PDA

Bekijk Volledige Versie : Saudi goes Europe: Abdullah, Chirac Agree on Major Issues



The_Reporter
15-04-05, 00:46
gewist

mark61
15-04-05, 00:54
Geplaatst door The_Reporter
Addressing a grand reception at Elysee Palace on Wednesday, the crown prince also described France as a symbol of moderation and tolerance. “We are proud of our strong relations, which are not limited to a single field but encompasses cultural, investment, economic and defense areas,” he said.

Zeker al een paar jaar geen krant meer gelezen. Was er niet iets met hoofddoeken? Wie heeft er nou gelijk, jij of Abdullah?

Julien
15-04-05, 15:45
Geplaatst door mark61
Zeker al een paar jaar geen krant meer gelezen. Was er niet iets met hoofddoeken? Wie heeft er nou gelijk, jij of Abdullah?

Ach ik geloof dat Frankrijk het wel goed uitgelegd heeft aan de wereld dat er niks discriminerends of anti-islam is aan het religieuze sy,bolen-verbod.

Misschien zijn er nog een paar Saoudische geestelijken die daar anders over denken, maar aan de andere kant er zijn ook (Egyptische) geestelijken die Frankrijk weer steunen.

Chirac is overigens een meester in de diplomatie met islamitische landen. Ik weet niet hoe hij het doet.

mark61
15-04-05, 16:16
Geplaatst door Julien
Chirac is overigens een meester in de diplomatie met islamitische landen. Ik weet niet hoe hij het doet.

Het verbaast mij ook dat ze er elke keer weer intrappen. Zal wel iets met het anti-Amerikaanse imago van F te maken hebben.

mark61
15-04-05, 16:16
Geplaatst door The_Reporter
Zemzem

Ik vroeg helemaal niet naar een bron. Ik vroeg wie er gelijk heeft, aangezien jullie tegengestelde dingen beweren. Dacht ik dan, maar ik kan me vergissen.

Julien
15-04-05, 16:24
Geplaatst door mark61
Het verbaast mij ook dat ze er elke keer weer intrappen. Zal wel iets met het anti-Amerikaanse imago van F te maken hebben.

Hoezo intrappen? :) Frankrijk heeft al decennia lang uitstekende banden met de islamitische wereld (vnl Marokko, Algerije, Tunesie & Libanon).. en nu ook met vroegere britse kolonies, en die goede band laat Frankrijk ook zien in de manier waarop ze de internationale politiek bedrijft.

mark61
15-04-05, 16:28
Geplaatst door Julien
Hoezo intrappen? :) Frankrijk heeft al decennia lang uitstekende banden met de islamitische wereld (vnl Marokko, Algerije, Tunesie & Libanon).. en nu ook met vroegere britse kolonies, en die goede band laat Frankrijk ook zien in de manier waarop ze de internationale politiek bedrijft.

Jah ik weet het, met die francophoniecampagne van ze. In werkelijkheid heeft de Arabische wereld geen fluit aan Frankrijk. Integendeel, F beheerst nog steeds de economieën van die landen. Ze lachen zich gek in Parijs.

mark61
15-04-05, 16:30
Geplaatst door The_Reporter
Je "vergist" je dan ook schromelijk.

Begrijpend lezen is iets wat sommigen expres misbruiken. Dat is in wezen nog erger dan iemand die echt moeite heeft met begrijpend lezen.

Vertel, wat heb ik expres verkeerd gelezen? Ik dacht dat jij toch fel tegen het Franse hoofddoekverbod bent, of heb ik me vergist? Abdullah ligt er blijkbaar niet wakker van. So what's it gonna be?