PDA

Bekijk Volledige Versie : Kopers villa's weren gehandicapten



~Panthera~
13-04-05, 11:23
Kopers villa's weren gehandicapten

Uitgegeven: 13 april 2005 12:09

SITTARD - Kopers van villa's in de dure Sittardse wijk De Kollenberg willen geen verstandelijk gehandicapten in hun buurt. Ze hebben een actiecomité gevormd dat forse schadeclaims eist als de vestiging van 24 verstandelijk gehandicapten in drie woningen in nieuwbouwproject Hof Kollenberg doorgaat.

De actievoerders willen anoniem blijven, maar hebben zich gemeld bij het Sittardse raadslid W. Krekels van de lokale lijst SNS. Die bevestigde hun actie woensdag, maar steunt die niet.


Voorzitter W. Schmitz van de stichting Pepijn en Paulus in Echt, die de woningen voor de groep gehandicapten aankocht, begrijpt de commotie niet. "Gehandicapten zijn gewone Nederlandse staatsburgers", zegt hij. De stichting heeft cliënten ondergebracht in acht soortgelijke projecten in Limburg, maar nog nooit klachten uit de buurt gehad.



Tsum :kotsen:

Juliette
13-04-05, 11:32
Geplaatst door ~Panthera~
Kopers villa's weren gehandicapten



Héél begrijpelijk. Dat haalt natuurlijk de waarde van hun dure villa's naar beneden. En alle overlast die erbij komt kijken. :moe:

Wat zijn we toch vriendelijk voor alles dat een beetje anders is.

TonH
13-04-05, 11:32
Ik stel een ruil voor: gehandicapten naar Den Haag en Hirsi Ali naar Sittard :roker:

taouanza
13-04-05, 11:58
Dat is toch facistisch?

~Panthera~
13-04-05, 12:01
Geplaatst door taouanza
Dat is toch facistisch?


Schijnt "normaal" te zijn, in Nederland tegenwoordig. :moe:

Zorg voor de medemens en zo, je weet wel: eigen verantwoordelijkheid. :moe:

taouanza
13-04-05, 12:02
Geplaatst door ~Panthera~
Schijnt "normaal" te zijn, in Nederland tegenwoordig. :moe:

Maar tis toch wel facistisch vind ik.

~Panthera~
13-04-05, 12:03
Geplaatst door taouanza
Maar tis toch wel facistisch vind ik.



Tja, vertel dat hun maar. :moe: ik vind het op zijn minst discriminatie, maar ja, dat is ook al zo'n politiek korrekt woord geworden he ? :moe:

taouanza
13-04-05, 12:04
Geplaatst door ~Panthera~
Tja, vertel dat hun maar. :moe: ik vind het op zijn minst discriminatie, maar ja, dat is ook al zo'n politiek korrekt woord geworden he ? :moe:

Maar wat is hun bezwaar nou percies eigenlijk?

~Panthera~
13-04-05, 12:07
Geplaatst door taouanza
Maar wat is hun bezwaar nou percies eigenlijk?

Ik denk, als ze eerlijk zijn, dat ze niet willen dat hun huis in waarde ZOU dalen, en ze het gevoel hebben "voor lul" te zitten tegenover hun "dure" vriendjes. :moe:
Scheinheilige bende.

Juliette
13-04-05, 12:11
Geplaatst door ~Panthera~
Tja, vertel dat hun maar. :moe: ik vind het op zijn minst discriminatie, maar ja, dat is ook al zo'n politiek korrekt woord geworden he ? :moe:

Dat woord kan echt niet meer. :fplet: Het zal hun eigen schuld wel zijn. :moe:

Juliette
13-04-05, 12:12
Geplaatst door ~Panthera~
Ik denk, als ze eerlijk zijn, dat ze niet willen dat hun huis in waarde ZOU dalen, en ze het gevoel hebben "voor lul" te zitten tegenover hun "dure" vriendjes. :moe:
Scheinheilige bende.

Precies. Een mooi voorbeeld van het ongrijpbare NIMBY - syndroom.

~Panthera~
13-04-05, 12:12
Geplaatst door Juliette
Dat woord kan echt niet meer. :fplet: Het zal hun eigen schuld wel zijn. :moe:

Precies.
Hadden ze GVD maar niet gehandicapt moeten zijn. :fplet:

Joesoef
13-04-05, 12:12
Kortzichtig Nederland.

taouanza
13-04-05, 12:14
Geplaatst door ~Panthera~
Ik denk, als ze eerlijk zijn, dat ze niet willen dat hun huis in waarde ZOU dalen, en ze het gevoel hebben "voor lul" te zitten tegenover hun "dure" vriendjes. :moe:
Scheinheilige bende.

Waarom zou hun huis in waarde dalen. Ze hebben toch nergens last van?

~Panthera~
13-04-05, 12:15
Geplaatst door taouanza
Waarom zou hun huis in waarde dalen. Ze hebben toch nergens last van?


Ach, het "staat" niet zo mooi in je dure buurtje he ? :rolleyes:
Al die rare gehandicapten. :moe:
Het zou maar besmettelijk zijn. :moe:

*sarcasme mode*

Juliette
13-04-05, 12:18
Geplaatst door taouanza
Waarom zou hun huis in waarde dalen. Ze hebben toch nergens last van?

Zo simpel zou het kunnen zijn. Maar is het niet. Als er in een dure buurt mensen of organisaties zich vestigen die ook maar een tikkie afwijken van wat voor 'hun' normaal is klagen ze al dat 'de waarde' van hun huizen gaat dalen. Om van het imago van de buurt nog maar te zwijgen.

Geen kindercreches dus (is in belgië echt waar een rechtzaak rond geweest - dure meneren en mevrouwen die geen kinderopvang in de buurt wilden wegend de overlast), geen gehandicapten, geen gekleurden, geen homo's of lesbo's geen,... :moe:

kaaskop
13-04-05, 12:29
Geplaatst door ~Panthera~
Kopers villa's weren gehandicapten

Uitgegeven: 13 april 2005 12:09

SITTARD - Kopers van villa's in de dure Sittardse wijk De Kollenberg willen geen verstandelijk gehandicapten in hun buurt. Ze hebben een actiecomité gevormd dat forse schadeclaims eist als de vestiging van 24 verstandelijk gehandicapten in drie woningen in nieuwbouwproject Hof Kollenberg doorgaat.

De actievoerders willen anoniem blijven, maar hebben zich gemeld bij het Sittardse raadslid W. Krekels van de lokale lijst SNS. Die bevestigde hun actie woensdag, maar steunt die niet.


Voorzitter W. Schmitz van de stichting Pepijn en Paulus in Echt, die de woningen voor de groep gehandicapten aankocht, begrijpt de commotie niet. "Gehandicapten zijn gewone Nederlandse staatsburgers", zegt hij. De stichting heeft cliënten ondergebracht in acht soortgelijke projecten in Limburg, maar nog nooit klachten uit de buurt gehad.



Tsum :kotsen:

Tsjeezis wat stom. Ik woon hier recht tegenover een gezinsvervangend tehuis voor verstandelijk gehandicapten. Nergens staan er bewoners in mijn straatje onder een strenger toezicht als juist die verstandelijk gehandicapten, daar heb je dus echt geen last van. Hoogstens af en toe van hun ouders die het voor elkaar krijgen om toch met een Suzuki Alto drie parkeerplaatsen in beslag te nemen.

taouanza
13-04-05, 12:37
Geplaatst door Juliette
Zo simpel zou het kunnen zijn. Maar is het niet. Als er in een dure buurt mensen of organisaties zich vestigen die ook maar een tikkie afwijken van wat voor 'hun' normaal is klagen ze al dat 'de waarde' van hun huizen gaat dalen. Om van het imago van de buurt nog maar te zwijgen.

Geen kindercreches dus (is in belgië echt waar een rechtzaak rond geweest - dure meneren en mevrouwen die geen kinderopvang in de buurt wilden wegend de overlast), geen gehandicapten, geen gekleurden, geen homo's of lesbo's geen,... :moe:

Van kinderopvang heb ik het zelf ook meegemaakt.
Get this:

In Oosterflank zijn er 3 basisscholen dicht bij elkaar. De kinderen wonen in de wijk. De naschoolse opvang is op 20 min lopen afstand van de scholen. Toen de naschoolse opvang een huis kocht in de buurt van de scholen werd er uit de wijk geprotesteerd en ging het niet door.:verward: