PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse 'straatterroristen' niet uit te zetten



~Panthera~
15-04-05, 17:30
Marokkaanse 'straatterroristen' niet uit te zetten

Uitgegeven: 15 april 2005 16:05

DEN HAAG - Nederland mag het Nederlanderschap niet afpakken van Marokkaanse jongeren met een dubbele nationaliteit die zich schuldig maken aan 'straatterreur'. Dat bleek vrijdag uit schriftelijke antwoorden van minister Donner van Justitie op vragen van het onafhankelijke Tweede-Kamerlid Wilders.

Die had de bewindsman opheldering gevraagd over ernstige misdragingen van jonge Marokkanen in de Utrechtse wijk Zuilen. Volgens Donner bevat de Rijkswet op het Nederlanderschap geen bepaling op grond waarvan de Nederlandse nationaliteit kan worden ontnomen wegens agressie en straattereur. De minister overweegt ook niet om zo'n bepaling in te voeren.


Ook op basis van het Europees Nationaliteitsverdrag, dat Nederland mede heeft ondertekend, is het volgens hem niet toegestaan het Nederlanderschap in te trekken van iemand die straatterrorisme pleegt of eraan deelneemt. Dat is alleen mogelijk als sprake is van (criminele) gedragingen die de "essentiële belangen van de staat" wezenlijke schade toebrengen.

Daarbij gaat het om hoogverraad en spionage voor een andere staat. Misdrijven van algemene aard, zoals ook de door Wilders (Groep Wilders) bedoelde agressie en straatterreur, vallen er niet onder, aldus Donner.

Eerder dit jaar had Wilders al gezegd dat Nederland alle Marokkaanse raddraaiers bij herhaalde straatterreur het land moet uitzetten. Aanleiding voor die uitspraak was het besluit van het Openbaar Ministerie in Amsterdam om een 43-jarige automobiliste te vervolgen die wordt verdacht van doodslag op een Marokkaanse tasjesdief.



Wat jammer nou voor Wilders. :giechel:

mark61
15-04-05, 17:30
Zeg euh Panthera, wat is da, straatterrorisme?

~Panthera~
15-04-05, 17:32
Geplaatst door mark61
Zeg euh Panthera, wat is da, straatterrorisme?


Tegenwoordig ? ehh....met je brommer op de hoek staan, valt er voor sommigen al onder, geloof ik. :p

Juliette
15-04-05, 17:33
Geplaatst door ~Panthera~
Tegenwoordig ? ehh....met je brommer op de hoek staan, valt er voor sommigen al onder, geloof ik. :p

En met meer dan 2 bij elkaar staan ook.

mark61
15-04-05, 17:33
Geplaatst door ~Panthera~
Tegenwoordig ? ehh....met je brommer op de hoek staan, valt er voor sommigen al onder, geloof ik. :p

Linke soep. En dat allemaal georganiseerd door OBL?

~Panthera~
15-04-05, 17:35
Geplaatst door mark61
Linke soep. En dat allemaal georganiseerd door OBL?


Yep, en Aljazeera natuurlijk, weet een kind. :moe:

mark61
15-04-05, 17:40
Geplaatst door ~Panthera~
Yep, en Aljazeera natuurlijk, weet een kind. :moe:

Ow, schotelterroristen.

~Panthera~
15-04-05, 17:44
Geplaatst door mark61
Ow, schotelterroristen.


Ja, volkomen geindoctrineert al die mensen die naar Aljazeera kijken, nooit gemerkt ?
Zenden ook alleen maar de hele dag OBL filmpjes uit daar.
Op het laatst kun je ze herkennen aan de zogenaamde "schoteloogjes".
T is verschrikkelijk. :moe:




maar als je het niet erg vind, ga ik even mijn ongezonde levensstyle invullen: Turkse Pilav. :hihi:

:zwaai:

Max Stirner
15-04-05, 17:48
Geplaatst door ~Panthera~
Marokkaanse 'straatterroristen' niet uit te zetten

Uitgegeven: 15 april 2005 16:05

DEN HAAG - Nederland mag het Nederlanderschap niet afpakken van Marokkaanse jongeren met een dubbele nationaliteit die zich schuldig maken aan 'straatterreur'. Dat bleek vrijdag uit schriftelijke antwoorden van minister Donner van Justitie op vragen van het onafhankelijke Tweede-Kamerlid Wilders.

Die had de bewindsman opheldering gevraagd over ernstige misdragingen van jonge Marokkanen in de Utrechtse wijk Zuilen. Volgens Donner bevat de Rijkswet op het Nederlanderschap geen bepaling op grond waarvan de Nederlandse nationaliteit kan worden ontnomen wegens agressie en straattereur. De minister overweegt ook niet om zo'n bepaling in te voeren.


Ook op basis van het Europees Nationaliteitsverdrag, dat Nederland mede heeft ondertekend, is het volgens hem niet toegestaan het Nederlanderschap in te trekken van iemand die straatterrorisme pleegt of eraan deelneemt. Dat is alleen mogelijk als sprake is van (criminele) gedragingen die de "essentiële belangen van de staat" wezenlijke schade toebrengen.

Daarbij gaat het om hoogverraad en spionage voor een andere staat. Misdrijven van algemene aard, zoals ook de door Wilders (Groep Wilders) bedoelde agressie en straatterreur, vallen er niet onder, aldus Donner.

Eerder dit jaar had Wilders al gezegd dat Nederland alle Marokkaanse raddraaiers bij herhaalde straatterreur het land moet uitzetten. Aanleiding voor die uitspraak was het besluit van het Openbaar Ministerie in Amsterdam om een 43-jarige automobiliste te vervolgen die wordt verdacht van doodslag op een Marokkaanse tasjesdief.



Wat jammer nou voor Wilders. :giechel:


Toch ook best jammer voor de mensen die last hebben van dit soort irritante losers....Maar ja, in Marokko zitten ze ook niet op die jochies te wachten natuurlijk, zeker niet omdat ze meestal in NL geboren zijn.

Het wordt hoog tijd dat we eens wat planeten gaan koloniseren.........Mars, Pluto en Jupiter enzo, kunnen we ze mooi daar heen sturen....... :)

mark61
15-04-05, 17:49
Geplaatst door Max Stirner
Toch ook best jammer voor de mensen die last hebben van dit soort irritante losers....Maar ja, in Marokko zitten ze ook niet op die jochies te wachten natuurlijk, zeker niet omdat ze meestal in NL geboren zijn.

Het wordt hoog tijd dat we eens wat planeten gaan koloniseren.........Mars, Pluto en Jupiter enzo, kunnen we ze mooi daar heen sturen....... :)

De Markerwaard lijkt me voorlopig groot genoeg. Niet zo ambitieus.

Max Stirner
15-04-05, 18:02
Geplaatst door mark61
De Markerwaard lijkt me voorlopig groot genoeg. Niet zo ambitieus.


Goed plan.

Tis trouwens ook een beetje te ambitieus om die Markerwaard dan eerst in te polderen...... :roker:

mark61
15-04-05, 18:19
Geplaatst door Max Stirner
Goed plan.

Tis trouwens ook een beetje te ambitieus om die Markerwaard dan eerst in te polderen...... :roker:

Welnee, we zetten ze zelf aan de pompen. Gainfully employed chain gang, heet dat ook wel bij onze grote vriend.

sadeeQ
15-04-05, 18:29
Geplaatst door Max Stirner
Toch ook best jammer voor de mensen die last hebben van dit soort irritante losers....Maar ja, in Marokko zitten ze ook niet op die jochies te wachten natuurlijk, zeker niet omdat ze meestal in NL geboren zijn.

Het wordt hoog tijd dat we eens wat planeten gaan koloniseren.........Mars, Pluto en Jupiter enzo, kunnen we ze mooi daar heen sturen....... :)

:fplet: een betere idee is om concentratiekampen weer in bedrijf te nemen,treinen zat , :giechel:

Max Stirner
15-04-05, 18:40
Geplaatst door sadeeQ
:fplet: een betere idee is om concentratiekampen weer in bedrijf te nemen,treinen zat , gashoeveelheid moet ook geen probleem opleveren,alleen wat milieuw vriendelijke ovens installeren :giechel:


:schok:



:jammer:

sadeeQ
15-04-05, 18:48
Geplaatst door Max Stirner
:schok:



:jammer:

:bril: er komen gouden tijden aan , hang je bruine pakje maar in de buurt :haha:

delirious
16-04-05, 13:47
AUFMACHEN!!!
Hier ist Obersturmgruppenfuhrer Wilders,AUFMACHEN!!! :fplet:

knuppeltje
16-04-05, 18:29
Geplaatst door mark61
Welnee, we zetten ze zelf aan de pompen. Gainfully employed chain gang, heet dat ook wel bij onze grote vriend.



Gewoon zoals dat met sommige meiden gebeurt, mee op vakantie naar Marocco en daar dan bij familie achterlaten. Moet verplicht worden!

taouanza
16-04-05, 18:56
Geplaatst door Max Stirner
Toch ook best jammer voor de mensen die last hebben van dit soort irritante losers....Maar ja, in Marokko zitten ze ook niet op die jochies te wachten natuurlijk, zeker niet omdat ze meestal in NL geboren zijn.



Maak je maar geen zorgen hoor tis maar 'baldadigheid'.

Charlie
16-04-05, 20:55
Geplaatst door taouanza
Maak je maar geen zorgen hoor tis maar 'baldadigheid'.

Tja dat vind ik van jou ook. Krijg ik nu een ban?

Raffi
16-04-05, 23:55
Laat de politie gewoon hun werk doen.

Straatterroristen wat zijn dat nu???

Ggggggg opzich geen slecht idee alle "marocaanse" straatterroristen naar maroco sturen:

Dan is er in nederland wel opeens een groot probleem, want wie moeten ze dan de schuld geven?

Zal in eenkeer duidelijk worden dat alle straatterrorisme mischien wel maar voor een kleindeel door "marocanen"gepleegd wordt.
en waarom mogen marocanen niet crimineel zijn? waarom mogen alleen nederalnders dat zijn????)

Ik zie al dat ze in nederland zeggen, alle joden die crimineel zijn nederlanderschap ontnemen en naar israel sturen...

(nee nee niet doen, is maar grapje hoor, we hebben hier al genoeg gerommel)

Zijn echt van die oplossingen die niets oplossen, laten ze de basis van het probleem oplossen

helly2002
17-04-05, 01:36
jammer de echte fouten mensen moeten ze tochwel buiten kunnen zetten ,maarja dat vald echt wel teregelen wetten kun je gelukkig veranderen .bijna het enigste punt waar ik het wel mee eens ben met wilders maar dan moetje wel kunnen bewijzen dat ze echt iets fouts van plan zijn of al gedaan hebben.

Raffi
17-04-05, 02:52
Geplaatst door helly2002
jammer de echte fouten mensen moeten ze tochwel buiten kunnen zetten ,maarja dat vald echt wel teregelen wetten kun je gelukkig veranderen .bijna het enigste punt waar ik het wel mee eens ben met wilders maar dan moetje wel kunnen bewijzen dat ze echt iets fouts van plan zijn of al gedaan hebben.


Maar waar laat je al die echt foute nederlanders dan die geen tweede pasport hebben?? die mogen wel in nederland blijven?
(we praten dan wel over het grootste gedeelte van de probleem gevallen. zelf al zou je ALLE marocanen nederland uitzetten (goed of fout) dan zul je helemaal geen verbetering zien in de nederlandse samenleving, hooguit dat politici een nieuwe zondebok moeten gaan vinden)

Slaat dus echt nergens op behalve op rasisme en ophetzing tegen nederlandse marocanen zo'n idee

helly2002
17-04-05, 03:12
Maar waar laat je al die echt foute nederlanders dan die geen tweede pasport hebben?? die mogen wel in nederland blijven?
(we praten dan wel over het grootste gedeelte van de probleem gevallen. zelf al zou je ALLE marocanen nederland uitzetten (goed of fout) dan zul je helemaal geen verbetering zien in de nederlandse samenleving, hooguit dat politici een nieuwe zondebok moeten gaan vinden)



ik heb het woord marrokanen niet genoemd .als een moslim iets zal opblazen vind ik inderdaad dat ze die er keihard uit moeten ramen.nederlanders die echt iets fouts doen moeten ze levenslang geven.heeft weinig met rasisme te maken toch ?ik ben zowieso tegen een dubbel paspoort als je hier woont ben je hollander je mag tuurlijk je eigen culttuur houwen.als wat wordt je in marroko gezien als nederlander en daar komen de echte marrokanen sneller aan het werk hier wordt je weer vaak gezien als niet nederlander.overal terwereld wordt er wel gediscrimineerd en worden er groepen in een hoekje gezet .niet alleen de moslims worden in een verdom hoekje gezet trouwens .niet alles is rasistisch en opruind gelukkig in dit land .ook al praten sommige politicie wel erg naar wat een gedeelte van het volk wild horen .er wordt gedaan of de problemen opeens na 2 november 3 keer zo erg zijn wat lariekoek is natuurlijk .maar ik praate dus over erg extreme gevallen vind jij dan mijn mening rasistisch prima niet iedereen is hetzelfde gelukkig :hardlach:

Raffi
17-04-05, 13:30
Geplaatst door helly2002
Maar waar laat je al die echt foute nederlanders dan die geen tweede pasport hebben?? die mogen wel in nederland blijven?
(we praten dan wel over het grootste gedeelte van de probleem gevallen. zelf al zou je ALLE marocanen nederland uitzetten (goed of fout) dan zul je helemaal geen verbetering zien in de nederlandse samenleving, hooguit dat politici een nieuwe zondebok moeten gaan vinden)

Het idee is 10000% rasistisch omdat het meent dat de oplossing cq probleem rerelateerd is aan een specifieke bevolkingsgroep.
In dit geval "de Marocanen" Het probleem waar het over gaat wordt echter veroorzaakt door iedereen.




ik heb het woord marrokanen niet genoemd .als een moslim iets zal opblazen vind ik inderdaad dat ze die er keihard uit moeten ramen.nederlanders die echt iets fouts doen moeten ze levenslang geven.heeft weinig met rasisme te maken toch ?ik ben zowieso tegen een dubbel paspoort als je hier woont ben je hollander je mag tuurlijk je eigen culttuur houwen.als wat wordt je in marroko gezien als nederlander en daar komen de echte marrokanen sneller aan het werk hier wordt je weer vaak gezien als niet nederlander.overal terwereld wordt er wel gediscrimineerd en worden er groepen in een hoekje gezet .niet alleen de moslims worden in een verdom hoekje gezet trouwens .niet alles is rasistisch en opruind gelukkig in dit land .ook al praten sommige politicie wel erg naar wat een gedeelte van het volk wild horen .er wordt gedaan of de problemen opeens na 2 november 3 keer zo erg zijn wat lariekoek is natuurlijk .maar ik praate dus over erg extreme gevallen vind jij dan mijn mening rasistisch prima niet iedereen is hetzelfde gelukkig :hardlach:

XxX_HAMId_XxX
17-04-05, 15:16
ik begrijp wat je bedoeld maar je moet een COLOR=red]MAROKAAN[/COLOR] zijn en dan zul je wete hoe het echt voelt [

helly2002
17-04-05, 16:04
wat heeft dit in godsnaam met concentratykampen temaken ik blijf het niet een slecht idee vinden.als je dit vergelijkt met 40-45 dan ben je echt zielug .of het is hele slechte humor ik weet dat veel marrocs zich gediscrimineerd voelen maar een vergelijking met de joden echt niet .

knuppeltje
17-04-05, 19:53
Geplaatst door helly2002
wat heeft dit in godsnaam met concentratykampen temaken ik blijf het niet een slecht idee vinden.als je dit vergelijkt met 40-45 dan ben je echt zielug .of het is hele slechte humor ik weet dat veel marrocs zich gediscrimineerd voelen maar een vergelijking met de joden echt niet .


Wel Helly als ik dit lees dan denk ik dat je nog meer hebt gedronken dan die twee flessen wijn die ik nu al achter m'n kiezen heb.

helly2002
17-04-05, 23:00
Wel Helly als ik dit lees dan denk ik dat je nog meer hebt gedronken dan die twee flessen wijn die ik nu al achter m'n kiezen heb.


ik drink bijna nooit ik typ gewoon erg slecht maar ok .ik vind de vergelijking met de joden die ik soms op dit forum zie erg overtrokken.er is echt niet zoveel aan de hand als toen .maar iedereen heeft gelijk alles kwam pas na 2 november vandaar dater zoveel mensen op fortuin stemde of waren dat ook lonsdale jongeren die stemden .ik lust trouwens nogeneens wijn duh .mischien is het respect in dit land wel ver tezoeken in dit land en moet iedereen wat op elkaar tezeiken hebben .opmerkingen over mijn typen prima hoor hihi

taouanza
17-04-05, 23:03
Geplaatst door helly2002
Wel Helly als ik dit lees dan denk ik dat je nog meer hebt gedronken dan die twee flessen wijn die ik nu al achter m'n kiezen heb.


ik drink bijna nooit ik typ gewoon erg slecht maar ok .ik vind de vergelijking met de joden die ik soms op dit forum zie erg overtrokken.er is echt niet zoveel aan de hand als toen .maar iedereen heeft gelijk alles kwam pas na 2 november vandaar dater zoveel mensen op fortuin stemde of waren dat ook lonsdale jongeren die stemden .ik lust trouwens nogeneens wijn duh .mischien is het respect in dit land wel ver tezoeken in dit land en moet iedereen wat op elkaar tezeiken hebben .opmerkingen over mijn typen prima hoor hihi

Na 2 november gingen mensen op Fortuyn stemmen?

Mark
18-04-05, 09:52
Stuur ze naar qatar, mijn filipijnse en indiase werknemers hebben nog wat hulp nodig.

Werken van 6 - 18 uur of nightshift 7 dagen per week in 45 graden en een mooi salaris van 500 dollar per maand :wohaa: Maar na 6 maanden non stop werken mag je dan weer 3 weken terug naar je familie.

mark61
18-04-05, 10:35
Geplaatst door Mark
Stuur ze naar qatar, mijn filipijnse en indiase werknemers hebben nog wat hulp nodig.

Werken van 6 - 18 uur of nightshift 7 dagen per week in 45 graden en een mooi salaris van 500 dollar per maand :wohaa: Maar na 6 maanden non stop werken mag je dan weer 3 weken terug naar je familie.

Je begint steeds meer als je vader te klinken. :lachu: (?)

taouanza
18-04-05, 12:26
Wat wil Wilders doen met 'sportliefhebbers'?

Mark
18-04-05, 15:11
Geplaatst door mark61
Je begint steeds meer als je vader te klinken. :lachu: (?)

nee hoor ik zoek gewoon werknemers, 3 keer per dag eten, lekker zonnig hier en je krijgt pauzes om te bidden.

helly2002
18-04-05, 15:28
Wat wil Wilders doen met 'sportliefhebbers'?



je doeld daarmee op wat gisteren gebeurt is .weer een klein groepje hollanders dat het verneukte voor de echte fans :fplet:

taouanza
18-04-05, 15:29
Geplaatst door helly2002
Wat wil Wilders doen met 'sportliefhebbers'?



je doeld daarmee op wat gisteren gebeurt is .weer een klein groepje hollanders dat het verneukte voor de echte fans :fplet:

:haha:

helly2002
18-04-05, 15:36
daar vald weinug aan tedoen dan :terrorist .gewoon uitsupporters thuislaten jammer maar het kan niet anders meer .het is tegek voor woorden dat je niet eens meer normaal naar het voetballen kunt.alleen de normale fans leiden eronder .of ze moeten het net zodoen als in engeland dat kan ook nog daar wordje gewoon het stadion uitgeramd als je iets flikt maar dan gaan ze hier weer zeuren dat het mishandeling is denk ik .

Max Stirner
18-04-05, 16:00
Geplaatst door helly2002
daar vald weinug aan tedoen dan :terrorist .gewoon uitsupporters thuislaten jammer maar het kan niet anders meer .het is tegek voor woorden dat je niet eens meer normaal naar het voetballen kunt.alleen de normale fans leiden eronder .of ze moeten het net zodoen als in engeland dat kan ook nog daar wordje gewoon het stadion uitgeramd als je iets flikt maar dan gaan ze hier weer zeuren dat het mishandeling is denk ik .


Ik dacht meer aan het op hoge snelheid laten ontsporen van zo`n `supporters`-treintje.........

Waar zijn die seinstoringen als je ze nodig hebt?......... :roker:

helly2002
18-04-05, 17:47
Ik dacht meer aan het op hoge snelheid laten ontsporen van zo`n `supporters`-treintje.........

Waar zijn die seinstoringen als je ze nodig hebt?.........


dan moetje er alleen de hooligens hebben inzitten dat was maar een heel klein gedeelte in die treinen.niet tevergeten dat niet alleen ajax supporters waren die ruzie zochten .dat soort mensen zijn ook geen fans maar teroristen zijn het nou ook weer niet .gewoon het uitpubliek thuislaten jammer maar helaas

Raffi
20-04-05, 00:07
Kortweg het komt er gewoon op neer dat nederland per wet wil regelen (wat tegen de grondwet is) dat er twee soorten nederlanders zijn.

Integratie heet dat geloof ik (joh en dat is cinies of hoe je dat ook schrijft bedoelt hoor)

helly2002
20-04-05, 03:37
als je alleen een hollands paspoort hebt kunnen ze je never buitenschoppen raffi

Raffi
20-04-05, 04:54
Geplaatst door helly2002
als je alleen een hollands paspoort hebt kunnen ze je never buitenschoppen raffi

Als je een nederlandspasport hebt en je hebt de nederlandse nationaliteit dan is de vraag wat houd dat in "de nederlandse nationaliteit"

blijkbaar zijn er verschillende soorten "nederlandse nationaliteiten"

nunog is het voldoende om een sub-nederlander te zijn als je ook een ander pasport hebt .
straks vinden ze wel een andere reden.....

nu spreken ze nog alleen maar over 'straatterroristen' straks vinden ze wel een andere reden.

Behalve dat lost het niets op , is het alleen een populaire praatje die niets oplost