PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk opent de aanval op '26.000 gezichten'



~Panthera~
16-04-05, 11:21
Verdonk opent de aanval op '26.000 gezichten'

Uitgegeven: 16 april 2005 10:41

AMSTERDAM - Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken opent de aanval op de nationale actie '26.000 gezichten' waarbij in filmpjes om aandacht wordt gevraagd voor de situatie van uitgeprocedeerde asielzoekers. Dat schrijft de Telegraaf zaterdag. In vier recente uitzendingen hebben asielzoekers volgens Verdonk leugenachtige verhalen opgehangen over hun situatie.

Zo stelt een Iraanse man dat hij nooit naar behoren duidelijk heeft kunnen maken wat zijn werkelijke politieke verleden in zijn land van herkomst is. Na het dossier te hebben ingezien, komt Verdonk echter tot de conclusie dat dat onzin is. De man heeft twee asielprocedures doorlopen, tot aan de Raad van State toe en heeft zijn verhaal een aantal keer mogen vertellen.


Door het ministerie van Buitenlandse Zaken is er zelfs een apart onderzoek gehouden naar de situatie van de Iraniër . Volgens Verdonk heeft de man dus vele malen de kans gehad om zijn punten duidelijk te maken.

Joost Bosland, woordvoerder van '26.000' gezichten zegt de filmpjes nog eens goed te willen bekijken met het commentaar van de minister erbij. Maar volgens hem lijkt het erop dat Verdonk een campagne voert om de organisatie in een slecht daglicht te stellen.



Nou Joost: doe je best: tegenover elk filmpje van Verdonk kun je er waarschijnlijk wel 10 zetten die het tegenovergestelde bewijzen. :duim:

Verdonk :fuckit2:

Dutchguy
16-04-05, 12:50
Geplaatst door ~Panthera~
Verdonk opent de aanval op '26.000 gezichten'

Uitgegeven: 16 april 2005 10:41

AMSTERDAM - Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken opent de aanval op de nationale actie '26.000 gezichten' waarbij in filmpjes om aandacht wordt gevraagd voor de situatie van uitgeprocedeerde asielzoekers. Dat schrijft de Telegraaf zaterdag. In vier recente uitzendingen hebben asielzoekers volgens Verdonk leugenachtige verhalen opgehangen over hun situatie.

Zo stelt een Iraanse man dat hij nooit naar behoren duidelijk heeft kunnen maken wat zijn werkelijke politieke verleden in zijn land van herkomst is. Na het dossier te hebben ingezien, komt Verdonk echter tot de conclusie dat dat onzin is. De man heeft twee asielprocedures doorlopen, tot aan de Raad van State toe en heeft zijn verhaal een aantal keer mogen vertellen.


Door het ministerie van Buitenlandse Zaken is er zelfs een apart onderzoek gehouden naar de situatie van de Iraniër . Volgens Verdonk heeft de man dus vele malen de kans gehad om zijn punten duidelijk te maken.

Joost Bosland, woordvoerder van '26.000' gezichten zegt de filmpjes nog eens goed te willen bekijken met het commentaar van de minister erbij. Maar volgens hem lijkt het erop dat Verdonk een campagne voert om de organisatie in een slecht daglicht te stellen.



Nou Joost: doe je best: tegenover elk filmpje van Verdonk kun je er waarschijnlijk wel 10 zetten die het tegenovergestelde bewijzen. :duim:

Verdonk :fuckit2:

Ik vind dat als Verdonk aantoonbaar kan maken dat de verhalen niet kloppen, nou ja, dan kloppen ze dus niet.

Op zich ben ik ook voor een ruim gebaar maar dit project is veel te naief en kort door de bocht.
Men is er vanuit gegaan dat alle verhalen kloppen, dit blijkt niet zo te zijn. Daarmee maak je jezelf wel erg kwetsbaar als actie want je drijft op sympathie voor je actie.
Bovendien zit je dan nog met de uitgeprocedeerden die niet tot in het oneindige hebben geprodeceerd en wel de koffers gepakt hebben? Hoe verkoop je het aan hen dat een andere groep in gelijkbare omstandigheden WEL zou mogen blijven omdat zij NIET medewerking verleenden? Dat is toch volkomen onverkoopbaar?

Kortom, we moeten ons schamen dat mensen zo lang op een beslissing moesten wachten en daar mag best actie over gevoerd worden. Maar dan wel alleen over degenen die aantoonbaar recht op een status zouden moeten hebben en er moet wel degelijk een antwoord komen op degenen die onder de oude regeling toch teruggekeerd zijn.

~Panthera~
16-04-05, 14:08
Geplaatst door Alcibiades
Je hebt het weer echt goed begrepen!

Jou moeten ze eens een inburgeringscursus sarcasme geven. :moe:

Olive Yao
16-04-05, 15:59
Klopt het dat capo Verdonk zelfs heeft gedreigd subsidie aan Vreemdelingenzaken te korten, wegens hun medewerking?

Krijgen we hier Bush-junta - toestanden? (De Bush-junta houdt publicatie van het derde Arab Human Development Report tegen omdat er kritiek op Israël & USA in staat).

Juliette
16-04-05, 16:04
Geplaatst door Olive Yao
Klopt het dat capo Verdonk zelfs heeft gedreigd subsidie aan Vreemdelingenzaken te korten, wegens hun medewerking?

Krijgen we hier Bush-junta - toestanden? (De Bush-junta houdt publicatie van het derde Arab Human Development Report tegen omdat er kritiek op Israël & USA in staat).

Het ging over de subsidie voor VluchtelingenWerk Nederland geloof ik.

RinC
16-04-05, 17:35
http://www.contrastonline.nl/pictures/issues_43cartoon_med.jpg

mark61
17-04-05, 00:24
Geplaatst door Olive Yao
(De Bush-junta houdt publicatie van het derde Arab Human Development Report tegen omdat er kritiek op Israël & USA in staat).

Dat hadden ze erin gezet nadat eerst Arabische landen publicatie van het rapport hadden tegengehouden (of van een ander deel, daar wil ik afwezen) omdat het niet aardig was voor bepaalde regimes. You can never please them all.

helly2002
17-04-05, 00:33
ik vind verdonk erg slap ze wild die subsidie intrekken om die filmpjes of zoiets omdat daar subsidie voor is gegeven .verdonk luld wel over anderen maar als subsidie betekent dat je niks mag aantemerken hebben op een regering dat is toch wel erg fout .

mark61
17-04-05, 00:33
Geplaatst door Dutchguy
Ik vind dat als Verdonk aantoonbaar kan maken dat de verhalen niet kloppen, nou ja, dan kloppen ze dus niet. ...Kortom, we moeten ons schamen dat mensen zo lang op een beslissing moesten wachten en daar mag best actie over gevoerd worden. Maar dan wel alleen over degenen die aantoonbaar recht op een status zouden moeten hebben en er moet wel degelijk een antwoord komen op degenen die onder de oude regeling toch teruggekeerd zijn.

Je moet het toch wat ruimer zien. Het hele onderscheid tussen 'echte' en 'onechte' asielzoekers is volkomen kunstmatig. 95% van de wereldbevolking wordt gediscrimineerd en onderdrukt, dus wat dat betreft kan je iedereen wel toelaten. Er is geen helder onderscheid tussen zogeheten 'economische gelukszoekers' en vervolgden.

Verder is het zo dat alle landen in Europa in een heftige concurrentiestrijd verwikkeld zijn om te voorkomen alle asielzoekers op zijn dak te krijgen. Traditioneel gingen de meesten naar Duitsland omdat dat nog wat goed te maken had en dus ruimhartig was; toen dat strenger werd gingen ze naar Frankrijk, toen dat strenger werd naar GB, enfin het is een stoelendans. Nu is NL weer tougher dan tough, dus de aanmeldingen lopen enorm terug. Dat maakt het weer makkelijker om mensen toe te laten, want in werkelijkheid wordt gewoon een aantal toelatingen 'gepland'. Wat dat betreft zou het stellen van quota en loterij om toelating, zoals de VS doet, eerlijker zijn. Dan weet tenminste iedereen waar hij aan toe is en voorkom je ellenlange procedures, hoge kosten, en diepe frustraties.

Het hele 'officiële' denken over asielzoekers is nog gebaseerd op de 70er jaren toen je een paar Chileense en Argentijnse intellectuelen op bezoek kreeg. Dat was nog prima te overzien. In werkelijkheid gaat het nu om het managen van aantallen en budget.

Er is niemand in de politiek die ooit serieus over het probleem heeft nagedacht, tis allemaal ad hoc beleid en blinde paniek. Verdonk kletst, haar ambtenaren sturen mensen blind het bos in (naar Congo bijvoorbeeld) en beweren dat het allemaal wel goed komt, which not.

Eénmalige pardonregelingen hebben de neiging elke 10 jaar opnieuw op te duiken, tis ook een vorm van loterij. Kwestie van timing voor de asielzoeker, zou ik zeggen.

Sorry, liet me even gaan. :)

mark61
17-04-05, 00:35
Geplaatst door Juliette
Het ging over de subsidie voor VluchtelingenWerk Nederland geloof ik.

Als NL eindelijk eens op hield met dat miljardensubsidiecaroussel konden de belastingen omlaag en kon iedereen zelf beslissen wat ie zoal wenst te subsidiëren.

~Panthera~
17-04-05, 00:47
Geplaatst door mark61
Als NL eindelijk eens op hield met dat miljardensubsidiecaroussel konden de belastingen omlaag en kon iedereen zelf beslissen wat ie zoal wenst te subsidiëren.



"Het is onze missie op te komen voor het belang van vluchtelingen", liet VWN-directeur Nazarski in een reactie weten. "Waar het kan, werken wij constructief samen met de overheid. Waar nodig leveren wij kritiek. Als de minister niet tegen kritiek op haar beleid kan, is dat haar probleem. Wij laten ons niet monddood maken."

Vluchtelingenwerk zegt overigens dat het project van eigen geld betaald is en niet van de subsidie van minister Verdonk.

Heeft ze dus geen reet over te zeggen, slimpie. :moe:

wie ik ben ????
17-04-05, 00:50
Wat is een asielzoeker en wat is een gelukzoeker ?????

Iedereen die als asielzoeker naar Nederland komt is grof gezegd een gelukzoeker ,waarom hoor ik iemand denken.
Een asielzoeker is gevlucht en heeft geen geld om een vliegreis te maken naar een ver westers land een gelukzoeker wel.
Een asielzoeker zal vluchten naar een land dicht in de buurt van zijn eigen land omdat daar de cultuur e.d gelijk zijn aan dat van hem/haar , vluchten naar een westers land brengt alleen maar onbegrip met zich mee.

waarom zou een irakees vluchten naar Nederland een land dat 10000 km en verder ligt ,vluchten naar een land wat zijn geloof zijn levens wijze niet begrijpt ?
waarom zou een kroaat vluchten naar Nederland een land wat 1000 km en verder ligt ,vluchten naar een land wat zijn geloof en zijn levens wijze niet begrijpt .

Waarom zou een belg of duitser vluchten naar Nederland een land wat 100km verder ligt, vluchten naar een land wat zijn geloof en levenswijze wel begrijpt

Zie je het verschil ???
Een asielzoeker vlucht naar een buurland omdat het geloof en levens wijze het zelfde blijven.
De asielzoekers die naar Nederland komen zijn gelukzoekers en hooguit 1% daarvan is misschien een echte vluchteling.

mark61
17-04-05, 00:50
Geplaatst door ~Panthera~
Vluchtelingenwerk zegt overigens dat het project van eigen geld betaald is en niet van de subsidie van minister Verdonk.

Heeft ze dus geen reet over te zeggen, slimpie. :moe:

Nou, dan staat ze extra voor paal.

~Panthera~
17-04-05, 00:54
Geplaatst door mark61
Nou, dan staat ze extra voor paal.


Duidelijk.
Maar dat ontgaat de helft wel weer, denk ik.
T was ook maar een minor detail, tenslotte.:moe:

mark61
17-04-05, 01:01
Geplaatst door ~Panthera~
Duidelijk.
Maar dat ontgaat de helft wel weer, denk ik.
T was ook maar een minor detail, tenslotte.:moe:

Ik adviseer een studiereisje naar Congo.

~Panthera~
17-04-05, 01:07
Geplaatst door mark61
Ik adviseer een studiereisje naar Congo.

Voor Megapalientje, bedoel je ? :hihi:
Doet ze niet, stel je voor dat je vanuit je luie stoel met de harde waarheid wordt geconfronteerd. :moe:
Worden die "cases" nog mensen ook, fuck je op ! dat moet ze niet hebben. :fplet:

irenaeus
17-04-05, 01:28
Geplaatst door mark61
Als NL eindelijk eens op hield met dat miljardensubsidiecaroussel konden de belastingen omlaag en kon iedereen zelf beslissen wat ie zoal wenst te subsidiëren.

masterlijke opmerking!

Zo lees je ze niet vaak

:)

Siah
20-04-05, 22:22
Geplaatst door wie ik ben ????
Wat is een asielzoeker en wat is een gelukzoeker ?????
Iedereen die als asielzoeker naar Nederland komt is grof gezegd een gelukzoeker ,waarom hoor ik iemand denken.
Een asielzoeker is gevlucht en heeft geen geld om een vliegreis te maken naar een ver westers land een gelukzoeker wel.
Een asielzoeker zal vluchten naar een land dicht in de buurt van zijn eigen land omdat daar de cultuur e.d gelijk zijn aan dat van hem/haar , vluchten naar een westers land brengt alleen maar onbegrip met zich mee.
waarom zou een irakees vluchten naar Nederland een land dat 10000 km en verder ligt ,vluchten naar een land wat zijn geloof zijn levens wijze niet begrijpt ?
waarom zou een kroaat vluchten naar Nederland een land wat 1000 km en verder ligt ,vluchten naar een land wat zijn geloof en zijn levens wijze niet begrijpt .
Waarom zou een belg of duitser vluchten naar Nederland een land wat 100km verder ligt, vluchten naar een land wat zijn geloof en levenswijze wel begrijpt
Zie je het verschil ???
Een asielzoeker vlucht naar een buurland omdat het geloof en levens wijze het zelfde blijven.
De asielzoekers die naar Nederland komen zijn gelukzoekers en hooguit 1% daarvan is misschien een echte vluchteling.

bekende en oude uitspraken. :vierkant:


n gelukzoeker zou je bv n nederlander kunnen noemen die hier t al 'goed' heeft en toch naar n 'beter' land bv australia gaat emigreren.

de onderdrukte mensen die bv vanuit irak, afghanistan, palestina, somalie.. gevlucht zijn, zijn hier in principe allemaal politieke asielzoekers!

Eke
21-04-05, 15:17
Geplaatst door wie ik ben ????
Wat is een asielzoeker en wat is een gelukzoeker ?????

Iedereen die als asielzoeker naar Nederland komt is grof gezegd een gelukzoeker ,waarom hoor ik iemand denken.
Een asielzoeker is gevlucht en heeft geen geld om een vliegreis te maken naar een ver westers land een gelukzoeker wel.
Een asielzoeker zal vluchten naar een land dicht in de buurt van zijn eigen land omdat daar de cultuur e.d gelijk zijn aan dat van hem/haar , vluchten naar een westers land brengt alleen maar onbegrip met zich mee.

waarom zou een irakees vluchten naar Nederland een land dat 10000 km en verder ligt ,vluchten naar een land wat zijn geloof zijn levens wijze niet begrijpt ?
waarom zou een kroaat vluchten naar Nederland een land wat 1000 km en verder ligt ,vluchten naar een land wat zijn geloof en zijn levens wijze niet begrijpt .

Waarom zou een belg of duitser vluchten naar Nederland een land wat 100km verder ligt, vluchten naar een land wat zijn geloof en levenswijze wel begrijpt

Zie je het verschil ???
Een asielzoeker vlucht naar een buurland omdat het geloof en levens wijze het zelfde blijven.
De asielzoekers die naar Nederland komen zijn gelukzoekers en hooguit 1% daarvan is misschien een echte vluchteling.

Jij hangt een redenering op die voor jouzelf waterdicht is. MAAR....

Heb jij dit getoetst aan de realiteit ?Mijn schoonzusje bv. die van heel ver komt (verder dan jouw 1000km.) kreeg in haar overvolle vluchtelingenkamp te horen dat ze naar Nederland mocht.Ze had niks met Nederland.En ze heeft de pest aan ons klimaat.Als je tussen prikkeldraad leeft pak je elke kans aan om weg te komen.

Wat ik wel zinvol vind is dat rijke landen de ' veilige buurlanden' steunen om menswaardig vluchtelingen op te kunnen vangen.Dat kan betekenen hun economie steunen of iets anders wat ze aangeven nodig te hebben.