PDA

Bekijk Volledige Versie : Burgemeester Venray verbiedt demonstratie



tr_imparator
12-04-05, 23:11
Burgemeester Venray verbiedt demonstratie

Uitgegeven: 12 april 2005 19:50

VENRAY - De Rotterdamse politicus Michiel Smit (NieuwRechts) mag zaterdag niet met zijn actiegroep "Gelijke Monniken, Gelijke Kappen" in Venray demonstreren. Burgemeester J. Waals (CDA) van Venray heeft de door Smit aangekondigde demonstratie verboden, zo maakte hij dinsdag bekend.

De burgervader vreest verstoring van de openbare orde en vernielingen wanneer de demonstranten door Venray trekken.

Rechter

Volgens Smit is het laatste woord over het verbod nog niet gezegd. "We bereiden nu een gang naar de rechter voor, maar we hopen dat met de gemeente nog een alternatief besproken kan worden."

Vechtpartij

De burgemeester verbiedt de demonstratie op basis van de vorige week afgekondigde noodverordening. Die kwam er na een massale vechtpartij anderhalve week geleden tussen extreemrechtse jongeren en mensen van Turkse komaf in Venray.

Maar die noodverordening is onwettig, aldus Smit. "Die verordening gaat over bijeenkomsten in horecagelegenheden en wij demonstreren buiten. Als elke demonstratie op deze manier beoordeeld zou worden, kan er nooit meer een demonstratie in Nederland plaatsvinden." Smit zet de plannen voor de demonstratie dan ook gewoon door. Vooralsnog verwacht hij ongeveer tachtig demonstranten.

Doel demonstratie

Het doel van de demonstratie is tweeledig. Smit wil een verbod op alle aanstootgevende symbolen, zoals het hakenkruis. Daarnaast wil hij dat burgemeester Waals opstapt. "De manier waarop Waals handelt is niet juist. Ik denk ook dat de jongeren hierdoor niet rustiger worden, tegenovergesteld zelfs."

Als Smit zijn demonstratie doorzet, zal de politie ingrijpen en wordt er handhavend opgetreden, laat burgemeester Waals in een reactie weten. Hij heeft geen behoefte om te reageren op Smits eis, dat hij moet aftreden.

:jumping:

tr_imparator
12-04-05, 23:14
:jumping:

bamajob.nl
12-04-05, 23:43
Geplaatst door tr_imparator

Als Smit zijn demonstratie doorzet, zal de politie ingrijpen en wordt er handhavend opgetreden, laat burgemeester Waals in een reactie weten. Hij heeft geen behoefte om te reageren op Smits eis, dat hij moet aftreden.

:jumping:

Als hij toch durft de gaan demonstreren ondanks het verbod, dan hoop ik dat er politie wordt ingezet van turksafkomst

~Panthera~
12-04-05, 23:48
Heeft er iemand geen rol ducktape voor die SSmit ?er komt toch echt niks zinnigs meer uit die laadklep van die gozer. :roken:

tr_imparator
12-04-05, 23:54
Geplaatst door bamajob.nl
Als hij toch durft de gaan demonstreren ondanks het verbod, dan hoop ik dat er politie wordt ingezet van turksafkomst


de politie in Nederland doet 't inderdaad heel slecht.

helly2002
13-04-05, 04:02
smit wil een verbod tegen het hakenkruis dann heb ik de fotos met hem erop zeker verkeerd gezien : :zweep: turkse politie zalwel helpen dan vraag je om een vlam in de pan.nederlandse politie is inderdaad een beetje zwak maar ook al he je een andere vlag voorje naam het is ook jou politie als je in nl wont die smits is een hele foute kerel.maja zo zal mohamed b ookwel in de watjes worden gelegd gevangenis is als een hotel lol.laat ze hem maar iedere dag een stukje varkensvlees geven das ee leuke straf voor hem.en zeg nou niet dat het discriminaty is want medelijden met zo iemand heb ik niet

~Panthera~
13-04-05, 10:23
Geplaatst door helly2002
smit wil een verbod tegen het hakenkruis dann heb ik de fotos met hem erop zeker verkeerd gezien : :zweep: turkse politie zalwel helpen dan vraag je om een vlam in de pan.nederlandse politie is inderdaad een beetje zwak maar ook al he je een andere vlag voorje naam het is ook jou politie als je in nl wont die smits is een hele foute kerel.maja zo zal mohamed b ookwel in de watjes worden gelegd gevangenis is als een hotel lol.laat ze hem maar iedere dag een stukje varkensvlees geven das ee leuke straf voor hem.en zeg nou niet dat het discriminaty is want medelijden met zo iemand heb ik niet


Nee, dit is dus gewoon slap gelul. :rolleyes:
Of denk je dat dit humor is ?

Iemand die in de gevangenis zit, die vegetarisch is, douw je toch ook geen koe door zijn strot, of wel ?

helly2002
13-04-05, 14:53
nee hoor panthara dat noem ik straf net zoals ze in sommige landen handjes eraf hakkuh als je wat weghaald .dat zijn straffen voor iemand die een pistool leegknald en dan nog vrolijk met messen aan de zwier gaat niks teveel .of ga jij goedpraten wat die gast heeft geflikt.maar ja ik ben voor hardere straffen.die gast zit nu in een soort van een hotel ook leuk voor de ouders van theo

~Panthera~
13-04-05, 15:42
Geplaatst door helly2002
nee hoor panthara dat noem ik straf net zoals ze in sommige landen handjes eraf hakkuh als je wat weghaald .dat zijn straffen voor iemand die een pistool leegknald en dan nog vrolijk met messen aan de zwier gaat niks teveel .of ga jij goedpraten wat die gast heeft geflikt.maar ja ik ben voor hardere straffen.die gast zit nu in een soort van een hotel ook leuk voor de ouders van theo

gelukkig, dan is het goed: dan vind ik verkrachting voor alle Nederlandse mannen in de gevangenis door een vrouw met een grote stok ook wel een leuke straf. :moe:

Wat kan ons het schelen, nietwaar ?? :moe:
Ze zitten toch maar in een hotel.

Of gaat dat ineens iets te ver? :moe:

*sarcasme mode*

taouanza
13-04-05, 15:46
Geplaatst door ~Panthera~
Heeft er iemand geen rol ducktape voor die SSmit ?er komt toch echt niks zinnigs meer uit die laadklep van die gozer. :roken:

Ik ben tegen een verbod want dat zou suggeren dat meneer wat te melden heeft. Laat hem maar raaskallen en zichzelf voor schut zetten.