Maretak ligt.. :fpiraat:

Wortel
13-04-05, 14:02
Laat dan die Pastors mooi de beris krijgen; ik geloof nooit dat die weet waar de klemtoon in de Maretak ligt..

:hihi: Dat geloof ik ook niet. Oleanderplein rulezzz!

mark61
13-04-05, 14:03
Geplaatst door Wortel
:hihi: Dat geloof ik ook niet. Oleanderplein rulezzz!

Egelantierstraat was het toch?

Wortel
14-04-05, 06:30
Egelantierstraat was het toch?

Klopt, maar dat is in dit geval iets te ver van het epicentrum.

Ph. Impudicus
14-04-05, 07:53
Het Hindoegeloof is echter wel te vergelijken met de Islam,

in essentie niet fähig voor echte democratie.

in dit geval niet vanwege de onderdrukking van de ongelovige, maar de onderdrukking van de gelovige Dalit, de onaanraakbare.

Het kastensysteem binnen het Hindoeisme is ten principale, net als de sharia in de Islam, ondemocratisch en totalitair van aard.