PDA

Bekijk Volledige Versie : Gehuwde vader wordt priester



Marsipulami
18-04-05, 11:31
Gehuwde vader wordt priester


Geplaatst op 18/4 '05 om 10:16u
Door Theo Borgermans (Bron: Het Nieuwsblad)


NAMEN (RKnieuws.net) - Patrick Balland (55) is gehuwd met Henriette Picot (47) maar desalniettemin wordt hij op 26 juni in de kathedraal van Namen priester gewijd. De ex-dominee kreeg na 13 jaar wachten groen licht van het Vaticaan.

Na zijn priesterwijding zal hij dezelfde rechten hebben als zijn collega’s maar één zware plicht minder: die van het celibaat en de seksuele onthouding. (tb)

Bofko
18-04-05, 11:34
Geplaatst door Marsipulami
Gehuwde vader wordt priester


Geplaatst op 18/4 '05 om 10:16u
Door Theo Borgermans (Bron: Het Nieuwsblad)


NAMEN (RKnieuws.net) - Patrick Balland (55) is gehuwd met Henriette Picot (47) maar desalniettemin wordt hij op 26 juni in de kathedraal van Namen priester gewijd. De ex-dominee kreeg na 13 jaar wachten groen licht van het Vaticaan.

Na zijn priesterwijding zal hij dezelfde rechten hebben als zijn collega’s maar één zware plicht minder: die van het celibaat en de seksuele onthouding. (tb)

Hij heeft natuurlijk zonder trouwring gesolliciteerd. En met dat priestertekort...

~Panthera~
18-04-05, 11:34
Geplaatst door Marsipulami
Gehuwde vader wordt priester


Geplaatst op 18/4 '05 om 10:16u
Door Theo Borgermans (Bron: Het Nieuwsblad)


NAMEN (RKnieuws.net) - Patrick Balland (55) is gehuwd met Henriette Picot (47) maar desalniettemin wordt hij op 26 juni in de kathedraal van Namen priester gewijd. De ex-dominee kreeg na 13 jaar wachten groen licht van het Vaticaan.

Na zijn priesterwijding zal hij dezelfde rechten hebben als zijn collega’s maar één zware plicht minder: die van het celibaat en de seksuele onthouding. (tb)

Kun je nagaan hoe wanhopig ze zijn. :haha:

Marsipulami
18-04-05, 11:34
Geplaatst door Marsipulami
Gehuwde vader wordt priester


De ex-dominee kreeg na 13 jaar wachten groen licht van het Vaticaan.

Blijkbaar een efficiënte administratieve afhandeling van dossiers. Ik vraag me af hoe lang de gemiddelde asielprocedure duurt in het Vaticaan.

Marsipulami
18-04-05, 11:36
Geplaatst door Bofko
Hij heeft natuurlijk zonder trouwring gesolliciteerd. En met dat priestertekort...

De regel dat protestantse dominees die overgaan naar de katholieke kerk priester kunnen zijn (blijven) bestaat volgens mij al sinds het concilie van Trente. Niks nieuws aan.

Simon
18-04-05, 12:16
Geplaatst door Marsipulami
Blijkbaar een efficiënte administratieve afhandeling van dossiers. Ik vraag me af hoe lang de gemiddelde asielprocedure duurt in het Vaticaan.

:hihi: zijn er wel eens asielzoekers het Vaticaan ingevlucht? Of is dat een geheim van de heilige stoel?

Bofko
18-04-05, 12:24
Geplaatst door Marsipulami
De regel dat protestantse dominees die overgaan naar de katholieke kerk priester kunnen zijn (blijven) bestaat volgens mij al sinds het concilie van Trente. Niks nieuws aan.

Hmm. Vreemd.

Ik heb toch het idee dat het voor ongehuwde vaders makkelijker priester worden is dan voor gehuwde vaders.

Marsipulami
18-04-05, 12:25
Geplaatst door Simon
:hihi: zijn er wel eens asielzoekers het Vaticaan ingevlucht? Of is dat een geheim van de heilige stoel?

Ik ben niet op de hoogte. Ik heb wel eens gehoord van twee ingezetenen van Vaticaanstad die asiel hadden gevraagd in Nederland :D

Marsipulami
18-04-05, 12:27
Geplaatst door Bofko
Hmm. Vreemd.

Ik heb toch het idee dat het voor ongehuwde vaders makkelijker priester worden is dan voor gehuwde vaders.

Dat zou wel eens kunnen.

Pixelshade
18-04-05, 13:29
Mars, waarom mogen priesters geen sex hebben? Ik vat dat niet helemaal

mark61
18-04-05, 13:35
Geplaatst door Simon
:hihi: zijn er wel eens asielzoekers het Vaticaan ingevlucht? Of is dat een geheim van de heilige stoel?

Tis eerder de vraag, hoe kom je eruit?

~Panthera~
18-04-05, 13:38
Geplaatst door mark61
Tis eerder de vraag, hoe kom je eruit?

:fplet: :lekpuh: