PDA

Bekijk Volledige Versie : Deense Koningin valt de islam aan



prikkerd
16-04-05, 12:22
Danish Queen Says Islam Poses Global Threat


“We are being challenged by Islam these years - globally as well as locally”, Queen Margrethe said.

COPENHAGEN, April 15, 2005 (IslamOnline.net & News Agencies) – Denmark’s Queen Margrethe II claimed that Islam poses a global threat and urged government to show no tolerance toward the Muslim minority in the north European country, reported the Telegraph on Friday, April 15.

“We have to show our opposition to Islam and we have to, at times, run the risk of having unflattering labels placed on us because there are some things for which we should display no tolerance,” the queen said in an official biography published on Thursday, April 14.

The queen told her biographer Annelise Bistrup that Islam is posing a major challenge to the whole world which requires taking serious measures to face it.

“We are being challenged by Islam these years - globally as well as locally.

“It is a challenge we have to take seriously. We have let this issue float about for too long because we are tolerant and lazy.”

Queen Margrethe, who turns 65 on Saturday, April 16, said the country could have handled “this challenge a bit better, if we had realized what we were up against”.

The monarch who has ascended the throne since 1972, wields no political power in the north European country but does occasionally give comments on political issues.

Extremists


Danish Muslims fear more restrictive steps to be taken by the government in future.

Queen Margrethe said she was feeling frightened from Muslim “extremists” who have dedicated their life only for religion, Reuters said.

“There is also something frightening about such a totality which is also a part of Islam.”

She stressed that certain response must be shown “and sometimes one must run the risk of being labeled in a less flattering way. Because there are certain things with which one should not be tolerant.”

The monarch said there is “something impressive about people for whom religion imbues their existence, from dusk to dawn, from cradle to grave.”

The Danish government announced last year plans to curb the activities of “radical” religious leaders, a measure seen as specifically targeting imams.

The rules oblige religious leaders to be financially self-sufficient, speak Danish and respect Western values or risk being declared persona non grata.

Integration

The monarch said immigrants in the Nordic country should learn the Danish language in order to easily integrate into society.

She maintained “it is wise to make demands on the language. We should not be content with living next to each other. We should rather live together.”

Many newcomers do not learn Danish and unemployment rates among them is still much higher than among Danes, as are crime rates.

Immigrants make up about 8% of Denmark's 5.4 million -- about a third of them come from other EU countries or North America.

Among the immigrants is Margrethe's daughter-in-law, the very popular Crown Princess Mary, who is from Australia.

But Denmark has cracked down on migration in the past three years and the anti-immigrant Danish People's Party, an ally of the center-right government, has pushed through laws making it harder to bring in foreign spouses or qualify for asylum.

Danish Muslims - estimated at 170,000 or around 3 per cent of Denmark's 5.4 million - sounded the alarms that much more restrictive steps would be taken by the government in future.

Islam is Denmark's second largest religion after the Lutheran Protestant Church, which is actively followed by four-fifths of the country's population

Nickless-Cage
17-04-05, 11:27
arme koningin nooit eerder in de schijnwerpers gekomen en wil voor haar dood enig bekendheid werven

sphinx
17-04-05, 12:26
Geplaatst door Nickless-Cage
arme koningin nooit eerder in de schijnwerpers gekomen en wil voor haar dood enig bekendheid werven


ja ik weet het anders ook niet wat ze met deze actie wil bereiken :jammer:

prikkerd
17-04-05, 22:30
Geplaatst door sphinx
ja ik weet het anders ook niet wat ze met deze actie wil bereiken :jammer:

dat vraag ik me dus ook af van ex-cipier verdonk aka het beest

Ozer
17-04-05, 22:39
Wat een doos.

Hoe moet je zulke domme en vooringenomen mensen nou uitleggen wat de Islam precies inhoudt?

Ourzazate
17-04-05, 23:01
'Onwetendheid beperkt zich nimmer tot één sociale klasse'. (Socrates)

ps: Wie geen kennis vergaart, kan niet vergelijken, bezit geen kritisch vermogen en zal dus gehoorzamen aan de wetten der onwetendheid...:).

mark61
17-04-05, 23:10
Ze is ongelukkig getrouwd met een Fransoos. Laat r nou ff. Ze heeft al zo weinig pleziertjes.

Julien
17-04-05, 23:23
Geplaatst door mark61
Ze is ongelukkig getrouwd met een Fransoos. Laat r nou ff. Ze heeft al zo weinig pleziertjes.

nogmaals: wij heten Fransmannen!! :p Fransoos is een scheldwoord..

ik hoorde trouwens dat het haar (Franse) echtgenoot is die lijdt aan depressies!! Omdat ie heimwee heeft en niet kan wennen aan de Skandinavische/ Germaanse cultuur. (en ook het Deense volk schijnt zijn Franse mentaliteit niet te begrijpen)

Julien
17-04-05, 23:26
By the way, steeds als ik iets over Denemarken lees betreffende moslims dan is het anti-moslim. Het schijnt ook dat er een haast extreem-rechtse regering aan de macht is. En nu spreekt zelfs de koningin hetzerig over de islam. Dat land is echt goed gek.

Ik denk dat moslims zelfs in NL dan vele malen beter af zijn. Bea kun je van veel dingen beschuldigen, maar niet van het hebben van vooroordelen over de islam!

AARDIG
17-04-05, 23:29
Bea is heel progressief!

mark61
17-04-05, 23:36
Geplaatst door Julien
nogmaals: wij heten Fransmannen!! :p Fransoos is een scheldwoord..

ik hoorde trouwens dat het haar (Franse) echtgenoot is die lijdt aan depressies!! Omdat ie heimwee heeft en niet kan wennen aan de Skandinavische/ Germaanse cultuur. (en ook het Deense volk schijnt zijn Franse mentaliteit niet te begrijpen)

Ik verzeker je, dit exemplaar is een Fransoos, geen Fransman. Das anders. Na 40 jaar spreekt ie nog geen Deens, hij zit meer in Parijs achter de mokkels aan dan dat ie thee drinkt met zijn moeslimbange vrouw, en hij maakt regelmatig onvriendelijke opmerkingen over Denen. Heel Frans eigenlijk allemaal.

Heb je ooit een Fransman aan iets zien wennen dat niet Frans is? Chauvinisme, c'est pas un mot français par hasard?

mark61
17-04-05, 23:37
Geplaatst door Julien
By the way, steeds als ik iets over Denemarken lees betreffende moslims dan is het anti-moslim. Het schijnt ook dat er een haast extreem-rechtse regering aan de macht is. En nu spreekt zelfs de koningin hetzerig over de islam. Dat land is echt goed gek.

Ik denk dat moslims zelfs in NL dan vele malen beter af zijn. Bea kun je van veel dingen beschuldigen, maar niet van het hebben van vooroordelen over de islam!

Denemarken is bar en boos. Ben der 1 keer geweest, was meer dan genoeg. Soort van braindead.

Wacht maar als de jongste met een Fatma was thuisgekomen.

~Panthera~
17-04-05, 23:39
Geplaatst door mark61
Ik verzeker je, dit exemplaar is een Fransoos, geen Fransman. Das anders. Na 40 jaar spreekt ie nog geen Deens, hij zit meer in Parijs achter de mokkels aan dan dat ie thee drinkt met zijn moeslimbange vrouw, en hij maakt regelmatig onvriendelijke opmerkingen over Denen. Heel Frans eigenlijk allemaal.

Heb je ooit een Fransman aan iets zien wennen dat niet Frans is? Chauvinisme, c'est pas un mot français par hasard?

:lol: :lole:

Julien
17-04-05, 23:40
Geplaatst door mark61
Ik verzeker je, dit exemplaar is een Fransoos, geen Fransman. Das anders. Na 40 jaar spreekt ie nog geen Deens, hij zit meer in Parijs achter de mokkels aan dan dat ie thee drinkt met zijn moeslimbange vrouw, en hij maakt regelmatig onvriendelijke opmerkingen over Denen. Heel Frans eigenlijk allemaal.

Heb je ooit een Fransman aan iets zien wennen dat niet Frans is? Chauvinisme, c'est pas un mot français par hasard?

:) c'est un vrai français, je suis fier qu'il n'oublie pas ses racines :p


Denemarken is bar en boos. Ben der 1 keer geweest, was meer dan genoeg. Soort van braindead.

Wacht maar als de jongste met een Fatma was thuisgekomen.

hm ze zeggen toch altijd dat Denemarken het Europese land is dat het meeste op Nederland lijkt.. :hihi:

mark61
17-04-05, 23:43
Geplaatst door Julien
:) c'est un vrai français, je suis fier qu'il n'oublie pas ses racines :p

Kijk, daar komt die originele male chauvinist naar boven. Terug! Achter de Maginot jullie!


hm ze zeggen toch altijd dat Denemarken het Europese land is dat het meeste op Nederland lijkt.. :hihi:

Wie zijn die ze? Die malloten in Parijs zeker die denken dat alles ten noorden van Lille Duitsland is.

Julien
17-04-05, 23:58
Geplaatst door mark61
Wie zijn die ze? Die malloten in Parijs zeker die denken dat alles ten noorden van Lille Duitsland is.

Het was een Nederlander die dat gezegd heeft bij een reisprogramma.. en by the way, ik vind chauvinist geen vervelende opmerking hoor.. ben er trots op :)

mark61
18-04-05, 00:02
Geplaatst door Julien
Het was een Nederlander die dat gezegd heeft bij een reisprogramma..

Een hollander doet alles als ie er maar aan kan verdienen. Wij beweren glashard dat we Japanners zijn, als het maar schuift.


en by the way, ik vind chauvinist geen vervelende opmerking hoor.. ben er trots op :)

Dat is nou net le problème.

nl-x
18-04-05, 00:06
Ik vind het moeilijk te geloven dat een dergelijke koningin zich aan zulke taal zou bezondigen.

Ik gok eerder dat we met een extreemrechtse, overijverige biografiste te maken hebben.

mark61
18-04-05, 00:07
Geplaatst door nl-x
Ik vind het moeilijk te geloven dat een dergelijke koningin zich aan zulke taal zou bezondigen.

Ik gok eerder dat we met een extreemrechtse, overijverige biografiste te maken hebben.

Dat krante-artikel zelf lijkt me ook niet koosjer. Laat staan halal.

Al Sawt
18-04-05, 00:23
Het stond gisteren ook in NRC.
Vrees Deense koningin Vrees Deense koningin

Vorstin ziet de gevaren van de islam

KOPENHAGEN, 16 APRIL. De Deense koningin Margrethe II heeft in een geautoriseerde biografie gewezen op wat zij ziet als de gevaren van de islam. De koningin roept moslims in Denemarken op de Deense taal en cultuur te leren.

Volgens Margrethe, die vandaag haar 65ste verjaardat viert, moet weerstand worden geboden aan radicale vormen van de islam. ,,We zijn de afgelopen jaren uitgedaagd door de islam, wereldwijd en lokaal'', aldus de koningin. ,,Het is een uitdaging die we serieus moeten nemen. We hebben het onderwerp te lang laten gaan, omdat we te tolerant waren of te lui.'' Volgens de koningin moet iedereen voor zichzelf bepalen of hij tolerant is ,,uit gemakzucht is of uit overtuiging''.

In gesprekken met journaliste Annelise Bistrup, die de basis vormen voor de donderdag verschenen biografie Margrethe, zegt de Deense koningin dat ze het voor lief neemt als in het buitenland met verontwaardiging op haar houding wordt gereageerd. Denemarken heeft in de afgelopen jaren internationaal veel kritiek gehad op het zeer strenge asiel- en immigratiebeleid.

Het aantal allochtonen is Denemarken relatief laag, ongeveer 8 procent van de 5,4 miljoen Denen komt uit het buitenland, van wie ongeveer een derde uit Europese landen of Noord-Amerika. Slechts 150.000 immigranten zijn moslim. Maar in de afgelopen jaren heeft de rechts-populistische Deense Volkspartij veel invloed gewonnen. Zowel de rechts-liberale partij van premier Anders Fogh Rasmussen, als de sociaal-democraten zijn onder druk van de populariteit van de Deense Volkspartij voorstanders van strengere asielwetgeving.

Gisteren hebben de sociaal-democraten voorgesteld om de asielwetgeving in de toekomst ook toe te passen op immigranten. Asielzoekers moeten drie jaar lang een programma volgen om alle aspecten van de Deense samenleving te leren kennen, voordat ze een permanente verblijfsvergunning krijgen.

De Deense minister voor Integratie, Rikke Hvilshøj, vindt het voorstel te ver gaan. In de nieuw voorstel van de regering moeten immigranten een contract tekenen waarin ze zich verplichten de taal te leren. Verder kunnen gemeenten werkloze immigranten negen maanden lang verplicht te werk stellen, als voorbereiding op de arbeidsmarkt.

In haar biografie spreekt koning Margrethe de vrees uit dat jonge, ontevreden moslims hun heil zoeken in religie. ,,We kunnen geen genoegen nemen met naast elkaar leven, we moeten samenleven.'' (AP, Reuters)





Rethoriek over Europese moslims, begint steeds meer te lijken op rethoriek over joden in de jaren 20 en 30.

mark61
18-04-05, 00:25
Geplaatst door Al Sawt
Het stond gisteren ook in NRC.

Dan gaan we voor optie nl-x. Maar misschien is ze wel echt maf, waarom ook niet.

~Panthera~
18-04-05, 00:27
Geplaatst door mark61
Dan gaan we voor optie nl-x. Maar misschien is ze wel echt maf, waarom ook niet.



BSE ??

Al Sawt
18-04-05, 00:31
Geplaatst door mark61
Dan gaan we voor optie nl-x. Dat betwijfel ik.

Een biograaf zal niet zomaar worden aangetrokken, zonder screening op politieke overtuigingen.

Voorts zal zijn werk eveneens worden gescreend op onwaarheden of andere fouten, die de waarheid geen eer aan doen.

mark61
18-04-05, 00:31
Geplaatst door ~Panthera~
BSE ??

Møøøh

mark61
18-04-05, 00:33
Geplaatst door Al Sawt
Dat betwijfel ik.

Een biograaf zal niet zomaar worden aangetrokken, zonder screening op politieke overtuigingen.

Voorts zal zijn werk eveneens worden gescreend op onwaarheden of andere fouten, die de waarheid geen eer aan doen.

OK. Dan is ze knetter. Maar ik vond het Engels raar, en vroeg me af hoe het met de vertaling zat.