PDA

Bekijk Volledige Versie : Franse electriciens sluiten stroom af voor 'gierige' Bolkestein



Julien
13-04-05, 19:55
Boze elektriciens sluiten Bolkestein af

Voormalig eurocommissaris Frits Bolkestein heeft de woede op zijn hals gehaald van Franse elektriciens. Hij verdedigde een week geleden in Parijs zijn omstreden voorstel voor een vrij dienstenverkeer in de EU. De richtlijn moet het mogelijk maken werknemers tijdelijk uit te zenden naar andere EU-landen, volgens regels die in het eigen land gelden.

Een opmerking die de VVD'er daarbij maakte viel niet in goede aarde. "Frankrijk hoeft een tsunami van goedkope Poolse loodgieters niet te vrezen. Kwamen er maar een paar Poolse loodgieters of elektriciens, want ik kan ze best gebruiken in mijn buitenhuis in Noord-Frankrijk", sprak Bolkestein. Boze elektriciens sloten daarop vandaag de stroom naar dat buitenhuis af, omdat de Nederlandse politicus 'te gierig is om te betalen naar de in Frankrijk geldende tarieven', aldus de actievoerders.

De burgemeester van Maubeuge, waar het huis van Bolkestein staat, had enkele dagen geleden al verontwaardigd gereageerd. "Mijnheer Bolkestein hoeft maar in de Gouden Gids te kijken. Daarin staan dertien loodgieters in de omgeving en evenzoveel elektriciens die binnen 24 uur bij hem op de stoep staan als hij belt", was zijn commentaar.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/53143

Tomas
13-04-05, 20:09
Geplaatst door Julien

Daarin staan dertien loodgieters in de omgeving en evenzoveel elektriciens die binnen 24 uur bij hem op de stoep staan als hij belt", was zijn commentaar.


24 uur? Zijn franse uren net zoveel waard als nederlandse uren? Ik ken ook wat mensen die geprobeerd hebben om hun tweede krot in frankrijk te verbouwen tot een paleisje. Geen 1 daarvan is succesvol geeindigd. Volgens hen kan je geen afspraken maken met franse vakmensen. Die zijn drukker met zwart bijklussen, demonstreren en uit protest de boel vernielen. Vermoeddelijk is het dankzij de nederlandse toersiten en hun geld dat dat land nog altijd geen derde wereld land geworden.

Wizdom
13-04-05, 20:18
Geplaatst door Tomas
24 uur? Zijn franse uren net zoveel waard als nederlandse uren? Ik ken ook wat mensen die geprobeerd hebben om hun tweede krot in frankrijk te verbouwen tot een paleisje. Geen 1 daarvan is succesvol geeindigd. Volgens hen kan je geen afspraken maken met franse vakmensen. Die zijn drukker met zwart bijklussen, demonstreren en uit protest de boel vernielen. Vermoeddelijk is het dankzij de nederlandse toersiten en hun geld dat dat land nog altijd geen derde wereld land geworden.

Dat is Nederlandse arrogantie... De Fransen zijn een verstandig volk die weten wanneer ze in opstand moeten komen wanneer er aan hun brood wordt geknaagd...

In Nederland begint het pas te rommelen als er nog alleen kruimels over zijn.... Denk alleen aan dit kabinet en de alsmaar tierende zakkenvullerij... Ik geloof dat Nederland eerder een 3e wereld land wordt dan Frankrijk... Daar houdt de bevolking nog een vinger aan de pols... Hier zijn ze allemaal in de wolken met Pimmetje....

Tomas
13-04-05, 20:22
Geplaatst door Wizdom
Dat is Nederlandse arrogantie... De Fransen zijn een verstandig volk die weten wanneer ze in opstand moeten komen wanneer er aan hun brood wordt geknaagd...

In Nederland begint het pas te rommelen als er nog alleen kruimels over zijn.... Denk alleen aan dit kabinet en de alsmaar tierende zakkenvullerij... Ik geloof dat Nederland eerder een 3e wereld land wordt dan Frankrijk... Daar houdt de bevolking nog een vinger aan de pols... Hier zijn ze allemaal in de wolken met Pimmetje....

Le Penn, sukkeltje.

Wizdom
13-04-05, 20:23
Geplaatst door Tomas
Le Penn, sukkeltje.

Le Penn zit niet in de regering sukkeltje.... Wij hebben de Le Penns in de regering zitten...

Tomas
13-04-05, 20:25
Geplaatst door Wizdom
Le Penn zit niet in de regering sukkeltje.... Wij hebben de Le Penns in de regering zitten...

Pimmetje is dood, sukkeltje. Lees nou 's een krant ipv vieze boekjes.

Julien
13-04-05, 20:25
Geplaatst door Tomas
24 uur? Zijn franse uren net zoveel waard als nederlandse uren? Ik ken ook wat mensen die geprobeerd hebben om hun tweede krot in frankrijk te verbouwen tot een paleisje. Geen 1 daarvan is succesvol geeindigd. Volgens hen kan je geen afspraken maken met franse vakmensen. Die zijn drukker met zwart bijklussen, demonstreren en uit protest de boel vernielen. Vermoeddelijk is het dankzij de nederlandse toersiten en hun geld dat dat land nog altijd geen derde wereld land geworden.

nederlanders die zich in Frankrijk vestigen verwachten dat alles volgens de Nederlandse mentaliteit gaat. Dus op tijd, en afspraak=afspraak. Daar ergeren Fransen zich dood aan. De Nederlander staat volgens mij in de Top5 van de meest gehate buitenlanders :jeweetog:

Tomas
13-04-05, 20:26
Geplaatst door Julien
nederlanders die zich in Frankrijk vestigen verwachten dat alles volgens de Nederlandse mentaliteit gaat. Dus op tijd, en afspraak=afspraak. Daar ergeren Fransen zich dood aan. De Nederlander staat volgens mij in de Top5 van de meest gehate buitenlanders :jeweetog:

Het is een voorrecht om hierom gehaat te worden.

Wizdom
13-04-05, 20:28
Geplaatst door Tomas
Pimmetje is dood, sukkeltje. Lees nou 's een krant ipv vieze boekjes.

Zijn wederopstanding 'Rita Verdonk', 'Hirsi Aili' en 'Wilders' zijn springlevend en worden als nette burgers gezien.... Zij hebben dezelfde denkbeelden als de 'schrik' Le Pen...

Het zijn extremisten...

Joesoef
13-04-05, 20:33
Geplaatst door Julien
Boze elektriciens sluiten Bolkestein af
http://frontpage.fok.nl/nieuws/53143



:D

Xavier
13-04-05, 20:39
Geplaatst door Julien
nederlanders die zich in Frankrijk vestigen verwachten dat alles volgens de Nederlandse mentaliteit gaat. Dus op tijd, en afspraak=afspraak. Daar ergeren Fransen zich dood aan. De Nederlander staat volgens mij in de Top5 van de meest gehate buitenlanders :jeweetog:

En de Fransen staan bij mij op de 1e plaats.

Onbetrouwbare ratten zijn het...

Tomas
13-04-05, 20:49
Geplaatst door Wizdom

Het zijn extremisten...

In jouw ogen is dat bijna de halve wereld.

Wizdom
13-04-05, 21:03
Geplaatst door Tomas
In jouw ogen is dat bijna de halve wereld.

Als mensen vinden dat je je naar hun persoonlijke maatstaf moet gedragen en denken dan is dat objectief gezien extreem... Dat is zeker niet de halve wereld maar je hebt er zeker zulke arrogante halve zolen tussen lopen...

Tomas
13-04-05, 21:08
Geplaatst door Wizdom
Als mensen vinden dat je je naar hun persoonlijke maatstaf moet gedragen en denken dan is dat objectief gezien extreem...

Weetje. Het slaat werkelijk nergens op. 't kan allemaal wel gramaticaal en spellingswise correct zijn, maar qua betekenis... Volgens mij weet je niet eens wat je nu eigenlijk wil zeggen.

Wizdom
13-04-05, 21:12
Geplaatst door Tomas
Weetje. Het slaat werkelijk nergens op. 't kan allemaal wel gramaticaal en spellingswise correct zijn, maar qua betekenis... Volgens mij weet je niet eens wat je nu eigenlijk wil zeggen.

Als je niet weet waar ik het over heb dan geloof ik niet dat je in dit verdrukkende Nederland woont....

Ik heb het over het gure klimaat in Nederland en de gedwongen assimilatie drang in dit land.....

Tomas
13-04-05, 21:13
Geplaatst door Wizdom
Als je niet weet waar ik het over heb dan geloof ik niet dat je in dit verdrukkende Nederland woont....

Ik heb het over het gure klimaat in Nederland en de gedwongen assimilatie drang in dit land.....

En voor 't weekend ziet het er ook al niet veel beter uit.

Tomas
13-04-05, 21:14
Maar hebben ze je weer gedwongen een vrouw de hand te geven? Klote man.

Wizdom
13-04-05, 21:16
Geplaatst door Tomas
En voor 't weekend ziet het er ook al niet veel beter uit.

Ben je nog steeds trots op dit paniekerig landje....

Wizdom
13-04-05, 21:17
Geplaatst door Tomas
Maar hebben ze je weer gedwongen een vrouw de hand te geven? Klote man.

Nee, want ik heb geen uitkering... Jammer he....

Tomas
13-04-05, 21:17
Geplaatst door Wizdom
Ben je nog steeds trots op dit paniekerig landje....

Nee, hoezo?

Tomas
13-04-05, 21:18
Geplaatst door Wizdom
Nee, want ik heb geen uitkering... Jammer he....

Wat dan? Wat moest je vandaag dan weer doen wat zo vernederend was, voor zo'n stoere vent als jij?

Wizdom
13-04-05, 21:22
Geplaatst door Tomas
Wat dan? Wat moest je vandaag dan weer doen wat zo vernederend was, voor zo'n stoere vent als jij?

Al die shit aanhoren over die bangmakerij.... Al die shit aanhoren over die terroristen die volgens de media toch echt achter elke boom zitten.... En al die shit aanhoren over hoe terecht een paar van die Gorilla's op hun borst slaan en geld mogen incasseren... Al die shit aanhoren hoe belangrijk het is dat Jan met de Pet er geen cent bij krijgt... Al die shit aanhoren dat al die heffingen omhoog moeten en dat de politiek 'er echt alles aan doet' en dat dit niet hun schuld is....


Poepoe... moest er even uit...

Tomas
13-04-05, 21:25
Geplaatst door Wizdom
Al die shit aanhoren over die bangmakerij.... Al die shit aanhoren over die terroristen die volgens de media toch echt achter elke boom zitten.... En al die shit aanhoren over hoe terecht een paar van die Gorilla's op hun borst slaan en geld mogen incasseren... Al die shit aanhoren hoe belangrijk het is dat Jan met de Pet er geen cent bij krijgt... Al die shit aanhoren dat al die heffingen omhoog moeten en dat de politiek 'er echt alles aan doet' en dat dit niet hun schuld is....


Poepoe... moest er even uit...

OK... Je hebt weer 's een keer niet naar tmf gekeken. Maar... en toen werd je opeens geassimileerd?

Wizdom
13-04-05, 21:28
Geplaatst door Tomas
OK... Je hebt weer 's een keer niet naar tmf gekeken. Maar... en toen werd je opeens geassimileerd?

Er is duidelijk een assimilatie drang.... Dat is een slechte zaak... Laat iedereen zichzelf zijn.... En zich thuis voelen...

marlies255
13-04-05, 21:29
Geplaatst door Julien
nederlanders die zich in Frankrijk vestigen verwachten dat alles volgens de Nederlandse mentaliteit gaat. Dus op tijd, en afspraak=afspraak. Daar ergeren Fransen zich dood aan. De Nederlander staat volgens mij in de Top5 van de meest gehate buitenlanders :jeweetog:

en waar staat dan dat Nederlanders het meest gehaat zijn?? Die Fransen mogen blij zijn met die 1 miljoen Nederlandse toeristen per jaar. In Amsterdam zijn overigens Italiaanse toeristen het meest gehaat. Je zou verwachten dat men Duitsers haat, maar die zijn juist erg geliefd. Bolkestein heeft overigens wel vaker de spijker op zijn kop geslagen, dat vindt kennelijk niet iedereen even prettig........

Tomas
13-04-05, 21:30
Geplaatst door Wizdom
Er is duidelijk een assimilatie drang.... Dat is een slechte zaak... Laat iedereen zichzelf zijn.... En zich thuis voelen...

Maar je hebt dus niet toegegeven?!
Je hebt stand gehouden?!

Wizdom, je hebt ons weer te kakken gezet, verdomme. Wat moeten we toch doen om jou te assimileren? Ik geef het op.

Tomas
13-04-05, 21:31
Geplaatst door marlies255

In Amsterdam zijn overigens Italiaanse toeristen het meest gehaat. Je zou verwachten dat men Duitsers haat, maar die zijn juist erg geliefd.

Achterlijke stad. Altijd al geweten.

Joesoef
13-04-05, 21:33
Hopelijk heeft Tomas ook een huisje in Frankrijk. Ik was ooit electricien :D.

Joesoef
13-04-05, 21:34
Geplaatst door marlies255
en waar staat dan dat Nederlanders het meest gehaat zijn?? Die Fransen mogen blij zijn met die 1 miljoen Nederlandse toeristen per jaar. In Amsterdam zijn overigens Italiaanse toeristen het meest gehaat. Je zou verwachten dat men Duitsers haat, maar die zijn juist erg geliefd. Bolkestein heeft overigens wel vaker de spijker op zijn kop geslagen, dat vindt kennelijk niet iedereen even prettig........

Bolkenstein moet niet zo zeuren. Frankrijk is geen Nederland.

Tomas
13-04-05, 21:38
Geplaatst door Joesoef
Frankrijk is geen Nederland.

Hij gelooft blijkbaar dat het wel haalbaar voor ze is. Altijd al een naieve sukkel en hoogvlieger geweest.

Tomas
13-04-05, 21:39
Geplaatst door Joesoef
Hopelijk heeft Tomas ook een huisje in Frankrijk. Ik was ooit electricien :D.

Ik zou je heus wel bellen als 't nodig was geweest.

Joesoef
13-04-05, 21:41
Geplaatst door Tomas
Ik zou je heus wel bellen als 't nodig was geweest.


Geen ontkenning......

Tomas
13-04-05, 21:42
Geplaatst door Joesoef
Geen ontkenning......

Maar ook geen bevestiging. Wat nu?

Joesoef
13-04-05, 21:44
Geplaatst door Tomas
Maar ook geen bevestiging. Wat nu?


Vertrouwen op God :hihi:

Tomas
13-04-05, 21:46
Geplaatst door Joesoef
Vertrouwen op God :hihi:

Je gelooft toch niet echt dat ik in zo'n halfslachtig land als frankrijk een huisje zou kopen? Net geen heerlijk emotioneel zuid-europa en absoluut geen goed georganiseerd noord-europa. Gewoon net niks. Ik moet er niet aan denken.

marlies255
13-04-05, 21:48
Geplaatst door Tomas
Achterlijke stad. Altijd al geweten.

ach, er zijn wat "vervelende" buurten in West, maar voor de rest is het hier prima toeven.....

Tomas
13-04-05, 21:49
Geplaatst door marlies255
ach, er zijn wat "vervelende" buurten in West, maar voor de rest is het hier prima toeven.....

Ik had het niet over die buurtjes. Ik heb het over moffen-lovers.

marlies255
13-04-05, 21:53
die "moffen" zijn gewoon beleefd, gedragen zich netjes en betalen de rekening voordat ze vertrekken. De jonge generatie spreekt vaak Engels, omdat ze weten dat veel Nederlanders een hekel aan het Duits hebben. Duitsers van nu zijn toleranter dan Nederlanders van nu.

Tomas
13-04-05, 21:53
Geplaatst door marlies255
die "moffen" zijn gewoon beleefd, gedragen zich netjes en betalen de rekening voordat ze vertrekken. De jonge generatie spreekt vaak Engels, omdat ze weten dat veel Nederlanders een hekel aan het Duits hebben. Duitsers van nu zijn toleranter dan Nederlanders van nu.

Allemaal schijn. Genetisch zijn ze gewoon fout.

marlies255
13-04-05, 22:02
Geplaatst door Tomas
Allemaal schijn. Genetisch zijn ze gewoon fout.

Ja, met zo'n ongenuanceerde reactie kan ik dus niets. Ongefundeerde en sentimentele haat jegens een bevolkingsgroep, dat slaat wat mij betreft nergens op. Als je hier zoiets zou zeggen over Marokkanen, krijg je strafpunten!

Tomas
13-04-05, 22:05
Geplaatst door marlies255
Ja, met zo'n ongenuanceerde reactie kan ik dus niets. Ongefundeerde en sentimentele haat jegens een bevolkingsgroep, dat slaat wat mij betreft nergens op. Als je hier zoiets zou zeggen over Marokkanen, krijg je strafpunten!

Daar heb je dan ook weer andere websites voor.

marlies255
13-04-05, 22:07
Geplaatst door Tomas
Daar heb je dan ook weer andere websites voor.

dat is waar, maar lijkt me nou ook weer niet nodig. Net als jou ongenuanceerde opmerking over Duitsers. Wat mij betreft einde discussie over die Duiters. Leidt tot niets.

Tomas
13-04-05, 22:09
Geplaatst door marlies255
dat is waar, maar lijkt me nou ook weer niet nodig. Net als jou ongenuanceerde opmerking over Duitsers. Wat mij betreft einde discussie over die Duiters. Leidt tot niets.

Alsof een discussie met een a'dammer uberhaupt irgendwo tot zou leiten. Traume weiter.

Julien
13-04-05, 23:21
Geplaatst door marlies255
en waar staat dan dat Nederlanders het meest gehaat zijn?? Die Fransen mogen blij zijn met die 1 miljoen Nederlandse toeristen per jaar. In Amsterdam zijn overigens Italiaanse toeristen het meest gehaat. Je zou verwachten dat men Duitsers haat, maar die zijn juist erg geliefd. Bolkestein heeft overigens wel vaker de spijker op zijn kop geslagen, dat vindt kennelijk niet iedereen even prettig........

Nederlanders spreken geen woord Frans terwijl ze wel in Frankrijk komen wonen. Ze zijn onbeschoft en willen zich niet aanpassen aan de Franse gewoonten. En zoals ik net al zei, ergeren Fransen zich aan het feit dat veel Nederlanders eisen dat het er in Frankrijk net zo aan toe gaat als in Nederland. Dus dat je op tijd komt als je een afspraak maakt, dat je meent wat je zegt, dat je recht voor z'n raap bent, dat je hard werkt zonder te klagen etc. (zeg maar de calvinistische levensstijl).
De Franse mentaliteit is nu eenmaal anders, en nederlanders willen zich niet aanpassen.

Dat verzin ik niet, maar dat hoor ik van mensen in Frankrijk als ik zeg dat ik in Nederland woon.

Dat Amsterdammers een hekel aan Italianen hebben, verbaast me dan ook niet. Das precies hetzelfde probleem. Alleen zijn Italianen niet zo arrogant/luidruchtig als de Nederlanders.

Julien
13-04-05, 23:43
en Fritsje woont nog wel in de Franse regio die het dichtst bij Nederland ligt :hihi:

http://meteo.france3.fr/stamps/5/9/3/59392.jpg

http://www.comfort-maubeuge.com/gif/soma.jpg

Juliette
13-04-05, 23:54
Geplaatst door Tomas
Je gelooft toch niet echt dat ik in zo'n halfslachtig land als frankrijk een huisje zou kopen? Net geen heerlijk emotioneel zuid-europa en absoluut geen goed georganiseerd noord-europa. Gewoon net niks. Ik moet er niet aan denken.

Oost en West vallen er voor de gemakkelijkheid effe af.

Juliette
13-04-05, 23:55
Geplaatst door Julien
en Fritsje woont nog wel in de Franse regio die het dichtst bij Nederland ligt :hihi:

http://meteo.france3.fr/stamps/5/9/3/59392.jpg

http://www.comfort-maubeuge.com/gif/soma.jpg

Héél mooie regio trouwens. Ik ben daar vorig jaar nog lange fietstochten gaan maken.

Julien
14-04-05, 00:23
Geplaatst door Tomas
Je gelooft toch niet echt dat ik in zo'n halfslachtig land als frankrijk een huisje zou kopen? Net geen heerlijk emotioneel zuid-europa en absoluut geen goed georganiseerd noord-europa. Gewoon net niks. Ik moet er niet aan denken.

Je moet er ook anders tegen aan kijken :)

Frankrijk heeft van alles wat!

In het noorden vind je een stukje Noord-Europa; met Germaanse gewoonten (zoals brood eten tussen de middag en avondeten al om 17.30!)

In het Westen vind je Keltische overblijfselen die je doen denken aan de Britse eilanden (ook het dialect dat daar gesproken wordt)

In het Midden en Oosten vind je hooggebergte, een stukje Alpenlanden.

In het Zuidoosten vind je de hautaine Mediterrane cultuur van de Cote d'Azur, een stukje Zuid-Europa/ Italië

In het Zuiden vind je een stukje Spaanse culuur, met stierenvechten, paella's en Baskisch/Catalaans wat er gesproken wordt.

..Veelzijdiger kan toch haast niet.. ;)

mark61
14-04-05, 02:00
Frankrijk was vroeger wel leuk. Het begint nu alleen te veel op NL te lijken. :duivels:

Sjo, is dat geen diepe?

Julien
14-04-05, 09:26
Geplaatst door mark61
Frankrijk was vroeger wel leuk. Het begint nu alleen te veel op NL te lijken. :duivels:

Sjo, is dat geen diepe?

bedoel je wat betreft de politiek?
hm ik vind juist dat de Franse politiek altijd een stukje voorloopt op de Nederlandse politiek.
Die hele toestand (islamhetze) die NL nu meemaakt, hebben we in Frankrijk allang gehad (weliswaar in mindere mate).. vooral toen er wekelijks bomaanslagen waren in de Parijse metro in de jaren '90.

mark61
14-04-05, 09:45
Geplaatst door Julien
bedoel je wat betreft de politiek?
hm ik vind juist dat de Franse politiek altijd een stukje voorloopt op de Nederlandse politiek.
Die hele toestand (islamhetze) die NL nu meemaakt, hebben we in Frankrijk allang gehad (weliswaar in mindere mate).. vooral toen er wekelijks bomaanslagen waren in de Parijse metro in de jaren '90.

Nee, op elk gebied.

Hoe noem jij een hoofddoekverbod dan? Denk je dat NL dat binnenkort ook gaat invoeren? Vind je dat voorlopen?

Ik vind dat de Franse politiek zo'n 200 jaar achter loopt. Het parlement heeft vrijwel niets te zeggen, de regering trouwens nog minder, en dit alles omdat zelfs in de 20e eeuw, na WOII nog, het land zo instabiel was dat een halve dictator de enige oplossing leek. Beangstigend.

Dit gevoegd bij het feit dat presidenten rustig de wet kunnen overtreden en nog toegejuichd worden ook, en de enorme staatsinvloed, maakt dat ik F in politiek opzicht niet modern vindt, nee.

Op cultureel en literair gebied is het natuurlijk een ander verhaal. Hoewel ik er niet van overtuigd ben dat F zoveel moderner is dan andere landen.

Jah, de auto's, die zijn fantastisch. :hihi: Het eten wordt ook al minder, zei opa hoofdschuddend.

Julien
14-04-05, 09:57
Geplaatst door mark61
Nee, op elk gebied.
Nou je kan hooguit zeggen dat óók Frankrijk steeds meer veramerikaniseert. Dat is jammer, maar onvermijdelijk. Wat dat betreft lijkt Frankrijk nu meer op NL in vergelijking met 50 jaar geleden. Maar echt veel overenkomsten zie ik niet hoor.


Hoe noem jij een hoofddoekverbod dan? Denk je dat NL dat binnenkort ook gaat invoeren? Vind je dat voorlopen?
Laicité heeft er altijd al bestaan, Mark61.


Ik vind dat de Franse politiek zo'n 200 jaar achter loopt. Het parlement heeft vrijwel niets te zeggen, de regering trouwens nog minder, en dit alles omdat zelfs in de 20e eeuw, na WOII nog, het land zo instabiel was dat een halve dictator de enige oplossing leek. Beangstigend.

Dit gevoegd bij het feit dat presidenten rustig de wet kunnen overtreden en nog toegejuichd worden ook, en de enorme staatsinvloed, maakt dat ik F in politiek opzicht niet modern vindt, nee.

Op cultureel en literair gebied is het natuurlijk een ander verhaal. Hoewel ik er niet van overtuigd ben dat F zoveel moderner is dan andere landen.

Jah, de auto's, die zijn fantastisch. :hihi: Het eten wordt ook al minder, zei opa hoofdschuddend.
Tja, die politiek. Frankrijk bedrijft de politiek op een Mediterrane manier. Met veel emotie, chaos en veel premiers die aftreden. Eén van de weinige typische Romeinse overblijfselen in Frankrijk. Als we dat zouden veranderen, zouden we nog meer op Nederland of Amerika gaan lijken. Dat wou je toch juist niet?!

Wat betreft het eten heb je wel gelijk; ik las pas in de krant dat er veel meer dikke mensen komen in Frankrijk. Daar is men ook zeer ongerust over.

mark61
14-04-05, 10:14
Geplaatst door Julien
Nou je kan hooguit zeggen dat óók Frankrijk steeds meer veramerikaniseert. Dat is jammer, maar onvermijdelijk. Wat dat betreft lijkt Frankrijk nu meer op NL in vergelijking met 50 jaar geleden. Maar echt veel overenkomsten zie ik niet hoor.

Plus américaine que tu veux voir?


Laicité heeft er altijd al bestaan, Mark61.

Hé, dat klinkt naar een islamitische geschiedvervalsing. Jongeman, het is iets van de Franse revolutie om de macht van de clerus te breken. Alleen van toepassing op katholieke landen. In NL hebben we helemaal geen laic.


Tja, die politiek. Frankrijk bedrijft de politiek op een Mediterrane manier. Met veel emotie, chaos en veel premiers die aftreden. Eén van de weinige typische Romeinse overblijfselen in Frankrijk. Als we dat zouden veranderen, zouden we nog meer op Nederland of Amerika gaan lijken. Dat wou je toch juist niet?!

Die premiers worden in F door de president eruit gegooid, een crimineel die zelf achter de tralies hoort. Maar de Fransen vinden het kostelijk.

Ik vind de huidige VS en NL politiek pas veel emotie, trouwens.


Wat betreft het eten heb je wel gelijk; ik las pas in de krant dat er veel meer dikke mensen komen in Frankrijk. Daar is men ook zeer ongerust over.

Dik komt niet noodzakelijk van slecht eten, eerder van niet bewegen. Maar ik vind de restaurants slechter en duurder geworden. Nou ja, dat laatste is te verwachten.