PDA

Bekijk Volledige Versie : Halsema: politici moeten zich bezinnen



MarinadeMix
14-04-05, 11:59
Halsema: politici moeten zich bezinnen

DEN HAAG - Politici dienen zich te bezinnen op de verkeerde invloed die zij kunnen hebben wanneer ze zich fel uitspreken over problemen in de samenleving. Volgens GroenLinks-fractievoorzitter Halsema hebben politici een voorbeeldfunctie en kan hun soms polariserende opstelling verkeerd uitpakken voor de dagelijkse omgang tussen mensen.

In het debat over normen en waarden in de Nederlandse samenleving haalde Halsema donderdag het voorbeeld aan van een lerares op een zwarte basisschool. Zij zegt: ,,Politici mogen roepen wat ze willen, wij zullen morgen de schade wel weer herstellen."

GroenLinks vindt dat politici de laatste tijd door extreme uitspraken mensen van elkaar vervreemd hebben. Halsema gaat naar eigen zeggen ook niet vrijuit. "In het vuur van de politieke strijd heb ik mij wel eens meer laten gaan dan mij lief is."

www.telegraaf.nl

TonH
14-04-05, 12:10
Geplaatst door MarinadeMix
...een lerares op een zwarte basisschool. Zij zegt: ,,Politici mogen roepen wat ze willen, wij zullen morgen de schade wel weer herstellen."

http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c011.gif

~Panthera~
14-04-05, 12:15
Geplaatst door MarinadeMix
Halsema: politici moeten zich bezinnen

DEN HAAG - Politici dienen zich te bezinnen op de verkeerde invloed die zij kunnen hebben wanneer ze zich fel uitspreken over problemen in de samenleving. Volgens GroenLinks-fractievoorzitter Halsema hebben politici een voorbeeldfunctie en kan hun soms polariserende opstelling verkeerd uitpakken voor de dagelijkse omgang tussen mensen.

In het debat over normen en waarden in de Nederlandse samenleving haalde Halsema donderdag het voorbeeld aan van een lerares op een zwarte basisschool. Zij zegt: ,,Politici mogen roepen wat ze willen, wij zullen morgen de schade wel weer herstellen."

GroenLinks vindt dat politici de laatste tijd door extreme uitspraken mensen van elkaar vervreemd hebben. Halsema gaat naar eigen zeggen ook niet vrijuit. "In het vuur van de politieke strijd heb ik mij wel eens meer laten gaan dan mij lief is."

www.telegraaf.nl



Helemaal mee eens !http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c014.gif

mark61
14-04-05, 12:25
Tjee, een politicusca met zelfkritiek. Verademend.

MarinadeMix
14-04-05, 12:35
Geplaatst door mark61
Tjee, een politicusca met zelfkritiek. Verademend.

Je zou bijna weer vertrouwen in de politiek krijgen.

mark61
14-04-05, 12:48
Geplaatst door MarinadeMix
Je zou bijna weer vertrouwen in de politiek krijgen.

Niet als je bedenkt dat het toch echt een uitzondering is. :moe:

Wortel
14-04-05, 12:49
Inderdaad. Helemaal mee eens en terecht applaus voor Halsema.

MarinadeMix
14-04-05, 12:50
Geplaatst door mark61
Niet als je bedenkt dat het toch echt een uitzondering is. :moe:

Daarom bijna ;)

The_Reporter
14-04-05, 12:51
Geplaatst door mark61
Tjee, een politicusca met zelfkritiek. Verademend.
Hmmm, zelfkritiek inderdaad.

_h4T3D_sE7eN
14-04-05, 13:24
Geplaatst door Alcibiades
Ze kan zich beperken tot haar eigen partij, bijvoorbeeld over het stemgedrag van de Groen Linksers in de Eerste Kamer tav de gekozen burgemeester.

Krijgen we dat gezeik weer ...

mark61
14-04-05, 14:02
Geplaatst door Alcibiades
Ik vind het heel goed dat Femke dit zegt. Maar ze hoeft het niet eens over politici van andere partijen hebben. Ze kan zich beperken tot haar eigen partij, bijvoorbeeld over het stemgedrag van de Groen Linksers in de Eerste Kamer tav de gekozen burgemeester.

Daar gaat inderdaad een heel vervreemdend en polariserend effect van uit. :confused:

duende
14-04-05, 18:19
Geplaatst door Alcibiades
Ik vind het heel goed dat Femke dit zegt. Maar ze hoeft het niet eens over politici van andere partijen hebben. Ze kan zich beperken tot haar eigen partij, bijvoorbeeld over het stemgedrag van de Groen Linksers in de Eerste Kamer tav de gekozen burgemeester.

Dat is uit en te na behandeld. Had demagogen66 hun werk maar goed moeten doen. Er waren al punten van kritiek waar Thom de Graaf zich niets van heeft aangetrokken. Dus dan krijg je dat. Ze heeft duidelijk gezegd dat ze ook niet vrijuit gaat, dus heeft ze ook kritiek op haar eigen partij. Ik vind dat ze gelijk heeft.

Max Stirner
14-04-05, 18:55
Geplaatst door Alcibiades
Dat doet ze niet en dus is het gewoon vrijblijvend gepraat. Die regenten aan de linkerkant hebben altijd het idee dat ze moeten laten zien dat ze het morele gelijk aan hun kant hebben. Nou, wat mij betreft hebben ze dat niet en zijn het gewoon een stelletje volkscommissarissen.

Precies. Dat tot niets verplichtende geblabla over solidariteit, tolerantie en andere stokpaardjes waarop GL en aanverwanten een monopolie claimen..........je wordt er soms een beetje moe van.


Halsema doet alsof ze zelfkritiek heeft, maar tegelijkertijd suggereert ze min of meer dat alle huidige problemen in de samenleving te wijten zijn aan een paar domme uitspraken van Zalm en Balkenende.

I don`t buy that s**t. Tis te makkelijk.

mark61
14-04-05, 21:51
Geplaatst door Max Stirner
I don`t buy that s**t. Tis te makkelijk.

:student: Jij moet je dringend bezinnen!

Paco.x
14-04-05, 22:08
Die regenten aan de linkerkant hebben altijd het idee dat ze moeten laten zien dat ze het morele gelijk aan hun kant hebben.

Regenten? Groen-links? Die nog nooit in een regering hebben gezeten? Volgens mij moet je Pim z'n literatuur er nog eens op na slaan want je begrijpt dus niet wat een regent is...


Halsema doet alsof ze zelfkritiek heeft, maar tegelijkertijd suggereert ze min of meer dat alle huidige problemen in de samenleving te wijten zijn aan een paar domme uitspraken van Zalm en Balkenende.

Volgens mij zegt ze het toch echt heel wat genuanceerder hoor:


Volgens GroenLinks-fractievoorzitter Halsema hebben politici een voorbeeldfunctie en kan hun soms polariserende opstelling verkeerd uitpakken voor de dagelijkse omgang tussen mensen.

Maar ja, ondertussen is het inderdaad wachten tot de eerste doden valt bij al die spanningen tussen Ed van Tijn- en Thom de Graaf-aanhangers, allemaal dankzij Groen-Links... :confused:

Max Stirner
14-04-05, 22:32
Geplaatst door mark61
:student: Jij moet je dringend bezinnen!

Je bent een slechte verkoper, Mark........ :wink:

mark61
15-04-05, 00:28
Geplaatst door Max Stirner
Je bent een slechte verkoper, Mark........ :wink:

I take that as a compliment. :lachu: