PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat me woedend maakt is......



Rabi'ah.
16-04-05, 20:20
......dat de strijd van moslima's over de hele wereld wordt gekaapt door Ayaan Hirsi Ali en dat het kritiekloos wordt nagepraat.

Over de hele wereld strijden moslima's vanuit hun islamitische overtuiging tegen seksediscriminatie.

Deze vrouwen laten zich vanuit de islam inspireren tegen de tegenover vrouwen heersende onrechtvaardigheid in veel islamitische landen.

Zij proberen aan te tonen dat niet de islam, maar het misbruiken door mannen van de islam, het probleem is en dat de islam staat voor rechtvaardigheid en gelijkheid, ook tussen mannen en vrouwen.

Hieronder zijn vrouwen als Amina Wadud, Riffat Hassan, Asra Nomani en Shirin Ebadi.

Wat me dan dus echt kots- en kotsmisselijk maakt is dat zulke vrouwen, bij wijze van "eretitel", worden vergeleken met Ayaan.

Alsof er niet een hemelsbreed verschil is tussen vrouwen die vanuit de islam strijden voor gelijke rechten voor vrouwen en iemand die het genderissue alleen maar gebruikt, c.q. misbruikt voor haar eigen politieke carriere.

Ik snap niet dat niet-moslims dat niet begrijpen. Hoe kan iemand, die gekant is tegen de islam, tegelijkertijd beweren voor de rechten van moslima's te strijden?

Naast het feit dat moslima's vrouwen zijn, zijn ze ook moslims en dus ook verbonden met de islam. Maar eigenlijk maken de zogenaamde inspanningen van Ayaan het nog erger, want nu moeten moslima's een dubbele strijd voeren: Tegen de interne onderdrukking en tegen de anti-islamhetze.

En dat Ayaan doet wat ze doet, is tot daar aantoe, maar dat media, opiniemakers en goegemeente het als zoete koek lijken te slikken, maakt me nog bozer. :mad:

:moe:


Zo, dit moest ik ff kwijt.


Rabiah.


P.S.

(Het lucht op :tik: )

Simon
16-04-05, 20:28
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik snap niet dat niet-moslims dat niet begrijpen. Hoe kan iemand, die gekant is tegen de islam, tegelijkertijd beweren voor de rechten van moslima's te strijden?


Dat kan natuurlijk best omdat zij volgens mij de islam mede als boosdoener ziet en tegelijkertijd wel symphatiseert met die vrouwen waarin zij zich herkend. Waarom maakt dat je zo boos? Het is jouw weg niet maar dat hoeft ook niet. Haar tragiek is dat ze met haar visie nooit aansluiting zal vinden bij de doelgroep van haar beleid maar ik geloof dat ze zelfs in Den Haag nu wel een beetje dat probleem onderkennen. Tegelijkertijd zijn er ook moslimvrouwen en mannen in de 2e Kamer die het wél vanuit hun geloofsvisie willen veranderen. Die krijgen helaas veel minder aandacht van de media. Dat ben ik wel met je eens.

SalmayaSale
16-04-05, 20:31
Geplaatst door Rabi'ah.
......dat de strijd van moslima's over de hele wereld wordt gekaapt door Ayaan Hirsi Ali en dat het kritiekloos wordt nagepraat.

Over de hele wereld strijden moslima's vanuit hun islamitische overtuiging tegen seksediscriminatie.

Deze vrouwen laten zich vanuit de islam inspireren tegen de tegenover vrouwen heersende onrechtvaardigheid in veel islamitische landen.

Zij proberen aan te tonen dat niet de islam, maar het misbruiken door mannen van de islam, het probleem is en dat de islam staat voor rechtvaardigheid en gelijkheid, ook tussen mannen en vrouwen.

Hieronder zijn vrouwen als Amina Wadud, Riffat Hassan, Asra Nomani en Shirin Ebadi.

Wat me dan dus echt kots- en kotsmisselijk maakt is dat zulke vrouwen, bij wijze van "eretitel", worden vergeleken met Ayaan.

Alsof er niet een hemelsbreed verschil is tussen vrouwen die vanuit de islam strijden voor gelijke rechten voor vrouwen en iemand die het genderissue alleen maar gebruikt, c.q. misbruikt voor haar eigen politieke carriere.

Ik snap niet dat niet-moslims dat niet begrijpen. Hoe kan iemand, die gekant is tegen de islam, tegelijkertijd beweren voor de rechten van moslima's te strijden?

Naast het feit dat moslima's vrouwen zijn, zijn ze ook moslims en dus ook verbonden met de islam. Maar eigenlijk maken de zogenaamde inspanningen van Ayaan het nog erger, want nu moeten moslima's een dubbele strijd voeren: Tegen de interne onderdrukking en tegen de anti-islamhetze.

En dat Ayaan doet wat ze doet, is tot daar aantoe, maar dat media, opiniemakers en goegemeente het als zoete koek lijken te slikken, maakt me nog bozer. :mad:

:moe:


Zo, dit moest ik ff kwijt.


Rabiah.


P.S.

(Het lucht op :tik: )


Maak je maar niet druk over.
Toen sherin Ebadi de nobel prijs kreeg, werd zij door 10000 vrouwen op het vliegveld ontvangen. Al was de kans groot dat zij zouden worden vervolgd.
Zie je zo een vrouwen aanhang bij AH?
Door ons aan haar te ergeren helpen wij maar mee aan haar roem.
De juiste antwoord op moeilijke vragen is het zwijgen :student:

Rabi'ah.
16-04-05, 20:41
Geplaatst door Simon
Waarom maakt dat je zo boos?

Haar ideeën op zich maken me niet boos, maar wat me boos (en ook een beetje bang) maakt, is het brede gehoor wat ze hier in NL krijgt.

Als zij als anoniem persoon zulke ideëen had, was het volledig haar zaak en haar probleem, maar dat is ze niet, ze is politica, ze wordt gehoord.

Maar, inderdaad, ook de VVD en de rest van de politiek begint steeds meer met haar in hun maag te zitten.

Het zou me niets verbazen als ze zich op een gegeven moment van haar zouden ontdoen.


Geplaatst door Simon

Tegelijkertijd zijn er ook moslimvrouwen en mannen in de 2e Kamer die het wél vanuit hun geloofsvisie willen veranderen. Die krijgen helaas veel minder aandacht van de media. Dat ben ik wel met je eens.


Juist en dat bedoelde ik dus.

Rabi'ah.
16-04-05, 20:43
Geplaatst door SalmayaSale
Maak je maar niet druk over.
Toen sherin Ebadi de nobel prijs kreeg, werd zij door 10000 vrouwen op het vliegveld ontvangen. Al was de kans groot dat zij zouden worden vervolgd.
Zie je zo een vrouwen aanhang bij AH?
Door ons aan haar te ergeren helpen wij maar mee aan haar roem.


Wat ben jij toch altijd heerlijk positief en optimistisch. :)

Maar je hebt gelijk, hoe meer aandacht je haar geeft, hoe populairder ze wordt.

Maar dit moest me toch even van het hart. :fplet:

~Panthera~
16-04-05, 20:51
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat ben jij toch altijd heerlijk positief en optimistisch. :)

Maar je hebt gelijk, hoe meer aandacht je haar geeft, hoe populairder ze wordt.

Maar dit moest me toch even van het hart. :fplet:


Kan me voorstellen. Gaat het nu weer ? :stout:

marlies255
16-04-05, 20:54
wat ik heel goed begrijp is het respect voor vrouwen als Amina Wadud en Riffat Hassan, etc., Wat ik niet begrijp zijn de "eeuwige hetzes" tegen Ayaan. Je hoeft het toch niet met iemands standpunten eens te zijn? Ayaan heeft genoeg mensen die wel in haar geloven en achter haar standpunten staan, maar er zijn er ook genoeg die er anders over denken. Dat kan gelukkig in een democratie. Net zoals een mening hebben over iets waar je tegen bent of waar je geen deel meer vanuit maakt, zoals Ayaan met de Islam.

Rabi'ah.
16-04-05, 20:56
Geplaatst door ~Panthera~
Kan me voorstellen. Gaat het nu weer ? :stout:

Ja hoor. :blij:

~Panthera~
16-04-05, 20:59
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja hoor. :blij:


:duim:

SalmayaSale
16-04-05, 21:00
Geplaatst door marlies255
wat ik heel goed begrijp is het respect voor vrouwen als Amina Wadud en Riffat Hassan, etc., Wat ik niet begrijp zijn de "eeuwige hetzes" tegen Ayaan. Je hoeft het toch niet met iemands standpunten eens te zijn? Ayaan heeft genoeg mensen die wel in haar geloven en achter haar standpunten staan, maar er zijn er ook genoeg die er anders over denken. Dat kan gelukkig in een democratie. Net zoals een mening hebben over iets waar je tegen bent of waar je geen deel meer vanuit maakt, zoals Ayaan met de Islam.



@Rabi... zie je wat ik bedoelde? hier hebben wij het weer. Een topic over HA :verward:

Rabi'ah.
16-04-05, 21:01
Geplaatst door marlies255
Wat ik niet begrijp zijn de "eeuwige hetzes" tegen Ayaan. Je hoeft het toch niet met iemands standpunten eens te zijn? Ayaan heeft genoeg mensen die wel in haar geloven en achter haar standpunten staan, maar er zijn er ook genoeg die er anders over denken. Dat kan gelukkig in een democratie. Net zoals een mening hebben over iets waar je tegen bent of waar je geen deel meer vanuit maakt, zoals Ayaan met de Islam.

Ik voer geen hetze. Ik val haar niet aan op haar afkomst, het feit dat ze verminkt is, het feit dat ze atheďste is, kortom, haar persoon.

Waar ik haar op aanval, is haar standpunten, waar ik het als moslim én als mens niet mee eens ben.

Bovendien is ze niet een anoniem persoon met een mening.

Ze is woordvoerder van Integratie die beweert te strijden voor de rechten van moslima's, maar in werkelijkheid de emancipatie van moslima's tegenwerkt met haar ge-ageer tegen de islam.

Het zijn de moslima's zelf die bepalen wat de agenda van hun emancipatie is en niet niet-moslims zoals Ayaan.

Het is haar goed recht om haar mening te hebben, maar het is evengoed mijn goed democratisch recht om daar tegenin te gaan.

En dat doe ik dan ook graag, veelvuldig en met verve.


Rabiah.

Doeschate
16-04-05, 21:02
Geplaatst door Rabi'ah.

Ik snap niet dat niet-moslims dat niet begrijpen. Hoe kan iemand, die gekant is tegen de islam, tegelijkertijd beweren voor de rechten van moslima's te strijden?

Waarom moeten afvalligen en andersgelovigen van de discussie over de islam worden buitengesloten? Waarom mag Ayaan zich als afvallige niet bemoeien met het islamdebat? En waarom wil je mensen zoals ik, die niets van de openbaringsgodsdiensten moeten hebben, buiten het debat houden? Ligt de oorzaak daarvan in de islam?

SalmayaSale
16-04-05, 21:09
Het zijn de moslima's zelf die bepalen wat de agenda van hun emancipatie is en niet niet-moslims zoals Ayaan.



Hier ben ik er niet helemaal mee eens. Moslims hebben het recht om te bepalen hoe hun emancipatie kan vorderen. Maar ik vind dat de persoon die het op de agenda moet zetten, niet pers se een moslim moet zijn.


Moslims moeten zich juist niet isoleren door alleen door moslims vertegenwoordigd te zijn maar ook door niet-moslims.

contradictio
16-04-05, 21:10
Geplaatst door Doeschate
Waarom moeten afvalligen en andersgelovigen van de discussie over de islam worden buitengesloten? Waarom mag Ayaan zich als afvallige niet bemoeien met het islamdebat? En waarom wil je mensen zoals ik, die niets van de openbaringsgodsdiensten moeten hebben, buiten het debat houden? Ligt de oorzaak daarvan in de islam?

ze mag debateren tot ze een ons weegt.. ze mag alleen niet doen alsof ze de "leider" is van een groep, beslissingen nemen en meningen verkondigen in naam van die groep terwijl deze haar nooit als afgevaardigde heeft gekozen en haar ook niet als afgevaardigde wil omdat zij hun niet begrijpt, juist tegenwerkt en datgene wat hun heilig is verkracht vanuit haar frustraties...

Rabi'ah.
16-04-05, 21:19
Geplaatst door Alcibiades
Ik geloof best dat jouw ware islam van vrede en gelijkheid bestaat, ergens. Maar waar? Het is jammer dat we er zo heel weinig van zien. Voor velen is de islam gelijk aan de manier waarop er gebruik van wordt gemaakt, de islamitische cultuur die we zien. En dan merken we in veel gevallen geen rechtvaardigheid en gelijkheid op, zoals Ayaan heel goed heeft gezien. Is het niet heel goed te begrijpen dat er vrouwen zijn die niets meer met dit systeem te maken willen hebben? Jij hebt toch ook gebroken met jouw aanvankelijke godsdient, naar ik aanneem omdat je inzag dat er bepaalde zaken in de praktijk niet klopten?



Ik ben geen christen meer omdat ik niet meer in het christendom geloof, ook niet in de theorie.

Maar mensen halen bepaalde dingen door elkaar.

Fatima Mernissi, bijvoorbeeld, maakt het onderscheid tussen de islam-rissalah (de islam zoals naar voren gebracht in de Qor'an) en de islam in de praktijk.

De praktijk wordt bepaald door cultuur, tradities, etc., waarvan er inderdaad nogal wat vrouwonvriendelijke tradities bijzijn.

Maar dit heeft alles te maken met mannen die het geloof misbruiken als machtsmiddel, niks met het geloof zelf.

Als diezelfde mannen atheďsten, hindoes of joden waren geweest, hadden ze wel een ander excuus gevonden om vrouwen het leven zuur te maken.

Als je onderdrukking wilt bestrijden, moet je de oorzaken daarvan wegnemen, niet de symptomen.

Voor mij is islam de overgave van het individu aan God en niets anders.

En ik weiger te accepteren dat er idioten zijn die de islam misbruiken voor hun eigen, soms misdadige, doeleinden.

Maar evenmin accepteer ik dat er mensen zijn, zoals Ayaan, die de islam de schuld geven van de wanpraktijken van de mensen die beweren de islam te praktiseren.

Zie ook deze opmerking van Olive Yao:


Geplaatst door Olive Yao
AARDIG, ik wil nog reageren op je post.

Ik maak onderscheid tussen ideaal en werkelijkheid (zie boven).
Je kunt een ideaal gebruiken om kritiek te leveren op de werkelijkheid.
Dankzij een ideaal kun je je gemakkelijker openstellen voor kritiek op de werkelijkheid. Kritiek op de werkelijkheid is immers nog niet direct kritiek op het ideaal. Je hoeft je ideaal niet met het vuile water van de werkelijkheid hoeft weg te gooien.
(Mensen sluiten zich vaak af voor kritiek omdat ze dit onderscheid niet zien).

Volgens mij heeft zij, als niet-moslim nota bene, nou juist de essentie begrepen van wat ik, en vele moslima's met mij, proberen te zeggen. :)


Rabiah.

Doeschate
16-04-05, 21:20
Geplaatst door contradictio
ze mag debateren tot ze een ons weegt.. ze mag alleen niet doen alsof ze de "leider" is van een groep, beslissingen nemen en meningen verkondigen in naam van die groep terwijl deze haar nooit als afgevaardigde heeft gekozen en haar ook niet als afgevaardigde wil omdat zij hun niet begrijpt, juist tegenwerkt en datgene wat hun heilig is verkracht vanuit haar frustraties... Ayaan heeft nooit beweerd dat ze de leider van een groep is. Zij stelt slechts bepaalde wantoestanden binnen de islam aan de orde. Die vrijheid moet iedereen hebben, moslim of niet, zelfs hebben zij recht op een volwaardige plaats in het debat. Jullie weigering haar toe te laten tot het debat, slechts omdat zij een afvallige is, laat zien hoe ondemocratisch de islam in wezen is.

~Panthera~
16-04-05, 21:21
Geplaatst door SalmayaSale
Hier ben ik er niet helemaal mee eens. Moslims hebben het recht om te bepalen hoe hun emancipatie kan vorderen. Maar ik vind dat de persoon die het op de agenda moet zetten, niet pers se een moslim moet zijn.


Moslims moeten zich juist niet isoleren door alleen door moslims vertegenwoordigd te zijn maar ook door niet-moslims.



Maar het lijkt me toch niet helemaal jofel om iemand van het VNO de belangen van de werknemers te laten behartigen.
Zo voelen de meeste Moslimvrouwen het wel, denk ik.
Dat alleen al, had haar moeten laten nadenken, of ze wel de aangewezen persoon was. :fpetaf:
Des te meer omdat ze toch een behoorlijk wrok tegen de Islam heeft over gehouden.

contradictio
16-04-05, 21:42
Geplaatst door Doeschate
Ayaan heeft nooit beweerd dat ze de leider van een groep is. Zij stelt slechts bepaalde wantoestanden binnen de islam aan de orde . Die vrijheid moet iedereen hebben, moslim of niet, zelfs hebben zij recht op een volwaardige plaats in het debat. Jullie weigering haar toe te laten tot het debat, slechts omdat zij een afvallige is, laat zien hoe ondemocratisch de islam in wezen is.


:maf2:

er zijn geen wantoestanden binnen de Islam... zolang dat niet begrepen wordt door "jullie" kun je dat debat met "ons" wel vergeten...

Verder dat zij afvallige is doet niet terzake.. eenieder die inziet dat de Islam niet de oorzaak is van eventuele (culurele) misstanden ben ik bereid een dialoog/debat mee aan te gaan of ie nou Jood/Christen/Hindoe/kafir/afvallige of wat dan ook is...

Ron Haleber
16-04-05, 21:43
Geplaatst door Rabi'ah.

Hieronder zijn vrouwen als Amina Wadud, Riffat Hassan, Asra Nomani en Shirin Ebadi.



Niet toevallig is hier moslima Irshad Manji vergeten... :hihi: :hihi: :hihi:

Die steunt toevallig Ayaan.

En ik zag op NOVA dat ook een zekere heer Mohamed Aissati en zijn vrouw zich lovend over haar uitspreken. Ik ben vergeten in welk website-bestuur ze zaten. Was het niet iets van monoth... of ja maro...nl :duim:

Je kunt moslima Manji natuurlijk excommuniceren. Het goed recht van jou, Bil@l en ook van vele takfieries...

Maar ja Bil@l als autoriteit in het vak van de echtheid van moslima's toonde al lang geleden aan, dat de papieren van een zekere Rabiah vals zijn. Dat zij dus om het maar hard te zeggen, een oplichteres is...

Zelfs als je hier mod zou worden zou het excommuniceren van moslima's als Manji je niet helpen... Laat dat nou maar aan de Paus en Blil@l over - dat is tenslotte hun vak! :student:

marlies255
16-04-05, 21:43
Rabi'ah zegt dat de moslima's zelf moeten bepalen wat de agenda van hun emancipatie is en niet niet-moslims zoals Ayaan.

Wat een grote onzin zeg! Zij zit in de Tweede Kamer namens de VVD en heeft o.a. integratie in haar portefeuille. Alleen daarom al mag ze punten op de agenda zetten. En dat doet ze "uit naam" van een grote groep mensen: moslims, niet-moslims en veel "onzichtbare" moslima's. Ook ik als niet-moslim mag er een mening over hebben, daarvoor hoef ik echt geen lid van de "club" te zijn.

Ik beschuldig Rabi'ah er niet persoonlijk van een hetze tegen AHA te voeren, maar in zijn algemeen worden hier wel veel hetzes tegen haar gevoerd. Kennelijk vormt hetgeen zij zegt en waarvoor ze staat een grote bedreiging voor sommigen hier.

contradictio
16-04-05, 21:48
Geplaatst door Ron Haleber
Niet toevallig is hier moslima Irshad Manji vergeten... :hihi: :hihi: :hihi:

Die steunt toevallig Ayaan. En ik zag op NOVA dat ook een zekere heer Mohamed Aissati en zijn vrouw zich lovend over haar uitspraken. Ik ben vergeten in welk website-bestuur ze zaten. Was het niet iets van monoth... of ja maro... :duim:

Je kunt moslima Manji natuurlijk excommuniceren. Het goed recht van jou, Bil@l en ook van vele takfieries...

Maar ja Bil@l als autoriteit in het vak van de echtheid van moslima's toonde al lang geleden aan, dat de papieren van een zekere Rabiah vals zijn. Dat zij dus om het maar hard te zeggen, een oplichteres is...

Zelfs als je hier mod zou worden zou het excommuniceren van moslima's als Manji je niet helpen... Laat dat nou maar aan de Paus en Blil@l over - dat is tenslotte hun vak! :student:


Daymn, je krijgt er maar geen genoeg van he, het woordje Bil@l.. :dood:
En dat terwijl ie niet eens meediscussieert (of hij moet Rabi'ah zijn en ik weet het nog niet of zo..).
:argwaan:

contradictio
16-04-05, 21:54
Geplaatst door marlies255
Rabi'ah zegt dat de moslima's zelf moeten bepalen wat de agenda van hun emancipatie is en niet niet-moslims zoals Ayaan.

Wat een grote onzin zeg! Zij zit in de Tweede Kamer namens de VVD en heeft o.a. integratie in haar portefeuille. Alleen daarom al mag ze punten op de agenda zetten. En dat doet ze "uit naam" van een grote groep mensen: moslims, niet-moslims en veel "onzichtbare" moslima's. Ook ik als niet-moslim mag er een mening over hebben, daarvoor hoef ik echt geen lid van de "club" te zijn.

Ik beschuldig Rabi'ah er niet persoonlijk van een hetze tegen AHA te voeren, maar in zijn algemeen worden hier wel veel hetzes tegen haar gevoerd. Kennelijk vormt hetgeen zij zegt en waarvoor ze staat een grote bedreiging voor sommigen hier.

ze vormt meer een bedreiging voor haarzelf "as far as I can see" :p

verder is ze in mijn ogen gewoon weer de volgende mislukte politicus, mislukt omdat ze tegen windmolens strijdt ipv de werkelijke kern van de problemen aan te pakken. Mislukt omdat ze klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Mislukt omdat ze het grootste deel van haar doelgroep niet weet warm te maken voor haar agendapunten. Mislukt, omdat ze weer de zoveelste is die hoog van de daken schreeuwt maar weinig constructiefs na zal laten....

Ron Haleber
16-04-05, 21:58
Geplaatst door contradictio
Daymn, je krijgt er maar geen genoeg van he, het woordje Bil@l.. :dood:
En dat terwijl ie niet eens meediscussieert (of hij moet Rabi'ah zijn en ik weet het nog niet of zo..).
:argwaan:


Vervelend hč dat er in Nederland ook nog niet-moslims zijn die iets van islam afweten!

Nooit inhoudelijk op ze reageren hoor! :fplet:


Laat maar iemand in de 2e kamer voorstellen dat in Nederland voortaan enkel moslims iets over islam mogen zeggen.

Zou een hele verbetering in de discussie geven! :(

contradictio
16-04-05, 22:02
Geplaatst door contradictio
:maf2:

er zijn geen wantoestanden binnen de Islam... zolang dat niet begrepen wordt door "jullie" kun je dat debat met "ons" wel vergeten...

Verder dat zij afvallige is doet niet terzake.. [B]eenieder die inziet dat de Islam niet de oorzaak is van eventuele (culurele) misstanden ben ik bereid een dialoog/debat mee aan te gaan of ie nou Jood/Christen/Hindoe/kafir/afvallige of wat dan ook is[/ B] ...


uuhhh... wel eerst lezen he, voordat je gaat blaten...

Doeschate
16-04-05, 22:02
Geplaatst door contradictio
:maf2:

er zijn geen wantoestanden binnen de Islam... zolang dat niet begrepen wordt door "jullie" kun je dat debat met "ons" wel vergeten...Geen wantoestanden binnen de islam? Ongelooflijk, onvoorstelbaar en onbegrijpelijk, want overal zijn wantoestanden. De islam moet wel heel bijzonder en perfect zijn, als zich daar geen wantoestanden afspelen! Natuurlijk moeten dan alle critici van de islam worden gexcommuniseerd, genegeerd en verbannen. Dat is heel begrijpelijk. De islam is kennelijk een bovenmenselijke onderneming, daar dienen wij allemaal diep voor te buigen.

Verder dat zij afvallige is doet niet terzake.. eenieder die inziet dat de Islam niet de oorzaak is van eventuele (culurele) misstanden ben ik bereid een dialoog/debat mee aan te gaan of ie nou Jood/Christen/Hindoe/kafir/afvallige of wat dan ook is... Dus ik mag de islam nooit of te nimmer van een of andere misstand betichten. En hoe zit dat met andere religies? Mag ik daar ook geen kritiek op hebben?

contradictio
16-04-05, 22:05
Geplaatst door Doeschate
Geen wantoestanden binnen de islam? Ongelooflijk, onvoorstelbaar en onbegrijpelijk, want overal zijn wantoestanden. De islam moet wel heel bijzonder en perfect zijn , als zich daar geen wantoestanden afspelen! Natuurlijk moeten dan alle critici van de islam worden gexcommuniseerd, genegeerd en verbannen. Dat is heel begrijpelijk. De islam is kennelijk een bovenmenselijke onderneming, daar dienen wij allemaal diep voor te buigen. Dus ik mag de islam nooit of te nimmer van een of andere misstand betichten. En hoe zit dat met andere religies? Mag ik daar ook geen kritiek op hebben?


heel goed, je begint em al te begrijpen..:hihi: . nog even en we kunnen het gaan hebben over de werkelijke misstanden en hun oorzaken.

ik stel voor om het eerst een nachtje te laten doordringen...


gaaap..


over and out

Ron Haleber
16-04-05, 22:12
Geplaatst door contradictio
uuhhh... wel eerst lezen he, voordat je gaat blaten...

Je hebt gelijk... Het is natuurlijk contradictio die het als emir in de islam voor het zeggen heeft en niet Bil@l - die telt niet meer mee sinds jij hier bent!

Of beter - de kardinalen zijn ook al in conclaaf - jullie beslissen allemaal samen - inclusief Lharb, Diena, Med B, Samir A, etc.- over wie hier moslim is en wie niet! :duivels:

Goodnight
16-04-05, 22:15
gaap........

Ow....weer een AHA discussie :rolleyes:






sommige mensen krijgen ook te veel eer.

contradictio
16-04-05, 22:16
Geplaatst door Ron Haleber
Je hebt gelijk... Het is natuurlijk contradictio die het als emir in de islam voor het zeggen heeft en niet Bil@l - die telt niet meer mee sinds jij hier bent!

Of beter - de kardinalen zijn ook al in conclaaf - jullie beslissen allemaal samen - inclusief - Lharb, Diena, Med B, Samir A, etc.- over wie hier moslim is en wie niet! :duivels:


dit slaat als een tang op een varken en dat besefte je al voordat je je je relaas af had.. toch?

Emir in de Islam..... die zou tenminste weten wanneer ie moet zwijgen, en zover ben ik nog niet gekomen tot nu toe....

contradictio
16-04-05, 22:18
Geplaatst door Goodnight
gaap........

Ow....weer een AHA discussie :rolleyes:






sommige mensen krijgen ook te veel eer.



:D je hebt helemaal gelijk... ik ga ook maar eens tukken... doe ik tenminste ook iets nuttigs..

Ron Haleber
16-04-05, 22:19
Geplaatst door contradictio


Emir in de Islam..... die zou tenminste weten wanneer ie moet zwijgen, en zover ben ik nog niet gekomen tot nu toe....



Eindelijk een wijs woord van je... Proficiat! Dus jij toch moslim, contradictio ?

Doeschate
16-04-05, 22:20
Geplaatst door contradictio
heel goed, je begint em al te begrijpen..:hihi: . nog even en we kunnen het gaan hebben over de werkelijke misstanden en hun oorzaken.

ik stel voor om het eerst een nachtje te laten doordringen...


gaaap..


over and out Natuurlijk moet jij als superieure moslim gapen bij de armzalige pogingen tot kritiek op de islam van mensen zoals Ayaan en ik. Ongelovige honden zijn slechts functioneel als brandstof voor het hellevuur, waarom zou je je druk maken? Allah heeft toch al lang bepaald dat de islam zal overwinnen. Of niet?

Goodnight
16-04-05, 22:21
Geplaatst door contradictio
:D je hebt helemaal gelijk... ik ga ook maar eens tukken... doe ik tenminste ook iets nuttigs.. psies...die AHA discussies kosten je alleen maar tijd en energie...voor niets.

Maar je bereikt dat punt vanzelf hoor...dat het je ene oor ingaat en het andere weer uit....:wink:

Goodnight
16-04-05, 22:23
Geplaatst door Doeschate
Natuurlijk moet jij als superieure moslim gapen bij de armzalige pogingen tot kritiek op de islam van mensen zoals Ayaan en ik. Ongelovige honden zijn slechts functioneel als brandstof voor het hellevuur, waarom zou je je druk maken? Allah heeft toch al lang bepaald dat de islam zal overwinnen. Of niet?


:vreemd:

Wat een verbittering.......

marlies255
16-04-05, 22:39
Geplaatst door contradictio
ze vormt meer een bedreiging voor haarzelf "as far as I can see" :p

verder is ze in mijn ogen gewoon weer de volgende mislukte politicus, mislukt omdat ze tegen windmolens strijdt ipv de werkelijke kern van de problemen aan te pakken. Mislukt omdat ze klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Mislukt omdat ze het grootste deel van haar doelgroep niet weet warm te maken voor haar agendapunten. Mislukt, omdat ze weer de zoveelste is die hoog van de daken schreeuwt maar weinig constructiefs na zal laten....

Nou, zo mislukt is ze niet hoor!! Ze weet haar punten op de agenda te krijgen en dat wordt wereldwijd opgemerkt. Ze hoeft ook helemaal niet met oplossingen te komen. Laat Ayaan maar de eye-opener zijn en de discussie op gang brengen, dan kunnen anderen met een gematigder reputatie (en/of standpunt) met voorstellen komen die sneller aanvaardt zullen worden (omdat ze niet van Ayaan komen). Ik begrijp wel hoe zij op de lijst van machtige mensen is gekomen hoor..... En laat iedereen hier maar vooral hard roepen dat ze niets voorstelt en dat ze een mislukkeling is.

sienia
16-04-05, 22:39
Ze krijgt veel aandacht voor de positie van de moslimvrouw. Iedereen heeft er de mond vol van. Dat er zichtbaar weinig gebeurt is een tweede.
Dat je van de moslima's in Nederland niets anders hoort (als je al wat hoort) dan geluiden die erg naar ontkenning en slachtoffergedrag neigen is weer een derde.

Wide-O
16-04-05, 22:42
Geplaatst door Rabi'ah.
......dat de strijd van moslima's over de hele wereld wordt gekaapt door Ayaan Hirsi Ali en dat het kritiekloos wordt nagepraat.

Over de hele wereld strijden moslima's vanuit hun islamitische overtuiging tegen seksediscriminatie.

Deze vrouwen laten zich vanuit de islam inspireren tegen de tegenover vrouwen heersende onrechtvaardigheid in veel islamitische landen.

Zij proberen aan te tonen dat niet de islam, maar het misbruiken door mannen van de islam, het probleem is en dat de islam staat voor rechtvaardigheid en gelijkheid, ook tussen mannen en vrouwen.

Hieronder zijn vrouwen als Amina Wadud, Riffat Hassan, Asra Nomani en Shirin Ebadi.

Wat me dan dus echt kots- en kotsmisselijk maakt is dat zulke vrouwen, bij wijze van "eretitel", worden vergeleken met Ayaan.

Alsof er niet een hemelsbreed verschil is tussen vrouwen die vanuit de islam strijden voor gelijke rechten voor vrouwen en iemand die het genderissue alleen maar gebruikt, c.q. misbruikt voor haar eigen politieke carriere.

Ik snap niet dat niet-moslims dat niet begrijpen. Hoe kan iemand, die gekant is tegen de islam, tegelijkertijd beweren voor de rechten van moslima's te strijden?

Naast het feit dat moslima's vrouwen zijn, zijn ze ook moslims en dus ook verbonden met de islam. Maar eigenlijk maken de zogenaamde inspanningen van Ayaan het nog erger, want nu moeten moslima's een dubbele strijd voeren: Tegen de interne onderdrukking en tegen de anti-islamhetze.

En dat Ayaan doet wat ze doet, is tot daar aantoe, maar dat media, opiniemakers en goegemeente het als zoete koek lijken te slikken, maakt me nog bozer. :mad:

:moe:


Zo, dit moest ik ff kwijt.


Rabiah.


P.S.

(Het lucht op :tik: )

Mag ik even gemeen zijn ?

Net zoals jij je kaken op elkaar houdt als Reporter het over Wadud heeft.

In plaats van hem met hand & tand te bestrijden. Dat het spuug uit je mondhoeken vliegt !

Hij vind je toch al een nep-moslim... dat laat je zomaar over je heen gaan ? Die ouwe mannetjesgeleerden ? Pah. Shame on you.

Enfin, ja, die Ayaan. Vond het al langer een <vrouwonvriendelijk mode on> trut <political correct on> Na Witteman (maar dat heeft blijkbaar niemand gezien ?) vind ik het een overroepen trut met nul komma nul boodschap.

mark61
16-04-05, 23:30
In plaats van af te geven op iemand die het blijkbaar niet goed doet kan je beter zelf het goede voorbeeld geven. Ik weet niet waarom de stuk of 5 andere moslima's in de Tweede Kamer niet veel van zich laten horen, das hun verantwoordelijkheid.

Ik weet niet waarom de Rabi`ahs van deze wereld niet de kranten bestoken met hun ingezonden commentaar op de gang van zaken, das hun verantwoordelijkheid. Of clubjes oprichten of wat dan ook.

Aan de zijlijn staan en pruttelen dat het niet eerlijk is schiet echt niet op.

Bovendien is dit blijkbaar een intern islamissue, dus ik zou zeggen, zet m op. Maar het debat aangaan met geborneerde moslimmannen is blijkbaar te eng of te vermoeiend, dus besteden we onze energie aan een andere vrouw (met wie je het stiekem een heeeel klein beetje eens bent). Das nou verspilde energie. En dat vind ik onbegrijpelijk. Maar in het algemeen vind ik dat vrouwen altijd proberen de strijd te vermijden en de weg van de minste weerstand kiezen. Daar zal wel een goede reden voor zijn, maar ik ken hem niet. Waar is die MVVM eigenlijk en wat doen ze?

Je kan je organiseren, zodat je je vuile was buiten hangt, o jee, of je doet het niet. Dan kan je in je eentje doorbaggeren tegen een overmacht.

Nou ja laat ook maar, Sienia zegt t eigenlijk beter. En een stuk korter ook nog.

Doeschate
16-04-05, 23:46
Geplaatst door Goodnight
:vreemd:

Wat een verbittering....... Dat krijg je van al die reacties van moslims die hun critici negeren, verbannen, bedreigen, beledigen en erger.

Trouwens, het staat toch echt in de koran, dat de ongelovige brandstof voor het hellevuur is, of niet?

Raffi
16-04-05, 23:53
Geplaatst door Rabi'ah.
......dat de strijd van moslima's over de hele wereld wordt gekaapt door Ayaan Hirsi Ali en dat het kritiekloos wordt nagepraat.

Over de hele wereld strijden moslima's vanuit hun islamitische overtuiging tegen seksediscriminatie.

Deze vrouwen laten zich vanuit de islam inspireren tegen de tegenover vrouwen heersende onrechtvaardigheid in veel islamitische landen.

Zij proberen aan te tonen dat niet de islam, maar het misbruiken door mannen van de islam, het probleem is en dat de islam staat voor rechtvaardigheid en gelijkheid, ook tussen mannen en vrouwen.

Hieronder zijn vrouwen als Amina Wadud, Riffat Hassan, Asra Nomani en Shirin Ebadi.

Wat me dan dus echt kots- en kotsmisselijk maakt is dat zulke vrouwen, bij wijze van "eretitel", worden vergeleken met Ayaan.

Alsof er niet een hemelsbreed verschil is tussen vrouwen die vanuit de islam strijden voor gelijke rechten voor vrouwen en iemand die het genderissue alleen maar gebruikt, c.q. misbruikt voor haar eigen politieke carriere.

Ik snap niet dat niet-moslims dat niet begrijpen. Hoe kan iemand, die gekant is tegen de islam, tegelijkertijd beweren voor de rechten van moslima's te strijden?

Naast het feit dat moslima's vrouwen zijn, zijn ze ook moslims en dus ook verbonden met de islam. Maar eigenlijk maken de zogenaamde inspanningen van Ayaan het nog erger, want nu moeten moslima's een dubbele strijd voeren: Tegen de interne onderdrukking en tegen de anti-islamhetze.

En dat Ayaan doet wat ze doet, is tot daar aantoe, maar dat media, opiniemakers en goegemeente het als zoete koek lijken te slikken, maakt me nog bozer. :mad:

:moe:


Zo, dit moest ik ff kwijt.


Rabiah.


P.S.

(Het lucht op :tik: )

Je hebt gelijk.... Alsof de Islam tegen vrouwn is... zal best wel voorkomen dat veel mannen de Islam zo interpreteren als het hun uitkomt, maar dat wil niet zeggen dat dat De Islam is.

Ik ken de Islam niet (Ik ben joods, maar tussen joods en islam zit niet zo veel verschil, ggg niet zo gek want er is maar een God ) en bij het (ware)jodendom zijn vrouwen niet minderwaardig dus per definitie bij de (ware) islam ook niet .

En waar het voorkomt dat vrouwen minderwaardig bejegend worden door mannen zegt dat niets over geloof maar alleen over de verkeerde interpretatie van die mannen.

allard
16-04-05, 23:59
Geplaatst door Goodnight
gaap........

Ow....weer een AHA discussie :rolleyes:






sommige mensen krijgen ook te veel eer. ah joh het is zo makkelyk om je eigen onvrede op een persoon cq groep af te reageren

knuppeltje
17-04-05, 09:28
Geplaatst door Rabi'ah.
......dat de strijd van moslima's over de hele wereld wordt gekaapt door Ayaan Hirsi Ali en dat het kritiekloos wordt nagepraat.

Over de hele wereld strijden moslima's vanuit hun islamitische overtuiging tegen seksediscriminatie.

Deze vrouwen laten zich vanuit de islam inspireren tegen de tegenover vrouwen heersende onrechtvaardigheid in veel islamitische landen.

Zij proberen aan te tonen dat niet de islam, maar het misbruiken door mannen van de islam, het probleem is en dat de islam staat voor rechtvaardigheid en gelijkheid, ook tussen mannen en vrouwen.

Hieronder zijn vrouwen als Amina Wadud, Riffat Hassan, Asra Nomani en Shirin Ebadi.

Wat me dan dus echt kots- en kotsmisselijk maakt is dat zulke vrouwen, bij wijze van "eretitel", worden vergeleken met Ayaan.

Alsof er niet een hemelsbreed verschil is tussen vrouwen die vanuit de islam strijden voor gelijke rechten voor vrouwen en iemand die het genderissue alleen maar gebruikt, c.q. misbruikt voor haar eigen politieke carriere.

Ik snap niet dat niet-moslims dat niet begrijpen. Hoe kan iemand, die gekant is tegen de islam, tegelijkertijd beweren voor de rechten van moslima's te strijden?

Naast het feit dat moslima's vrouwen zijn, zijn ze ook moslims en dus ook verbonden met de islam. Maar eigenlijk maken de zogenaamde inspanningen van Ayaan het nog erger, want nu moeten moslima's een dubbele strijd voeren: Tegen de interne onderdrukking en tegen de anti-islamhetze.

En dat Ayaan doet wat ze doet, is tot daar aantoe, maar dat media, opiniemakers en goegemeente het als zoete koek lijken te slikken, maakt me nog bozer. :mad:

:moe:


Zo, dit moest ik ff kwijt.


Rabiah.


P.S.

(Het lucht op :tik: )


Beste Rabia.

De tijd dat de bootschapper van het slechte nieuws wordt afgemaakt is al lang voorbij. Wat ik mis in de critiek op Ayaan, die ik overigens deel, is de feitelijke weerlegging van hetgeen ze zegt. Wat ik nog harder mis zijn de nodige argumenten waarom ze het verkeerd doet en daarnaast nog meer wat ze het wel zou moeten doen. daarbij denk ik dan aan het indienen van wetsvoorstellen die kunnen helpen de positie van alle vrouwen met achterstandsproblemen te verbeteren of de door haar zo scherp veroordeelde misstanden helpen uit te bannen.

Kom op meiden, laten jullie zien hoe het wel moet en formulier julllie ideen hier. Doe eens of jullie kamerleden zijn en doe eens wat wetsvoorstellen en zet die keurig op een rijtje, krijgen jullie van mij dat vorstelijke salaris van haar wat ze volgens mij nu toch niet verdient.

Groetjes van een niet moslima.

taouanza
17-04-05, 10:01
Geplaatst door marlies255
Rabi'ah zegt dat de moslima's zelf moeten bepalen wat de agenda van hun emancipatie is en niet niet-moslims zoals Ayaan.

Wat een grote onzin zeg! Zij zit in de Tweede Kamer namens de VVD en heeft o.a. integratie in haar portefeuille. Alleen daarom al mag ze punten op de agenda zetten. En dat doet ze "uit naam" van een grote groep mensen: moslims, niet-moslims en veel "onzichtbare" moslima's. Ook ik als niet-moslim mag er een mening over hebben, daarvoor hoef ik echt geen lid van de "club" te zijn.

Ik beschuldig Rabi'ah er niet persoonlijk van een hetze tegen AHA te voeren, maar in zijn algemeen worden hier wel veel hetzes tegen haar gevoerd. .

Hetze tegen Ayaan fout
Hetze tegen islam goed.
Een politicus heeft meer dan een mening die heeft verantwoordelijkheid en invloed.
En die invloed is slecht voor moslimas.
Ze doen meerdere stappen terug mededankzij Ayaan.

Moslimas kunnen nu geen stageplek of werk krijgen mede dankzij Ayaan als dat jouw definitie van emancipatie is val mij er dan niet lastig.
Ayaan heeft een mening ayaan heeft een mening.
Lees je wel wat je en hebben moslims daar wat aan?


Kennelijk vormt hetgeen zij zegt en waarvoor ze staat een grote bedreiging voor sommigen

Het stigmatiseren en achterstellen van moslims is inderdaad een bedreiging voor velen.

Maar lees maar gerust over mijn commentaar hoor dat gebeurt zo vaak. Immers we hebben het alleen over haar klit.
Dat vinden we nou zo boeiend!:loens:

Volgens jou hebben moslims geen recht op een mening.
Want je hamert steeds op de vrijheid van meningsuiting van jezelf en van Ayaan maar moslims hebben geen mening die hebben een 'hetze'.

Mijn mening of je dat een hetze vind of niet is dat als mensen 'issues' hebben moeten ze naar een psychiater en niet botvieren op een gemeenschap.

marlies255
17-04-05, 10:54
Geplaatst door taouanza
Hetze tegen Ayaan fout
Hetze tegen islam goed.
Een politicus heeft meer dan een mening die heeft verantwoordelijkheid en invloed.
En die invloed is slecht voor moslimas.
Ze doen meerdere stappen terug mededankzij Ayaan.

Moslimas kunnen nu geen stageplek of werk krijgen mede dankzij Ayaan als dat jouw definitie van emancipatie is val mij er dan niet lastig.
Ayaan heeft een mening ayaan heeft een mening.
Lees je wel wat je en hebben moslims daar wat aan?



Het stigmatiseren en achterstellen van moslims is inderdaad een bedreiging voor velen.

Maar lees maar gerust over mijn commentaar hoor dat gebeurt zo vaak. Immers we hebben het alleen over haar klit.
Dat vinden we nou zo boeiend!:loens:

Volgens jou hebben moslims geen recht op een mening.
Want je hamert steeds op de vrijheid van meningsuiting van jezelf en van Ayaan maar moslims hebben geen mening die hebben een 'hetze'.

Mijn mening of je dat een hetze vind of niet is dat als mensen 'issues' hebben moeten ze naar een psychiater en niet botvieren op een gemeenschap.


tsjongejonge..... Taouanza in de bocht. Volgens mij mag jij zelf wel eens een psychiater opzoeken, maar dat is mijn mening. Het gaat er weer lekker hard aan toe, er is bijna geen normale discussie met jou mogelijk en je bent nog grof ook!

We leven in Nederland in een democratie en hebben recht op vrijheid van meningsuiting. Dat geldt dus voor iedereen, moslim of niet moslim. Moet ik je dat echt nog uitleggen??

Die ongefundeerde inhoudsloze eeuwige "kritiek" hier op Ayaan lijkt inderdaad wel op een hetze, maar gelukkig wordt ze door velen wel begrepen. Jij maakt er meteen weer een wij-zij discussie van.
Wat een grote onzin dat het aan Ayaan zou liggen dat Moslima's geen stageplaatsen kunnen krijgen. Ik weet echter heus wel dat het momenteel voor moslims moeilijk is om aan stageplekken te komen, dat is alleen een andere discussie.

Maar laat ik op mijn woorden letten, straks krijg ik nog strafpunten van je en word ik monddood gemaakt. Zo democratisch is het hier nl. niet, om over vrijheid van meningsuiting nog maar niet te spreken. Dus beschuldig mij er niet van dat moslims volgens mij geen eigen mening mogen hebben, want dat is natuurlijk grote onzin.

Ben het helemaal met Knuppeltje en mark61 eens dat als men het niet met Ayaan eens is, men eens met een ander geluid moet komen. Niet alleen maar wijzen naar mensen met een standpunt wat je niet aanstaat. Doe zelf eens wat!!

taouanza
17-04-05, 10:57
Geplaatst door marlies255
tsjongejonge..... Taouanza in de bocht. Volgens mij mag jij zelf wel eens een psychiater opzoeken, maar dat is mijn mening. Het gaat er weer lekker hard aan toe, er is bijna geen normale discussie met jou mogelijk en je bent nog grof ook!

We leven in Nederland in een democratie en hebben recht op vrijheid van meningsuiting. Dat geldt dus voor iedereen, moslim of niet moslim. Moet ik je dat echt nog uitleggen??

Die ongefundeerde inhoudsloze eeuwige "kritiek" hier op Ayaan lijkt inderdaad wel op een hetze, maar gelukkig wordt ze door velen wel begrepen. Jij maakt er meteen weer een wij-zij discussie van.
Wat een grote onzin dat het aan Ayaan zou liggen dat Moslima's geen stageplaatsen kunnen krijgen. Ik weet echter heus wel dat het momenteel voor moslims moeilijk is om aan stageplekken te komen, dat is alleen een andere discussie.

Maar laat ik op mijn woorden letten, straks krijg ik nog strafpunten van je en word ik monddood gemaakt. Zo democratisch is het hier nl. niet, om over vrijheid van meningsuiting nog maar niet te spreken. Dus beschuldig mij er niet van dat moslims volgens mij geen eigen mening mogen hebben, want dat is natuurlijk grote onzin.

Ben het helemaal met Knuppeltje en mark61 eens dat als men het niet met Ayaan eens is, men eens met een ander geluid moet komen. Niet alleen maar wijzen naar mensen met een standpunt wat je niet aanstaat. Doe zelf eens wat!!

Uw punt is?

sadeeQ
17-04-05, 10:59
Geplaatst door taouanza
Uw punt is?

Ze mag je niet :p

marlies255
17-04-05, 11:00
Geplaatst door taouanza
Uw punt is?

Ik hoef niet altijd een punt te hebben. Ik had mijn bijdrage aan de discussie al geleverd. Ik reageerde nu louter en alleen op jouw verfijnde bijdrage......

Goodnight
17-04-05, 11:02
Verbazingwekkend de wending die deze discussie neemt....


NOT :moe:

sadeeQ
17-04-05, 11:06
[

de somaliers moeten bij sommige meisjes niet alleen het clitje ,maar ook het tongtje wat extra inkorten :watte?:

taouanza
17-04-05, 11:10
Geplaatst door marlies255
Ik hoef niet altijd een punt te hebben. Ik had mijn bijdrage aan de discussie al geleverd. Ik reageerde nu louter en alleen op jouw verfijnde bijdrage......

Nou ik vind je gekrijs niks te maken hebben met mijn bijdrage.
Stoort het je als moslimvrouwen een eigen mening hebben?

Wizdom
17-04-05, 11:16
Islamisten die zich bemoeien met de inrichting van de democratie worden gekenschetst als fundamentalisten en een bedreiging van de democratie...

Mensen die zich bemoeien met de inrichting van Islam worden gekenschetst als anarchisten en idem dito een bedreiging van de Islam...

Het van binnenuit proberen te ondermijnen weet je wel...

Hou die spiegel eens een keer voor...

marlies255
17-04-05, 11:22
Hmm, het lijken nu wel persoonlijke hetzes te worden. Geen zin in, ik doe weer mee met deze discussie als hij weer on topic is. Wizdom had een goed punt....

taouanza
17-04-05, 11:46
Geplaatst door marlies255
Hmm, het lijken nu wel persoonlijke hetzes te worden. Geen zin in, ik doe weer mee met deze discussie als hij weer on topic is. Wizdom had een goed punt....

Ga3 Ga3 a Zoubida

knuppeltje
17-04-05, 12:55
Geplaatst door taouanza
Nou ik vind je gekrijs niks te maken hebben met mijn bijdrage.
Stoort het je als moslimvrouwen een eigen mening hebben?



OK Taouanza.

Aan gekrijs en geschreeuw hebben we helemaal niets. Wel aan duidelijk goed geformuleerde argumenten. Al verschillende keren heb ik aangegeven dat ik helemaal niet gelukkig ben met de manier waarop Ayaan een en ander aanpakt. Daarom heb ik ook zelf hier al eens verschillende wetsvoorstellen geopperd die ze volgens mij als kamerlid had moeten indienen en verdedigen en daarmee dat vorstelijke salaris verdienen wat we haar met z'n allen betalen. Niemand van de doelgroep hier heeft ook maar enige reactie-laat staan inhoudelijk-hierop gegeven, terwijl het toch zeer vergaande ideen waren.

Daarom heb ook deze morgen aan jullie gevraagd om zelf nu eens jullie ideen over hetgeen jullie in haar plaats als kamerlid zouden doen op een rijtje te zetten. En weer geen enkele reactie. Hoeft ook niet. Maar zo laden jullie wel de verdenking op je dat jullie alleen maar kunnen afwijzen maar niet in staat zijn om zelf voor jullie zelf op te komen.

Nogmaals, aan schelden. krijssen en schreeuwen hebben we helemaal niets, en zeker niet van een moderator, waarvan toch verwacht mag worden dat die een en ander in goede banen leidt. Als je niet tegen kritiek kunt moet je iets anders gaan doen.

Groetjes.

SalmayaSale
17-04-05, 13:46
In plaats van af te geven op iemand die het blijkbaar niet goed doet kan je beter zelf het goede geven. Ik weet niet waarom de stuk of 5 andere moslima's in de Tweed Kamer niet veel van zich laten horen, das hun verantwoordelijkheid.

Hier sla je de plank helemaal mis, vind ik, de stuk of 5 andere moslima's laten wel van zich horen maar niet zo spectaculair als HA.
Extreme uitspraken hebben meer kans om het nieuws te halen dan doodnormale gebeurtenissen.
Denk aan Wilders, Samir A, Mohamed.B. Die komen vaak genoeg op het buis, hebben zij meer gepresteerd dan de rest?




Ik weet niet waarom de Rabi`ahs van deze wereld niet de kranten bestoken met hun ingezonden commentaar op de gang van zaken, das hun verantwoordelijkheid. Of clubjes oprichten of wat dan ook.

Wat weet je van alle Rabiahs van deze wereld? Anders had je geweten dat het wel gebeurd is.
Ben zelf bezig met zn clubje




Aan de zijlijn staan en pruttelen dat het niet eerlijk is schiet echt niet op.

Hier ben ik wel mee eens. Wat je niet vermoedt is dat veel vrouwen graag met HA in discussie willen gaan maar dat zij dat bijna nooit wilt.



Bovendien is dit blijkbaar een intern islamissue, dus ik zou zeggen, zet m op. Maar het debat aangaan met geborneerde moslimmannen is blijkbaar te eng of te vermoeiend, dus besteden we onze energie aan een andere vrouw (met wie je het stiekem een heeeel klein beetje eens bent). Das nou verspilde energie. En dat vind ik onbegrijpelijk. Maar in het algemeen vind ik dat vrouwen altijd proberen de strijd te vermijden en de weg van de minste weerstand kiezen. Daar zal wel een goede reden voor zijn, maar ik ken hem niet. Waar is die MVVM eigenlijk en wat doen ze?

Dat vind ik geen intern islamissue. Het gaat ons allemaal aan. HA heeft het meestal over molima's en daarom zijn de reacties ook vaak van de moslima's. Logisch.
Het debat aangaan met geborneerde mannen zijn we allang mee bezig en blijven het onvermoeid aangaan. Daarom ergert het ons als HA de pioneer eer wordt toegewezen.
De vrouwen proberen geen strijd te vermijden. Vrouwen zijn heel geduldig wezen. Als zij vermoeden dat zij een strijd aan het verliezen zijn, trekken zij zich terug. Om zich alsnog sterker in de strijd te gooien.



Je kan je organiseren, zodat je je vuile was buiten hangt, o jee, of je doet het niet. Dan kan je in je eentje doorbaggeren tegen een overmacht.

Denk je dat de moslima's hun problemen niet toegeven? Knelpunten niet herkennen?
Zelf vind ik HA een vrouw met lef die veel voor de vrouwen kan betekennen maar waarom kan ze mij niet overtuigen of anderen?
Ik vind haar een intelligent vrouw en daarom neem ik haar sommige domme opmerkingen kwalijker.
Dat zou ik wel negeren van een domme mens.
Ik ben niet met haar eens maar ze is mijn dagelijikse obssesie niet.

~Panthera~
17-04-05, 13:51
Geplaatst door SalmayaSale


Hier ben ik wel mee eens. Wat je niet vermoedt is dat veel vrouwen graag met HA in discussie willen gaan maar dat zij dat bijna nooit wilt.



O ja, dat was het bekende "DOEI !!" handje, en toen konden de vrouwen gaan.
Ja, ze wilde HEEL graag in discussie met ze. :moe:
Waarschijnlijk alleen als ze op een stoel wordt gezet met secondenlijm.

knuppeltje
17-04-05, 14:07
Geplaatst door ~Panthera~
O ja, dat was het bekende "DOEI !!" handje, en toen konden de vrouwen gaan.
Ja, ze wilde HEEL graag in discussie met ze. :moe:
Waarschijnlijk alleen als ze op een stoel wordt gezet met secondenlijm.


Das niet eerlijk Panthera, ook ik heb die uitzending gezien. Het was niet Ayaan die weg liep. En de rest was niet eens in staat om te dicusieren.


Groetjes

~Panthera~
17-04-05, 14:13
Geplaatst door knuppeltje
Das niet eerlijk Panthera, ook ik heb die uitzending gezien. Het was niet Ayaan die weg liep. En de rest was niet eens in staat om te dicusieren.


Groetjes

En waarom liep die vrouw weg ?
Dat was NA Ayaan's DOEI, toch ?

knuppeltje
17-04-05, 14:27
Geplaatst door SalmayaSale
Hier sla je de plank helemaal mis, vind ik, de stuk of 5 andere moslima's laten wel van zich horen maar niet zo spectaculair als HA.
Extreme uitspraken hebben meer kans om het nieuws te halen dan doodnormale gebeurtenissen.
Denk aan Wilders, Samir A, Mohamed.B. Die komen vaak genoeg op het buis, hebben zij meer gepresteerd dan de rest?





Wat weet je van alle Rabiahs van deze wereld? Anders had je geweten dat het wel gebeurd is.
Ben zelf bezig met zn clubje





Hier ben ik wel mee eens. Wat je niet vermoedt is dat veel vrouwen graag met HA in discussie willen gaan maar dat zij dat bijna nooit wilt.




Dat vind ik geen intern islamissue. Het gaat ons allemaal aan. HA heeft het meestal over molima's en daarom zijn de reacties ook vaak van de moslima's. Logisch.
Het debat aangaan met geborneerde mannen zijn we allang mee bezig en blijven het onvermoeid aangaan. Daarom ergert het ons als HA de pioneer eer wordt toegewezen.
De vrouwen proberen geen strijd te vermijden. Vrouwen zijn heel geduldig wezen. Als zij vermoeden dat zij een strijd aan het verliezen zijn, trekken zij zich terug. Om zich alsnog sterker in de strijd te gooien.




Denk je dat de moslima's hun problemen niet toegeven? Knelpunten niet herkennen?
Zelf vind ik HA een vrouw met lef die veel voor de vrouwen kan betekennen maar waarom kan ze mij niet overtuigen of anderen?
Ik vind haar een intelligent vrouw en daarom neem ik haar sommige domme opmerkingen kwalijker.
Dat zou ik wel negeren van een domme mens.
Ik ben niet met haar eens maar ze is mijn dagelijikse obssesie niet.


Van die vijf andere moslima's in de kamer hoor je alleen maar slap geleuter waar niemand wat aan heeft. In vergelijking met andere voorvechtster op het internationale podium stellen ze al helemaal niets voor.

Vergelijk hun eens met bv Fatima Mernisi of Nawal el Sadawi bijvoorbeeld of die moslima's in Parijs die pas in het nieuws waren omdat ze in opstand kwamen, of die vrouwelijke imam. En als je wilt weten hoe een andere voorvechster af rekent met de vooroordelen die er in het westen al eeuwenlang heersen over de positie van de vrouw binnen de Islam, lees dan Raina Kabbani eens.


Groetjes.

Goodnight
17-04-05, 14:39
Geplaatst door knuppeltje
OK Taouanza.

Aan gekrijs en geschreeuw hebben we helemaal niets. Wel aan duidelijk goed geformuleerde argumenten. Al verschillende keren heb ik aangegeven dat ik helemaal niet gelukkig ben met de manier waarop Ayaan een en ander aanpakt. Daarom heb ik ook zelf hier al eens verschillende wetsvoorstellen geopperd die ze volgens mij als kamerlid had moeten indienen en verdedigen en daarmee dat vorstelijke salaris verdienen wat we haar met z'n allen betalen. Niemand van de doelgroep hier heeft ook maar enige reactie-laat staan inhoudelijk-hierop gegeven, terwijl het toch zeer vergaande ideen waren.

Daarom heb ook deze morgen aan jullie gevraagd om zelf nu eens jullie ideen over hetgeen jullie in haar plaats als kamerlid zouden doen op een rijtje te zetten. En weer geen enkele reactie. Hoeft ook niet. Maar zo laden jullie wel de verdenking op je dat jullie alleen maar kunnen afwijzen maar niet in staat zijn om zelf voor jullie zelf op te komen.

Ik denk dat je niet moet vergeten dat we GEEN politici zijn,maar wel een mening ergens over kunnen hebben zonder dat we kant en klare oplossingen kunnen aandragen.

De 'fout' die AHA naar MIJN mening maakt is dat ze de boodschap op forcerende en weinig diplomatieke manier brengt.En naar mijn mening
totaal voorbijgaat aan hoe de doelgroep het zelf ziet.Daardoor blijft de discussie een beetje steken op de persoon AHA zelf.En dat is wel heel erg jammer.
Ik vind het prima als ze bepaalde CULTURELE misstanden aanpakt,zoals dat ze eerwraak ter sprake heeft gebracht.

De frustratie van veel moslima's is, dat ze met veel pijn en moeite hebben gevochten voor hun doelen.En daarbij hun geloof altijd trouw zijn gebleven.Ze weten die 2 zken goed te scheiden.En als er dan een mevrouw verschijnt die hun individuele strijd baggataliseert en ze eigenlijk een beetje bestempeld als nog steeds onderdrukt ( want ze geloven in een Godsdienst die volgens HAAR vrouwonvriendelijk is) tsja...dan moet men niet verbaasd staan als zeveel weerstand ondervind bij die doelgroep.Wij als moslima's willen ook af van misstanden,maarwel op ONZE manier en nie over onze hoofden heen.

knuppeltje
17-04-05, 14:44
Geplaatst door ~Panthera~
En waarom liep die vrouw weg ?
Dat was NA Ayaan's DOEI, toch ?


Nogmaals lieve Panthera, ook ik heb de uitzending gezien, en het was echt nadat die ene griet de ruimte verliet-omdat ze niet verder wilde praten-dat Ayaan haar handje opstak en haar de groeten toewenstte. Doei zeg je als iemand weggaat niet als iemand blijft zitten. Trouwens dat zei ze niet eens, ze zei kortweg "DE GROETEN"


Ik houd het maar bij Groetjes van een welwillende niet moslima.

mark61
17-04-05, 14:46
Geplaatst door SalmayaSale
Hier sla je de plank helemaal mis, vind ik, de stuk of 5 andere moslima's laten wel van zich horen maar niet zo spectaculair als HA.
Extreme uitspraken hebben meer kans om het nieuws te halen dan doodnormale gebeurtenissen.
Denk aan Wilders, Samir A, Mohamed.B. Die komen vaak genoeg op het buis, hebben zij meer gepresteerd dan de rest?

Nou dat vraag ik me af inderdaad. Komt het door de media of door de personen zelf dat je niet zoveel hoort van bijv. Khadija Arib of Fatma Örgü, een partijgenote van AHA notabene. Zou zij niet ongelukkig zijn met haar collega? Waarom horen we daar niets van? Kan de media zijn. Maar je hebt gelijk, de 'sensatiewaarde' doet een hoop.


Wat weet je van alle Rabiahs van deze wereld? Anders had je geweten dat het wel gebeurd is.
Ben zelf bezig met zn clubje

Ja maar ligt het alleen aan de media dat je daar zo weinig van hoort? Die MVVM heeft bijvoorbeeld niet eens een website. De subsidie is ingetrokken geloof ik, dus hoe nu verder? Taouanza?

Oh is dat zo? :) Good for you!


Hier ben ik wel mee eens. Wat je niet vermoedt is dat veel vrouwen graag met HA in discussie willen gaan maar dat zij dat bijna nooit wil.

Is dat echt zo? Heb je haar wel eens gemaild? [email protected] Misschien is dat wel een goed initiatief voor jouw clubje. Gewoon s babbelen, buiten de publiciteit. Niet skreeuwen enzo.

Ouarza zei geloof ik dat hij haar wel eens gemaild had, maar nooit antwoord had gekregen. Als hij net zulke teksten heeft gestuurd als hij hier post, kan ik dat wel begrijpen. :)


Dat vind ik geen intern islamissue. Het gaat ons allemaal aan.

Toch is de reactie vaak: die hollanders die geen klap van de islam weten moeten hun bek houden, en: witte mannen die zich ermee bemoeien zijn Miss Millies en moeten omdat ze én wit én man zijn sowieso hun bek houden. Dat vind ik geen constructieve opstelling. Wie geen communicatie wil moet ook niet klagen. Vertel ze dan over de islam, maar laat niets weg. En met witte mannen zal je nog wel een tijdje moeten leven, of je het nou leuk vindt of niet. Dan kan je beter proberen te communiceren en misverstanden op te helderen etc. Met open vizier. Vantevoren iemands motieven in twijfel trekken helpt niet, zelfs niet als je gelijk hebt. Dat blijkt dan onderweg in de discussie wel.


HA heeft het meestal over molima's en daarom zijn de reacties ook vaak van de moslima's. Logisch.

Toch vind ik dat je je beter op het echte probleem kan richten dan alleen op mensen die eventueel onzin lopen te roepen. Die maak je vanzelf monddood als je zelf met de Echte Waarheid komt.


Het debat aangaan met geborneerde mannen zijn we allang mee bezig en blijven het onvermoeid aangaan. Daarom ergert het ons als HA de pioneer eer wordt toegewezen.

Terecht, maar komt dat misschien omdat dat debat niet zo zichtbaar is? Ik geef toe, alleen de extremen worden breed in de pers uitgemeten (Chahdortt, hoe heet ze, Manji, etc.) maar het is aan jou en jullie om een tegenwicht te geven. Bombardeer de pers met je meningen. Als er 1% doordringt is dat al een mooi begin.


De vrouwen proberen geen strijd te vermijden. Vrouwen zijn heel geduldig wezen. Als zij vermoeden dat zij een strijd aan het verliezen zijn, trekken zij zich terug. Om zich alsnog sterker in de strijd te gooien.

Sabr is je terugtrekken, de wijste partij zijn, en het plein aan de anderen overlaten.
Ik geloof dat het echte probleem is dat in het openbaar over mannen klagen wordt gezien als je eigen volk verraden, je eigen volk dat het toch al zo moeilijk heeft hier. Ik zie niet in waarom dat zo hoeft te zijn. Openlijk misstanden in eigen kring aanklagen levert respect op voor je durf. Het zal best zijn dat mensen daarmee op de loop gaan ('zie je wel, ze zeggen het zelf ook'); het gaat erom dat je met een genuanceerd verhaal komt. De Waarheid zal Zegevieren!


Denk je dat de moslima's hun problemen niet toegeven? Knelpunten niet herkennen? Zelf vind ik HA een vrouw met lef die veel voor de vrouwen kan betekennen maar waarom kan ze mij niet overtuigen of anderen?

Omdat ze in een vacuum staat. Niemand spreekt haar in het openbaar tegen. Met argumenten en heel rustig dan. Dat geschreeuw en gescheld heeft ABSOLUUT een negatief effect. Dan gaat NL denken dat ze nog gelijk heeft ook. De anti-AHA-club heeft een enorm imago-probleem. Snijdt zichzelf in de vingers. Het is eigenlijk heel simpel: leer je te beheersen, blijf kalm en beleefd, en vecht met argumenten. Alleen dan kan je winnen. Het gezeur over lichamelijke defecten is een gigantische dooddoener, niemand die je meer serieus neemt.


Ik vind haar een intelligent vrouw en daarom neem ik haar sommige domme opmerkingen kwalijker. Dat zou ik wel negeren van een domme mens. Ik ben niet met haar eens maar ze is mijn dagelijkse obssesie niet.

:duim:

mark61
17-04-05, 14:52
Geplaatst door ~Panthera~
O ja, dat was het bekende "DOEI !!" handje, en toen konden de vrouwen gaan.
Ja, ze wilde HEEL graag in discussie met ze. :moe:
Waarschijnlijk alleen als ze op een stoel wordt gezet met secondenlijm.

Ik weet niet of jij het over dezelfde happening hebt als ik, maar in die 'discussie' zaten ik dacht 5 vrouwen tegenover haar, die over elkaar struikelden om haar, heel emotioneel, aan te vallen. Zo kan je niet discussiëren. Het was net zo'n vertoning als die NOVA-uitzending met Ali Eddaoudi die overvallen werd door hysterisch brullende Polak, Ephimenco en nog wat volk. Een discussie werkt hoogstens één op één, en dan moet je nog uren de tijd hebben. En je een beetje inhouden. Discussiëren is een vak. Met regels.

mark61
17-04-05, 15:02
Geplaatst door Goodnight
...Wij als moslima's willen ook af van misstanden,maarwel op ONZE manier en nie over onze hoofden heen.

Mooi verhaal!

Wat is jullie manier? Waarom is er geen Nederlandse 'Ni putes ni soumises'? Wat is er mis met die club? Het is in ieder geval een grote organisatie met veel aanhang en een duidelijk, genuanceerd verhaal.

Al werken ze ook hier op het forum als een rode lap op een stier, blijkt. Dat zit geloof ik meer in male chauvinism dan het extreme van hun boodschap.

@ Salmayasalem: heb jij een mening over npns?

Ni Putes Ni Soumises (Neither Whores Nor Submissives) is a French feminist movement, founded in 2002, which has already secured the recognition of the French press and parliament.

The slogan used by the movement is meant both to shock and mobilise. They particularly protest against changes of attitudes toward women due to rising radical Islam in those French suburbs that are mostly inhabited by immigrants from the Maghreb and other parts of Africa. A particular matter of concern is the treatment of Muslim women, who are pressured into wearing veils, leaving school, and getting married early. Nevertheless, the movement represents women of all faiths and ethnic origins, all of whom may find themselves trapped by poverty and the ghettoisation of the cités.

A translation of the key points of NPNS's national appeal on their official website [1] (http://www.niputesnisoumises.com/):

No more moralising: our condition has worsened. The media and politics have done nothing, or very little, for us.

No more wretchedness. We are fed up with people speaking for us, with being treated with contempt.

No more justifications of our oppression in the name of the right to be different and of respect toward those who force us to bow our heads.

No more silence in public debates about violence, poverty and discrimination.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ni_Putes_Ni_Soumises

Bounties?

~Panthera~
17-04-05, 15:04
Geplaatst door mark61
Ik weet niet of jij het over dezelfde happening hebt als ik, maar in die 'discussie' zaten ik dacht 5 vrouwen tegenover haar, die over elkaar struikelden om haar, heel emotioneel, aan te vallen. Zo kan je niet discussiëren. Het was net zo'n vertoning als die NOVA-uitzending met Ali Eddaoudi die overvallen werd door hysterisch brullende Polak, Ephimenco en nog wat volk. Een discussie werkt hoogstens één op één, en dan moet je nog uren de tijd hebben. En je een beetje inhouden. Discussiëren is een vak. Met regels.


Daarom denk ik ook, dat die discussie zowiezo fout ging; de moslima's die er zaten, waren inderdaad emotioneel.
Dat was ook te verwachten na de bak stront die ze als moslima's dachten over zich heen te hebben gekregen, en zich dus in de verdediging voelde gedrukt.
En emotioneel mag helemaal NIET, natuurlijk, want dat past niet in een "mooi plaatje" toch ? stel je voor.
Nee, er stonk iets aan die uitzending.
Bovendien: iemand die zich EMOTIONEEL verbonden zegt te voelen, laat die emoties ook zien, nou sorry, maar dat zie ik niet bij Ayaan.
Ja, alleen als ze weer eens voor een camera staat om een voorval wat met HAAR te maken heeft, DAN zien we ineens waterlanders en is iedereen weer onder de indruk.
Jammer, ik niet.

mark61
17-04-05, 15:10
Geplaatst door ~Panthera~
Daarom denk ik ook, dat die discussie zowiezo fout ging; de moslima's die er zaten, waren inderdaad emotioneel....

Nou ja, je moet natuurlijk niet gaan praten met vrouwen die net een traumatische ervaring achter de rug hebben, of er eigenlijk nog in zitten. Wie bedenkt zoiets? AHA dus.

Van de andere kant vraag ik me nog steeds af hoeveel mensen serieus contact met haar hebben gezocht maar zijn 'afgewezen'. Ze zal het druk hebben en niet met iedereen in gesprek willen. Maar als er een NL Ni Putes zou bestaan zou ze daar niet omheen kunnen. As it is, is islamitisch (vrouwelijk) NL zo versnipperd en ongeorganiseerd dat er nog steeds geen serieuze gesprekspartners zijn. Toch zijn er ik meen 453 Marokkaanse organisaties in NL. Om over de Turkse nog maar te zwijgen.

Goodnight
17-04-05, 15:17
Geplaatst door mark61
Mooi verhaal!

Wat is jullie manier? Waarom is er geen Nederlandse 'Ni putes ni soumises'? Wat is er mis met die club? Het is in ieder geval een grote organisatie met veel aanhang en een duidelijk, genuanceerd verhaal.



verhaal?

snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt ma goeth...zal wel lief bedoeld zijn.

Onze manier is dat we de afgelopen jaren individueel hebben gevochten voor onze vrijheid.En velen is dat ook gelukt,velen ook niet.Maar niet iedereen zal het ook lukken.

Waarom zou er zo een organisatie moeten komen vind je?

En wat is die duidelijk genuanceerd verhaal dan volgens jou?

En wie zegt niet dat die er al is?

Goodnight
17-04-05, 15:20
Geplaatst door mark61
. Maar als er een NL Ni Putes zou bestaan zou ze daar niet omheen kunnen. As it is, is islamitisch (vrouwelijk) NL zo versnipperd en ongeorganiseerd dat er nog steeds geen serieuze gesprekspartners zijn. Ik meen me te herinneren dat ze is uitgenodigdin de Rode hoed.Maar dat ze bedankte.Was als ik het me goed herinner een voornamelijk Turkse studentenraad.Recentelijk had ze ook weer een uitnodiging van een organisatie afgewezen.Helaas kan ik nu even niet op de naam komen.Denk je dan dat ze zo'n organisatie als die jij noemde serieus zou nemen?

Wide-O
17-04-05, 15:21
Geplaatst door Goodnight
[B]Onze manier is dat we de afgelopen jaren individueel hebben gevochten voor onze vrijheid.En velen is dat ook gelukt,velen ook niet.Maar niet iedereen zal het ook lukken.


Dat geloof ik meteen. En vaak harder gevochten dan we voor mogelijk houden.



Waarom zou er zo een organisatie moeten komen vind je?


Moeten nix natuurlijk. Maar het helpt. Een organisatie kan vrouwen die ook die strijd aangaan helpen, praktisch.

En door de wet van het getal krijgt zo'n organisatie aandacht, en kan die het vuur aan de schenen van bijvoorbeeld AHA leggen. Op een betere manier dan die 5 arme vrouwen.

knuppeltje
17-04-05, 15:22
Geplaatst door Goodnight
Ik denk dat je niet moet vergeten dat we GEEN politici zijn,maar wel een mening ergens over kunnen hebben zonder dat we kant en klare oplossingen kunnen aandragen.

De 'fout' die AHA naar MIJN mening maakt is dat ze de boodschap op forcerende en weinig diplomatieke manier brengt.En naar mijn mening
totaal voorbijgaat aan hoe de doelgroep het zelf ziet.Daardoor blijft de discussie een beetje steken op de persoon AHA zelf.En dat is wel heel erg jammer.
Ik vind het prima als ze bepaalde CULTURELE misstanden aanpakt,zoals dat ze eerwraak ter sprake heeft gebracht.

De frustratie van veel moslima's is, dat ze met veel pijn en moeite hebben gevochten voor hun doelen.En daarbij hun geloof altijd trouw zijn gebleven.Ze weten die 2 zken goed te scheiden.En als er dan een mevrouw verschijnt die hun individuele strijd baggataliseert en ze eigenlijk een beetje bestempeld als nog steeds onderdrukt ( want ze geloven in een Godsdienst die volgens HAAR vrouwonvriendelijk is) tsja...dan moet men niet verbaasd staan als zeveel weerstand ondervind bij die doelgroep.Wij als moslima's willen ook af van misstanden,maarwel op ONZE manier en nie over onze hoofden heen.



Hehe, eindelijk eens een goed verhaal. Maar eens zullen ook deze moslima's inzien dat geen enkele barikade geslecht word zonder enig verbaal geweld. Vroeger hadden wij hier een Aletta Jacobs en die was niet voor de poes, en na haar kwamen menig anderen dames van zwaar kaliber, ook niet voor de poes. We hadden schrijfsters als Carri van Bruggen, Anna Blaman, Anja Meulenbelt en anderen. We hadden de dolle mina's. Nu zijn ze allemaal historisch, maar je wilt niet weten wat een weerstanden deze vrouwen oa bij hun zusters opriepen en hoe veguist ze vaak door hen werden zo niet verketterd en vervloekt. Geloof me heel veel van hun zusters vonden destijds ook dat het voor hun, over hun en zonder hen ging. Toen destijds er werd gesproken dat er meer vrouwen zich op de arbeidsmarkt zouden moeten begeven, schreeuwden de vrouwelijke kamerleden van christelijke partijen dat de vrouwen de arbeidsmarkt opgedreven werden, wat ze echt heel erg schandelijk vonden. Tenslotte was het recht van de vrouw ook het aanrecht, klink raar, maar zo werd er echt gedacht.

Echt Goodnight, ingrijpende veranderingen gaan gepaard met veel pijn maar ze komen niet vanzelf.

Dus de baricade op.

Veel succes.

~Panthera~
17-04-05, 15:23
Geplaatst door mark61
Nou ja, je moet natuurlijk niet gaan praten met vrouwen die net een traumatische ervaring achter de rug hebben, of er eigenlijk nog in zitten. Wie bedenkt zoiets? AHA dus.

Dat had ze dus overduidelijk moeten weten, en daarom zet ik meteen al vraagtekens bij de motieven.


Van de andere kant vraag ik me nog steeds af hoeveel mensen serieus contact met haar hebben gezocht maar zijn 'afgewezen'. Ze zal het druk hebben en niet met iedereen in gesprek willen. Maar als er een NL Ni Putes zou bestaan zou ze daar niet omheen kunnen. As it is, is islamitisch (vrouwelijk) NL zo versnipperd en ongeorganiseerd dat er nog steeds geen serieuze gesprekspartners zijn. Toch zijn er ik meen 453 Marokkaanse organisaties in NL. Om over de Turkse nog maar te zwijgen.

Zoek jij meteen kontakt met iemand die je, voor jou gevoel, een bak stront over je heen gooit?
Ik niet, daar blijf ik liever verre van, en ik denk menige moslima dus ook.
Zoiets heeft TIJD nodig, en het klimaat hier gunt ze dat niet.
Alles moet HIER en NU, en zo niet, dan deugt het niet.
De Feministes hebben er ook JAREN over gedaan, vergeet men wel eens.

Zwarte Kat
17-04-05, 15:37
Geplaatst door mark61
Waarom is er geen Nederlandse 'Ni putes ni soumises'? Wat is er mis met die club?

Omdat er in de wijken van Amsterdam geen groep moslima's is die verkracht worden door hun broeders.....

mark61
17-04-05, 15:38
Geplaatst door Goodnight
verhaal?

snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt ma goeth...zal wel lief bedoeld zijn.

Tuurlijk. :staart: Ja eh, hoe noem je dat dan, post, prik, OK.


Onze manier is dat we de afgelopen jaren individueel hebben gevochten voor onze vrijheid.En velen is dat ook gelukt,velen ook niet.Maar niet iedereen zal het ook lukken.

Ja dat is zo.


Waarom zou er zo een organisatie moeten komen vind je?

Omdat gedeelde smart halve smart is. Omdat je samen meer en makkelijker kan doen dan ieder voor zich die het wiel uitvindt. Ik heb enorme bewondering voor mensen die in hun eentje vorm geven aan hun leven, en problemen oplossen, maar dat kan niet iedereen. Dus van mij hoeft het niet, maar organiseren, dat schijnt zo te horen tegenwoordig. :hihi:


En wat is die duidelijk genuanceerd verhaal dan volgens jou?

Nou ja, zie boven. Het gaat niet over godsdienst, en aan beide 'partijen' sorry voor het woord zitten positieve en negatieve kanten.


En wie zegt niet dat die er al is?

Vertel? Weet jij wat van die MVVM?

mark61
17-04-05, 15:40
Geplaatst door Goodnight
Ik meen me te herinneren dat ze is uitgenodigdin de Rode hoed.Maar dat ze bedankte.Was als ik het me goed herinner een voornamelijk Turkse studentenraad.Recentelijk had ze ook weer een uitnodiging van een organisatie afgewezen.Helaas kan ik nu even niet op de naam komen. Denk je dan dat ze zo'n organisatie als die jij noemde serieus zou nemen?

Ze zou het moeten, en als ze dat niet doet staat ze publiekelijk voor paal. Dan is het gauw afgelopen met de Mythe, als die al bestaat. Hoeveel mensen nemen haar eigenlijk serieus? Dat ze in de krant komt zegt niks. Ik heb zo de indruk dat de halve VVD er ook niet kapot van is.

Zwarte Kat
17-04-05, 15:41
Geplaatst door ~Panthera~

Zoek jij meteen kontakt met iemand die je, voor jou gevoel, een bak stront over je heen gooit?
Ik niet, daar blijf ik liever verre van, en ik denk menige moslima dus ook.

Precies!
En dat denkt Ayaan dus ook die alleen hier op dit forum al zo'n 12000 kilo stront over d'r heen heeft gekregen.........

mark61
17-04-05, 15:42
Geplaatst door Wide-O
En door de wet van het getal krijgt zo'n organisatie aandacht, en kan die het vuur aan de schenen van bijvoorbeeld AHA leggen. Op een betere manier dan die 5 arme vrouwen.

Miss Millie :strik:

~Panthera~
17-04-05, 15:45
Geplaatst door Zwarte Kat
Precies!
En dat denkt Ayaan dus ook die alleen hier op dit forum al zo'n 12000 kilo stront over d'r heen heeft gekregen.........


En dat is allemaal na aanleiding van ??????

Niets zeker ??? :fplet:

Welke sukkel is er mee begonnen dat besnijdenis met de Islam te maken had, terwijl iedere boerenlul die een beetje verstand heeft, weet dat het Somalische CULTUUR is die dat doet ??
Ik heb nl nog NOOIT een besneden vrouw uit Marokko, Turkije etc gezien, JIJ WEL ???

mark61
17-04-05, 15:48
Geplaatst door ~Panthera~
Dat had ze dus overduidelijk moeten weten, en daarom zet ik meteen al vraagtekens bij de motieven.

Mja, ik weet het niet. Wat heeft ze bij deze vertoning gewonnen dan, denk jij? Niks, volgens mij. Ik zie het meer als naďviteit. Maar het was geen beste, nee.


Zoek jij meteen kontakt met iemand die je, voor jou gevoel, een bak stront over je heen gooit?...
De Feministes hebben er ook JAREN over gedaan, vergeet men wel eens.

Ik zou zeggen dat de omgekeerde bak stront 10x zo groot was. Zij heeft welgeteld 2, 3 aanvechtbare uitspraken gedaan; daar kan je zo op ingaan. En dan niet door over haar lichaam te beginnen.

Tis waar, er wordt aan gewerkt, maar nogal ongecoördineerd. Maar je kan, met Goodnight, vinden dat iedereen het zelf maar met uitzoeken. Dan duurt het alleen nog langer, denk ik.

U hoeft niet te SKREEUWEN want ik VERSTA u prima. ;)

mark61
17-04-05, 15:52
Geplaatst door ~Panthera~
Welke sukkel is er mee begonnen dat besnijdenis met de Islam te maken had, terwijl iedere boerenlul die een beetje verstand heeft, weet dat het Somalische CULTUUR is die dat doet ??

Rustig, dat is haar LOKALE waarheid. In de landen waar het voorkomt wordt het wel degelijk gebaseerd op de islam. Dan kunnen andere moslims zeggen dat dat niet correct is, het is vooralsnog het woord van de een tegen het woord van de ander. De profeet schijnt het er over te hebben gehad, en het niet verboden te hebben, maar lichtelijk afgekeurd. Maar laat ik me met het 'interne' verhaal niet bemoeien. (Alleen in Egypte hebben rel. autoriteiten zich lichtjes negatief tegen het fenomeen uitgelaten. Verbod ho maar. Widespread in Egypte. Very wide indeed.)

Over de 100 miljoen moslima's hebben hiermee in real life te maken. Dat mag je niet uitvlakken.

Goodnight
17-04-05, 15:53
Geplaatst door mark61
Ze zou het moeten, en als ze dat niet doet staat ze publiekelijk voor paal. Dan is het gauw afgelopen met de Mythe, als die al bestaat. Hoeveel mensen nemen haar eigenlijk serieus? Dat ze in de krant komt zegt niks. Ik heb zo de indruk dat de halve VVD er ook niet kapot van is. Maar goed ondertussen heeft ze het wel op zijn minst 1 keer gedaan.En dat vormt wel mijn mening over haar als voorvechtster voor de vrijheid van moslima's.Voor ze dat kan doen zal ze toch ook hun verhalen moeten horen.Of op zijn minst in discussie met ze gaan.....

~Panthera~
17-04-05, 15:54
Geplaatst door mark61
Mja, ik weet het niet. Wat heeft ze bij deze vertoning gewonnen dan, denk jij? Niks, volgens mij. Ik zie het meer als naďviteit. Maar het was geen beste, nee.



Ik zou zeggen dat de omgekeerde bak stront 10x zo groot was. Zij heeft welgeteld 2, 3 aanvechtbare uitspraken gedaan; daar kan je zo op ingaan. En dan niet door over haar lichaam te beginnen.

Tis waar, er wordt aan gewerkt, maar nogal ongecoördineerd. Maar je kan, met Goodnight, vinden dat iedereen het zelf maar met uitzoeken. Dan duurt het alleen nog langer, denk ik.

U hoeft niet te SKREEUWEN want ik VERSTA u prima. ;)



Naief ? oh boy, think again.

Kijk maar in de newspapers wat ze er mee heeft gewonnen, en dat is dus niets voor de vrouwen, waar ze zogenaamd voor op komt.
Haar naam staat in te TIME, precies wat ze wilde.
Zij heeft een paar prijzen, ook niet onaardig.
And that's it, haar bedje is gespreid.
Denkt ze.
Tot de VVD haar niet meer ziet zitten, dan zijn de "belangrijke issues" meteen verleden tijd.
Let maar op.

Zwarte Kat
17-04-05, 15:56
Geplaatst door ~Panthera~
En dat is allemaal na aanleiding van ??????

Niets zeker ??? :fplet:

Welke sukkel is er mee begonnen dat besnijdenis met de Islam te maken had, terwijl iedere boerenlul die een beetje verstand heeft, weet dat het Somalische CULTUUR is die dat doet ??
Ik heb nl nog NOOIT een besneden vrouw uit Marokko, Turkije etc gezien, JIJ WEL ???

Ik zie zowiezo bar weinig kutjes in mn leven. Laat staan dat ze ook nog eens besneden zijn.
:moe:

Ja het zijn altijd tegen-reacties op de uitspraken van Ayaan maar dat doet er weinig aan af.
Er is geen enkel excus om iemand keer op keer volledig de grond in te trappen met haat & venijn.
Of nog erger: met de dood bedreigen.
Dat mens was nu dood geweest als zij geen bewaking gehad zou hebben. Erg triest zoiets.

:rood: Ik moet zeggen dat het me reuze meevalt dat de woorden 'baviaan' en 'clitloze' niet gebruikt zijn in deze topic.
Dat is al een grote sprong voorwaarts.......

~Panthera~
17-04-05, 15:58
Geplaatst door mark61
Rustig, dat is haar LOKALE waarheid. In de landen waar het voorkomt wordt het wel degelijk gebaseerd op de islam. Dan kunnen andere moslims zeggen dat dat niet correct is, het is vooralsnog het woord van de een tegen het woord van de ander. De profeet schijnt het er over te hebben gehad, en het niet verboden te hebben, maar lichtelijk afgekeurd. Maar laat ik me met het 'interne' verhaal niet bemoeien. (Alleen in Egypte hebben rel. autoriteiten zich lichtjes negatief tegen het fenomeen uitgelaten. Verbod ho maar. Widespread in Egypte. Very wide indeed.)

Over de 100 miljoen moslima's hebben hiermee in real life te maken. Dat mag je niet uitvlakken.

En dan nog, denk ik, dat het een Moslima had moeten zijn, die de discussie had moeten beginnen, niet een die een chip on her shoulder heeft wat de Islam betreft.
Dat maakt het een onzuivere troep.

Ik ga me ook niet inzetten voor de crap in de Katholieke kerk, waar ik een enorme schurft aan heb.
Ze zien me aankomen.

mark61
17-04-05, 16:00
Geplaatst door Goodnight
Maar goed ondertussen heeft ze het wel op zijn minst 1 keer gedaan.En dat vormt wel mijn mening over haar als voorvechtster voor de vrijheid van moslima's.Voor ze dat kan doen zal ze toch ook hun verhalen moeten horen.Of op zijn minst in discussie met ze gaan.....

Yep. Stuur dr een mail, zie adres hierboven. Of niet natuurlijk.

~Panthera~
17-04-05, 16:01
Geplaatst door Zwarte Kat
1.Ik zie zowiezo bar weinig kutjes in mn leven. Laat staan dat ze ook nog eens besneden zijn.
:moe:

2.Ja het zijn altijd tegen-reacties op de uitspraken van Ayaan maar dat doet er weinig aan af.
Er is geen enkel excus om iemand keer op keer volledig de grond in te trappen met haat & venijn.
Of nog erger: met de dood bedreigen.
Dat mens was nu dood geweest als zij geen bewaking gehad zou hebben. Erg triest zoiets.

3.:rood: Ik moet zeggen dat het me reuze meevalt dat de woorden 'baviaan' en 'clitloze' niet gebruikt zijn in deze topic.
Dat is al een grote sprong voorwaarts.......


1. Das reuze jammer voor je. :hihi:

2. Vraag me af of die bedreigingen van vrouwen komen of de heren.

3. Die termen heb ik nooit gebruikt, dus ajuu.

mark61
17-04-05, 16:03
Geplaatst door ~Panthera~
Naief ? oh boy, think again.

...
Tot de VVD haar niet meer ziet zitten, dan zijn de "belangrijke issues" meteen verleden tijd.
Let maar op.

Oh nou dan verkopen we dr toch aan Bush.

Die issues zijn nu al niet belangrijk, dr is nog geen ruk van haar wetsvoorstellen terecht gekomen voorzover ik weet. Dat had ook met partijstrubbelingen te maken. Zag haar een keer kiften met Albayrak en ik dacht Arib. Nou ja.

T enige wat ze ermee 'gewonnen' heeft is mensen in hun vooroordelen bevestigen. Big deal.

mark61
17-04-05, 16:04
Geplaatst door Zwarte Kat
:rood: Ik moet zeggen dat het me reuze meevalt dat de woorden 'baviaan' en 'clitloze' niet gebruikt zijn in deze topic.
Dat is al een grote sprong voorwaarts.......

Wacht maar, Ouarza komt vast nog wel langs.

~Panthera~
17-04-05, 16:06
Geplaatst door mark61
Oh nou dan verkopen we dr toch aan Bush.

Die issues zijn nu al niet belangrijk, dr is nog geen ruk van haar wetsvoorstellen terecht gekomen voorzover ik weet. Dat had ook met partijstrubbelingen te maken. Zag haar een keer kiften met Albayrak en ik dacht Arib. Nou ja.

T enige wat ze ermee 'gewonnen' heeft is mensen in hun vooroordelen bevestigen. Big deal.


Indeed, en dan vraag jij je nog af, waarom Moslima's HAAR niet als voorvechtster willen hebben ??
Good grief !! Alsof ze achterlijk zijn.


by the weg: dinnertime.

eet smakelijk allen !

:zwaai:

knuppeltje
17-04-05, 16:07
Geplaatst door mark61
Mooi verhaal!

Wat is jullie manier? Waarom is er geen Nederlandse 'Ni putes ni soumises'? Wat is er mis met die club? Het is in ieder geval een grote organisatie met veel aanhang en een duidelijk, genuanceerd verhaal.

Al werken ze ook hier op het forum als een rode lap op een stier, blijkt. Dat zit geloof ik meer in male chauvinism dan het extreme van hun boodschap.

@ Salmayasalem: heb jij een mening over npns?

Ni Putes Ni Soumises (Neither Whores Nor Submissives) is a French feminist movement, founded in 2002, which has already secured the recognition of the French press and parliament.

The slogan used by the movement is meant both to shock and mobilise. They particularly protest against changes of attitudes toward women due to rising radical Islam in those French suburbs that are mostly inhabited by immigrants from the Maghreb and other parts of Africa. A particular matter of concern is the treatment of Muslim women, who are pressured into wearing veils, leaving school, and getting married early. Nevertheless, the movement represents women of all faiths and ethnic origins, all of whom may find themselves trapped by poverty and the ghettoisation of the cités.

A translation of the key points of NPNS's national appeal on their official website [1] (http://www.niputesnisoumises.com/):

No more moralising: our condition has worsened. The media and politics have done nothing, or very little, for us.

No more wretchedness. We are fed up with people speaking for us, with being treated with contempt.

No more justifications of our oppression in the name of the right to be different and of respect toward those who force us to bow our heads.

No more silence in public debates about violence, poverty and discrimination.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ni_Putes_Ni_Soumises

Bounties?


OK Mark.

Frankrijk heeft als immigratieland door zijn koloniaal verleden een heel andere geschiedenis dan wij. Voordat wij hier alsmaar analfabete gastarbeiders uit het rif importeerden, studeerden er in Frankrijk al jarenlang ook een onnoemelijk aantal Marokkaanse en Algerijnse studenten aan universiteiten zoniet ook uit andere Afrikaanse landen.

Frankrijk kende al ver voor ons een multiculturele samenleving volgens mij, met alle voor- en nadelen van dien, al die suburbs.

toch heb ik het idee dat het gemiddelde opleidingsniveau van het allochtone bevolkingsdeel afkomstig uit Afrika veel hoger ligt daar dan hier, de suburbs buiten beschouwing gelaten, en naar mijn mening zal daardoor een Ni Putes Ni Soumises daar eerder mogenlijk zijn dan hier. Maar bij alles hoop ik niet dat we hier de zelfde problemen krijgen als in de Franse Banlieus van hun grote steden.

Het zal er hard aan werken blijven vrees ik, maar als ze het hier niet willen begrijpen, tja, dan toch maar Ayaan.


Gegroet.

mark61
17-04-05, 16:08
Geplaatst door ~Panthera~
En dan nog, denk ik, dat het een Moslima had moeten zijn, die de discussie had moeten beginnen, niet een die een chip on her shoulder heeft wat de Islam betreft.

Die zijn er in NL alleen niet. Kan aan mij liggen. Wat doet Naima Azough eigenlijk? Ligt het aan mij of is ze muisstil?


Ik ga me ook niet inzetten voor de crap in de Katholieke kerk, waar ik een enorme schurft aan heb. Ze zien me aankomen.

Als het verhaal is dat het niet aan de katholieke kerk ligt, maar aan mannen op zich, zou dat weer wel kunnen. Dat is het verhaal van het anti-AHA-kamp.

Verder kan je je gewoon in het algemeen voor vrouwenzaken inzetten, want het is sowieso nog op geen stukken na geregeld in NL. Ik begrijp dat niet, maar weet ook niet wat ik daaraan moet / kan doen. Het heeft denk ik nooit prioriteit in mannenpolitiek, en al die vrouwen in de kamer doen er dus ook geen ruk aan. Het heet dat de emancipatie klaar is. In het minst geëmancipeerde land van Europa, denk ik dan. But who am i.

mark61
17-04-05, 16:09
Geplaatst door ~Panthera~
Indeed, en dan vraag jij je nog af, waarom Moslima's HAAR niet als voorvechtster willen hebben

Dat vraag ik me helemaal niet af, hoe kom je erbij?

Eet smakelijk!

Goodnight
17-04-05, 16:12
Geplaatst door mark61
Yep. Stuur dr een mail, zie adres hierboven. Of niet natuurlijk. waarom zou ik haar moeten mailen?

Mail jij een ieder met wie je het niet eens bent?

Ik doe mijn ding,op mijn manier.En ik moet zeggen ook al gaat dat met vallen en opstaan het lukt me aardig.

En he zelfs zonder hulp van AHA.

~Panthera~
17-04-05, 16:13
Geplaatst door mark61
Die zijn er in NL alleen niet. Kan aan mij liggen. Wat doet Naima Azough eigenlijk? Ligt het aan mij of is ze muisstil?

Dat weet ik niet.



Als het verhaal is dat het niet aan de katholieke kerk ligt, maar aan mannen op zich, zou dat weer wel kunnen. Dat is het verhaal van het anti-AHA-kamp.

Nee, want dan ben je een mannenhaatster,en dan kun je het verder wel vergeten.
Vertel mij wat.
Het mannenbolwerk is in de RK kerk erger dan men denkt.


Verder kan je je gewoon in het algemeen voor vrouwenzaken inzetten, want het is sowieso nog op geen stukken na geregeld in NL. Ik begrijp dat niet, maar weet ook niet wat ik daaraan moet / kan doen. Het heeft denk ik nooit prioriteit in mannenpolitiek, en al die vrouwen in de kamer doen er dus ook geen ruk aan. Het heet dat de emancipatie klaar is. In het minst geëmancipeerde land van Europa, denk ik dan. But who am i.

Dat is waar: Nederland is wat dat betreft een achterlopend zooitje.

Maar nu ga ik eten. :D

Nogmaals: eet smakelijk allen !

:zwaai:

mark61
17-04-05, 16:14
Geplaatst door knuppeltje
OK Mark.

toch heb ik het idee dat het gemiddelde opleidingsniveau van het allochtone bevolkingsdeel afkomstig uit Afrika veel hoger ligt daar dan hier, de suburbs buiten beschouwing gelaten, en naar mijn mening zal daardoor een Ni Putes Ni Soumises daar eerder mogenlijk zijn dan hier.


Dat denk ik ook wel; toch komt iemand als Samira Bellil niet voort uit die allointelligentsia, maar uit dezelfde groep als hier in NL. Nederland had trouwens natuurlijk ook zo'n Indo- en Surinaamse elite.


Maar bij alles hoop ik niet dat we hier de zelfde problemen krijgen als in de Franse Banlieus van hun grote steden.

Nog niet, kwestie van geld. In NL worden mensen murw gesmeten met geld. Dat lost niks op, maar je houdt het er wel rustig mee. Vooralsnog.


Het zal er hard aan werken blijven vrees ik, maar als ze het hier niet willen begrijpen, tja, dan toch maar Ayaan.

Tkomt vanzelf goed, de vraag is alleen, hoe lang mag en moet dat duren.


Gegroet.

Ave :confused:

mark61
17-04-05, 16:15
Geplaatst door Goodnight
waarom zou ik haar moeten mailen?

Mail jij een ieder met wie je het niet eens bent?

Ik doe mijn ding,op mijn manier.En ik moet zeggen ook al gaat dat met vallen en opstaan het lukt me aardig.

En he zelfs zonder hulp van AHA.

Ja ja, nee nee, ik zeg al nieks meer. Leef ze!

knuppeltje
17-04-05, 16:16
Geplaatst door ~Panthera~
En dat is allemaal na aanleiding van ??????

Niets zeker ??? :fplet:

Welke sukkel is er mee begonnen dat besnijdenis met de Islam te maken had, terwijl iedere boerenlul die een beetje verstand heeft, weet dat het Somalische CULTUUR is die dat doet ??
Ik heb nl nog NOOIT een besneden vrouw uit Marokko, Turkije etc gezien, JIJ WEL ???


Nee Panthera, helemaal gelijk.

Maar ik heb hier al eens eerder de vraag gsteld waarom er in die landen waar de Islam al eeuwenlang de staatsgodsdienst is-deze praktijken nog steeds voorkomen, en nog steeds kan niemand dat verklaren. De link is dan gauw gelegd>


Groetjes.

knuppeltje
17-04-05, 16:20
Geplaatst door mark61
Ja ja, nee nee, ik zeg al nieks meer. Leef ze!


Hee niet te gauw opgeven krijger.

Goodnight
17-04-05, 16:21
Geplaatst door mark61
Ja ja, nee nee, ik zeg al nieks meer. Leef ze!

:confused:



@ knuppeltje...ooit eens aangedacht dat zulke toestanden ook voorkomen in landen waar men niet islamitisch is?

Ooit een oorzaak gezocht naarhet feit dat Spanje hoogste cijfer heeftwat betreft huiselijk geweld met dodelijke afloop?

Zijn toch geen moslims bij mijn weten.

Of van de vele verkrachtingen in Zuid-Afrika....volgens mij ook niet moslims.....

Of het doden van baby meisjes in China en India?

Ook geen islamitische landen.

Nee, heb geen verklaring waarom geweld tegen vrouwen veel voorkomt in Islamitische landen.....maar ik zoek de oorzaak in andere factoren.Niet zozeer in de godsdienst.

mark61
17-04-05, 16:23
Geplaatst door knuppeltje
Hee niet te gauw opgeven krijger.

Bij Goodnight wel. :hihi: Die kenk al langer dan vandaag.

Goodnight
17-04-05, 16:25
Geplaatst door mark61
Bij Goodnight wel. :hihi: Die kenk al langer dan vandaag. :hihi: je was me voor......




Sissy boy!! :ego:

Zwarte Kat
17-04-05, 16:25
Geplaatst door ~Panthera~
1. Das reuze jammer voor je. :hihi:

2. Vraag me af of die bedreigingen van vrouwen komen of de heren.

3. Die termen heb ik nooit gebruikt, dus ajuu.

1. Tell me about it verveeld

2. Vd heren uiteraard.
Maar als het gaat om het lozen van stront dan kunnen de dames er ook wat van.

3. Dat jij die termen niet gebruikt wil niet zeggen dat ze hier niet voorkomen......

mark61
17-04-05, 16:25
Geplaatst door Goodnight
:confused:

Ik zei gewoon: van mij hoef jij niks, en veel plezier toegewenst. That's all.

mark61
17-04-05, 16:26
Geplaatst door Goodnight
:hihi: je was me voor......

Sissy boy!! :ego:

Proud to be a sissy! :ego:

Goodnight
17-04-05, 16:28
Geplaatst door mark61
Ik zei gewoon: van mij hoef jij niks, en veel plezier toegewenst. That's all. ik weet dat ik niets hoef...maar lief van je dat je het nog even bevestigt :blij:

mark61
17-04-05, 16:30
Geplaatst door Goodnight
ik weet dat ik niets hoef...maar lief van je dat je het nog even bevestigt :blij:

Nou weet je het zo te draaien dat ik toch weer een Miss Millie ben. Je wordt bedankt. :mad:

Zwarte Kat
17-04-05, 16:30
Geplaatst door mark61
Wacht maar, Ouarza komt vast nog wel langs.

Ik dacht eigenlijk niet eens aan hem maar hij is slechts 1 uit de reeks van.....

Goodnight
17-04-05, 16:31
Geplaatst door mark61
Nou weet je het zo te draaien dat ik toch weer een Miss Millie ben. Je wordt bedankt. :mad: who the fuck is Miss Millie? :confused: nieuwe prikker?

mark61
17-04-05, 16:34
Geplaatst door Goodnight
who the fuck is Miss Millie? :confused: nieuwe prikker?

Miss Millie is een begrip van Taouanza. Staat geloof ik voor neerbuigend paternalistisch volk dat het o zo goed met je voorheeft, zoiets. Vraag het Wide-O.

Goodnight
17-04-05, 16:35
Geplaatst door mark61
Miss Millie is een begrip van Taouanza. Staat geloof ik voor neerbuigend paternalistisch volk dat het o zo goed met je voorheeft, zoiets. Vraag het Wide-O. aha op die manier...ach ja....tsja.
Zolang men inderdaad voorbijgaat aan wat wij zelf denken en willen ja....klopt dat ettiketje wel.

mark61
17-04-05, 16:39
Geplaatst door Goodnight
aha op die manier...ach ja....tsja.
Zolang men inderdaad voorbijgaat aan wat wij zelf denken en willen ja....klopt dat ettiketje wel.

:zegniets:

Goodnight
17-04-05, 16:43
Geplaatst door mark61
:zegniets:

:strik:

knuppeltje
17-04-05, 17:54
Geplaatst door Goodnight
:confused:



@ knuppeltje...ooit eens aangedacht dat zulke toestanden ook voorkomen in landen waar men niet islamitisch is?

Ooit een oorzaak gezocht naarhet feit dat Spanje hoogste cijfer heeftwat betreft huiselijk geweld met dodelijke afloop?

Zijn toch geen moslims bij mijn weten.

Of van de vele verkrachtingen in Zuid-Afrika....volgens mij ook niet moslims.....

Of het doden van baby meisjes in China en India?

Ook geen islamitische landen.

Nee, heb geen verklaring waarom geweld tegen vrouwen veel voorkomt in Islamitische landen.....maar ik zoek de oorzaak in andere factoren.Niet zozeer in de godsdienst.


Ja zeker Goodnigt heb ik daarover-en andere dingen nagedacht, heb niet voor niets een heel kleine wereld bibliotheek. En in dit geval had ik de vraag niet moeten stellen. Ze was eerder gericht aan een stelletje reli-fanaten-die beweerden dat er in godsdienst geen dwang zou bestaan. Maar verklaar het maar eens dat in een land waar de Islam al eeuwen etc.
Immers in zo'n land zou dat niet meer mogen voorkomen. Vandaar, maar ook hier blijkt weer dat tradities een zeer lang leven hebben, en blijkbaar meer levens dan een kat [sorry Phanthera]. Maar beste Goodnight ik ken geen land dat niet Islamitisch is en waar vrouwenbesnijdenis voorkomt, en uit de meest beruchtte landen zoals Somalie en Bourkina Fasso heb ik schoonzussen, en deze landen zijn allang zeer Islamitisch.

Spanje, het land waar de conquestadores vandaan kwamen die midden en zuid Amerika verroverden, Hernan Cortes en Ferdinand Pizzarro met hun gevolg. Zij kwamen uit de streek Extreme y dura, ofwel Extremadura echte houwdegens.
Ik weet het niet Goodnight, maar misschien dat het harde klimaat daar en het religieuse klimaat de mensen harder maakt. Het is voer voor de psychologen.

Maar en dat heb ik hier al vaak betoogd, Spanje is het bewijs dat, a- het kalifaat een grote zegen is geweest voor Europa en b- dat ook de tijd daarna zowel daar als in de Islamitische wereld op vele punten is stil blijven staan.

Zuid Afrika een land dat vele jaren lang onderdrukt is geweest en uitgebuit net zoals Ierland of Polen bijvoorbeeld, in al die landen zie je na de zogenaamde bevrijding nog jarenlang een totale instabiliteit van de normen en waarden van onze Jan Peter. En ook daar speelt misschien tradities een veel grotere rol dan we denken. En wat heeft ook in Afrika de door het noordwesten op schaal sterk vergrootte slavenij aan bijgedragen aan perfiditeit? Wij Nederlanders waren de best georganiseerde slaventransporteurs ter wereld, een heel twijfelachtige reputatie.

Of elke vier dollar die er jarenlang uitging voor elke dollar ontwikkelingshulp?

Naast rijkdom is het ook de armoede die op nog grotere schaal perverteert, en daar hebben ze in Afrika heel veel van heb ik gezien.

Maar ook dit is weer voer voor allerlij logen denk ik en India is weer een heel hoofdstuk appart.

Ook in China was en is het leven premitief en gruwelijk hard op het platte land en wordt er daar zeer calculerend omgegaan met selektie.

Te veroordelen? Wie zijn wij als er hier al door hulp van scans gekozen wordt voor een jongen of een meisje en straks misschien nog voor de kleur van het haar of de ogen?

Het is allemaal niet te verklaren voor een leek als ik.

Ook in het laatste heb je gelijk, het is gebaseerd op tradities. Maar als fundementalisten hier beweren dat in godsdienst geen dwang is, dan is nogmaals aan hen de vraag hoe het dan komt dat in die lande waar de Islam al eeuwenlang staatsgodsdienst is..........

Die vraag is aan hen, en het is ook pervers om die aan anderen te stellen.

En als allerlaatste geld misschien de voor ons westerlingen de angstwekkende gewetensvraag hoe het komt dat in al die genoemde landen al jarenlang misdadige regimes aan de macht zijn, die door het westen aan de macht zijn geholpen en of gehouden.

Maar ook dat zal wel weer voer voor de logen zijn.

Nogmaals meiden, niet van de bange en niet te confused en de barikades op.


Succes, van een kaaskoppige niet moslima.

Goodnight
17-04-05, 18:17
Geplaatst door knuppeltje
Ja zeker Goodnigt heb ik daarover-en andere dingen nagedacht, heb niet voor niets een heel kleine wereld bibliotheek. En in dit geval had ik de vraag niet moeten stellen. Ze was eerder gericht aan een stelletje reli-fanaten-die beweerden dat er in godsdienst geen dwang zou bestaan. Maar verklaar het maar eens dat in een land waar de Islam al eeuwen etc.
Immers in zo'n land zou dat niet meer mogen voorkomen. Vandaar, maar ook hier blijkt weer dat tradities een zeer lang leven hebben, en blijkbaar meer levens dan een kat [sorry Phanthera]. Maar beste Goodnight ik ken geen land dat niet Islamitisch is en waar vrouwenbesnijdenis voorkomt , en uit de meest beruchtte landen zoals Somalie en Bourkina Fasso heb ik schoonzussen, en deze landen zijn allang zeer Islamitisch.

Spanje, het land waar de conquestadores vandaan kwamen die midden en zuid Amerika verroverden, Hernan Cortes en Ferdinand Pizzarro met hun gevolg. Zij kwamen uit de streek Extreme y dura, ofwel Extremadura echte houwdegens.
Ik weet het niet Goodnight, maar misschien dat het harde klimaat daar en het religieuse klimaat de mensen harder maakt. Het is voer voor de psychologen.

Maar en dat heb ik hier al vaak betoogd, Spanje is het bewijs dat, a- het kalifaat een grote zegen is geweest voor Europa en b- dat ook de tijd daarna zowel daar als in de Islamitische wereld op vele punten is stil blijven staan.

Zuid Afrika een land dat vele jaren lang onderdrukt is geweest en uitgebuit net zoals Ierland of Polen bijvoorbeeld, in al die landen zie je na de zogenaamde bevrijding nog jarenlang een totale instabiliteit van de normen en waarden van onze Jan Peter. En ook daar speelt misschien tradities een veel grotere rol dan we denken. En wat heeft ook in Afrika de door het noordwesten op schaal sterk vergrootte slavenij aan bijgedragen aan perfiditeit? Wij Nederlanders waren de best georganiseerde slaventransporteurs ter wereld, een heel twijfelachtige reputatie.

Of elke vier dollar die er jarenlang uitging voor elke dollar ontwikkelingshulp?

Naast rijkdom is het ook de armoede die op nog grotere schaal perverteert, en daar hebben ze in Afrika heel veel van heb ik gezien.

Maar ook dit is weer voer voor allerlij logen denk ik en India is weer een heel hoofdstuk appart.

Ook in China was en is het leven premitief en gruwelijk hard op het platte land en wordt er daar zeer calculerend omgegaan met selektie.

Te veroordelen? Wie zijn wij als er hier al door hulp van scans gekozen wordt voor een jongen of een meisje en straks misschien nog voor de kleur van het haar of de ogen?

Het is allemaal niet te verklaren voor een leek als ik.

Ook in het laatste heb je gelijk, het is gebaseerd op tradities. Maar als fundementalisten hier beweren dat in godsdienst geen dwang is, dan is nogmaals aan hen de vraag hoe het dan komt dat in die lande waar de Islam al eeuwenlang staatsgodsdienst is..........

Die vraag is aan hen, en het is ook pervers om die aan anderen te stellen.

En als allerlaatste geld misschien de voor ons westerlingen de angstwekkende gewetensvraag hoe het komt dat in al die genoemde landen al jarenlang misdadige regimes aan de macht zijn, die door het westen aan de macht zijn geholpen en of gehouden.

Maar ook dat zal wel weer voer voor de logen zijn.

Nogmaals meiden, niet van de bange en niet te confused en de barikades op.


Succes, van een kaaskoppige niet moslima.

He knuppeltje....even reagerend op dat stukje....vrouwenbesnijdenis is iets wat ook onder Koptische Christenen plaatsvind,maar ook onder bepaalde Afrikaanse stammen.


voor de rest ben ik het grotendeels met je eens denk ik :blij:

knuppeltje
17-04-05, 18:29
Geplaatst door Goodnight
He knuppeltje....even reagerend op dat stukje....vrouwenbesnijdenis is iets wat ook onder Koptische Christenen plaatsvind,maar ook onder bepaalde Afrikaanse stammen.


voor de rest ben ik het grotendeels met je eens denk ik :blij:

Lieve Goodnight, nog in Somalie of Birkina Fasso komen er Koptische christenen voor zover ik weet en mijn beide schoonzussen zijn moslima's, al dan niet praktiserend en Egypte is ook Afrika net zoals Etiopie waar de Kopten zover ik weet hun grote aanhang hebben.

Dat stukje? Ik heb er m'n stinkende best op gedaan, dat je het maar weet. [geintje]


Groetjes.

Goodnight
17-04-05, 18:32
Geplaatst door knuppeltje
Lieve Goodnight, nog in Somalie of Birkina Fasso komen er Koptische christenen voor zover ik weet en mijn beide schoonzussen zijn moslima's, al dan niet praktiserend en Egypte is ook Afrika net zoals Etiopie waar de Kopten zover ik weet hun grote aanhang hebben.

Dat stukje? Ik heb er m'n stinkende best op gedaan, dat je het maar weet. [geintje]


Groetjes.

:hihi: excuses...jouw enorme lap tekst .

knuppeltje
17-04-05, 18:39
Geplaatst door Goodnight
:hihi: excuses...jouw enorme lap tekst .

Excuses aanvaard, Con Amore et sans rancune. Maar denk je ook nog over die lap na?

Moucharaf
17-04-05, 19:33
Het is elke keer maar weer dat mens, Hirsi Ali.
Waar ze mee bezig is. Is geen strijd voor de rechten van moslima's.
Dat mens is kwaad en blijft kwaad. Ik herken geen strijd maar woede in haar. Ze straalt verdriet woede en wraak uit. Kijk goed naar haar. Waarom doet zij dit nou allemaal?. Om moslima's te helpen vergeet het maar. Dit doet ze om moslim's te vernederen maar dat zou haar nooit lukken. Ze is kwaad op Islam en moslim's dus iemand of meerdere iets van haar hebben afgepakt wat zij nooit terug zou krijgen noch door de strijd noch door de haat die ze heeft.
Niemand hoeft kwaad of bang te zijn voor.
Sinds zij bekend is, zijn er alleen maar problemen haat en moord.
Dat mens liegt manipuleerd en bedriegt.
Maak je niet druk. zelfs Saddam is ook verdreven.

taouanza
17-04-05, 19:47
Geplaatst door Goodnight
who the fuck is Miss Millie? :confused: nieuwe prikker?

The color purple.

Weet je wel dat mens dat zo graag iets wil doen voor arme negertjes.
Dat 'Oprah' redt van de gevangenis nadat ze haar zelf erin heeft gestopt.

SalmayaSale
17-04-05, 21:06
Immers in zo'n land zou dat niet meer mogen voorkomen. Vandaar, maar ook hier blijkt weer dat tradities een zeer lang leven hebben, en blijkbaar meer levens dan een kat [sorry Phanthera]. Maar beste Goodnight ik ken geen land dat niet Islamitisch is en waar vrouwenbesnijdenis voorkomt, en uit de meest beruchtte landen zoals Somalie en Bourkina Fasso heb ik schoonzussen, en deze landen zijn allang zeer Islamitisch.


Wat men wel vergeet is dat zulke tradities vaak niet de mannen maar door vrouwen worden doorgezet en afgedwongen.
De Egyptische statistieken bevestigen dat 20% van de echtscheidingen voorkomen uit het niet-genieten van seks omdat de vrouw besneden is.
De meeste mannen zijn er tegen. Het zelfde geldt voor bloedwraak.

Het doorzetten van zn gruwelijke traditie die een vrouw moet doormaken wordt door andere vrouwen veroorzaakt.

taouanza
17-04-05, 21:08
Geplaatst door SalmayaSale
Wat men wel vergeet is dat zulke tradities vaak niet de mannen maar door vrouwen worden doorgezet en afgedwongen.
De Egyptische statistieken bevestigen dat 20% van de echtscheidingen voorkomen uit het niet-genieten van seks omdat de vrouw besneden is.
De meeste mannen zijn er tegen. Het zelfde geldt voor bloedwraak.

Het doorzetten van zn gruwelijke traditie die een vrouw moet doormaken wordt door andere vrouwen veroorzaakt.

JE het zijn ook vrouwen die vinden dat ze een maatje 34 moeten hebben met een cup D.

SalmayaSale
17-04-05, 21:15
Geplaatst door knuppeltje
Van die vijf andere moslima's in de kamer hoor je alleen maar slap geleuter waar niemand wat aan heeft. In vergelijking met andere voorvechtster op het internationale podium stellen ze al helemaal niets voor.

Vergelijk hun eens met bv Fatima Mernisi of Nawal el Sadawi bijvoorbeeld of die moslima's in Parijs die pas in het nieuws waren omdat ze in opstand kwamen, of die vrouwelijke imam. En als je wilt weten hoe een andere voorvechster af rekent met de vooroordelen die er in het westen al eeuwenlang heersen over de positie van de vrouw binnen de Islam, lees dan Raina Kabbani eens.


Groetjes.



Om als voorvechtster op te treden moeten die vrouwen eerst zich los maken van de politiekecorrect ketens.
Fatima en compagniet konden hun gang gaan omdat zij niet door en politieke partij beperkt voelden.
Ze hadden ook meer lef en hun carriere ging niet voor hun idealen.
Dat is ook wat ik verkeerd vind van HA, ze is geen politica, daar is te ongeduldig en ondiplomatiek voor. Ze zou het beter doen als journalist..............

SalmayaSale
17-04-05, 21:28
Toch is de reactie vaak: die hollanders die geen klap van de islam weten moeten hun bek houden, en: witte mannen die zich ermee bemoeien zijn Miss Millies en moeten omdat ze én wit én man zijn sowieso hun bek houden. Dat vind ik geen constructieve opstelling. Wie geen communicatie wil moet ook niet klagen. Vertel ze dan over de islam, maar laat niets weg. En met witte mannen zal je nog wel een tijdje moeten leven, of je het nou leuk vindt of niet. Dan kan je beter proberen te communiceren en misverstanden op te helderen etc. Met open vizier. Vantevoren iemands motieven in twijfel trekken helpt niet, zelfs niet als je gelijk hebt. Dat blijkt dan onderweg in de discussie wel .

Niet mijn reactie. Ik ben van mening dat je sterker staat als je iedereen achter je hebt staan. Moslims en niet-moslims.


Terecht, maar komt dat misschien omdat dat debat niet zo zichtbaar is? Ik geef toe, alleen de extremen worden breed in de pers uitgemeten (Chahdortt, hoe heet ze, Manji, etc.) maar het is aan jou en jullie om een tegenwicht te geven. Bombardeer de pers met je meningen. Als er 1% doordringt is dat al een mooi begin.

Begrijp je niet dat de meningen al gevormd zijn. Elke protestie tegen AH wordt als een hetze gezien.
Laatst, heeft mij iemand nog voor jaloers uitgemaakt, alleen omdat ik zei dat ik AH niet steun.


Sabr is je terugtrekken, de wijste partij zijn, en het plein aan de anderen overlaten.
Ik geloof dat het echte probleem is dat in het openbaar over mannen klagen wordt gezien als je eigen volk verraden, je eigen volk dat het toch al zo moeilijk heeft hier. Ik zie niet in waarom dat zo hoeft te zijn. Openlijk misstanden in eigen kring aanklagen levert respect op voor je durf. Het zal best zijn dat mensen daarmee op de loop gaan ('zie je wel, ze zeggen het zelf ook'); het gaat erom dat je met een genuanceerd verhaal komt. De Waarheid zal Zegevieren!

Reculer pour mieux attaquer, deden de beste strategen al.



Omdat ze in een vacuum staat. Niemand spreekt haar in het openbaar tegen. Met argumenten en heel rustig dan. Dat geschreeuw en gescheld heeft ABSOLUUT een negatief effect. Dan gaat NL denken dat ze nog gelijk heeft ook. De anti-AHA-club heeft een enorm imago-probleem. Snijdt zichzelf in de vingers. Het is eigenlijk heel simpel: leer je te beheersen, blijf kalm en beleefd, en vecht met argumenten. Alleen dan kan je winnen. Het gezeur over lichamelijke defecten is een gigantische dooddoener, niemand die je meer serieus neemt.

Ja en dat heb altijd treurig gevonden. Ze is iemand die wel kalm blijft en dat bewonder ik van haar.
Er zijn zat mensen die haar wel tegengas kunnen geven maar die worden nooit uitgenodigd.


NPNS clubje heeft een andere achtergrond dan hier in NL.
Ik denk meer aan : Ni kafira Ni fundamentaliste :gniffel:

taouanza
17-04-05, 21:33
Geplaatst door SalmayaSale
.

Ja en dat heb altijd treurig gevonden. Ze is iemand die wel kalm blijft en dat bewonder ik van haar.
Er zijn zat mensen die haar wel tegengas kunnen geven maar die worden nooit uitgenodigd.




Vooral het handje en 'de groeten' was bewonderingswaardig.

knuppeltje
18-04-05, 17:18
Geplaatst door Moucharaf
Het is elke keer maar weer dat mens, Hirsi Ali.
Waar ze mee bezig is. Is geen strijd voor de rechten van moslima's.
Dat mens is kwaad en blijft kwaad. Ik herken geen strijd maar woede in haar. Ze straalt verdriet woede en wraak uit. Kijk goed naar haar. Waarom doet zij dit nou allemaal?. Om moslima's te helpen vergeet het maar. Dit doet ze om moslim's te vernederen maar dat zou haar nooit lukken. Ze is kwaad op Islam en moslim's dus iemand of meerdere iets van haar hebben afgepakt wat zij nooit terug zou krijgen noch door de strijd noch door de haat die ze heeft.
Niemand hoeft kwaad of bang te zijn voor.
Sinds zij bekend is, zijn er alleen maar problemen haat en moord.
Dat mens liegt manipuleerd en bedriegt.
Maak je niet druk. zelfs Saddam is ook verdreven.



Je komt inderdaad net kijken en snapt er geen bal van.


groetjes.

knuppeltje
18-04-05, 17:35
Geplaatst door SalmayaSale
Wat men wel vergeet is dat zulke tradities vaak niet de mannen maar door vrouwen worden doorgezet en afgedwongen.
De Egyptische statistieken bevestigen dat 20% van de echtscheidingen voorkomen uit het niet-genieten van seks omdat de vrouw besneden is.
De meeste mannen zijn er tegen. Het zelfde geldt voor bloedwraak.

Het doorzetten van zn gruwelijke traditie die een vrouw moet doormaken wordt door andere vrouwen veroorzaakt.


Lieve Salma, inderdaad zijn het vrouwen die zich voor dit slachtwerk laten misbruiken door de mannen. Immers door hun dochters elke lust in seks te onthouden lopen die achterlijken minder kans dat hun eer wordt aangetast doordat zo'n griet-niet uitgehuwelijkt-toch zwanger raakt.

Welke vrouw zou vrijwillig al die ellende aan haar eigen kind willen aandoen als daar niet een zware druk op wordt uitgeoefend door de mannen. Of zijn al die vrouwen door het hun aangedane leed zo hardvochtig geworden dat zij hun eigen dochters daarom ook geen genot meer gunnen en wel de kans dat ze aan de ingreep voverlijden en volgens jou jater ook nog de straat op gesmeten worden?

De slachtoffer/dader theorie?


De groeten.

knuppeltje
18-04-05, 17:40
Geplaatst door SalmayaSale
Om als voorvechtster op te treden moeten die vrouwen eerst zich los maken van de politiekecorrect ketens.
Fatima en compagniet konden hun gang gaan omdat zij niet door en politieke partij beperkt voelden.
Ze hadden ook meer lef en hun carriere ging niet voor hun idealen.
Dat is ook wat ik verkeerd vind van HA, ze is geen politica, daar is te ongeduldig en ondiplomatiek voor. Ze zou het beter doen als
journalist..............



Maar voorlopig is zij de enige politica hier die er iets aan wil doen, al is het op haar manier.

En echt, aan die andere allochtone vrouwen in de kamer hebben jullie geen ene moer.


Groetjes.

knuppeltje
18-04-05, 17:43
Geplaatst door SalmayaSale
.

NPNS clubje heeft een andere achtergrond dan hier in NL.
Ik denk meer aan : Ni kafira Ni fundamentaliste :gniffel:


Ook een hele goeie, doe er wat mee.



Groetjes.

knuppeltje
18-04-05, 17:47
Geplaatst door taouanza
Vooral het handje en 'de groeten' was bewonderingswaardig.



Nog iets inhoudelijks te melden misschien?



De groeten.

Rabi'ah.
18-04-05, 18:27
Geplaatst door knuppeltje
Lieve Salma, inderdaad zijn het vrouwen die zich voor dit slachtwerk laten misbruiken door de mannen. Immers door hun dochters elke lust in seks te onthouden lopen die achterlijken minder kans dat hun eer wordt aangetast doordat zo'n griet-niet uitgehuwelijkt-toch zwanger raakt.

Welke vrouw zou vrijwillig al die ellende aan haar eigen kind willen aandoen als daar niet een zware druk op wordt uitgeoefend door de mannen. Of zijn al die vrouwen door het hun aangedane leed zo hardvochtig geworden dat zij hun eigen dochters daarom ook geen genot meer gunnen en wel de kans dat ze aan de ingreep voverlijden en volgens jou jater ook nog de straat op gesmeten worden?

De slachtoffer/dader theorie?


De groeten.

Druk van mannen is te gemakkelijk. Vrouwen zijn geen lieverdjes en ontlenen er ook macht aan door mee te werken aan zulke praktijken.

knuppeltje
18-04-05, 20:11
Geplaatst door Rabi'ah.
Druk van mannen is te gemakkelijk. Vrouwen zijn geen lieverdjes en ontlenen er ook macht aan door mee te werken aan zulke praktijken.




In wat ik al zei de meest beruchte landen zoals Somalie en Burkina Fasso, worden er nog steeds op grote schaal meiden van een jaar of veertien uitgehuwelijkt aan mannen die al lang hun grootvader had kunnen zijn. En uithuwelijken gebeurd door de mannen.

Welke macht hebben die vrouwen daar om er een eind aan te maken?

Kom dus niet aan met het smoesje dat vrouwen geen lieverdjes zijn door vrijwillig mee te werken. Als dat nodig is om bij hun mannen mee te tellen dan geeft dit alleen maar aan hoeveel macht deze daar over hen hebben zodat ze rustig hun mond kunnen houden. Het op de schuld van de vrouwen te steken is net zo stom als een moeder verwijten dat ze moeder is van zo'n kut marokaantje of van een trein vernielende voetbalsuporter of wat nog meer.

Beide landen zijn ook nog eens al eeuwenlang Islamitisch, maar hebben de geestelijke leiders niets gedaan om dat zogenaamde niet Islamitisch fenomeen uit te roeien. En geestelijke leiders waren en zijn nog altijd mannen.

Dat er zoals eerder hier gesteld in Egypte er schijdingen zijn omdat die vrouwen geen seksueel genot kunnen schenken, geeft ook hier aan dat dit gedwongen huwelijken waren, en dat de genoemde vrouwen in dergelijke landen zonder sociaal vangnet opnieuw de tol betalen.

Ook al doet ze het verkeerd, zolang ze niet genoeg zusters heeft die ook de strijd met volle inzet en onverschrokken ter hand nemen, kunnen alle achtergestelde moslima's hier er beter blij mee zijn dat er een Ayaan is.

Daarom moeten jullie allemaal eindelijk eens uit die jengelbak en aan de slag, al is het maar op dit forum.


Groetjes.

Rabi'ah.
18-04-05, 20:21
Geplaatst door knuppeltje


Houd eens op met dat gezeik zeg. Vrouwenbesnijdenis komt al eeuwen voor onder zowel moslims, christenen als animisten en is een cultureel verschijnsel, dat alleen in afrika voorkomt.

Ik heb een aardige studie gemaakt over het onderwerp en heb boeken gelezen van en over vrouwen die het zelf meegemaakt hebben en uit die culturen komen en bevestigen dat het vaak de vrouwen zijn die de gangmakers zijn.

<Maar kennelijk is het enige wat jou interesseert niethet lot van die vrouwen, maar het zwartmaken van de islam.

Vrouwen uit islamitische landen strijden al jaar en dag tegen vrouwenbesnijdenis. Ooit gehoord van Waris Dirie? Mulki Hassan? Nawal el Saadawi?

Owja.......en ik laat me niet door jou vertellen of, wanneer en waarmee ik aan de slag moet of waarmee ik blij moet zijn. Dat vind ik namelijk typisch weer zo'n onderdrukkend, paternalistisch mannelijk toontje. :aftel:


Rabiah.

mark61
19-04-05, 01:09
Geplaatst door knuppeltje
Maar beste Goodnight ik ken geen land dat niet Islamitisch is en waar vrouwenbesnijdenis voorkomt, en uit de meest beruchtte landen zoals Somalie en Bourkina Fasso heb ik schoonzussen, en deze landen zijn allang zeer Islamitisch.

Vrouwenbesnijdenis komt op grote schaal voor. De Verenigde Naties en haar Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO) schatten het totaal aantal vrouwen dat op de wereld is besneden op niet minder dan 130 miljoen. Amnesty International gaat zelfs uit van 135 miljoen. Per jaar komen er naar schatting ruim twee miljoen bij. Dat is zo?n 6.000 per dag, 1 per 15 seconden.

Verreweg de meeste besneden vrouwen, circa 110 miljoen, wonen in Afrika. In zeker 28 Afrikaanse landen gelegen tussen de evenaar en de kreeftskeerkring wordt vrouwenbesnijdenis stelselmatig toegepast (zie kaart). De landen buiten Afrika waar vrouwenbesnijdenis gebruikelijk is, liggen in Zuidoost-Azië (waaronder Indonesië, Sri Lanka en Maleisië) en op het Arabisch Schiereiland (Yemen, Oman en de Verenigde Arabische Emiraten).

http://www.nidi.knaw.nl/web/html/public/demos/dm00062.gif

http://www.nidi.knaw.nl/web/html/public/demos/dm00062.html

Gek dat ik dit nou al voor de vierde keer in 1 jaar moet posten.

Vrouwenbesnijdenis is een voorislamitische, Afrikaanse rite de passage.

mark61
19-04-05, 01:12
Geplaatst door SalmayaSale
De meeste mannen zijn er tegen. Het zelfde geldt voor bloedwraak.


Nou in Egypte misschien, in andere landen zeer zeker niet. Mannen zeggen expliciet dat de vrouwelijke sexualiteit ingetoomd moet worden, anders gaan ze maar op zina-pad. Evengoed is het waar wat je verder nog zegt.

Als je met bloedwraak eerwraak bedoelt, is dat niet waar. Dat wordt in eerste instantie door mannen in stand gehouden, gesteund door vrouwen. Die vaak bang zijn zelf het slachtoffer te worden. Turkije, Jordanië, Palestina, Pakistan.

mark61
19-04-05, 01:18
Geplaatst door SalmayaSale
Begrijp je niet dat de meningen al gevormd zijn. Elke protestie tegen AH wordt als een hetze gezien.
Laatst, heeft mij iemand nog voor jaloers uitgemaakt, alleen omdat ik zei dat ik AH niet steun.

Ha, je kan haar heel goed bestrijden zonder haar naam zelfs maar te noemen. Niet op de persoon spelen maar op de waandenkbeelden.


Reculer pour mieux attaquer, deden de beste strategen al.

Vaak is het one step forward, two steps back.


Er zijn zat mensen die haar wel tegengas kunnen geven maar die worden nooit uitgenodigd.

Nodig jezelf uit.


NPNS clubje heeft een andere achtergrond dan hier in NL.

Kan je dat uitleggen? En betekent dat dat zoiets in NL niet kan / geen functie heeft? En waarom niet?


Ik denk meer aan : Ni kafira Ni fundamentaliste :gniffel:

Ik vind NPNS beter omdat het het geloof erbuiten houdt. Want daar gaat het juist niet om, toch?

mark61
19-04-05, 01:22
Geplaatst door knuppeltje
Lieve Salma, inderdaad zijn het vrouwen die zich voor dit slachtwerk laten misbruiken door de mannen. Immers door hun dochters elke lust in seks te onthouden lopen die achterlijken minder kans dat hun eer wordt aangetast doordat zo'n griet-niet uitgehuwelijkt-toch zwanger raakt.
...
De groeten.

Nee, Salma heeft gelijk. Dit is oorspronkelijk een vrouwending, onder elkaar. Rites de passages zijn sterk gescheiden naar sekse en strikt geheim voor het andere geslacht.

Pas later en in islamitische context bleek het prima aan te sluiten bij het patriarchale machismo uit de woestijn. Maar dat was dus pas later.

mark61
19-04-05, 01:25
Geplaatst door knuppeltje
In wat ik al zei de meest beruchte landen zoals Somalie en Burkina Fasso, worden er nog steeds op grote schaal meiden van een jaar of veertien uitgehuwelijkt aan mannen die al lang hun grootvader had kunnen zijn. En uithuwelijken gebeurd door de mannen.

Welke macht hebben die vrouwen daar om er een eind aan te maken?

In onder andere Senegal, maar ook in andere landen, zijn bewegingen van vrouwen die een einde willen maken aan het gebruik.

De al Azhar te Caďro heeft het gebruik afgekeurd en gezegd dat het geen basis in de islam heeft. Niet verboden, maar tis al wat.

FYI de al Azhar is een zeer gezaghebbend instituut onder moslims. Bij gebrek aan paus, zullen we maar zeggen.

SalmayaSale
19-04-05, 10:41
Geplaatst door knuppeltje
Lieve Salma, inderdaad zijn het vrouwen die zich voor dit slachtwerk laten misbruiken door de mannen. Immers door hun dochters elke lust in seks te onthouden lopen die achterlijken minder kans dat hun eer wordt aangetast doordat zo'n griet-niet uitgehuwelijkt-toch zwanger raakt.

Welke vrouw zou vrijwillig al die ellende aan haar eigen kind willen aandoen als daar niet een zware druk op wordt uitgeoefend door de mannen. Of zijn al die vrouwen door het hun aangedane leed zo hardvochtig geworden dat zij hun eigen dochters daarom ook geen genot meer gunnen en wel de kans dat ze aan de ingreep voverlijden en volgens jou jater ook nog de straat op gesmeten worden?

De slachtoffer/dader theorie?


De groeten.


Geen psychoanalyse of idelalistische theorieen.
Ik heb het over feiten. Werd besnijden door mannen bedacht, het zijn Nu, wel de vrouwen die het doorzetten. De mannen hechten er geen waarde meer aan.
Voor vrouwen is het is een identiteit geworden.

SalmayaSale
19-04-05, 10:46
Geplaatst door knuppeltje
Ook een hele goeie, doe er wat mee.



Groetjes.

Waarom ben ik degene die iets mee moet doen?
Kritiek uit niet-moslims hoek moet geaccepteerd worden, steun van niet-moslims, vergeet het of wat?

Het is makkelijk om achter zijn pc, mensen aan te sporen om wat aan te doen (@Mark61 idemdito) maar wat doen jullie zelf?

Ik wil niet dat ik elke keer op het oorlogspad word gestuurd als ik mijn menig geef :fpotver:

SalmayaSale
19-04-05, 10:51
Geplaatst door mark61
Nou in Egypte misschien, in andere landen zeer zeker niet. Mannen zeggen expliciet dat de vrouwelijke sexualiteit ingetoomd moet worden, anders gaan ze maar op zina-pad. Evengoed is het waar wat je verder nog zegt.

Als je met bloedwraak eerwraak bedoelt, is dat niet waar. Dat wordt in eerste instantie door mannen in stand gehouden, gesteund door vrouwen. Die vaak bang zijn zelf het slachtoffer te worden. Turkije, Jordanië, Palestina, Pakistan.



Nou, ik heb verschillende somalierse vrouwen gesproken en die zeggen een voor een, dat het niet de mannen die daar op dringen. Wie weet.

Nee ik bedoelde bloedwraak die vaak in OpperEgypte voorkomt. De mannen willen het meestal niet, maar die worden zo vernederd, uitgescholden een aangezeten door de vrouwen dat zij uiteidelijk toegeven

mark61
19-04-05, 10:54
Geplaatst door SalmayaSale
Het is makkelijk om achter zijn pc, mensen aan te sporen om wat aan te doen (@Mark61 idemdito) maar wat doen jullie zelf?

Ik probeer me in mijn eigen leven te gedragen. Als ik verder nog iets kan doen hoor ik het graag.

In feite is het nooit goed: bemoei je je met de discussie, dan ben je een miss millie en moet je je er niet mee bemoeien. Bemoei je je er niet mee, dan doe je weer niets om te helpen. What's it gonna be?

SalmayaSale
19-04-05, 11:02
Geplaatst door mark61
Ik probeer me in mijn eigen leven te gedragen. Als ik verder nog iets kan doen hoor ik het graag.

In feite is het nooit goed: bemoei je je met de discussie, dan ben je een miss millie en moet je je er niet mee bemoeien. Bemoei je je er niet mee, dan doe je weer niets om te helpen. What's it gonna be?



Dan heb je niks begrepen van wat ik hiermee bedoelde. Niet gelijk defensief reageren.

Ik stel je mening heel erg op prijs en van iedereen op deze site.
Wat ik jou verwijt en anderen is dat wij tot actie worden aangespoord alleen maar omdat wij een andere mening hebben.
Je bedoelt het goed eigenlijk, je wilt dat wij onze stem laten horen, maar dat moet mijn eigen keuze zijn.
Aan de andere kant, wat doe jij zelf mee? Of omdat je gen moslim bent, hoef je niks te ondernemen?

mark61
19-04-05, 11:24
Geplaatst door SalmayaSale
...Je bedoelt het goed eigenlijk, je wilt dat wij onze stem laten horen, maar dat moet mijn eigen keuze zijn.

Die keuze heb je al gemaakt, toch? Hier dan. En buiten?


Aan de andere kant, wat doe jij zelf mee? Of omdat je gen moslim bent, hoef je niks te ondernemen?

Ik kan en mag me niet bemoeien met de interne islam-discussie. Hoe kan ik als ongelovige nou bepalen hoe de verhouding man-vrouw in de islam moet zijn? Gaat me geen donder aan. Bovendien zou dat hypocriet zijn. Ik ben tegen elke vrouwenonderdrukking waar en door wie dan ook. Daaraan geef ik vorm in mijn eigen leven, door te proberen me te gedragen en door mijn bek open te trekken als ik iets hoor wat me niet bevalt. Tot in mijn vriendenkring toe. Kost me wel eens vrienden. Ik stem zelden, maar als ik stem stem ik op een vrouw.

Onder de huidige omstandigheden kan ik geen brief naar een krant sturen over moslima's, want dat werkt averechts, dat zie je. Zie ook het nut er niet van in. Vind dat er in NL nog genoeg te verbeteren valt aan de positie van de vrouw in het algemeen.

Maar als je dan zoals gisteren weer op tv ziet hoe 100 Marokkaans-NLse vrouwen in Marokko gedropt zijn, zijn er natuurlijk wel prioriteiten.

Simon
19-04-05, 11:33
Geplaatst door mark61

Maar als je dan zoals gisteren weer op tv ziet hoe 100 Marokkaans-NLse vrouwen in Marokko gedropt zijn, zijn er natuurlijk wel prioriteiten.

Ik walgde weer zo van de PvdA in die kwestie. Een Marokkaans raadslid dat dit met zijn vrouw deed werd in bescherming genomen omdat het een privé-kwestie betreft. We weten hoe het liep toen wethouder Oudkerk naar de hoeren ging.

SalmayaSale
19-04-05, 11:44
Die keuze heb je al gemaakt, toch? Hier dan. En buiten?
Buiten? Het moet mijn keuze zijn en blijven. Je mag advies geven maar tot actie komen of niet, maakt niet van mij een beter/mindermens of een beter/minderburger.
Er is tijd voor meditatie en tijd voor strijd. En het moet vooral door de juiste mensen aangevoerd worden.
Je kan geen wiskundige een chirurige ingrijp laten doen.


Ik kan en mag me niet bemoeien met de interne islam-discussie. Hoe kan ik als ongelovige nou bepalen hoe de verhouding man-vrouw in de islam moet zijn? Gaat me geen donder aan. Bovendien zou dat hypocriet zijn. Ik ben tegen elke vrouwenonderdrukking waar en door wie dan ook. Daaraan geef ik vorm in mijn eigen leven, door te proberen me te gedragen en door mijn bek open te trekken als ik iets hoor wat me niet bevalt. Tot in mijn vriendenkring toe. Kost me wel eens vrienden. Ik stem zelden, maar als ik stem stem ik op een vrouw.

Heeft HA meer lef dan? Zij is niet-moslim en mengt zich wel in de discussie.

Je doet trouwens wel mee aan de discussie en je hebt ook je mening daarover, waarom mag het niet openbaar worden?
Je niet-moslim zijn heeft je niet weerhouden om kritisch/positief over de islam te reageren toch?
Wat is je belemering?





Onder de huidige omstandigheden kan ik geen brief naar een krant sturen over moslima's, want dat werkt averechts, dat zie je. Zie ook het nut er niet van in. Vind dat er in NL nog genoeg te verbeteren valt aan de positie van de vrouw in het algemeen.

Maar als je dan zoals gisteren weer op tv ziet hoe 100 Marokkaans-NLse vrouwen in Marokko gedropt zijn, zijn er natuurlijk wel prioriteiten.

Waarom niet? nog eens. Je bent tegen beperking van discussies maar je beperkt het wel tot moslims en niet-moslims.

mark61
19-04-05, 11:57
Geplaatst door SalmayaSale
Buiten? Het moet mijn keuze zijn en blijven. Je mag advies geven maar tot actie komen of niet, maakt niet van mij een beter/mindermens of een beter/minderburger.
Er is tijd voor meditatie en tijd voor strijd. En het moet vooral door de juiste mensen aangevoerd worden.
Je kan geen wiskundige een chirurige ingrijp laten doen.

Van mij hoef je niks. Geniet van het leven. Maar als iemand klaagt over haar positie geef ik gratis advies. :)

Kom kom, niet zo bescheiden.


Heeft HA meer lef dan? Zij is niet-moslim en mengt zich wel in de discussie.

Dat is meteen het grootste verwijt tegen haar.


Je doet trouwens wel mee aan de discussie en je hebt ook je mening daarover, waarom mag het niet openbaar worden?

Omdat 'men' hier op het prikbord over het algemeen vindt dat dat alleen maar de anti-islam-stemming vergroot. Vandaar dat ik vind dat dat gepraat over godsdienst eruit moet. Ga je me nou nog vertellen wat je van npns vindt en of dat geschikt / niet geschikt voor NL is? En waarom het in F anders is? Vind ik heel interessant.


Je niet-moslim zijn heeft je niet weerhouden om kritisch/positief over de islam te reageren toch?
Wat is je belemering?

Ik word niet belemmerd. Ik zeg hier alles wat ik wil. Weet alleen niet hoe ik daar buiten iets mee zou kunnen, afgezien van wat ik al doe.


Waarom niet? nog eens. Je bent tegen beperking van discussies maar je beperkt het wel tot moslims en niet-moslims.

Ik ben geen `alim en heb die pretentie ook niet. Ik kan niet eens beoordelen of de islam in de discussie moet worden betrokken of niet. Jij vindt van wel, geloof ik.

~Panthera~
19-04-05, 12:26
En waar blijven "de heren" in deze discussie ?

Want het komt er WEER op neer, dat "vrouwen" weer van alles zouden moeten, om onder onderdrukking vandaan te komen, maar de heren kunnen weer lui achteruit gaan zitten ?

De vrouwen mogen het weer opknappen ? :aftel:

Laat de heren maar eens eMANciperen !

mark61
19-04-05, 12:31
Geplaatst door ~Panthera~
En waar blijven "de heren" in deze discussie ?

Tell me what to do.

~Panthera~
19-04-05, 12:47
Geplaatst door mark61
Tell me what to do.

Dat kan zoveel zijn:

MANNEN aanspreken, als ze het hebben over "chicks" ipv vrouwen.
MANNEN aanspreken, als je weet dat iemand zijn vrouw in elkaar mept.
MANNEN aanspreken, als je weet dat er kinderen mishandeld worden.
MANNEN aanspreken, als vrouwen "hoer" genoemd worden.

Etc etc etc, I think you get the picture.

Het feit dat mannen, als ze van deze dingen afweten, elkaar altijd weer lacherig de hand boven het hoofd houden, houd ook ten dele deze misstanden gaande.
Het is nl veel "stoerder" blijkbaar, om er als "jongens onder elkaar" lacherig over te gaan zitten doen, dan om er daadwerkelijk iets TEGEN te doen.

Klein voorbeeldje, realiteit dus:

Vrouw in voetbalkantine vraagt een pilsje.
Man voelt zich blijkbaar beledigd omdat hij dacht dat hij eerder aan de beurt was.
Vrouw zegt dus, gewoon vriendelijk, "sorry, maar ik was aan de beurt"
Waarop de man zegt: "volgens mij moet jij een andere beurt hebben"

Hilarisch gelach van ALLE mannen. :moe:

NIEMAND zegt er iets van: blijkbaar is dit NORMAAL gedrag ?? :kotsen:

Nee hoor, allemaal weer lekker elkaar de hand boven het hoofd houden.

Dit soort gedrag en minachting die daar uit spreekt, zegt mij dat MANNEN het wel best vinden, en geensinds ook maar iets van plan zijn om ook maar iets te veranderen.
Tsum :kotsen:

En kom niet aan met de dooddoener: niet alle mannen zijn zo, want dan ga je dus ook in de slachtofferrol zitten.

En dat willen we toch niet he ? :blowen:

mark61
19-04-05, 12:50
Geplaatst door ~Panthera~
Dat kan zoveel zijn:

MANNEN aanspreken, als ze het hebben over "chicks" ipv vrouwen.
MANNEN aanspreken, als je weet dat iemand zijn vrouw in elkaar mept.
MANNEN aanspreken, als je weet dat er kinderen mishandeld worden.
MANNEN aanspreken, als vrouwen "hoer" genoemd worden.

Zis is what I do. Al kom ik ze niet vaak tegen. Vind je het erg dat ik ze niet ga lopen zoeken? Behalve hier op het forum dan.

~Panthera~
19-04-05, 12:54
Geplaatst door mark61
Zis is what I do. Al kom ik ze niet vaak tegen. Vind je het erg dat ik ze niet ga lopen zoeken? Behalve hier op het forum dan.

Prima, en je hoeft ze niet te zoeken, nee.
Maar dat ze hier op het forum zitten, zegt eigenlijk al genoeg. :fpetaf:
Er zijn er dus vast meer.
I rest my case.

Juliette
19-04-05, 12:58
Geplaatst door ~Panthera~
Prima, en je hoeft ze niet te zoeken, nee.
Maar dat ze hier op het forum zitten, zegt eigenlijk al genoeg. :fpetaf:
Er zijn er dus vast meer.
I rest my case.

Dat ze hier zitten is duidelijk. De gasten met hun denigrerende 'liefje' of 'kindje' - opmerkingen. Maar misschien moet je wat mededogen hebben. Ze zijn uiteindelijk het zwakke geslacht.

Wide-O
19-04-05, 13:04
Geplaatst door Juliette
Ze zijn uiteindelijk het zwakke geslacht.

Pfoeweeee! Komen wij hier gemakkelijk weg ;)

SalmayaSale
19-04-05, 13:04
Maar als iemand klaagt over haar positie geef ik gratis advies. :)

Hoor je mij klagen? degenen die klachten hebben zou hier niet horen helaas.



Dat is meteen het grootste verwijt tegen haar.

Niet van mij. Ik vind dat iedereen over de islam mag praten als hij/zij maar zich erin heeft verdiept.
Dus niet kant en klaar conclusies trekken, van horen zeggen, zoder ooit wat erover te hebben gelezen.



Omdat 'men' hier op het prikbord over het algemeen vindt dat dat alleen maar de anti-islam-stemming vergroot. Vandaar dat ik vind dat dat gepraat over godsdienst eruit moet. Ga je me nou nog vertellen wat je van npns vindt en of dat geschikt / niet geschikt voor NL is? En waarom het in F anders is? Vind ik heel interessant.

Een fantsoenlijke mening zonder beledigingen word ik nooit vies van, van moslims of niet-moslism.
Anti-islam stemming wordt alleen vergroot als er niet over gepraat wordt.
Taboes zijn de grootste vijand.
Npns is een mooie initiatieve maar is ontstaan door andere reden, je weet het wel.
Of het geschikt is voor NL, zou ik niet weten, niet in die trend, de mentaliteit is ook heel anders. Franse allochtonen zijn toch een andere koek dan Nederlandse allochtonen, denk ik.




Ik ben geen `alim en heb die pretentie ook niet. Ik kan niet eens beoordelen of de islam in de discussie moet worden betrokken of niet. Jij vindt van wel, geloof ik.

Ik vind niks, ik praat over de islam als er over de islam wordt gedebateerd, ik begin niet erover als het over het weer gaat.

~Panthera~
19-04-05, 13:07
Geplaatst door Juliette
Dat ze hier zitten is duidelijk. De gasten met hun denigrerende 'liefje' of 'kindje' - opmerkingen. Maar misschien moet je wat mededogen hebben. Ze zijn uiteindelijk het zwakke geslacht.


Dat heb ik dus TOTAAL niet, ik veeg mijn reet af aan dat soort opmerkingen.
Tsum :kotsen:
Weer een soort degredatie van vrouwen, waardoor ze zich anders op moeten gaan stellen, omdat "meneer" het niet zint.
Let maar eens op wanneer dit soort dingen gezegd worden.

De ballen voor ze ! :aftel:

SalmayaSale
19-04-05, 13:08
Geplaatst door ~Panthera~
En waar blijven "de heren" in deze discussie ?

Want het komt er WEER op neer, dat "vrouwen" weer van alles zouden moeten, om onder onderdrukking vandaan te komen, maar de heren kunnen weer lui achteruit gaan zitten ?

De vrouwen mogen het weer opknappen ? :aftel:

Laat de heren maar eens eMANciperen !


Precies.
Ik ben tegen dat alleen vrouwen voor vrouwen rechten vechten, moslims voor moslimszaken..................
Dat werkt alleen de isolatie verder.
Als er net zoveel voorstanders zijn dan tegenstanders dan is de agressie ook noodloos omdat het zijn doel mist.
Zou je als groep functionneren dan ben je een makkelijke doelwit.

~Panthera~
19-04-05, 13:11
Geplaatst door SalmayaSale
Precies.
Ik ben tegen dat alleen vrouwen voor vrouwen rechten vechten, moslims voor moslimszaken..................
Dat werkt alleen de isolatie verder.
Als er net zoveel voorstanders zijn dan tegenstanders dan is de agressie ook noodloos omdat het zijn doel mist.
Zou je als groep functionneren dan ben je een makkelijke doelwit.

http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c014.gif

mark61
19-04-05, 13:13
Geplaatst door SalmayaSale
Hoor je mij klagen? degenen die klachten hebben zou hier niet horen helaas.

Non Madame.


Niet van mij. Ik vind dat iedereen over de islam mag praten als hij/zij maar zich erin heeft verdiept.
Dus niet kant en klaar conclusies trekken, van horen zeggen, zoder ooit wat erover te hebben gelezen.

Oui madame.


Een fatsoenlijke mening zonder beledigingen word ik nooit vies van, van moslims of niet-moslism.
Anti-islam stemming wordt alleen vergroot als er niet over gepraat wordt. Taboes zijn de grootste vijand.

Certainement


Npns is een mooie initiatieve maar is ontstaan door andere reden, je weet het wel.

Mja, dat was een aanleiding, niet de oorzaak.


Of het geschikt is voor NL, zou ik niet weten, niet in die trend, de mentaliteit is ook heel anders. Franse allochtonen zijn toch een andere koek dan Nederlandse allochtonen, denk ik.

Vertel nou verder, het interesseert me echt.

Ik heb het idee dat het in de banlieues erger is dan A of Rdam. Wat dat 'het' dan ook is. Tegelijkertijd zijn Franse moslims qua taal wezenloos geďntegreerd. Qua opleiding ook? Wat is daar aan de hand en is dat anders dan hier? Ik denk altijd dat hier de overheid er ngg meer geld tegenaan smijt dan in F. En dat Fransen misschien nog arroganter en assimilistischer zijn, en dat dat weerstand oproept, ongeacht de 'goede bedoelingen'.


Ik vind niks, ik praat over de islam als er over de islam wordt gedebateerd, ik begin niet erover als het over het weer gaat.

Dat valt me nou weer tegen. :hihi:

Rabi'ah.
19-04-05, 13:20
Er is inderdaad wel vaker gevraagd waarom er in Nederland geen club is als npns. Het punt is, dat de situatie in de Franse banlieus veel urgenter is en dus de behoefte aan zo'n beweging veel groter.

Rabi'ah.
19-04-05, 13:22
Geplaatst door ~Panthera~


MANNEN aanspreken, als ze het hebben over "chicks" ipv vrouwen.


Zie jij "chicks" per definitie als een belediging? Ik vind het geen waardeneutraal woord, maar het is zeker niet hetzelfde als hoer, slet, etc.

mark61
19-04-05, 13:24
Geplaatst door Rabi'ah.
Er is inderdaad wel vaker gevraagd waarom er in Nederland geen club is als npns. Het punt is, dat de situatie in de Franse banlieus veel urgenter is en dus de behoefte aan zo'n beweging veel groter.

Kijk, dat dacht ik ook al. Urgent hoe? Geweld tegen vrouwen? Algemene kansarmheid? Nou ja, dat lees je in hun principes al.

SalmayaSale
19-04-05, 13:26
Ik heb het idee dat het in de banlieues erger is dan A of Rdam. Wat dat 'het' dan ook is. Tegelijkertijd zijn Franse moslims qua taal wezenloos geďntegreerd. Qua opleiding ook? Wat is daar aan de hand en is dat anders dan hier? Ik denk altijd dat hier de overheid er ngg meer geld tegenaan smijt dan in F. En dat Fransen misschien nog arroganter en assimilistischer zijn, en dat dat weerstand oproept, ongeacht de 'goede bedoelingen'.

Het blijkt erger te zijn, heb zelf niet aangeschouwen.
Daarom gingen de meiden massaal hoofddoeken dragen, om de lastige jongens af te houden.
Ben je iets te Westers dan word je als een hoer bestempeld en ben je vogelvrij voor de keldersverkrachtingens.
De jeugde is ontspoord, ze zagen hoe hun ouder vernederd werden en dat willen zij niet voor zichzelf. Ze zijn namelijk Frans, dachten zij, maar de realiteit liet andere beelden uiblinken, beure beure ben je en blijf je.
Vroeger was het niet zo, de Franse regering gaf migranten het gevoel dat zij Franse zijn, dat wordt vanaf de basisschool gestimuleerd. In NL niet.
In Frankrijk is de taalbeheersing groter, dat is waar, de meeste spreken hun moedertaal niet eens.
Het zijn 2 interessante invalshoeken van de migranten. Frankrijk probeerde iedereen te assimiliren, het werkte uiteindelijk niet door wat ik boven noemde, de realiteit is dat je nooit als Franse wordt gezien.
NL liet het op zijn toeloop en het hielp ook niet, de allochtonen voelen zich noch 100% Nederlanders noch 100% niet-Nederlanders.
Het blijft een raadsel.
Ik mis ookde nodige achterbaan vind ik, ik ben hier noch geboren noch getogen, dus wat de gevoelens kunnen zijn, kan ik ook niet goed belichten of toelichten :droef: .



Dat valt me nou weer tegen. :hihi:

Provocateur, rellenschopper :terrorist

David
19-04-05, 13:27
Geplaatst door ~Panthera~

De ballen voor ze ! :aftel:


Hier d'r mee!

~Panthera~
19-04-05, 13:31
Geplaatst door Rabi'ah.
Zie jij "chicks" per definitie als een belediging? Ik vind het geen waardeneutraal woord, maar het is zeker niet hetzelfde als hoer, slet, etc.

Het waren ook maar een paar "voorbeelden", if you know what I mean.

Toch vind ik chick een rare benaming voor een volwassen vrouw. :moe:



chick
1. kuiken :maf2:

~Panthera~
19-04-05, 13:32
Geplaatst door David
Hier d'r mee!

knoflooksaus, grill ? :stout:

David
19-04-05, 13:32
Geplaatst door ~Panthera~
Het waren ook maar een paar "voorbeelden", if you know what I mean.

Toch vind ik chick een rare benaming voor een volwassen vrouw. :moe:



chick
1. kuiken :maf2:


Het is wel raar, al die woorden, maar volgens mij ligt het er eerder aan wie, wanneer en op welke manier die woorden worden gebruikt.

mark61
19-04-05, 13:38
Geplaatst door SalmayaSale
Het lijkt erger te zijn, heb zelf niet aanschouwd.
Daarom gingen de meiden massaal hoofddoeken dragen, om de lastige jongens af te houden.
Ben je iets te Westers dan word je als een hoer bestempeld en ben je vogelvrij voor de keldersverkrachtingens.
De jeugde is ontspoord, ze zagen hoe hun ouder vernederd werden en dat willen zij niet voor zichzelf. Ze zijn namelijk Frans, dachten zij, maar de realiteit liet andere beelden uiblinken, beure beure ben je en blijf je.
Vroeger was het niet zo, de Franse regering gaf migranten het gevoel dat zij Franse zijn, dat wordt vanaf de basisschool gestimuleerd. In NL niet.
In Frankrijk is de taalbeheersing groter, dat is waar, de meeste spreken hun moedertaal niet eens.
Het zijn 2 interessante invalshoeken van de migranten. Frankrijk probeerde iedereen te assimiliren, het werkte uiteindelijk niet door wat ik boven noemde, de realiteit is dat je nooit als Franse wordt gezien.
NL liet het op zijn toeloop en het hielp ook niet, de allochtonen voelen zich noch 100% Nederlanders noch 100% niet-Nederlanders.
Het blijft een raadsel.
Ik mis ookde nodige achterbaan vind ik, ik ben hier noch geboren noch getogen, dus wat de gevoelens kunnen zijn, kan ik ook niet goed belichten of toelichten :droef: .

Dank je wel voor het uitgebreide verhaal. Ik vind het niet zo'n raadsel, want hoe je het ook aanpakt, een 'tweede generatie' zal zich altijd verloren en verscheurd voelen. (vooral als je je moedertaal kwijtraakt), al naar gelang hoe je er als individu mee omgaat natuurlijk. Dus dat begrijp ik prima. Dat dat moet leiden tot intern geweld begrijp ik ook: de onderdrukte trapt naar beneden. Dat mensen dat zelf niet inzien begrijp ik dan weer niet. De vrouwen zijn echt niet de vijand.

Op zich denk ik dat het Nederlandse, en Engelse, model beter werkt. Al moet er op den duur wel een 'drive' vanuit de gemeenschap zijn het contact met NL niet te verliezen. Dat 'probleem' bestaat niet zozeer bij Marokkanen als wel bij sommige Turken. Maar je kan niet verwachten dat mensen zich sneller aan- en inpassen. Ik vind het al razend snel. Zonder 9/11, Fortuyn, en de beurskrach van 2002 was het nu ook niet zo hoog opgelopen hier.

Bij de derde generatie komt het wel tot rust. Maar een grote, voortdurende import van 1e generatie-immigranten vertraagt het proces wel. Hoewel die ook steeds hoger opgeleid zullen zijn.

Het zit hem niet zozeer in je achterban als wel in je persoonlijke geschiedenis.


Provocateur, rellenschopper :terrorist

Toujours le vôtre.

Wide-O
19-04-05, 13:38
Geplaatst door David
Het is wel raar, al die woorden, maar volgens mij ligt het er eerder aan wie, wanneer en op welke manier die woorden worden gebruikt.

Ik moet nog altijd lachen om " 'er indoors" trouwens :D

Of SWHOMBO :hihi:

Het woord chick of hoer als aanspreking heb ik nog nooit gebruikt, "slet" is voorbehouden voor de hond als die op de'r rug gaat liggen en over de buik geaaid wil worden.

mark61
19-04-05, 13:39
Geplaatst door David
Het is wel raar, al die woorden, maar volgens mij ligt het er eerder aan wie, wanneer en op welke manier die woorden worden gebruikt.

Inderdaad, de ongrijpbare 'lading'.

Rabi'ah.
19-04-05, 13:41
Geplaatst door mark61
Inderdaad, de ongrijpbare 'lading'.

Ja het is geen echt scheldwoord en vrouwen gebruiken het zelf ook, maar als je dat worod zou gebruiken voor de moeders van de here, springen ze wel op.

Dus helemaal zuiver is het toch niet.

David
19-04-05, 13:42
Geplaatst door Wide-O
Ik moet nog altijd lachen om " 'er indoors" trouwens :D

Of SWHOMBO :hihi:

Het woord chick of hoer als aanspreking heb ik nog nooit gebruikt, "slet" is voorbehouden voor de hond als die op de'r rug gaat liggen en over de buik geaaid wil worden.


Ach, ik heb vriendinnen die ik altijd met hoer of slet aanspreek, behalve tijdens bijvoorbeeld een zakelijke bespreking. Ik heb vrienden en vriendinnen die mij aanspreken met de raarste benamingen, van trans tot hoer tot slet tot stoepslet tot veenlijk, noem het maar op. Elkaar tot op het bot beledigen kan heerlijk zijn onder vrienden.

Aan de ander kant kan ik al ontploffen als bepaalde mensen me met "je" aanspreken ipv "u".

Rabi'ah.
19-04-05, 13:42
Maar chick slaat, zit ik net te denken, ook eerder op een jonger meisje, zo ongeveer tussen de 15 en de 25, mijn leeftijd dus.

Rabi'ah.
19-04-05, 13:43
Geplaatst door David
Ach, ik heb vriendinnen die ik altijd met hoer of slet aanspreek, behalve tijdens bijvoorbeeld een zakelijke bespreking. Ik heb vrienden en vriendinnen die mij aanspreken met de raarste benamingen, van trans tot hoer tot slet tot stoepslet tot veenlijk, noem het maar op. Elkaar tot op het bot beledigen kan heerlijk zijn onder vrienden.

Aan de ander kant kan ik al ontploffen als bepaalde mensen me met "je" aanspreken ipv "u".

Precies. Het hangt ook van de context af.

David
19-04-05, 13:44
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja het is geen echt scheldwoord en vrouwen gebruiken het zelf ook, maar als je dat worod zou gebruiken voor de moeders van de here, springen ze wel op.

Dus helemaal zuiver is het toch niet.


Je moest eens weten hoe ik m'n moeder soms noem.... En ze ligt er zelf dubbel om. Nou geeft ze mij ook niet altijd flateuze namen, die vrouw. Maar goed.

David
19-04-05, 13:45
Geplaatst door Rabi'ah.
Precies. Het hangt ook van de context af.


Jij mag me noemen zoals je wilt! :love:

Wide-O
19-04-05, 13:47
Geplaatst door David
Ach, ik heb vriendinnen die ik altijd met hoer of slet aanspreek, behalve tijdens bijvoorbeeld een zakelijke bespreking. Ik heb vrienden en vriendinnen die mij aanspreken met de raarste benamingen, van trans tot hoer tot slet tot stoepslet tot veenlijk, noem het maar op. Elkaar tot op het bot beledigen kan heerlijk zijn onder vrienden.


Ja tuurlijk. Ik noemde mijn moeder ook altijd "ouwe sok" omdat we alletwee wisten dat dat humor was. Beledigen onder vrienden is heerlijk inderdaad. Veenlijk is een grappige trouwens :D



Aan de ander kant kan ik al ontploffen als bepaalde mensen me met "je" aanspreken ipv "u".

Ik zal je "uitstekend persoon" noemen dan :corcky:

Rabi'ah.
19-04-05, 13:48
Geplaatst door David
Jij mag me noemen zoals je wilt! :love:

:tik:

~Panthera~
19-04-05, 13:48
Geplaatst door David
Het is wel raar, al die woorden, maar volgens mij ligt het er eerder aan wie, wanneer en op welke manier die woorden worden gebruikt.


Dat is helemaal waar.
Van mensen die je "kennen", kun je veel meer hebben.
Die kennen je tenslotte, en weten van veel van je.
En omgekeerd, dus de lading die het heeft valt weg, doordat "je weet wie het zegt."
Een enorm verschil dus met iemand die tegen je begint te blaten in een bar of zo, die je niet kent.

David
19-04-05, 13:48
Geplaatst door Wide-O



Ik zal je "uitstekend persoon" noemen dan :corcky:


Heel goed. Als je me tenminste graag razend ziet. :duim:

~Panthera~
19-04-05, 13:50
Geplaatst door Wide-O
Ja tuurlijk. Ik noemde mijn moeder ook altijd "ouwe sok" omdat we alletwee wisten dat dat humor was. Beledigen onder vrienden is heerlijk inderdaad. Veenlijk is een grappige trouwens :D



Precies, daar ligt nu net het verschil. :haha:
Ik noemde mijn moeder ook altijd "oud lijk" en dan lagen we vlak.

Wide-O
19-04-05, 13:50
Geplaatst door David
Heel goed. Als je me tenminste graag razend ziet. :duim:

Ik kijk wel uit :nerveus:

David
19-04-05, 13:52
Geplaatst door ~Panthera~
Precies, daar ligt nu net het verschil. :haha:
Ik noemde mijn moeder ook altijd "oud lijk" en dan lagen we vlak.


Hmmm. Mijn moeder begint mij "Oud lijk" te noemen.

~Panthera~
19-04-05, 13:52
Geplaatst door Rabi'ah.
Maar chick slaat, zit ik net te denken, ook eerder op een jonger meisje, zo ongeveer tussen de 15 en de 25, mijn leeftijd dus.


ja, wrijf het er maar weer in. :moe:


:haha:

~Panthera~
19-04-05, 13:53
Geplaatst door David
Hmmm. Mijn moeder begint mij "Oud lijk" te noemen.

Heeft ze je nog niet gezandstraalt gezien dan ? :stout:

:hihi:

Rabi'ah.
19-04-05, 13:54
Geplaatst door ~Panthera~
ja, wrijf het er maar weer in. :moe:


:haha:

:haha:

Nou wees blij, jij zult niet zo gauw "beledigd" (?) worden.


:D


:lekpuh:

~Panthera~
19-04-05, 13:55
Geplaatst door Rabi'ah.
:haha:

Nou wees blij, jij zult niet zo gauw "beledigd" (?) worden.


:D


:lekpuh:


NOG erger :fplet: ga nog ff door. :duivels:

:haha:

David
19-04-05, 13:57
Geplaatst door ~Panthera~
Heeft ze je nog niet gezandstraalt gezien dan ? :stout:

:hihi:


Dat arme mens heeft me al in talloze gedaantes gezien. Ze is zelden onder de indruk. Vraagt zich wel af en toe vertwijfeld af of ze wellicht iets verkeerds gegeten heeft, destijds, in het najaar van '64 en het voorjaar van '65, toen ik in haar baarmoeder rondzwom. :cheefbek:

Wide-O
19-04-05, 13:58
Geplaatst door ~Panthera~
NOG erger :fplet: ga nog ff door. :duivels:

:haha:


Vrouwen onder elkaar :eek:

Ik trek me stiekum terug uit de discussie

Rabi'ah.
19-04-05, 13:58
Geplaatst door ~Panthera~
NOG erger :fplet: ga nog ff door. :duivels:

:haha:

:strik:

~Panthera~
19-04-05, 13:58
Geplaatst door David
Dat arme mens heeft me al in talloze gedaantes gezien. Ze is zelden onder de indruk. Vraagt zich wel af en toe vertwijfeld af of ze wellicht iets verkeerds gegeten heeft, destijds, in het najaar van '64 en het voorjaar van '65, toen ik in haar baarmoeder rondzwom. :cheefbek:

:stomp: :haha: bedorven augurken ? :engel:

~Panthera~
19-04-05, 14:00
Geplaatst door Rabi'ah.
:strik:


http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a032.gif :hihi:

~Panthera~
19-04-05, 14:01
Geplaatst door Wide-O
Vrouwen onder elkaar :eek:

Ik trek me stiekum terug uit de discussie


:zweep: :fpuh:

mark61
19-04-05, 14:04
Geplaatst door ~Panthera~
:stomp: :haha: bedorven augurken ? :engel:

Diepgevroren filmster? Geblakerde hond?

David
19-04-05, 14:09
Geplaatst door mark61
Diepgevroren filmster? Geblakerde hond?


Of er zat een relikwie van Johanna de Waanzinnige tussen de mosselen.

~Panthera~
19-04-05, 14:10
Geplaatst door David
Of er zat een relikwie van Johanna de Waanzinnige tussen de mosselen.


:schok: *slik*

David
19-04-05, 14:12
Geplaatst door ~Panthera~
:schok: *slik*


Precies. En krap veertig jaar later zit ik hier.

~Panthera~
19-04-05, 14:14
Geplaatst door David
Precies. En krap veertig jaar later zit ik hier.


Het arme mens heeft wel geleden he ? :droef:

:hihi:

David
19-04-05, 14:16
Geplaatst door ~Panthera~
Het arme mens heeft wel geleden he ? :droef:

:hihi:


Afschuwelijk. Misschien heeft ze wel de baby weggegooid, en de placenta opgevoed, wie zal het zeggen.

~Panthera~
19-04-05, 14:18
Geplaatst door David
Afschuwelijk. Misschien heeft ze wel de baby weggegooid, en de placenta opgevoed, wie zal het zeggen.


:fplet: :zegniets:

David
19-04-05, 14:20
Geplaatst door ~Panthera~
:fplet: :zegniets:

SalmayaSale
19-04-05, 14:21
Geplaatst door David
Afschuwelijk. Misschien heeft ze wel de baby weggegooid, en de placenta opgevoed, wie zal het zeggen.


Ik dacht nog, die heeft verdachts veel van een placenta. :jeweetog:

David
19-04-05, 14:22
Geplaatst door SalmayaSale
Ik dacht nog, die heeft verdachts veel van een placenta. :jeweetog:


Precies. Een waanzinnige, hysterische placenta, dat ben ik. Over the hill, ook nog!

Wide-O
19-04-05, 14:24
"Dat glibberige akelige Mona-toetje op de achtergrond"

:hihi:

SalmayaSale
19-04-05, 14:25
Geplaatst door David
Precies. Een waanzinnige, hysterische placenta, dat ben ik. Over the hill, ook nog!


Maar waarom David en geen Placento bv :melig:

~Panthera~
19-04-05, 14:26
Geplaatst door David




http://www.mainzelahr.de/smile/genervt/trommel.gif k weet ut........ ben ook geen 20 meer..... http://www.mainzelahr.de/smile/genervt/ponder.gif

Wide-O
19-04-05, 14:28
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.mainzelahr.de/smile/genervt/trommel.gif k weet ut........ ben ook geen 20 meer..... http://www.mainzelahr.de/smile/genervt/ponder.gif

Aaah, kom op, chick.

rent nu heel hard weg

:D

~Panthera~
19-04-05, 14:30
Geplaatst door Wide-O
Aaah, kom op, chick.

rent nu heel hard weg

:D



I know, glibberig Mona toetje, k zie er nog verdomd goed uit. :ego:
:hihi:

David
19-04-05, 14:31
Geplaatst door SalmayaSale
Maar waarom David en geen Placento bv :melig:


Placento b.v.


Zo ga ik later mijn eigen bedrijf noemen!


Thanks for the tip, chickie! :D

SalmayaSale
19-04-05, 14:31
Geplaatst door Wide-O
Aaah, kom op, chick.

rent nu heel hard weg

:D

Waarom rennen gekkie, ze zegt zelf dat ze geen 20 meer is :watte?:

SalmayaSale
19-04-05, 14:33
Geplaatst door David
Placento b.v.


Zo ga ik later mijn eigen bedrijf noemen!


Thanks for the tip, chickie! :D


Graag gedaan chickiebikiediefles :handbang:

Wide-O
19-04-05, 14:33
Geplaatst door SalmayaSale
Waarom rennen gekkie, ze zegt zelf dat ze geen 20 meer is :watte?:

Ja, nou, ik ook niet meer :D

Placento BV, I love it :hihi:

SalmayaSale
19-04-05, 14:36
Geplaatst door Wide-O
Ja, nou, ik ook niet meer :D

Placento BV, I love it :hihi:


Love it maar leave it, David heeft al een patent op helaas :p

~Panthera~
19-04-05, 14:37
Geplaatst door Wide-O
Ja, nou, ik ook niet meer :D

Placento BV, I love it :hihi:

Nee, maar jij lijkt op Andrea Boccelli :ego: dat kan ik niet zeggen. :fplet:

:hihi:

David
19-04-05, 14:37
Geplaatst door SalmayaSale
Love it maar leave it, David heeft al een patent op helaas :p


Wie weet begin ik wel een bedrijf met Wide O.

Placento b.v.
Import en export van nuttige dingen.

~Panthera~
19-04-05, 14:38
Geplaatst door David
Wie weet begin ik wel een bedrijf met Wide O.

Placento b.v.
Import en export van nuttige dingen.

Nuttige dingen ? mmm....zoals ? :D

David
19-04-05, 14:41
Geplaatst door ~Panthera~
Nuttige dingen ? mmm....zoals ? :D


Schranken. Vuur. Kruitochten trips.

~Panthera~
19-04-05, 14:44
Geplaatst door David
Schranken. Vuur. Kruitochten trips.

Is vast een grote markt voor. :duim:

Je vergeet: DE grill. :stout:

Olive Yao
19-04-05, 21:14
Geplaatst door mark61
Ik vind NPNS beter omdat het het geloof erbuiten houdt. Want daar gaat het juist niet om, toch?
Daar gaat-ie weer ... NPNS houdt de godsdienst er niet buiten.
Het laat de godsdienst in het complex van oorzaak en gevolg een rol spelen die het toekomt, niet meer en niet minder. Dát is wat het tot een verademing maakt: geen onwetende hetze tegen de godsdienst (en er dus ook niet onnodig de aandacht op vestigen), en ook niet z'n rol weigeren te zien.

Lees het hoofdstuk over obscurantisme in het boek (die naam is niet toevallig). Je leest bijvoorbeeld dat de omstandigheden in de voorsteden obscurantisme in de hand werken, maar omgekeerd dat dit obscurantisme handig misbruik maakt van die omstandigheden (en er dus ook belang bij heeft). Geen eenrichtingsverkeer dus.

Op de site lees je dat NPNS staat voor laďciteit, in het boek lees je wat dat betekent.


Zelden zoveel goeie posts in één topic gelezen, trouwens.

Doeschate
19-04-05, 21:23
Geplaatst door Olive Yao
Daar gaat-ie weer ... NPNS houdt de godsdienst er niet buiten.
Het laat de godsdienst in het complex van oorzaak en gevolg een rol spelen die het toekomt, niet meer en niet minder. Dát is wat het tot een verademing maakt: geen onwetende hetze tegen de godsdienst, en ook niet z'n rol weigeren te zien.

Lees het hoofdstuk over obscurantisme in het boek (die naam is niet toevallig). Je leest bijvoorbeeld dat de omstandigheden in de voorsteden obscurantisme in de hand werken, maar omgekeerd dat dit obscurantisme handig misbruik maakt van die omstandigheden (en er dus ook belang bij heeft). Geen eenrichtingsverkeer dus.

Op de site lees je dat NPNS staat voor laďciteit, in het boek lees je wat dat betekent.


Zelden zoveel goeie posts in één topic gelezen, trouwens. Het ligt allemaal aan de religie, (O)liefje. :)

Olive Yao
19-04-05, 21:30
Geplaatst door Doeschate
Het ligt allemaal aan de religie, (O)liefje. :)
Nou, bedenk jij dan een goeie nieuwe.

Doeschate
19-04-05, 21:48
Geplaatst door Olive Yao
Nou, bedenk jij dan een goeie nieuwe.
God wil het niet meer, Hij is moe. Al die strijd omtrent Zijn Naam en Waarheid. Al die Hoofdletters. Al die onderdanigheid, dat bukken en knielen. Al die zinloos dure gebouwen. Al die religieuze debatten en ruzies. Al die onverdraagzaamheid.

Daarom heeft hij Mij gezonden, opdat jullie weten dat jullie ermee op moeten houden.

Hebt elkander lief, maar laat Mij met rust. Ik ben de liefde zelf en heb dus geen liefde nodig. Al die voorgaande profeten waren kinkklare oplichters, bedriegers van de ergste soort. Alleen Ik ben de Ware.

Als je Hem echt ervaart, dan besef je dat zelfs Ik een bedrieger ben. De Waarheid, Liefde en zelfs God liggen in jezelf geborgen. Vind Het en geniet ervan, maar laat de ander met rust, ga niet euforisch lopen roepen dat je Mij gevonden hebt. Wees beschaafd!